Mis juhtub, kui panna pikem amort?

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5543
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 706 korda
Tänatud: 579 korda
Kontakt:

Mis juhtub, kui panna pikem amort?

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 14 Mär 2019, 08:01

Mis juhtub, kui ma oma Triumph Tiger 800 "Roadie" 345.5mm pikkuse amordi asemele panen Tiger 800 XC 15.5mm pikema ehk 360mm pikkuse amordi?


Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 6876
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 100 korda
Tänatud: 160 korda
Kontakt:

Re: Mis juhtub, kui panna pikem amort?

Lugemata postitus Postitas mx77 » 14 Mär 2019, 08:05

Kui sag-i paika saad siis ei juhtu midagi erilist. amordi käik ilmselt küll väheneb. kuna sagi saavutamise arvelt on amordi varras rohkem korpuses sees, aga see pikkuse erinevus on marginaalne

andu
Postitusi: 244
Liitunud: 11 Juun 2014, 10:05
Tsikkel: hetkel: 2x yamaha, 2x honda
Asukoht: tallinn-riia-tartu-põlva
Tänanud: 45 korda
Tänatud: 26 korda

Re: Mis juhtub, kui panna pikem amort?

Lugemata postitus Postitas andu » 14 Mär 2019, 09:43

kui ülevalt ei lase madalamaks siis natukene stabiilsemaks rahulikumaks läheb maanteel kuid siiski marginaalselt, kui sag õige ja kannatab reguleerimist või õliga(vedelam/paksem) katsetamist et saada enda ratta jaoks normaalseks siis pane alla :)
mul fzs600 all kawa zx6r amordid need 20 mm pikemad, rinkal vahe tunda igapäeva liikluses pigem rahulikum originaalist
dare to dream...
Kasutaja avatar

randel
Postitusi: 493
Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
Tsikkel: Africa Twin
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 33 korda
Kontakt:

Re: Mis juhtub, kui panna pikem amort?

Lugemata postitus Postitas randel » 14 Mär 2019, 16:20

Mulle kõlab amordi pikkuseid vaadates, et jutt käib tagaamordist siiski. Tagaamort mõjub vedrustusele umbes 1:3 suhtega, ehk et 15mm erinevust tõstaks teoreetiliselt tagaotsa üles pea 50mm. See on päris palju ja võib vabalt põhjustada probleeme, kus tagakiige hakkab vastu summutit, keskharki vms käima. Lisaks niipalju ülesupitatud tagaosaga muutub juhitavus kindlasti äkilisemaks, Tigeril on suhteliselt agressiivne järeljooks niigi (90+mm teiste markide 110-120mm vastu mälu järgi).
Aga see on muidugi teoreetiline jutt, ise pole järele proovinud.

will111
Postitusi: 2554
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 175 korda

Re: Mis juhtub, kui panna pikem amort?

Lugemata postitus Postitas will111 » 14 Mär 2019, 19:17

Mac, aga mille poolest need amordid veel erinevad? Ehk et miks seda vahetust üldse tahaksid teha? Kui üks on regullimatu ja teine regullitav amort siis tasuks kindlasti ära vahetada. Tagumine ots tõuseb muidugi kõrgemaks (väga suure tõenäosusega). Kui palju täpselt seda ei tea keegi sest üks asi on amordi pikkus "vabas õhus" ehk täies pikkuses lahtiselt ja teine asi see kui pikk ta on reaalselt tsikli massi all, veel kolmas asi see kui pikk ta on siis kui sina ise ka tsikli peal istud.
Kõig mõistlikum on mõõta sag'id ära vana amordiga. Ja siis uuega. Saad reaalsed erinevused teada. Kui on kõvasti kõrgem, saad natuke vedru preloadi maha keerata ja sellega kompenseerida. Järgmine variant oleks ilmselt mõne teist vedru kasutamine amordi vahel.



Vasta

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”