BMW E36 elustamine

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
will111
Postitusi: 2667
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 182 korda

BMW E36 elustamine

Lugemata postitus Postitas will111 » 10 Apr 2019, 19:08

(auto) kütusepumba releed ilma 12v vooluallikata vist kuidagi põhjapanevalt testida ei anna (ehk siis lihtsalt tavalise hiina multimeetriga), või siiski? kuna auto linnas maja ees siis pole praegu kuskilt sellist juhtmestikku võtta, et releele 12v peale anda.

täpsemalt E36 relee, kuigi eks need vist tööta kõik samal põhimõttel.


Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1073
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 128 korda
Tänatud: 228 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Jesper » 10 Apr 2019, 19:16

A auto enda elekter toimib? Katsu lihtsalt näpuga, kas süüdet sisse keerates käib klõps.

Anoh 95% tõenäosusega on pump ise surnud, mitte relee - mul oli vahepeal garaažis eraldi ämber nende surnud E36 pumpade jaoks, et tervetega sassi ei läheks.

Teema algataja
will111
Postitusi: 2667
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 182 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas will111 » 10 Apr 2019, 19:33

Üldjoontes toimib, tuled viled süttivad, starter tuleb ilusti taha ja kõik jutud. Mõõtsin pumba connectoritelt, et süüdet keerates tuleb pinge vaid näidiku pistikule. Pumba toitele pinget ei tule, ei korraks ega pikemalt.
Edasi otsisin üles kaitsme nr 18, 30A ja see on terve. Siis otsisin pumba releed. Arvasin, et leidsin selle kuid nüüd natuke veel netis tuhnides tundub, et siiski mitte :S
Mul nimelt pole seal kaitsmekarbi juures üldse selliste releede kohtagi nagu siin pildil näitab DME ja pumba relee asukohta https://www.bimmerforums.co.uk/forum/f9 ... es-t23026/

Ühesõnaga üsna veider värk. Ei teagi hetkel, mida edasi uurida. Käivitumine, mitte käivitumine avaldus selliselt, et auto on maja ees seisnud nüüd kuskil 8 kuud. Enne talve käivitasin seda ja tegin väikse tiiru, peale lume ära sulamist tahtsin maale ära viia, enam ei tee piiksugi. Samas, kui pump on surnud, kas siis ei peaks pinge sellegipoolest tulema klemmidele? Ja kui on lühis, peaks vist põlema läbi pumba kaitse?

Klõpsumist peaksin kuulama jah, kuid hetkel pole kedagi, kes süüdet keeraks samal ajal kui mina kõrv relee juures kuulan. Eks lähipäevil kui abiline tagasi, saan ka niimoodi ära testida :D
Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 449
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: VN 750 custom
Asukoht: Kuusalu
Tänanud: 56 korda
Tänatud: 59 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Kauri » 10 Apr 2019, 19:38

Kas suudad starteri asendis ka kontrollida pumba toidet? Üldiselt sellist asja ei ole juba ammu olemas, et paned süüte sisse ja lähed siis pumpa mõõtma. Puhtalt safety teema, et pumpa ei rakendata enne, kui tuleb lubav triggeri signaal mootori kiiruseandurist või nukasensorist.
Kõik tööriistad ühest kohast, http://www.motoral.ee
kauri@motoral.ee
553 4250
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1073
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 128 korda
Tänatud: 228 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Jesper » 10 Apr 2019, 19:44

Minuarust ikka süüdet sisse keerates pumpas 3-4 sekundit, a ma võin eksida, 4 aastat on juba möödas viimasest korrast kui seda keeratud sai... Starterit käiates on seal jälle mingi otsustuspuu, a'la et kui nukasignaali ei saa, siis üldse ei pumpa vms.

Relee ise vaevalt läbi on, see on üks töökindlamaid komponente selle auto juures :D
Viimati muutis Jesper, 10 Apr 2019, 19:48, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 1211
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 266 korda
Tänatud: 304 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Madlobster » 10 Apr 2019, 19:46

Mis mõttes ei tee piiksugi? Starter käib ringi ja ei käivitu?
Mul ühel autol käis labidaga põlle alla (vastu benda paagi põhja) üks kobe litakas ja jälle sõitis. St pump jäi kinni ja ei jaksanud startida. Aitab vahest nendel autodel, millel pump istub paagi põhjas.
Relee võid välja võtta ja proovida panna jumper voolu ja pumba otsale (ära ühendada) ja siis labidat anda.


Enamus tavainimese autod peaks ikka pumpama süüte sisse keeramisel mõne sekundi
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1073
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 128 korda
Tänatud: 228 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Jesper » 10 Apr 2019, 19:51

No relee asemele silla panek oleks jah nr 1 tegevus pumba kontrolliks, aga ta ju ütles, et pole juhtmeid...
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 1211
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 266 korda
Tänatud: 304 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Madlobster » 10 Apr 2019, 20:02

Jesper kirjutas:
10 Apr 2019, 19:51
No relee asemele silla panek oleks jah nr 1 tegevus pumba kontrolliks, aga ta ju ütles, et pole juhtmeid...
use the paperclip :)
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:

Teema algataja
will111
Postitusi: 2667
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 182 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas will111 » 10 Apr 2019, 20:08

sellise juhtme vast isegi leiaks. pean siis tegema vaid kindlaks, mis klemm millisega ühendada tuleb. muidugi enne on vaja teada, mis relee see nüüd ikkagi seal bensupumpa lülitab :D eks teema ole selles, et mingid meistrimehed on selle auto peal originaalis olnud m52b20 mootori asemele oma tarkusega tõstnud m50 mootori. selle käigus on benapumba relee vist kuskile kaduma läinud..

"Minuarust ikka süüdet sisse keerates pumpas 3-4 sekundit, a ma võin eksida, 4 aastat on juba möödas viimasest korrast kui seda keeratud sai" täpselt nii, kõik erinevad buumerid, mis mul on aegade jooksul olnud, on igatahes sedamoodi toimetanud. süüdet keerates pump tuleb korra järgi ja lükkab surve üles railis. nuka andur pidavat jah olema probleem number 2 aga ma mõtlen samuti, et see peaks mängu tulema siis kui juba mootorit starterist ringi kruttima hakata.
saan ka starteri asendis ilmselt kontrollida, aga paraku mitte hetkel. üksi lihtsalt pole piisavalt käsi...kuigi võiks ehk proovida, äkki ulatab testri ühendada ja ise juhikohalt kuidagi selle näitu lugeda võtme keeramise ajal.

Teema algataja
will111
Postitusi: 2667
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 182 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas will111 » 10 Apr 2019, 20:21

ilmselt järgmine test, mida teha on see, et aku salongi tõsta ja juhtmed pumba peale viia. kui käib ringi siis tuleb viga otsida kuskilt kapoti alt, kui ei siis paagist. ei tea muidugi mis ots seal pumba connectoris + ja mis - on, kuid ega vist väga vahet pole? valesti ühendamisel käib valetpidi ringi...muud suurt ohtu ei tohiks olla?

joel
Postitusi: 1397
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 46 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas joel » 10 Apr 2019, 20:23

Pakuks, et pumbal lülitatakse toidet ja maa on pidev, seega oommeetriga saad mõõta, kumb klemm pistikus massiga ühenduses on.
Joel
Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 449
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: VN 750 custom
Asukoht: Kuusalu
Tänanud: 56 korda
Tänatud: 59 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Kauri » 10 Apr 2019, 21:33

Sakslastel on mätas üldiselt pruun.
Kõik tööriistad ühest kohast, http://www.motoral.ee
kauri@motoral.ee
553 4250
Kasutaja avatar

reimps
Postitusi: 4571
Liitunud: 17 Juul 2007, 23:52
Tsikkel: Tuono V4R
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 147 korda
Tänatud: 422 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas reimps » 10 Apr 2019, 23:33

will111 kirjutas:
10 Apr 2019, 20:21
ilmselt järgmine test, mida teha on see, et aku salongi tõsta ja juhtmed pumba peale viia. kui käib ringi siis tuleb viga otsida kuskilt kapoti alt, kui ei siis paagist. ei tea muidugi mis ots seal pumba connectoris + ja mis - on, kuid ega vist väga vahet pole? valesti ühendamisel käib valetpidi ringi...muud suurt ohtu ei tohiks olla?
Äri bemm ära, mulle e36 meeldib. Pump on saba andnud, see tavaline asi üldiselt ja ma võin kuulatama tulla ka, kas siristab või klõpsub :)
I have an opinion and I'm not afraid to use it
Allergic to stupid people

Teema algataja
will111
Postitusi: 2667
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 182 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas will111 » 10 Apr 2019, 23:52

Oli mõte jah, et võibolla äriks ära aga no mida sa ärid kui auto käimagi ei lähe...siis oli mõte, et paneks vahele selle M52B28 mootori, mis maal garaazis juba ammu ootab :D Väga muidugi ei kujuta ette, millal 3 lõbutsikli kõrvalt tekib veel see aeg bemmiga lõbusõitu tegemas käia.

Eks asi võib pumbas olla küll, seda tegelikult esimesena kahtlustasingi. Kuigi ma pakuks siis pigem, et pump on lihtsalt kinni jäänud. Varemgi nähtud, kuigi too oli teine auto ja seisis "pisut" kauem ühe koha peal lageda taeva all.
Lihtsalt minumeelest on vähe veider, et pumba klemmide pealt mitte mingit pinget ei näe. Ja mingeid muid klemme seal ju ei saa olla, pump on e36'l kõrvalistuja pool tagaistme all? Kui vool kaitset läbib ja relee ka lülitab siis peaks nagu 12v sealt ikka välja lugema. Või tõesti on aju nii intelligentne vanal autol, et näeb "pump ei taha ringi käia" (ma ei tea siis kas pingelangu põhjal vms) ning rohkem enam pumbale voolu järgi ei lülita? Isegi kui vahepeal aku tagant ära ühendatud ja kõik jutud. Kuidagi raske uskuda..

Elevant
Postitusi: 29
Liitunud: 22 Sept 2018, 18:38
Tsikkel: Honda CBR1100XX
Asukoht: Paide/Saue/Euroopa
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Elevant » 11 Apr 2019, 11:18

Vändaandurid on ka bemmidel sellised, millele meeldib ära surra. Kui andur ära on, ei lähe pump ka järgi.
Surevad ära selliselt, et kord käivitub, kord ei käivitu ja siis mingil hetkel enam ei käivitu üldse.

Teema algataja
will111
Postitusi: 2667
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 182 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas will111 » 13 Apr 2019, 19:00

benapump töötab, akujuhtmete pealt laulis nagu linnuke. peale seda starterit andes tegi mootor ka paar pauku tööd, päris tööle muidugi ei läinud aga ilmselgelt ei käivitu kuna kütusesurve pole üleval.

üks asi, mida märkasin (aga mis ilmselt esines ka varem, kui masin ei käivitunud) on see, et armatuuris akutuli põleb ja jääb põlema..kui süüde on sees, kui starterit anda ja no ühesõnaga põleb kogu aeg. ma pole kunagi väga süvenenud selle tulukese tähendusse peale selle, et ta peaks ilmselt näitama liiga madalat akupinget. kuid aku on korralik, täis ja tõmbab ilusti starterit. seega, kas sel tulukesel on veel mingeid tähendusi ja kas see võib olla seotud kütusepumbale pinge mitte peale andmisega?
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 6933
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 109 korda
Tänatud: 169 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas mx77 » 13 Apr 2019, 19:47

Akutuli peaks ikka näitama seda, et genaekas ei lae, mitte aku laetust. Signaali peaks saama vist geneka D klemmilt

Teema algataja
will111
Postitusi: 2667
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 182 korda

Re: BMW E36 elustamine

Lugemata postitus Postitas will111 » 13 Apr 2019, 21:22

nojah, genekas ei lae->liiga madal akupinge kui rääkida tavalises igapäeva kasutuses olevast masinast. minul on see hobiauto ning aku laadisin eraldi laadija taga ära, tõin teise masinaga linna ning tõstsin bemmile vahele. auto käivitamist, käivitumist muidugi geneka laadimine ei tohiks otseselt mõjutada, või vähemalt mitte piirata? eriti konkreetselt kütusepumba käima tõmbamist. seepärast kahtlustangi, et äkki see tuli viitab hoopis mingisugusele muule probleemile elektri osas...paraku väga ideid ei ole. korra on ühel teisel bemmil küttepumba relee vist metsas olnud aga see oli nii palju aastaid tagasi, et kindlalt enam ei mäletagi. peab mingeid juhtmeid pidi hakkama otsima, kus kohas kapoti all see küttepumba relee siis võiks peidus olla. või lihtsalt üritama kõrvaga asukohta tuvastada (see muidugi õnnestub vaid juhul kui ta üldse plõksib). cps andur tuleb ilmselt ka igaks juhuks ära mõõta, kuid ma eeldan, et mootor ei oleks teinud isegi seda peaaegu käivitumise häält täna, juhul kui aju tõesti cps signaali ei saaks.

-huviline-
Postitusi: 1
Liitunud: 03 Apr 2019, 22:44
Tsikkel: GSR600

Re: BMW E36 elustamine

Lugemata postitus Postitas -huviline- » 13 Apr 2019, 22:26

Kas lihtsam ei oleks korra juhe sappa panna ning vaadata, mida auto räägib?

Teema algataja
will111
Postitusi: 2667
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 182 korda

Re: BMW E36 elustamine

Lugemata postitus Postitas will111 » 14 Apr 2019, 00:43

Ei ole sellist juhet. Aga mõte samas pole paha, kui sõber kunagi reisilt tagasi tuleb siis võibolla saan juhet laenuks küsida, mingi softi läpakasse installida ning äkki tõesti näeb sealt midagi huvitavat.
Muidugi niipalju kui seni olen erinevate autode peal neid diagnoste jooksutanud tõsisemate vigade korral siis kogemus ütleb, et ühel korral ei rääkinud auto midagi tarka, teisel korral midagi rääkis aga tegelik viga tuli ikkagi nö. manuaalselt üles otsida ning diagnosti jutust selles erilist kasu ei olnud. Ja need olid mõlemad uuemad autod. Selle konkreetse mootor on 90ndate algusest.
Nii et ma ei usu, et diagnostika jooksutamine midagi väga lihtsaks teeb, kindlasti annab igasugust erinevat informatsiooni, millest vähemalt pool ei puutu tegelikult konkreetsel juhul asjasse ning ajab lihtsalt pead rohkem segamini :D seda enam, et tegu on kellegi poolt kuskil ümber tõstetud mootoriga autoga. Aga kui lihtsamate meetoditega kuskile ei jõua, eks siis tuleb proovida juhet järgi panna jah
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 6933
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 109 korda
Tänatud: 169 korda
Kontakt:

Re: BMW E36 elustamine

Lugemata postitus Postitas mx77 » 14 Apr 2019, 08:44

No kui mootori andurid on tuksis, siis peaks mootori tule põlema saama vist?

joel
Postitusi: 1397
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 46 korda

Re: BMW E36 elustamine

Lugemata postitus Postitas joel » 15 Apr 2019, 11:42

will111 kirjutas:
13 Apr 2019, 21:22
nojah, genekas ei lae->liiga madal akupinge kui rääkida tavalises igapäeva kasutuses olevast masinast.
Tänapäevaste nõrkemiseni arvutiseeritud autode puhul on asjad ilmselt keerulisemad aga paar-kolmkümmend aastat tagasi (kuhu jääb ka kõnealuse auto tootmisaeg) oli geneka ergutus ühendatud läbi armatuuri pirni. Kui laadimistuli põles, siis toitis geneka ergutust aku läbi pirni. Kui geneka toodetud pinge akupinge ületas, hakkas genekas ise enda ergutust toitma ja armatuuris tuli kustus ära. Üldiselt on see normaalne, et akutuli kustub ära alles siis kui mootor tööle läheb ja on nähtud ka autosid, kus peab korra kergelt gaasigi andma, enne kui genekas laadima hakkab.
Joel

Teema algataja
will111
Postitusi: 2667
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 182 korda

Re: BMW E36 elustamine

Lugemata postitus Postitas will111 » 15 Apr 2019, 16:01

väga hea, jälle killuke kasulikku infot! jätan selle akutule jälgimisele hetkel tahaplaanile...pealegi, ma pole selle autoga nii ammu reaalselt sõitnud, et tegelikult võis see tuli alati täpselt samamoodi käituda. ma lihtslat ei mäleta :D seda enam, et varem läks auto alati üsnagi koheselt käima.

eile üritasin kuulata klõpsuvat releed kapoti alt. no midagi seal kuskil klõpsub küll süüdet keerates, kuid mitte just konktseetselt ja selgelt eristatavalt. näppu erinevate releede peal hoides oli tunda väikest mehaaniliselt võnget küll, kuid kõigi pealt ühtmoodi ja väga vaeva tajutavalt, seega järeldaks pigem, et õigele releele ma ikkagi tegelikult pihta ei saanud. ühtlasi arvan, et klõps kostub pigem main ECU releest.

üks idee tekkis. kütusepumba toide käib vist sellises järjekorras: 12v toide-> kaitse -> toide läbi relee pumba peale? seega kui ma tõmban kaitsme välja ja pesas selle jala all on 12v olemas siis peab vigane olema kas relee või siis juba main ECU
Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 449
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: VN 750 custom
Asukoht: Kuusalu
Tänanud: 56 korda
Tänatud: 59 korda

Re: BMW E36 elustamine

Lugemata postitus Postitas Kauri » 15 Apr 2019, 16:13

Üldiselt on ikkagi kaitse relee ja täituri (antud juhul pump) vahel. Sinu poolt kirjeldatud versiooni korral ei olks kaitsmest kui sellisest sõna otseses mõttes enam kasu. Relee kasutamise eesmärk ongi see, et releed ennast juhitakse olematu vooluga ja rakendatakse läbi selle suure voolu nõudjat. Relee juhtimiseks kasutada 30A kaitset on absurdne.
Kõik tööriistad ühest kohast, http://www.motoral.ee
kauri@motoral.ee
553 4250

joel
Postitusi: 1397
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 46 korda

Re: BMW E36 elustamine

Lugemata postitus Postitas joel » 15 Apr 2019, 17:10

Ma arvan, et will111 ei rääkinud mitte relee juht- vaid jõuahelast. Pigem kaldun samuti arvama, et kaitse on jõuahelas enne releed.
Joel

Teema algataja
will111
Postitusi: 2667
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 182 korda

Re: BMW E36 elustamine

Lugemata postitus Postitas will111 » 15 Apr 2019, 17:24

jah, pidasin ikka silmas suure voolu ehk juhitava voolu ahelat. kuskil netis mingisuguses vea diagnoosimise juhendis oli nagu nii kirjas, et see kaitse on enne releed. oma loogikaga oleks pigem pakkunud, et relee ja tarbija vahel aga ju siis on mingi põhjus miks see peab olema enne releed



Vasta

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”