Osram pirnid laternasse.
Moderaator: Moded
Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Osram pirnid laternasse.
Tervist. Ehk sai õige alafoorum.
Kuna K6 gixxeri esituli jättis ikka sügisepoole hätta mõtlesin ennem Xenonit kangemaid pirne katsetada.
Guugel andis vastused, et lähituli on H7 ja kaugtuli HB3.
Pirnideks mõtlesin panna Osram nightbreakerid.
Lähitulega on suhteliselt lihtne aga kaugtulega leidsin sellised pirni valikud: https://www.automaailm.ee/et/Eshop/Prod ... bu_110_2tk ja
https://www.automaailm.ee/et/Eshop/Prod ... 3_60w_p20d
Kumb nendest variantidest etem võiks olla kaugtule sisse? Miskipärast eelan ikkagi, et nightbreaker?
Kogemuste jagajatele juba tänud ette
Kuna K6 gixxeri esituli jättis ikka sügisepoole hätta mõtlesin ennem Xenonit kangemaid pirne katsetada.
Guugel andis vastused, et lähituli on H7 ja kaugtuli HB3.
Pirnideks mõtlesin panna Osram nightbreakerid.
Lähitulega on suhteliselt lihtne aga kaugtulega leidsin sellised pirni valikud: https://www.automaailm.ee/et/Eshop/Prod ... bu_110_2tk ja
https://www.automaailm.ee/et/Eshop/Prod ... 3_60w_p20d
Kumb nendest variantidest etem võiks olla kaugtule sisse? Miskipärast eelan ikkagi, et nightbreaker?
Kogemuste jagajatele juba tänud ette

Re: Osram pirnid laternasse.
Sobiva pirni tüübis ei oska kaasa rääkida aga Osrami eluiga pole just kiita ja H7 on niigi lühikse elueaga, võrreldes nt. H4ga. Kui paned Osrami saad sõiduajal pidevalt põlevaga vast u. par kuud.
-
- Mode
- Postitusi: 1443
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 392 korda
- Tänatud: 111 korda
Re: Osram pirnid laternasse.
H7 pane Osrami nb laser, minu zrx-i fanaarikus on küll H4, aga vs nb unlimited on eredam veidi.
Jah kulub kiiremini küll, aga so what, selle papi ikka leiab. Unlimited pidas mul terve hooaja.
Kalli kaasa fz6-s on nii H7, kui ka H4 (modina kogu aeg põleb) nb unlimited ja hooaja püsis igatahes säravana, see hooaeg vahetan laserid.
Ma vahetan kogu pirni ringi ratastel iga hooaja algul ära nii ehk naa.
Tõenäoliselt sõltub eluiga pigem käivituskordadest, voolu stabiilsusest jms.
Katsetamise küsimus.
HB3 unlimited on väga hüva - kasutasin neid hornetis - seal mõlemad hb3-d - lähituli pidas igatahes 2 hooaega.
Cool blue on see, mis nimi ütleb .... äge sinine
Laias laastus siiski enamik annab laterna reflektor, ega sa seal väga vingemaks saa, aga isegi see natuke on tublisti etem kui mingi narova käkerdisega möllata.
Osram teeb ka spets ratastele pirne, racer 90, 110 jne - ilmselt tegu samade pirnidega, aga teistsuguses karbis .... tsikli pildiga noh. Neid ma pole proovinud.
Philipsi vision on ka pädev.
Jah kulub kiiremini küll, aga so what, selle papi ikka leiab. Unlimited pidas mul terve hooaja.
Kalli kaasa fz6-s on nii H7, kui ka H4 (modina kogu aeg põleb) nb unlimited ja hooaja püsis igatahes säravana, see hooaeg vahetan laserid.
Ma vahetan kogu pirni ringi ratastel iga hooaja algul ära nii ehk naa.
Tõenäoliselt sõltub eluiga pigem käivituskordadest, voolu stabiilsusest jms.
Katsetamise küsimus.
HB3 unlimited on väga hüva - kasutasin neid hornetis - seal mõlemad hb3-d - lähituli pidas igatahes 2 hooaega.
Cool blue on see, mis nimi ütleb .... äge sinine

Laias laastus siiski enamik annab laterna reflektor, ega sa seal väga vingemaks saa, aga isegi see natuke on tublisti etem kui mingi narova käkerdisega möllata.
Osram teeb ka spets ratastele pirne, racer 90, 110 jne - ilmselt tegu samade pirnidega, aga teistsuguses karbis .... tsikli pildiga noh. Neid ma pole proovinud.
Philipsi vision on ka pädev.
Aga mulle meeldib.
-
- Postitusi: 1765
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 36 korda
- Tänatud: 136 korda
Re: Osram pirnid laternasse.
Kui tänaval autosid vaadata, siis ei leia inimesed ikka seda raha küll. Isegi mendid lasevad vahel ühe silmaga ringi.AzA kirjutas: Jah kulub kiiremini küll, aga so what, selle papi ikka leiab.
Muidu ma ei saa nendest nightbreakerite fenomenist väga aru, filter on ju vahele topitud ja seetõttu külmem valgus.


Tundub nagu mingi vaese mehe odav xenoni värvusega sarnane pirn. Pigem investeerida korras reflektorisse.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 10 EUR päev. 55684121
Mootoritõstuki rent Tartus 10 EUR päev. 55684121
-
- Mode
- Postitusi: 1443
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 392 korda
- Tänatud: 111 korda
Re: Osram pirnid laternasse.
Kahel käel nõus.ranel kirjutas: Tundub nagu mingi vaese mehe odav xenoni värvusega sarnane pirn. Pigem investeerida korras reflektorisse.
Ma unustasin mainida, et esimese asjana peale pidurite remo pöördun ebay poole ja tellin uued reflektorid ... siiani olen kasutatud ratastega nii teinud.
Zrxi-l terve uue laterna, sest klaas oli kriibitud.
Seejärel .... siiski on pirnil ja pirnil vahe. Tehniliselt ei tea, võibolla aju lihtsalt töötleb seda ära katkutud lainega valgust teisiti, aga mina näen vahet, samamoodi mu kaasa.
Aga meibi on ka psühho värk, 50 rubla ikka pirnide alla taotud, siis peab parem olema

Enivei, isegi kui on niiiii vähe parem, siis valgustuse pealt kokku hoida ei ole hea mõte.
reaalseid teste on terve juutuub täis, isegi pime näeb vahet.
Aga mulle meeldib.
-
- Postitusi: 1765
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 36 korda
- Tänatud: 136 korda
Re: Osram pirnid laternasse.
Googeldasin korra seda, niit põleb siiski kõrgema temperatuuriga ja värvide filter vahel. Tulemus on külmem valgus ja seetõttu kontrast suurem.
Peaks huvi pärast koolis korra ära mõõtma, et palju see tegelik vahe siis "tavalise" halogeeniga ikka on SI ühikutes
Peaks huvi pärast koolis korra ära mõõtma, et palju see tegelik vahe siis "tavalise" halogeeniga ikka on SI ühikutes

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 10 EUR päev. 55684121
Mootoritõstuki rent Tartus 10 EUR päev. 55684121
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 4038
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 830 korda
- Tänatud: 174 korda
Re: Osram pirnid laternasse.
Panin just sügisel naise autosse nii lähi kui kaugtulesse Osrami NB-d ja valgust sai teele kõvasti rohkem.Suht kehvadest tuledest sai täitsa head tuled.Reflektorite viga ei olnud,sest tegemist kevadel uuena ostetud autoga,mille läbisõit hetkel 7000km.Lähituli H7 luup ja kaugtuli H7 reflektor.
Eelmisel naise autol olid ka NB-d ja kestsid täitsa normaalselt.7-8000km aastas sõitval autol olid need ikka üle kahe aasta sees ja ei põlenud seal midagi läbi.
Samas enda tsiklil ei saanud neist NB-st suurt abi.Lähituli H1 luup, ei muutunud oluliselt paremaks,aga kaugtuli H3 reflektor on talutav.Lähitulest ei saanudki ilma xenonita asja.Samas nüüd on igati hea.
Sama lugu on ka firma Volvo veokatega,seal luup tules H7 ja pane sinna ükskõik mis halogeen,valgust sealt teele ei tule.Vahetasin veel reflektorid ja luubid ka ära(OEM),aga see ei muutnud midagi.Nii kui xenonid panime sai ka valgus teele.
Eelmisel naise autol olid ka NB-d ja kestsid täitsa normaalselt.7-8000km aastas sõitval autol olid need ikka üle kahe aasta sees ja ei põlenud seal midagi läbi.
Samas enda tsiklil ei saanud neist NB-st suurt abi.Lähituli H1 luup, ei muutunud oluliselt paremaks,aga kaugtuli H3 reflektor on talutav.Lähitulest ei saanudki ilma xenonita asja.Samas nüüd on igati hea.
