Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 7777
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 139 korda
Kontakt:

Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Lugemata postitus #91 Postitas Piipz » 08 Mai 2018, 07:59

Mul telefonihoidja (x-grip) on juba olemas, kuid esiteks lenksu peal on ta liiga madalal, teiseks varjab spido ja kolmandaks jääb natuke võtme keeramisel ette. Tuuleklaasi taga lahenevad kõik kolm probleemi korraga ja see konkreetne vidin on juba mulle sobiva ram-mount munaga.


Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

Teema algataja
Martinez
Postitusi: 308
Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
Tsikkel: DL1000
Asukoht: Tartu
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 16 korda

Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Lugemata postitus #92 Postitas Martinez » 08 Mai 2018, 08:20

Jah, ma vahepeal isegi mõtlesin nina ja ninaraami swapi peale aga see ei oleks mingist otsast rahaliselt mõistlik olnud.

@Urmas, jah vidinaid on erinevaid aga kui neid kuhugi kinnitada ei ole siis on vähe nadi.

Siin väike võrdlus. Vasakul minu ja paremal mõned aastad uuema ratta nina:
nose.png

Lisaks on see prillide ümber olev plastik kahes osas, ehk siis kellade peal liituvad kolm plastikut:
prillid_2.jpg

odo_raam.jpg

nina.jpg

Kaks viimast ühilduvad nurkadest vaid kahe pressitava plastist tüübliga.

Ehk siis need kellade ümber olevad detailid on seal nagu tallesabad.

Vahepeal oli plaan sinna liite kohale mingi kinnitus kas sisse poltida või liimida aga see vibrab seal nii palju ja kuna seal omavahelisi kinnitusi põhimõtteliselt ei ole siis jääks see lahendus sinna väga vibrama ja konstruktsiooni lõhkuma ma kardan.

Mrtn5
Toetajaliige
Postitusi: 64
Liitunud: 11 Sept 2013, 14:24
Tsikkel: Suzuki V-Strom 650 -12
Asukoht: Tln
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Lugemata postitus #93 Postitas Mrtn5 » 08 Mai 2018, 10:26

Väga suur töö ja vaev nähtud sul selle masinaga! Usutavasti tasub kuhjaga.

Cosmo gps hoidja kohta omal kogemus väiksema -12 vstromiga, millele see jupp on pikem ja kitsam. Navi kipub värisema vähegi krobelisemal teel. Nö originaal paistab pildi peal ehk tummisem. võibolla on kreeklased materjaliga ökotanud, kuigi käes tundus asjalik. Eelmisel -09 stromil, millel see jupp lühem ja vist sama suure stromiga, oli USA jupp ja väga bro, ehk ka kreeklaste oma on ok. lenksuhoidja jätaks küll kõige viimseks hädalahenduseks.
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 7777
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 139 korda
Kontakt:

Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Lugemata postitus #94 Postitas Piipz » 09 Mai 2018, 12:14

Kindel, et see Cosmo kuskil Kreekas on :D ?
Üleeile õhtul tellisin, täna hommikul pakk laual.
Manused
SNAG-0098.png
SNAG-0098.png (423.63 KiB) Vaadatud 2518 korda
Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

Teema algataja
Martinez
Postitusi: 308
Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
Tsikkel: DL1000
Asukoht: Tartu
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 16 korda

Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Lugemata postitus #95 Postitas Martinez » 18 Mai 2018, 20:33

Piipz :bsmile: Suuremad asjad tulid vist 10 päeva.

Ega peale survivalil käiku ei olegi sõita saanud. Esipidureid lähemalt uurides selgus, et mõlemal pool alumine kolb ei tahtud väga liikuda. Parem poolse oma oli täiesti kinni. 300+800km tagasi "vahetatud" klotsid ka otsakorral (ma loll vaatasin ostu hetkel ainult tagumisi ja kuna kinnitati, et 300 tagasi vahetatud siis esimesi ei kontrollinud :wack: )

Anyways, survivalil esiratast plokki ei õnnestunud pidurada ning kuna jõulisemal pidurdamisel tekkis kerge vibra siis kiskusin supportid alt ja võtsin algosadeks.

Kolbide esimesed, nö tolmutihendid puudusid:

s.jpg


Peale pikka leotamist ja harjamist brake cleaneriga pidin alla vanduma. Tihendite sooned olid mingit kivistunud ollust täis ja mina neid puhtaks ei saanud.

sooned.jpg


Kuna olud kitsad ja millegi teravama tööriistaga kui hambaari ei tahtnud soontele läheneda siis uputasin kõik metallist osad paariks päevaks äädika vanni.

Päris ulme mis peale pesu ämbri põhja jäi aga olukord paranes märgatavalt.

pesu.jpg


Osasid kolbe oli vist haamriga tagasi pesadesse tambitud, sälgud sees ja välja kakutud vist näpitsatega. Ka tööpiirkonnas esines täkkeid ja kulumisjälgi. Pestud kolvid:

kolvid.jpg


Kuna soov oli tagapiduri pedaali ka alla poole saada siis otsustasin tagumise silindri küljest võtta, et reguleerimisvarrast veidi lühemaks teha. Rahu ei andud ka vaid paari millimeetrine varda käik. Endal varasem kokkupuude selliste asjadega puudub ja arvasin, et nii jäigaks on see reguleeritud.

Tundub, et mitte. Keegi varasemalt üritanud silindrit edutult kätte saada, sisekuuskandid maha keeratud.

Veidi relakat, meislit, haamrit, suurt miinus kruvikat ja narret.

poldid.jpg


Pool tundi pusimist aga kätte ta raipe sain. Siin ka põhjus miks nii vähe varras liikus:

tp1.jpg


tp2.jpg


Tunnike piduriõliga leotamist, kraapimist ja mõlemast otsast töötlemist ning sain kolvi kätte:

tpskolv.jpg


Kuna uuel nädalal plaanis 3000+ km sõit mägedesse siis said ette tellitud uued klotsid, kolvid ja tihendid ning tagumise pidurisilindri remondikomplekt. Ehk saab ratta nüüd ka paremini pidurdama.

Kahjuks see nädal asjad kohale ei jõudnud. Loodetavasti uue nädala algul saan kätte ja jõuan ikka enne reisi pidurid külge keerata.

Katkisest lambdast tingitud disko kelladel muutus suht kiiresti häirivaks. Proovisin esialgu takisteid vahele millega õnnestus aju ära petta ja veakood ning vilkuvad tuled kelladelt ära kaotada kuid ei teadnud mis väärtusi erinevad takistid ajule näitama hakkavad (mis oleks õige "suurusega" takisti) ning kui lahjaks või rikkaks segu keerab. Itaaliast õnnestus leida kasutatud lambda andur mis täpselt 4x odavamalt koju toodi kui poest ostes oleks saanud (182/4). Nüüd disko kadunud ja saan ka hodomeetri näite swappida.

Elektriga jõudsin ka veidi tegeleda. Kaitsmekarbile sai jalad ehitatud ning 2x sigaretisüütaja selle alla istutatud. Nüüd pääseb mugavalt juhtmetega majandama, ilma, et panipaiga servad segama jääks.

pc8.jpg


pc8_.jpg


Kaitsmekarbi juures vaja veel juhtmed mõõtu lõigata ning ära ühendada ning siis võiks ok olla. Kui nüüd nädala algul piduridetailid ka kätte ja alla saaks siis võib ratta hetke seisukorraga rahule jääda.

Kellade peale tahaks küll veel telefoni hoidjat aga see on hilisem ooper, vb jääb talveks.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Martinez
Postitusi: 308
Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
Tsikkel: DL1000
Asukoht: Tartu
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 16 korda

Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Lugemata postitus #96 Postitas Martinez » 08 Juun 2018, 22:02

Pidurite remondikomplektid jõudsid eile lõpuks Tallinna, jeeeee (togi) Vast jõuvavad paari päeva jooksul ka minuni.

Ehk siis päev või kaks enne reisi oli vaja vanad toimima saada. Esimesed said peale puhastust kokku laotud ja kõik kolvid hakkasid liikuma, pidur sai tunduvalt konkreetsem ja jäigem. Vibratsiooni äkkipidurdamisel enam ei tekkinud.

Tagumisega oli vaja ka siis midagi ette võtta. Leotasin paar päeva tagumist töösilidrit kõige mudruga piduri vedelikus. Korrosiooni ja kivistunud ollust see lahti ei leotanud.

before.jpg


Sai siis kasutusele võetud vana hea äädikas mis ei väsi mind üllatamast. 24h leotust ja natuke karukeelt ning hoopis teine jume.

after.jpg


before2.jpg


after2.jpg


Kuna tagumise piduri hooba ei kannatanud rohkem painutada siis sai otsustatud reguleerimisvardalt 7mm vahelt välja lõigata ja kokku tagasi keevitada ning otsasta ka pool cm lühemaks teha.

Sõber proovis kätt ja täitsa hea sai:

hoob.jpg


Ehk siis peale äädika vanne ja puhastamisi said natuke väsinud tihenditega ning räsitud kolbidega pidurid rattale külge poogitud ning toimisid tunduvalt effektiivsemalt kui varem. Taga piduripedaal ka istub ilusti jala all.

Numbrimärgi poltisin otse ratta külge ja juhtmestikule andsin viimase lihvi. Nipet näpet sai veel tehtud ja ratas oli reisiks valmis. Sai veel päev enne minekut tehtud üks 200km prooviring. Korra ehmatas enne Tartust välja saamist ära kui foori tagant üles mäkke kiirendades FI kellale lõi. Peale süüte sisse ja välja keeramist tuli kadus ja enam tagasi ei tulnud.

Eelmine pühapäev alustasime siis reisi Slovakkia poole.
Seltskond oli suhteliselt kirju :D

DL 1000
SV 1000
BT 1100
ZX-6R
XT660R

2.jpg

Tegemist siis meie esimese ühise veidi pikema sõiduga. Aega kulgemiseks ainult 7 päeva. Kuna kõik ei olnud just kiirtee pillid siis kulgesime alla poole pigem väigsemaid teid. See oli viga. Esimese 650+ km läbimiseks kulus umbes 11 tundi. Väikse pausi tegime umbes iga 100 ja tankimise 200 ning lõuna ~400 km tagant. Teine päev läks suht samasse auku.
Lõuna Poola väikesed teed täis rekasid ning lõpu poole oli sõna otseses mõttes asula asulas kinni (50km/h piirangud).

Aga see pull tasus end ära. Kolmada päeva õhtuks jõudsime mööda mägiteid idüllilisse ööbimiskohta. Istusime õhtul oma majakese rõdul, libistasime head õlut, sõime snäkke ja nautisime vaadet:

vaade.jpg


Koht oli ilus ja vaikne. Lähima poeni oli pea 15km ja hommikul läks söögikoha otsimiseks liialt kaua aega. Edaspidi sai ööbimiskohtade kriteeriumiks lisatud hommikusöögi võimalus kohapeal, et aega kokku hoida.

Kuna väljas oli viludas 28 kraadi ja aega vähe siis jätsime varem välja vaadatud vaatamisväärsuste külastused ära. Pauside ajal said vaadetest mõned klõpsud tehtud.

1.jpg


3.jpg


4.jpg


5.jpg


6.jpg


Lõuna-Eesti kuppelmaasikule päris mõnus vaheldus.

Avariide ja teetööde tõttu oli meie kliimasse mõeldud varustusega päris piin ringi kulgeda. Tesie päeva hommikul eemaldasin käekaitsmete plastid ja kolmanda päeva hommikul peale 50km läbimist võtsin ka spoileri ja tuuleklaasi maha, et natukenegi tuulest jahutust saada.

7.jpg


Neljandal päeval saime nautida kõige kurvilisemaid teid. Tegime ka kõige lühema päeva ja otsustasime patareisid laadida. Vedelesime 6-7 tundi Tatralandia veekeskuses ja lasime joogil
(ja söögil) hea maitsta.

Tagasi teel sai korra Tsehhist ka läbi põigatud, et 100km jagu veel natuke mägisemaid teid pidi kulgeda. Ja siis mööda kiirteid kodu poole.

Kokku siis 7 päeva, 6 riiki, 5 ratturit ja 3288km. Õppisime reisi jooksul päris palju. Teame mida tulevikus teisiti teha ja mida vältida.

Läbitud tee:

trip.png


Tehnika pidas kõigil suuremate viperusteta vastu.
BT siirdus edasi Soome ja sellel hakkas sidur kaheksandal päeval laevale liikudes külmalt libisema.
Lätis otsustasime teetöid vältida (Waze juhatas mööda) ja need teed olid ikka päris jubedad. XT'l vibras üks väljalaske tikk minema ja teiselt lasi mutter jalga. Eesti jõudes oli flants/väljalase täiesti lahti.
Mina olin enda masinaga väga rahul.
Täheldasin vaid paari asja.

Kolmandal päeval märkasin hiina imel töötava mootoriga 12.5V voltmeetri näitu. 100km hiljem järgmisel hommikul viskasin multimeetri akule ja see näitas 13.1V. Tühikäigul otse akult 14.2V ja 5000 pöörde juures 13.8V. USB laadija näitas umbes 0.4V väiksemaid numbreid antud hetkel.

Vahel tajusin esi otsa õõtsumist enne seismajäämist. Ehk tingitud sellest, et parem ujuv ketas ei tahtnud väga ujuda?

Mõni kolmel neljal korral võtsi ka lenksu vähe vibama kui käed lahti sõita. Seaduspärasusi ma seal ei näinud ja reprodutseerida alati ei õnnestunud.

Kolmandal või neljandal päeval täitsin Scottoileri anumat ja 150km enne kodu avastasin, et tase pole väga langenud. Kett just väga kuiv ei olnud aga oleks võinud parem olla. Keerasin peale ja sõitsin koduni ära kuid unustasin enne garaažist lahkumist ketti kontrollida.

Kokkuvõttes võib nii (proovi)tripi kui rattaga rahule jääda ning mõtted järgmiseks juba idanevad.

Rattaga suures pildis rahul. Mõningaid mõtteid mugavusvidinate näol on ka tekkinud.
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 7777
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 139 korda
Kontakt:

Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Lugemata postitus #97 Postitas Piipz » 09 Juun 2018, 16:40

Ma vist olen veitsa vanemaks jäänud vahepeal, hakaksin just mõtlema, et üle 400km päevas enam kohe mitte kuidagi ei kisuks matkal sõitma.
Rõhutades sõna enam, on kuidagi meeles, et kohapeal sai jah midagi nähtud aga kogu ülejäänud tee koosnes kanges seljast, lapikust tagumikust ja bensujaamadest.
Nüüd tahaks juba tee peal ka asju näha ja puhata ja mängida :)
St mul ilmselt kuluks sama reisi tegemiseks nüüd kaks nädalat.
Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942




Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: RasmusL ja 2 külalist