Kas mootorrattur on sõidukijuht või jalakäija?

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1482
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 122 korda
Tänatud: 53 korda

Re: Kas mootorrattur on sõidukijuht või jalakäija?

Lugemata postitus #31 Postitas pühak » 17 Mai 2018, 16:42

Madlobster kirjutas:
pühak kirjutas:Aga kui mul näiteks Sierra käima ei lähe ja karja külatonte seda käima lükkama kauplen, kas siis norimismeeleolus politseinik võib igalt lükkajalt juhiluba küsida ja teda puhuma panna? Iga taganttõukaja mõjutab ju sõiduki liikumiskiirust?!


Ainult selle, kes rooli näpib

Ok, siis kui kogu seltskond purjus juhtub olema, on sirgel teel vähemalt lollikindel variant, et pane rool otseasendisse lukku ja kõik muudkui lükkavad. :D Kurvi kohal peab siis aga passima, et politseinikke näha poleks.

Kunagi sajandivahetuse paiku tegelikult pääsesin karistusest, et numbriteta ja loomulikult ka ülevaatuseta-kindlustuseta auto oli jäiga pukseerimisseadmega (kolmnurgaga) sabas. Apelleerisin sellele, et mina seda ronti ju ei juhtinud, ega's ma saa kahte autot korraga juhtida. Ja et nad ei saa slepis oleva auto puuduste eest mind karistada. Politseinikud ei viitsinud minuga vaielda ja tegid siis ainult kiiruseületamise eest trahvi, kuna pukseerimisel oli kiirus saja ligi, peab aga olema max 50.


"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 957
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 237 korda
Tänatud: 278 korda

Re: Kas mootorrattur on sõidukijuht või jalakäija?

Lugemata postitus #32 Postitas Madlobster » 17 Mai 2018, 16:59

Jah sõiduk sorry päike paistab aknast sisse.
Point jääb samaks. Nüüd seal maastikuratta ja rulluiskude juures jäävad vast juba kangemad juristid ja kohtunikud kimbatusse see polegi siin kui keiss. Ma ei viitsigi mõelda, kas ilma mootorita tsikkel on ikka veel sõiduk või juba vanaraud, ning kas seda oma hoovis võib lükata.

Kas mootorratast võib johmase peaga käekõrval lükata? Mina väidan, et võib küll kui ei karda joobes juhtimise eest karistust saada. Kes ei usu võib proovi teha ja riigikohtuni välja minna.
Lauspuhumisest lükkad õilsa näoga tsikli mööda ja oled nagu õige mees kunagi v :mrgreen: ? Kui väga vastu puikled saad kiivrita sõidu ka veel lisaks :D (kui palja peaga lükkad)
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 893
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 94 korda
Tänatud: 190 korda

Re: Kas mootorrattur on sõidukijuht või jalakäija?

Lugemata postitus #33 Postitas Jesper » 17 Mai 2018, 17:10

Madlobster kirjutas:maastikuratta ja rulluiskude juures jäävad vast juba kangemad juristid ja kohtunikud kimbatusse

Ei jää, Liiklusseaduses on selgelt ja üheselt kirjas, mis on mis. Kümnete postide tootmise asemel see paar lõiku läbi lugeda ei tohiks vast tükki küljest ära võtta :)
Kasutaja avatar

Maaks
Postitusi: 1303
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZS600
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 64 korda
Tänatud: 133 korda
Kontakt:

Re: Kas mootorrattur on sõidukijuht või jalakäija?

Lugemata postitus #34 Postitas Maaks » 17 Mai 2018, 17:15

Madlobster kirjutas:Lauspuhumisest lükkad õilsa näoga tsikli mööda ja oled nagu õige mees kunagi v :mrgreen: ? Kui väga vastu puikled saad kiivrita sõidu ka veel lisaks :D (kui palja peaga lükkad)

Lükates mootorsõidukit sa küll juhid sõidukit ja oled juht aga sa ei sõida ja kiver on nõutud ainult sõitmisel :mrgreen:
LS §30 lõik 4 "Mootorrattaga ja mopeediga sõitmisel peab sõitja kandma kinnirihmatud motokiivrit."
PS Kinnirihmatud kiver võib ka käevangus olla :ner:

UUPS, §33 lõik 2 punkt 10 ütleb siiski et kiiver peab siiski peas olema :(
10) juhtrauaga mootorratta ja mopeedi juhtimisel hoidma juhtrauast kinni kahe käega, välja arvatud käega hoiatusmärguandmise ajal, kandma peas kinnirihmatud motokiivrit ja mitte sõidutama sõitjat, kes pole viimast nõuet täitnud
PS Minge sõitma parem!
Garaažis: Pannoonia 250TLF, Yamaha FZS 600

will111
Postitusi: 2150
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 158 korda

Re: Kas mootorrattur on sõidukijuht või jalakäija?

Lugemata postitus #35 Postitas will111 » 17 Mai 2018, 17:26

on ikka teemaarendus :D mulle ükskord politsei tahtis parklas trahvi teha joogise peaga poekäru lükkamise ja kiiruse ületamise eest, ähvardasid ka load ära võtta aga kui ütlesin, et mul neid ei ole siis saime kokkuleppele, et sedapuhku pääsen hoiatusega. joppas :lol:

minumeelest peale 22/5 läbilugemist ei peaks olema põhjust rohkem mingisuguseks aruteluks. ja ega politsei ei saa teha trahvi kohapeal oma peaga välja mõeldud "seaduste" rikkumise eest. nad saavad ainult väita, et sa rikkusid seadust. kui ikka oled kindel, et ei rikkunud küll siis ei pea tingimata nõustuma nende väljamõeldistega ju, saab otsuse edasi kaevata ja eks siis juba pädevamad mõistavad kohut.
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 957
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 237 korda
Tänatud: 278 korda

Re: Kas mootorrattur on sõidukijuht või jalakäija?

Lugemata postitus #36 Postitas Madlobster » 17 Mai 2018, 17:28

Jesper kirjutas:
Madlobster kirjutas:maastikuratta ja rulluiskude juures jäävad vast juba kangemad juristid ja kohtunikud kimbatusse

Ei jää, Liiklusseaduses on selgelt ja üheselt kirjas, mis on mis. Kümnete postide tootmise asemel see paar lõiku läbi lugeda ei tohiks vast tükki küljest ära võtta :)


Ma ei saa aru, mis sa öelda tahad? Tahmas peaga sa ei tohi isegi avalikus ruumis viibida. Korjatakse kokku sind koos, mis tahes liikuriga ja viiakse plate peale kui vaja ja seda täiesti seaduslikult. Eks liikuri klassifikatsiooni ja ekspluatatsiooni nõuete rikkumise ulatust saab hommikul peavalurohu kõrvale arutada.
Põhiteema on, kas tohib sõidukit (antud juhul siis räägime ikkagi mootorrattast ja tänavast) lükata, kui sul pole lube või oled joonud vms.


Maaks kirjutas:
Madlobster kirjutas:Lauspuhumisest lükkad õilsa näoga tsikli mööda ja oled nagu õige mees kunagi v :mrgreen: ? Kui väga vastu puikled saad kiivrita sõidu ka veel lisaks :D (kui palja peaga lükkad)

Lükates mootorsõidukit sa küll juhid sõidukit ja oled juht aga sa ei sõida ja kiver on nõutud ainult sõitmisel :mrgreen:
LS §30 lõik 4 "Mootorrattaga ja mopeediga sõitmisel peab sõitja kandma kinnirihmatud motokiivrit."
PS Kinnirihmatud kiver võib ka käevangus olla :ner:
UUPS, §33 lõik 2 punkt 10 ütleb siiski et kiiver peab siiski peas olema :(
10) juhtrauaga mootorratta ja mopeedi juhtimisel hoidma juhtrauast kinni kahe käega, välja arvatud käega hoiatusmärguandmise ajal, kandma peas kinnirihmatud motokiivrit ja mitte sõidutama sõitjat, kes pole viimast nõuet täitnud


No siis sul vbl isegi veab, saad ainult tahamsena lenksu ronimise eest :-||| :mrgreen:
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 893
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 94 korda
Tänatud: 190 korda

Re: Kas mootorrattur on sõidukijuht või jalakäija?

Lugemata postitus #37 Postitas Jesper » 17 Mai 2018, 17:30

Et siis põhimõtteliselt sa ei lähe ja loe läbi seda ühte punkti, kust tuleb erinevus mittemootorsõiduki ja mootorsõiduki lükkamise vahel? On ikka viitsimine :lol:

See Tsikkelrööveli juhtum tõenäoliselt oli juba x aastat tagasi, võib-olla oli seadus teistsugune, võibolla lihtsalt vedas. Ma isiklikult ei näe varianti, kuidas mootorratta käe kõrval lükkamine ei ole tänase seaduse järgi mootorsõiduki juhtimine. Anoh samas muidugi mingi mopeediga raudtee ületus on täpselt selline asi, et põhimõtteliselt võib ju keelatud olla, aga karistada saamiseks peab ilmselt väga hästi küsima.
Viimati muutis Jesper, 17 Mai 2018, 17:40, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 957
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 237 korda
Tänatud: 278 korda

Re: Kas mootorrattur on sõidukijuht või jalakäija?

Lugemata postitus #38 Postitas Madlobster » 17 Mai 2018, 17:36

Mida vadida? Leidsid ühe punkti ja nüüd jäädki ümber selle tantsima? LS on palju paksem kui 22/5
Trügi oma motovokk lauspuhumisest mööda johmasena ja tule räägi kuidas läks.


Kui minu mula mööda lohvi on siis vana küll aga siiski vähe targema inimese vastus:

Indrek Sirk (Liiklusõiguse Büroo)
Re: Mopeedi ja mootorratta käekõrval lükkamisest veelk
Mootorsõiduk on mootorsõiduk hoolimata sellest, kas mootor töötab või mitte. Mootorsõidukiga ei või kõnniteel sõita. Õiguslikult ei ole Sinu esitatud küsimused üheselt lahendatud, mistõttu on vaidlemisruumi. Pöördugem aga regulatsioonide eesmärgi poole. Mootorrattal ja autol ei ole kuigi suurt vahet - mõlemad on mootorsõidukid ja alluvad sarnasele regulatsioonile. Kas ummikus olles tuleksid oma kolme sõbraga samuti autost välja ja lükkaksid auto kõnnitee, haljasala või ülekäiguradade kaudu ummikust mööda. Sõitmine ja lükkamine on loomulikult erinevad asjad, kuid igal juhul on tegemist mootorsõidukiga ning selle juhiga - isikuga, kelle tegevuse tulemusena muutub sõiduki liikumiskiirus või -suund.
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5201
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 592 korda
Tänatud: 502 korda
Kontakt:

Re: Kas mootorrattur on sõidukijuht või jalakäija?

Lugemata postitus #39 Postitas Macintosh » 17 Mai 2018, 17:42

Jesper kirjutas:Ma isiklikult ei näe varianti, kuidas mootorratta käe kõrval lükkamine ei ole juhtimine, anoh samas muidugi mingi mopeediga raudtee ületus on täpselt selline asi, et põhimõtteliselt võib ju keelatud olla, aga karistada saamiseks peab ilmselt väga hästi küsima.


§ 19. Liikleja kohustused raudtee ületamisel
(2) Liikleja ei tohi raudteed ületada:
1) foori keelava tule korral, sõltumata tõkkepuu olemasolust või asendist;
2) sulguva, suletud või avaneva tõkkepuu korral, sõltumata foorituledest;
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 893
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 94 korda
Tänatud: 190 korda

Re: Kas mootorrattur on sõidukijuht või jalakäija?

Lugemata postitus #40 Postitas Jesper » 17 Mai 2018, 17:44

Madlobster kirjutas:Mida vadida? Leidsid ühe punkti ja nüüd jäädki ümber selle tantsima?


No kui seadus ütleb nii: "mootorsõiduki juhtimine on isiku igasugune tegevus mootorsõiduki juhi kohal, kui mootorsõiduk liigub. Mootorsõiduki juhtimiseks loetakse ka isiku tegevust, kui ta ei viibi juhi kohal, kuid mõjutab juhtimisseadiste (juhtrauad, rooliratas või muu selline) abil mootorsõiduki liikumissuunda või kiirust;", siis mida siin veel edasi lugeda või vaielda on?

Jalgratta, sh maastikuratta lükkamine ei puutu asjasse, sest see pole mootorsõiduk. Nii lihtne see ongi.
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 957
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 237 korda
Tänatud: 278 korda

Re: Kas mootorrattur on sõidukijuht või jalakäija?

Lugemata postitus #41 Postitas Madlobster » 17 Mai 2018, 17:47

Jesper kirjutas:
Spoiler:
Madlobster kirjutas:Mida vadida? Leidsid ühe punkti ja nüüd jäädki ümber selle tantsima?


No kui seadus ütleb nii: "mootorsõiduki juhtimine on isiku igasugune tegevus mootorsõiduki juhi kohal, kui mootorsõiduk liigub. Mootorsõiduki juhtimiseks loetakse ka isiku tegevust, kui ta ei viibi juhi kohal, kuid mõjutab juhtimisseadiste (juhtrauad, rooliratas või muu selline) abil mootorsõiduki liikumissuunda või kiirust;", siis mida siin veel edasi lugeda või vaielda on?

Jalgratta, sh maastikuratta lükkamine ei puutu asjasse, sest see pole mootorsõiduk. Nii lihtne see ongi.


A mis ma siis koguaeg rääkinud olen :D ?
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 893
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 94 korda
Tänatud: 190 korda

Re: Kas mootorrattur on sõidukijuht või jalakäija?

Lugemata postitus #42 Postitas Jesper » 17 Mai 2018, 17:51

Macintosh, paljudes kohtades pole tõesti raudteeülekäigukohtadel ja üleüldse igasugu piiratud aladel mingeid märke või asju, mis selle eksklusiivselt jalakäijate omaks kuulutaks. Ainult mingid postid ilma liiklusmärgita on lihtsalt postid. Samas sel juhul võib seda lihtsalt sõites ka teha.
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 893
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 94 korda
Tänatud: 190 korda

Re: Kas mootorrattur on sõidukijuht või jalakäija?

Lugemata postitus #43 Postitas Jesper » 17 Mai 2018, 17:54

Madlobster kirjutas:A mis ma siis koguaeg rääkinud olen :D ?

Sa väitsid, et iga "liiklusvahendi" käekõrval lükkamine käib sama punkti alla. Laiemalt sa lihtsalt demosid oma matsu mittejagamise võimet.
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 957
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 237 korda
Tänatud: 278 korda

Re: Kas mootorrattur on sõidukijuht või jalakäija?

Lugemata postitus #44 Postitas Madlobster » 17 Mai 2018, 19:24

Jesper kirjutas:
Madlobster kirjutas:A mis ma siis koguaeg rääkinud olen :D ?

Sa väitsid, et iga "liiklusvahendi" käekõrval lükkamine käib sama punkti alla. Laiemalt sa lihtsalt demosid oma matsu mittejagamise võimet.


Oled või mängid?
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda
Kontakt:

Re: Kas mootorrattur on sõidukijuht või jalakäija?

Lugemata postitus #45 Postitas Tsikkelröövel » 18 Mai 2018, 09:45

Sõbrad, ma ei saa enam aru, mille üle te vaidlete? See juhtum, mida kirjeldasin, ei juhtunud x aastat tagasi vaid 2 aastat tagasi. Meil kehtib SAMA liiklusseadus, mitte midagi ei ole muutunud. JA: juhuslikult, tutvust kasutades, on mul olemas sama asja kohta ka riigikohtunike "kohvilaua" seisukoht, mille põhiargument oli, et kui inimene 0,5 promillise joobega (selline mõõdeti) ei istu mopeedi selga, vaid lükkab seda käekõrval kodu poole, siis on tegemist just seaduskuuleka käitumisega. Seega, ja arvestades seda §22 lg 5 punkti, see TOIMIB. Ja tegu ei ole joppamisega.
Ratast käe kõrval lükates sa oled jalakäija. Sest liiklusseadus ütleb seda konkreetselt, ilma mingi võimaluseta tõlgendada. Teistusgune tõlgendus saab tekkida ainult alusel, et seda lõiget üldse ei vaadata - samas, seadus kehtib TERVIKUNA.

Tahmas peast - vaadake, ka jalakäija on liikleja. Ja liikleja ei tohi liigelda tahmase peaga. Ja kui see "lükkaja" on nii täis, et kõigub, koristatakse ta ära kui purjus jalakäija. Ja saab selle eest ka trahvi.

Mis purjus jalgrattureid puudutab - siis jälle, talle saab teha trahvi kuni 100 päevamäära. Aga mootorsõidukilubade äravõtmist lisakaristusena näeb seadus ette ainult mootorsõiduki purjus juhtimise eest. Aga jalgratta puhul pole sellist asja kirjas. Ja liiklusseadusest mina seda ka ei leidnud. See võib muidugi tuleneda mõnest muust seadusest või määrusest, aga ma väga ei usu. Seega, kui seal tullakse lubade kallale - tuleb kaevata edasi kohtusse!

Veel - asja lihtsustab alati see, et karistuse määramisel märgitakse alati ära ka karistamise alus. Ja see tuleb siis alati järele vaadata. Kui see alus on ekslik, siis sa võid tegelikkuses olla kuitahes süüdi - karistus tühistatakse, sest sama dokumendi peal alust muuta ei saa. Tuleks teha uus dokument. Aga seda ei saa jälle teha takkajärgi.
Politseis töötavad inimesed. Nad pole targemad ega lollimad. Nad eksivad samuti.

Kusjuures, minu soovitus on veel, et kui sul pole kõik ka tegelikult ideaalses korras, pole vaja politseinikku nina pidi äka sisse suruda. Las ta eksib. Las ta kirjutab valel alusel trahvimääruse - see on ümber lükatav. Aga kui vaidled, otsib ta üles su aegunud kustuti ja siis saad õigel alusel trahvi. Mis kasu on sellisest "võidust"?

Ja veel laiemalt: pole vaja lollusi teha ja tüli norida. Enamus politseinikke siiski ei rahulda oma haiget võimuiha, vaid teevad lihtsalt oma tööd ning austada tuleb iga inimest, kes oma tööd hästi teeb. Olen ise ka vahel mõne lolli otsa sattunud, aga enamasti siiski kohtunud tublide politseinikega, kelle osas mu arvamus ei muutunud ka pärast trahvi saamist - õige asja eest tuleb oma laks mehena vastu võtta ja mitte poisikese kombel rumalaid vabandusi leida ja teisi süüdistada.

Ja kõige lõpuks - isegi kahtlaste juhtumite puhul - targem on enamasti tülist eemale hoida isegi siis, kui sul on õigus (ja muud võita polegi, kui see õigus). No tore, said pärast pikka jahumist oma õiguse. Raiskasid aega. Raha. Närve. Mida võitsid? Vaid õiguse. Ega plika oleks ju ka võinud pittu taksoga minna. Terve tsiklimeeste taevas on täis tsikliste, kellel oli õigus. Aga mida sa teed oma õigusega postuumselt või invaliidina?
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

Teema algataja
Vapsik
Postitusi: 368
Liitunud: 13 Juul 2007, 22:49
Tsikkel: 50cc MILD SEVEN, K 650, XV920
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Kas mootorrattur on sõidukijuht või jalakäija?

Lugemata postitus #46 Postitas Vapsik » 18 Mai 2018, 09:54

Madlobster kirjutas:Mida vadida? Leidsid ühe punkti ja nüüd jäädki ümber selle tantsima? LS on palju paksem kui 22/5
Trügi oma motovokk lauspuhumisest mööda johmasena ja tule räägi kuidas läks.


Kui minu mula mööda lohvi on siis vana küll aga siiski vähe targema inimese vastus:

Indrek Sirk (Liiklusõiguse Büroo)
Re: Mopeedi ja mootorratta käekõrval lükkamisest veelk
Mootorsõiduk on mootorsõiduk hoolimata sellest, kas mootor töötab või mitte. Mootorsõidukiga ei või kõnniteel sõita. Õiguslikult ei ole Sinu esitatud küsimused üheselt lahendatud, mistõttu on vaidlemisruumi. Pöördugem aga regulatsioonide eesmärgi poole. Mootorrattal ja autol ei ole kuigi suurt vahet - mõlemad on mootorsõidukid ja alluvad sarnasele regulatsioonile. Kas ummikus olles tuleksid oma kolme sõbraga samuti autost välja ja lükkaksid auto kõnnitee, haljasala või ülekäiguradade kaudu ummikust mööda. Sõitmine ja lükkamine on loomulikult erinevad asjad, kuid igal juhul on tegemist mootorsõidukiga ning selle juhiga - isikuga, kelle tegevuse tulemusena muutub sõiduki liikumiskiirus või -suund.


Kui vana ja kust pärit see Sirki jutt on?
Kasutaja avatar

Maaks
Postitusi: 1303
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZS600
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 64 korda
Tänatud: 133 korda
Kontakt:

Re: Kas mootorrattur on sõidukijuht või jalakäija?

Lugemata postitus #47 Postitas Maaks » 18 Mai 2018, 09:59

Vapsik kirjutas:Kui vana ja kust pärit see Sirki jutt on?

2006
http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php?tid=81718
Garaažis: Pannoonia 250TLF, Yamaha FZS 600
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 893
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 94 korda
Tänatud: 190 korda

Re: Kas mootorrattur on sõidukijuht või jalakäija?

Lugemata postitus #48 Postitas Jesper » 18 Mai 2018, 12:03

Tsikkelröövel kirjutas:Tahmas peast - vaadake, ka jalakäija on liikleja. Ja liikleja ei tohi liigelda tahmase peaga.

Ma vaidlengi selle üle, et see käsitlus on ekslik. Liiklusseaduses ei ole mingit reeglit selle kohta, et jalakäija (kellega võrdsustatakse hunnik igasugu muid vidinaid, nagu tõuks või uisud) või näiteks jalgratta käe kõrval lükkaja peaks kaine olema. Loomulikult seal kõrgendatud meeleolus ringi liikudes on kõrgendatud oht saada hakkama millegi muu keelatuga :D, aga see on siililegi selge ning pole hetkel üldse teema.

Paljude maailma hädade algus ja ots on selles, et hakatakse mingist "kohusetundest" või pigem teistele ära panemise kihust välja mõtlema ja kehtestama reegleid, mida tegelikult pole olemas.

Mis puudutab nüüd seda, et kas kahe seadusepunkti vastuolu puhul on ülimuslik üks või teine, siis selliste vastuolude lahendamiseks ongi kogu õigusemõistmine nii mitmetasemeline süsteem, kus on õigusemõistjatele jäetud võimalus kaaluda juhtumi erinevaid asjaolusid. Oluline on seaduse mõte - ühe punkti eesmärk on võimaldada mopeedi trügimist mõistlikku kohta, juhul kui mingil põhjusel ei ole sõitmine võimalik, teise punkti eesmärk on defineerida vastutaja juhtudel, kus sõiduki juhtimises osales keegi, kes polnud sel hetkel juhikohal (näiteks rebis kaasistuja käsipidurit) ning põhjustas sellega seaduserikkumise (sõitis kellelegi otsa, teelt välja vms).
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 957
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 237 korda
Tänatud: 278 korda

Re: Kas mootorrattur on sõidukijuht või jalakäija?

Lugemata postitus #49 Postitas Madlobster » 18 Mai 2018, 12:28

Tsikkelröövel kirjutas:Sõbrad, ma ei saa enam aru, mille üle te vaidlete? See juhtum, mida kirjeldasin, ei juhtunud x aastat tagasi vaid 2 aastat tagasi. Meil kehtib SAMA liiklusseadus, mitte midagi ei ole muutunud. JA: juhuslikult, tutvust kasutades, on mul olemas sama asja kohta ka riigikohtunike "kohvilaua" seisukoht, mille põhiargument oli, et kui inimene 0,5 promillise joobega (selline mõõdeti) ei istu mopeedi selga, vaid lükkab seda käekõrval kodu poole, siis on tegemist just seaduskuuleka käitumisega. Seega, ja arvestades seda §22 lg 5 punkti, see TOIMIB. Ja tegu ei ole joppamisega.


See ongi inimlikust seisukohast võttes "seaduskuulekas" käitumine. Ja selle eest karistada mitte saamine on siiski joppamine.

Seadus ongi tervik ning annab täiesti kenasti võimuesindajale õiguse sinu kukrut kergendada. (Õigus ja Õiglus ning Seadus ja Inimlikus ei ole üks ja sama asi)
Kas saad karistada või mitte oleneb mitmest asjas (ka inimlikusest)

juht on isik, kes juhib sõidukit (vahet pole, kas mopeedi või rek(k)at)
sõiduk on teel liiklemiseks ettenähtud või teel liiklev seade, mis liigub mootori või muul jõul (vahet pole, kas mopeed või rek(k)a)

Jään Sirgiga ühele arvamusele (mis siis, et see jutt vana), et seaduse mõttes on sõiduk sõiduk, vahet pole palju rattaid ja kui raske. Ja selle liikumine, kas kütuse või kondijõul ei oma tähtsust. Tegelane, kes on liikuva sõiduki pulkade taga on juht. Kes ei usu lükkab oma x rattalise punase ninaga sangast hoides (koos või ilma sõpradeta) puhumisüritusest mööda ning tuleb räägib, kuidas läks.

Kas see on külalegend, et kellelgi on johmasena kondivoki trügimise eest lubade kallale mindud ei oska kommenteerida. Väga kindlalt ei julge väita kumbagi suunda (seda ütlesin ka enne)

Iga keiss on erinev, et oma hoovist õllese peaga mopi lükkamisega üle tee naabri hoovi load kaotada peab ikka õnne olema :D (aga see ei ole võimatu, mul on endale kitsekesed läbi lahti ununenud hoovivärava õue peale kepslenud protokollimapp näppus väitega, et ma oma hoovis sõitsin ilma tulede ja turvavööta :shock: õnneks sel ajal oli kehtiv veel LE ja käsi laiali ajades sai eksinud sellid uuesti väravast välja juhatatud)

Ma tegelikult ei tea täna ühtegi kohtulahendit, mis siia täis selguse tooks (22/5 ning juhi ja sõiduki definitsioon).
Kui keegi oli seadusesilma määratud karistusega nõus ja ära maksis, siis see veel ei tähenda, et kohus oleks sama meelt (aga enamasti (jaaa mitte alati) siiski kohus arvab mundrimehega ühtemoodi)
Viimati muutis Madlobster, 18 Mai 2018, 12:39, muudetud 1 kord kokku.
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 4572
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VN15 se
Asukoht: Siia-sinna, läbi linna!
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 96 korda
Kontakt:

Re: Kas mootorrattur on sõidukijuht või jalakäija?

Lugemata postitus #50 Postitas yeekim » 18 Mai 2018, 12:39

Madlobster kirjutas:....... (aga see ei ole võimatu, mul on endale kitsekesed läbi lahti ununenud hoovivärava õue peale kepslenud protokollimapp näppus väitega, et ma oma hoovis sõitsin ilma tulede ja turvavööta :shock: õnneks sel ajal oli kehtiv veel LE ja käsi laiali ajades sai eksinud sellid uuesti väravast välja juhatatud)........


Juhatad ka täna nad ilusasti hoovist välja!

edu
Teen saiast sitta!
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 957
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 237 korda
Tänatud: 278 korda

Re: Kas mootorrattur on sõidukijuht või jalakäija?

Lugemata postitus #51 Postitas Madlobster » 18 Mai 2018, 12:46

yeekim kirjutas:
Spoiler:
Madlobster kirjutas:....... (aga see ei ole võimatu, mul on endale kitsekesed läbi lahti ununenud hoovivärava õue peale kepslenud protokollimapp näppus väitega, et ma oma hoovis sõitsin ilma tulede ja turvavööta :shock: õnneks sel ajal oli kehtiv veel LE ja käsi laiali ajades sai eksinud sellid uuesti väravast välja juhatatud)........


Juhatad ka täna nad ilusasti hoovist välja!

edu


Täna see vist enam nii hõlbus ei ole. LE´s oli üks hea punkt kohe alguses. "LE kehtib eesti teedel" mitte kõikjal, kus on võimalik sõidukiga liigelda. See lause aga piiras päris palju kitsekeste murul kepslemist (va juhul kui tegemist oli haljasalaga, kuhu oli keelatud sõita), mis andis mulle vabaduse sõita oma põllul umbjoobes ning ilma ühegi nõutud paberita, kasvõi velgede peal. LS tulemisega oli selle üle jutustamist ning rääkisin oma keisist tarkade meestega ning nii palju kui mäletan lõppes jutt sellega, et enam nii teha ei saa.
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 893
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 94 korda
Tänatud: 190 korda

Re: Kas mootorrattur on sõidukijuht või jalakäija?

Lugemata postitus #52 Postitas Jesper » 18 Mai 2018, 12:49

Jessas küll, see on Liiklusseaduse esimeses lauses kirjas, kus ta kehtib. Oma hoovis ei tohi ainult joobes sõita.

Vastasel juhul ei oleks mootorisport üldse võimalik.
Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1482
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 122 korda
Tänatud: 53 korda

Re: Kas mootorrattur on sõidukijuht või jalakäija?

Lugemata postitus #53 Postitas pühak » 18 Mai 2018, 13:05

Aga millal selleni välja jõuame, et kui ma hakkan kõver tsikliraam õlal, Kuusakoski poole kõndima, siis kas ma olen jalakäija või mootorrattur?
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 957
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 237 korda
Tänatud: 278 korda

Re: Kas mootorrattur on sõidukijuht või jalakäija?

Lugemata postitus #54 Postitas Madlobster » 18 Mai 2018, 13:16

Jesper kirjutas:Jessas küll, see on Liiklusseaduse esimeses lauses kirjas, kus ta kehtib. Oma hoovis ei tohi ainult joobes sõita.

Vastasel juhul ei oleks mootorisport üldse võimalik.


(4) Käesolevas seaduses ei käsitleta liiklusena liikumist ja paiknemist teel, mis on suletud liikluseks võistluste ja massiürituste läbiviimiseks, politsei- ja päästeasutuse korraldusel või teehoiu või muul sellisel eesmärgil.

Ma ei mäleta, millisele võimalusele võõras hoovis tähtsat nägu teha targad mehed seoses LS jõustumisega viitasid. See jutuajamine käis siis kui LE veel kehtis ning see oli vastava ala spetsialist (kellele oma seiklustest rääkisin), kes teadis rääkida, et valmiv LS annab mundrile suurema vabaduse nina võõrastesse asjadesse toppida kui seda LE andis.

Kuna selle vestluse ükskiasju ei mäleta ja see pole ka antud teema jutt siis Jesper poiss võid siin oma ülekaalukat võitu nautida :D
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 957
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 237 korda
Tänatud: 278 korda

Re: Kas mootorrattur on sõidukijuht või jalakäija?

Lugemata postitus #55 Postitas Madlobster » 18 Mai 2018, 13:19

pühak kirjutas:Aga millal selleni välja jõuame, et kui ma hakkan kõver tsikliraam õlal, Kuusakoski poole kõndima, siis kas ma olen jalakäija või mootorrattur?


See on liiga äärmus ja pole seletada midagi.
Pigem võiks seal hallil alal pika teema saada, et kas ilma TÜV võib lükata ja ilma kindlustuseta jne. Samuti, et kui palju peab juppe küljest ära võtma, et enam sõiduk ei oleks.
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 893
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 94 korda
Tänatud: 190 korda

Re: Kas mootorrattur on sõidukijuht või jalakäija?

Lugemata postitus #56 Postitas Jesper » 18 Mai 2018, 13:59

Minul pole siit mingit võitu vaja, mina võistlen siis kui kell käib, ülejäänud aja ootan. Lihtsalt sa tekitad oma keegi-kuskil-rääkis-kuulujutte ja omaenda vigaseid tuletisi paljusõnaliselt levitades selle totaka efekti, kus tuleb mingi järgmine klemm kes seadust ei loe, võtab seda kõike tõe pähe, levitab omakorda kuulujutuna edasi jne. Lõpuks on selline körtpärtli särk ja kapsad koos, et keegi ei jõua enam seda kõike ümber lükata ja ära seletada.

Hea näide on see, et kuskil keegi kunagi lasi lahti kuulujutu, nagu kaheteljeline 750kg haagis ei ole kerghaagis, vaid nõuab igal juhul E-katti. See jura käib ringi aastaid ja aastaid, ja siis kui mul on vaja et üks djuud võtaks selle õnnetu vankri sappa ja tooks mulle 40km kaugusele ära, tuleb telefonis vastuseks et nõup, tema sellega sõitma ei hakka, keelatud. Nagu mingid penskarid krt, ostavad tsentnerite kaupa suhkrut kokku, kuna naabri-Maali rääkis et kohe tuleb defitsiit.

See sinu poolt viimasena tsiteeritud punkt käib suht konkreetselt ralli kiiruskatsete kohta, näiteks krossirada pole kuidagi seaduse mõistes tee, ega saa ka kunagi olema. Samamoodi ei ole seda ka kellegi põld või hoov. Tee ei ole lihtsalt sõiduvõimalus, vaid see peab üldjuhul selle austava staatuse saamiseks olema kantud vastavasse registrisse. Ära mõtle uusi seadusi välja ja levita seda jama, või siis kandideeri Riigikogusse, seal on see lubatud :)
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 957
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 237 korda
Tänatud: 278 korda

Re: Kas mootorrattur on sõidukijuht või jalakäija?

Lugemata postitus #57 Postitas Madlobster » 18 Mai 2018, 16:41

Teema oli konkreetselt tsikli lükkamisest
Ülejäänud (hoovi trahvima tulnud sinised) oli foorumitäide koos isikliku kogemusega. Kui palju sa siit omale fakte ja seadusi tuletasid on siiski su enda peas kinni. Kord räägid jalgratastest kord igiliikurist vms (ütlesin vähemalt kaks korda, et ma ei väida kondivoki ja lubade kaotamise kohta ei üht ega teist) Aga ei, ikka ajad seda mulle kaela ja jaurad nagu keegi väidaks, et rulamehed jäävad lubadest ilma kui õllesed on. See körtlisärk kipub sul endal tulema.

Fakt, et sõiduki ja juhi definitsioon annab aluse lükates trahvi teha jääb faktiks. Kas 22/5 kohtus laulale lüües selle trahvi tühistab mina täna ei tea. Ma ei ole kuulnud ühestki kohtulahendist ja seda ei pruugi täna ka olemas olla. Ilma kohtuta on neid lugusi lõppenud nii ühte kui teistpidi see on ka fakt. Pigem jään arvamuse juurde et ei tühista. Aga see oleneb hirmus palju asjaoludest. Kas lükati lihtsalt mingit korjust ühest hoovist teise või üritati mingit nahaalsust, et seadusele vilistada.

Jesper kirjutas:See sinu poolt viimasena tsiteeritud punkt käib suht konkreetselt ralli kiiruskatsete kohta, näiteks krossirada pole kuidagi seaduse mõistes tee, ega saa ka kunagi olema. Samamoodi ei ole seda ka kellegi põld või hoov. Tee ei ole lihtsalt sõiduvõimalus, vaid see peab üldjuhul selle austava staatuse saamiseks olema kantud vastavasse registrisse. Ära mõtle uusi seadusi välja ja levita seda jama, või siis kandideeri Riigikogusse, seal on see lubatud :)


(4) Käesolevas seaduses ei käsitleta liiklusena liikumist ja paiknemist teel, mis on suletud liikluseks võistluste ja massiürituste läbiviimiseks, politsei- ja päästeasutuse korraldusel või teehoiu või muul sellisel eesmärgil.


No käsitleb natuke muud ka ikka kui vaid konkreetselt ralli kiiruskatset.
Aga ma enam täpselt ei saa aru mille vastu ma/sa üldse vaidlen(d) või milles sa minuga ühel meelel oled või ei ole.
Viimati muutis Madlobster, 18 Mai 2018, 18:03, muudetud 1 kord kokku.
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 295
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 33 korda

Re: Kas mootorrattur on sõidukijuht või jalakäija?

Lugemata postitus #58 Postitas Ain » 18 Mai 2018, 16:51

Ma isiklikult arvan, et suurem osa siinsetest väitlejatest olles olukorras kus tsiklit või mopeedi lükkav tegelane teie autole oma tsikli või mopeediga uksele mõlgi sisse lükkas, raiuks surmkindlalt ,et tegu on siiski juhiga..
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero3 ja Packtalk Bold sideseade.

Cardo kiivri sideseadmete, GoPro ja Garmini müük.
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 957
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 237 korda
Tänatud: 278 korda

Re: Kas mootorrattur on sõidukijuht või jalakäija?

Lugemata postitus #59 Postitas Madlobster » 18 Mai 2018, 17:14

Ain kirjutas:Ma isiklikult arvan, et suurem osa siinsetest väitlejatest olles olukorras kus tsiklit või mopeedi lükkav tegelane teie autole oma tsikli või mopeediga uksele mõlgi sisse lükkas, raiuks surmkindlalt ,et tegu on siiski juhiga..


No absoluudselt :)
Ja ma võin lahjemat sorti mürki võtta, et ka riigikohus kui asi sinna peaks jõudma (selline pudi ei kipu tihti jõudma) arvab nii.
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:

ttt
Postitusi: 209
Liitunud: 30 Mai 2016, 13:12
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Kas mootorrattur on sõidukijuht või jalakäija?

Lugemata postitus #60 Postitas ttt » 18 Mai 2018, 20:03

Madlobster kirjutas:
Ain kirjutas:Ma isiklikult arvan, et suurem osa siinsetest väitlejatest olles olukorras kus tsiklit või mopeedi lükkav tegelane teie autole oma tsikli või mopeediga uksele mõlgi sisse lükkas, raiuks surmkindlalt ,et tegu on siiski juhiga..


No absoluudselt :)
Ja ma võin lahjemat sorti mürki võtta, et ka riigikohus kui asi sinna peaks jõudma (selline pudi ei kipu tihti jõudma) arvab nii.


Kas sellises olukorras mitte, loogiliselt võttes, pole vahet kas oled juht või jalakäija? Jalakäija võib suvalt peegleid puruks taguda jne?




Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline