Esimene tänavalegaalne enduro

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded


Teema algataja
dest1ny8
Postitusi: 11
Liitunud: 19 Aug 2014, 14:53
Tsikkel: cbr600 rr 03
Tänanud: 1 kord

Esimene tänavalegaalne enduro

Lugemata postitus #1 Postitas dest1ny8 » 06 Juul 2018, 15:39

Tere rahvas
Soovin endale endurokas,teiseks rattaks.
Ja hetkel pakkub huvi husqvarna te410 99a
Nettis pole nii palju infot,kuidas varuosadega,millised hooldusperiodid.Olen täista newbie enduro teemal :D
Ennem oli sport ja hetkel naked.Kõik soovitused ja arvamused ootan.
Ps ja oleks vaja kindlasti legaale rattas millega mööda maanteed metsa minna.


Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 921
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 97 korda
Tänatud: 200 korda

Re: Esimene tänavalegaalne enduro

Lugemata postitus #2 Postitas Jesper » 06 Juul 2018, 16:34

Ära osta nii vana, kui vähegi kannatab - varuosasid on raskem saada ja üleüldiselt kipuvad ka need tsiklid ükskord otsa saama, ehk siis lagunema hakkavad sellised jupid, mida pole mõtet enam uusi osta. Mingi 2009-2010 kanti sihtides on rõõmu pikemalt...

will111
Postitusi: 2235
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 161 korda

Re: Esimene tänavalegaalne enduro

Lugemata postitus #3 Postitas will111 » 06 Juul 2018, 16:47

Toetan seda seisukohta. Ei ole pointi osta vana raibet ja seda siis pidevalt remontima hakata, või avastada, et üks asi on katki...teine asi on lapitud (sitasti, ning läheb kohe katki). see ei tööta, too ei tööta.
Enduro rattad, sellised millega kannatab sõita kenasti ka metsas ja üleüldse karmides tingimustes. Nendega on seda ka tehtud ja sellistes tingimustes ka sõidetud. Ehk siis põhimõtteliselt maakeeli öeldes need on ikka retsi saanud. Mida uuem, seda suurem lootus, et on natuke vähem jõutud retsida. Ja üldse, arvestades mis hindadega vanu raipeid müüakse siis täiesti pointless on sihtida tänasel päeval sellist asja. Sisuliselt maksad ~tonni rohkem ja saad umbes 10a uuema pilli. Aga eks seda uuemat tuleb ka muidugi hästi otsida
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 6680
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 103 korda
Tänatud: 137 korda
Kontakt:

Re: Esimene tänavalegaalne enduro

Lugemata postitus #4 Postitas mx77 » 06 Juul 2018, 18:21

Sellel pillil oli veel ka väga kiviaegne mootor, oli üks esimesi neljataktilisi enduurokaid. Minu mäletamist mööda puudus tal isegi õlipump (või oli see Berg)

Suli
Postitusi: 22
Liitunud: 17 Jaan 2015, 20:17
Tsikkel: KTM
Tänanud: 1 kord

Re: Esimene tänavalegaalne enduro

Lugemata postitus #5 Postitas Suli » 06 Juul 2018, 18:33

Endal vana raibe lc4 ja väga ei kurda ,et laguneks ja kui midagi läheb siis esmaspäeval lellimus ning kolmapäeval kohal. Sõbral kuus aastat noorem aprilia ja laguneb mis kole jupid kallid , ning ooteaeg pikk

will111
Postitusi: 2235
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 161 korda

Re: Esimene tänavalegaalne enduro

Lugemata postitus #6 Postitas will111 » 06 Juul 2018, 22:17

Sõber ostis samuti juba aastaid tagasi vana raipe lc4. Sõita on ta sellega saanud mõned korrad. Põhimõtteliselt ei lähe see ratas käima või ei püsi käimas ja keegi ei oska korda ka teha. Omal oli kunagi umbes sama aasta yamuuha mingi tt600r või selline asjandus. Mingi aja töötas aga siis hakkas ikkagi ilmneva hästi "huvitavaid" asju, näiteks maanteel sõites lendas ühel hetkel küünal lihtsalt pealt ära :D Muidugi oli seal varemalt mingit pornot tehtud. Lõpuks ei tahtnud ka enam käima minna ja jõudu polnud tal kunagi sellises koguses nagu tegelikult oleks pidanud olema (mille täpset põhjust välja selgitada ei õnnestunudki).
See kõik muidugi ei tähenda, et üldse ei võiks eksisteerida ka mõnda hästi hoitud ja hästi säilinud vana ratast. Aga kogemus näitab, et neid on pigem vähe ja harva
Kasutaja avatar

h0lger
Postitusi: 384
Liitunud: 10 Okt 2006, 19:56
Tsikkel: roheline
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 54 korda
Tänatud: 17 korda

Re: Esimene tänavalegaalne enduro

Lugemata postitus #7 Postitas h0lger » 06 Juul 2018, 23:23

Ma enda 2003 aasta SXC 625 “vanal raipel” pooleteise hooja jooksul ainult kuluosi vahetanud. Või noh, paar asja veel, aga need rohkem maitse eelistused kui äärmine vajadus. (Sülitan kolm korda üle õla)
Mootorrattaga sõitmine on kallis, kuid see-eest ohtlik tegevus.

Suli
Postitusi: 22
Liitunud: 17 Jaan 2015, 20:17
Tsikkel: KTM
Tänanud: 1 kord

Re: Esimene tänavalegaalne enduro

Lugemata postitus #8 Postitas Suli » 07 Juul 2018, 07:32

Lihtsalt küsiks ,et kas lc4 ei peaks suht hea mootor olema või see lihtsalt hoolduses mesijutt et ikka tagasi tuleksid nende juurde
Kasutaja avatar

pea
Postitusi: 253
Liitunud: 30 Aug 2005, 12:22
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Esimene tänavalegaalne enduro

Lugemata postitus #9 Postitas pea » 07 Juul 2018, 08:04

Suli kirjutas:Lihtsalt küsiks ,et kas lc4 ei peaks suht hea mootor olema või see lihtsalt hoolduses mesijutt et ikka tagasi tuleksid nende juurde

Ongi hea mootor ja õiges koosluses (õige karpa ja süüde) käivitub ja sõidab muretult

will111
Postitusi: 2235
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 161 korda

Re: Esimene tänavalegaalne enduro

Lugemata postitus #10 Postitas will111 » 07 Juul 2018, 12:41

Just, mootor ise on hea...oma aja kohta :D Aga mootori küljes olevad muud detailid on varieeruva kvaliteediga

Dusterx
Postitusi: 132
Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
Tsikkel: r1100gs,lc4,cm200t,cx500
Asukoht: Kehra
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 18 korda

Re: Esimene tänavalegaalne enduro

Lugemata postitus #11 Postitas Dusterx » 08 Juul 2018, 09:52

Ise oman ka vana lc4'ja, 2001 aasta isend, aastaid omatud juba, kohutav remont tuli ette võtta- veepumba o-ring hakkas "higistama" ja esiamordid ka, ca 100 eur "remonti". Sama palju maksis esituli, mis võssis teise ratta alt kivi sai...Lisaks vs uuematel on nii starter, kui jalgkäivitus.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 6680
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 103 korda
Tänatud: 137 korda
Kontakt:

Re: Esimene tänavalegaalne enduro

Lugemata postitus #12 Postitas mx77 » 08 Juul 2018, 10:27

Kuidas see teema normaalse kergenduuro pealt kuidagi LC4-le läks, mis väga enduuroks ei kvalifitseeru?

Dusterx
Postitusi: 132
Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
Tsikkel: r1100gs,lc4,cm200t,cx500
Asukoht: Kehra
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 18 korda

Re: Esimene tänavalegaalne enduro

Lugemata postitus #13 Postitas Dusterx » 08 Juul 2018, 10:30

Näita viidet, kus inimene soovib kidlalt kergendurot ja lc4 ei ole enduro? Selgelt on öeldud, et paberid on olulised ning sõidab mööda teed metsa, ega me talle bmw gs'i ei soovitanud...
Kasutaja avatar

h0lger
Postitusi: 384
Liitunud: 10 Okt 2006, 19:56
Tsikkel: roheline
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 54 korda
Tänatud: 17 korda

Re: Esimene tänavalegaalne enduro

Lugemata postitus #14 Postitas h0lger » 08 Juul 2018, 10:44

Kui väljamaa väljenditega rääkida, siis lc4 on siiski pigem dual-sport kui enduro tõesti. Aga minu silmis üks parimaid dual-sport ratastest. Eriti kui oled pigem metsa ja single track suunitlusega kui ilusa sileda kruusa.
Mootorrattaga sõitmine on kallis, kuid see-eest ohtlik tegevus.
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 921
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 97 korda
Tänatud: 200 korda

Re: Esimene tänavalegaalne enduro

Lugemata postitus #15 Postitas Jesper » 08 Juul 2018, 13:28

Ma ostaks seda "LC4 on metsas hea"-juttu, kui rääkijal oleks tõesti reaalne kogemus pärisenduroga metsast ja siis mingil põhjusel eelistaks LC4. Kuigi ma ei tea, mis see põhjus olla võiks, vbl mõne kõrgema mäe või kivi otsast, kuhu LC4ga ei saa, alla kukkumine ja pea ära löömine :) Niisama ühe ratta kogemuse pealt seda soovitada on ikka natuke mööda, kes krt jaksab seda pommi tassida ja kaevata mööda metsa, ja miks...
Kasutaja avatar

Vint
Mode/Toetajaliige
Postitusi: 1315
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome-Riihimäki
Tänanud: 65 korda
Tänatud: 59 korda

Re: Esimene tänavalegaalne enduro

Lugemata postitus #16 Postitas Vint » 08 Juul 2018, 19:21

MX77, Eks palju sõlttu sellest, millega on alustatud ja mis too hetk oli kättesaadavam. Ma pidasin kunagi Honda NX650 ka enduroks. :D
Jaksas ronida küll aga pidevalt oli vaja pähe anda, et jalgu ei jääks. Lõppkokkuvõttes, seesamune Lc4 läks ikka mööda. :mrgreen: Vääne on parem, ülekanded jne.

Alustuseks soovitaks teema algatajale miskit 125 võrri, kui sul kogemust pole siis sa ei kasuta nagunii kogu võimsust ära. Lihtne kerge 2 takti. Hiljem vaata juba vastavalt enda sõidustiilile ja kohtadele sobivam.

Tort
Postitusi: 1431
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 91 korda

Re: Esimene tänavalegaalne enduro

Lugemata postitus #17 Postitas Tort » 08 Juul 2018, 20:06

Vint kirjutas:Vääne on parem...


Linki?

Edit: on tõesti osadel versioonidel pisut enam nm. Omanud mõlemat ja ütleks, et üks on vedel paki-eesel, teine pisut tugevama vedrustusega riistapuu. Nii et see nm vahe on siisiki teisejärguline vast.
Kasutaja avatar

Vint
Mode/Toetajaliige
Postitusi: 1315
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome-Riihimäki
Tänanud: 65 korda
Tänatud: 59 korda

Re: Esimene tänavalegaalne enduro

Lugemata postitus #18 Postitas Vint » 08 Juul 2018, 20:31

Tsikleid vahetades selgus. Porgand on paremini läbi mõeldud.
Kasutaja avatar

renx
Postitusi: 110
Liitunud: 25 Mai 2012, 19:48
Tsikkel: Beta
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Esimene tänavalegaalne enduro

Lugemata postitus #19 Postitas renx » 08 Juul 2018, 20:48

Kõik oleneb mis teha plaanid. Rohkem metsa või lihtsalt vahest kruusateelt keerata kergele maastikule.

LC4 on vägev aga absoluutselt kõik on selle pealt täis enduroka peale üle läinud kuna ta on ikkagi raske.. jah saab igaltpoolt samamoodi läbi aga kergem pill on palju mõnusam ja ägedam ning väsitab kordades vähem. Selles suhtes ideaalne ratas alustamiseks millega saad aimu mida sa tahad rohkem tegema hakata. Kas leiad ennast puurimas, kitsastel radadel või vallutad kruusateid ning avastad ringi.
Tuttav sõitis 2 aastat LC'4a ning ta maapoiss ehk siis tõstis LC4 üksi kraavist enamvähem välja samal ajal kui ma oma ~100kg'st ei jõudnudki :D
Ise alustasin XT600'ga. Siis xt660z 210kg masin millega püsisin ka erinevate LC4, 2T ja 4T krossikate järgi. Proovisin lühikest aega KTM690 ja oi kui mõnus oli sõita kuna ~70kg kergem mammutist. Sealt läksin 250 2T Beta peale ning vahe on isegi nendel öö ja päev metsas ja asfaltil. Viimasega muidugi asfaltile väga asja pole.

Williga olen täiesti nõus.. vanu endurokaid, eriti just 90'te masinaid müüakse ulme hindadega. Maksta 2000€ mingi 80/90 piiri masinate eest on väga jabur kui 500-1000€ juurde pannes saad 2007 aasta enduroka.. Saksast saab ka mingi 500-900€ kätte aga muidugi Eestisse tuues kaasnevad muud kulud.

Välismaal on DR650/DRz400/Honda XR650L jne siiani müügil. Pea 20-30 aastat muutumatuna.. kahju, et meile neid ei lubata :(
Kasutaja avatar

TiitX11
Postitusi: 301
Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Esimene tänavalegaalne enduro

Lugemata postitus #20 Postitas TiitX11 » 28 Juul 2018, 23:27

Välismaal on DR650/DRz400/Honda XR650L jne siiani müügil. Pea 20-30 aastat muutumatuna.. kahju, et meile neid ei lubata :(
Mis on selle põhjuseks? Honda XR650L on 2018a. mudel ja eesti hinnakirjas puudub......
Tsikkel pole kunagi liiga võimas...........kui aga on, oled ise liiga vanaks jäänud

Loadära
Postitusi: 363
Liitunud: 04 Okt 2005, 00:35
Asukoht: Sadulas: Keila-Kadrina
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 34 korda

Re: Esimene tänavalegaalne enduro

Lugemata postitus #21 Postitas Loadära » 29 Juul 2018, 01:44

Jesper kirjutas:Ära osta nii vana, kui vähegi kannatab - varuosasid on raskem saada ja üleüldiselt kipuvad ka need tsiklid ükskord otsa saama, ehk siis lagunema hakkavad sellised jupid, mida pole mõtet enam uusi osta. Mingi 2009-2010 kanti sihtides on rõõmu pikemalt...


Ma ühe museaali (Suzu DR350SE 98a) pea igapäevase retsijana lisaks siia siiski ühe vihje, mis võib-olla abiks, kui kellelgi kahjuks eelarve nii kiuslik, et ei luba uuemat osta...või lihtsalt suur kihk sõidutundide kõrvale end ka remondipoolelt harida ja tahab justnimelt eelmise aastatuhande enduro/dual-sport ratast soetada. Vähemalt ise olen ostmise/pidamise otustamisel paar korda nii teinud: võta lahti Saksa ja/või Uk Ebay, sisesta sinna oma soovitud modra mark, pane linnuke kasti used/gebraucht...ja vaata, mitu vastet saad. Kui see on kolm, või vähem ja needki pigem reklaamibrozüürid omast ajast, siis jäta parem ostmata. Kuid kui seal reaalsete varuosade vasteid juba kümnetes, või lausa sadades ilmneb, siis kannatab proovida. Enda DRi puhul näiteks Saksas pidevalt 200-300 osa võtta ja UKs on olnud parematel päevadel 800 "used itemit", lisaks tuhandetele uutele. Seega siis on nii puruks hüpatud tagakiige mõnekümne ööri eest aseaine saanud, kui ka Wilbersi vedrudega hooldatud amordid ette alla saja, siis insuldi üle elanud mootor suht talutava raha eest ellu äratatud, ning lisaks veel alla paarisaja euro teine veljepaar kokku saadud (et piikidega talviste sõiduelamuste tarbeks ei peaks iga sügis-kevadel "siili nülgima"...) ja siis 60€ eest vms saadud ka 16l Acerbise paak Streetmoto orienteerumissõitude tarbeks jnejne...

Samas tahaks lisada siia ühe teise vaatenurga teemal, et " see ja too dualsport" on pomm ja kõik on sealt kohe esimesel võimalusel kergemale ümber kobinud jne. Mul on läinud kuidagi niipidi, et seesamune DR350, ehk siis just nimelt dual-sport ja pomm: starteriga variandis vist 124-128kg vms, suht lahja hj number ka veel, on olnud juba 7-8 aastat. Kunagi seda 1000€ eest ostes naersin veel, et ega ma sellega ümber maakera reisile ju ei lähe, et mind selle resurs nii väga kottima peaks...kuid nüüd vist on tunne, et olengi sellega vist juba maakera jagu km otsa uhanud. Samas selle kõrval on olnud rattaid liinis GasGas450 4t `08 -KTM250 4t `11 -GasGas300 2t `08- Husaberg FE450 `12 (ok, viimane on praegu ka veel alles...), kuid ikka on miskipärast nii, et Suzu on alles, aga kõik teised tulevad ja lähevad!?
Noh, võibolla on seal ka pisut seda, et ma olen selle roikaga juba veidi nagu kokku kasvanud, ehk käinud läbi nii paksust kui vedelast, ning et müües ei oleks minul muna riputada sellise hinnasildile 2k ja samas 1k eest jälle ei näe nagu vajadust müüa...kuid samas ma ei ole leidnud tänini teist sellist mõnusat universaalnahhalset ratast, millega vajadusel suudaks sõita ka ühest Eesti otsast teise vabalt valitud joont pidi kuluga 5l/sajale (seda siis metsaradadel, maanteel ilma kärnrehvita pigem alla 4l ;) ). Ja ma tean küll, et see pole päris nüüd päris "see õige" enduro, aga samas olles selle rattaga sõitnud täiesti talutavalt läbi ka nii Jõelähtme, kui Aravete Põrguliste- laadsed rajad, siis mulle pole nagu rohkem väga vajagi. Samas olen Husabergiga nüüd paar korda ka mingeid neid Hellinni lõike sõitnud ja mõnest seinastki päris edukalt üles trüginud...kuid mingi hetk ikka aru saanud, et kui lapsest saati tunde ja päevi kuskil traieli ja/või korssika seljas veetnud pole, ning nüüd neljakümnendates argielu ka sellist hommikust õhtuni sadulas "trenni" elu ei võimalda...siis ei maksa loota, et mingi taevane vägi sinusse Graham Jarvise või kellegi laadse oskused istutab. Ja nii ongi kokkuvõtteks kõige lahedam ikka olnud vana Suzuga pikemalt, kuid piisavalt tempokalt mingeid pinnase-metsaradu lasta, kui et kordades kallima rattaga kuskil seinal seda "kõigekõige" viimast üritada kangutada... sest Uusna suutis ju küll vms

PS! Husabergiga on ka loomulikult lust kuubis just selliseid kiiremaid metsalõike lasta, kuid kõik muu: sellise paagi maht, õlivahetuse välp, kui ka üleüldine töötundide resurss ei ole Suzuga siiski võrreldavad pikemas plaanis. Ja veel selline pisiasi, et seegi ratas ( nagu kunagi 300 2t GasGas) oma suht sõgeda minekuga lihtsalt tekitab minus paraku vahel isegi pisut nagu hirmu, et sellega võib kuskil puude vahel kiiremini paarutades ikka väga väga haiget saada, kui viga sisse tuleb. Suzu on nagu kuidagi palju "hubasem" selle koha pealt. Seega, eks igaühele oma :bsmile:
Suzuki DR350- metsa all mähib küll...Triumph Street Trippe"R"- tsivilisatsioonis käimiseks :)

eetarga
Postitusi: 269
Liitunud: 21 Mai 2013, 17:33
Tsikkel: Cagiva GC, Aprilia Tuareg
Asukoht: Palamuse
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 31 korda
Kontakt:

Re: Esimene tänavalegaalne enduro

Lugemata postitus #22 Postitas eetarga » 29 Juul 2018, 09:23

Williga olen täiesti nõus.. vanu endurokaid, eriti just 90'te masinaid müüakse ulme hindadega. Maksta 2000€ mingi 80/90 piiri masinate eest on väga jabur kui 500-1000€ juurde pannes saad 2007 aasta enduroka.


Sellega ma nüüd küll ei ole nõus. :? Sõltub täitsa mis sa täpselt ostad. Kui sa vaatad näiteks vanad Itaalia endurod üle, ja tunnistad, et tehnilist tase on hoopis midagi muu kui pilusilmade toodangud, siis on vist selge, et tänapäevane ostja, kes otsib midagi korralik eelistab neid ja maksab nende ees ka kõrgem hind.

Võrdle lihtsalt mainitud DR 350 (tema tehniline tase, endine ostuhind kui ta oli uus) ja panne kõrvale Cagiva, SWM, Aprilia või Saksa Maico. Alles siis tulevad detaillide nimed nagu Brembo, Öhlins, Marzzocchi ja Rotax mootorid mängus. Siis vaata tagakiige lahendused (puksid versus nõellaagrid), esihargilaagrite mõõdud, rattavõllide läbimõõdud, tagavedrustus, jne..

Mina kuulun vanuste puhul nende hulka, kes otsisid hirmsasti neid 3 kuni 4 tuhat Saksa marka lisaks, et endale sellist osta, aga pean tunnistama, et jõudsin ainult Honda XL 500 S sadulasse, sest raha sai otsa - ja näiteks Cagiva Elefant oma ulmelise hinnaga nägin ainult unes.
Heilige Mutter von der gesegneten Beschleunigung, verlaß' uns jetzt nicht!
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 6680
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 103 korda
Tänatud: 137 korda
Kontakt:

Re: Esimene tänavalegaalne enduro

Lugemata postitus #23 Postitas mx77 » 29 Juul 2018, 10:50

eetarga kirjutas:Kui sa vaatad näiteks vanad Itaalia endurod üle, ja tunnistad, et tehnilist tase on hoopis midagi muu kui pilusilmade toodangud, siis on vist selge, et tänapäevane ostja, kes otsib midagi korralik eelistab neid ja maksab nende ees ka kõrgem hind.



Misasja??? (lol)
Nii head nalja pole ma ammu lugenud

eetarga
Postitusi: 269
Liitunud: 21 Mai 2013, 17:33
Tsikkel: Cagiva GC, Aprilia Tuareg
Asukoht: Palamuse
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 31 korda
Kontakt:

Re: Esimene tänavalegaalne enduro

Lugemata postitus #24 Postitas eetarga » 29 Juul 2018, 11:24

@MX - kuule naljames - tule siis oma pilusilmariistapuuga (väljalase 1980-90) minu töökojas läbi - ja võrdleme tehnika.

Näita siis palun head asjad ´a la: Akront veljed, Brembo ketaspidurid ees ja taga, Acerbis kvaliteetplastmaas iga pool, Öhlins monoshock amort taganbd juba aasatas 1986, jne.

Või näita mulle palun - piisav pildis - kaug-ida toodang nendes mainitud aastades - mis on võõrdväärne näiteks Aprilia APS süsteemidega.
Ma ei räägi kaasaegses asjades - siis on pilt hoopis teine - sellega olen nõus.
Heilige Mutter von der gesegneten Beschleunigung, verlaß' uns jetzt nicht!
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 6680
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 103 korda
Tänatud: 137 korda
Kontakt:

Re: Esimene tänavalegaalne enduro

Lugemata postitus #25 Postitas mx77 » 29 Juul 2018, 12:16

Huvitav, et need pilusilmariistavalmistajad on kõik hea elu ja tervise juures, aga need imerelvade valmistajad on enamikus hingusele läinud?

Mida need üksikud brändinimed loeavd? Kas Nissin on kehvem, kui Brembo või? Kahtlen. Tolleaegne OEM Öhlins on ikka vääga tavaline amort, nothing special. Ja APS all sa mõtled ikka Sachsi?

Loadära
Postitusi: 363
Liitunud: 04 Okt 2005, 00:35
Asukoht: Sadulas: Keila-Kadrina
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 34 korda

Re: Esimene tänavalegaalne enduro

Lugemata postitus #26 Postitas Loadära » 29 Juul 2018, 23:23

eetarga kirjutas:
Williga olen täiesti nõus.. vanu endurokaid, eriti just 90'te masinaid müüakse ulme hindadega. Maksta 2000€ mingi 80/90 piiri masinate eest on väga jabur kui 500-1000€ juurde pannes saad 2007 aasta enduroka.


Sellega ma nüüd küll ei ole nõus. :? Sõltub täitsa mis sa täpselt ostad. Kui sa vaatad näiteks vanad Itaalia endurod üle, ja tunnistad, et tehnilist tase on hoopis midagi muu kui pilusilmade toodangud, siis on vist selge, et tänapäevane ostja, kes otsib midagi korralik eelistab neid ja maksab nende ees ka kõrgem hind.

Võrdle lihtsalt mainitud DR 350 (tema tehniline tase, endine ostuhind kui ta oli uus) ja panne kõrvale Cagiva, SWM, Aprilia või Saksa Maico. Alles siis tulevad detaillide nimed nagu Brembo, Öhlins, Marzzocchi ja Rotax mootorid mängus. Siis vaata tagakiige lahendused (puksid versus nõellaagrid), esihargilaagrite mõõdud, rattavõllide läbimõõdud, tagavedrustus, jne..

Mina kuulun vanuste puhul nende hulka, kes otsisid hirmsasti neid 3 kuni 4 tuhat Saksa marka lisaks, et endale sellist osta, aga pean tunnistama, et jõudsin ainult Honda XL 500 S sadulasse, sest raha sai otsa - ja näiteks Cagiva Elefant oma ulmelise hinnaga nägin ainult unes.


eetarga, ma arvan, et siin eelnevad tegelikult mõtlesidki pigem seda, et just need tavalised-suvalised vanad endurokärakad, nagu XT600, DR650-800, KLR650, XR400-600 (...kuigi tegelikult mulle endale mulje jäänud, et vanematest just need Hondad on ka siiski üsna asjalikud pillid!) vms 90 levinumad pillid maksavad meie müügiportaalidse endiselt kuni paartuhat raha. Need itaallased, mida sa ilmselt fännad ja peaksid vb ka õigustatult paartuhat ja pealegi maksma, on meil vist ikka nii eksoodid, et seda statistikat ei mõjuta. No ja Pegaso 650, mida siis meilgi siin hulgem leidub, vist mingite kaitsekõnet väärivate itallaste hulka siiski vast ei liigitu? :P

Aga samas, sina kui (vist?) saksa juurtega, nüüd seda väiksemat DRi juba nende itaallastega kõrvutama hakkasid, siis äkki oskad öelda, miks on ikkagi seesama DR350 veel tänagi just näiteks saksas nii levinud...ja just reaalselt kasutatavate ratastena, mitte mingite garaazikaunistustena? Kas ta oli omal ajal lihtsalt nii odav, et neid saksamaa tänini täis on, või oli seal sellisene kubatuuri/kw suhe just mingis odavas maksuklassis või midagi muud....? Sest lõpuks, kui ka hinnast rääkida, siis just neidsamu tänase päevani päevani müüakse sealgi vist mingis sellises hinnaskaalas, et vanem kickstarteriga (90-95) ratas igapäevakasutatavana u.1500... ja uuemad SE (el.starteriga mudelid 96-99) isegi 2000 ja rohkemgi..? Või kuidas see tänane seis siis nendega Suzudega võrreldes näiteks ülalmainitud itaallastega "igapäevakasutuses" on ka?
( ...ja ärme siis itaallaste igapäevakasutusse seda sisse arva, et Itaalia valmistaja Beta vist tänini mudelit Beta Alp 4.0 vms Suzu DR350 mootoriga teeb :ner: )
Suzuki DR350- metsa all mähib küll...Triumph Street Trippe"R"- tsivilisatsioonis käimiseks :)




Mine “Mootorratastest üldiselt”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline