Mootorratta elektroonilised abilised: ABS ; veojõukontroll, märja tee reziim ja elektroone cruise control

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
TiitX11
Postitusi: 280
Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 10 korda

Mootorratta elektroonilised abilised: ABS ; veojõukontroll, märja tee reziim ja elektroone cruise control

Lugemata postitus #1 Postitas TiitX11 » 05 Juul 2018, 15:56

Küsiks kogemusi nendelt kes on selliste tsiklitega sõitnud millistel need on peal. Palju on abi?

Siin on autoga tegu. Lolluse vastu pole rohtu :D Veojõu kontroll (võiks) olla kui on tegu ülivõimsa turbosikliga millel on SUUR turbo. Kui see ikka rakendub järsku viskab 6-ndaga ratta ringi nagu Ghosti videos kus 300+ kiirusel "naljad" toimuvad. ABS on (vist) asendamatu märjal teel....cruise control nagu rohkem mugavusvarustus (vähem trahve). :D


Tsikkel pole kunagi liiga võimas...........kui aga on, oled ise liiga vanaks jäänud
Kasutaja avatar

iSlanderEST
Postitusi: 181
Liitunud: 25 Mai 2014, 19:21
Tsikkel: CRF1000L
Tänanud: 43 korda
Tänatud: 14 korda

Re: Mootorratta elektroonilised abilised: ABS ; veojõukontroll, märja tee reziim ja elektroone cruise control

Lugemata postitus #2 Postitas iSlanderEST » 05 Juul 2018, 17:45

Mu omal on 3 tasemega TC ja ABS. Täna hommikul seisin auto ees, rehvide all oli lahtine killustik, kohapealt ära minnes muretsesin tõsiselt, et tõmban sellele autole korraliku killustiku peale, aga TC tegi oma töö ja midagi ei juhtunud. Üldiselt võtsingi TCga ratta just sellepärast, et sõitsin iga ilmaga ja hommikul vara, õhtul hilja. AEgajalt juhtus, et tõmbasin vihmas pisut palju rulli peale, niiet otsustasin, et ratas peab olema kas rider-mode-iga või TCga. Ma olen rahul. Cruise control oleks mugav trassil sõites ja aitaks kiiruseületamist vältida :P
Kasutaja avatar

Teema algataja
TiitX11
Postitusi: 280
Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Mootorratta elektroonilised abilised: ABS ; veojõukontroll, märja tee reziim ja elektroone cruise control

Lugemata postitus #3 Postitas TiitX11 » 05 Juul 2018, 21:26

Kas CRF1000L-iga tegu? Ja 3 taset: libe/märg ; linn ja sport? Ülimat oskust nõuab libedal (märg rohi, lahtine kild) nii kiirendada, et juhitavus säiliks ja ükski kivi ei lendaks. Kahjuks seda ei valda täiel määral, küll saab minema aga suhteliselt aeglaselt...reserviga. VN2000-l on mõõdetud rattast 200NM ja kiire ülekanne (6 hammast taga vähem), sellega nõuab SUURT tunnetust ja harjumist....saab hakkama. Talvel lumel ja kiilakaga pole proovinud. Autodel on mitme tasemega ABS pidureid, kas tsiklite ABS on kõigil sarnane või on ka seal omad reguleeringud ja mõned tuntavalt paremad kui teistel?
----
Ülalolevas videos naine ei tunneta kohe üldse masinat :wack: Algul peaks sellisega libedal platsil päeva - paar katsetama, kui aga aega pole siis nii paigalt võtma, et algul ka tuk-tuk saaks mööda. Sama kehtib ka tsiklile, pead tundma enda ja tsikli piire, need aga tulevad ajaga ja katsetamisega.
Tsikkel pole kunagi liiga võimas...........kui aga on, oled ise liiga vanaks jäänud
Kasutaja avatar

Kirs
Toetajaliige
Postitusi: 3923
Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
Tsikkel: BMW
Asukoht: Saaremaa/Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Mootorratta elektroonilised abilised: ABS ; veojõukontroll, märja tee reziim ja elektroone cruise control

Lugemata postitus #4 Postitas Kirs » 05 Juul 2018, 22:39

TiitX11 kirjutas:----
Ülalolevas videos naine ei tunneta kohe üldse masinat :wack: Algul peaks sellisega libedal platsil päeva - paar katsetama, kui aga aega pole siis nii paigalt võtma, et algul ka tuk-tuk saaks mööda. Sama kehtib ka tsiklile, pead tundma enda ja tsikli piire, need aga tulevad ajaga ja katsetamisega.



Esimest korda ju roolis ka, ikka juhtub :P Naise sõnad rooli tagant vahetult enne sõitu: “First time driving a Ferrari. This truly is the most amazing feeling.”
Eks ajas ikka tõelist tunnet taga, et ABS, ESP, TCS välja lülitas. Ja seda vihmaga. Spekuleeritakse, et ka "race mode" olevat sees olnud e kogu auto võime oli kasutusel.
SERTÃO

Erci
Postitusi: 571
Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänatud: 5 korda
Kontakt:

Re: Mootorratta elektroonilised abilised: ABS ; veojõukontroll, märja tee reziim ja elektroone cruise control

Lugemata postitus #5 Postitas Erci » 06 Juul 2018, 09:07

Olen sõitnud terve elu ilma abilisteta ratastega ja nüüd viimasel need abilised on. ABS, Curve ABS, TC ja need erinevates režiimides kombineerituna. Hea on ka see, et kõike saab välja lülitada (va esiratta ABS).
Kokkuvõttes olen ära harjunud ja hea et nad olemas on, eriti kriitilises olukorras pidurdades.
Ahjaa - CC on ka mõnus abimees maanteel kulgedes.
___________________________

Dusterx
Postitusi: 122
Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
Tsikkel: r1100gs,lc4,cm200t,cx500
Asukoht: Kehra
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Mootorratta elektroonilised abilised: ABS ; veojõukontroll, märja tee reziim ja elektroone cruise control

Lugemata postitus #6 Postitas Dusterx » 08 Juul 2018, 09:10

Kunagi käisin testsõidul ktm 1190 adv'ga, ei mäleta,mis kõik sääl peal oli, kuid vale reziimiga kruusale minnes oli harjumatusest mulle endale ohtlik, kuna ei visanud kurvis saba alt, mida lootsin, siis lõpetasin õnneks ainult teepeenral kraaviservas, mitte seal põhjas. Kui saba oleks välja visanud, oleksin kurvi kenasti välja võtt. Samas, oma töö tegi süsteem tegelikult adekvaatselt, viga oli minus, algajat aitaks väga hästi. Endal on vana gs bmw, millel abs. Teeb pidurdamise laisaks ausaltöeldes, just selles mõttes, et suht igalhetkel ja pinnasel võib pidurdada nagu idioot ja midagi ei juhtu, kruusal tuleb välja lülitada, sest abs on veidi liiga ülereageeriv ja pidurdusmaa on väga pikk.
Kasutaja avatar

Teema algataja
TiitX11
Postitusi: 280
Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Mootorratta elektroonilised abilised: ABS ; veojõukontroll, märja tee reziim ja elektroone cruise control

Lugemata postitus #7 Postitas TiitX11 » 08 Juul 2018, 09:45

Erci kirjutas:
Spoiler:
Olen sõitnud terve elu ilma abilisteta ratastega ja nüüd viimasel need abilised on. ABS, Curve ABS, TC ja need erinevates režiimides kombineerituna. Hea on ka see, et kõike saab välja lülitada (va esiratta ABS).
Kokkuvõttes olen ära harjunud ja hea et nad olemas on, eriti kriitilises olukorras pidurdades.
Ahjaa - CC on ka mõnus abimees maanteel kulgedes.

Curve ABS? Palun seleta see lahti...kas kurvis esipiduriga pidurdamisel?? TC ja ABS võiksid olla raskematel ja võimsamatel masinatel :D
Kogemustest 125-sega, seal oli gaasikäepide alati põhjas...kuna plaanisin tagasi müüa siis mõned päevad isegi sõitsin nii, et kiirust reguleerisin piduritega, käepide põhjas....ainult N-il lasin tühikäigule. Järgmisele ostjale reklaamiti, et vanamees ainult natuke vaikselt, vaikselt "põristas", leidis liiga "äkilise" olevat ja vaatab 50-ste poole :wack:
Aga näe lollusest sai koos "seljakotiga" alpides ka korra külje maha. Kukkudes oli peamine mõte, et kriime tsiklile ei tuleks ja ei tulnud ÜHTEGI :D Kerge oli sindrinahk. Vulcan-il kahjuks kõik abimehed puuduvad ja seal küll kukkuda ei sooviks määrib laiali nagu pehme või leivale kui ei hüppa eemale, X11-ga sama jutt. X11-ga olen harjutanud üks jagu ekstreempidurdust....siiani OK pole lennanud, pidurid on tänu dual süsteemile eeskujulikud. Missost läti poolel on tee hüplik ja seal on saadud (kogemata, mitte tahtlikult!) mõlemad rattad teest lahti ja ootamatult! Tee ei kannata 180-ga sõitu, ainult tänu headele amortidele/vedrudele kannatas välja. :wack:
---
Aga ABS ja TC kui täpselt toimivad? Kas on suuri erinevusi tsikli mudelite vahel? Küsin seetõttu, et pole selliste abimeestega ratast omanud.
Tsikkel pole kunagi liiga võimas...........kui aga on, oled ise liiga vanaks jäänud

Syn
Postitusi: 173
Liitunud: 28 Juun 2011, 20:55
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 8 korda

Re: Mootorratta elektroonilised abilised: ABS ; veojõukontroll, märja tee reziim ja elektroone cruise control

Lugemata postitus #8 Postitas Syn » 08 Juul 2018, 09:50

Lugesin pealkirja ja vedasin endaga kihla, et teema autor on Tiit. :D

Erci
Postitusi: 571
Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänatud: 5 korda
Kontakt:

Re: Mootorratta elektroonilised abilised: ABS ; veojõukontroll, märja tee reziim ja elektroone cruise control

Lugemata postitus #9 Postitas Erci » 08 Juul 2018, 15:50

Curve abs explained: https://youtu.be/hHRWg91hv-M
Põhim vist MSC arvestab ka tsikli kaldenurgaga kui kurvis pidurid põhja tallad. Selge see et füüsika vastu ei saa aka 200ga kurvi lennates oled ikka võsas aga kui ootamatult kriisiolukorras Piduri kurvis põhja vajutad peaks süsteem olema abiks et külili ei lendaks.
Enamus aega sõidetakse selliste ratastega ju teedel ja siis on hea kui abilised olemas on, kruusal ja metsas hullates saab need välja lülitada.
___________________________
Kasutaja avatar

Teema algataja
TiitX11
Postitusi: 280
Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Mootorratta elektroonilised abilised: ABS ; veojõukontroll, märja tee reziim ja elektroone cruise control

Lugemata postitus #10 Postitas TiitX11 » 08 Juul 2018, 18:13

Erci kirjutas:
Spoiler:
Curve abs explained: https://youtu.be/hHRWg91hv-M
Põhim vist MSC arvestab ka tsikli kaldenurgaga kui kurvis pidurid põhja tallad. Selge see et füüsika vastu ei saa aka 200ga kurvi lennates oled ikka võsas aga kui ootamatult kriisiolukorras Piduri kurvis põhja vajutad peaks süsteem olema abiks et külili ei lendaks.
Enamus aega sõidetakse selliste ratastega ju teedel ja siis on hea kui abilised olemas on, kruusal ja metsas hullates saab need välja lülitada.

Videos on suur vahe. Tunduvalt kiirem ja ohtum pidurdus, ilma selleta kurvis, eriti suht suurel kiirusel pidurdamine ei õnnestu.
Tsikkel pole kunagi liiga võimas...........kui aga on, oled ise liiga vanaks jäänud
Kasutaja avatar

iSlanderEST
Postitusi: 181
Liitunud: 25 Mai 2014, 19:21
Tsikkel: CRF1000L
Tänanud: 43 korda
Tänatud: 14 korda

Re: Mootorratta elektroonilised abilised: ABS ; veojõukontroll, märja tee reziim ja elektroone cruise control

Lugemata postitus #11 Postitas iSlanderEST » 08 Juul 2018, 18:49

TiitX11 kirjutas:
Spoiler:
Kas CRF1000L-iga tegu? Ja 3 taset: libe/märg ; linn ja sport? Ülimat oskust nõuab libedal (märg rohi, lahtine kild) nii kiirendada, et juhitavus säiliks ja ükski kivi ei lendaks. Kahjuks seda ei valda täiel määral, küll saab minema aga suhteliselt aeglaselt...reserviga. VN2000-l on mõõdetud rattast 200NM ja kiire ülekanne (6 hammast taga vähem), sellega nõuab SUURT tunnetust ja harjumist....saab hakkama. Talvel lumel ja kiilakaga pole proovinud. Autodel on mitme tasemega ABS pidureid, kas tsiklite ABS on kõigil sarnane või on ka seal omad reguleeringud ja mõned tuntavalt paremad kui teistel?
----
Ülalolevas videos naine ei tunneta kohe üldse masinat :wack: Algul peaks sellisega libedal platsil päeva - paar katsetama, kui aga aega pole siis nii paigalt võtma, et algul ka tuk-tuk saaks mööda. Sama kehtib ka tsiklile, pead tundma enda ja tsikli piire, need aga tulevad ajaga ja katsetamisega.


CRF1000L jah, 2016 aasta oma. 3 reziimi on ainult TC-l ja lihtsalt mõjutab seda, kui kiirelt TC tööle hakkab. Level 3 ei lase tagarattal üldse liikuda, L2 laseb natuke, L1 natuke rohkem ja lisaks ülikerge välja lülitada sõiduajal, lihtsalt hoia 2 sekki TC nuppu all nimetissõrmega ja tehtud.
Erinevatel markidel töötab TC väga erinevalt. Twini LVL3 ei lase üldse midagi teha, sama Tiger ei tõmband kohe kinni. KTM lasi kah natuke libiseda. Asi lihtsalt isiklikus eelistuses, et ma tahan, et TC tõmbakski kohe tagaratta seisma ja ei libiseks üldse. Ja kindlasti peavad olema kõik abimehed kergelt ja kiirelt välja lülitavad, et ei peaks menüüdes surfama. Uus Tiger on täiesti omaette tase selles suhtes, lihtsalt joystik vasakule ja OK ja tehtud, kõik off-road mode-is, abs ja tc maas. Nii peakski olema, aga kahjuks enamus tootjaid peidab igasugused väljalülitamised menüüdesse ja siis otsi neid nagu loll taga.




Mine “Mootorratastest üldiselt”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist