Db killeri modifikatsioon

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
pyta
Postitusi: 997
Liitunud: 22 Mai 2009, 18:23
Tsikkel: Beta 300rr
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 11 korda

Db killeri modifikatsioon

Lugemata postitus Postitas pyta » 30 Nov 2018, 17:43

Hurric pro2 pütt, millel on sees sellised db killerid.
db-killer-for-hurric-pro-2-schwarz.jpg
db-killer-for-hurric-pro-2-schwarz.jpg (24.99 KiB) Vaadatud 1635 korda
Ennast ei häiri ja sound meeldib, aga pelgan, et äkki üv onudele meeldi, on ikka suht lärmakas.
Olemas oleval killeril on 22mm toru jupp, max. 10cm.
Kas aitab, kui pikendada näiteks seda toru? Või peaks see ka väiksema diameetriga olema?
Nõuandeid, kogemusi, kuidas teha?


RF600R ´96 (09-10) XT600 ´90 (10- 15) ZX9R ´98 (10-11) Thunderace '98 (12-12), GSX-R 750 '04 (13-15), TT600RE '05 (15-16), RSV1000R '08 (16-18), Beta 300rr '14 (16-...), Fz1n '09 (18-...)

will111
Postitusi: 2316
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 167 korda

Re: Db killeri modifikatsioon

Lugemata postitus Postitas will111 » 30 Nov 2018, 18:04

Mida sa täpsemalt saavutada ehk muuta tahad? Killerit ju kasutadki, nagu ma aru saan, ainult ülevaatuse ajaks ning eeldan, et sealt ta ka läheb selle killeriga läbi?!

Teema algataja
pyta
Postitusi: 997
Liitunud: 22 Mai 2009, 18:23
Tsikkel: Beta 300rr
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Db killeri modifikatsioon

Lugemata postitus Postitas pyta » 30 Nov 2018, 18:10

Killer on ka praegu küljes, lärmab ka sellega.
Tahan teada,kas saan teistsuguse killeriga vähe vaiksemaks
RF600R ´96 (09-10) XT600 ´90 (10- 15) ZX9R ´98 (10-11) Thunderace '98 (12-12), GSX-R 750 '04 (13-15), TT600RE '05 (15-16), RSV1000R '08 (16-18), Beta 300rr '14 (16-...), Fz1n '09 (18-...)

will111
Postitusi: 2316
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 167 korda

Re: Db killeri modifikatsioon

Lugemata postitus Postitas will111 » 30 Nov 2018, 18:28

toru pikendamine erilist efekti ei oma, kui siis äärmiselt minimaalset. Väiksem diameeter aitaks. Ilmselt ka see kui sinna toru sisse topid näiteks mingi koguse peenikest kägarasse mätsitud teraslaastu. Iseasi muidugi sel juhul välja mõelda kuidas see sul seal sees püsima hakkab :D

joha123
Postitusi: 97
Liitunud: 20 Nov 2016, 19:11
Tsikkel: F650CS,Suzuki VZ 800
Asukoht: Saaremaa
Tänatud: 6 korda
Kontakt:

Re: Db killeri modifikatsioon

Lugemata postitus Postitas joha123 » 30 Nov 2018, 20:51

ostsin motopoest sellist toru https://www.moto-vision.com/en/exhaust/ ... -45mm.html ( pilt on näitlik) lõikasin 10cm jupid, 2 stopperpolti kinnipingutamiseks, need just auguvahel, toru ümber kerisin klaaskiuvilla ( summi täide) nii püsib see 10 cm jupats ilusti tsentris ja ei plärise kuhugi vastu, ja võtsin just sutsu W&H paljaste torude db maha et kannataks pikemaid otsi sõita. pidulikel sündmustel vaja aint ühte polti pingest vabastada ja rõõmud tagasi...
Kasutaja avatar

Forumist
Postitusi: 44
Liitunud: 16 Apr 2015, 18:28
Tsikkel: R1200S
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Db killeri modifikatsioon

Lugemata postitus Postitas Forumist » 30 Nov 2018, 23:18

Onudele ei meeldi, siis ei meeldi. Mis ikka pead vaevata sellega. E-tähis on, siis pangu tropid kõrva, kui ei sobi.

tarmoel
Postitusi: 280
Liitunud: 25 Aug 2008, 22:48
Tänatud: 5 korda

Re: Db killeri modifikatsioon

Lugemata postitus Postitas tarmoel » 30 Nov 2018, 23:22

Üv onude pärast pole vaja põdeda - neil pole millegagi db mõõta. Ja kui oleks millegagi mõõta ja seda reeglite järgi tehtaks, siis enamus ka kõige valjematest ratastest mahuks lubatu piiridesse.
Päikest!
Kasutaja avatar

Alterjor
Postitusi: 96
Liitunud: 29 Okt 2015, 18:32
Tsikkel: Tiger 800 XC / Yamaha FZ1S
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda

Re: Db killeri modifikatsioon

Lugemata postitus Postitas Alterjor » 01 Dets 2018, 10:15

tarmoel kirjutas:
30 Nov 2018, 23:22
Spoiler:
Üv onude pärast pole vaja põdeda - neil pole millegagi db mõõta. Ja kui oleks millegagi mõõta ja seda reeglite järgi tehtaks, siis enamus ka kõige valjematest ratastest mahuks lubatu piiridesse.
Päikest!
Oleneb nüüd kohast, mul mõõdeti küll. Aga niipalju kui ma kuulnud olen siis mõõtma hakkasid seal üldse sellepärast, et keegi pani kitse kuna suhtusid ülevaatusse inimlikult ja arusaadavalt, mitte ei koininud iga asja pärast. Aga õnnetu kitse ilma piduriteta rondi saatsid tagasi. Peale seda jama said kontrolli sappa ja nüüd peavad kõike tegema nii nagu kõrgemalt öeldakse.

Mõõtmine nägi välja nii, et ratta pealt vaadati lubatud dB ja rpm. Mõõdeti kolm korda antud rpm juures ja hiljem tehti mingid arvutused. Jäi lubatud piiresse. Alguses pakkus, et võiksin panna originaali külge kuna ilmselt järelturu omaga läbi ei saa aga kuna tegemist tellitava tehakse lisavarustusega ju siis mõtlesid ka selle peale. Rattaks Tiger 800 ja Arrow pütt.

will111
Postitusi: 2316
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 167 korda

Re: Db killeri modifikatsioon

Lugemata postitus Postitas will111 » 01 Dets 2018, 15:09

Arvutada pole seal midagi, ei varem ega hiljem. Seade peab mõõtma db ehk sedasama väärtust, mida nad vaatasid. ja mõõtma peab õigelt kauguselt (võimalik, et ka õige nurga alt). Ja ise võid kontrollida, et nad õiget asja teeksid. Mõõteseadmel peab kusjuures kindlasti olema ka lubatud viga, ilmselt miski +-2db või kuskile sinnakanti.
Seadmed olid ikka taadeldud ka?

c
Postitusi: 61
Liitunud: 13 Aug 2006, 14:05
Asukoht: keila-tln

Re: Db killeri modifikatsioon

Lugemata postitus Postitas c » 01 Dets 2018, 15:39

Tegelikult on täidsa eu reeglistik olemas, et kuidas mõõta mootorratta müra. Hetkel kiiruga ei leidnud, aga küll ma selle välja kaevan kuskile. Tuli ka korra ülevaatusel jutuks.
Taadeldud müramõõtjat vist pole kellegil peale tervisekaitse
Kasutaja avatar

Alterjor
Postitusi: 96
Liitunud: 29 Okt 2015, 18:32
Tsikkel: Tiger 800 XC / Yamaha FZ1S
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda

Re: Db killeri modifikatsioon

Lugemata postitus Postitas Alterjor » 01 Dets 2018, 15:56

Umbes täpselt nii see välja nägi nagu siin paberil kirjas: https://www.mnt.ee/sites/default/files/ ... aasted.pdf

Kuna sain läbi siis polnud ka põhjust seadme taatlust küsida/uurida. Ainukene mis mulle hetkel meelde tuleb on see, et minu tulemus oli koma kohaga, kuigi juhend ütleb: Katsetulemuseks loetakse nende kolme üksiku mõõtmise aritmeetilist keskmist, mida ümardatakse matemaatiliselt lähima täisarvuni (nt 92,5 asemel märgitakse 93).

tarmoel
Postitusi: 280
Liitunud: 25 Aug 2008, 22:48
Tänatud: 5 korda

Re: Db killeri modifikatsioon

Lugemata postitus Postitas tarmoel » 01 Dets 2018, 16:31

Niipalju veel, et mootori pöörded on mõõtmisel 3/4 nimivõimsuse pööretest. Ükskord tehti ühel kokkutulekul detsibellide võistlust, st et kõige kõvema lärmiga tsikkel oli võitja ja omanik sai auhinna. Mõõdeti otse tsikli/sumpa tagant aga kaugus oli vast 70-80 cm. Ja muidugi täisgaasiga. Minu mäletamist mööda ainult 2 kõige lärmakamatest ületas 92db. Seega ülevaatuspunktis enne pabistama ei pea, kui tõesti on reeglite järgi mürataset mõõdetud ja see liig kõrgeks osutub. See, mis keegi lärmi valjuse kohta arvab, ei lähe arvesse.
Päikest!

will111
Postitusi: 2316
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 167 korda

Re: Db killeri modifikatsioon

Lugemata postitus Postitas will111 » 01 Dets 2018, 16:56

noh ja kui taadeldud seadmeid kuskil ei ole, siis ausalt öeldes ma ei saa aru, mis neid mõõtmisi ikka teha :D tulemused "võtsin taskust mingi" seadmega on ju seaduse mõistes naljanumbrid, mitte alus kuskilt läbi lasta või mitte lasta
Kasutaja avatar

Forumist
Postitusi: 44
Liitunud: 16 Apr 2015, 18:28
Tsikkel: R1200S
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Db killeri modifikatsioon

Lugemata postitus Postitas Forumist » 01 Dets 2018, 17:18

tarmoel kirjutas:
01 Dets 2018, 16:31
Minu mäletamist mööda ainult 2 kõige lärmakamatest ületas 92db. Seega ülevaatuspunktis enne pabistama ei pea, kui tõesti on reeglite järgi mürataset mõõdetud ja see liig kõrgeks osutub.
80cm juures 92dB on 50cm kauguselt juba 96dB ja 40cm pealt 98, seega suht oluline, et ÜV-l ei võetaks seda silma järgi. (Kui tekib kahtlus, et mõõdetakse ikkagi liiga lähedalt, siis nõuda mõõdulindi taatlemisprotokolli.)
Kasutaja avatar

Alterjor
Postitusi: 96
Liitunud: 29 Okt 2015, 18:32
Tsikkel: Tiger 800 XC / Yamaha FZ1S
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda

Re: Db killeri modifikatsioon

Lugemata postitus Postitas Alterjor » 01 Dets 2018, 17:26

Mul mõõdeti 92,2, ette on nähtud 92 dB@4650+-5% rpm juures. Kui oleks ületanud siis poleks mind lihtsalt teenindatud ja oleks soovitud edu teises kohas. Ülevaatus kui protsess ei käinud antud hetkel ja pakkus välja, et kui vastab normidele siis teeme ära.

Teema algataja
pyta
Postitusi: 997
Liitunud: 22 Mai 2009, 18:23
Tsikkel: Beta 300rr
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Db killeri modifikatsioon

Lugemata postitus Postitas pyta » 01 Dets 2018, 17:48

No karuperse siis sellega, jääb nii nagu on ja elu on ilus
RF600R ´96 (09-10) XT600 ´90 (10- 15) ZX9R ´98 (10-11) Thunderace '98 (12-12), GSX-R 750 '04 (13-15), TT600RE '05 (15-16), RSV1000R '08 (16-18), Beta 300rr '14 (16-...), Fz1n '09 (18-...)

c
Postitusi: 61
Liitunud: 13 Aug 2006, 14:05
Asukoht: keila-tln

Re: Db killeri modifikatsioon

Lugemata postitus Postitas c » 02 Dets 2018, 00:17

Katseid ei tehta, kui müra mõõtmise ajal on tuule kiirus (sealhulgas puhanguline) üle 5 m/s.

Tuleb tuulise ilmaga minna ülevaatusele, sest tubaseks mõõtmiseks pole ükski ülevaatuspunkt pädev.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5341
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 635 korda
Tänatud: 511 korda
Kontakt:

Re: Db killeri modifikatsioon

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 02 Dets 2018, 12:41

Alterjor kirjutas:
01 Dets 2018, 17:26
Mul mõõdeti 92,2, ette on nähtud 92 dB@4650+-5% rpm juures. Kui oleks ületanud siis poleks mind lihtsalt teenindatud ja oleks soovitud edu teises kohas. Ülevaatus kui protsess ei käinud antud hetkel ja pakkus välja, et kui vastab normidele siis teeme ära.
Kas ma saan õigesti aru, et sul mõõdeti ülevaatusel summuti mürataset?
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

Alterjor
Postitusi: 96
Liitunud: 29 Okt 2015, 18:32
Tsikkel: Tiger 800 XC / Yamaha FZ1S
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda

Re: Db killeri modifikatsioon

Lugemata postitus Postitas Alterjor » 02 Dets 2018, 12:58

Macintosh kirjutas:
02 Dets 2018, 12:41
Kas ma saan õigesti aru, et sul mõõdeti ülevaatusel summuti mürataset?
Jah, ülevaatluse eel kui täpne nüüd olla. Kui oleks üle normi olnud siis poleks mind teenindanud lihtsalt. Kas tulemus läks kuhugile ka kirja, ei tea. Mingi paberi ta andmetega küll ära täitis hiljem.
Kasutaja avatar

xin
Postitusi: 51
Liitunud: 04 Aug 2010, 11:45
Tsikkel: xt660x
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Re: Db killeri modifikatsioon

Lugemata postitus Postitas xin » 03 Dets 2018, 11:43

Olen kuulnud mitmeid hirmu- ja naljajutte ÜV ja DB mõõtmistest. Ise pole kunagi nende hambusse jäänud. See hooaeg aga vahetasin terve väljalaske ringi ja minu jaoks tundus uus pütt natuke liiga vali. Ennetlikult ehitasin ÜV jaoks eraldi DB killeri mingitest odavatest Aliexpressi chainashitt mopeedi dB killeritetist, mille toru läbimõõt oli 25mm ja pikkus vast 350mm. Lisasin toru otsa väikse takistuse ja külgedele puurisin hunnik väiksemaid auke juurde. Sellest piisas minu ja ÜV kõrvade jaoks. Mõõtmist küll ei toimunud, kuid võin ütelda, et tulemus oli vaiksem kui pakendist tulnud DB killer. Mingit jõudluse muresi pole ka veel täheldanud.
Kiisu 600, Suksu 1000, Örr 660
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5341
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 635 korda
Tänatud: 511 korda
Kontakt:

Re: Db killeri modifikatsioon

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 03 Dets 2018, 12:09

Spoiler:
Alterjor kirjutas:
02 Dets 2018, 12:58
Macintosh kirjutas:
02 Dets 2018, 12:41
Kas ma saan õigesti aru, et sul mõõdeti ülevaatusel summuti mürataset?
Jah, ülevaatluse eel kui täpne nüüd olla. Kui oleks üle normi olnud siis poleks mind teenindanud lihtsalt. Kas tulemus läks kuhugile ka kirja, ei tea. Mingi paberi ta andmetega küll ära täitis hiljem.
Kuidas see mõõtmine täpsemalt välja nägi? Mingi suletud/avatud ruum? Seade kindlal kaugusel paigaldatuna statiivile?
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

retro
Postitusi: 824
Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
Asukoht: Kohatu
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 20 korda
Kontakt:

Re: Db killeri modifikatsioon

Lugemata postitus Postitas retro » 03 Dets 2018, 14:05

Saku TÜV-punkt eelmisel suvel - minust järtsus eespool olnud ratas - mõõdeti käest, õues, umbes paari-kolme meetri kauguselt sumpsiotsast.
Minu rattal kontrolliti sumpsi E-märki ja otsiti dB-märgistusega etiketti kuskilt raamilt, siis piiluti passi ja tunnistati liiga vanaks (2000 a.)
Siiani ka ainult TÜV-punkt, kus on ülevaataja võtnud ratta ja teinud prooviringi pidurite kontrollimiseks.

kalleu
Postitusi: 342
Liitunud: 13 Juul 2011, 00:59
Tsikkel: kruusale ja asfaldile
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 51 korda

Re: Db killeri modifikatsioon

Lugemata postitus Postitas kalleu » 04 Dets 2018, 00:21

retro kirjutas:
03 Dets 2018, 14:05
Siiani ka ainult TÜV-punkt, kus on ülevaataja võtnud ratta ja teinud prooviringi pidurite kontrollimiseks.
OT: Sa ei pea ülevaatajale ratast sõita andma, kui on vaja piduri töötamist näidata siis kõige kindlam on seda ise teha. Kui vaidlema hakkab siis mainid, et igal rattal võtab pidur erinevalt ja meenutad, et rattaga risu pannes tuleb remont ülevaatajal kinni maksta. (crash)
ja siis pole vaja endal ka hullu panna näidates
siiani on see variant kõigis käidud kohtades sobinud



Vasta

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”