Tagavedrustuse laagrid

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:

  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
Melx
Postitusi: 362
Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
Asukoht: Saaremaa
Tänatud: 3 korda

Tagavedrustuse laagrid

Lugemata postitus #1 Postitas Melx » 29 Aug 2018, 15:32

Ratast alla keerates sai avastatud, et pisike lõtk on laagrites. Kuigi lammutatud omajagu pole nende vahetusega kokku puutunud, seega tekkis küsimus kas vahepuksid peaks ka vahetusse minema või need ei ole kuluosad ?

Jutuks olevad laagrid number 1 kastis.
Pilt


Ziccel

Ohverdan bensiini !

will111
Postitusi: 2256
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 165 korda

Re: Tagavedrustuse laagrid

Lugemata postitus #2 Postitas will111 » 29 Aug 2018, 15:51

kui sa mõtled laagri rulle siis eks ikka jah. muidugi võib ju võtta ja nende olukorda enne hinnata. mina olen näinud selliseid, millel olid ikka korralikud lohud sisse kulunud.

aga oled kindel ikka, et lõtk tuleb just laagritest?
Kasutaja avatar

Snowhite
Mode
Postitusi: 803
Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
Tsikkel: 990adv S...
Asukoht: Tallinn, Mustamäe
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 19 korda
Kontakt:

Re: Tagavedrustuse laagrid

Lugemata postitus #3 Postitas Snowhite » 29 Aug 2018, 15:56

Melx kirjutas:Ratast alla keerates sai avastatud, et pisike lõtk on laagrites. Kuigi lammutatud omajagu pole nende vahetusega kokku puutunud, seega tekkis küsimus kas vahepuksid peaks ka vahetusse minema või need ei ole kuluosad ?

Jutuks olevad laagrid number 1 kastis.
Pilt



Kui tahad heaks saada, siis üldjuhul kõik vahetusse.
Kui ratast offroad kasutatud või siis näiteks viimased 10a kuival olnud laagrid ja puksid, siis on randid sisse söönud ja vaja vahetada kindlasti niikuinii.
:bsmile:
Pilt

Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistamist, hooldust ja tehnilist tuge/koolitust.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!

Teema algataja
Melx
Postitusi: 362
Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
Asukoht: Saaremaa
Tänatud: 3 korda

Re: Tagavedrustuse laagrid

Lugemata postitus #4 Postitas Melx » 29 Aug 2018, 21:25

will111 kirjutas:aga oled kindel ikka, et lõtk tuleb just laagritest?
Kõigil laagritel on pisike näpuga tuntav, see peaks põhi süüdlane küll olema. Mujalt väga tulla pole ju, kuna see on just tõstes siis kiige saaks justkui välistada ja kiigel pole ka küljele grammigi tunda.
Ziccel

Ohverdan bensiini !

will111
Postitusi: 2256
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 165 korda

Re: Tagavedrustuse laagrid

Lugemata postitus #5 Postitas will111 » 29 Aug 2018, 23:47

mul ktm krossikal otseamort taga (linki ei ole). seal on sellegipoolest siis laagrid amordi otstes all ja üleval. tundsin ka väikest kiige loksu ükskord kui tagaratast vahetasin. lähemal uurimisel selgus, et see ei tule mitte laagritest vaid fiksaatorpoldi peal andis pisut liikuma justnimelt see nö. sisemine laagrirull. see loks ise oli muidugi väike aga eks pika kiige otsast liigutades ta on miskit nii 5-kordne vähemalt. poldi ümber sai pandud tiir ~0.5mm seinaga vaskplekki. mingit kulumist seal nagu ei paistnud olevat, ju siis äkkiongi kogu aeg selline olnud. igatahes kiige loks sai sellega elimineeritud...selleks korraks. polehiljem väga huvi tundnud samas, kaua see lahendus vastu on pidanud. eks seal jõud ole meeletult suured. ideaalis võiks treida välja täpsema poldi aga ausalt öeldes pole ühtegi mõjuvat põhjust selliste peensustega tegeleda
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2143
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 69 korda
Kontakt:

Re: Tagavedrustuse laagrid

Lugemata postitus #6 Postitas StreetMoto » 30 Aug 2018, 11:24

Poldid ongi hülsi sees väikese lõtkuga ehk tolerantsiga. Selle lõtku elimineerib mutri kinnitõmbamine, sest sellega tõmmatakse polt hülsi otstesse kinni ja hülsi ning poldi vaheline lõtk kaob. Alles saab pärast mutri pingutamist jääda ainult hülsi ja laagri vaheline lõtk. Seega ei ole vajalik elimineerida ei vask- ega alumiiniumplekiga seda ettenähtud polditolerantsi.
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

Teema algataja
Melx
Postitusi: 362
Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
Asukoht: Saaremaa
Tänatud: 3 korda

Re: Tagavedrustuse laagrid

Lugemata postitus #7 Postitas Melx » 30 Aug 2018, 22:08

Niimoodi peaks see asi ilmselt toimima, autol samamoodi tõmbab õõtsa puksid lihtsalt kinni. Samas kas 40k on nende laagrite puhul normaalne, poleks arvanud, et need nii vähe vastu peavad :roll:.
Ziccel

Ohverdan bensiini !

will111
Postitusi: 2256
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 165 korda

Re: Tagavedrustuse laagrid

Lugemata postitus #8 Postitas will111 » 30 Aug 2018, 22:30

Minul mutreid seal ei ole. keere on raami kronsteini sees. Polt oli ilusti tihedalt kinni, aga väike lõtk oli sellegipoolest olemas. Ei väida, et sama on igal rattal, pigem pole oma teistel ratastel seda kohanud, aga lihtsalt märgin ära, et ka sellisest asjast võib mingi lõtk tekkida.




Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist