Kawasaki ER6-f (2015) ebaterve vibra mootoris

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:

  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
Jajah
Postitusi: 4
Liitunud: 28 Mai 2018, 10:18
Tsikkel: Kawasaki ER6-f (2015)
Tänanud: 6 korda

Kawasaki ER6-f (2015) ebaterve vibra mootoris

Lugemata postitus #1 Postitas Jajah » 08 Juun 2018, 16:59

Tervitus!

Mõtlesin, et uurin ka käesoelva foorumi tarkadelt, et mis olla tõenäoliseks mootori vibra põhjuseks. Ratas Kawasaki ER6-f (2015), tänaseks kasutusel 3.-t hooaega, seni nagu kõik okei. Vastavalt graafikule tehtud hoolet, vahetatud õli ja filtreid, korra ka süüteküünlad. Mõni aeg tagasi, ca 33 500 km peal hakkas aga tsiklisse siginema ebameeldiv madal terav vibra, mis pikemal sõidul teeb ka käed tuimaks. Sai kontrollitud ja uuesti tasakaalustatud rattad, samuti välja vahetatud kett - mis oli üsna välja veninud - ja ketirattad. Ei midagi, ikka vastik vibra sees - raamis, leistades, igal pool. Rohkem hakkab nagu tulema sadula alt kui allika suhtes lokaalsemaks minna. Vibra tuleb sisse kuskil 4000 rpm peal, mis on 6. käiguga selline maantee legaalne kiirus. Kummaline on see, et n-ö külmalt sõitma minnes on vibrat pole, aga u 20 minutilise sõidu järel kui mootor soe, hakkab jama pihta. :-|||
Kusjuures siis ka madalamate pöörete juures vibra tunda. Vibraga ka nagu kiirendab kehvemini - samas ei taha selle vibra juures ka piitsa anda.
Selline lugu siis. Kas võib olla, et paisudes läheb mõni võll (väntvõll) kõveraks? Või on mootoris mõni laager läbi?



andu
Postitusi: 203
Liitunud: 11 Juun 2014, 10:05
Tsikkel: hetkel: 2x yamaha, honda
Asukoht: tallinn-riia-tartu-põlva
Tänanud: 29 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Kawasaki ER6-f (2015) ebaterve vibra mootoris

Lugemata postitus #2 Postitas andu » 08 Juun 2018, 21:22

kui soojalt läheb hullemaks siis võid süütepoolid üle kontrollida, mul vanal er6 (1gen) olid teised külgedelt praguliseks tõmmanud ja sooja mootoriga oli jama, külmalt ei olnud ei vibratsiooni ega jõuetust, lisasümptomiks oli mul suurenenud kütusekulu (ca 7,5 sajale rahulikul sõidul)
edit: siduriga oli ka mingi teema mul kus ootamatult võttis vibra sisse ühtlasel sõidul kuid seal piirdus asi ketaste vahetusega
dare to dream...
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4877
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 478 korda
Tänatud: 434 korda
Kontakt:

Re: Kawasaki ER6-f (2015) ebaterve vibra mootoris

Lugemata postitus #3 Postitas Macintosh » 08 Juun 2018, 23:16

Jajah kirjutas:Vibra tuleb sisse kuskil 4000 rpm peal, mis on 6. käiguga selline maantee legaalne kiirus.

Ma lahendust sinu probleemile ei tea aga see mootor on üsna "iseloomuga" - korralik vibra käib Kawasaki reaskahese juurde. Lisaks pane tähele, et selle mootori optimaalne pööre on +5000rpm. Kui sa maanteel 4K peal lased siis tuleks üks käik alla lapata. 6. käiguga peaks sõitma pigem juba ~120-130 kmh muidu on pööred liiga madalad ja kütust kulub ka rohkem. Tsiklimootorid tahavad ikka kuuma saada muidu läheb neil ajapikku tervis niruks.

Jajah kirjutas:Kas võib olla, et paisudes läheb mõni võll (väntvõll) kõveraks? Või on mootoris mõni laager läbi?

Võll küll kõver pole. See pole võimalik. Ja kui tsikkel korralikult hooldatud on siis kestavad need laagrid seal mootoris +200K km. Kas mingeid ebaterveid helisid mootoris kuulda pole?
Alusta sellest, et vaatad kõik elementaarsed tegevused üle. Küünlad, klapivahed, nuketi pingutid jms. Eriti tasuks klapivahedel tähelepanu pöörata, kui mootori soojenedes vibra tuntavaks läheb. Selle konkreetse küsimusega tasub pöörduda Motodepoo poole - nemad teavad Kawadest kõige rohkem.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee

zilkz
Postitusi: 35
Liitunud: 01 Okt 2013, 21:22
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Kawasaki ER6-f (2015) ebaterve vibra mootoris

Lugemata postitus #4 Postitas zilkz » 09 Juun 2018, 00:54

Mul hakkas tsikkel siis vibrama kui olin paigaldanud kukkumisrauad, seal tekib mingi resonats vms. mis paneb need rauad teatud pööretel vibrama.
Mootori poldid ikka ilusti pingul?

Teema algataja
Jajah
Postitusi: 4
Liitunud: 28 Mai 2018, 10:18
Tsikkel: Kawasaki ER6-f (2015)
Tänanud: 6 korda

Re: Kawasaki ER6-f (2015) ebaterve vibra mootoris

Lugemata postitus #5 Postitas Jajah » 10 Juun 2018, 22:53

andu kirjutas:kui soojalt läheb hullemaks siis võid süütepoolid üle kontrollida, mul vanal er6 (1gen) olid teised külgedelt praguliseks tõmmanud ja sooja mootoriga oli jama, külmalt ei olnud ei vibratsiooni ega jõuetust, lisasümptomiks oli mul suurenenud kütusekulu (ca 7,5 sajale rahulikul sõidul)
edit: siduriga oli ka mingi teema mul kus ootamatult võttis vibra sisse ühtlasel sõidul kuid seal piirdus asi ketaste vahetusega


Tänud vastamast! Seda varianti olen ka mujalt kuulnud, et süütepoolid võivad sellist jama põhjustada. Huvi pärast võtsin ratast nii palju lahti, et kontrollisin visuaalselt üle nii süütepoolid kui süüteküünlad. Kõik need visuaalsel vaatlusel heas konditsioonis - ei mingeid mõrasid, defekte ega muud sellist. Seega läksid sama targalt külge tagasi. Kas süütepoolide korrasolekut saab kuidagi spetsiaalselt ka testida? Testriga vms. moel?
Kütusekulust rääkides, siis mul tundub hoopis vastupidi - et kütusekulu on vähenenud. Pardakompuuter näitab justkui paremaid numbreid kui siis kui seda vibrat ei olnud. :? Aga samas see võib tulla ka sellest, et vibraga ei taha ei kiiremini sõita ega pöördeid üles ajada.
Sidur on ka muidugi hea pakkumine. Täiesti võimalik, et see on süüdlane.

Teema algataja
Jajah
Postitusi: 4
Liitunud: 28 Mai 2018, 10:18
Tsikkel: Kawasaki ER6-f (2015)
Tänanud: 6 korda

Re: Kawasaki ER6-f (2015) ebaterve vibra mootoris

Lugemata postitus #6 Postitas Jajah » 10 Juun 2018, 23:07

Macintosh kirjutas: Ma lahendust sinu probleemile ei tea aga see mootor on üsna "iseloomuga" - korralik vibra käib Kawasaki reaskahese juurde. Lisaks pane tähele, et selle mootori optimaalne pööre on +5000rpm. Kui sa maanteel 4K peal lased siis tuleks üks käik alla lapata. 6. käiguga peaks sõitma pigem juba ~120-130 kmh muidu on pööred liiga madalad ja kütust kulub ka rohkem. Tsiklimootorid tahavad ikka kuuma saada muidu läheb neil ajapikku tervis niruks.


Nii nad räägivad jah, aga see "iseloomuga vibra" on olnud rohkem varasemate aastakäikude teema. Iga uue väljalaske aastaga on mootori kaasasündinud vibraprobleemi vähendatud. Seni, 33000+ ei ole sedalaadi vibrat olnud ei madalamatel ei kõrgematel pööretel - järelikult pole (ise)loomulik vibra.
Tavaliselt rahulikul sõidul jäävadki pöörded 4000...5000 rpm kanti, mis ma leian, et on täiesti optimaalne ja ka ökonoomsem kui kõrgemate pööretega sõites. Kompu ja peal ja tean mida räägin.

Macintosh kirjutas:Võll küll kõver pole. See pole võimalik. Ja kui tsikkel korralikult hooldatud on siis kestavad need laagrid seal mootoris +200K km. Kas mingeid ebaterveid helisid mootoris kuulda pole?
Alusta sellest, et vaatad kõik elementaarsed tegevused üle. Küünlad, klapivahed, nuketi pingutid jms. Eriti tasuks klapivahedel tähelepanu pöörata, kui mootori soojenedes vibra tuntavaks läheb. Selle konkreetse küsimusega tasub pöörduda Motodepoo poole - nemad teavad Kawadest kõige rohkem.


Tahaks loota. Ometi olen temaatilisi YT vidoeid lapates sattunud ka selliste peale, kus spetsialistid väntvõlle sirgeks ajavad. Kuidas nad on kõverdunud, mina ei tea.
Mis ebatervesse helisse puutub, siis hakkab küll kergelt kõrva veider jõuramine mootoris - lärmab rohkem, samas edasi nii reipalt ei astu.
Küünlad kontrollitud. Ei paistnud midagi kahlast silma. Samuti süütepoolide välisel vaatlusel. Aga kontrollimisele ja vajadusel seadistamisele lähevad siis klapivahed, nukikett, selle pinguti ja klapivahed.
Tänud kaasa mõtlemast ja soovitamast!

Teema algataja
Jajah
Postitusi: 4
Liitunud: 28 Mai 2018, 10:18
Tsikkel: Kawasaki ER6-f (2015)
Tänanud: 6 korda

Re: Kawasaki ER6-f (2015) ebaterve vibra mootoris

Lugemata postitus #7 Postitas Jajah » 10 Juun 2018, 23:14

zilkz kirjutas:Mul hakkas tsikkel siis vibrama kui olin paigaldanud kukkumisrauad, seal tekib mingi resonats vms. mis paneb need rauad teatud pööretel vibrama.
Mootori poldid ikka ilusti pingul?


Olen ka seda versiooni kuulnud, et lisavidinad lähevad teatud pöörete juures muu stafiga resonantsi. Antud juhul ma selle variandi välistan. Kukkumispunnid on küll küljes, aga need on küljes sisuliselt kohe algusest kui ratta soetasin, ehk ca 3 aastat ning seni pole nad kuidagi resoneerunud. See vibra pole ka seda laadi. Olen üsna kindel, et tunnetan ära ja saan aru kust vibra tuleb - kas kondlist, mõne jupi lahti olemisest, rattast vms. Praegusel juhul on allikaks mootor, aga sinna sisse ju ei näe.
Samuti ei tea mootori poltidest midagi. Omateada on need kinni, aga ega ma neid kõiki konrollinud või keeranud küll pole. Samas ma leian, et kui mõni kinnituspolt lahti, annab see ühtviisi tunda nii külma kui sooja mootoriga.
Tänud aga pakkumast ikkagi!

Tsikkelröövel
Postitusi: 1750
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda
Kontakt:

Re: Kawasaki ER6-f (2015) ebaterve vibra mootoris

Lugemata postitus #8 Postitas Tsikkelröövel » 11 Juun 2018, 16:37

Vaata siiski ka mootori kinnitusi - ega pole võimalik, et ta siiski istub kuidagi vastu raami. Mõtlen, millegi muuga, kui ettenähtud kinnitustega. Soojenedes annavad kinnitused veidi järele (poldid venivad, kummidetailid muutuvad pehmemaks vmt. )
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?




Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 14 külalist