Biolisandiga kütus

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:

  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

will111
Postitusi: 2144
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 158 korda

Re: Biolisandiga kütus

Lugemata postitus #61 Postitas will111 » 27 Apr 2018, 22:51

ja miks siis nüüd järsku oli vaja sellest suur uudis teha kui %'did on juba ammu sees olnud? ma arvan, et varem oli mingi sodi sees, aga üsna väike protsent. nüüd pannakse aga sellele sodile juurde veel uus sodi ja suurema protsendiga.

kas see mitte mingi eurodirektiiv ei ole jälle? või sa mõtlesid, et tänada tuleb ülemaailmseid rohelisi..



Dusterx
Postitusi: 125
Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
Tsikkel: r1100gs,lc4,cm200t,cx500
Asukoht: Kehra
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 18 korda

Re: Biolisandiga kütus

Lugemata postitus #62 Postitas Dusterx » 27 Apr 2018, 23:18

Ikka ülemaailmseid.
Kasutaja avatar

TiitX11
Postitusi: 286
Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Biolisandiga kütus

Lugemata postitus #63 Postitas TiitX11 » 28 Apr 2018, 14:03

Pidi voolikuid sööma. Tsikliga saab 98-t kasutada aga mida teha diisel kaubikuga? Kas sinist või ahjukütust? Jewroliit on päris lolliks läinud ja lolluseid tuleb veel ja veel ja veel!
Tsikkel pole kunagi liiga võimas...........kui aga on, oled ise liiga vanaks jäänud
Kasutaja avatar

daub
Postitusi: 603
Liitunud: 17 Jaan 2010, 00:58
Tsikkel: F6C 1500
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 22 korda

Re: Biolisandiga kütus

Lugemata postitus #64 Postitas daub » 28 Apr 2018, 14:13

Minu 20a vana ratta kasutusjuhendis on kirjas, et ei tohi kasutada kütust, mis sisaldab rohkem kui 10% etat. Seega ei ole ilmselt probleem.
Soovitus 98 kasutada ei pruugi ka iga masinaga toimida. Mu eelmine ratas, Suzuki VS800, käis 98ga oluliselt kehvemini kui 95ga.
Kui sa tahad igal juhul kruusa vältida, siis leiab kruus su üles.
Pilt

kalju1
Postitusi: 308
Liitunud: 19 Aug 2009, 12:34
Tsikkel: Cagiva
Tänatud: 3 korda

Re: Biolisandiga kütus

Lugemata postitus #65 Postitas kalju1 » 28 Apr 2018, 17:25

krt, nagu kari eitesid. " vana Euroopa" sõidab juba aastaid sellise solgiga, ei häda midagi. Kui üks ei sobi, proovi teist. Vähem möla, rohkem kilomeetreid.

will111
Postitusi: 2144
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 158 korda

Re: Biolisandiga kütus

Lugemata postitus #66 Postitas will111 » 28 Apr 2018, 18:02

väljas on umbes 5 kraadi, mis sõitmine see on? vahepeal saab rahet kaela...kui tahad vägisi "kilomeetreid koguda" ega keegi sind kinni ei hoia, mine ja kogu, miks siis siin foorumis mölised koos teistega?!?

ära hakkab tüütama seda eidejutt ka vaikselt. las igaüks ise otsustab, millal ja kui palju ta sõidab ja millest meeldib või ei meeldi rääkida.

vana euroopa...kas sa tead täpselt, et terve vana euroopa oma tsiklitesse justnimelt seda solki tangib? äkki nad kõik ostavad ainult seda superpremiumi ja need kes ei osta, nemad enam kaua ei sõida? tahaks mingeid reaalseid fakte või vähemalt reaalseid pikaajalisi kogemusi näha ja kuulda. Senimaani kuni niisama lahmida ja mingeid kuulujutte edasi rääkida on see vaid naised saunas rääkisid tasemel jutt. vähemalt niipalju on siin selgeks saanud, et selle solgiga sõidab vähem sama kogusega ja sama raha eest. täpsem mõju mootoritele on aga siiski üsna suur küsimärk.

franz125
Postitusi: 2275
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Asukoht: Põhja Tallinn
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 79 korda

Re: Biolisandiga kütus

Lugemata postitus #67 Postitas franz125 » 28 Apr 2018, 19:58

Igast väljamaa voorumeid ratta markide ja mudelite kaupa nagu kirjusi koeri,pole neis nagu mingit hala märganud eriti.
Kangutan kõveraid
VTR1000f ja VTR1000SP1.YamahaGTS selle suve sõiduriist.
VTX1800R potsataja(tjuunimisel)
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3772
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 743 korda
Tänatud: 173 korda

Re: Biolisandiga kütus

Lugemata postitus #68 Postitas urmas66 » 28 Apr 2018, 21:29

TiitX11 kirjutas:Pidi voolikuid sööma. Tsikliga saab 98-t kasutada aga mida teha diisel kaubikuga? Kas sinist või ahjukütust? Jewroliit on päris lolliks läinud ja lolluseid tuleb veel ja veel ja veel!


Diislile ei panda ju alkoholi vaid bio diislit lisaks.Või olen ma millestki valesti aru saanud?
Aga ma ka ei mõista "probleemi tõsidust", sest enamuses EU maades on see jama ammu juba kasutusel ja kõik sõidavad, kaasa arvatud uunikumid.
Ainuke asi,mida ma ei mõista,et kuidas see lisand saab meil kütuse hinda tõsta. Maades kus aktsiis isegi meist kõrgem, on kütte hinnad kohati meist madalamad.
Ajakirjandus ketrab kütuse müüjate mantrat ja nii need hinnad,nagu võluväel tõusevadki.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1480
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 122 korda
Tänatud: 53 korda

Re: Biolisandiga kütus

Lugemata postitus #69 Postitas pühak » 28 Apr 2018, 22:03

Ma sõitsin 2000. aasta Vito kaubikuga terve eelmise suve puhta biodiisliga. Mingeid probleeme ei täheldanud, kui selleks mitte lugeda pannkoogihaisu sumpast.

1991. aasta Ford Sierra 1,8td tahtsin ka biodiisliga sõitma panna. Selle küttepump (Lucase toodang) aga ei pidanud biodiislile vastu. 2 nädalat sõitmist ja pumba tihendid lekkisid igast otsast. Himu jännata oli aga suur ja aretasin Sierrale mingi vanema 1,9td Passati Boschi küttepumba peale, kuna selle kohta väideti, et kannatab biodiislit. Boschi pump pidas kenasti biodiislile vastu. Kahjuks lõppes eksperiment juba mõni kuu hiljem, kui üks tolvan Sierrale ette sõitis ja selle hävitas. Kindlustusega sai selline diil tehtud, et romu jäi mulle ja kui millalgi muud targemat teha ei viitsi, kavatsen tehnika tõsta juba olemasoleva teise Sierra peale.

Väidetavalt pidavat biodiisliga saama sõita kõigi vanade diiselautodega, mis toiduõliga sõidavad.
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"

will111
Postitusi: 2144
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 158 korda

Re: Biolisandiga kütus

Lugemata postitus #70 Postitas will111 » 28 Apr 2018, 22:07

See on ikka sellepärast, et eestlased on ju kõige rikkam rahvas euroopas. Siin lihtsalt ei eksisteeri sellist asja, et mingi asi läheb odavamaks. Eriti kui see asi tehakse "ökomaks". Kui miski tehakse ökomaks siis nagu see termin juba isegi ütleb, lisandub sellele koheselt ka öko maks :D Üks mees kunagi andis lubaduse ka, mäletad?! :D lubadus läks täide, eestlased hakkasidki kõige rikkamaks ja nüüd saab siin kõike müüa kallimalt kui mujal euroopas mingitele vaesuritele.
Kasutaja avatar

Vint
Mode/Toetajaliige
Postitusi: 1300
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome-Riihimäki
Tänanud: 65 korda
Tänatud: 59 korda

Re: Biolisandiga kütus

Lugemata postitus #71 Postitas Vint » 28 Apr 2018, 22:32

Lucase kütusepump on ise juba sõimusõna. Näiteks MB W210 ja mitmetel muudel, soovitatakse koheselt välja vahetada, kui seda veel tehtud pole.
Kasutaja avatar

TiitX11
Postitusi: 286
Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Biolisandiga kütus

Lugemata postitus #72 Postitas TiitX11 » 29 Apr 2018, 07:51

Vint kirjutas:Lucase kütusepump on ise juba sõimusõna. Näiteks MB W210 ja mitmetel muudel, soovitatakse koheselt välja vahetada, kui seda veel tehtud pole.

Mitte see "lucas" pole sõimusõna vaid euroopa liit! :wack:
Kunagi ammuuuuuuuuu oli Pobeda, naabrimees tegi lada mootroreid ja kasutas pesuks A76-t seda kulus ~2x20l ühele mootorile. Kuhu aga vana õline bents valada? Läbi kaltsusõela pobisse! Ja üldse see 76 oli liiga "äge" 200l tuli 20l diislit lisada siis oli "normaalne" ja pobi sõitis :D
Tsikkel pole kunagi liiga võimas...........kui aga on, oled ise liiga vanaks jäänud
Kasutaja avatar

koi
Toetajaliige
Postitusi: 1738
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: Honda CX 500ES
Asukoht: Saue
Tänanud: 39 korda
Tänatud: 33 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus #73 Postitas koi » 04 Aug 2018, 23:54

Mind ikkagi huvitab väga, kuskohast vabanesid-ilmusid need tohutud etanooli varud, või kogused, mida nüüd segatakse bensiini hulka? Kas pumbatakse tühjaks mingid strateegilised varud sõja olukorraks, või piirituse tootjad on selle kampaania vallandanud seoses ületootmisega? Kas on kogu selle kampaania taga poliitikud või viina tootjad, kellel pole toodangut kuhugi müüa? Uskuda poliitikute mula looduse säästmisest ei kuulu küll siia rubriiki!
Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
Kasutaja avatar

zombi
Postitusi: 201
Liitunud: 08 Apr 2015, 03:17
Tsikkel: Honda VT600 Shadow
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Biolisandiga kütus

Lugemata postitus #74 Postitas zombi » 06 Aug 2018, 09:44

Läksin kah 98'le üle. Erilist vahet ei tähelda, kulu väiksem küll ei ole. Aga ehk säiluvad voolikud paremini...
Kavrossist Hondani. Vahepeal ka Hiina needust.
Kasutaja avatar

MannyEric
Postitusi: 8
Liitunud: 12 Mär 2018, 10:03
Tsikkel: Honda XL1000V Varadero
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Biolisandiga kütus

Lugemata postitus #75 Postitas MannyEric » 06 Aug 2018, 09:51

zombi kirjutas:Läksin kah 98'le üle. Erilist vahet ei tähelda, kulu väiksem küll ei ole. Aga ehk säiluvad voolikud paremini...

Sama siin...
Pilt
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3772
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 743 korda
Tänatud: 173 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus #76 Postitas urmas66 » 06 Aug 2018, 12:18

koi kirjutas:Mind ikkagi huvitab väga, kuskohast vabanesid-ilmusid need tohutud etanooli varud, või kogused, mida nüüd segatakse bensiini hulka? Kas pumbatakse tühjaks mingid strateegilised varud sõja olukorraks, või piirituse tootjad on selle kampaania vallandanud seoses ületootmisega? Kas on kogu selle kampaania taga poliitikud või viina tootjad, kellel pole toodangut kuhugi müüa? Uskuda poliitikute mula looduse säästmisest ei kuulu küll siia rubriiki!


Eks etanooli tootjate lobi on asja sinnani viinud. No ja kütuse müüjatele on see ka ilmselgelt tugev boonus,sest etanooli omahind suht olematu võrreldes bensiiniga ehk kuni 10% müüdavast kogusest on palju soodsamalt käes.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 891
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 94 korda
Tänatud: 190 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus #77 Postitas Jesper » 06 Aug 2018, 13:07

koi kirjutas:Mind ikkagi huvitab väga, kuskohast vabanesid-ilmusid need tohutud etanooli varud, või kogused, mida nüüd segatakse bensiini hulka?

Maailm ei ole pehmelt öeldes ainult Eesti, kes on biokütuste evitamisel üsna viimaste seas. Globaalselt on see üleminek olnud sujuv ning kasvav nõudlus on olnud ammu ette teada, sellest tulenevalt on biokütuste tootmine viimase 20 aasta jooksul umbes kümnekordistunud.
Kasutaja avatar

renx
Postitusi: 109
Liitunud: 25 Mai 2012, 19:48
Tsikkel: Beta
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Biolisandiga kütus

Lugemata postitus #78 Postitas renx » 06 Aug 2018, 13:15

Võrreldes 95'ga töötab mul 250 2T palju paremini. Kui sõitsin siis hakkas ikka detoneerima mingi hetk, eriti kui punn põhjas lasta. 98'ga pole isegi 30 kraadise kuumaga mingeid anomaaliaid tulnud.
Kasutaja avatar

Maaks
Postitusi: 1303
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZS600
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 64 korda
Tänatud: 133 korda
Kontakt:

Re: Biolisandiga kütus

Lugemata postitus #79 Postitas Maaks » 06 Aug 2018, 16:35

Etanooli oktaanarv ~110, seega tema segamisel bensiini oktaaanarv kindlasti ei kuku. 98-s kasutatakse oktaanarvu tõstmiseks samuti etanooli kuigi kogused absoluutväärtustes on vist väiksemad kui 95-s.
Garaažis: Pannoonia 250TLF, Yamaha FZS 600

will111
Postitusi: 2144
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 158 korda

Re: Biolisandiga kütus

Lugemata postitus #80 Postitas will111 » 06 Aug 2018, 16:38

sellisel juhul ei oleks ju 95 enam 95...sest mida see 95 siis näitab, ikka oktaanarvu
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3772
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 743 korda
Tänatud: 173 korda

Re: Biolisandiga kütus

Lugemata postitus #81 Postitas urmas66 » 06 Aug 2018, 16:43

will111 kirjutas:sellisel juhul ei oleks ju 95 enam 95...sest mida see 95 siis näitab, ikka oktaanarvu


Paljudes riikides polegi ei 95-te ega 98-t enam kirjas vaid mingid nimetused hoopis. Itaalias igaljuhul polnud juba 2014.
Aga oktaan arv timmitakse paika vastavalt sellele,mida müüa kavatsetakse.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Maaks
Postitusi: 1303
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZS600
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 64 korda
Tänatud: 133 korda
Kontakt:

Re: Biolisandiga kütus

Lugemata postitus #82 Postitas Maaks » 06 Aug 2018, 17:05

will111 kirjutas:sellisel juhul ei oleks ju 95 enam 95...sest mida see 95 siis näitab, ikka oktaanarvu

Number näitab ikka oktaanarvu :D , aga ega biolisandiga "bensiini" ei tehta tavalisse bensiini etanooli segades, algne retsept vaadatakse ikka üleni üle, et kokku tuleks ~95.
Olen sellest kindlasti juba kirjutanud, aga kordan, et number bensiini nimes näitab oktaanarvu, aga mitte seda kui "äge" nimetatud toode on. Ehk siis 98 ei ole oma soojuslikelt omadustelt oluliselt erinev kui on 95. Kes ei usu võib proovida puhta alkoholiga (lühiajaliselt täitsa tehtav) - oktaanaarv on küll 110, aga "minek justkui 76-ga" nagu üks bemmivent kord ütles :mrgreen:
EDIT: 1L bensiini = soojuslikult ~1,5L etanooli
Garaažis: Pannoonia 250TLF, Yamaha FZS 600
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 891
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 94 korda
Tänatud: 190 korda

Re: Biolisandiga kütus

Lugemata postitus #83 Postitas Jesper » 06 Aug 2018, 18:08

98 energiasisaldus on isegi paari protsendi võrra väiksem kui 95-l, sest oktaanarvu tõstmiseks kasutatavad lisandid ei põle nii hästi kui aluskütus. Aga noh kahetaktilise krossika puhul pole mõtet oma pead kõrgema keemia ja termodünaamikaga vaevata - kui mootor käes laulab, siis järelikult on kõik õige :)
Kasutaja avatar

zombi
Postitusi: 201
Liitunud: 08 Apr 2015, 03:17
Tsikkel: Honda VT600 Shadow
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Biolisandiga kütus

Lugemata postitus #84 Postitas zombi » 06 Aug 2018, 19:20

Seega peaksime siis nõudma hoopis vana hea AI76 tagasitulekut?
Kavrossist Hondani. Vahepeal ka Hiina needust.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3772
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 743 korda
Tänatud: 173 korda

Re: Biolisandiga kütus

Lugemata postitus #85 Postitas urmas66 » 06 Aug 2018, 20:12

Maaks kirjutas:
Spoiler:
will111 kirjutas:sellisel juhul ei oleks ju 95 enam 95...sest mida see 95 siis näitab, ikka oktaanarvu

Number näitab ikka oktaanarvu :D , aga ega biolisandiga "bensiini" ei tehta tavalisse bensiini etanooli segades, algne retsept vaadatakse ikka üleni üle, et kokku tuleks ~95.
Olen sellest kindlasti juba kirjutanud, aga kordan, et number bensiini nimes näitab oktaanarvu, aga mitte seda kui "äge" nimetatud toode on. Ehk siis 98 ei ole oma soojuslikelt omadustelt oluliselt erinev kui on 95. Kes ei usu võib proovida puhta alkoholiga (lühiajaliselt täitsa tehtav) - oktaanaarv on küll 110, aga "minek justkui 76-ga" nagu üks bemmivent kord ütles :mrgreen:
EDIT: 1L bensiini = soojuslikult ~1,5L etanooli


Sama oli ka nõuka aja lõpus lennuki bensiiniga,mille oktaanarv oli vist 102 või 105. Žigulliga oli minek palju kehvem,kui 92 või 93-ga. Nõmme mäest 4 inimesega üles minek oli vaevaline.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1480
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 122 korda
Tänatud: 53 korda

Re: Biolisandiga kütus

Lugemata postitus #86 Postitas pühak » 06 Aug 2018, 23:41

zombi kirjutas:Seega peaksime siis nõudma hoopis vana hea AI76 tagasitulekut?

Käisin 91-93. aastatel Venemaa kaudu Soomes tööl. Sai siis võrrelda Soome tolleaegseid bensiine Vene omadega, seda nii Lada, kui 70-date aastate lääne autodega. Vene pliisisaldusega AI-95 (oli selline marginimi bentsul) andis kõige parema mineku, näiteks Soome 97-ga liikus lahjemini. Pliivaba 95E oli veelgi lahjem. Vene AI-93 andis umbes sama mineku, kui Soome 97, aga pani mootori detoneerima, kui kõvasti pähe andsid. (talda anti sel ajal isuga, kuna trahvid olid suht olematud ja kiire sõidu eest lubade kallale ei läinud keegi)

76 täpne marginimi oli A-76. Sellega sõites ei saanud vähemalt Lada ega uute Mossede ja Volgadega üldse eriti gaasi anda, kohe hakkas detoneerima ja laiali lendamise oht oli suur. A-76-ga sõideti küll, aga kas siis piisavalt lahjade autodega või deforsseeriti mootorit, et laiali ei laseks. Süüte hilisemaks keeramine aitas ka natuke, aga kõik need meetodid tegelikult muutsid auto lahjemaks, seega liiga madal oktaanarv on jälle saadanast. Liiga kõrge oktaanarv jälle teeb mineku lihtsalt kehvemaks. Need mootorid, millele on kõrgem oktaanarv ette nähtud, on ise võimsamad ja kõrgem oktaanarv lihtsalt annab võimaluse seda võimsust kasutada.
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Kasutaja avatar

Maaks
Postitusi: 1303
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZS600
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 64 korda
Tänatud: 133 korda
Kontakt:

Re: Biolisandiga kütus

Lugemata postitus #87 Postitas Maaks » 07 Aug 2018, 09:22

Offtopic: A-72 oktaanarv mootori meetodil (MON) oli 72, AI-93 oli 85 ja AI-98 oli 89. Oktaanarv arvutuslikul meetodil (RON) AI-93 oli 93 ja AI-98 98.
Tänane Be95E5 oktaanarv RON meetodil on 95, mis vastaks MON numbrile 85...86, ehk siis ongi sisuliselt seesama vana AI-93 :-)
EDIT: Ei tee uut postitust heietustest, kirjutan siiasamasse. Kuna isa sõitis GAZ-53-ga, siis kodus bensiinist eriti puudu ei olnud, aga valikus oli ainult 76. Mosse (412) sõitis sellega enam-vähem ka tehaseseades (meie peres kestis mootor kuni auto lõpuni ~150kkm), naftaliini (tahkel kujul mingite roosade helveste pakist) tuli ainult sisse segada natuke, et ei detoneeriks(?) või mingil muul targal põhjusel. Süüte välja keerates reeglina mootor ära ei surnud - tuli siduri ja piduri abil ära tappa :lol:
Viimati muutis Maaks, 07 Aug 2018, 17:03, muudetud 1 kord kokku.
Garaažis: Pannoonia 250TLF, Yamaha FZS 600
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3772
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 743 korda
Tänatud: 173 korda

Re: Biolisandiga kütus

Lugemata postitus #88 Postitas urmas66 » 07 Aug 2018, 14:48

pühak kirjutas:76 täpne marginimi oli A-76. Sellega sõites ei saanud vähemalt Lada ega uute Mossede ja Volgadega üldse eriti gaasi anda, kohe hakkas detoneerima ja laiali lendamise oht oli suur. A-76-ga sõideti küll, aga kas siis piisavalt lahjade autodega või deforsseeriti mootorit, et laiali ei laseks. Süüte hilisemaks keeramine aitas ka natuke, aga kõik need meetodid tegelikult muutsid auto lahjemaks, seega liiga madal oktaanarv on jälle saadanast. Liiga kõrge oktaanarv jälle teeb mineku lihtsalt kehvemaks. Need mootorid, millele on kõrgem oktaanarv ette nähtud, on ise võimsamad ja kõrgem oktaanarv lihtsalt annab võimaluse seda võimsust kasutada.


Mootorid Mossede ja GAZ-24 peal olid tehasest nii 76 kui 93 jaoks, sapakas oli ainult 76-le ja Žigulliga ilma deforseerimata 76-ga sõita ei saanud.Lihtsalt see oleks olenud sirge mootori lõhkumine. Lisati plokikaanele kahe tihendi vahele leht või pandi lühemad küünlad või pandi pikematele küünaldele puks vahele. Küünaldega oli selline lihtsam ja igamehe tehtav töö,mis aga ei olnud parim lahendus.Plokikaane tõstmine andis igati normaalse tulemuse ja mootor küll tuntavalt lahjemaks ei muutunud.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

TiitX11
Postitusi: 286
Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Biolisandiga kütus

Lugemata postitus #89 Postitas TiitX11 » 07 Aug 2018, 19:24

Kunagi oli veel A66, pobedadele ja muudele püstklappmasinatele.....enne sõda oli vist veelgi madalama oktaaniga kütust.
Tsikkel pole kunagi liiga võimas...........kui aga on, oled ise liiga vanaks jäänud
Kasutaja avatar

koi
Toetajaliige
Postitusi: 1738
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: Honda CX 500ES
Asukoht: Saue
Tänanud: 39 korda
Tänatud: 33 korda

Re: Biolisandiga kütus

Lugemata postitus #90 Postitas koi » 08 Aug 2018, 00:27

A 66 käis sääreväristaja paaki küll. Vahest pidi küll päris pikalt käima lükkama, aga kas bensu pärast, ei tea siiani. Vene soldatid tõid seda 200l vaadiga otse hoovile ja küsisid 3 rubla. Millest vene ajal bensiin tegelikult koosnes, ei tea, aga lehkasid need kõik räigelt.
Muide, lennuki kütusega on proovitud maja kütta, korraliku põletiga. Leek oli ilus, aga sooja andis väga vähe. Põlemis-põletamis tingimused igal kütusel ikka erinevad. Samuti oli mingil ajal ime tehnoloogia, et lisati mootori silindrisse pihustatud vett Oli ka õnnestunud juhuseid, kui mootor töötas enam-vähem normaalselt, aga sõi silindrid-kolvid auklikuks. Piiritus paagis seob vett. Sügisel, meie talvel, kevadel on niiskust õhus küllaga. Palju õnne meile!
Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.




Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google Adsense [Bot] ja 5 külalist