Väike elektri chopper

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
akvanaut
Postitusi: 116
Liitunud: 04 Jaan 2014, 02:38
Tsikkel: xt660z, wr450f,V-strom,Jawa
Asukoht: Pildiküla
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 29 korda
Kontakt:

Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas akvanaut » 21 Jaan 2019, 16:05

Sai ka üks suurem projekt ette võetud.
Kuna ilumeelt väga ei oma, siis asja visuaalne pool võib välja tulla ehk midagi ratbike laadset aga eks paista :)
Doonoriks on SMC Rex chopper 125 kere (kui kellelgi on selle ratta juppe, oleksin huvitatud.)

mootor: 48V 5KW Goldenmotor HPM5000B
kontroller: kellycontroller KLS7245H
akud: 18650 Liitium, ~54Ah moororile ja eraldi 12v 8Ah tulede, signaali ja jahutuse jaoks.
plaanis oli ka supekondekaid kasutada kiireks pidurdusenergia salvestamiseks ,aga võimalik, et mõistlikum on samade gabariitide jagu akusid lisada ja laadimisvoolu piirata.
Seda peab veel arvutama ja katsetama.

IMG_20180915_132518.jpg
IMG_20181230_224631.jpg
IMG_20190120_185325.jpg
IMG_20190120_185605.jpg



will111
Postitusi: 3149
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas will111 » 21 Jaan 2019, 16:59

mootor ja kontroller vist kokku kuskil 1k...aga mis see aku kah maksta läks ja mis pingega akupakk üldse tuleb? 54ah 72v juures oleks juba suhteliselt okei aga see aku tuleks ka juba päris suur kärakas, peaks vist olema kuskil 400 elementi/~20kg
Kasutaja avatar

Vint
Mode/Toetajaliige
Postitusi: 1469
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome-Riihimäki
Tänanud: 77 korda
Tänatud: 78 korda

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas Vint » 21 Jaan 2019, 19:15

Sõbralik soovitus, tee tugevamad mootori kinnitused.
Noorusajast meenutades, druzba saag jaksas oma 90 kuupsendise töömahu ja kolme -poole hobusega, väänata ennast viltu raami vahel. Lihtne lahenduses oli lisada reguleeritav tõmmits vastaspoolele.

Dusterx
Postitusi: 228
Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
Asukoht: Kehra
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 39 korda

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas Dusterx » 24 Jaan 2019, 23:51

Põnev ettevõtmine, mida plaanid teha legaalsusega? Ning kui kade pole, siis kui kunagi valmis, võiksid asja maksumuse ka üles riputada.
Kasutaja avatar

Teema algataja
akvanaut
Postitusi: 116
Liitunud: 04 Jaan 2014, 02:38
Tsikkel: xt660z, wr450f,V-strom,Jawa
Asukoht: Pildiküla
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 29 korda
Kontakt:

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas akvanaut » 29 Jaan 2019, 15:02

Vint kirjutas:
21 Jaan 2019, 19:15
Sõbralik soovitus, tee tugevamad mootori kinnitused.
Võibolla tõesti tuleks tugevamaks teha. lisan tagaküljele ühe kinnituse juurde. varsti saab kohapeal käima panna, siis saab veidi aimu. Mootori esiküljele jätaks kohad peltier elementide jaos, juhuks kui peaks lisajahutust vaja minema.
Dusterx kirjutas:
24 Jaan 2019, 23:51
Põnev ettevõtmine, mida plaanid teha legaalsusega? Ning kui kade pole, siis kui kunagi valmis, võiksid asja maksumuse ka üles riputada.
Legaalsuse osas on natuke maanteeametiga suheldud. Eelarve tabelis on kirjas 1800eur + vormistamine+ akud (mis on hetkel tasuta käes).
Eks paista mis lõpuks välja tuleb. :)
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5938
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 781 korda
Tänatud: 654 korda
Kontakt:

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 29 Jaan 2019, 20:20

@akvanaut mis võiks olla prognoositav sõiduulatus ja laadimisaeg?
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee

Virks
Postitusi: 16
Liitunud: 21 Apr 2018, 16:48
Tsikkel: Varadero
Tänatud: 3 korda

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas Virks » 29 Jaan 2019, 20:32

akvanaut kirjutas:
29 Jaan 2019, 15:02
Mootori esiküljele jätaks kohad peltier elementide jaos, juhuks kui peaks lisajahutust vaja minema.
Mida need peltieri elemendid jahutada aitavad?
Need toodavad ise niipalju sooja juurde ja seda kõike sõiduulatuse arvelt...
Kasutaja avatar

Teema algataja
akvanaut
Postitusi: 116
Liitunud: 04 Jaan 2014, 02:38
Tsikkel: xt660z, wr450f,V-strom,Jawa
Asukoht: Pildiküla
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 29 korda
Kontakt:

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas akvanaut » 30 Jaan 2019, 01:41

Macintosh kirjutas:
29 Jaan 2019, 20:20
@akvanaut mis võiks olla prognoositav sõiduulatus ja laadimisaeg?
sõiduaeg ~50min, Laadija esialgu 6A, ehk siis umbes 8h, ühesõnaga linnas tööl käimise masin, mis ööseks laadija otsa jätta.

Virks kirjutas:
29 Jaan 2019, 20:32
Mida need peltieri elemendid jahutada aitavad?
Need toodavad ise niipalju sooja juurde ja seda kõike sõiduulatuse arvelt...
"The cold side of TEC may be used to cool high temperature power electric devices."
Ehk siis ühelt poolt külm, teiselt kuum. Palju ta jahutab ja kui suurt radikat vajab, selgub katsetamise käigus.
Sõiduulatust ei mõjuta, kuna mootori akud toidavad vaid mootorit, kui siis vaid ~500gr lisaraskuse võrra. Mõistlik oli teha 48V ja 12V tarbijad eraldi akudega.
Aga praegu käib alles kõva keevitamine ja käiamine. :)

will111
Postitusi: 3149
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas will111 » 30 Jaan 2019, 03:51

No see on natuke liiga primitiivne selgitus, et ühelt poolt külm ja teiselt kuum. Tõele ta vastab, aga mis antud juhul selle asja eesmärk oleks või mida see peaks andma? Peltieri kuuma poole peal peavad sul ikkagi olema radikad, mis hajutavad ära nii selle mootori soojuse kui ka lisanduva sisse antud voolu jagu soojust.
Kui sul on probleemiks või arvad, et teoreetiliselt võiks saada probleemiks mootori, kontrolleri või mille iganes komponendi liiga suur heat output, et seda ei jõua enam sõites vabalt üle radika kõiva õhuga ära jahutada siis minumeelest oleks palju mõistlikumaks lahenduseks radikale lihtsalt mingisugune ventilaator lisada...või siis suuremad/efektiivsemad radikad.
Kasutaja avatar

Teema algataja
akvanaut
Postitusi: 116
Liitunud: 04 Jaan 2014, 02:38
Tsikkel: xt660z, wr450f,V-strom,Jawa
Asukoht: Pildiküla
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 29 korda
Kontakt:

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas akvanaut » 07 Mär 2019, 12:47

Kere keevitustööd on lõppenud. Kahjuks ilusa keevisõmbluse tegemist ikka käppa ei saanud.
Mootorile tegin ühe kinnituspunkti juurde.

esimene käivitus:
Manused
IMG_20190217_234125.jpg
Kasutaja avatar

Teema algataja
akvanaut
Postitusi: 116
Liitunud: 04 Jaan 2014, 02:38
Tsikkel: xt660z, wr450f,V-strom,Jawa
Asukoht: Pildiküla
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 29 korda
Kontakt:

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas akvanaut » 03 Juun 2019, 02:36

Esimesed 4 meetrit on sõidetud, garaažis. Lahe :)
Äkiline just ei ole, aga ülekanne sai arvestatud soovitud tippkiiruse 80-90kmh järgi. Eks pärast saab hammakatega mängides sobiv kompromiss leitud.
Üks akupakk valmis, neli veel teha. Kontrolleri peale sobis täpselt vana jaffi paak, see vaja veel mustaks värvida. Kus saaks lasta seda teha?
Sai ka superkondeka pakk tehtud, aga see laadub isegi oma balanseerimiselektroonikaga väga ebaühtlaselt, vaatab kas hakkan ise lisatakistitega võrdseks ajama või jätab selle üldse välja.
Kus kohast saaks plastist kerge esiporika 19" rattale?
Tundub et tagaratas loperdab, vaja ka lasta sirgestada.
Selle projektiga pralleelselt valmib ka töökoda igasugu tööriistade ja masinatega. Umbes nii, et vaja keevitada, tuleb keevitus osta, vaja puuruda, tuleb puurpink osta, on ruumis külm, tuleb kütteseade ehitada jne. Ratta omahinnale neid juurde lisama ka ei hakka, see on pigem boonus. :)
IMG_20190601_025734.jpg
IMG_20190601_025941.jpg
Viimati muutis akvanaut, 03 Juun 2019, 12:20, muudetud 1 kord kokku.

will111
Postitusi: 3149
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas will111 » 03 Juun 2019, 04:26

palju sul kontroller maksma läks?
mis komponentidest täpsemalt seda superkondet valmistasid ja kuskohast neid asju hankisid? on sel kondel [Motobot: õige on "gondel"] mingil arvutuslikud parameetrid ka? akusid teed pisikestest ümaratest elementidest ise punktkeevitusega?
Kasutaja avatar

Teema algataja
akvanaut
Postitusi: 116
Liitunud: 04 Jaan 2014, 02:38
Tsikkel: xt660z, wr450f,V-strom,Jawa
Asukoht: Pildiküla
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 29 korda
Kontakt:

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas akvanaut » 03 Juun 2019, 12:14

kontrolleri sain 362eur koos tollimaksuga. kondekad on odavad green-cap 500F. akud jah 18650 li-ion.
Kasutaja avatar

Teema algataja
akvanaut
Postitusi: 116
Liitunud: 04 Jaan 2014, 02:38
Tsikkel: xt660z, wr450f,V-strom,Jawa
Asukoht: Pildiküla
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 29 korda
Kontakt:

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas akvanaut » 26 Aug 2019, 13:02

Nüüd on üksjagu juba maja ees ringi tiirutatud. Kõik toimib. Regamiseks vaja veel kaugtule ja suunatulede indikaatorlambid tekitada. Ostsin spets spidoka ka kus need lambid sees, aga esimese hooga ei õnnestunud kiirust õigeks kruttida ning panen ajutiselt velo spidoka.
Järgmisena peab leidma koha kus umbes tund aega tavaliiklusest eemal regamata rattaga järjest sõita saaks et testida aku pidavist ja mootori/kontrolleri kuumenemist.

franz125
Postitusi: 2441
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 102 korda

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas franz125 » 26 Aug 2019, 15:57

Velo spidokaga ei lähe läbi ülevaatuse.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1.YamahaGTS selle suve sõiduriist.
VTX1800R potsataja(tjuunimisel)
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5938
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 781 korda
Tänatud: 654 korda
Kontakt:

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 26 Aug 2019, 16:22

Spoiler:
franz125 kirjutas:
26 Aug 2019, 15:57
Velo spidokaga ei lähe läbi ülevaatuse.
Miks mitte?
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee

franz125
Postitusi: 2441
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 102 korda

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas franz125 » 26 Aug 2019, 18:40

Pole selle jaoks homologeeritud.Isegi Sigmaspordi tsikkli MC1812 kompu ei ole liikluses legaalne.Ei usu et mingi tava velo oma seda on.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1.YamahaGTS selle suve sõiduriist.
VTX1800R potsataja(tjuunimisel)
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 5131
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1600 & NX650
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 201 korda
Tänatud: 160 korda

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas yeekim » 26 Aug 2019, 18:44

Kas mitte asi ei ole valgustuse olemasolus?
Teen saiast sitta!
Kasutaja avatar

Teema algataja
akvanaut
Postitusi: 116
Liitunud: 04 Jaan 2014, 02:38
Tsikkel: xt660z, wr450f,V-strom,Jawa
Asukoht: Pildiküla
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 29 korda
Kontakt:

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas akvanaut » 26 Aug 2019, 18:51

franz125 kirjutas:
26 Aug 2019, 15:57
Velo spidokaga ei lähe läbi ülevaatuse.
Endurokaga sain küll läbi, aga ok uurin asja.

pyta
Postitusi: 1027
Liitunud: 22 Mai 2009, 18:23
Tsikkel: Beta 300rr, Fz1n
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 13 korda

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas pyta » 26 Aug 2019, 19:56

Spido on ülevaatusel vaja? Näidu ütlemiseks? Enduurol pole ostmisest saadik spido töödanud, pole mingit probleemi olnud üv-ga. Läksin kohale, polnud suunatulesid, peegleid, signaali, jalga, väike kleebisnumber - ikka sai tehtud
RF600R ´96 (09-10) XT600 ´90 (10- 15) ZX9R ´98 (10-11) Thunderace '98 (12-12), GSX-R 750 '04 (13-15), TT600RE '05 (15-16), RSV1000R '08 (16-18), Beta 300rr '14 (16-...), Fz1n '09 (18-...)

franz125
Postitusi: 2441
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 102 korda

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas franz125 » 26 Aug 2019, 21:57

yeekim kirjutas:
26 Aug 2019, 18:44
Kas mitte asi ei ole valgustuse olemasolus?
See on ka üks põhjusi mis võidakse ette tuua.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1.YamahaGTS selle suve sõiduriist.
VTX1800R potsataja(tjuunimisel)
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Kasutaja avatar

retro
Postitusi: 847
Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
Asukoht: Kohatu
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 22 korda
Kontakt:

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas retro » 26 Aug 2019, 22:28

franz125 kirjutas:
26 Aug 2019, 21:57
yeekim kirjutas:
26 Aug 2019, 18:44
Kas mitte asi ei ole valgustuse olemasolus?
See on ka üks põhjusi mis võidakse ette tuua.
Sigmal on ju valgus olemas. 5 a käinud ja ükski tüv punkt pole kobisenud.

will111
Postitusi: 3149
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas will111 » 26 Aug 2019, 23:02

mis nende superkondekatest sai? see osa ka töötab, ja mis eesmärgiga need üldse panid, et kiirenduste ajal saaks suuremat voolu tõmmata?

franz125
Postitusi: 2441
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 102 korda

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas franz125 » 26 Aug 2019, 23:08

Spoiler:
retro kirjutas:
26 Aug 2019, 22:28
franz125 kirjutas:
26 Aug 2019, 21:57
yeekim kirjutas:
26 Aug 2019, 18:44
Kas mitte asi ei ole valgustuse olemasolus?
See on ka üks põhjusi mis võidakse ette tuua.
Sigmal on ju valgus olemas. 5 a käinud ja ükski tüv punkt pole kobisenud.
Aga mitte koos ratta valgustusega.Neil ju tegelikult kirjad peal et "unlegal on traffic" ja kui neid lahedalt läbi lastakse siis ju ok.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1.YamahaGTS selle suve sõiduriist.
VTX1800R potsataja(tjuunimisel)
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Kasutaja avatar

Teema algataja
akvanaut
Postitusi: 116
Liitunud: 04 Jaan 2014, 02:38
Tsikkel: xt660z, wr450f,V-strom,Jawa
Asukoht: Pildiküla
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 29 korda
Kontakt:

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas akvanaut » 27 Aug 2019, 12:12

will111 kirjutas:
26 Aug 2019, 23:02
mis nende superkondekatest sai? see osa ka töötab, ja mis eesmärgiga need üldse panid, et kiirenduste ajal saaks suuremat voolu tõmmata?
kondekaid pole veel peale pannud, sellega tegeleb hiljem edasi. Eesmärke oli kaks:
säästa akusid suurte voolukõikumiste eest ja pidurdusenergia maksimaalne ärakasutamine.
sellega kaasneb ka parem kiirendus, mis tegelt on keskealisele praegugi piisav.
Regen käivitub kas gaasirutska maha keerates või piduripedaalile vajutades. Laadimisvoolu on võimalik sammhaaval programmerida. Hetkel on küsimus, kas neid voolusid saab ka konfida eraldi, et pidurile vajutades maksimaalselt ja rutskaga vähem. Siis oleks kondedega mõtet edasi minna. Aga need on kõik juba lisad.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5938
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 781 korda
Tänatud: 654 korda
Kontakt:

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 27 Aug 2019, 14:55

yeekim kirjutas:
26 Aug 2019, 18:44
Kas mitte asi ei ole valgustuse olemasolus?
Valgustuse olemasolu on ilmselt võtmeküsimus. Seadus ega E-reegel homologeeringut ei nõua, külla aga spidomeetri nähtavust pimedas.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee

will111
Postitusi: 3149
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas will111 » 27 Aug 2019, 15:19

mhmh, endal on üks sarnane prototüüp plaanis. kontroller ilmselt tuleks täpselt samasugune, mootor umbes selline 10-15kw'ne ja masina kasutus selline, et superkondesid oleks kindlasti tarvis vahele kuna kogu sõit koosneebki max kiirendus/max pidurdus tsüklitest. kuna akupakist pidevalt ~200a tõmmata (küll lühiajaliselt aga siiski..) mõjuks selle elueale ilmselt väga kehvasti siis konded oleks jube hea mõte küll.

kas sellel kontrolleril endal on ka mingisugune "kondeloogika" sees? või see loogika käib juba puhtalt kondepaki küljes? seal on ju ka tegelikult mingisugune balancing, et kui kiiresti kondepakk akudelt end täis tagasi laeb jne
Kasutaja avatar

Teema algataja
akvanaut
Postitusi: 116
Liitunud: 04 Jaan 2014, 02:38
Tsikkel: xt660z, wr450f,V-strom,Jawa
Asukoht: Pildiküla
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 29 korda
Kontakt:

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas akvanaut » 27 Aug 2019, 17:19

will111 kirjutas:
27 Aug 2019, 15:19
kas sellel kontrolleril endal on ka mingisugune "kondeloogika" sees? või see loogika käib juba puhtalt kondepaki küljes? seal on ju ka tegelikult mingisugune balancing, et kui kiiresti kondepakk akudelt end täis tagasi laeb jne
kontrolleril saab programmeerida igasuguseid voolusid, aga see on kahe otsa vahel, pole eraldi aku ja konde otsi.
sellisel asjal pole ka antud olukorras mõtet, et mingi seade hakkaks piirama nende laadimise kiirust.
kondeka mõte ongi see, et ta imeb endasse voolu praktiliselt nii kiiresti kui seda peale suudetakse anda ja keemiliselt võimalik. Balancing on lihtsalt öeldes elektroonika, mis jälgib pinget ja kui see saavutab max lubatud väärtuse (2,7V) siis hakkab kõrgemale minevat pinget soojuseks juhtima.
Kondekate üks puudus on, et nad seistes tühjenevad ja kui on akuga paralleelselt siis koormavad ka seda. ehk et ratast pole hea mitmeks päevaks ilma laadimata jätta. Samuti pole hea ratast kogu aeg laadija otsas hoida, kuna ~90->100% laadimine kurnab samuti akusid. Lahendus oleks selline, et kondekaid saab läbi võimsa lüliti eraldada akust, mis võimaldab vajadusel kumbagi eraldi laadida. See on vajalik ka ratta pikemaks perioodiks seisma jätmisel.

will111
Postitusi: 3149
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas will111 » 27 Aug 2019, 17:58

kui sa ei piira kondekate täislaadimise kiirust ehk sisuliselt voolu (neid laetakse tagasi ju aku pealt, kui just parasjagu ei laeta regeneratiivslet) siis kas nad mitte ei tõmba ikkagi akust korraga väga suurt voolu?

väga lihtsõnaline näide oleks selline, et oletame tahad teha suure võimsusvajadusega kiirenduse 5 sekundit, mootor tõmbab voolu supercapist selle kiirenduse jaoks ja ütleme, et selle kiirenduse jaoks vajalik vool on miski 20C sinu akupaki suhtes. akule aga oleks tervislikum või lausa hädavajalik, et kunagi üle 5C ei tõmba. kui nüüd oma kiirenduse oled ära teinud, konded on a'la pooltühjaks tõmmatud ja hakkavad taas täis laaduma aku pealt siis juhul kui seda ei piira tõmbab kondepakk võibolla täis laadimiseks veel suuremat voolu kui 20C. sellisel juhul sa ju tegelikult akut kuidagi ei säästa.
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1229
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 145 korda
Tänatud: 272 korda

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas Jesper » 27 Aug 2019, 18:36

Akuga paralleelselt ühendades sa ei saa ju kondekaid kunagi tühjaks, ehk siis kui kondeka pinge kukub aku pingeni, siis sealt ei tule enam piiksugi. Samas üle aku laadimispinge neid laadida ka ei saa :)



Vasta

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”