Sama lugu on ka firma Volvo veokatega,seal luup tules H7 ja pane sinna ükskõik mis halogeen,valgust sealt teele ei tule.Vahetasin veel reflektorid ja luubid ka ära(OEM),aga see ei muutnud midagi.Nii kui xenonid panime sai ka valgus teele.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 126
- Liitunud: 10 Sept 2012, 22:53
- Tsikkel: Honda Varadero XL1000V '07
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 28 korda
- Tänatud: 24 korda
- Kontakt:
Re: Osram pirnid laternasse.
Lisatud pildil Varadero, millele paigaldatud 2x55w H4 Osram Night Breakerid. Ei, antud pildi tegemise hetkel ei põlenud kaugtuled. Night Breakerid valgustasid hästi, kuid eluiga oli neil suhteliselt lühikene. Õhtuti hämaras lähituledega sõites, vilgutasid vastu sõitvad autod tulesid, andes märku, et (kaug)tuled maha võtaksin.
Night Breakerid öösel, kottpimedas metsas.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 4038
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 830 korda
- Tänatud: 174 korda
Re: Osram pirnid laternasse.
Varaderol on ka ilma nende Osram NB-ta suht head tuled,võrreldes enamuse tsiklitega.Kui TDM ja Varadero pimedas kõrvuti sisselülitatud lähitulega seisma panna,siis TDM-i tuli sadulas istudes vaadates justkui ei põlekski.
Kuna NB hõõgniit natuke teise kohapeal ja põleb heledamalt,siis tuled vajasid naise autol igaljuhul maha keeramist võrreldes eelnevatega.Sul Ojamaa oli äkki asi selles,et vilgutama kippusid.

Kuna NB hõõgniit natuke teise kohapeal ja põleb heledamalt,siis tuled vajasid naise autol igaljuhul maha keeramist võrreldes eelnevatega.Sul Ojamaa oli äkki asi selles,et vilgutama kippusid.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Mode
- Postitusi: 1443
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 392 korda
- Tänatud: 111 korda
Re: Osram pirnid laternasse.
Mul õnnestus mazda kuuega rallida pool aastakest, polnud seal samuti vahet, mis pirn sees, üks sama luupvihk.urmas66 kirjutas: Sama lugu on ka firma Volvo veokatega,seal luup tules H7 ja pane sinna ükskõik mis halogeen,valgust sealt teele ei tule.Vahetasin veel reflektorid ja luubid ka ära(OEM),aga see ei muutnud midagi.Nii kui xenonid panime sai ka valgus teele.
Aga mulle meeldib.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 840
- Liitunud: 08 Mai 2004, 08:43
- Tsikkel: R1_450EXC_VTX1800_Scrambler4X4
- Asukoht: Keila lähistel.
- Tänanud: 29 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Osram pirnid laternasse.
Enda R1 -hel on 2xH4 juba umbes 5 aastat ees . Kumbki pole läbi põlenud ja käin tavaliselt igapäevaselt tööl rattaga suvel ehk läbisõit suht palju .
--R1-- / Polaris Scrambler 500 4*4 / KTM 450 EXC & VTX 1800 ja nende vahel natuke USA rauda
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 840
- Liitunud: 08 Mai 2004, 08:43
- Tsikkel: R1_450EXC_VTX1800_Scrambler4X4
- Asukoht: Keila lähistel.
- Tänanud: 29 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Osram pirnid laternasse.
Osrami night Braker siisCado kirjutas:Enda R1 -hel on 2xH4 juba umbes 5 aastat ees . Kumbki pole läbi põlenud ja käin tavaliselt igapäevaselt tööl rattaga suvel ehk läbisõit suht palju .
--R1-- / Polaris Scrambler 500 4*4 / KTM 450 EXC & VTX 1800 ja nende vahel natuke USA rauda
-
- Mode
- Postitusi: 1443
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 392 korda
- Tänatud: 111 korda
Re: Osram pirnid laternasse.
Nightbreakereid on vähemalt kolm erinevat - plus, unlimited, laser.
Eks nad järjest vähem vastupidavaks ole läinud.
Eks nad järjest vähem vastupidavaks ole läinud.
Aga mulle meeldib.
-
- Postitusi: 126
- Liitunud: 10 Sept 2012, 22:53
- Tsikkel: Honda Varadero XL1000V '07
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 28 korda
- Tänatud: 24 korda
- Kontakt:
Re: Osram pirnid laternasse.
