VN1500 ei kannata gaasi

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:

  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Lauri-L
Postitusi: 94
Liitunud: 21 Sept 2017, 21:20
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 29 korda
Tänatud: 11 korda

VN1500 ei kannata gaasi

Lugemata postitus #1 Postitas Lauri-L » 22 Aug 2018, 17:45

93a. Kawasaki VN1500 tekitab peavalu, nimelt üle veerand gaasi keerata ei kannata, tõmbab hinge kinni.
Pöördese läheb, veerand gaasiga kuni 130 kiiruseni.

Asi algas peale ratta värvimist ( ehk peale seda kui osadeks võetuna garaasis seisis).
Enne seda käis kui kella värk.

Lahti on käinud kogu kütuse süsteem, karpad ja paak puhastatud, kraan ja võtturid puhastatud, kütuse filtrit korduvalt vahetatud.
Ainuke asi mida pole saanud proovida on bensiini pump, kahtlus on et ehk minestas seistes, kuid samas kui pumbal pistik lahti jätta siis on ka pilt taskus.

Ehk mõni targem oskab suunata, nõu anda, kogemusi jagada.

Tervitades
Lauri


Võrrid, mopid ja vene pillid -> Kawasaki KLR 650-> Yamaha FZ-6N-> Aprilia RSV1000-> Honda VF1100 "Lesestaja"-> KTM LC4-> Kawasaki VN 1500 Bobber
5182876 - Lauri
Kasutaja avatar

kent
Postitusi: 105
Liitunud: 18 Juul 2015, 18:16
Tsikkel: Hunt & Peletis
Asukoht: Nõmme
Tänanud: 32 korda
Tänatud: 3 korda

Re: VN1500 ei kannata gaasi

Lugemata postitus #2 Postitas kent » 23 Aug 2018, 09:38

Tere
Karpa - silindri vahe on tihe? Õhuvõttu ei ole modifitseeritud? Kõik piibud on õige küünla küljes? Kuna karpasid on 2 siis segukruvisid oled proovinud häälestada? Teoorias võib peale karpade puhastamist vähem bensiini vajada (eeldusel et väga räpased olid). Karpad läksid tagasi kokku samamoodi nagu enne olid? Üle ei uputa (väljalase märg)? Ujuki tase sama jne.?

kent


Lauri-L kirjutas:93a. Kawasaki VN1500 tekitab peavalu, nimelt üle veerand gaasi keerata ei kannata, tõmbab hinge kinni.
Pöördese läheb, veerand gaasiga kuni 130 kiiruseni.

Asi algas peale ratta värvimist ( ehk peale seda kui osadeks võetuna garaasis seisis).
Enne seda käis kui kella värk.

Lahti on käinud kogu kütuse süsteem, karpad ja paak puhastatud, kraan ja võtturid puhastatud, kütuse filtrit korduvalt vahetatud.
Ainuke asi mida pole saanud proovida on bensiini pump, kahtlus on et ehk minestas seistes, kuid samas kui pumbal pistik lahti jätta siis on ka pilt taskus.

Ehk mõni targem oskab suunata, nõu anda, kogemusi jagada.

Tervitades
Lauri

mattias
Postitusi: 69
Liitunud: 11 Aug 2008, 19:44
Tsikkel: Honda XL1000 Varadero
Asukoht: Eesti

Re: VN1500 ei kannata gaasi

Lugemata postitus #3 Postitas mattias » 23 Aug 2018, 20:31

Vaata mis värvi on küünlad.Kui on heledad siis kütuse puudus,suurematel pööretel ei jätku kütust,segu vaene (lean mixture).Võimalikud põhjused:kütusevõtu sõel paagis umbes,voolikute seisukord,kütuse tasapind ujukiruumis madal,ujukinõelte pesade küljes olevad sõelad on umbes,ujukiruumide tuulutusvoolikud peavad olema vabad.Kasuta remondimanuaali.Edu!

morse
Postitusi: 364
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: Jawa 634, DR Big, KTM LC4 ADV
Tänanud: 29 korda
Tänatud: 23 korda

Re: VN1500 ei kannata gaasi

Lugemata postitus #4 Postitas morse » 23 Aug 2018, 21:17

Paagi korgi õhutuse võiks ka üle kontrollida... Mul on analoogne olukord olnud paagikoti tõttu...

Aga ennekõike ma pakuks, et põhjused eelpool mainitud kütte mitte kätte saamise variantides. Näiteks kraan või pump.

Edu!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Lauri-L
Postitusi: 94
Liitunud: 21 Sept 2017, 21:20
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 29 korda
Tänatud: 11 korda

Re: VN1500 ei kannata gaasi

Lugemata postitus #5 Postitas Lauri-L » 24 Aug 2018, 10:31

Õhuvõtt muudetud juba enne ratta lahti võtmist, käis ilusti.
Viga tekkis peale ratta üle värvimist.
Peale vea teket käisid karpad lahti jne.

Küünlad tumeda poolsed kohvi pruunid, seega kütuse segu peaks ok olema.
Karpad olid üsna puhtad lahtivõttes.
Kraan ja paagi sõelad puhastatud.
Pump sai eile kontrollitud, toimib ilusti.
Paagi tuulutus töötab, paaki tühjendades jookseb kütus ühtlaselt ja korralikult välja.
Aju vaakum kontrollitud, toimib.
Karpa ja silindri vahelised lutid uued.

Süüte poole 2, kummagil silindril oma, seega vast sai õigesti juhtmed peale.
Võrrid, mopid ja vene pillid -> Kawasaki KLR 650-> Yamaha FZ-6N-> Aprilia RSV1000-> Honda VF1100 "Lesestaja"-> KTM LC4-> Kawasaki VN 1500 Bobber
5182876 - Lauri

morse
Postitusi: 364
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: Jawa 634, DR Big, KTM LC4 ADV
Tänanud: 29 korda
Tänatud: 23 korda

Re: VN1500 ei kannata gaasi

Lugemata postitus #6 Postitas morse » 24 Aug 2018, 12:20

Veider...

Kui põhiline sümptom on, et masin liigub ainult kerge gaasiga meelitades maanteekiirusteni välja ja niipea kui gaasi teatud piirist üle keerad, hakkab närviliselt puterdama, siis on mul mitu kogemust, kus põhjus on olnud kütuse mitte kättesaamine:
1. LC4 peadüüsi läks karpa põhjast vaigutükk sisse - täpselt sellised sümptomid
2. Paagikorgi auk läks umbe, täpselt samad sümptomid
3. Jawa kraani sisene tihend oli kehv ja pundus üles, nii et kütus ei tulnud läbi - täpselt samad sümptomid
4. Sõbral oli paagis rooste ja kraan läks umbe - ise ei sõitnud aga kõrvalt paistis sarnane lugu.

EDIT: Siit veel paar rikka segu juhtumit, mis natuke sarnaseid sümptomeid andsid (lahja seguga on puterdamine närviline, rikka seguga on selline uppumise hääl):
5. Teisel Sõbral tõmbas istme alt kaltsu õhupuhasti korpusesse, ma diagnoosisin ja sõitsin - käitus sarnaselt. Aga seni kuni kalts oli seal sees, suutis ülivähe kiirust koguda.
6. Tuli meelde üks kavross aastast 2016 (kolmas sõber), millel oli aftermarket õhupuhasti, mis läks kruusa peal umbe - suuga puhudes käis vabalt läbi aga segu oli täiega paigast ära.

Loodan, et ma ei eksita sind mingilt elektri või süütekalast kõrvale. Aga ma kontrolliks kõiki neid juba kontrollitud kütte ja karpa asju uuesti... See et küünal on õiget värvi, ei anna täit kindlust, et mingis punktis segu ikkagi lahja pole...

PS! Kütte mitte kätte saamise korral on veel selline sümptom, et madalamal kiirusel saad natuke rohkem gaasi anda aga suuremal kiirusel läheb asi juba väga kitsaks kätte ja gaasi saab ainult natukene keerata - kuni ühel hetkel on piir käes ja edasi liigub masin ainult puterdades või sureb mootor üldse maha (elu tuleb kohe tagasi sisse, kui gaasi vähemaks keerad).
Viimati muutis morse, 24 Aug 2018, 13:03, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 391
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: VN 750 custom
Asukoht: Kuusalu
Tänanud: 42 korda
Tänatud: 42 korda

Re: VN1500 ei kannata gaasi

Lugemata postitus #7 Postitas Kauri » 24 Aug 2018, 12:59

Mis mulje jätab kui järsku keerata, kas mootor läheb täitsa lukku või on ebamäärane. Mul on olnud mitu juhust kus kõrgepinge süsteem süüdanud tühikäigul normaalselt ja koormuse tõustes katkestab sädeme ära. Eelnevalt sai sul esimene silinder korralikult kuuma, äkki tappis küünlad ära.
Kiirenduspumpade membraanid liiguvad vabalt? Minu 750Vn koonustega ei käinud, oli umbes sama situatsioon, koormuse all tõmbas hingest kinni täiesti. Kui katsin õhufiltrist poole kinni teibiga, siis oli ok. Kui juhtus veel tuul olema joonelt filtritele pähe, oli olukord täiesti lootusetu.
Kõik tööriistad ühest kohast, http://www.motoral.ee
kauri@motoral.ee
553 4250

morse
Postitusi: 364
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: Jawa 634, DR Big, KTM LC4 ADV
Tänanud: 29 korda
Tänatud: 23 korda

Re: VN1500 ei kannata gaasi

Lugemata postitus #8 Postitas morse » 24 Aug 2018, 13:07

Kauri kirjutas:Eelnevalt sai sul esimene silinder korralikult kuuma, äkki tappis küünlad ära.


Jah - küünlad võiks tõesti igaks juhuks ära vahetada. Hirmus loll lugu, kui otsid viga ja lahendus on nii lihtne.
Kasutaja avatar

desmorado
Postitusi: 91
Liitunud: 09 Dets 2007, 16:40
Tsikkel: M900 & LC8 Adventure
Tänatud: 9 korda

Re: VN1500 ei kannata gaasi

Lugemata postitus #9 Postitas desmorado » 24 Aug 2018, 13:47

Kui sõidu ajal toorest peale tõmmates asi ei parane, siis kahtlustaks karpade kütusenälga.

Seda siis lisaks võimalikule elektrikalale.

Terv.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Lauri-L
Postitusi: 94
Liitunud: 21 Sept 2017, 21:20
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 29 korda
Tänatud: 11 korda

Re: VN1500 ei kannata gaasi

Lugemata postitus #10 Postitas Lauri-L » 24 Aug 2018, 14:58

Sõidu ajal toores ei mõju, täpselt sama seis, lihtsalt hakkab üle uputama hääle järgi.

Küünlaid paar komplekti juba läbi proovitud.

Gaasiga meelitama ei pea, laks kohe enamvähem veerandi peale ja läheb, niikui kindlast piirist üle keerata on kõik, hoog raugeb kergelt jõnksutades, peale gaasi "õige" piiri peale tagasi laskmist mootori töö läheb normi ja sõidab.
Olles juba pea kuu aega ja ca 2k km nii sõitnud siis õige koha tunnetus juba üsna hea :wack:

Õhufiltrite kohapealt niipalju et enne värvimist toimetas väga eeskujulikult kui karpad paika said (segu natuke rikamaks).

Asi pole seotud nii väga pööretega, vaid rohkem koormusega, neljanda(viimase) käiguga hoogu üles võttes näiteks 60 pealt üle piiri keerates on hing kinni.

Olen aastaid juba vanatehnika, karpa pillide jne seadistamise, remondi ja hooldusega igapäevaselt tegelenud, kuid sellist probleemi pole veel kohanud.
Mõte liigub aina rohkem elektri kala peale.
Võrrid, mopid ja vene pillid -> Kawasaki KLR 650-> Yamaha FZ-6N-> Aprilia RSV1000-> Honda VF1100 "Lesestaja"-> KTM LC4-> Kawasaki VN 1500 Bobber
5182876 - Lauri
Kasutaja avatar

Irual
Postitusi: 81
Liitunud: 11 Okt 2010, 19:37
Tsikkel: vändast käima
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 7 korda

Re: VN1500 ei kannata gaasi

Lugemata postitus #11 Postitas Irual » 24 Aug 2018, 16:16

Karpa eri tööreziimide probleemide tuvastamiseks ja regullimiseks on selline väärt asi nagu Gunson Colortune.

Edu, L

WSW
Postitusi: 8
Liitunud: 27 Aug 2010, 22:49
Tsikkel: Honda Varadero
Asukoht: Järvamaa Harjumaa
Tänanud: 2 korda

Re: VN1500 ei kannata gaasi

Lugemata postitus #12 Postitas WSW » 24 Aug 2018, 16:34

Oli juhus kui üks süütepool ei töötanud nagu vaja. Kusjuures tühikäigul ja kuni teatud pööreteni ei saanud midagi aru. Teatud piirist alates lihtsalt üks silinder kadus järelt ära ja loomulikult kadus ka jõud. Kui kõik muu oli juba mitu korda kontrollitud siis otsustasin süütepoole kahtlustada. Peale pooli vahetust oli kõik korras. Süütepooli veale vihjas lõpuks see, et üks tuletoru oli tüki jahedam kui teine.
Kasutaja avatar

poison
Mode
Postitusi: 944
Liitunud: 03 Veebr 2004, 12:49
Tsikkel: hardtail
Asukoht: Rapla
Tänanud: 10 korda
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Re: VN1500 ei kannata gaasi

Lugemata postitus #13 Postitas poison » 24 Aug 2018, 19:13

Kontrolli, kas karpa siibrid - need ümmargused suure kummimembraaniga - käivad vabalt üles-alla, ülesminek on isegi tähtsam, mul olid Honda V2 samad sümptomid. Põhjus: vanadus. Aja jooksul need pinnad ikka kuluvad. Lühike aitamine oli tuhandese ja kahetuhandese paberiga poleerimine. Hing jääb kinni ja puterdab seepärast, et liblik-siiber on lahti keeratud, aga ümar koos nõelaga ei tõuse vastavalt vajadusele.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Lauri-L
Postitusi: 94
Liitunud: 21 Sept 2017, 21:20
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 29 korda
Tänatud: 11 korda

Re: VN1500 ei kannata gaasi

Lugemata postitus #14 Postitas Lauri-L » 24 Aug 2018, 20:05

Hetkel tundub et on aju probleem hoopis, joote plaat mõrasi täis.

Siibrid kontrollitud, liiguvad vabalt.
Võrrid, mopid ja vene pillid -> Kawasaki KLR 650-> Yamaha FZ-6N-> Aprilia RSV1000-> Honda VF1100 "Lesestaja"-> KTM LC4-> Kawasaki VN 1500 Bobber
5182876 - Lauri
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 4552
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VN15 se
Asukoht: Siia-sinna, läbi linna!
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 93 korda
Kontakt:

Re: VN1500 ei kannata gaasi

Lugemata postitus #15 Postitas yeekim » 24 Aug 2018, 21:18

Katsun meeles pidada ja CDI sulle proovimiseks kaasa võtta.

edu
Teen saiast sitta!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Lauri-L
Postitusi: 94
Liitunud: 21 Sept 2017, 21:20
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 29 korda
Tänatud: 11 korda

Re: VN1500 ei kannata gaasi

Lugemata postitus #16 Postitas Lauri-L » 25 Aug 2018, 16:43

Aju, remonditud, kasu null.
Kisun karpad uuesti seibideks, ehk jäi esimene kord midagi kahe silma vahele.
Võrrid, mopid ja vene pillid -> Kawasaki KLR 650-> Yamaha FZ-6N-> Aprilia RSV1000-> Honda VF1100 "Lesestaja"-> KTM LC4-> Kawasaki VN 1500 Bobber
5182876 - Lauri
Kasutaja avatar

Teema algataja
Lauri-L
Postitusi: 94
Liitunud: 21 Sept 2017, 21:20
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 29 korda
Tänatud: 11 korda

Re: VN1500 ei kannata gaasi

Lugemata postitus #17 Postitas Lauri-L » 31 Aug 2018, 11:05

Viga leitud.
Probleem ikkagi õhuga, nimelt esmane test ja asjade paigutamine oli hiina K&N koopiatega, hiljem said aga juba päris asjad külge. Nimelt siis hiina koopia ja originaali õhu takistus väga erinev, originaal annab õhku väga hästi läbi, hiinakas aga tekitas enne värvimist tehtud proovi sõidul tehase originaal filtritele sarnase õhu takistuse.
Võrrid, mopid ja vene pillid -> Kawasaki KLR 650-> Yamaha FZ-6N-> Aprilia RSV1000-> Honda VF1100 "Lesestaja"-> KTM LC4-> Kawasaki VN 1500 Bobber
5182876 - Lauri
Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 391
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: VN 750 custom
Asukoht: Kuusalu
Tänanud: 42 korda
Tänatud: 42 korda

Re: VN1500 ei kannata gaasi

Lugemata postitus #18 Postitas Kauri » 31 Aug 2018, 12:06

Ehk siis astusid täpselt sama reha otsa nagu mina :)
Varasemalt olid mul samamoodi Hiina koonused ja ainus probleem oli vihmaga kui lõi filtrid kinni. Siis oli sõidupealt filtrid kõljest ja taskusse. Uued filtrid said mingil hetkel vahetult enne pikemat saartetrippi JR toodangust, suurema ristlõikega ja ovaalsed. Ja just nendega hakkas jama pihta. Kusjuures ilma filtriteta käib nagu mõte.
Ehk siis ilmselt nende JR filtritega tekib kindla õhuvoolu juures mingi anomaalia. Mina lahendasin selle õhuvõtu ava kalibreerimisega, ehk ehitasin plastikust seibi sisselaskesse mida sai vastavalt vajadusele järjest suuremaks lõigatud kuniks oli hea. Mul ei istu filtrid muidugi otse karpa küljes ka
Kõik tööriistad ühest kohast, http://www.motoral.ee
kauri@motoral.ee
553 4250

morse
Postitusi: 364
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: Jawa 634, DR Big, KTM LC4 ADV
Tänanud: 29 korda
Tänatud: 23 korda

Re: VN1500 ei kannata gaasi

Lugemata postitus #19 Postitas morse » 31 Aug 2018, 23:32

Lauri-L kirjutas:Viga leitud.
Probleem ikkagi õhuga, nimelt esmane test ja asjade paigutamine oli hiina K&N koopiatega, hiljem said aga juba päris asjad külge. Nimelt siis hiina koopia ja originaali õhu takistus väga erinev, originaal annab õhku väga hästi läbi, hiinakas aga tekitas enne värvimist tehtud proovi sõidul tehase originaal filtritele sarnase õhu takistuse.


Segu lahja... Huvitav, et toorekas ei aidanud... Ma olen ka kunagi üritanud sisselaset tuunida ilma, et karpat eriti palju seadistaks, siis küll toorekas mõjutas piisavalt, et sai liikuma pilli. Aga otsustasin originaal õhupuhasti kasuks, sest tundus, et päriselt parema käimise jaoks oleks megalt pidanud pingutama. Sul on sisselase muidugi välimuse tõttu muudetud, see veits möödapääsmatum olukord.

Kuidas asja lahendasid? Panid need suurema takistusega filtrid tagasi?
Kasutaja avatar

Teema algataja
Lauri-L
Postitusi: 94
Liitunud: 21 Sept 2017, 21:20
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 29 korda
Tänatud: 11 korda

Re: VN1500 ei kannata gaasi

Lugemata postitus #20 Postitas Lauri-L » 01 Sept 2018, 10:41

Hetkel suurema takistusega filtrid. Talvel katsetan suuremaid düüse.
Toorekas ei aidanud jah mingil põhjusel, vaid tegi veel hullemaks.
Võrrid, mopid ja vene pillid -> Kawasaki KLR 650-> Yamaha FZ-6N-> Aprilia RSV1000-> Honda VF1100 "Lesestaja"-> KTM LC4-> Kawasaki VN 1500 Bobber
5182876 - Lauri




Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Elevant ja 2 külalist