Kaherattalise piduri stend?

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 6576
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 95 korda
Tänatud: 127 korda
Kontakt:

Re: Kaherattalise piduri stend?

Lugemata postitus #61 Postitas mx77 » 06 Juul 2018, 11:44

Kalapea kirjutas:Vabandan norimise pärast, kuid viimane lõik kisub küll vähe mööda (mitte, et kogu teema huumor ei oleks). Kuidas on võimalik töösilindri vähendamisel saavutada 2x suurem rõhk ja "survejõud", mis iganes see tähendaks. Ja töösilindri suurenemisel peab kõvemini pressima ja mis on hüdraulika puhul "paindlikkus"?


Väga lihtne hüdraulika seadus, rõhk küll tõesti jääb samaks, mida peasilinder tekitab, aga jõud mida töösilinder arendab on 2x suurem (on selline hüdraulika reegel)


Kasutaja avatar

Teema algataja
TiitX11
Postitusi: 255
Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Kaherattalise piduri stend?

Lugemata postitus #62 Postitas TiitX11 » 06 Juul 2018, 11:54

Nagu hüdro tungraual: suurema täitesilindri korral on käsihoovale vaja rakendada suuremat jõudu ja vastupidi. Siin (vist) oleneb klotside liikumismaast.
Tsikkel pole kunagi liiga võimas...........kui aga on, oled ise liiga vanaks jäänud
Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 895
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 44 korda
Kontakt:

Re: Kaherattalise piduri stend?

Lugemata postitus #63 Postitas Kalapea » 06 Juul 2018, 12:19

mx77 kirjutas:
Kalapea kirjutas:Vabandan norimise pärast, kuid viimane lõik kisub küll vähe mööda (mitte, et kogu teema huumor ei oleks). Kuidas on võimalik töösilindri vähendamisel saavutada 2x suurem rõhk ja "survejõud", mis iganes see tähendaks. Ja töösilindri suurenemisel peab kõvemini pressima ja mis on hüdraulika puhul "paindlikkus"?


Väga lihtne hüdraulika seadus, rõhk küll tõesti jääb samaks, mida peasilinder tekitab, aga jõud mida töösilinder arendab on 2x suurem (on selline hüdraulika reegel)


Tõesti väga lihtne, kuid võiksid sellisel juhul neid reegleid meelde tuletada. Töösilindrit vähendades ei saavuta sa kuidagi suuremat rõhku ega jõudu, ainuke mis suureneb on töösilindri liikumise kiirus ja kaugus, sõltuvalt kumbat prioritiseerida.

TiitX11 kirjutas:Nagu hüdro tungraual: suurema täitesilindri korral on käsihoovale vaja rakendada suuremat jõudu ja vastupidi. Siin (vist) oleneb klotside liikumismaast.


Vastupidi Tiit, suure töösilindriga tunki sa pumpad kergemalt ja kauem, kuid see-eest saad tõsta raskemaid esemeid.
Tungi näite põhjal teemakohane video, ehk siis väike peasilinder ja suur töösilinder, põhikooli füüsika mehed!

PiltPilt
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 6576
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 95 korda
Tänatud: 127 korda
Kontakt:

Re: Kaherattalise piduri stend?

Lugemata postitus #64 Postitas mx77 » 06 Juul 2018, 13:59

Kalapea kirjutas:
Spoiler:
mx77 kirjutas:
Kalapea kirjutas:Vabandan norimise pärast, kuid viimane lõik kisub küll vähe mööda (mitte, et kogu teema huumor ei oleks). Kuidas on võimalik töösilindri vähendamisel saavutada 2x suurem rõhk ja "survejõud", mis iganes see tähendaks. Ja töösilindri suurenemisel peab kõvemini pressima ja mis on hüdraulika puhul "paindlikkus"?


Väga lihtne hüdraulika seadus, rõhk küll tõesti jääb samaks, mida peasilinder tekitab, aga jõud mida töösilinder arendab on 2x suurem (on selline hüdraulika reegel)


Tõesti väga lihtne, kuid võiksid sellisel juhul neid reegleid meelde tuletada. Töösilindrit vähendades ei saavuta sa kuidagi suuremat rõhku ega jõudu, ainuke mis suureneb on töösilindri liikumise kiirus ja kaugus, sõltuvalt kumbat prioritiseerida.




Jep, sry. Kui töösilindri pindala suureneks, siis suureneks ka jõud. Miskipärast hakkas kangi analoogia peas kummitama.
Kasutaja avatar

Teema algataja
TiitX11
Postitusi: 255
Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Kaherattalise piduri stend?

Lugemata postitus #65 Postitas TiitX11 » 06 Juul 2018, 15:01

2 silindrit: suur see on töösilinder, mis tõstab (rattal supportis pressib klotse) ja väike, mis annab peale. Tungraual on see kohe näha, mida võimsam tung seda suurem on vahe. Tsiklil see vahe pole nii märgatav....pumpad tungi töösilindrisse iga korraga natuke õli ja väikese jõuga aga suure tööhulgaga tõuseb see suur töösilinder. Kangi analoogia aga hüdraulikasse rakendatud.....kui tahad jõudu on vaja palju liikumist, kui aga kiirust siis vastupidi.
Rattal on need vahed väiksemad ja silindrite läbimõõdud peavad sobima. 6-e kolvilisel on suurem pindala kui 4-ja kolvilisel ja vajaliku jõu saavutamiseks pead linki kõvemini vajutama. See on teoreetiliselt, sest 4-jasel on silindrid ka suuremad kui 6-sel ja vahet ei oskagi täpselt öelda. Häda hakkab siis kui on vaja liiga suurt jõudu rakendada. Suure jõu korral lingil halveneb tunnetus....eriti naisel kel käed nõrgemad. Kui oled jõumees kes surub 200kg ja rohkem siis pole mingit vahet kas lingi jõud on 30-40-80 või ka 120kg....tunnetus püsib. Lahendus on elementaarne...tuleb käsi treenida, sama mis tsikli kaalu langetamisel. Miks maksta ulmelist summat baigi kaalu 3-10kg kergendamiseks kui saab enda kaalu näiteks 20kg langetada! Loomulikult see kehtib tavaoludes mitte MM-il seal on kõik arves isegi kullast hambakroon.....ja si...tal käimine enne võistlust. Iga gramm on arvel!
Tsikkel pole kunagi liiga võimas...........kui aga on, oled ise liiga vanaks jäänud
Kasutaja avatar

RasmusL
Postitusi: 1317
Liitunud: 10 Okt 2006, 19:18
Tsikkel: Z1000 turbo, HD V-rod, Busa
Asukoht: Tartu
Tänanud: 50 korda
Tänatud: 166 korda
Kontakt:

Re: Kaherattalise piduri stend?

Lugemata postitus #66 Postitas RasmusL » 06 Juul 2018, 16:01

Tiit rinnalt surumine ei näita haardejõudu käelabas :D
If you ain't slidin', you ain't ridin'.

Everybody got a plan until they get punched in the face.
Kasutaja avatar

Maaks
Postitusi: 1243
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZS600
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 58 korda
Tänatud: 116 korda
Kontakt:

Re: Kaherattalise piduri stend?

Lugemata postitus #67 Postitas Maaks » 06 Juul 2018, 16:10

TiitX11 kirjutas: Kangi analoogia aga hüdraulikasse rakendatud.....kui tahad jõudu on vaja palju liikumist, kui aga kiirust siis vastupidi.
..

Tegelikult on rõhk kogu süsteemis sama, jõud= rõhk x pindala. Kui peasilindri kolvi pindala on 1cm2 ja töösilindri kolvi oma on 3cm2 siis jõud 1kN peasilindri kolvile = 3kN töösilindri kolvile. Liikumise kohapealt õigus - näites toodud peasilindri kolvi liikumisega 3mm kaasneb töösilindi kolvi liikumine 1mm.
Garaažis: Pannoonia 250TLF, Yamaha FZS 600
Kasutaja avatar

Teema algataja
TiitX11
Postitusi: 255
Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Kaherattalise piduri stend?

Lugemata postitus #68 Postitas TiitX11 » 06 Juul 2018, 16:30

RasmusL kirjutas:Tiit rinnalt surumine ei näita haardejõudu käelabas :D

Ma mõtlesingi seda käelaba jõudu. Jõumehel peaks üle 200-ja olema, nooruses vajutasin 140kg mõõturi põhja, nüüd loomulikult mitte :D
Isegi liiga raske sidur hakkab ummikutes väsitavaks muutuma (turborataste teema)
Tsikkel pole kunagi liiga võimas...........kui aga on, oled ise liiga vanaks jäänud
Kasutaja avatar

Teema algataja
TiitX11
Postitusi: 255
Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Kaherattalise piduri stend?

Lugemata postitus #69 Postitas TiitX11 » 07 Juul 2018, 21:11

Käisin Raadi-l pikad rajad on kõik hakke alla pandud, 700m rajal siis proovisin 150-lt pidurit, EBC FA188 pidurdasid päris hästi, ütleks ,et koostöös Tocico 6-stega hinne 4+. Miinuseks suhteliselt suur jõud lingil. 3x sain ja juba õppemasinad ees, ka see rda oleks võinud parem olla, betooni vahed olid murenenud ja üle 200 kiirus pole seal seal ohutu. Kas eestis on korralikku lennuvälja millele vaba pääs? Piibe maanteel on aga seal on tavaliiklus.
---
TEEMA PEALKIRI VÕIKS OLLA : PIDURID, PIDURID JA KÕIKE PIDURITEST .
Esialgse pealkirja mõte hakkab kaduma sest seda "stendi" pole. Kui ka on siis ainult tootjatel.
Tsikkel pole kunagi liiga võimas...........kui aga on, oled ise liiga vanaks jäänud

Dusterx
Postitusi: 109
Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
Tsikkel: r1100gs,lc4,cm200t,cx500
Asukoht: Kehra
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Kaherattalise piduri stend?

Lugemata postitus #70 Postitas Dusterx » 08 Juul 2018, 10:17

Teema ei ole huumor, ka sellisest "stendist" nagu korke jutt, millega olen üdini nõus, on väga palju abi. Sama moodi nagu klotsidel ja erinevatel pumpadel, muutub see blokeerumise hetk trastiliselt ka ketta diameetri suurenemisega. Võiks ju mõelda stiilis kui plokki pidurdab, on piisavalt hea, see mõte ei päde. Suurema kettaga pidurdab oluliselt paremini, plokeerumise hetk on tunnetatavam jne. Isiklikult kiidan ka carbone lorraine klotse, külmalt küll kräunuvad mehiselt, kuid pidur on väga hea ja soojenedes ainult paremaks läheb. Kogemus on küll autol baseeruv, kuid pidur on pidur.
Kahju, et enamus sellist teavet, nagu et mis suportite ja pumpade kooslused ja klotside kooslused toimivad, kui sääne info kusagilt lihtsalt võtta oleks, võiks selle stendijutu ajaloo hämarustesse saata ja hoopis kõikidele hea pidurikombo leht orgunnida.




Mine “Mootorratastest üldiselt”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist