Esimene tänavalegaalne enduro

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded


Teema algataja
dest1ny8
Postitusi: 10
Liitunud: 19 Aug 2014, 14:53
Tsikkel: cbr600 rr 03

Esimene tänavalegaalne enduro

Lugemata postitus #1 Postitas dest1ny8 » 06 Juul 2018, 15:39

Tere rahvas
Soovin endale endurokas,teiseks rattaks.
Ja hetkel pakkub huvi husqvarna te410 99a
Nettis pole nii palju infot,kuidas varuosadega,millised hooldusperiodid.Olen täista newbie enduro teemal :D
Ennem oli sport ja hetkel naked.Kõik soovitused ja arvamused ootan.
Ps ja oleks vaja kindlasti legaale rattas millega mööda maanteed metsa minna.


Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 763
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 72 korda
Tänatud: 170 korda

Re: Esimene tänavalegaalne enduro

Lugemata postitus #2 Postitas Jesper » 06 Juul 2018, 16:34

Ära osta nii vana, kui vähegi kannatab - varuosasid on raskem saada ja üleüldiselt kipuvad ka need tsiklid ükskord otsa saama, ehk siis lagunema hakkavad sellised jupid, mida pole mõtet enam uusi osta. Mingi 2009-2010 kanti sihtides on rõõmu pikemalt...

will111
Postitusi: 1947
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 148 korda

Re: Esimene tänavalegaalne enduro

Lugemata postitus #3 Postitas will111 » 06 Juul 2018, 16:47

Toetan seda seisukohta. Ei ole pointi osta vana raibet ja seda siis pidevalt remontima hakata, või avastada, et üks asi on katki...teine asi on lapitud (sitasti, ning läheb kohe katki). see ei tööta, too ei tööta.
Enduro rattad, sellised millega kannatab sõita kenasti ka metsas ja üleüldse karmides tingimustes. Nendega on seda ka tehtud ja sellistes tingimustes ka sõidetud. Ehk siis põhimõtteliselt maakeeli öeldes need on ikka retsi saanud. Mida uuem, seda suurem lootus, et on natuke vähem jõutud retsida. Ja üldse, arvestades mis hindadega vanu raipeid müüakse siis täiesti pointless on sihtida tänasel päeval sellist asja. Sisuliselt maksad ~tonni rohkem ja saad umbes 10a uuema pilli. Aga eks seda uuemat tuleb ka muidugi hästi otsida
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 6576
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 95 korda
Tänatud: 127 korda
Kontakt:

Re: Esimene tänavalegaalne enduro

Lugemata postitus #4 Postitas mx77 » 06 Juul 2018, 18:21

Sellel pillil oli veel ka väga kiviaegne mootor, oli üks esimesi neljataktilisi enduurokaid. Minu mäletamist mööda puudus tal isegi õlipump (või oli see Berg)

Suli
Postitusi: 21
Liitunud: 17 Jaan 2015, 20:17
Tsikkel: LC4
Tänanud: 1 kord

Re: Esimene tänavalegaalne enduro

Lugemata postitus #5 Postitas Suli » 06 Juul 2018, 18:33

Endal vana raibe lc4 ja väga ei kurda ,et laguneks ja kui midagi läheb siis esmaspäeval lellimus ning kolmapäeval kohal. Sõbral kuus aastat noorem aprilia ja laguneb mis kole jupid kallid , ning ooteaeg pikk

will111
Postitusi: 1947
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 148 korda

Re: Esimene tänavalegaalne enduro

Lugemata postitus #6 Postitas will111 » 06 Juul 2018, 22:17

Sõber ostis samuti juba aastaid tagasi vana raipe lc4. Sõita on ta sellega saanud mõned korrad. Põhimõtteliselt ei lähe see ratas käima või ei püsi käimas ja keegi ei oska korda ka teha. Omal oli kunagi umbes sama aasta yamuuha mingi tt600r või selline asjandus. Mingi aja töötas aga siis hakkas ikkagi ilmneva hästi "huvitavaid" asju, näiteks maanteel sõites lendas ühel hetkel küünal lihtsalt pealt ära :D Muidugi oli seal varemalt mingit pornot tehtud. Lõpuks ei tahtnud ka enam käima minna ja jõudu polnud tal kunagi sellises koguses nagu tegelikult oleks pidanud olema (mille täpset põhjust välja selgitada ei õnnestunudki).
See kõik muidugi ei tähenda, et üldse ei võiks eksisteerida ka mõnda hästi hoitud ja hästi säilinud vana ratast. Aga kogemus näitab, et neid on pigem vähe ja harva
Kasutaja avatar

h0lger
Postitusi: 361
Liitunud: 10 Okt 2006, 19:56
Tsikkel: roheline
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 37 korda
Tänatud: 14 korda
Kontakt:

Re: Esimene tänavalegaalne enduro

Lugemata postitus #7 Postitas h0lger » 06 Juul 2018, 23:23

Ma enda 2003 aasta SXC 625 “vanal raipel” pooleteise hooja jooksul ainult kuluosi vahetanud. Või noh, paar asja veel, aga need rohkem maitse eelistused kui äärmine vajadus. (Sülitan kolm korda üle õla)
Mootorrattaga sõitmine on kallis, kuid see-eest ohtlik tegevus.

Suli
Postitusi: 21
Liitunud: 17 Jaan 2015, 20:17
Tsikkel: LC4
Tänanud: 1 kord

Re: Esimene tänavalegaalne enduro

Lugemata postitus #8 Postitas Suli » 07 Juul 2018, 07:32

Lihtsalt küsiks ,et kas lc4 ei peaks suht hea mootor olema või see lihtsalt hoolduses mesijutt et ikka tagasi tuleksid nende juurde
Kasutaja avatar

pea
Postitusi: 252
Liitunud: 30 Aug 2005, 12:22
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 4 korda
Kontakt:

Re: Esimene tänavalegaalne enduro

Lugemata postitus #9 Postitas pea » 07 Juul 2018, 08:04

Suli kirjutas:Lihtsalt küsiks ,et kas lc4 ei peaks suht hea mootor olema või see lihtsalt hoolduses mesijutt et ikka tagasi tuleksid nende juurde

Ongi hea mootor ja õiges koosluses (õige karpa ja süüde) käivitub ja sõidab muretult

will111
Postitusi: 1947
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 148 korda

Re: Esimene tänavalegaalne enduro

Lugemata postitus #10 Postitas will111 » 07 Juul 2018, 12:41

Just, mootor ise on hea...oma aja kohta :D Aga mootori küljes olevad muud detailid on varieeruva kvaliteediga

Dusterx
Postitusi: 106
Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
Tsikkel: r1100gs,lc4,cm200t,cx500
Asukoht: Kehra
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 17 korda

Re: Esimene tänavalegaalne enduro

Lugemata postitus #11 Postitas Dusterx » 08 Juul 2018, 09:52

Ise oman ka vana lc4'ja, 2001 aasta isend, aastaid omatud juba, kohutav remont tuli ette võtta- veepumba o-ring hakkas "higistama" ja esiamordid ka, ca 100 eur "remonti". Sama palju maksis esituli, mis võssis teise ratta alt kivi sai...Lisaks vs uuematel on nii starter, kui jalgkäivitus.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 6576
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 95 korda
Tänatud: 127 korda
Kontakt:

Re: Esimene tänavalegaalne enduro

Lugemata postitus #12 Postitas mx77 » 08 Juul 2018, 10:27

Kuidas see teema normaalse kergenduuro pealt kuidagi LC4-le läks, mis väga enduuroks ei kvalifitseeru?

Dusterx
Postitusi: 106
Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
Tsikkel: r1100gs,lc4,cm200t,cx500
Asukoht: Kehra
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 17 korda

Re: Esimene tänavalegaalne enduro

Lugemata postitus #13 Postitas Dusterx » 08 Juul 2018, 10:30

Näita viidet, kus inimene soovib kidlalt kergendurot ja lc4 ei ole enduro? Selgelt on öeldud, et paberid on olulised ning sõidab mööda teed metsa, ega me talle bmw gs'i ei soovitanud...
Kasutaja avatar

h0lger
Postitusi: 361
Liitunud: 10 Okt 2006, 19:56
Tsikkel: roheline
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 37 korda
Tänatud: 14 korda
Kontakt:

Re: Esimene tänavalegaalne enduro

Lugemata postitus #14 Postitas h0lger » 08 Juul 2018, 10:44

Kui väljamaa väljenditega rääkida, siis lc4 on siiski pigem dual-sport kui enduro tõesti. Aga minu silmis üks parimaid dual-sport ratastest. Eriti kui oled pigem metsa ja single track suunitlusega kui ilusa sileda kruusa.
Mootorrattaga sõitmine on kallis, kuid see-eest ohtlik tegevus.
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 763
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 72 korda
Tänatud: 170 korda

Re: Esimene tänavalegaalne enduro

Lugemata postitus #15 Postitas Jesper » 08 Juul 2018, 13:28

Ma ostaks seda "LC4 on metsas hea"-juttu, kui rääkijal oleks tõesti reaalne kogemus pärisenduroga metsast ja siis mingil põhjusel eelistaks LC4. Kuigi ma ei tea, mis see põhjus olla võiks, vbl mõne kõrgema mäe või kivi otsast, kuhu LC4ga ei saa, alla kukkumine ja pea ära löömine :) Niisama ühe ratta kogemuse pealt seda soovitada on ikka natuke mööda, kes krt jaksab seda pommi tassida ja kaevata mööda metsa, ja miks...
Kasutaja avatar

Vint
Mode/Toetajaliige
Postitusi: 1273
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome-Riihimäki
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 57 korda

Re: Esimene tänavalegaalne enduro

Lugemata postitus #16 Postitas Vint » 08 Juul 2018, 19:21

MX77, Eks palju sõlttu sellest, millega on alustatud ja mis too hetk oli kättesaadavam. Ma pidasin kunagi Honda NX650 ka enduroks. :D
Jaksas ronida küll aga pidevalt oli vaja pähe anda, et jalgu ei jääks. Lõppkokkuvõttes, seesamune Lc4 läks ikka mööda. :mrgreen: Vääne on parem, ülekanded jne.

Alustuseks soovitaks teema algatajale miskit 125 võrri, kui sul kogemust pole siis sa ei kasuta nagunii kogu võimsust ära. Lihtne kerge 2 takti. Hiljem vaata juba vastavalt enda sõidustiilile ja kohtadele sobivam.

Tort
Postitusi: 1365
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 75 korda

Re: Esimene tänavalegaalne enduro

Lugemata postitus #17 Postitas Tort » 08 Juul 2018, 20:06

Vint kirjutas:Vääne on parem...


Linki?

Edit: on tõesti osadel versioonidel pisut enam nm. Omanud mõlemat ja ütleks, et üks on vedel paki-eesel, teine pisut tugevama vedrustusega riistapuu. Nii et see nm vahe on siisiki teisejärguline vast.
Kasutaja avatar

Vint
Mode/Toetajaliige
Postitusi: 1273
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome-Riihimäki
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 57 korda

Re: Esimene tänavalegaalne enduro

Lugemata postitus #18 Postitas Vint » 08 Juul 2018, 20:31

Tsikleid vahetades selgus. Porgand on paremini läbi mõeldud.
Kasutaja avatar

renx
Postitusi: 105
Liitunud: 25 Mai 2012, 19:48
Tsikkel: Beta
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Esimene tänavalegaalne enduro

Lugemata postitus #19 Postitas renx » 08 Juul 2018, 20:48

Kõik oleneb mis teha plaanid. Rohkem metsa või lihtsalt vahest kruusateelt keerata kergele maastikule.

LC4 on vägev aga absoluutselt kõik on selle pealt täis enduroka peale üle läinud kuna ta on ikkagi raske.. jah saab igaltpoolt samamoodi läbi aga kergem pill on palju mõnusam ja ägedam ning väsitab kordades vähem. Selles suhtes ideaalne ratas alustamiseks millega saad aimu mida sa tahad rohkem tegema hakata. Kas leiad ennast puurimas, kitsastel radadel või vallutad kruusateid ning avastad ringi.
Tuttav sõitis 2 aastat LC'4a ning ta maapoiss ehk siis tõstis LC4 üksi kraavist enamvähem välja samal ajal kui ma oma ~100kg'st ei jõudnudki :D
Ise alustasin XT600'ga. Siis xt660z 210kg masin millega püsisin ka erinevate LC4, 2T ja 4T krossikate järgi. Proovisin lühikest aega KTM690 ja oi kui mõnus oli sõita kuna ~70kg kergem mammutist. Sealt läksin 250 2T Beta peale ning vahe on isegi nendel öö ja päev metsas ja asfaltil. Viimasega muidugi asfaltile väga asja pole.

Williga olen täiesti nõus.. vanu endurokaid, eriti just 90'te masinaid müüakse ulme hindadega. Maksta 2000€ mingi 80/90 piiri masinate eest on väga jabur kui 500-1000€ juurde pannes saad 2007 aasta enduroka.. Saksast saab ka mingi 500-900€ kätte aga muidugi Eestisse tuues kaasnevad muud kulud.

Välismaal on DR650/DRz400/Honda XR650L jne siiani müügil. Pea 20-30 aastat muutumatuna.. kahju, et meile neid ei lubata :(




Mine “Mootorratastest üldiselt”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist