K: Kawasaki ZX6R madaldamine

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
VõrrigaMaalt
Postitusi: 19
Liitunud: 16 Nov 2017, 21:09
Tsikkel: Kawasaki ZX-6R Ninja
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 1 kord

K: Kawasaki ZX6R madaldamine

Lugemata postitus Postitas VõrrigaMaalt » 14 Jaan 2019, 16:01

Sai ostetud tulevaks hooajaks masin.
Sooviks küsida nõu, kuidas madaldada mõned sentimeetrid 98.a Kawasaki zx-6r´i ?
Kas tuleks osta siis uued hoovad 2tk., pikemad siis nagu aru saan (või vastupidi lühemad) ?
Või annab midagi muudmoodi ka reguleerida veel?
Taga täpselt sama amort siis: https://www.ebay.co.uk/itm/Kawasaki-ZX6 ... SwBqZcL9CM

Tänan asjaliku vastuse eest!


Kvaliteetne 6m puitmaterjal Pärnumaal minult. Prussid, lauad
Tsiklile varuosad Pärnus minult, samuti puhastus ja määrdevahendid.
Osram eriseeria ja M-Tech pirnid foorumlasele hea hinnaga.
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2199
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 106 korda
Kontakt:

Re: K: Kawasaki ZX6R madaldamine

Lugemata postitus Postitas StreetMoto » 14 Jaan 2019, 16:36

Tuleb osta lihtsalt madalduskomplekt konkreetsele tsiklile. Nii lihtne see ongi. Hinnaklass 50-80 eur ja madaldusulatus 25-70mm vahemikus. Meil reguleeritav kit kohapeal olemas. Huvi korral kontakt allpool. Erasõnumitele ei vasta, päring ainult meili teel!
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

will111
Postitusi: 2936
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 191 korda

Re: K: Kawasaki ZX6R madaldamine

Lugemata postitus Postitas will111 » 14 Jaan 2019, 16:58

mõni cm on väga vähe, võid ka lihtsalt proovida keerata preloadi amordil/vedrul maha. eelkõige ilmselt siis tagumisel aga et asi oleks tasakaalus võiks siis ka esimest maha keerata.
ja teine asi, madalama profiiliga rehv võib iseenesest juba umbes nii sent poolteist kõrgust vähendada. need on siis mõlemad sellised võrdlemisi lihtsalt variandid. kui ei aita siis madalduskomplekt annab kindlasti tulemuse nagu soovitati

omaette teema küll minumeelest, et kas paar sentimeetrit madalduse pärast on tõesti mõtet hakata üldse midagi tegema või muutma? see on ju praktiliselt tajumatu
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8064
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 94 korda
Tänatud: 190 korda
Kontakt:

Re: K: Kawasaki ZX6R madaldamine

Lugemata postitus Postitas Piipz » 14 Jaan 2019, 17:47

eksid, will, see paar cm on vägagi tajutav, kui just see puudu jääb, et jalg korralikult maha saada. ei aita siis vedru näppimine. madaldades tuleb arvestada ka küljejalaga, mida madalamaks teed, seda rohkem püsti hakkab ratas seisma. mõnikord tuleks ka see välja vahetada või lühemaks teha.
Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

RasmusL
Postitusi: 1436
Liitunud: 10 Okt 2006, 19:18
Tsikkel: Z1000 turbo, Custom V-rod
Asukoht: Tartu
Tänanud: 70 korda
Tänatud: 221 korda

Re: K: Kawasaki ZX6R madaldamine

Lugemata postitus Postitas RasmusL » 14 Jaan 2019, 18:08

Paar cm kõrgem või madalam on tajutav nii seistes kui sõites, seega vahe on üpriski suur jah. Taha saad omale ebayst vaadata reguleeritavad "kondid", mul enda rattal nood samuti, ning saad lehtvõtmega regullida kõrgust kas madalamaks või kõrgemaks. Ees tuleks perfektset tulemust saades esiamordid pulkadeks võtta ning ümber ehitada, või kui saab siis kõige odavam variant on amordid läbi prillide lasta.
If you ain't slidin', you ain't ridin'.

Everybody got a plan until they get punched in the face.

https://www.instagram.com/pope_of_customs/

will111
Postitusi: 2936
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 191 korda

Re: K: Kawasaki ZX6R madaldamine

Lugemata postitus Postitas will111 » 14 Jaan 2019, 18:24

võibolla keegi ja mingites tingimustes tajub tõesti rohkem, ei oska öelda...tean vaid omast kogemusest rääkida. aga see on küll täiesti jura jutt, et vedru "näppimine" ei aita. tõsi see ei pruugi olla alati kõige korrektsem viis asja lahendada aga kui sul ikka on preloadi kõvasti peale keeratud ja seega on võimalus seda ka kõvasti vähendada siis täiesti ILMSELGELT see aitab ja täpselt seda ta muudabki, ratta kõrgust, nii koos juhiga kui juhita. seejuures, kui preloadi on palju peale keeratud näiteks eelmise juhi järgi ja nüüd hakkab rattaga sõitma näiteks suhteliselt kerge inimene (võibolla eksin aga minuteada lühikesed inimesed on tihtipeale ka kergemad) siis absoluutselt igal juhul tulebki seda preloadi vähemaks kruttida ehk see on ainuke õige asi, mida antud juhul peaks tegema.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5805
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 748 korda
Tänatud: 624 korda
Kontakt:

Re: K: Kawasaki ZX6R madaldamine

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 14 Jaan 2019, 18:59

Paar sentimeetrit tiskli kõrguse muutust on väga selgelt tajutav.
Preload pole õige meetod sadula kõrguse muutmiseks. Preload nagu nimetus ütleb muudab vedru pingususe astet enne koormuse astetamist tiklile. Sadula kõrgus muutub vaid selle võrra, kuivõrd muutub peloadi astmest tulenev sag. Üles alla liigutad sadulakõrgust ikka kas sadula kuju muutmisega või siis "kontidega". Kontidega kõrguse muutmise korral peab arvestama seda, et madaldatud tsiklit naljalt enam keskhargile ei tõmba.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8064
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 94 korda
Tänatud: 190 korda
Kontakt:

Re: K: Kawasaki ZX6R madaldamine

Lugemata postitus Postitas Piipz » 14 Jaan 2019, 20:35

will111, jälle eksid. Preloadi peale keerates vajutad sa küll vedru veidike kokku, kuid samas kannatab nüüd seesama vedru rohkem kaalu, mistõttu tsikkel vajub istumisel vähem alla :P

Ma ei viitsi seda nii pikalt seletada, kui pikalt ma ise arvan, et ma sellest aru saan aga lühidalt ja mustalt tõlgituna
When you wind on preload, the adjuster starts to push down on the spring and it tries to compress it, but in doing so you are changing the amount of force that the spring pushes straight back up (remember our earlier examples).
Kui sa keerad preloadi peale, siis hakkab eelpinge mehhanism vedru kokku pressima. Seesama jõud, mida sina kasutasid vedru kokku pressimiseks, on nüüd aga vedru sees ja sama jõuga lükkab ta sind üles.

Pilt

Ja kontidega paar sentimeetrit on maa ja ilm. Ei ole mingit võib-ollat või mingit umbluu tagumikutunnetust. Siitki üks tüdruk ostis omale SV650, mis talle natsa liiga kõrge oli, sest ainult päkad ulatusid maha. 35mm madalamaks ja nüüd on terve tald maas. Rohkem polegi vaja. Mingeid päkapikke ei pane sa niikuinii tsikli otsa, asi ongi alati ainult paaris sentimeetris.

7cm tagaotsa madaldamine nende kontidega on ilmselgelt liiga palju (ratas jääb siis juba täiesti viltu, nokk üleval), ees kahvlit kindlasti läbi prillide nii palju ohutult alla lasta ei saa, tuleb hakata juba amorte ehitama.

Aga kui ma eksin, siis ikka paranda mind. Sest arutelu peakski olema see, mis migni tulemuseni viib
Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942

will111
Postitusi: 2936
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 191 korda

Re: K: Kawasaki ZX6R madaldamine

Lugemata postitus Postitas will111 » 14 Jaan 2019, 22:37

Piipz, ei ma ei eksi. Nagu alati :D Mina rääkisin täiesti selgelt mitte preloadi peale keeramisest, vaid ikka selle maha keeramisest. Ja nagu sa ise ju täpselt selgitasid siis mis juhtub kui vedru preloadi peale keeramise asemel hoopis maha keerata? Justnimelt, tsikkel vajub rohkem alla (mille teine pool on see, et kui peale keerad siis tõepoolest, vajub vedru peale istudes vähem kokku). Aga minumeelest see on niivõrd lihtne mehaanika algtõde, et sellist asja pikemalt arutama hakata on nagu isegi natuke veider. Nagu ma kohe ütlesin ja väidan endiselt - see variant toimib siis ja AINULT SIIS kui ratta omanikul praegu on preloadi piisavalt palju peale keeratud, et seda on kuskile maha keerata. Maha ehk vähemaks ehk vedru eelpinget maha võtta, mitte juurde keerata. Sellisel juhul saab ta oma ratta preloadi arvelt madalamaks. Kui preload juba on maha keeratud või sealt lihtsalt pole eriti miskit järgi lasta siis loomulikult sel moel enam midagi madalamaks ei saa!

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2199
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 106 korda
Kontakt:

Re: K: Kawasaki ZX6R madaldamine

Lugemata postitus Postitas StreetMoto » 15 Jaan 2019, 10:02

will111 kirjutas:
14 Jaan 2019, 16:58
mõni cm on väga vähe, võid ka lihtsalt proovida keerata preloadi amordil/vedrul maha.

ja teine asi, madalama profiiliga rehv võib iseenesest juba umbes nii sent poolteist kõrgust vähendada. need on siis mõlemad sellised võrdlemisi lihtsalt variandid. kui ei aita siis madalduskomplekt annab kindlasti tulemuse nagu soovitati

omaette teema küll minumeelest, et kas paar sentimeetrit madalduse pärast on tõesti mõtet hakata üldse midagi tegema või muutma? see on ju praktiliselt tajumatu
Selle postituse kõik lõigud on nii rumalad ja valed, et peaks kohe kuskile punaselt näidisena välja panema.

Esiteks paar cm linnarattal muudab kapitaalselt nii sõidudünaamikat kui jala mahaasetamise temaatikat. Ära vaata kõike krossitsikli sadulast, kus sa võib-olla tõesti midagi ei tunne.

Teiseks - vedru eelpingega ei reguleerita kunagi tsikli istekõrgust. See muudab kogu amordi töö mõttetuks, sest keerad lõpuni maha, et peale istudes tsikkel kokku vajuks ja amort istub ühes otsas, taob põhja ja tööd ei tee. Vedru eelpinge seadistus on kooskõlas sõitja kaaluga ja sellel on vaid üks eesmärk - luua amordile võimalus töötada selliselt, et ta ei peaks tööd tegema kummaski piirsituatsioonis ehk siis ei tao kummaski otsas põhja.

Kolmandaks - rehvi profiiliga mõjutad sa tsikli kurvis käitumist niivõrd palju, et sisuliselt oleks sul nagu täitsa teine tsikkel istumise all. Lisaks on tootja projekteerinud rehvi laiuse ja kõrguse vastavuses esiamordi kaldenurgaga ja kes teab veel millega. Paned kõrgema profiili ja tsikkel kallab ise kurvi. Paned madala profiili ja pead hakkama ise metsikult tööd tegema, et üldse keerata saaks.
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

will111
Postitusi: 2936
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 191 korda

Re: K: Kawasaki ZX6R madaldamine

Lugemata postitus Postitas will111 » 15 Jaan 2019, 12:42

kas vedru eelpinge muutmine muudab tsikli istme kõrgust maast või ta ei mõjuta seda? jah/ei vastus palun sellele küsimusele
Kasutaja avatar

Teema algataja
VõrrigaMaalt
Postitusi: 19
Liitunud: 16 Nov 2017, 21:09
Tsikkel: Kawasaki ZX-6R Ninja
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 1 kord

Re: K: Kawasaki ZX6R madaldamine

Lugemata postitus Postitas VõrrigaMaalt » 15 Jaan 2019, 15:01

StreetMoto kirjutas:
14 Jaan 2019, 16:36
Tuleb osta lihtsalt madalduskomplekt konkreetsele tsiklile. Nii lihtne see ongi. Hinnaklass 50-80 eur ja madaldusulatus 25-70mm vahemikus. Meil reguleeritav kit kohapeal olemas. Huvi korral kontakt allpool. Erasõnumitele ei vasta, päring ainult meili teel!
Panen kirja teele ja ehk saan rohkem asjast teada.

Samuti vaatasin ebay-st neid "konte". Kuid seal pakutavatest ei oska kohe kindlasti midagi valida ise.
Hetkel on nii, et päris varba otsaga hoidma ei pea, kuid olekski vaja ilmselt mingi 2-4cm allapoole.
Kvaliteetne 6m puitmaterjal Pärnumaal minult. Prussid, lauad
Tsiklile varuosad Pärnus minult, samuti puhastus ja määrdevahendid.
Osram eriseeria ja M-Tech pirnid foorumlasele hea hinnaga.
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2199
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 106 korda
Kontakt:

Re: K: Kawasaki ZX6R madaldamine

Lugemata postitus Postitas StreetMoto » 16 Jaan 2019, 11:50

will111 kirjutas:
15 Jaan 2019, 12:42
kas vedru eelpinge muutmine muudab tsikli istme kõrgust maast või ta ei mõjuta seda? jah/ei vastus palun sellele küsimusele
Kontekstist väljarebitud lausele on ainult üks vastus: JAH, mõjutab.

Aga on selles, et tsikkel ilma sõitjata ei oma nagu erilist pointi. Vedru eelpinge seadistatakse sõitja+tsikkel kaalule ehk siis tsikkel on projekteeritud vedrustuse mõttes ja ühtviisi toimima nii 50kg kui 100kg sõitjale ja kui vedru eelpinge on õigesti seadistatud, siis tsikli istme kõrgus ei muutu ning amort jääb tööle oma õiges töövahemikus.

Usun, et sa saad aru küll tegelikkuses asjast :-) Eksisid väitega, mis seal ikka - parandame ära ja elu läheb edasi. Muidu keerleb igasugu teooriaid veel välja. Rehvirõhku vähendades saab ka ju tegelikult tsikli kõrgust muuta. Lased aga 1bar välja ja ongi 1-2cm madalamaks vajunud...

Ja kui tahaks norida, siis võiks nõuda vastust küsimusele, kas rehvi tühjakslaskmine mõjutab tsikli istme kõrgust maapinnast. Paluks Jah/ei vastust sellele küsimusele!
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 1440
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 288 korda
Tänatud: 339 korda

Re: K: Kawasaki ZX6R madaldamine

Lugemata postitus Postitas Madlobster » 16 Jaan 2019, 12:05

naise vfr sai madalmaks lastud paar cm vahe oli väga selgelt tajutav
hiljem sai veel sadulast ka juurde lastud natuke.

väga suur vahe on kui palju jalast maha ulatub, kas varbaots, päkk või täistald
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:

will111
Postitusi: 2936
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 191 korda

Re: K: Kawasaki ZX6R madaldamine

Lugemata postitus Postitas will111 » 16 Jaan 2019, 12:43

Streetmoto, mis väitega ma täpselt eksisin? Üldse mitte norimise mõttes ei küsi, reaalselt tahakski täpselt teada, et edaspidi ei eksiks. Asi ei ole ju selles, et preload mõjutaks kõrgust vaid ilma sõitjata. Täpselt samamoodi mõjutab ta seda ka koos sõitjaga, või ma eksin? Äkki tõesti, kuigi noh...ma olen seda isiklikult praktikas tõestanud, lugematu arv kordi. Vastasel juhul poleks loomulikult mõtet sellest üldse rääkida siinkohal.

Samamoodi see rehvirõhu näide. Sina rõhud sellele, et rehvirõhku vähemaks lastes ei tohi tsikli kõrgust muuta. Aga kui ma oleksingi väitnud, et nii saab tsikli kõrgust muuta ja võid seda proovida...milles ma siis täpsemalt eksiksin? Kuidas sa tead, et mõnel mehel ei ole tagarehvi sees 3 bari, mis äkki tulekski lasta pigem 2 peale? Kuidas sa tead 100% veendunult, et mõne mehe (või naise) tagaamordi preload on just praegu seadistatud nii absoluutselt perfektselt paika, et seda MITTE MINGIL juhul ei tohiks millimeetritki järele lasta? Kas mina eksin kui ma lambist selliseid eeldusi ei tee, vaid jätan õhku täiesti reaalse võimaluse, et preload võib olla täiesti valesti seadistatud. Aga sinul on õigus kui eeldad, et see on kindlasti täiesti paigas?

Ma saan täielikult aru, mida sa öelda tahad. Et preload on MÕELDUD seadistamaks amorti töötama õiges tööulatuses. Selles osas polegi millegi üle vaielda. Kuid preloadi keeramise/muutmise mõjul tsikkel ka kas tõuseb kõrgemaks või langeb madalamaks. Seda fakti ei saa lihtsalt kõrvale jätta.
Kui tahaks norida siis kas pikemate või lühemate kontide installimine tsiklile ei mõjuta ega muuda geomeetriat ja seeläbi kõike, mis puudutab selle tsikliga sõitmist? Täpselt nagu seda teed teistsuguse profiiliga rehv või preloadi muutmine. Võib ju täpselt samamoodi öelda, et ega tegelikult pole mõeldud ühelegi rattale panna külge suvalise pikkusega konte. Jah, mõnel juhul saab seda muutunud geomeetriat uuesti tasakaalustada liigutades esimesi torusid üles või alla, aga seal on ka üsna selged piirid sest üle paari sentimeetri toru triple clampis üles lastes sa enamsti juba hakkad piirama maksimaalset vedrustuse käiku ees.
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 1440
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 288 korda
Tänatud: 339 korda

Re: K: Kawasaki ZX6R madaldamine

Lugemata postitus Postitas Madlobster » 16 Jaan 2019, 13:00

antud juhul will sa demagoogitsed. tänavamoto vastus oli väga korrektne
mis selle point on?

rehvirõhule võib veel lisada selle kulumise, ja samuti oma kõhutühjuse/või täitumuse, need kõik mõjutavad
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:

will111
Postitusi: 2936
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 191 korda

Re: K: Kawasaki ZX6R madaldamine

Lugemata postitus Postitas will111 » 16 Jaan 2019, 13:56

mille point?

ma toon ühe lihtne aga väga konkreetse näite, tsikli vedrustuse seadistamisest sõitja jaoks. kes iganes võib siis kommenteerida ja öelda mulle, mis täpselt ma valesti tegin ja milles täpselt ma eksisin.
inimene x ostab omale mootorratta. mootorrattal on tagaamort 7 preload saedistamise astmega ja tehasest on seadistus täpselt keskel. tehasest on ratas seadistatud 80kg sõitjale. inimene x on 50kg, istub oma uue ratta selga ja kurdab, et jalad ei ulata maha. midagi muud ta kurta ei oska sest ta on algaja ning tahab lihtsalt, et jalad paremini maha ulatuksid. ütleb, et vähemalt paar cm võiks madalam olla.
mina võtan selle ratta ja mõõdan static sag'i sõitjaga. ilmselgelt on seda liiga vähe, tulenevalt eelnevat kirjeldusest. keeran vedru preloadi maha, tõenäoliselt täieti maksimaalselt maha, et saavutada tulemus, kus static sag on mõistlikus vahemikus. inimene x istub selga, static sag ongi paigas ja selle kõrvalmõjuna on ka inimesel jalad palju varem maas. inimene rahul ja vedrustus õigesti (sõitja reaalse massi järgi) seadistatud.

ootan siis selgitust, et mis ma valesti tegin ja kuidas oleks olnud õige?

franz125
Postitusi: 2394
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 98 korda

Re: K: Kawasaki ZX6R madaldamine

Lugemata postitus Postitas franz125 » 16 Jaan 2019, 14:16

Valesti on mu meelest see etsa eeldasi nagu oleks teema algatajal amordid põhja keeratud.Tsikklil ju ongi ainult üks õige kõrgus nagu Neeme juba eelpool seletas.Ratturi kaal ju rolli ei mängi.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1.YamahaGTS selle suve sõiduriist.
VTX1800R potsataja(tjuunimisel)
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5805
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 748 korda
Tänatud: 624 korda
Kontakt:

Re: K: Kawasaki ZX6R madaldamine

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 16 Jaan 2019, 14:40

Spoiler:
will111 kirjutas:
16 Jaan 2019, 13:56
mille point?
ootan siis selgitust, et mis ma valesti tegin ja kuidas oleks olnud õige?
Reguleerimisega mitte midagi või noh, kui sa nüüd juuksekarva tahad pooleks ajada siis tsikkel oleks tulnud kaalude peale ka panna. :)
Aga muus osas ehk sinu sõnul point? Sa ajad omavahel kaks erinevat asja täiesti sassi: vedrustuse ja sadula kõrguse. Kui sul ühel elujuhtmil õnnestus need kaks omavahel 1:1 ühenda siis palju õnne. Aga selle baasi ei saa teha "omat teemat" ja järkeindlalt väita, et preload ongi sadula kõrguse muutmise vahend. See on lugejate jaoks paras häma. Sadula kõrgust muudetakse jätkuvalt kahe meetodiga:
* sadula geomeetria muutusega
* sellekohaste erivahenditega (kondid, klotsid jms)

Sealjuures eeldame, et sõitja on vedrustuse enda jaoks paika pannud (normaalolukord) mitte ei eelda, et sõitjal on preload maksimumi keeratud (erijuhtum).
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee

will111
Postitusi: 2936
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 191 korda

Re: K: Kawasaki ZX6R madaldamine

Lugemata postitus Postitas will111 » 16 Jaan 2019, 15:32

Kus ma seda väitnud olen? Ma tean üht kohta, kus ma väitsin, et preload küll ei ole sadula kõrgus muutmise vahend...aga sõltumata sellest ta seda siiski muudab. See ongi kõik, mida ma siin väitnud olen ning minumeelest mitte keegi pole mitte ühegi pädeva argumendi ega selgitusega selle väite tõesust ümber lükanud. Kui ma küsisin otse, et kas preload seadistus siis muudab sadula kõrgust või mitte, oli vastus, et jah muudab küll.

Me ei saa mitte kunagi ja mitte mingil moel lihtsalt laest võtta ja eeldada, et sõitja on vedrustuse enda jaoks perfektselt paika pannud. Ma usun, et sa tead seda ise ka väga hästi, et suurem osa tsikliomanikke pole tegelikult oma ratta vedrustust kunagi isegi näpuga katsunud (sest see on nii kakane). Veel väiksem osa rattaomanikke actually teab mismoodi seda vedrustust enda jaoks üldse paika peaks panema. Ja kui nüüd PÄRIS aus olla siis suurem osa rattaomanikke, kes mõõdavad igapäevaselt tänavaid, ei taju sõiduomadustes ka mitte mingisugust vahet kui neil keerata preloadi näiteks 10mm peale või maha. AInuke asi, mida nad võibolla tajuvad ongi ehk see, et varvas ei ulatu nii hästi maha, või siis ulatub rohkem maha
Kasutaja avatar

Teema algataja
VõrrigaMaalt
Postitusi: 19
Liitunud: 16 Nov 2017, 21:09
Tsikkel: Kawasaki ZX-6R Ninja
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 1 kord

Re: K: Kawasaki ZX6R madaldamine

Lugemata postitus Postitas VõrrigaMaalt » 19 Jaan 2019, 19:51

Mõõtsin täna Sag'i ära. Amort alla liigub 2cm peale istudes ning üles vähem kui cm. Järelikult on siis jäikus liiga peale keeratud vms.
Kvaliteetne 6m puitmaterjal Pärnumaal minult. Prussid, lauad
Tsiklile varuosad Pärnus minult, samuti puhastus ja määrdevahendid.
Osram eriseeria ja M-Tech pirnid foorumlasele hea hinnaga.

will111
Postitusi: 2936
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 191 korda

Re: K: Kawasaki ZX6R madaldamine

Lugemata postitus Postitas will111 » 20 Jaan 2019, 02:50

Jah, paistab nii. Tagumise sag'i võid sättida vabalt kuni 40mm, soovitatav on küll tänavaratastel tavaliselt kuni 35mm, kuid mitte midagi ei juhtu ka sellest pisut üle minnes. Võiksid ka ühtlasi siis vaadata, mis asendis sul compression hetkel on. See on see +- nupp, mille kohta küsisid privas. Keera seda näiteks - suunas kuni enam edasi keerata ei saa. Jäta meelde, mitu klikki see oli. Nüüd keera teisele poole ehk lõpuni + poole. Loe jälle kokku mitu klikki oli. See viimane loetud klikkide arv on sul maksimaalne reguleerimisvahemik. Esimene loetud klikkide arv näitab kui palju sul compressionit seni peale keeratud oli. Näiteks - poole läks 10 klikki ja pärast lõpuni + poole 30 klikki. Seega oli compressionit peale keeratud 10 astme võrra ehk 1/3 maksimumist. Sel juhul võiksid seda natuke lisada, näiteks 15 kliki peale keerata ehk täpselt keskele. See aitab ka pisut kompenseerida rohkem maha keeratud preloadi. (väiksem võimalus, et mõni eriti räige auk lööb amordi põhja)

Lisaks võiksid ühtlasi ära mõõta ka esikahvli ehk esimese osa sag'i samamoodi nagu tegid seda taga. Võibolla on ka seal hetkel asi liiga palju peale keeratud. Sel juhul tuleks seda samuti järgi lasta kuni sag on vähemalt 30mm, pigem kuskil 35. Kui kõik see tehtud siis ongi su tsikkel ilmselt kuskil 2cm madalam sõites ning lisaks oled oma vedrustuse tänaval sõitmiseks õigesti seadistanud
Kasutaja avatar

Teema algataja
VõrrigaMaalt
Postitusi: 19
Liitunud: 16 Nov 2017, 21:09
Tsikkel: Kawasaki ZX-6R Ninja
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 1 kord

Re: K: Kawasaki ZX6R madaldamine

Lugemata postitus Postitas VõrrigaMaalt » 26 Mär 2019, 16:09

Pilt
Kõik on rääkinud ainult jutte, et mine selle mehe juurde ja vot see mees alles oskab. Nüüd täna tahaks ise näppida seda ja saada sõitma ratta.
Rattal all sama amort ja süsteem. Nagu kirjutasin, siis absoluutselt amort ei liigu, alla2.5cm ja üles 0.5cm.
Balloonist mida ma keerama peaksin, seal suur kuuskant ja sees väike lapiku kruvikaga koht keeramiseks?! Mida teeb kuuskant ja mis juhtub kui keeran seest lapiku kruvikaga väikest osa?
Vedru seibid on suht alla keeratud. Need peaks veidi tagasi ehk üles laskma, vedru lahti natukene.
Kvaliteetne 6m puitmaterjal Pärnumaal minult. Prussid, lauad
Tsiklile varuosad Pärnus minult, samuti puhastus ja määrdevahendid.
Osram eriseeria ja M-Tech pirnid foorumlasele hea hinnaga.

tauf
Postitusi: 81
Liitunud: 07 Okt 2014, 18:52
Tsikkel: Suzu
Tänatud: 2 korda

Re: K: Kawasaki ZX6R madaldamine

Lugemata postitus Postitas tauf » 26 Mär 2019, 18:40

Manual: https://ownersmanuals2.com/kawasaki/nin ... nual-69000
Alates lk 100 tagaamordi seadistus.
Kuuskant tundub et ei tee midagi vaid on korgi maha keeramiseks.

Igaks juhuks ka üks video kuidas sag-i mõõta:



Vasta

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”