[U+] Mootorrattad ühissõidukiradadele, tehnilisest ülevaatusest võiks loobuda...

Olgu kohalik või välismaine. Uudis või teadaanne, kui see räägib mootorratastest või mootorratturitest siis selle koht on siin.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
biker.bot
Postitusi: 34
Liitunud: 07 Dets 2016, 16:24
Tänatud: 7 korda

[U+] Mootorrattad ühissõidukiradadele, tehnilisest ülevaatusest võiks loobuda...

Lugemata postitus #1 Postitas biker.bot » 21 Juun 2018, 09:46

Hiljuti toimus maanteeameti eestvedamisel mototeemaline ümarlaud, kus arutati mootorratturite ohutusse panustamist. Siin on kokkuvõte räägitust.

Graafik mootorratturid liikluses: https://infogram.com/motosurmad-1h0n25gd3qql6pe

Tsiklistide murekohad igapäevaliikluses
Grupitöö tulemusena kaardistati osalejate poolt mootorratturite probleemid Eesti liikluses ning pakuti välja ka võimalikke lahendusi. Maanteeameti ennetustöö eksperdi Reesi Eferti sõnul võetakse ümarlaual tekkinud teravamad teemad kindlasti maanteeametis arutlusele ning püütakse neile koostöös teiste asutustega leida kõiki osalisi rahuldavad lahendused.

Üks suurematest muredest liikluses on sõiduraja jagamine ehk mootorrataste möödasõit autodest samas reas. Kuigi seaduses on lubatud mööduda eessõitvast sõidukist, kui kaks sõidukit sõidureale ära mahuvad, oleks ümarlaual osalejate arvates vaja muuta see regulatsioon riiklikul tasandil selgemaks ja teha sõidukijuhtide seas ja autokoolides rohkem teavitustööd.

Mootorrattaga autode vahelt läbi sõitmine hajutab ummikuid. Samamoodi hajutaks oluliselt liiklust ka see, kui mootoriga kaherattalised oleksid lubatud ühissõidukite ühissõidukiradadele.

Kasvav probleem on kõrvaliste tegevustega tegelemine ja see puudutab kõiki liiklejaid. Ühelt poolt tegelevad autojuhid rooli taga häirivalt palju nutiseadmetega, teisalt on ka uued mootorrattad varustatud aina enam ekraanide ja erinevate režiimidega nuppudega, mis kipuvad juhi tähelepanu liiklusest kõrvale tõmbama. Lahenduseks pakuti siinkohal teavitustööd ja kampaaniaid, mis meenutaksid, et liikluses tuleb tegeleda eelkõige liiklemisega.

Ühe murena tõsteti esile ka mootorratturite puudulik silmapaistvus – tume varustus ja paiknemine autopeegli nägemisraadiusest väljas on tõelised ohuallikad. Ideena käidi välja mõte, et sarnaselt algajate autojuhtide märgile võiks algajatele mootorratturitele anda esimeseks hooajaks koos juhilubadega kaasa helkurtraksid.

Lisaks peaks mootorrattureid rohkem teavitama lisakoolituste võimalustest (ja need neile võimaldama), sest paljud noored juhiloaomanikud arvavad, et autokoolis õpetatuga ongi neil kaherattalise juhtimise oskus selge. Pigem võiks aga riik leida võimalusi täiendkoolituste doteerimiseks, sest täna on selliseid koolitusi vähe ning koolitajad näiteks Eesti Motomatkajate Klubist teevad neid enamasti missioonitundest.

Murena toodi välja ka mootorratastele mõeldud parkimiskohtade puudus – ebaselge regulatsiooni tõttu on liiga palju valesti parkimist. Näiteks pakuti, et liikusseadusesse võiks kirjutada sisse seadusemuudatuse, mis lubab mootorrattal parkida kõnniteel, jättes jalakäijale vähemalt 1,5 meetrit. Samas on selline regulatsioon täna antud omavalitsuste pädevusse.

Mootorrataste tehniline ülevaatus pole vajalik?
Ühe põnevama ettepanekuna pakuti välja, et ära võiks lõpetada mootorrataste kohustusliku tehnilise ülevaatuse, sest enamasti ei viida tsiklite tehnoülevaatusel läbi sõiduki reaalset kontrolli, vaid kontrollitakse parimal juhul vaid tulesid ja pidureid. Aga tegelikult ei istu ju ükski mootorrattur teadlikult tehniliselt mittekorras ratta selga.

Ümarlaual arutati ka teekatete olukorda ning probleemi, et teede hooldajad ei arvesta sageli mootorratturitega, puistates kurvidesse peenikest libedat kruusa ja jättes sellekohase märgistuse tegemata. Lisaks toodi välja üldine liiklusviisakuse puudumine ja liiklusraev ning siinkohal on üks võimalikest lahendustest taas teavitustöö ja liiklusviisakuse kampaaniad.

Veel oli arutluse all, et täna on seadusega lubatud B-kategooria juhtimisõigusega juhtida AM kategooria kaherattalisi, kuid võiks olla lubatud juhtida ka A1 kategooria mootorratast kuni 125 cm3. See teema on aga tegelikult hetkel juba majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis arutamisel.

allikas: https://www.err.ee/840947/mootorrattad- ... ks-loobuda


Kasutaja avatar

Vint
Mode/Toetajaliige
Postitusi: 1316
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome-Riihimäki
Tänanud: 65 korda
Tänatud: 59 korda

Re: [U+] Mootorrattad ühissõidukiradadele, tehnilisest ülevaatusest võiks loobuda...

Lugemata postitus #2 Postitas Vint » 21 Juun 2018, 18:55

Ülevaatuse poolelt tasuks tõesti võtta Soomest eeskuju. Kõikidele elusolenditele on ühine ellujäämise instinkt ja ega täieliku risuga ei minda ju liiklusesse ennast tapma. Möödas on need ajad, kus karjakauppa, sõideti vanade Iz'ide ja jawadega.

Ainuke miinus, kindlustusmaksed tõusevad ka Soome eeskujul + omavastutus.

kaiman
Postitusi: 868
Liitunud: 17 Mai 2010, 16:21
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 11 korda

Re: [U+] Mootorrattad ühissõidukiradadele, tehnilisest ülevaatusest võiks loobuda...

Lugemata postitus #3 Postitas kaiman » 21 Juun 2018, 19:09

Vint kirjutas:
Spoiler:
Ülevaatuse poolelt tasuks tõesti võtta Soomest eeskuju. Kõikidele elusolenditele on ühine ellujäämise instinkt ja ega täieliku risuga ei minda ju liiklusesse ennast tapma. Möödas on need ajad, kus karjakauppa, sõideti vanade Iz'ide ja jawadega.

Ainuke miinus, kindlustusmaksed tõusevad ka Soome eeskujul + omavastutus.

no ei tea miks peaks praegu loobuma eestis ülevaatusest ma aru saa.kellele see kasulik oleks.neid tsikleid on esiteks nii vähe et üldse oleks se mingi probleem.ja ei pea alati jalgima teisi riike mida kus on tehtud,olgem ise ka ükskord riik kus saab oma seadusisi teha VASTAVALT RIIGILE,ei pea ahvima mingeid teisi riigi seadusi kus on teine kliima ja teine liiklus.minumeelest see ülevaatuse probleem on nüüd küll puhas õhk.
Kasutaja avatar

and
Postitusi: 35
Liitunud: 14 Okt 2016, 15:37
Tsikkel: CBF1000
Asukoht: Tallinn-Viimsi
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 1 kord

Re: [U+] Mootorrattad ühissõidukiradadele, tehnilisest ülevaatusest võiks loobuda...

Lugemata postitus #4 Postitas and » 21 Juun 2018, 19:20

Ma jälle tahaks kuulda, et millised need argumendid oleks, et miks peaks siklitega ühissõiduki rada saama kasutada? Ratturina oleks see muidugi ju tore ja mugav küll aga autojuhina jälle ei jõua mulle kohale, et millest selline eesõigus?
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 4610
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VN15 se & NX650
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 53 korda
Tänatud: 101 korda
Kontakt:

Re: [U+] Mootorrattad ühissõidukiradadele, tehnilisest ülevaatusest võiks loobuda...

Lugemata postitus #5 Postitas yeekim » 21 Juun 2018, 19:22

kaiman kirjutas:
Spoiler:
Vint kirjutas:Ülevaatuse poolelt tasuks tõesti võtta Soomest eeskuju. Kõikidele elusolenditele on ühine ellujäämise instinkt ja ega täieliku risuga ei minda ju liiklusesse ennast tapma. Möödas on need ajad, kus karjakauppa, sõideti vanade Iz'ide ja jawadega.

Ainuke miinus, kindlustusmaksed tõusevad ka Soome eeskujul + omavastutus.

no ei tea miks peaks praegu loobuma eestis ülevaatusest ma aru saa.kellele see kasulik oleks.neid tsikleid on esiteks nii vähe et üldse oleks se mingi probleem.ja ei pea alati jalgima teisi riike mida kus on tehtud,olgem ise ka ükskord riik kus saab oma seadusisi teha VASTAVALT RIIGILE,ei pea ahvima mingeid teisi riigi seadusi kus on teine kliima ja teine liiklus.minumeelest see ülevaatuse probleem on nüüd küll puhas õhk.


+1

Lisaks hoiab ÜV igasugused juudi jõulupuud ja p*** natukenegi eemal....
Teen saiast sitta!
Kasutaja avatar

Vint
Mode/Toetajaliige
Postitusi: 1316
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome-Riihimäki
Tänanud: 65 korda
Tänatud: 59 korda

Re: [U+] Mootorrattad ühissõidukiradadele, tehnilisest ülevaatusest võiks loobuda...

Lugemata postitus #6 Postitas Vint » 21 Juun 2018, 19:22

Sellise loogika järgi on siis kasutu ka ridadevahel sõitmise ettepanek ja bussirea kasutamine. Ehk teiste järgi ahvimine
Kasutaja avatar

reimps
Postitusi: 4429
Liitunud: 17 Juul 2007, 23:52
Tsikkel: Tuono V4R
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 171 korda
Tänatud: 424 korda

Re: [U+] Mootorrattad ühissõidukiradadele, tehnilisest ülevaatusest võiks loobuda...

Lugemata postitus #7 Postitas reimps » 21 Juun 2018, 19:29

Vint kirjutas:Sellise loogika järgi on siis kasutu ka ridadevahel sõitmise ettepanek ja bussirea kasutamine. Ehk teiste järgi ahvimine

No ridadevahelsõitmise värk võiks olla seaduse tasemel küll paremini lahti selgitatud, kogu aeg ei viitsi mõnele julgemale töllile läbi ta juhiakna liiklusseaduse õppimist soovitada. Bussiradade kasutamine võiks olla lubatud kõigil A-ja B-kati asjadel, aga *ainult ühel tingimusel* - et ei segataks ühistransporti ja seda ka reaalselt kontrollida (sest autojuhid ei mahu bussidel nii lihtsalt teed vabastama, seega lihtsam noomitustrahvida. Tsiklistid seevastu saavad enamjaolt vabalt eest kaduda). Lihtne ju.
Need kaks asja võiks seadusemuudatusena küll teemaks olla.

TÜVi nõudmine või ärajätmine ei muudaks aga midagi - niikunii pimbitakse selleks ajaks oma pill tehasekonditsiooni ja otse TÜVilt tulles lendab sportsumm alla ja noname-xenon ette tagasi. TÜV kui selline on suht mõttetu, sest reaalset järelkontrolli ei toimu - vahest harva saadetakse korduvale, kui sinistel onudel paha tuju on või liiga palju silma jääd, aga enamjaolt tuuni kahe ülevaatuse vahel oma pilli palju jaksad, peaasi, et tuled küljes on.
I have an opinion and I'm not afraid to use it
Allergic to stupid people

franz125
Postitusi: 2294
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Asukoht: Põhja Tallinn
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 84 korda

Re: [U+] Mootorrattad ühissõidukiradadele, tehnilisest ülevaatusest võiks loobuda...

Lugemata postitus #8 Postitas franz125 » 21 Juun 2018, 19:33

yeekim kirjutas:
Spoiler:
kaiman kirjutas:
Vint kirjutas:Ülevaatuse poolelt tasuks tõesti võtta Soomest eeskuju. Kõikidele elusolenditele on ühine ellujäämise instinkt ja ega täieliku risuga ei minda ju liiklusesse ennast tapma. Möödas on need ajad, kus karjakauppa, sõideti vanade Iz'ide ja jawadega.

Ainuke miinus, kindlustusmaksed tõusevad ka Soome eeskujul + omavastutus.

no ei tea miks peaks praegu loobuma eestis ülevaatusest ma aru saa.kellele see kasulik oleks.neid tsikleid on esiteks nii vähe et üldse oleks se mingi probleem.ja ei pea alati jalgima teisi riike mida kus on tehtud,olgem ise ka ükskord riik kus saab oma seadusisi teha VASTAVALT RIIGILE,ei pea ahvima mingeid teisi riigi seadusi kus on teine kliima ja teine liiklus.minumeelest see ülevaatuse probleem on nüüd küll puhas õhk.


+1

Lisaks hoiab ÜV igasugused juudi jõulupuud ja p*** natukenegi eemal....

kas juudi jõulupuud või mitte aga rattaid saaks vabamalt ehitada,turbotada-meil ju koinitakse mõnes kohas juba ainuüksi vale rehvimõõdu pärast.
Kangutan kõveraid
VTR1000f ja VTR1000SP1.YamahaGTS selle suve sõiduriist.
VTX1800R potsataja(tjuunimisel)
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

will111
Postitusi: 2253
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 164 korda

Re: [U+] Mootorrattad ühissõidukiradadele, tehnilisest ülevaatusest võiks loobuda...

Lugemata postitus #9 Postitas will111 » 21 Juun 2018, 19:36

üsna veider jah, ei näe väga pointi miks sellest ülevaatusest nüüd niiväga lahti on vaja saada. tõsi küll seal võiks kontrollida ja OSATA KONTROLLIDA õigeid asju, mitte tegeleda mingi mõttetu huinjaa kallal coinimisega a'la tagaistuja kinnihoidmise aas või +-10 rehvimõõt. tsiklite puhul siis pidurid ja vedrustus oleks need olulised asjad. mingil määral ka rehvid, aga mitte nii nagu seda praegu tehakse. ja pole keeruline neid asju pädevalt kontrollida tegelikult.
kui vaja võib ju tsikli ülevaatuse perioodiks teha näiteks iga 2a tagant, arvestades, et sõiduaega ja ilma on aastas vaid kuskil 3-4 kuud keskmiselt. aga et üv asemele tuleb järjekordselt mingisugune krdi sundmaks, a'la mootorrattamaks, kindlustus läheb kallimaks jne. no mille kuradi pärast seda vaja on???

aga see jutt, et ükski mootorrattur ei istu teadlikult mittekorras ratta selga...no kuulge, lubage naerda suure möirgega. suurem osa mootorrattureid tänasel päeval ei oma halli aimugi milline on korras või mittekorras ratas. osatakse vaadata ehk õlilekkeid ja kuulda, et mootor teeb imelikku häält. piisab kui vaadata ja lugeda natuke fb grupis inimeste postitusi, küsimusi ja ka vastuseid.
Kasutaja avatar

Black
Postitusi: 865
Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 34 korda

Re: [U+] Mootorrattad ühissõidukiradadele, tehnilisest ülevaatusest võiks loobuda...

Lugemata postitus #10 Postitas Black » 21 Juun 2018, 19:49

and kirjutas:Ma jälle tahaks kuulda, et millised need argumendid oleks, et miks peaks siklitega ühissõiduki rada saama kasutada? Ratturina oleks see muidugi ju tore ja mugav küll aga autojuhina jälle ei jõua mulle kohale, et millest selline eesõigus?

Tsikite seljas ei kohta enamasti tibukarjaga kanaemasid, kes liikluses vaevu aru saavad, kuhu ja miks nad sattunud on. Enamjaolt siiski ärksamad tegelased (mille heaks indikaatoriks on see, kui palju tsiklistide seas mehi ja kui palju naisi on :P), kes oskavad ühissõiduki eest vajadusel kiirelt kaduda.
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2142
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 69 korda
Kontakt:

Re: [U+] Mootorrattad ühissõidukiradadele, tehnilisest ülevaatusest võiks loobuda...

Lugemata postitus #11 Postitas StreetMoto » 21 Juun 2018, 20:05

Mõtlesin pikalt, kas kirjutada või mitte ja lugesin läbi juba hommikul algse artikli ja praeguse inimeste teadlikkuse taseme juures on TÜV lausa hädavajalik. Täpselt sama hädavajalik on TÜV teostajate koolitamine sellisele tasemele, et kontrollitakse tehnikat, mitte ei norita mõttetuste kallal. Olen seda isiklikult teinud juba 4 aastat ja läbi on käinud sadu TÜV teostajaid. Põhirõhk on olnud tehnika kontrollil, sest uusi rattureid tuleb peale nagu seeni pärast vihma. Praktika näitab, et üsna märkimisväärne osa sõitjatest ei oma õrna aimugi elementaarsete sõlmede kontrollist ja seisukorra hindamisest. Sisuliselt kasutatakse tsiklit nagu tänapäevast autot, kus ainult istustakse rooli ja kulgetakse hooldusvälpade vaheline aeg, sest asjad ju kestavad kauem kui hooldusvälba periood. Autol ei pea pingutama ketti, klotsid kestavad ka 50-100 tuhat, amordid ei leki või vähemasti ei avasta enne kui läbi hakkab lööma ja rool ka tavaliselt loksuma ei hakka jne.

Tsikkel: regulaarne ketipingutamispuudulikkus, metall vastu metalli piduriklotsid, lekkivad amordid, lenksulaagri loks selline, et igal pidurdusel käib hele plaks läbi, rehvirõhud 50% ettenähtust jne - see on igapäevane praktika. Mis ülevaatuse keelamisest saab rääkida, kui sõitjad ise ei oska midagi vaadata ega tunnegi huvi ??? Mina isiklikult asendaks ülevaatuse mõttetuse teema ülevaatajate veelgi sisulisema koolitusvajaduse teemaga.

Aga eks ta nüüd fleimiks ära läheb, sest ühes teemas räägitakse, et paista paremini välja, pane erksad riided selga jne ning teises teemas propageeritakse mittekelleleginähtavaid tagaratta suunas näitavaid suunatulesid. Olen nõus, et peab olema ümberehitamis- ja tuunimisvõimalus, kuid tehniline seisund ja liiklusohutus ei tohi selle all kannatada. Kui ei suudeta järgida elementaarseid nõudeid, siis tulebki välja toode, mis on "only for show purposes". Tahad kellelegi näidata, siis viid kaubikus Jõgevatreffi väravasse, nurga taga tõstad välja ja sõidad suure mürinaga platsile ning 3 päeva pärast samamoodi koju tagasi :-)
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

kaiman
Postitusi: 868
Liitunud: 17 Mai 2010, 16:21
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 11 korda

Re: [U+] Mootorrattad ühissõidukiradadele, tehnilisest ülevaatusest võiks loobuda...

Lugemata postitus #12 Postitas kaiman » 21 Juun 2018, 20:25

muidugi läheb fleimiks,peab minema ju .mina nagu korra klient sinna ratta ei vii .see lihtsalt minu arvamus.

Prets
Postitusi: 265
Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
Tsikkel: Yamaha ST225 Bronco
Asukoht: Auckland, Uus-Meremaa
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 1 kord

Re: [U+] Mootorrattad ühissõidukiradadele, tehnilisest ülevaatusest võiks loobuda...

Lugemata postitus #13 Postitas Prets » 22 Juun 2018, 00:34

Sõidukoolitused oleks väga hea asi, olen isegi läbinud omal rattal järelkoolituse riigi (tõsi, küll mitte Eesti riigi) raha eest ja väga aitas. Motokooli kohustusliku 15 tunniga ei õpi sõitma, ma sain maanteele vist ainult kahel viimasel tunnil ja siis esimesed kurvid hirmutasid ikka täiesti ära.
Ka ühissõidukirajale tsiklistide lubamine oleks kuldaväärt mõte minu arust.
(togi)
Kasutaja avatar

and
Postitusi: 35
Liitunud: 14 Okt 2016, 15:37
Tsikkel: CBF1000
Asukoht: Tallinn-Viimsi
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 1 kord

Re: [U+] Mootorrattad ühissõidukiradadele, tehnilisest ülevaatusest võiks loobuda...

Lugemata postitus #14 Postitas and » 22 Juun 2018, 08:52

Black kirjutas:Tsikite seljas ei kohta enamasti tibukarjaga kanaemasid, kes liikluses vaevu aru saavad, kuhu ja miks nad sattunud on. Enamjaolt siiski ärksamad tegelased (mille heaks indikaatoriks on see, kui palju tsiklistide seas mehi ja kui palju naisi on :P), kes oskavad ühissõiduki eest vajadusel kiirelt kaduda.


Millel see väide põhineb? Ei tahaks hästi uskuda, et kõik ked kohe ratta selga istuvad on sündinud ratturid. tsikli selga istuvad ikka väga erineva taustaga inimesed.
Kasutaja avatar

reimps
Postitusi: 4429
Liitunud: 17 Juul 2007, 23:52
Tsikkel: Tuono V4R
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 171 korda
Tänatud: 424 korda

Re: [U+] Mootorrattad ühissõidukiradadele, tehnilisest ülevaatusest võiks loobuda...

Lugemata postitus #15 Postitas reimps » 22 Juun 2018, 09:18

and kirjutas:Millel see väide põhineb? Ei tahaks hästi uskuda, et kõik ked kohe ratta selga istuvad on sündinud ratturid. tsikli selga istuvad ikka väga erineva taustaga inimesed.

Aga vaadates tsikliste, on suht aru saada, kes algaja või kes vana kala - foori taga autode vahel samas järjekorras versus sõelujad. Selle järgi pakuks, et ka bussirajale jalgu ronimisega ettevaatlikum on algaja või kanaema. Kel enda arvates asi rohkem käpas, paugatab niikuinii juba praegult bussiradadel.
I have an opinion and I'm not afraid to use it
Allergic to stupid people
Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1503
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 126 korda
Tänatud: 57 korda

Re: [U+] Mootorrattad ühissõidukiradadele, tehnilisest ülevaatusest võiks loobuda...

Lugemata postitus #16 Postitas pühak » 22 Juun 2018, 10:04

See, et Eestis praegu igalt sitakärult ka ülevaatust nõutakse, on tegelikult nõukogulik pärand. Sellest võiks küll lahti lasta. Ega siis kontroll sellega ära kao. Kui sõiduk, haagis ikka teeliikluseks silmnähtavalt kõlbmatu, korjab esimene ettejuhtuv patrull selle rajalt maha ükskõik, kas TÜV on kohustuslik või mitte.
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"

Melx
Postitusi: 361
Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
Asukoht: Saaremaa
Tänatud: 3 korda

Re: [U+] Mootorrattad ühissõidukiradadele, tehnilisest ülevaatusest võiks loobuda...

Lugemata postitus #17 Postitas Melx » 22 Juun 2018, 10:40

Nii vägev kui tehno kaotamine ka poleks, ei toetaks ise samuti selle päris kaotamist, kuid kindlasti pooldaks pikemat intervalli, 2-3 aastat puhtalt selle pärast, et keskmine rattur ei sõida ilmselt 10kkm+ aastas. Ning kes sõidab on suure tõenäosusega matkasell või muu entusiastlik rattur kes tõesti kõigi eelduste kohaselt oskab ratast korras hoida, õigemini teab selle tähtsust.
Ise kirjutaks siia sisse ka väikse klausli, kes näiteks 2 olulise puudusega(~rehvid siledad, klotsid olematud...jms) ülevaatusele veereb saab korduva ja järgmise ühe aastase, profülaktilises mõttes või nii.
Samas see B > A1-kat teema mida siin mitu aastat juba venitatud võiks ära otsustatud saada, algusest peale seda kahe käega pooldanud.
Ziccel

Ohverdan bensiini !
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3820
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 770 korda
Tänatud: 176 korda

Re: [U+] Mootorrattad ühissõidukiradadele, tehnilisest ülevaatusest võiks loobuda...

Lugemata postitus #18 Postitas urmas66 » 22 Juun 2018, 11:39

Ülevaatuse kaotamine on minu arust OK.Reaalset kontrolli ei toimu ja niisama norimiseks, oma ratast mingile tegelasele kord aastas OMA raha eest näidata,on mõtetus. Rolleritele ÜV-st ei tehta ja miks tsiklitele peaks tegema.
Bussiradade kasutamine 2 rattalistele ka OK. Seda saab reguleerida märkidega(odav ja lihtne) ja paljudes kohtades võiks ee olla ka väljaspool tipptundi kõigile autodele lubatud.
Ridade vahel sõitmine 2 rattalisega on ka OK. Seaduse muudatuses peaks olema säte,et 4 rattalise juhid ei tohiks seda takistada.
Samas ei ole normaalne,et autokooli lõpetanud vajavad kohe lisaõpet. Pigem tuleks tegeleda A-kati(miks mitte ka B) koolituse nõuete üle vaatamisega,sest tänasel päeval on võimalik suhteliselt oskamatul juhil autokool ära lõpetada ja ka MNT-s eksam sooritada.Loomulikult läheb see koolitus kallimaks ,aga kas ohtu seatud elud on siis odavad?
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5275
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 615 korda
Tänatud: 514 korda
Kontakt:

Re: [U+] Mootorrattad ühissõidukiradadele, tehnilisest ülevaatusest võiks loobuda...

Lugemata postitus #19 Postitas Macintosh » 22 Juun 2018, 12:01

Sellisel kujul nagu täna pole tehnilisel ülevaatusel mõtet. Sisulist kontrolli ei toimu, vahitakse e-märgiseid summutitel, suundadel ja esituledel ning numbrimärgi paiknemist tsikli keskteljel. Samal ajal on pea viimase piirini kulunud piduriketas ja selle kohta ei tunta isegi huvi. Asjad mida Streetmoto märkis, meil nii-kui-nii täna kontrollimisel üles ei leita. Ma kaotaks ülevaatused ära ja asendaks need kohustuslike tehnilise kontroli koolitustega mootorratturitle. Sama kulu eest, mis ülevaatusele läheb. Kuna ülevaataja sisulisi küsimusi nii-kui-nii ei suuda käsitleda siis sõidavad need korrast ära tsiklid teedel jätkuvalt eadsi, koolitus teeks vähemalt ratturid niiplaju targaks, et nad oskaks oma ratta järele vaadata.

See elus püsimise (nähtavuse) teema on ikka konkreestes mootorratturis kinni. Algajale sõitjale võiks anda küll aga samas, kui algaja ostab endale musta tsikli, samavärvilise nahktagi ja mattmusta kiivri siis enne hakkab päike solgipange loojuma kui selline rattur end neoontraksidega varustab.

Bussiradade kasutamine on kinnni puhtalt kohalikus omavalitsuses, naaberlinnas Helsinkis on bussirajad tipptunnivälisel ajal tänu lisatahvlitega liiklusmärkidele ka tesitele sõidukitele kasutatavad. Meil seda ei tehta. Sama asi tsiklitega. Lisatahvleid on vaja.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 964
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 238 korda
Tänatud: 284 korda

Re: [U+] Mootorrattad ühissõidukiradadele, tehnilisest ülevaatusest võiks loobuda...

Lugemata postitus #20 Postitas Madlobster » 22 Juun 2018, 12:50

ÜV ei ole võimalik ära kaotada. On kehtestatud reeglid sõidukitele (tuled, müra, gaasid ja kõik muu mudru) (Samuti võiks siis iga mees ise oma autot üle vaadata)
Tehniline koolitus kõikidele tsiklistidele? (Seal hulgas IT inimestele (irw), ja tütarlastele ja kõikidele teistele mitte remondiinimestele) ei ole võimalik, et kõik vaatavad oma äranägemise järgi, mis jupid neil tsikli küljes on või ei ole. See arutelu on eos surnud arutelu üleüldse. Igat ketilüli ja piduriklotsi kulumist, ning miljon muud pisiasja, mis on tehnilise hoolde asi ei ole võimalik kõikidel ratastel alati kontrollida (ok on, aga kellele meeldib seda p*** tund+ oodata ja vaadata kuidas sinu rattaga testisõitu tehakse jms ning vähemalt kolm korda nii palju maksta kui täna?) Kontrollitakse, kas kõik tuled viled on küljes, need vastavad reeglitele ning töötavad ja midagi otseselt järgi ei lohise. VIN on sama, mis passis jms.
Neid natuke illegaalsed xenonid ja natuke lärmakad summutid jäävad natuke nagunii. See polegi teab, mis eesmärk kõik ära elimineerida. Ilma ühegi kontrollita tuleb liiklusesse aga väga veidraid atribuutikaid oluliselt suuremas koguses. Ferdinandi palju kära tekitanud teerullid on nende kõrval lausa reeglitest kinnipidamise etalonid.

Bussiraja kasutamise keelamine on ainult and taoliste (siis kui nad roolis on) kadedusest roheliseks minemise vältimiseks. Muud põhjendust sel ei ole. Tsiklid ei jääks ÜT jalgu isegi siis kui neid täna topelt rohkem oleks teedel.
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1413
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 394 korda
Tänatud: 117 korda

Re: [U+] Mootorrattad ühissõidukiradadele, tehnilisest ülevaatusest võiks loobuda...

Lugemata postitus #21 Postitas AzA » 23 Juun 2018, 11:19

Selmet süsteem ära lõhkuda ja hakata uut samamoodi mittetöötavat orgunnima, äkki hakkaks ülevaatustele nõudeid kehtestama ja tsiklivanadele palka maksma? Aga nii, et igas suvalises punktis iga suvaline tölberdis, kes A teinud ei toimetaks.
Sisuliselt on mu abikaasa hetkel tehniliselt taiplikum, kui nii mõnigi A ülevaataja, kes mu ratast nö. kontrollinud on.

Mu nö. kodupunktis tuli just uus vennike tööle, paar kuud luba olnud, ise veel ei sõida, aastaid vast alla 25-e turjal.
Äärmiselt asjalikult kontrollis ratta üle, kuna sõitsin ise kohale, siis ütles, et piduritesti ei tee, aga lamp oli taskus ja nihiku pani ketastele ... isegi laagrid raputas läbi. Ka kannulaagrit käskis raputada.
Kirja sain väheolulise veana kütuse lekke karburaatorist.
Mürtsuva toru peale kehitas õlgu ja ütles, et ma isegi ei hakka E-sid otsima, naguinii kleebitakse kodus midatahes külge tagasi, see on politsei rida.
Pidin möönma, et tal oli õigus. Pmst ju oluline, et amordid, pidurid asjad toimiks ja vajalikud vidinased küljes oleks.

Ja teises kohas dnepripoiss sai templi .... tagatuli läbipaistmatu, sealjuures piduri oma ei toiminud üldse, üks karburaator lekkis sorinal kütust ning ... esipidur ei töötanud ... tegelt?

Ei saa öelda, et kasutu oleks olnud, lihtsalt töötajad on tihti uhmrid. Ehk süsteem on olemas, küsimus on asjalikus tööjõus.

Pigem asi meis endis, just siin feissaris oli teema, kus mingi tegelane uuris paksud ta ratta kettad peavad olema ... saadeti nimelt korduvale.
Tubli viiendik kammentaatoritest arvas, et õigesti tehti, hulgi oli neid, kes arvasid et nö. nussitakse.
Jama ongi selles, et ntx minusugused ülevaatajad on elunussijad, sest logiseva kannuga on korduv kohe päris kindel.
Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

zombi
Postitusi: 205
Liitunud: 08 Apr 2015, 03:17
Tsikkel: Honda VT600 Shadow
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 10 korda

Re: [U+] Mootorrattad ühissõidukiradadele, tehnilisest ülevaatusest võiks loobuda...

Lugemata postitus #22 Postitas zombi » 23 Juun 2018, 12:21

Nohh, ÜV mind personaalselt märkimisväärselt ei häiri. Ajavahemik võiks ehk tõesti pikem olla, praeguse igaaastase asemel kahe, kolme aasta tagant.
ÜT rada...eriti veel ka B katile lubada, no ei tea - keegi ei hakka siis arvestama sellega, et ühistransal seal rajal siiski eesõigus on ja neid segada ei tohi ning ÜT rada kui niisugune kaotab oma mõtte. Meie liikluskultuur on nagu tema on, kahjuks...
Pigem võiks jalgrattateede, kui nad on mõttelised ja joonistatud sõiduteele, kasutamise ka mootorratastele seadusega lubada. Mõistliku jalgratta kiiruse juures (ca 30 km/h). Nt. Tehnika tänav. Ei pea siin silmas kõnniteedel asuvaid rattateid, sinna oleks tõesti mõrv mootorrattaid lasta.
Mind personaalselt paneb kukalt kratsima A2'st A kati saamiseks nõutav linnasõidueksami tegemise kohustus. Milleks see sisse kirjutati? Linnas sõitmisel, kui LS järgida, ei ole suurt vahet, on sul istumise all 35kw või 40kw. Seega lihtsalt üks kena rahateenimise koht riigile. Varem said peale nn. "vahtralehe" perioodi kenasti täis A kätte.
P.S. Pigem võiks autodele lõpuks võimsuspiirangud "vahtralehe" perioodiks kehtestada ja siis, kui noore aeg läbi, libeda- ja pimeda- ja misiganes-, sõidud kõik tehtud, alles täis B kat kätte. Vähem laipasi ehk.
Kavrossist Hondani. Vahepeal ka Hiina needust.
Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2299
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 10 korda

Re: [U+] Mootorrattad ühissõidukiradadele, tehnilisest ülevaatusest võiks loobuda...

Lugemata postitus #23 Postitas kris. » 23 Juun 2018, 12:48

Huvitav kuidas Soome ratturid ilma "elupäästava ülevaatuseta" elus püsivad? Käivad kalli raha eest kord aastas oma rattale profülaktilist hooldust tegemas? Millegipärast ei usu et enamus neist erilised õlinäpud on. Mind reaalselt huvitaks teada kui kellelgi on kogumust hoolduse poolega vms.
Igatahes respekt Soome parlamendile kes vaatamata erinevatele lobistajatele mootorrataste ülevaatuse seadust ei muutnud (w).

terv
Kris.

will111
Postitusi: 2253
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 164 korda

Re: [U+] Mootorrattad ühissõidukiradadele, tehnilisest ülevaatusest võiks loobuda...

Lugemata postitus #24 Postitas will111 » 23 Juun 2018, 13:22

" Käivad kalli raha eest kord aastas oma rattale profülaktilist hooldust tegemas"

olen praktiliselt 100% kindel, et täpselt nii ongi. kuigi...ei maksa alahinnata ka seda kuivõrd õlinäpud võivad mõned soomlased olla. või õigemini, nad ei pruugi (teatud vanuses) enam olla ise niiväga õlinäpud aga see ei tähenda tingimata, et nad ei tea mida rattal kontrollida või teha (lasta) tuleb. sommide mentaliteet on natuke teistsugune kui uusrikastest eestlastel. meil siin on päris tihti nii, et mingi eluaegne patsiga poiss, kelle ainuke kogemus määrdega on see, mis juustest näpu vahele jäänud...on nüüd värskelt saanud "it firma tiimijuhiks" ja ostnud omale kokku kõikvõimalikud kallid mänguasjad. mänguasjad mille tehniliselt poolest ta ei tea mitte kõige hallimat haisugi. sealmaal on need põhilised tsiklistid aga minumeelet keskmiselt vähe vanemad tegelased või siis kuskilt maakohtadest ja tehnikaga rohkem kokku puutunud. sellist asja, et pealinnas a'la iga kolmas naine ja iga teine it-mees juba teeb omale a-kat load ja sõidab ringi...seda seal kohe kindlasti ei näe.

ühtlasi ma aran, et soomes on tsikliste suhtelises mõttes vähemgi kui eestis. kuigi võibolla igasuguste maakohtade arvelt ka mitte ehk, et seal on rohkem (kuna rahvas üldiselt jõukam, kohti kus sõita rohkem, ringradasidki rohkem jne)
Kasutaja avatar

Vint
Mode/Toetajaliige
Postitusi: 1316
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome-Riihimäki
Tänanud: 65 korda
Tänatud: 59 korda

Re: [U+] Mootorrattad ühissõidukiradadele, tehnilisest ülevaatusest võiks loobuda...

Lugemata postitus #25 Postitas Vint » 23 Juun 2018, 14:13

Nad alustavad juba varases nooruses.
Plikad ja poisid, mõlemaid võib karjakauppa näha sõitmas. Põhjused ise on ajaloolise taustaga, sest Soomes on oma mopeeditööstused olnud ja küllap vanemad tahavad midagi enda nooruspõlvest edasi anda.
Tunturi, Solifer, Helkama olid põhilised, alates viiekümnendatest. Tippajaks arvatakse 60" algusaastaid ning asi hakkas vaikselt allamäge minema kaheksakümnendate lõpus, koos suure ekspordimaa, NSVL majandusega. Asja ei päästnud näiteks isegi soliferi koostöö suzukiga.
Lõplikult loobuti 1997 valmistamisest, seoses EU-direktiividega.

will111
Postitusi: 2253
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 164 korda

Re: [U+] Mootorrattad ühissõidukiradadele, tehnilisest ülevaatusest võiks loobuda...

Lugemata postitus #26 Postitas will111 » 23 Juun 2018, 14:25

Nojah, seega...enam ei alusta nad seal varases nooruses midagi peale selfie'de tegemise, nagu kogu muu instamaailm :D Sellepärast ma rääkisingi, et sealsed sõitjad on pigem vanemad ja keskealised isikud ning popis ja noortepärases helsinkis just hirmus palju ei sõideta tsiklitega. pigem jalgratastega
Kasutaja avatar

Vint
Mode/Toetajaliige
Postitusi: 1316
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome-Riihimäki
Tänanud: 65 korda
Tänatud: 59 korda

Re: [U+] Mootorrattad ühissõidukiradadele, tehnilisest ülevaatusest võiks loobuda...

Lugemata postitus #27 Postitas Vint » 23 Juun 2018, 14:28

Eksid, paljudel noortel on mopeed ja vahet pole, kas poisid või plikad. Eelnev oli lihtsalt väike täpsustus.
Sealt edasi on juba enda teha, hobi jätkamisega, hilisemas eas.
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 964
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 238 korda
Tänatud: 284 korda

Re: [U+] Mootorrattad ühissõidukiradadele, tehnilisest ülevaatusest võiks loobuda...

Lugemata postitus #28 Postitas Madlobster » 23 Juun 2018, 15:47

Tegelikult pole mingit vahet, kas ÜV on kohustuslik või ei ole.
Kellel on ratas korras ja hoiab korras, sellel pole mingi muret, see paarkend € ja tunnike koos sõiduga ajakulu kord aastas (uuematel veel 2 aasta tagant) ei ole märkimisväärne, et hoorumis ulg lahti tõmmata.

Kes on kõvad tjuuningmasterid ja tegijad, nendel on ka oma sell üle vaatamas ja templit löömas. (reeglina ratas heas korras ka ilma "E" tähtedeta)

Uluvad mingid roimadega vannabiid, kellel pole ei raha ega tutvusi ja kelle elu koosnebki vaid probleemidest.
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3820
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 770 korda
Tänatud: 176 korda

Re: [U+] Mootorrattad ühissõidukiradadele, tehnilisest ülevaatusest võiks loobuda...

Lugemata postitus #29 Postitas urmas66 » 23 Juun 2018, 16:27

Madlobster kirjutas:Tegelikult pole mingit vahet, kas ÜV on kohustuslik või ei ole.
Kellel on ratas korras ja hoiab korras, sellel pole mingi muret, see paarkend € ja tunnike koos sõiduga ajakulu kord aastas (uuematel veel 2 aasta tagant) ei ole märkimisväärne, et hoorumis ulg lahti tõmmata.

Kes on kõvad tjuuningmasterid ja tegijad, nendel on ka oma sell üle vaatamas ja templit löömas. (reeglina ratas heas korras ka ilma "E" tähtedeta)

Uluvad mingid roimadega vannabiid, kellel pole ei raha ega tutvusi ja kelle elu koosnebki vaid probleemidest.


Ilmselt enamusel ongi korras ja see näitlik ülevaatus,nagu ta meil praegu on, pole ka mingi lahendus.Lihtsalt niisama oma ratast näitamas käia on ju suht mõttetu tegevus.
Ja kuna asjad ka nii saavad käia(ja käivadki,sest muidu ei saa)
Kes on kõvad tjuuningmasterid ja tegijad, nendel on ka oma sell üle vaatamas ja templit löömas. (reeglina ratas heas korras ka ilma "E" tähtedeta)

siis seda enam pole asjal mõtet.
Lihtsam ja odavam on politseinikud paremini välja õpeteada-koolitada(nagu seda peaaegu kõikjal euroopas tehakse) ning kui ikka teel mingi piduriteta õlist nõretava roimaga vahele jääd,siis tellitakse omaniku kulul treila,millega viiakse kohustuslikus korras ratas töökotta,et ohtlikud vead kõrvaldada.
Ratas lubatakse liiklusse pädeva töökoja kinnitusel(veebis tehtav ja töökojad on ise oma hea nime ning atesteeringu nimel selles sirgjoonelised),et vead on kõrvaldatud. Et selleni mitte jõuda ,saab igaüks oma ratta kas ise või töökoja abiga korras hoida.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 594
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: 2007 R6
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 65 korda

Re: [U+] Mootorrattad ühissõidukiradadele, tehnilisest ülevaatusest võiks loobuda...

Lugemata postitus #30 Postitas Krl » 23 Juun 2018, 19:40

Kuni ei jõuta kiiruspiirangute ülevaatamiseni rataste puhul, ei tasu kogu see muu huumor üldse arutamist.
Nii nagu normaalsetes euroopa riikides.




Mine “Uuudiseid ja teateid kogu maailmast”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline