Kuidas mootorratta sadulas ellu jääda?

Olgu kohalik või välismaine. Uudis või teadaanne, kui see räägib mootorratastest või mootorratturitest siis selle koht on siin.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4901
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 485 korda
Tänatud: 446 korda
Kontakt:

Kuidas mootorratta sadulas ellu jääda?

Lugemata postitus #1 Postitas Macintosh » 02 Juun 2018, 19:01

Kirjutasin seekord ühe väikse jutu pealkirjaga: "Kuidas mootorratta sadulas ellu jääda." Aga toimetaja leidis sellele hoopis uue ja mm ... teistsuguse pealkirja. Aga olgu. Lugu siin.
https://www.accelerista.com/abc/rattaom ... ula-nipid/
Põhiliselt suunatud algajale aga sobib igaühele meist lugemiseks ja meeldetuletamiseks.

Mis mõtted tekivad, oskate täiendada?

mootorratturi-e1527920364734.jpg


Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

reimps
Postitusi: 4250
Liitunud: 17 Juul 2007, 23:52
Tsikkel: Tuono V4R
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 157 korda
Tänatud: 387 korda

Re: Kuidas mootorratta sadulas ellu jääda?

Lugemata postitus #2 Postitas reimps » 02 Juun 2018, 19:54

Kirjavead võiks ära kaotada, kaks hakkas diagonaalis lugemisel silma - üks koma ja üks tippimisjärjekorraviga.
Muidu suht "meh" tekst.
I have an opinion and I'm not afraid to use it
Allergic to stupid people
Kasutaja avatar

Black
Postitusi: 705
Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 11 korda

Re: Kuidas mootorratta sadulas ellu jääda?

Lugemata postitus #3 Postitas Black » 03 Juun 2018, 01:07

"Ennusta nagu Igor Mang" kõlab tänases kontekstis pisut irooniliselt, aga muidu nagu üks kevadine-varasuvine manitsuskirjatükk ikka - ei jookse kunagi mööda külge maha.

will111
Postitusi: 1908
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 145 korda

Re: Kuidas mootorratta sadulas ellu jääda?

Lugemata postitus #4 Postitas will111 » 03 Juun 2018, 02:21

Ei saa öelda, et nüüd hirmus õige jutt äärest ääreni. Mitte ükski arusaam ei saa kunagi tagada ALATI elusalt ja tervelt kuhugi jõudmist. Isegi kui sa parasjagu elu eest ühe "oletatavalt purupurjus" autojuhi eest ära põikad või üritad võimalikult eemale hoida, võib samal ajal kuskilt teiselt poolt kaadrisse lennata mõni päriselt purjus vend, kes su ikkagi täpiks vajutab.
Minumeelest kõige naljakam on see jälgimise ja silma sisse vahtimise jutt. No ma ei tea, ma olen nüüd oma 6-7a tsiklitega sõitnud ja mitte kunagi kogu selle aja jooksul pole ma üritanud ühegi auto roolis istujale otsa vahtida ning niimoodi otsa vahtides mingisugusele suurele selgusele jõuda. Ütlen ausalt, et minumeelest see pole mitte lihtsalt loll jutt ja täiesti kasutu soovitus...vaid see võib lausa iseenesest teinekord mõne crashi põhjustada. Hakata pingsalt jälgima mingit ühte pisikest punkti vaateväljas, eesmärgiga arvutada jube kindlalt välja, kas tüüp kuskil autoroolis sind nägi või mitte? No sry, ei kõla mõistliku tegevusena. Jälgida tuleb ikka teisi sõidukeid (seejuures kõiki samaaegselt sest tavaliselt on neid rohkem kui 1) ja nende liikumissuunda ning kiirust. Mitte üritada mingite süüdimatute parmaleikinitega silmsidet luua. Pealegi on siiski väga väga vähe selliseid olukordi, kus sul üldse tekib mingi võimalus mõne teise sõiduki juhiga sellist konkreetset silmsidet luua, et omada teoreetiliselt võimalust millegis nö. veenduda.

Samas on ka väga õigeid asju kirjas. Eriti näiteks see "Linnas liigeldes vaata kaugemale ette, sa näed märksa kaugemale, kui sinu ees sõitev autojuht. Sa näed, mida teevad viis või kuus sõidukit eespool." Nii ka see kiiremini liikumine. Isiklikult ei jää mitte kunagi kuskile autode keskele "seiklema". Alati foori alla jõudes sõidan kõigist autodest mööda (no vahel harva on see on see võimatu, siis teen seda esimesel võimalusel) rivi ette ning alati rohelise süttides kaon sealt minema nii, et autod jäävad minust vähemalt 20-25m maha. Lihtsalt kasutad ära tsikli kohaltkiirenduse võimet ja pärast sõidad täpselt sellise kiirusega, et sulle sappa ukerdama ei tulda.

Üks asi, mida selles jutus pole kuskil mainitud aga mida mina näiteks olen alati kasutanud/arvestanud on see, et autode läheduses liikudes (eelkõige siis juhul kui minu ees on autosid) katsun leida selle osa teest, kuhu ma saan nö. kõrvale põigata juhul kui minu eest mingit sitta ventilaatorisse viskama hakkab. Siis liigungi selle tee osa läheduses ning vajadusel teen kiire põike sellele tasuta turvaalale. On tulnud seda ka teha, rohkem kui üks kord ning võimalik, et see on päästnud mõnest põrkest.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3553
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 657 korda
Tänatud: 157 korda

Re: Kuidas mootorratta sadulas ellu jääda?

Lugemata postitus #5 Postitas urmas66 » 03 Juun 2018, 10:03

Väga hea jutt. Ei midagi ebaselget, lihtne ja loogiline. Kindlasti saab veel üksiasju lisada,aga see polegi enam vajalik,sest "põhitõed" on ära öeldud.
Seda ja veel selliseid artikleid peaks peale Accelerista ka muudes väljaannetes ilmutama. Eestlane on juba kord selline natuur,et tuleb pähe taguda,muidu eriti kohale ei jõua.
Lugema peavad seda ka autojuhid,eekõige sõiduautojuhid,kes ei sõida eriti palju ja ei tea liiklemisest suht midagi. Kõik see sama käitumine on suures osas sõiduauto juhtide puhul vajalik rekkadeaga koos liigeldes.
Sõitsin eile umbes 400-500km ja oli päris mitu nö eest läbi lipsamist, üks ees lambist seisma jäämine(keset teed) jne, mis õnneks ei olnud otseselt ohtlikud(ma olin valmistunud selleks ehk nägin neid), aga mina ise nii ei oleks kellelegi teinud. Paar neist jäi ka kaamera peale ja olid õhtul üle vaadates,tegijate poolt täiesti mõtlematud ja mõttetud teod.
Mul on helehallid tagi ja püksid,valge kiiver ja päris heledad LED päevakad,mis ilmselt päris palju kaasa aitavad,et mind näha oleks.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

ttt
Postitusi: 125
Liitunud: 30 Mai 2016, 13:12
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 9 korda

Re: Kuidas mootorratta sadulas ellu jääda?

Lugemata postitus #6 Postitas ttt » 03 Juun 2018, 10:08

Keegi võiks kirjutada artikli autokool vs päriselu või 10 asja mida sulle koolis ei õpetata :D
Igal juhul, olles just sõitma õppinud ja esimesed sõidud linnas üksi teinud.. mis ma teen kui ei ole nii enesekindel veel, et autode vahelt läbi trügida ja foori taha esimeseks? Kui ma nüüd lihtsalt peatun seal kahe rea vahel, kas siis ei hakka autod minu kõrvale trügima ja siis mul pole üldse kohta? Andestage, kui küsimused on rumalad :D
Teine asi et kas ma olen ainus kes ei suuda igal kuumaastikul kõigist 5km/h kiiremini sõita? On ikka no selliseid kohti et hakka või teist tüüpi ratast vaatama. Või on see mingi algaja värk ja läheb üle?
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3553
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 657 korda
Tänatud: 157 korda

Re: Kuidas mootorratta sadulas ellu jääda?

Lugemata postitus #7 Postitas urmas66 » 03 Juun 2018, 10:29

ttt kirjutas:Keegi võiks kirjutada artikli autokool vs päriselu või 10 asja mida sulle koolis ei õpetata :D
Igal juhul, olles just sõitma õppinud ja esimesed sõidud linnas üksi teinud.. mis ma teen kui ei ole nii enesekindel veel, et autode vahelt läbi trügida ja foori taha esimeseks? Kui ma nüüd lihtsalt peatun seal kahe rea vahel, kas siis ei hakka autod minu kõrvale trügima ja siis mul pole üldse kohta? Andestage, kui küsimused on rumalad :D
Teine asi et kas ma olen ainus kes ei suuda igal kuumaastikul kõigist 5km/h kiiremini sõita? On ikka no selliseid kohti et hakka või teist tüüpi ratast vaatama. Või on see mingi algaja värk ja läheb üle?


Esimene lause on lausa kümnesse ka minu meelest,kel A kat aastast 84.
Aga oma teel ja ristmikul paiknemist peab suures osas ikka lähtuvalt olukorrast ise vaatama ega standard olukordi pole. Peaasi,et sa sellel hetkel mõtled sellele ja teed enda ohutuseks ,mis teha annab.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

reimps
Postitusi: 4250
Liitunud: 17 Juul 2007, 23:52
Tsikkel: Tuono V4R
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 157 korda
Tänatud: 387 korda

Re: Kuidas mootorratta sadulas ellu jääda?

Lugemata postitus #8 Postitas reimps » 03 Juun 2018, 10:31

ttt kirjutas:Keegi võiks kirjutada artikli autokool vs päriselu või 10 asja mida sulle koolis ei õpetata :D
Igal juhul, olles just sõitma õppinud ja esimesed sõidud linnas üksi teinud.. mis ma teen kui ei ole nii enesekindel veel, et autode vahelt läbi trügida ja foori taha esimeseks? Kui ma nüüd lihtsalt peatun seal kahe rea vahel, kas siis ei hakka autod minu kõrvale trügima ja siis mul pole üldse kohta? Andestage, kui küsimused on rumalad :D
Teine asi et kas ma olen ainus kes ei suuda igal kuumaastikul kõigist 5km/h kiiremini sõita? On ikka no selliseid kohti et hakka või teist tüüpi ratast vaatama. Või on see mingi algaja värk ja läheb üle?

Senikaua kuniks nahaaliks pole muutunud, käitud paiknemisel nagu auto, siis ei hakata külje alla pugema. Noh, võtad autokoha sõidurajal ära oma keskel paiknemisega.
Kiiruse +10 või üldse esimese lõike piires kiiruseületamise saad ajapikku kätte, siis ei loe see kuumaastik ka väga. Õpidki peast auke teadma tuttavatel teedel ja üldse kiiremini reageerima ning päriselt ka 360 kraadi enda ümber toimuvast aru saama.

Üldiselt ei ole mõtet selle trügimise, sõelumise, lanesplittingu ja kiiruseületamisega kiirustada, see tuleb ajapikku ;)
I have an opinion and I'm not afraid to use it
Allergic to stupid people
Kasutaja avatar

Black
Postitusi: 705
Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 11 korda

Re: Kuidas mootorratta sadulas ellu jääda?

Lugemata postitus #9 Postitas Black » 03 Juun 2018, 11:19

ttt kirjutas:Keegi võiks kirjutada artikli autokool vs päriselu või 10 asja mida sulle koolis ei õpetata :D

Pole autokoolis paraku rohkem kui B-kati eksamit tegemas käinud.
Kasutaja avatar

ElectroMoto
Postitusi: 391
Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
Tsikkel: xChallenge Maya
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 164 korda
Tänatud: 39 korda
Kontakt:

Re: Kuidas mootorratta sadulas ellu jääda?

Lugemata postitus #10 Postitas ElectroMoto » 03 Juun 2018, 11:42

ttt kirjutas:Keegi võiks kirjutada artikli autokool vs päriselu või 10 asja mida sulle koolis ei õpetata :D
Igal juhul, olles just sõitma õppinud ja esimesed sõidud linnas üksi teinud.. mis ma teen kui ei ole nii enesekindel veel, et autode vahelt läbi trügida ja foori taha esimeseks? Kui ma nüüd lihtsalt peatun seal kahe rea vahel, kas siis ei hakka autod minu kõrvale trügima ja siis mul pole üldse kohta? Andestage, kui küsimused on rumalad :D
Teine asi et kas ma olen ainus kes ei suuda igal kuumaastikul kõigist 5km/h kiiremini sõita? On ikka no selliseid kohti et hakka või teist tüüpi ratast vaatama. Või on see mingi algaja värk ja läheb üle?

Ma ei hakanud kuskile ette trügima enne, kui olin kindel, et startides enam tsikkel välja ei sure.. Krt, see võttis päris mitu head kuud. Põhiliselt tänu sellele, et kõik õpetavad kohapealt ära sõitmist selliselt, et hakkad sidurit lahti laskma ja kui tunned, et hakkab vedama, siis hakkad gaasi peale keerama. BS! Liikluses ei jõua selliselt mitte kuhugi. Kõigepealt tuleb ikka natuke gaasi peale keerata ja siis alles hakkad siduriga tegelema... :)
Koolis õpetatakse täpselt nii palju, et load kätte saada. Kui load käes, siis hakkab alles sõidu õppimine
Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 1253
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner
Tänanud: 65 korda
Tänatud: 145 korda

Re: Kuidas mootorratta sadulas ellu jääda?

Lugemata postitus #11 Postitas M.T. » 03 Juun 2018, 11:51

ElectroMoto kirjutas:Koolis õpetatakse täpselt nii palju, et load kätte saada. Kui load käes, siis hakkab alles sõidu õppimine

See tõde kehtib kõikide koolide kohta, mitte ainult autokooli. Kooli lõpetades oled saanud mõned elementaarsed teadmised, aga õpid ja saad reaalsed kogemused edasises elus. TÜ lõpuaktuse järel on sul ka paber, mille järgi oleksid nagu haritud spetsialist. Tegelikult aga ...
Kasutaja avatar

piiks
Postitusi: 1041
Liitunud: 18 Okt 2003, 23:52
Tsikkel: Suzuki Hayabusa
Asukoht: Kohatu küla, Märjamaa vald
Tänanud: 79 korda
Tänatud: 35 korda
Kontakt:

Re: Kuidas mootorratta sadulas ellu jääda?

Lugemata postitus #12 Postitas piiks » 03 Juun 2018, 14:00

Üks kõige olulisem on välja jäänud. Hoolitse oma karma eest. Kui karma on s**t, siis leiad ka keset suurt ja lagedat asfaltplatsi selle ühe ainsa betoonposti, mille otsa ennast surnuks sõita.
Some rules can be bent. Others can be broken.
Танки грязи не боятся !!!
In god I trust, all others pay cash !
Ära usalda naist ... ja pidureid !

ttt
Postitusi: 125
Liitunud: 30 Mai 2016, 13:12
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 9 korda

Re: Kuidas mootorratta sadulas ellu jääda?

Lugemata postitus #13 Postitas ttt » 03 Juun 2018, 17:02

Aitäh vastajatele! Sain natuke kindlustunnet juurde :D

ElectroMoto kirjutas:Ma ei hakanud kuskile ette trügima enne, kui olin kindel, et startides enam tsikkel välja ei sure.. Krt, see võttis päris mitu head kuud. Põhiliselt tänu sellele, et kõik õpetavad kohapealt ära sõitmist selliselt, et hakkad sidurit lahti laskma ja kui tunned, et hakkab vedama, siis hakkad gaasi peale keerama. BS! Liikluses ei jõua selliselt mitte kuhugi. Kõigepealt tuleb ikka natuke gaasi peale keerata ja siis alles hakkad siduriga tegelema... :)
Koolis õpetatakse täpselt nii palju, et load kätte saada. Kui load käes, siis hakkab alles sõidu õppimine


Mul oli ka alguses kohaltminek raske, aga estakaadil tehti asi korralikult selgeks. Õpetaja prääksus, et sõidate suurte mootoritega autodega ja diislitega, ei oska sidurit kasutada :D:D Sellest ajast teen ka nii et gaas peale kõigepealt. Õnneks oma rattaga pole väljasuretamisprobleemi eriti olnud. Küll aga on lahe, et kohalt minema saab tõesti kiiremini kui autod :D Määdzik.
Kasutaja avatar

reimps
Postitusi: 4250
Liitunud: 17 Juul 2007, 23:52
Tsikkel: Tuono V4R
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 157 korda
Tänatud: 387 korda

Re: Kuidas mootorratta sadulas ellu jääda?

Lugemata postitus #14 Postitas reimps » 03 Juun 2018, 17:07

ttt kirjutas: Küll aga on lahe, et kohalt minema saab tõesti kiiremini kui autod :D Määdzik.
Sul on siis rattal miskit rikkis, nii ei tohiks küll olla.
I have an opinion and I'm not afraid to use it
Allergic to stupid people
Kasutaja avatar

villy
Postitusi: 672
Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
Tsikkel: Beta 300RR
Asukoht: Tallinn, Pääsküla
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Kuidas mootorratta sadulas ellu jääda?

Lugemata postitus #15 Postitas villy » 03 Juun 2018, 22:59

Suht ok artikkel.

Kui nüüd küsiti mida lisada, siis võiks olla kaetud autoridade vahel seisma jäämise juures veel see, et ka liikluses sõitmisel tuleb jätta ninaesine vabaks. Kui su ees rida ikka pidurdab, siis tihti saan ise pidama alles eesoleva auto kõrval, vajudes pidurdades autoridade vahele.
Sellega kaasas käib ka sõites mõtteviis, et alati vaata ja sihi ennast väljapääsu suunas, pilk sinna kust saab rattaga läbi kurvi, autode vahelt mööda jne, mitte ei jää jõllitama lähenevat auto tagastanget piduritulede säras, lähenevat puud, kraavi jne.
Kriitika osas siis niipalju, et fraas "Selline arusaam tagab alati elusalt ja tervelt sihtkohta jõudmise" on ilmselge liialdus ja ABS ei lühenda pidurdusteekonda.
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 479
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: 2007 R6
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 46 korda

Re: Kuidas mootorratta sadulas ellu jääda?

Lugemata postitus #16 Postitas Krl » 04 Juun 2018, 06:44

Ratta seljas võib abs isegi lühendada teekonda. Paljud ratturid ei julge esipidurit blokki lasta ja hoiavad vajutamisel tagasi, kui abs`i pole.

franz125
Postitusi: 2185
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Asukoht: Põhja Tallinn
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 67 korda

Re: Kuidas mootorratta sadulas ellu jääda?

Lugemata postitus #17 Postitas franz125 » 04 Juun 2018, 08:09

Ja mis blokki laskmisest kasu on?
Kangutan kõveraid
VTR1000f ja VTR1000SP1.YamahaGTS selle suve sõiduriist.
VTX1800R potsataja(tjuunimisel)
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 479
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: 2007 R6
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 46 korda

Re: Kuidas mootorratta sadulas ellu jääda?

Lugemata postitus #18 Postitas Krl » 04 Juun 2018, 08:17

Kasu polegi. Aga väga agressiivselt pidurdades kipub minema ja seda eriti ei taheta.
Kasutaja avatar

Peet
Postitusi: 104
Liitunud: 21 Apr 2013, 14:38
Tsikkel: Suur ja kõrge 950
Asukoht: Tallinn/Soodla
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Kuidas mootorratta sadulas ellu jääda?

Lugemata postitus #19 Postitas Peet » 04 Juun 2018, 08:55

Kui sulle keegi ette keerab, kas siis esmalt jõuad mõelda: "Ahjaaa, mul pole ABSi ja ratas võib alt minna..parem pidurdan vaikselt ja õrnalt"? Või pidurdad kuidas jaksad(siiski sujuvalt), püüdes oma nahka ja ratast päästa? Blokeerumise korral korrigeerid ja püüad põigata, kui just gravitatsioon oma tööd ei jõua juba teha. Tavalises olukorras ei näe ma mingit põhjust, miks peaks agresiivselt pidurdama riskides blokeerimisega. Aga ma ilmselt vana ka juba. Pidurdamisel on kõigele muule abiks ka see, kui tunnetad oma ratast. Oskad teatud asju juba ette näha.
Teemasse ka. Head punktid. Eriti mis puudutab märkamist. Aeg ajalt tasub omalegi meelde tuletada seda elementaarset tarkust.
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 479
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: 2007 R6
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 46 korda

Re: Kuidas mootorratta sadulas ellu jääda?

Lugemata postitus #20 Postitas Krl » 04 Juun 2018, 09:01

Aktuaalne on see teema pigem siis, kui oled hoidnud pigem poolkõva pikkivahet ja keegi ees sind äkkpidurdusega pdereerib.

will111
Postitusi: 1908
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 145 korda

Re: Kuidas mootorratta sadulas ellu jääda?

Lugemata postitus #21 Postitas will111 » 04 Juun 2018, 09:28

sellepärsat sõidetaksegi alati mitte auto keskel, vaid servas kust saab "mööda lennata" põigates ja pidurdades, ja samal ajal jälgitakse teed ning toimuvat sinu ees sõitvast autost või mis iganes sõidukist eespool!

aga kui keegi sulle ikka sõna otseses mõttes ette keerab või ette sõidab siis ei jõua sa mõelda ei absi, blokeerumise ega sujuvalt pidurdamise peale. pole mõtet omale ette kujutada, et see võiks kuidagi teistmoodi olla. siis teed mingi valiku ja teed seda kiiresti ehk refleksi pealt, kui käsi on harjunud (harjutatud) pidurit mitte "täiega põhja rebima" siis õnnestub ehk püsti ka jääda, kui ei ole siis ilmselt mitte. või siis kuipiduri tõmbamiseni ei jõuagi näiteks. aga crash on selliste ettekeeramiste korral suhteliselt kindel anyway.
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 479
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: 2007 R6
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 46 korda

Re: Kuidas mootorratta sadulas ellu jääda?

Lugemata postitus #22 Postitas Krl » 04 Juun 2018, 09:44

Jah. Ettekeeramise puhul ei jõua mõelda.
Aga siiski jään kindlaks arvamusele, et esineb ka teisi olukordasid kui ettekeeramine ja ratta puhul(eriti algajad juhid) võib abs lühendada pidurdusteekonda.

Auto puhul on teine teema muidugi. Seal lööd piduri põhja, sest kaotada pole midagi.
Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 1370
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 29 korda
Kontakt:

Re: Kuidas mootorratta sadulas ellu jääda?

Lugemata postitus #23 Postitas bitter » 04 Juun 2018, 09:53

ttt kirjutas: kas ma olen ainus kes ei suuda igal kuumaastikul kõigist 5km/h kiiremini sõita? On ikka no selliseid kohti et hakka või teist tüüpi ratast vaatama. Või on see mingi algaja värk ja läheb üle?

Minu tüüpi rattaga tuleb peal hoida ja tasakaalus püsida, esiratas lendab üle ja küll see tagumine ots ka järele tuleb. Sinu tüüpi ratta kohta ... vast kodanik Mang oskab midagi ennustada. :roll:

ttt
Postitusi: 125
Liitunud: 30 Mai 2016, 13:12
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 9 korda

Re: Kuidas mootorratta sadulas ellu jääda?

Lugemata postitus #24 Postitas ttt » 04 Juun 2018, 11:56

bitter kirjutas:
ttt kirjutas: kas ma olen ainus kes ei suuda igal kuumaastikul kõigist 5km/h kiiremini sõita? On ikka no selliseid kohti et hakka või teist tüüpi ratast vaatama. Või on see mingi algaja värk ja läheb üle?

Minu tüüpi rattaga tuleb peal hoida ja tasakaalus püsida, esiratas lendab üle ja küll see tagumine ots ka järele tuleb. Sinu tüüpi ratta kohta ... vast kodanik Mang oskab midagi ennustada. :roll:


Koolitusel räägiti, et kui on nii suur auk ja põigata enam ei jõua, siis gaasi peale, esiots läheb kergeks ja kui esiots üle küll siis tagumine ka tuleb. Aga ma ei tahaks seda päriselus proovida :D Aukude foobiat vist tekitab ka mitte kõige parem tagaamort.. :S
Kasutaja avatar

Black
Postitusi: 705
Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 11 korda

Re: Kuidas mootorratta sadulas ellu jääda?

Lugemata postitus #25 Postitas Black » 16 Juun 2018, 12:27

Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4901
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 485 korda
Tänatud: 446 korda
Kontakt:

Re: Kuidas mootorratta sadulas ellu jääda?

Lugemata postitus #26 Postitas Macintosh » 16 Juun 2018, 14:03

Ajakirjanduse laadsed ettevõtmised on selles mõttes toredad, et alati annab midagi välja käia , mis on seotud teemaga vaid kaudselt. Nagu antud juhul, jutt käib offroad sõitmisest aga üritatakse kohale meelitada lugejaid, kes peaksid vaatama seda kui tänavasõitjatele mõeldud informatsiooni.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee

joha123
Postitusi: 82
Liitunud: 20 Nov 2016, 19:11
Tsikkel: F650CS,Suzuki VZ 800
Asukoht: Saaremaa
Tänatud: 4 korda
Kontakt:

Re: Kuidas mootorratta sadulas ellu jääda?

Lugemata postitus #27 Postitas joha123 » 16 Juun 2018, 20:03

hetkel abs-i pole ja see on kõrvade vahel pidevalt meeles, ainsa kala panin kunagi tsiklieksamil kui 50 pealt tuleb stopata, mingi närv tuli sisse ja reaktsiooni keeras täiega psse, ehk abs plagises mis hullu, pool metra üle joone ja kordus . õnneks aega oli ja tulin taevast alla.... vähemasti sain aimu, mis olnuks liikluses. kuniks närv külm saad ka lihaste tööd kontrollis hoida. ... kaugest nõukaajast ka meenub praktiline tund külje mahapanemises killustikul esipidurit kasutades. hea on kui juhtumistest õppida on ning järgmisi kogemusi tulemas...




Mine “Uuudiseid ja teateid kogu maailmast”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google Adsense [Bot], TiitX11 ja 3 külalist