VOSHOD 3M 1989, Sciev

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded


Teema algataja
Sciev
Postitusi: 11
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 4 korda

VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas Sciev » 02 Dets 2018, 20:26

1989 a. valmistatud Voshod 3M. Soetasin paar kuud tagasi nö. nostalgia mõttes. Veidi üle 20 aasta tagasi oli mul täiesti uus poest ostetud 1991 a toodetud Voshod 3M ja sellega sai päris palju sõidetud: 2 aastaga 10 000 km. Sel ajal juhiluba ei olnud, aga selle 10 000 km jooksul kordagi trahvi ei õnnestunud saada. Ega muidugi linnas ega väga suurtel maanteedel ei käinud, aga see maakoht päris väike külake ka just polnud. Eks paar korda sai politseiautoga kohtuda ka, aga õnnestus 2-rattalise "võsatsikli" eelised maksma panna. :wink:
Väikesed erinevused olid võrreldes selle 1989 a. omaga: suunatuled lühemad/ümaramad, generaator võimsam ja ka väliselt veidi erinev (http://moto-planeta.ru/uploads/forum/im ... 477998.jpg ), karburaatoril lisaks ujutusnupule oli paremal pool veel üks üles tõstetav klapp külmalt käivitamiseks, lisaks seisuhargile oli ka vasakul külje peale tulev tugijalg (nagu siin: https://img2.okidoker.com/c/1/2/9/29285 ... 2356_2.jpg ). Muid erinevusi ei meenu.
Kevadel tahaks ülevaatuse ära teha, võiks ju suvel natuke teede peal sõita ka sellega. Praegu heinamaa peal vaid tiirutanud.

Tehtud:

* tagumised amordid olid õlist tühjad. Võtsin lahti ja täitsin ära. Kunagi varasemalt oli kogemus 1 aasta vana Voshod 3M-ga, millel ühel hetkel olid ka amordid tühjad ning peale täitmist ja kinnitusmutri korralikult kinni keeramist (lahti keerates tundus liiga lõdvalt olema) jäi ilusti pidama. Need amordid on nüüd muidugi oluliselt vanemad ja võibolla ilma õlita juba pikalt töötanud. Silindril ja kolvil ning kolvivarrel oli mõningaid kulumise märke näha. Eks näeb kaua õli sees seisab.
* Elektroonikaplokk (kommutaator) oli 6V süsteemi oma, andis tuledele 6 V ja need vaid hõõgusid. Panin uue õige ploki ja nüüd on tuledel õige pinge (12 V).
* Gaasikäepide oli seest katki. Oli lapitud pleki ja neetidega, et trossi kinni hoiaks, aga ühel hetkel enam ei hoidnud. Sel momendil kohe uut käepidet võtta polnud ja sulatasin käepideme sisse 2 väikest naela (kuumutasin naelad punaseks ja lükkasin sisse), mille vahel trossiotsik kenasti kinni seisab.
* Küünla piip ei seisnud hästi peal, vist mingi stopper seest puudu (oli sellist tüüpi piip, mis ei käi otse küünla otsas oleva peene keermestatud osa peale, vaid keerme külge keeratava jämedama osa peale). Panin teise piibu.


Vaja teha

* Käepidemete kummid katki, vaja vahetada (Uued olemas. On küll veidi teistsuguse mustriga. Pole veel proovinud, loodetavasti sobivad.)
* Jalatugede kummid katki/puudu, nii juhi kui kaassõitja omad.
* Käimalöömisvända ja käiguvahetushoova kummikatted katki.
* Esipiduri piduritule lüliti kummikate katki.
* Õhufiltri svammist element katki. Põhimõtteliselt lagunes koost ära kui välja võtsin. Ei teagi kas on uut võtta kusagilt või peab ise tegema näiteks mõne muruniiduki vms omast, mille mõõtmed välja annavad.
* Bensiinipaagi külgmine kumm katki.
* Bensiinipaagi jänesega märgid katki.
* Istme keskelt rihm/kaassõitja käepide puudu.
* Iste ühe külje pealt veidi katki. Kui parema leiaks, võiks ju ära vahetada.
* Karburaator vahel ujutab üle. Vahel nagu oleks kergelt liiga rikas segu (suitseb palju), aga korra sõites lasi nii täis, et jäi seisma ja kohe ei saanud käimagi. Peab lahti võtma ja uurima ujukinõela. Seal peaks olema praeguse aja remondikomplekt sisse pandud. Peaks olema üks vana karburaator ka alles, võibolla sealt saab hoopis mõne parema detaili.
* Käikude fikseerimist (ka vabakäigu) ei tunneta hästi. Ilmselt vaja käigukasti lähemalt uurida.
* Esituli muidu põleb hästi, aga lüliti järgi võttes asendid on valed ja ei saa ka lähi/kaugtule vahel vahetada (ei saanudki aru kumb praegu põleb, kas lähi- või kaugtuli). Peab uurima kas on tule küljes juhtmed valesti või kusagil mujal midagi segi aetud.
* Seisuhargil külje peale ulatuv kõrv ära murdunud. Kui leiab, võiks ka terve hargi ära vahetada, aga kui ei leia, siis ilmselt aretan sinna külge midagi, et oleks külje pealt välja ulatuv osa olemas, muidu ei saa harki alt hästi kätte kui seisma vaja panna.

Võite pakkuda eelnevalt mainitud terveid kasutatud asju või anda infot kust uusi osta saab.


Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt
Vahetatud piip:
Pilt Pilt

On olemas uued käepidemed, ilmselt kevadel panen külge:
Pilt

Tagumise tule klaas on veidi katki. Kohe vahetama ei kipu, aga ostsin uue tule ära:
Pilt

Varasemast ajast on olemas selline venekeelne raamat. Otseselt 3M mudelit seal mainitud pole, aga eks on enamuses Voshod 3-ga üsna sarnane.
Pilt Pilt

Selline huvitav süütevõti/taskunuga. 3M-i oma see kindlasti pole, ilmselt mingi vanema mudeliga seotud?
Pilt Pilt

Üks väike video ka. Tänane -5 C ei olnud probleemiks käivitamisel. Selle praeguse kohta ei tea kuidas kõva külmaga käitub, aga kunagi eelmise sai - 20 C ja külmemagagi käima küll ja sai ikka sõidetud ka. Ei takistanud sõitmist paarkümmend cm lund ega ka mitte sulailmaga veega kattunud kiilasjää, ei torm, rahe ega vihm.
:bsmile:




grahv
Postitusi: 1006
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: VX, GSX, Pegass
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 23 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas grahv » 03 Dets 2018, 09:29

Kas esimene porilaud valepidi pole?
Mõningaid uusi varuosi võib leida siit: http://jawavaruosad.wixsite.com/moto (Kuna paljud pudinad on venelastel samad, tasub vaadata ka teiste kategooriate alla).
Karbussi hoolduseks tasub nt osta selline venemaal toodetud remontkomplekt: http://jawavaruosad.wixsite.com/moto/pr ... -karb-k65d - erinevalt "idakiirtee" nõeltest, on seal normaalne nõelatihend. Või üldse terve uus karbuss...

G
Kasutaja avatar

cossie
Postitusi: 590
Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
Tsikkel: B-12T
Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 42 korda
Kontakt:

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas cossie » 03 Dets 2018, 17:16

Tundub väga komplektne asi olevat. See 91 aasta oma oli sul siis 3m-01? Et selline süütemäng oli? Samas 91 aastast hakkasid tulema jikovi karpaga, kus polnud uputamis nuppu vaid nö õhuklapp.
Dokid on olemas et loodad ametlikult sõitma ajada? Karbuss on K62B?
Enamuse loetletud asju saad dnepr-kiev.com

Jalaraua kummid mul ka katkised ja keskhargiga sama asi. Uus istmekate on veel mul peale venitamata, eks näis kas üldse sobib :D
Pilt M: banditi bellypan, R1 amort, 19 realine õlijahuti ja muu kola. https://www.facebook.com/M3G-182376025137021/




Riga 13 -> Voshod 3m -> GPX 600R naked -> GSX-R 1100 naked/fighter -> GSF 1216 Turbo + Voshod 3M

Teema algataja
Sciev
Postitusi: 11
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 4 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas Sciev » 03 Dets 2018, 20:58

Ega ise tähele pole pannudki, aga teisi pilte netist vaadates peaks porilaud teistpidi olema küll, eks pean ümber tõstma. (lol)
Selle karburaatori rem.komplekti vist tellin ära küll. Pole veel karburaatorit lahti võtta jõudnud, just meenus et üks väike kõrvaldamist vajav probleem on veel: tühikäiku ei saa reguleerida ehk tühikäik puudub praegu, peab ise gaasikäepidet algasendist natuke eemal hoidma. Üleval 10-võtmega keeratavat kruvi keerates ei muutu midagi. Mälu järgi oli kruvi mingi varda abil gaasisiibriga ühendatud ja siis kruvi ülespoole keeramine tõstis siibrit. Ilmselt kas on see varras lahti või üldse puudu.
Juhtus jah olema üllatavalt komplektne ja ka üllatavalt heas seisukorras masin.Isegi roolilukk oli küljes ja võti olemas. Huvitav et eraldi võtmega on, kas on siis lukk vahetatud, mul kunagi 1991 a masinal käis sama võtmega mis süütelukk. FB-s nägin kuulutust ja kohe võtsin ühendust ja sama päeva õhtul tõin ära. :D 350 eur oli hind. Number oli küljes ja registreerimistunnistus olemas, aga müüja polnud omanik ja omaniku kontakti ei teadnud. Aga õnneks reg.tunnistusel oli lisaks omaniku nimele (mingit head infot google abil nime põhjal ei leidnud, aga jäi mulje et on vanem mees) omaniku aadress olemas. Asukoht oli 250 km eemal. Juhuslikult oli tööasjus sinna kanti asja mõne nädala pärast. Tegin ostu-müügilepingu valmis (ainult omaniku allkiri puudu), võtsin kunagi Lätist u. 10 eur eest ostetud 1 L viina kaasa ja külastasin seda aadressi ning asi sai kenasti aetud ja järgmisel päeval käisin maanteeametist läbi ja sai oma nimele kirjutatud. :D
Karbuss peaks olema praegu K62B ja kunagi 1991 3M-l oli vist K65B (nagu netist piltide põhjal tundub), oli nii ujutamisnupp kui paremal külje peal üks klapp. Minu arust mul oli ikka lihtsalt 3M, mitte 3M-01, vähemalt kui vaatan vene lehtedelt pilte, siis 3M-01-l on silindripea (vist terve silinder) teise kujuga ja üldse 1 summutiga. 3M-01 lenks kinnitub kahe klambriga, mul oli kka see tavaline ühes tükis olev. Kepsu ülemine laager vist kõigil 3M-del nõellaagriga? Mul vähemalt oli. Ja väntvõll ei olnud selline: https://cache.osta.ee/iv2/auctions/1_1_40270475.jpg Oli selline välja freesitud kohtadega (äkki kõikidel 3M-del?): http://www.minskparts.com/Voskhod%20spa ... kshaft.jpg Võis äkki olla ka nii, et oli nö. ülemineku variant, vanema 3M-ga võrreldes mõned jupid olid 3M-01 omad. Väliselt oli täpselt selline (ka samat värvi): https://cache.osta.ee/iv2/auctions/1_1_4403753.jpg Sellel mul dokumente ei olnud, oli Venemaalt toodud dokumentideta ja ametlikult müüdi kui varuosadena. Hind oli 1900 EEK (aastal 1995). 3M-01 mudelil peaks olema sisselaskes mingi klapp, mis aitab silindrisse rohkem kütust anda ja võimsust tõsta. Ei mäleta kuidas mul oli, ega palju kordi karburaatorit ei eemaldanud ka ja asjast palju ei jaganud sel ajal, aga justkui on ähmane mälestus et mingi imelik vidin seal oli, päris kindel pole ka. :roll: Edasi läks küll hästi kui peale sissesõitu piiraja eemaldasin. Sissesõit oli kahes järgus ette nähtud, olid antud maksimumkiirused iga käigu kohta esimese 1000 km kohta ja siis 1000-2000 km jaoks olid natuke suuremad. Päris 2000 km ei jõudnudki ära oodata, paarsada km varem võtsin piiraja ära. Piirajaks oli karburaatori ülemise väikese kaane küljes mingi varras, mis segusiibri tõusmist piiras. No siis ikka sai asfaldil kummivilinat ka kuulda ja isegi siduriga mitte mängides aeglase kiiruse pealt lihtsalt järsku gaasi andes võttis otsa püsti. On nagu meeles, et kaassõitjaga sõites võttis vahel ka 2. käiguga esiratta õhku. Eks sai igast pulli tehtud, näiteks kruusateel proovida võimalikult pikalt kaapida (ka 2. käiguga) ja siis A-kujulise meetripulgaga üle mõõta kui pikk tuli. Mingi u. 30 m oli rekord kui oli hea lahtine kruus tee peal. :D
Külas 1 vana Jawa oli, see jäi kiirenduses maha sellest Voshodist. Ülemineku-JAWA-ga (me nimetasime 634 nii) oli põhimõtteliselt võrdne, aga suurema kiiruse peal läks JAWA eest ära kuna lõppkiirus oli suurem, Voshodil vist 110 oli max (hiljem oli mul endal ka JAWA, see läks 130). Tagantjärgi mõeldes võiks sel kuupäeval teist sünnipäeva tähistada kui suvel ilma kiivrita, lühikeste pükste ja T-särgiga sellisel mõnusalt karedal (jämedam killustik asfaldi sees) asfaldil järjekordselt max. kiirust proovides (see toimus üsna tihti) 110 km/h pealt tagumine rehv pauguga lõhki läks. :shock: Võttis vibama küll ja ennast seest jahedaks, aga midagi ei juhtunud.

Teema algataja
Sciev
Postitusi: 11
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 4 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas Sciev » Eile, 22:11

Karburaatori iseenesliku üleujutamise põhjus oli nõelklapi kummirõngas.
Pilt

K62B ja K65B erinevused.
Pilt Pilt
Pilt Pilt Pilt
K65B seest klapp välja keeratuna.
Pilt
Eks põhimõtteliselt siis selle klapi kaudu võtab ujukikambri põhjast kütust (lisakanali kaudu, näha postituse neljandal pildil vasakul pool) ja see imetakse siibri ette (kolmandal pildil et K65B-l on seal 3 ava, K62B-l 2 ava).
K65B-l on ujukiklapi kummirõngas puudu, kunagi sai vist ühe teise tsikli peale pandud. Eks püüan hankida korraliku kummirõnga ja siis vaatan kumma karburaatori külge panen. K65B-l peaks olema see eelis, et külma ilmaga on parem käivitada. Samas üks lisaklapp juures, mis võib hakata "anomaaliaid" põhjustama kui klapi küljes olev kumm enam korralikult ei tihenda (meie tanklate bensiiniga ei imesta). K62B-ga külma ilmaga tundsin, et eks peale ujutamist ja käivitumist bensiini tase ujukikambris langes ja hästi ei töötanud veel, tahtis et veel ka töötamise ajal mõnda aega ujutada. Seda peaks vist see klapp tegema, et hoiab konstantselt segu rikkmana seni kuni klapp uuesti alla lasta (asend fikseerub üleval). Vanasti -20 ja võibolla veidi üle sellegi külmaga sai alati hästi käima. Nüüdseks muidugi endale on juba 20+ aastat juurde tiksunud ja vist ei taha nii ekstreemsetes oludes sõita enam. :D
Kasutaja avatar

cossie
Postitusi: 590
Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
Tsikkel: B-12T
Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 42 korda
Kontakt:

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas cossie » Eile, 22:51

Sealt peaksid karpadele varuosi leidma. Ostsin oma K62 karpale samasuguse rem komplekti ja ujukit pidi väiksemaks lõikama ja viilima et normaalselt liiguks :D https://pood.intermoto.ee/carburaatorid-mootorratas/
Pilt M: banditi bellypan, R1 amort, 19 realine õlijahuti ja muu kola. https://www.facebook.com/M3G-182376025137021/




Riga 13 -> Voshod 3m -> GPX 600R naked -> GSX-R 1100 naked/fighter -> GSF 1216 Turbo + Voshod 3M



Vasta

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”