K-750M

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:

  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
Thein
Postitusi: 2
Liitunud: 02 Aug 2018, 00:20
Tsikkel: K-750M

K-750M

Lugemata postitus #1 Postitas Thein » 02 Aug 2018, 00:36

Tere!

Võtsin ette 20 aastat kuuri all seisnud K-750M-i. Oli vanaisa oma, nüüd proovin ise korda teha. Esmalt tahtsin veenduda, kas mootor töötab. Kuna masin sõitis kunagi teise kütusega, kus oktaanide arv oli väiksem, siis kas on okei panna 95 paaki või peab miskit tegema/lisama? Panin praegu natuke ning hakkas tööle küll, kuid sureb välja millegi pärast. Kas see võib kütusest olla?

Samuti sooviks teada, mis elemendi on pildil ja milleks need on? Lisasin pildi ka masinast. Tegin punased jooned ümber. (Mida miski tuli esilambil tähendab ja mis kraan mootori toru küljes on? Samuti milleks see kollakas kork, kas õli jaoks? ) // Sureb välja siis, kui panen käigu sisse ja hakkan liikuma.

Tänud!

Lisaks kasutasin rolleri akut, mis võib küll tunduda rumal, aga muud varianti ei leidnud. Mis sellega kaasneda võib?
Manused
20180801_205455.jpg
20180801_205438.jpg
20180801_205425.jpg
Viimati muutis Thein, 02 Aug 2018, 08:50, muudetud 1 kord kokku.



sarvik
Postitusi: 30
Liitunud: 01 Veebr 2010, 12:39
Tsikkel: Ural M67-36
Tänanud: 1 kord

Re: K-750M

Lugemata postitus #2 Postitas sarvik » 02 Aug 2018, 00:51

Egas sul väga varianti pole. Töötab 95'ga ka.

Kui ta nii kaua seisnud (jutu järgi), siis garbussid puhtad (ega mõni sitikas pole pesa teinud)?
Sureb välja gaasi andes või mitte? Jätab vahele, töötab muidu ühtlaselt, ebaühtlaselt, paugub?
Kuidas süütega on, kas paigas?
Garbusside regull. Varjante on palju.

Kui juba tõsisemaks sõiduks gaasitamiseks läheb, siis õlid võiks ka ära vahetada.

Aga see minu targutamine. Teadjamad räägivad rohkem.

Lisaks - pilte ei näe. Lae ülesse ja lisa teemsse (viewtopic.php?f=6&t=83472).

Edu ja jaksu.
Kasutaja avatar

Peet
Postitusi: 119
Liitunud: 21 Apr 2013, 14:38
Tsikkel: suur VeeTorm
Asukoht: Tallinn/Soodla
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 11 korda

Re: K-750M

Lugemata postitus #3 Postitas Peet » 02 Aug 2018, 09:02

Esmalt aku. See masin on originaalis 6V. Vaata et aku oleks ka , mitte 12V, muidu kärsatad elektri maha.
Karbussid lahti ja puhtaks on õige soovitus. Minu masin käis 95. Võta lahti ka õhufilter ja puhasta ära. Lisaks heida pilk jagaja kaane alla.
Tule indikaatoreid ei mäleta enam. Üks oli vist isegi kaitse hoopis seal(parem keskel?)
Õhutoru küljes olev hoob avab lisaõhu(mälu jäärgi jällegi). Oma pillile sai pandud uued karpad ja elektronsüüde ning ma seda kasutama ei pidanud kordagi. Teine kork on käigukastiõli. Moto oma on vasaku karpa all olev liblikaga mutter.
Ja õli vaheta kindlasti ära, kui masin nii kaua seisnud. Tasuks isegi karter lahti võtta, sest enamasti settib seismisega igasugu pahna sinna. Uus õli leotab selle lahti ning siis ujub see mööda mootorit ringi ja kehvemal juhul ummistab mõne kanali.
Korda tegemise osas on minu tagasihoidlik soovitus- Kui sa pole kindel, et suudad originaalse välimuse taastada, ära välimust torgi!!! Mina selle vea kunagi tegin ja kahetsen täna. See ratas on sellisena ägedam ja väärtuslikum. Pane tehnika tööle, tee pidurid toimivaks ning naudi kadestavaid pilke, kui rahvast möödud.
Kasutaja avatar

romulus
Postitusi: 465
Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
Asukoht: Tartu/Ida-Viru
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 10 korda

Re: K-750M

Lugemata postitus #4 Postitas romulus » 02 Aug 2018, 09:17

Indikaatorlambid laternal on

vabakäik (roheline)
aku laadimine (punane)
õlisurve (punane)

Neljanda kohta kindel ei ole, sest mu Dnepril see puudub, aga äkki on täistuledele (sinine).

Hoob on õhuklapp, külmkäivitamisel tõsta hoob üles (annab vähem õhku peale), kui käib juba, siis lase alla tagasi.

Kui päriselt sõitma kavatsed sellega hakata, siis soovitan kaasaegsemad karbussid panna, suur vahe.
Kindlasti kõik õlid vahetada ning ka aku laadimist ja pinge sobivust kontrollida. 95-ga sõita on OK, ega palju variante pole ka ju...

Ning nõustun eelkõnelejaga - see on kenas kompleksuses ratas. Mina teeks tehnika korda ja puhtaks aga värvima/kroomima/poleerima ei hakkaks, jätakski nii. Lakutud pille on juba küllalt :)
Delta, Tuula Turist 200M '78, Dnepr MT-9 '72, Dnepr MT-10-16 '88, Suzuki GSX600F '90, Africa Twin '97, Iz 56 '61
Kasutaja avatar

Black
Postitusi: 729
Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 15 korda

Re: K-750M

Lugemata postitus #5 Postitas Black » 02 Aug 2018, 11:29

Esimene asi - 12V aku võta kohe maha, kuni pole kindlaks teinud, et asi võiks olla 12V peale ümber ehitatud. Sellega võisid juba süütepoolile viga teha! Otsi 6V aku!

Tulukesed laternal on suunakad, kaugtuli, õlirõhk ja neutraal (vabakäik). Aku laadimise indikaatorit sellel vist veel polnud. 12V asjadel juba on.

Õhufilter - see pruun tekstoliidist kopsik käigukasti peal kruvi maha, pese läbi ja pane 100g uut õli sisse.

Hoovake sellest tuleval metalltorul on õhuklapp - sellele tuleb õige asend leida, et käivituks ja pärast jälle, et ka sõidu ajal normaalne võimsus tekiks.

Nagu öeldud - ära esialgu välimust korrastama tüki - plastist või puidust spaatliga kooruv värv maha lihtsalt ja korralik pesu-puhastus. Vanad õlid mootorist, kastist, tagasillast välja, mootori karteri alt õlivann ära, puhtaks, uue tihendiga tagasi. Mootorisse 10W või 20W (ei pea isegi multiviskoosne olema) mineraalõli sisse. Kasti 90W transmissiooniõli, tagasilda võid sama panna.

95-ga võib põhimõtteliselt sõita, kuid selle nüüdne etanoolisisaldus ei pruugi hea asi olla. Süüde tuleks 95 järgi seada. Teoorias oleks kena ka surveaste vastavaks muuta, kuid selle külgklappisega mootori puhul on vast mõistlikum seda mitte näppida.

Edit: typod
Viimati muutis Black, 02 Aug 2018, 11:41, muudetud 2 korda kokku.
Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1442
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 106 korda
Tänatud: 50 korda

Re: K-750M

Lugemata postitus #6 Postitas pühak » 02 Aug 2018, 11:31

Venelased kasutasid parktule indikaatorlampi ka, vähemalt mingil osal liikuvast tehnikast. Aga eks selle neljanda lambi funktsioon saab ehk selgeks, kui tulesid proovida.
6V elektrisüsteeme ehitati 12-voldisteks ringi ka. Võta näiteks esilaterna pirn välja ja vaata, mis peale kirjutatud. Kui on 6V ja ise originaalsust väga taga ei aja, siis 12V süsteem on tunduvalt töökindlam, võid ju ringi teha ning 6V süsteemi kuhugi garaažinurka kasti sisse ootele panna, kuni peaks tulema tahtmine musta numbrit hankida.
Ma pean ka stiilsemaks, et tee tehnika korda, kraabi lahtine värv maha, vajadusel väikesed parandused, aga muidu umbes selline, nagu need tsiklid vene ajal sõites olid - mitte just rotikad, aga aja kulgemise ja kasutamise jälgedega.
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Kasutaja avatar

Black
Postitusi: 729
Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 15 korda

Re: K-750M

Lugemata postitus #7 Postitas Black » 02 Aug 2018, 11:36

Geneka pealt marki lugedes saab kõige kindlamalt voldid selgeks. Ma väga ei usu, et see konkreetne ümber ehitatud on. Silma järgi paistab väike alalisvoolugenekas.

Parktuld neil ei olnud. Käigukasti küljes olev konn, kuhu üks juhe jookseb, on ainult neutraaliandur.

Kui tekib küsinus, et mis tobe kummilutt see laterna ümber on, siis selle ülesanne oli omal ajal kruusateedel vinti andes süütevõtit lukuaugus paigal hoida. :D Sellel peaks süüde käima võtit põhja lükates, keerates toimub tuledelülitus.

Tagatuli ei tundu originaal olevat. Samuti vasakpoolsed suunakad. On dokumendid alles? Mis aasta pill? Algselt neil vist suunakaid polnudki.

***
Edit:

Veel:

Küünlajuhtmeid ära vaheta! Sinna ei sobi uued söejuhtmed. Peavad olema vaskkaabliga!

Esiamortides võiks ka hiljem õli vahetada. Ülalt mutrid ja küljelt poldid lahti ja saab need eraldi kätte. Tõenäoliselt on ka simmerid otsas ja amordipulkadelt kroom maas.

Paak pese läbi, kraan võta maha, pese läbi nii võtutorukesed (peamine ja pikem-peenem reserv selle sees) kui ka kork alt maha ja sõel puhtaks. Kui bensuvoolikud on pragunenud või lihtsalt jäigastunud, pane uued.

Karpade puhastusest juba räägiti - maha - atsetooni või break cleaneriga ligunema, vaigud ja muu pask seest minema, kokku, peale, sünkrooni.

Sellel pillil on ka tagurpidikäik - hoovake käigukasti paremal küljel. Ei pruugi toimida...

Kuigi silma järgi tundub juba omal ajal ülevärvitud (valge triip on natuke liiga väriseva käega tõmmatud), on asjal kindlasti võimalikult originaalsena kõige suurem väärtus! Kõik need porilapakad, põlvede tuulekaitsmed jne.
Viimati muutis Black, 02 Aug 2018, 13:04, muudetud 1 kord kokku.

grahv
Postitusi: 983
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: VX, GSX, Pegass
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 20 korda

Re: K-750M

Lugemata postitus #8 Postitas grahv » 02 Aug 2018, 13:02

Küsimus: kus on sellel mootoril õlirõhu andur?

G
Kasutaja avatar

Black
Postitusi: 729
Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 15 korda

Re: K-750M

Lugemata postitus #9 Postitas Black » 02 Aug 2018, 13:06

Nagu ma aru saan, H, siis tegu pole küsimusega. :) Võimalik ka, et sel oli ikkagi laadimise tuluke ja õlirõhu oma polnud.

grahv
Postitusi: 983
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: VX, GSX, Pegass
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 20 korda

Re: K-750M

Lugemata postitus #10 Postitas grahv » 02 Aug 2018, 13:22

Black kirjutas:Nagu ma aru saan, H, siis tegu pole küsimusega. :) Võimalik ka, et sel oli ikkagi laadimise tuluke ja õlirõhu oma polnud.

Ikka päris küsimus on... Vaja sama mootorit peale tõstma hakata ja erinevalt Dneprist ma sellel õlirõhu andurit/kohta leidnud ei ole. Ainult väike kruvi vasaku silindri küljes - kui selle alt töötamise ajal õli pressib, siis olevat rõhk olemas.

G
Kasutaja avatar

Black
Postitusi: 729
Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 15 korda

Re: K-750M

Lugemata postitus #11 Postitas Black » 02 Aug 2018, 14:05

Krt, see asi tundub elektri (ja ehk ka muus) osas ikkagi juba kerge hübriid olevat - K750 laternakopsikul polnud algselt nii palju lambikesi. Oli ainult punane akutuluke, süütelukk/tuledelüliti ja peakaitsme pesa. Sellele on suunakad lisaks poogitud ja lisatud ilmselt vähemalt nende lambike ja ehk ka kaugtulelambike. Võimalik ka, et külge on saanud moodsam Dnepri kast ja sealt veetud neutraalituluke.

Aga ma pakuks, et ta on ikkagi 6V. Kas kuuri all seistes ei olnud üldse mingit akut peal?

Võimalik, et tegu on üldse 750-se mootori peale saanud MT9-ga. Paluks birkast pilti. Alumiiniumist sildike roolikannu küljes. Kuna kruvikinnitusega, võib paraku ka puududa...
Kasutaja avatar

romulus
Postitusi: 465
Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
Asukoht: Tartu/Ida-Viru
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 10 korda

Re: K-750M

Lugemata postitus #12 Postitas romulus » 02 Aug 2018, 14:45

Black kirjutas:Võimalik, et tegu on üldse 750-se mootori peale saanud MT9-ga. Paluks birkast pilti. Alumiiniumist sildike roolikannu küljes. Kuna kruvikinnitusega, võib paraku ka puududa...


MT-9 oli nö väikse tagatulega ja pika poritiivaga. Selline suurem tuli IMO MT10-l ja vist ka Uralil oli. Birka järgi saab kõige paremini pihta kas on kere vahetuses või mootor :bsmile:

Õlirõhu anduri suhtes tõesti kindel ei ole, tean et Dnepril on ta olemas, eeldasin et K-l ka.

Kas too laterna ümber olev kummirõngas mitte tuulekaitse jaoks ei olnud?
Delta, Tuula Turist 200M '78, Dnepr MT-9 '72, Dnepr MT-10-16 '88, Suzuki GSX600F '90, Africa Twin '97, Iz 56 '61

Teema algataja
Thein
Postitusi: 2
Liitunud: 02 Aug 2018, 00:20
Tsikkel: K-750M

Re: K-750M

Lugemata postitus #13 Postitas Thein » 02 Aug 2018, 15:34

Vanaisa ikka rääkis, et see on Emm. Ja et teine mootor vist on peal. Aku oli tõesti kuuene enne.
Kasutaja avatar

Black
Postitusi: 729
Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 15 korda

Re: K-750M

Lugemata postitus #14 Postitas Black » 02 Aug 2018, 15:41

Rahvakeeles ühed emmid kõik, kuigi reaalselt on pooled hoopis kaad. Aga vaata nüüd, kas tehase silt on raamil alles.

morse
Postitusi: 315
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: Jawa 634, DR Big, KTM LC4 ADV
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 21 korda

Re: K-750M

Lugemata postitus #15 Postitas morse » 02 Aug 2018, 20:01

ilus ratas!

see kruvika soonega tuluke võiks olla hoopis kaitsmepesa.

edu!
Viimati muutis morse, 02 Aug 2018, 23:09, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1442
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 106 korda
Tänatud: 50 korda

Re: K-750M

Lugemata postitus #16 Postitas pühak » 02 Aug 2018, 21:37

Kõige parempoolsema märgutule "klaas" tundub veneaegne plastist pudelikork olema. Servas rohelise värvi jäänused. Õigeid märgutule klaase peaks enamvähem igalt vanalt vene autolt leidma.
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"




Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 6 külalist