Oma kogemusest tagasiside Osram X-RACER pirnide eluea kohta.AzA kirjutas:Eks nad järjest vähem vastupidavaks ole läinud.
Käisin täna esitule pirni ostmas/vahetamas ning kuna eelmine vahetus oli kuupäeva ja läbisõidu täpsusega kirjas, siis nüüd hea teada, kaua pirnid kestsid.
Pirnid: Osram X-RACER H4.
Need mida müüakse "motokiivri sisse pakendatult". Väidetavalt on need spetsiaalselt mootorratastel kasutamiseks "with vibration resistant technology, the lamps are tested under real conditions for the unusually high loads caused by speed and changing road surfaces."
Maksumus: 20 eurot, 2tk. Mõlemad esitule pirnid said samal ajal vahetatud.
Ratas: Honda Varadero XL1000V, 2007.
X-RACERi pirnipaarist üks pirn kestis 10740km (4 sõidukuud) ning nüüd täna läks läbi teine pirn läbisõidul 17496km (7 sõidukuud).
-
- Mode
- Postitusi: 1443
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 392 korda
- Tänatud: 111 korda
Re: Osram pirnid laternasse.
Tänud sulle.oojamaa kirjutas: Oma kogemusest tagasiside Osram X-RACER pirnide eluea kohta.
Mul on zrx1200r - klassikaline tsikkel, Osram Laser on ees alates 2016 kevadest, kilomeetreid selle ajaga umbes 8-9 tuhat. Aga seal on nõks sees, maanteed vast pelk tuhat, julgelt 7-8 tuhat linnas ja teinekord 10+ käivitamist päevas.
Vahetasin see kevad preventatiivselt, kuigi ta töötas. Lihtsalt ostsin topeltpirni ja nö. vedeles.
Eks nii äärmuseni timmitud pirnide eluiga sõltub stabiilsusest, käivitustest ehk kuuma-külma teemast jms.
Aga laias laastus vastupidavus vs. valgusjõud on imetluväärne. Igaljuhul pisikest lisaraha väärt. See pool meetrit pikem valgusvihk tähendab poolt meetrit pikemat pidurdusmaad ja olgem ausad see on suuuuur asi.
Aga mulle meeldib.
-
- Postitusi: 406
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: Jawa 634, DR Big, KTM LC4 ADV
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 28 korda
Re: Osram pirnid laternasse.
Need imepirnid tõesti põlevad heledamalt ja ühtlasi ka külmema valgustemperatuuriga (sinisemalt). Teatud piirini on külmem valgus sõites parem (halogeen seda piiri ei ületa niikuinii).
Eluea kohta ütleks, et ühepütasel on sellised lambid naljategu. Ma hea meelega ei vahetaks üldse lampe - rääkimata sellest, et ma keset suve pean lampi vahetama. Siledamatele pillidele võib selliseid lampe isegi proovida. Kui testida tootjate seeriast erinevaid lampe, siis on näha, et üldiselt need, mida turustatakse KÕIGE heledamatena, kestavad ka kõige vähem (laias laastus). See on füüsika. Samal võimsusel on hõõgniidist rohkem välja võetud - järelikult kulub kiiremini.
Lisaks juba mainitud reflektorite ja klaaside kvaliteedile ei tasu alahinnata ka juhtmete/lülitite kvaliteeti. Rataste laternate kaabeldus on juba tehasest tihtipeale aladimensioneeritud. Kui juhtud konkreetselt sellise mudeli otsa sattuma, siis mõõtmistulemused enne ja pärast on ikka uskumatud...
Kõigepealt tuleks mõõta pinget lampide pistiku juures (täis akuga ja näiteks seisva mootoriga). Kui see on kõvasti alla 12V, siis tuleks kaaluda, mida edasi teha. Lihtne variant on lülitid ja pistikud Contact Cleaneriga üle käia. Teine variant on lihtsalt kaablid paksemate vastu vahetada. Kolmas variant on tuua akult ~1mm2 juhtmega (kaitse aku juurde) uus kaabel tulede lähedusse ning olemasolevat tulede kaabeldust kasutada relee(de) lülitamiseks. Viimasel juhul peaks aku pinge praktiliselt kadudeta tuleni jõudma. Lisaks väheneb koormus ülejäänud kaabeldusele (süütelukk jne).
Sellist "porri" originaalsesse elektrisüsteemi tasub teha siiski ainult juhul, kui pinget lambi klemmidel kuidagi kätte ei saa. Näiteks LC4 ADV, millele sellise lahenduse tegin, andis täis aku ja seisva mootoriga tulede juures 9.5V - no see on ikka haige!!! Panin releed armatuuri alla ja sain pinge ilusti 12V juurde (töötava mootoriga rohkem). Tulemus oli kõvem kui misiganes nightbreakerid. Halogeni puhul toimib pinge langetamine sisuliselt üks ühele heleduse dimmimisena (LEDi ja Xenoni puhul ei pruugi päris nii olla).
Ja kui siis IKKA väheks jääb (eeldame, et reflektorid ja klaasid on konditsioonis), siis võid uuesti "night scbreikereid" ja "excshtriim brightnesse" proovida.
Edit: Jesperi kommentaarist lähtudes mainin, et kui releed paigaldasin, siis andsin tuledele ka korraliku massi.
Eluea kohta ütleks, et ühepütasel on sellised lambid naljategu. Ma hea meelega ei vahetaks üldse lampe - rääkimata sellest, et ma keset suve pean lampi vahetama. Siledamatele pillidele võib selliseid lampe isegi proovida. Kui testida tootjate seeriast erinevaid lampe, siis on näha, et üldiselt need, mida turustatakse KÕIGE heledamatena, kestavad ka kõige vähem (laias laastus). See on füüsika. Samal võimsusel on hõõgniidist rohkem välja võetud - järelikult kulub kiiremini.
Lisaks juba mainitud reflektorite ja klaaside kvaliteedile ei tasu alahinnata ka juhtmete/lülitite kvaliteeti. Rataste laternate kaabeldus on juba tehasest tihtipeale aladimensioneeritud. Kui juhtud konkreetselt sellise mudeli otsa sattuma, siis mõõtmistulemused enne ja pärast on ikka uskumatud...
Kõigepealt tuleks mõõta pinget lampide pistiku juures (täis akuga ja näiteks seisva mootoriga). Kui see on kõvasti alla 12V, siis tuleks kaaluda, mida edasi teha. Lihtne variant on lülitid ja pistikud Contact Cleaneriga üle käia. Teine variant on lihtsalt kaablid paksemate vastu vahetada. Kolmas variant on tuua akult ~1mm2 juhtmega (kaitse aku juurde) uus kaabel tulede lähedusse ning olemasolevat tulede kaabeldust kasutada relee(de) lülitamiseks. Viimasel juhul peaks aku pinge praktiliselt kadudeta tuleni jõudma. Lisaks väheneb koormus ülejäänud kaabeldusele (süütelukk jne).
Sellist "porri" originaalsesse elektrisüsteemi tasub teha siiski ainult juhul, kui pinget lambi klemmidel kuidagi kätte ei saa. Näiteks LC4 ADV, millele sellise lahenduse tegin, andis täis aku ja seisva mootoriga tulede juures 9.5V - no see on ikka haige!!! Panin releed armatuuri alla ja sain pinge ilusti 12V juurde (töötava mootoriga rohkem). Tulemus oli kõvem kui misiganes nightbreakerid. Halogeni puhul toimib pinge langetamine sisuliselt üks ühele heleduse dimmimisena (LEDi ja Xenoni puhul ei pruugi päris nii olla).
Ja kui siis IKKA väheks jääb (eeldame, et reflektorid ja klaasid on konditsioonis), siis võid uuesti "night scbreikereid" ja "excshtriim brightnesse" proovida.
Edit: Jesperi kommentaarist lähtudes mainin, et kui releed paigaldasin, siis andsin tuledele ka korraliku massi.
Viimati muutis morse, 11 Juul 2018, 12:35, muudetud 1 kord kokku.
Re: Osram pirnid laternasse.
Lihtsalt ääremärkus - pingelangu on palju lihtsam mõõta nii, et paned voltmeetri ühe karva aku plussklemmile ja teise uuritava tule või vile plussklemmile. Ei pea arvutama ja lisaboonusena näeb ka kohe ära, ega viga maanduse poolel pole (maanduspoole mõõtmiseks tuleb siis mõõta pinget aku ja tule miinusklemmidelt) 
Mu Hondal ntx oli tehas just maandusjuhtmega koonerdanud, ilmselt uuena töötas see kenasti, aga veerand sajandit hiljem enam mitte niiväga...

Mu Hondal ntx oli tehas just maandusjuhtmega koonerdanud, ilmselt uuena töötas see kenasti, aga veerand sajandit hiljem enam mitte niiväga...