CB600FS Hornetile staator

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:

  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
kalamees1
Postitusi: 7
Liitunud: 27 Juun 2018, 21:11
Tsikkel: Honda CB600FS

CB600FS Hornetile staator

Lugemata postitus #1 Postitas kalamees1 » 27 Juun 2018, 21:20

2001 Honda CB600FS PC34E

Viimastel päevadel läks käivitamine päris keeruliseks, eile sain mõõta pinget, andis 11.3V 3500rpm peal.
Käisin täna multimeetriga küljes, tundub et R/R (pingeregulaator) on terve (aga kehv originaal, teiste foorumite jutu järgi), aga staator on vigane ning ei anna piisavalt voolu.

Vaatasin ka ühendused üle, midagi imelikku silma ei hakanud, teen nendele eraldi puhastuse lähipäevil.

Seega otsin esmakorras uut staatorit, kuid paha ei tee ka R/R vahetus. Kust otsida, kust mitte tellida? On lootust seda saada Eestist või pigem otsida eBay-st?

R/R kood 31600-MV4-010
Staator peaks olema 31120-MBZ-611, kindel ei ole.


Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4985
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 507 korda
Tänatud: 455 korda
Kontakt:

Re: CB600FS Hornetile staator

Lugemata postitus #2 Postitas Macintosh » 28 Juun 2018, 08:26

Hornet on väga levinud ratas, kiika Viljandi lammutust. Sama staator on kasutusel 1998 kuni 2006 ratastel, saadavus peaks väga hea olema. Varuosakood 31120MBZ611 on korrketne.
Kui kohalikust lammutusest ei leia siis on eBay lihstam, aega läheb natuke rohkem. Kohaletoimetmiseks kasuta seda: https://www.eshopwedrop.ee/. Saad kätte nii saksast, kui UK-st.
Saksa keeles on generaator "Lichtmaschine".
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 7755
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 80 korda
Tänatud: 136 korda
Kontakt:

Re: CB600FS Hornetile staator

Lugemata postitus #3 Postitas Piipz » 28 Juun 2018, 09:26

Väga kvaliteetsed RR-id ja staatorid on siin: https://www.electrexworld.co.uk/ - siit olen neid just hondadele tihti tellinud.
Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

diugu
Postitusi: 50
Liitunud: 20 Apr 2016, 09:01
Tsikkel: Honda Hornet CB600F
Asukoht: Rapla
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Re: CB600FS Hornetile staator

Lugemata postitus #4 Postitas diugu » 28 Juun 2018, 10:02

Rahvamotos ka päris palju Horneti detaile müügis: https://rahvamotoparts.ee/?s=hornet&pos ... ct&lang=et

grahv
Postitusi: 976
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: VX, GSX, Pegass
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 20 korda

Re: CB600FS Hornetile staator

Lugemata postitus #5 Postitas grahv » 28 Juun 2018, 16:22

kalamees1 kirjutas:tundub et R/R on terve, aga staator on vigane ning ei anna piisavalt voolu.

Mitu volti otse staatori mähiste lahtistelt otstelt mõõtes said?

Teema algataja
kalamees1
Postitusi: 7
Liitunud: 27 Juun 2018, 21:11
Tsikkel: Honda CB600FS

Re: CB600FS Hornetile staator

Lugemata postitus #6 Postitas kalamees1 » 01 Juul 2018, 12:33

grahv kirjutas:
Spoiler:
kalamees1 kirjutas:tundub et R/R on terve, aga staator on vigane ning ei anna piisavalt voolu.

Mitu volti otse staatori mähiste lahtistelt otstelt mõõtes said?


Volte ei mõõtnud too hetk, kuna paak oli maas. Küll aga sai mõõdetud takistust faaside vahel, 1 väärtus oli palju suurem teisest kahest, täpseid numbreid hetkel peast ei mäleta.

Teema algataja
kalamees1
Postitusi: 7
Liitunud: 27 Juun 2018, 21:11
Tsikkel: Honda CB600FS

Re: CB600FS Hornetile staator

Lugemata postitus #7 Postitas kalamees1 » 05 Juul 2018, 21:05

Sai voldid ka mõõdetud. Üks faas kõikus 12-35V, teised olid 30-35V, vahepeal korraks kukkus 26-27V peale. Sai proovitud ka teist R/R'i, ei muutnud midagi.
Proovisin staatori katet maha saada, aga see oli nii kõvasti kinni, et tuleb lasta kuskil ära vahetada see. Uue staatori sain Rahvamoto'st kätte, seega ainult vahetamise vaev veel.

Kuid tundub, et nukaketi pinguti hakkab ka läbi minema, tühikäigul on tiksumine tekkinud.

Kus neid Tartus kõige mõistlikum vahetada oleks, kus järjekorrad kõige lühemad?
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4985
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 507 korda
Tänatud: 455 korda
Kontakt:

Re: CB600FS Hornetile staator

Lugemata postitus #8 Postitas Macintosh » 05 Juul 2018, 22:17

kalamees1 kirjutas:Kuid tundub, et nukaketi pinguti hakkab ka läbi minema, tühikäigul on tiksumine tekkinud.
Kus neid Tartus kõige mõistlikum vahetada oleks, kus järjekorrad kõige lühemad?


See pole keeruline töö. Vaja on uut pingutit, tihendit ja viite mutrivõtit. Peaks olema ~45 min töö mehel/naisele, kes seda varem teinud pole. Automaatse pinguti võid asendada ka manuaalsega.

Siin üksikasjalik juhend. Mootor on küll CBR oma aga see on põhimõtteliselt sama mootor.
https://cbrforum.com/forum/stickies-91/ ... er-104184/
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee

Teema algataja
kalamees1
Postitusi: 7
Liitunud: 27 Juun 2018, 21:11
Tsikkel: Honda CB600FS

Re: CB600FS Hornetile staator

Lugemata postitus #9 Postitas kalamees1 » 06 Juul 2018, 11:20

Macintosh kirjutas:
Spoiler:
kalamees1 kirjutas:Kuid tundub, et nukaketi pinguti hakkab ka läbi minema, tühikäigul on tiksumine tekkinud.
Kus neid Tartus kõige mõistlikum vahetada oleks, kus järjekorrad kõige lühemad?


Automaatse pinguti võid asendada ka manuaalsega.


Netist lugedes paistab, et manuaalse puhul peab lihtsalt ise iga 500-1000km tagant üle vaatama, et oleks pingul, sain ma õigesti aru?
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4985
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 507 korda
Tänatud: 455 korda
Kontakt:

Re: CB600FS Hornetile staator

Lugemata postitus #10 Postitas Macintosh » 06 Juul 2018, 11:35

Sõltub oluliselt sõidustiilist. Kui sa ikka pidevalt piirajas lased siis kontrollid jah 1000 km takka. Kui oled tasakaalukas tänavasõitja siis iga õlivahetuse korral, mis on suurusjärgus 5000 km.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee

franz125
Postitusi: 2215
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Asukoht: Põhja Tallinn
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 68 korda

Re: CB600FS Hornetile staator

Lugemata postitus #11 Postitas franz125 » 06 Juul 2018, 13:11

kalamees1 kirjutas:Netist lugedes paistab, et manuaalse puhul peab lihtsalt ise iga 500-1000km tagant üle vaatama, et oleks pingul, sain ma õigesti aru?

See on nüüd see koht kus mingi tootja kaitseb oma tagumenti.Ma tegin VTR-l ise automaatsetest manuaalsed ja olen ühe korra vaadanud pingsust klapi vahede kontrolli käigus.See siis 7-e aasta jooksul,sõitnud erinevatel ringradadel ja maanteel.Km ei tea pole lugenud ülekanne niikuinii muudetud.Kui uus kett siis tasub ehk alguses rohkem tähelepanu pöörata.No ma ilmselgelt loll ja pohhuist kes ennetavat remonti ei viitsi teha. :wack:
Kangutan kõveraid
VTR1000f ja VTR1000SP1.YamahaGTS selle suve sõiduriist.
VTX1800R potsataja(tjuunimisel)
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Teema algataja
kalamees1
Postitusi: 7
Liitunud: 27 Juun 2018, 21:11
Tsikkel: Honda CB600FS

Re: CB600FS Hornetile staator

Lugemata postitus #12 Postitas kalamees1 » 06 Juul 2018, 14:13

Hästi, siis hea et sai üle küsitud. Tellin manuaalse ära, siis on hooleta selles osas.

Teema algataja
kalamees1
Postitusi: 7
Liitunud: 27 Juun 2018, 21:11
Tsikkel: Honda CB600FS

Re: CB600FS Hornetile staator

Lugemata postitus #13 Postitas kalamees1 » 12 Juul 2018, 18:05

Nonii, staator ja pingeregulaator on mõlemad vahetatud, laadimispinge ikka madal (13,1). Peab kogu juhtmestiku veel kord üle vaatama.
Kasutaja avatar

Tiitl
Postitusi: 36
Liitunud: 09 Mai 2010, 23:02
Tsikkel: Yamaha GTS 1000
Asukoht: Kuusalu metsas
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Re: CB600FS Hornetile staator

Lugemata postitus #14 Postitas Tiitl » 12 Juul 2018, 20:20

Proovi ka teist akut, nt kui 1 cell lühises siis ega üle 11,5V ei tõuse ka.
Kõige parem oleks ampertangidega voolud ära mõõta. Juhin tähelepanu, et enne R/R on AC.

Teema algataja
kalamees1
Postitusi: 7
Liitunud: 27 Juun 2018, 21:11
Tsikkel: Honda CB600FS

Re: CB600FS Hornetile staator

Lugemata postitus #15 Postitas kalamees1 » 13 Juul 2018, 00:04

Tegin õhtul tiiru, et akut laadida. Peale sõitu oli tühikäigul 12.9V, 2k peal 14.1V ja edasi umbes 13.2-13.3V. Seega akut laeb veidi paremini, kuid tundub ikka vähe. Aku pinge sai 12.8V peale.
Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 373
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: VN 750 custom
Asukoht: Kuusalu
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 41 korda

Re: CB600FS Hornetile staator

Lugemata postitus #16 Postitas Kauri » 13 Juul 2018, 01:09

Lase aku näiteks H4 pirniga u. 10.8V peale ja tee mingi korraliku targa laadijaga elustamine. Võiks hetkeks ajada kuskile 15V kanti. Mitmeid juhtumeid kus korralik laadimine jääb aku taha kinni. Akus vedeliku tasapind paigas?
Kõik tööriistad ühest kohast, http://www.motoral.ee
kauri@motoral.ee
553 4250
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2125
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 55 korda
Kontakt:

Re: CB600FS Hornetile staator

Lugemata postitus #17 Postitas StreetMoto » 13 Juul 2018, 14:27

Kauri jutus 1 õige point ja kaks üsna mittesooviatavat märkust.
Mina oleks kogu teemat alustanud kõige odavamast ja tõenäolisemast ehk aku vahetusest uue vastu. Mis mõte on vahetada kallist staatorit ja regulaatorit kui põhiline ja oluline komponent ehk aku on poolpidune.
Ära seda vedelikutaseme juttu nüüd liiga tõsiselt võta, sest Hornetil on peal suletud AGM aku, mille korgirivi ei käi lahti ja ei ole mõistlik tegu seda avada, millegi kontrollimiseks. Lisaks ei ole kuidagi mõistlik AGM tüüpi akut 10,8 voldini maha koormata, pigem tapab see aku jäädavalt! Seega - kui on väiksemgi kahtlus elektrisüsteemis laadimise osas, siis alustada tuleb uuest korralikust akust ja sealt edasi alles liikuda laadimisega seotud komponentide suunas.
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 373
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: VN 750 custom
Asukoht: Kuusalu
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 41 korda

Re: CB600FS Hornetile staator

Lugemata postitus #18 Postitas Kauri » 13 Juul 2018, 15:21

Ma väga vabandan, ei ole kursis kõigil mudelitel kasutatavate akudega. Nii see internet juba korra on.
Klassikaliste happeakude korral see süsteem toimib. Aku pinget peaks multimeetriga samaaegselt monitoorima ja koheselt järgi laadima. Niisamuti on enamus happeakude puhul juba 12.1V klemmipinge pikemal seismisel ka põhimõtteliselt prügimägi, kuna sulfatiseerumine algab sõltuvalt temperatuurist enamvähem sellelt pingelt.
AGM tüüpi akude laadimiskarakteristika on juba samm omaette. Ma tõesti ei tea kuidas motomaailmas lood on, aga autode juures arvestatakse laadimispinge korral nii aku vanust kui ka välistemperatuuri, mõnedel ka aku enda temperatuuri jne.
Kõik tööriistad ühest kohast, http://www.motoral.ee
kauri@motoral.ee
553 4250




Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 16 külalist