LC4 mootoris kolin - kuulake videost ja andke arvamusi

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:

  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
morse
Postitusi: 401
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: Jawa 634, DR Big, KTM LC4 ADV
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 27 korda

LC4 mootoris kolin - kuulake videost ja andke arvamusi

Lugemata postitus #1 Postitas morse » 22 Juul 2018, 22:35

Hei

Saabusin TETi rajalt. Oli kuum ja andsime kuuma. Eespool oli kolm 690 motoga LC4ja ja mina oma 1999 640 LC4 Adventuurega püsisin sabas (edit: üks DR800 oli ka - tolle tehnika on võrreldes KTMiga ikka pommikindel). Kõik oli äge aga eile õhtul saabus mootorisse kolin. Kes antud mootoriga kursis ja viitsib süveneda, andke ideid, kuidas läheneda:

1. Kuidas juhtus/sümptomid: Peale kahepäevast kupatamist lihtsalt ühel hetkel, kui hoo maha võtsin, kuulsin, et hääl on vali. Lenksul ja mõlemas jalarauas on tunda rohkem värinat kui varem. Sõit on muus osas täpselt sama, mis varem. Jõukadu ei ole, käivitub hästi, tühikäik jäi grammike aeglasemaks aga see võib juhus olla. Siduri vajutamine heli ei muuda. Sidur töötab hästi.

2. Õli. Enne sõitu oli 5K vahetusvälbani aega üle 2K. Eelmine õhtu kontrollisin, tase oli peaaegu ülemises normis, praktiliselt sealsamas, kuhu ta sai, kui õli vahetasin. Sisse sai Motuli 10W50. Õli iseenesest juba suht läbi (kuigi olen muuhulgas ka pikki maantesõite teinud). Kui kolin sisse tuli, oli õli vedel nagu vesi - korra oli tunne, et varras ei näitagi. Hiljem sain aru, et tegelt on õlitase ikka normis. Kui tunnike jahtus, oli heli mootoris sama. Kui öö otsa jahtus, oli alguses heli palju parem. Kui mootor uuesti soojaks läks, siis oli kolin täiega tagasi.

3. Progeresseerumine? Tulin Lõuna-Eestist põhja tagasi, sõitsin 90-110ga. Midagi hullemaks ei läinud. Koliseb ikka samamoodi.

4. Teooriad: Vända laager, kepsu alumine laager, tasakaalustusvõlli laager, siduri alune laager (tüüpviga - mul on endiselt sees kuulidega versioon, mitte rullidega)

5. Videod.
Siin on minu ratas täna õhtul:

Siin on kellegi ratas, millel väidetavalt vändalaager õhtal:


Kokkuvõte: ilgelt tahaks asja niimoodi ära diagnoosida ja võimalusel remontida, et ei peaks motot keset suve maha kiskuma. Ideid, kust alustada? Konkreetset mootori pole kunagi avanud - aga muidu on käed otsas ja töötuba olemas.

Morse


Kasutaja avatar

Peet
Postitusi: 121
Liitunud: 21 Apr 2013, 14:38
Tsikkel: suur VeeTorm
Asukoht: Tallinn/Soodla
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 11 korda

Re: LC4 mootoris kolin - kuulake videost ja andke arvamusi

Lugemata postitus #2 Postitas Peet » 23 Juul 2018, 08:44

Oma eelmisel LC8 lõi ka kolina sisse(lisaks ka mõra karterisse, mis teine teema) ja palusin ka tarkadel hinnata ja arvata. Laager, saale jne olid pakkumised. Tulemuseks aga lahtivõttes, et ka õlirõngas oli ühel kolvil puru, kõik saaled surnud, õlipump vedel jne ning see ratas sõitis täitsa edukalt veel. Ise hakkaks harutama seda agregaati. Kõrva ja silma järgi viga hinnates võib palju olulist jääda märkamata või saada vale diagnoosi osaliseks.

Teema algataja
morse
Postitusi: 401
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: Jawa 634, DR Big, KTM LC4 ADV
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 27 korda

Re: LC4 mootoris kolin - kuulake videost ja andke arvamusi

Lugemata postitus #3 Postitas morse » 23 Juul 2018, 12:05

Peet kirjutas:
Spoiler:
Oma eelmisel LC8 lõi ka kolina sisse(lisaks ka mõra karterisse, mis teine teema) ja palusin ka tarkadel hinnata ja arvata. Laager, saale jne olid pakkumised. Tulemuseks aga lahtivõttes, et ka õlirõngas oli ühel kolvil puru, kõik saaled surnud, õlipump vedel jne ning see ratas sõitis täitsa edukalt veel. Ise hakkaks harutama seda agregaati. Kõrva ja silma järgi viga hinnates võib palju olulist jääda märkamata või saada vale diagnoosi osaliseks.


Jah. Sul võib õigus olla, et mootor on lihtsalt kotis :D

Aga üks, mida ma tahaks välistada, on see siduri alune laager. Selle ajastu LC4jadel on see väidetavalt VÄGA levinud viga. Ja ma tuvastasin eelmise omaniku fotodelt, et mootoris on kuullaager.

Jama selles, et minu entusiasmi võtab maha see, et siduri vajutamine ei muuda heli. Muidu selle laagri vahetamine oleks võrdlemisi lihtne...

Peaks vist siduri korra maha võtma, siis on kohe näha...

Lembit
Postitusi: 71
Liitunud: 15 Veebr 2017, 13:43
Tsikkel: Honda XR
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 32 korda

Re: LC4 mootoris kolin - kuulake videost ja andke arvamusi

Lugemata postitus #4 Postitas Lembit » 23 Juul 2018, 14:04

Selle siduri aluse laagri hääl võiks märkimisväärselt erineda situatsioonides "vabakäik sidur lahti" ja "ratas seisab, käik sees, sidur all" Kui nende kahe vahel erilist muutust ei ole, siis pigem ei tee häält see laager.
Aga mootorit pulkadesks võttes tuleb ju ka niikuinii sidur maha võtta, niiet saab ka sellest alustada ja ühe hooga vaadata ära mõlema küljekaane alt, ega seal paiknevates sõlmedes mingeid anomaalseid lokse ei ole...
Kasutaja avatar

Snowhite
Mode
Postitusi: 799
Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
Tsikkel: 990adv S...
Asukoht: Tallinn, Mustamäe
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 19 korda
Kontakt:

Re: LC4 mootoris kolin - kuulake videost ja andke arvamusi

Lugemata postitus #5 Postitas Snowhite » 23 Juul 2018, 14:14

Tere.
kui tasapisi pöördeid tõstes ära kaob, siis võiks olla kuidagi ketipingutiga seotud - aga selle sellise "lodeva" plagina/kolina põhjused tavaliselt midagi head ei ole.
Lisaks - kulunud (pikemalt kasutatud) lc4 sisse on mõistlik valada vähegi soojemates tingimustes alati 10W60 õli ja vahetama peaksid seda siiski pärast suuremaid koormuseid tihemini kui 7000km.
Nüüd on muidugi seis selline, et mõistlik on lihtsalt lauale tõsta ja laiali võtta.
Pilt

Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistamist, hooldust ja tehnilist tuge/koolitust.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!

Teema algataja
morse
Postitusi: 401
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: Jawa 634, DR Big, KTM LC4 ADV
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 27 korda

Re: LC4 mootoris kolin - kuulake videost ja andke arvamusi

Lugemata postitus #6 Postitas morse » 23 Juul 2018, 16:40

Snowhite kirjutas:
Spoiler:
Tere.
kui tasapisi pöördeid tõstes ära kaob, siis võiks olla kuidagi ketipingutiga seotud - aga selle sellise "lodeva" plagina/kolina põhjused tavaliselt midagi head ei ole.
Lisaks - kulunud (pikemalt kasutatud) lc4 sisse on mõistlik valada vähegi soojemates tingimustes alati 10W60 õli ja vahetama peaksid seda siiski pärast suuremaid koormuseid tihemini kui 7000km.
Nüüd on muidugi seis selline, et mõistlik on lihtsalt lauale tõsta ja laiali võtta.

Mul on jah see kehvemat tüüpi kolin.

Õli ma loomulikult 7K tagant ei vaheta. Enne sõitu oli õli teinud alla 3K, nüüd u. 3.5K. Ja kui mootor korras oleks, siis hakkakski juba vahetama. Välp on 5K.

3000 km sõitnud 10W50 õli (sellest suure osa kergemas vormis maanteel ja teise osa karmimas vormis metsas ja kruusal) ei tohiks küll põhjuseks olla... Või on ADV tehasevälp luul ja peaks vahetama 2500km tagant? Selge on see, et 2000km juures oli õli veel ilus roosa. Aga nüüd on must tökat...

Teema algataja
morse
Postitusi: 401
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: Jawa 634, DR Big, KTM LC4 ADV
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 27 korda

Re: LC4 mootoris kolin - kuulake videost ja andke arvamusi

Lugemata postitus #7 Postitas morse » 23 Juul 2018, 16:58

Lembit kirjutas:
Spoiler:
Selle siduri aluse laagri hääl võiks märkimisväärselt erineda situatsioonides "vabakäik sidur lahti" ja "ratas seisab, käik sees, sidur all" Kui nende kahe vahel erilist muutust ei ole, siis pigem ei tee häält see laager.
Aga mootorit pulkadesks võttes tuleb ju ka niikuinii sidur maha võtta, niiet saab ka sellest alustada ja ühe hooga vaadata ära mõlema küljekaane alt, ega seal paiknevates sõlmedes mingeid anomaalseid lokse ei ole...


Ei. Sidur ja käigud ei mõjuta seda häält üldse. Hakkan vaikselt harjuma mõttega, et õpin veel ühte mootorit seestpoolt tundma.

Hr. Kaaru
Postitusi: 347
Liitunud: 14 Okt 2007, 19:22
Tsikkel: IZ
Asukoht: Tartu
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 6 korda

Re: LC4 mootoris kolin - kuulake videost ja andke arvamusi

Lugemata postitus #8 Postitas Hr. Kaaru » 23 Juul 2018, 20:25

ca 50000 km kestab lc4 ,minu oma hakkas liigselt õli neelama,kuigi minekut jagus endiselt.Rõngaste vahetusega siiski ei piirdund,kepsul lõtk,vändalaagrid läbi,kett venind jne. 700- uued varuosad.
NB! mootorit s**t raami vahelt kätte saada ja veel sitem tagasi panna. Vedeleb magneeto tõmmits kui huvi :)
I love my bike, it´s amazing machine!

Teema algataja
morse
Postitusi: 401
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: Jawa 634, DR Big, KTM LC4 ADV
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 27 korda

Re: LC4 mootoris kolin - kuulake videost ja andke arvamusi

Lugemata postitus #9 Postitas morse » 24 Juul 2018, 00:36

Hr. Kaaru kirjutas:ca 50000 km kestab lc4 ,minu oma hakkas liigselt õli neelama,kuigi minekut jagus endiselt.Rõngaste vahetusega siiski ei piirdund,kepsul lõtk,vändalaagrid läbi,kett venind jne. 700- uued varuosad.
NB! mootorit s**t raami vahelt kätte saada ja veel sitem tagasi panna. Vedeleb magneeto tõmmits kui huvi :)

Kas su 700 sisaldas ketiringi koos taldadega, rõngaid ja vändalaagreid ning tihendeid? Saan aru, et silindrit ei puuritud ja vänta lahti ei võetud?
Kasutaja avatar

Snowhite
Mode
Postitusi: 799
Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
Tsikkel: 990adv S...
Asukoht: Tallinn, Mustamäe
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 19 korda
Kontakt:

Re: LC4 mootoris kolin - kuulake videost ja andke arvamusi

Lugemata postitus #10 Postitas Snowhite » 24 Juul 2018, 13:38

morse kirjutas:
Spoiler:
Snowhite kirjutas:Tere.
kui tasapisi pöördeid tõstes ära kaob, siis võiks olla kuidagi ketipingutiga seotud - aga selle sellise "lodeva" plagina/kolina põhjused tavaliselt midagi head ei ole.
Lisaks - kulunud (pikemalt kasutatud) lc4 sisse on mõistlik valada vähegi soojemates tingimustes alati 10W60 õli ja vahetama peaksid seda siiski pärast suuremaid koormuseid tihemini kui 7000km.
Nüüd on muidugi seis selline, et mõistlik on lihtsalt lauale tõsta ja laiali võtta.

Mul on jah see kehvemat tüüpi kolin.

Õli ma loomulikult 7K tagant ei vaheta. Enne sõitu oli õli teinud alla 3K, nüüd u. 3.5K. Ja kui mootor korras oleks, siis hakkakski juba vahetama. Välp on 5K.

3000 km sõitnud 10W50 õli (sellest suure osa kergemas vormis maanteel ja teise osa karmimas vormis metsas ja kruusal) ei tohiks küll põhjuseks olla... Või on ADV tehasevälp luul ja peaks vahetama 2500km tagant? Selge on see, et 2000km juures oli õli veel ilus roosa. Aga nüüd on must tökat...



Kui 1000EUR-iga arvestad, siis saad ilusa kokku üldjuhul. ja kui on suurem kahjustus, siis selle raha eest saab ka uue kone asemele talle.
Olenevalt õlivahetustest ja kasutuse intensiivsusest on nende vanatüübi eluiga 40-60 tuh tavaliselt. Siis on vaja sisus päris palju tükke vahetada.

PS. Õlivahetusvälp oleneb väga sõitmise iseloomust. Mnt 90-ga võid sõita hea õliga vabalt 10 tuh km.
Aga sama mnt peal selle mootoriga 130-150 sõites oleks vaja kindlasti juba 5 pealt uut ja head.
Kuumast peast metsavahel puurimine on päris korralik koormus, võimalik, et ka keemised jms. Siis võiks ikka tihemini veel vahetust ette võtta.


:bsmile:
Pilt

Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistamist, hooldust ja tehnilist tuge/koolitust.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!

Hr. Kaaru
Postitusi: 347
Liitunud: 14 Okt 2007, 19:22
Tsikkel: IZ
Asukoht: Tartu
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 6 korda

Re: LC4 mootoris kolin - kuulake videost ja andke arvamusi

Lugemata postitus #11 Postitas Hr. Kaaru » 24 Juul 2018, 18:17

Uus keps ja kolb Sai ikka ka paigaldatud, silindripea taastatud ja meenudb, et 700 lisandus veel 230 keps vahetusega. Üldjuhul pead tonniga arvestama :bsmile:
I love my bike, it´s amazing machine!

Teema algataja
morse
Postitusi: 401
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: Jawa 634, DR Big, KTM LC4 ADV
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 27 korda

Re: LC4 mootoris kolin - kuulake videost ja andke arvamusi

Lugemata postitus #12 Postitas morse » 25 Aug 2018, 19:20

Vahepeal sõitsin teiste tsiklitega. Täna võtsin südame rindu ja avasin mootorikaaned. Siduri all on tutikas laager, mis ei ole enam tüüpvega (vana omaniku remondifotode järgi paistab, et ülivähe sõitnud laager).

Kogu vasak pool on üldse väga eeskujulik.

Parema kaane all leidub vändalaagris räige loks. Ega siin vist raami vahel pole rohkem midagi remontida?


Tort
Postitusi: 1432
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 91 korda

Re: LC4 mootoris kolin - kuulake videost ja andke arvamusi

Lugemata postitus #13 Postitas Tort » 25 Aug 2018, 22:41

Aga mis sul kaotada? Vaata silindrisse ka.

fomoco
Postitusi: 69
Liitunud: 02 Dets 2012, 19:56
Tsikkel: Jawa 360

Re: LC4 mootoris kolin - kuulake videost ja andke arvamusi

Lugemata postitus #14 Postitas fomoco » 25 Aug 2018, 22:49

Kui sellise loksuga süütemäng terveks jäi ja laager karterile ega väntvõllile viga ei teinud, siis oled õnnega koos.
Kontrolli ka väntvõlli kepsulaagrit.

Teema algataja
morse
Postitusi: 401
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: Jawa 634, DR Big, KTM LC4 ADV
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 27 korda

Re: LC4 mootoris kolin - kuulake videost ja andke arvamusi

Lugemata postitus #15 Postitas morse » 25 Aug 2018, 23:44

fomoco kirjutas:Kui sellise loksuga süütemäng terveks jäi ja laager karterile ega väntvõllile viga ei teinud, siis oled õnnega koos.
Kontrolli ka väntvõlli kepsulaagrit.

Mul on tunne, et olen nö õnnega koos. Süütemäng on korras ja õlis metallipuru polnud ning tsikkel käis üldse hästi (kui kolin välja jätta). Aga eks kõik selgub siis kui masin pooleks läheb. Kepsulaagris ma väga kindel pole - kartus on, et võib vahetust vajada.

Ühtlasi küsiks: Kas vändalaagrite vahetus on mõistlik ise ette võtta? Vaatasin esimese hooga videosid, kus mingi spets tööriista ja kuumutamisega võeti vända kaela pealt laagri sisemisi osasid maha.... Kas spetstööriistu, millest viisakal moel üle ega ümber ei saa, on palju vaja? Rootori tõmmits, mis veel?

Olen mõned mootorid lahti teind ja edukalt kokku pannud - lihtsalt mitte konkreetset.

Kui moto kellegi juurde viia, siis kuhu? Keda soovitate?

Kui vänt on vaja lahti võtta, siis ostan uue kepsukomplekti. Aga kelle juurde soovitate vahetamisse saata?


(crash)

kolp
Postitusi: 255
Liitunud: 27 Veebr 2007, 17:20
Asukoht: viljandi

Re: LC4 mootoris kolin - kuulake videost ja andke arvamusi

Lugemata postitus #16 Postitas kolp » 26 Aug 2018, 19:00

viljandis on üks mees ,kes on lc4 hingeeluga väga kursis. Kontakti leiad soovist või kuldsest börsist . Tal seal kuulutus üleval , kus pakub lc4 silindrite hülsimist. Teeb kepsu vahetused ja muud jutud ka ära




Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 10 külalist