Esipidur jääb peale (DL1000 2005a) (viga leitud)

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8094
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 95 korda
Tänatud: 198 korda
Kontakt:

Esipidur jääb peale (DL1000 2005a) (viga leitud)

Lugemata postitus Postitas Piipz » 16 Mai 2019, 17:34

Kas seda määret võib lisaks klotsi tagapoolele ka supporti puksidele ja tiftidele panna?
Mul jäi pidur peale, kahtlustan, et tegin sellega vea.
20190515_201831.jpg
********************************
PROBLEEM LAHENDATUD. Lahendust vt. siit viewtopic.php?f=1&t=106936&p=826373#p826373
********************************


Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942

reimps

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas reimps » 16 Mai 2019, 17:54

Reklaamlause väidab küll, et: "BOSCH Superfit is what should be used every time a set of pads is fitted. This is a Permanent Lubricant for the back surfaces of pads, the surface of caliper pistons where they contact pads and pad retaining clips, sliders and calipers - everywhere there is movement (but obviously not on the pad surface!)".
Kasutaja avatar

Teema algataja
Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8094
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 95 korda
Tänatud: 198 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Piipz » 16 Mai 2019, 18:09

krt siis on mingi muu kala. kusjuures kui support maha jahtus, siis läks pidur lahti. ei teagi mida teha nüüd
Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942

will111
Postitusi: 3091
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 207 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas will111 » 16 Mai 2019, 18:21

sul ei ole piisavalt vaba vedeliku liikumist tagasi reservanumasse. mul on samamoodi jäänud korra peale tänavarattal esipidur ja korra ühel supermotol tagapidur. reguleerisin heblad lihtsalt liiga "tihedaks".
selle määrdega pole pidurite peale jäämisel küll mingit pistmist. kuigi mina asja kirjelduse järgi seda igaks juhuks ei topiks sinna, kus supportil on kummitihendid mängus...
Kasutaja avatar

Teema algataja
Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8094
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 95 korda
Tänatud: 198 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Piipz » 16 Mai 2019, 18:23

liiga palju vedelikku panin ühesõnaga?
Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942

will111
Postitusi: 3091
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 207 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas will111 » 16 Mai 2019, 18:33

pigem see, et kui pressid heeblit sisse (ehk vajutad pidurit niiöelda) ja teed oma pidurduse ära ning lased heebli uuesti lahti siis tegelikult peaks nagu seal süsteemis taastuma olek kus rõhud ühtlustuvad ehk see kogus vedelikku, mida pidurdamiseks kokku surusid peasilindri kolviga, saab vabalt liikuda reservanumasse tagasi ehk nö. kogu rõhk läheb maha. ma arvan, et sul miski takistab seda. minul on selleks takistajaks olnud heebel, mis on valesti reguleeritud ehk nö. tühi käik on liiga väikseks keeratud. sul tõenäolislet ei ole täpselt sama algpõhjus, kuid on sama tulemus. eeldan, et midagi on siis valesti peasilindri pidurikolvi tihenditega või äkki mingi praht kuidagi liigub nende pisikeste augukeste ette ja piirab vedeliku liikumist

minu selgitus on ilmselt stax segane :lol: nii et otsisin ühe video välja
Viimati muutis will111, 16 Mai 2019, 18:41, muudetud 1 kord kokku.

will111
Postitusi: 3091
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 207 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas will111 » 16 Mai 2019, 18:34

samas ma ei tea...võibolla tõesti ka liiga palju vedelikku võib seda põhjustada. ei tohiks justkui, ent päris välistada mina seda ka ei julge.
Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 510
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: VN 750 custom
Asukoht: Kuusalu
Tänanud: 69 korda
Tänatud: 73 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Kauri » 16 Mai 2019, 18:46

Pidurivedeliku anumad on kõik atmosfääriga ühenduses olnud, vähemalt need mida mina olen lahti kiskunud, seega ma selle õli välistaksin. Kunagi olen üle täitnud pidurisüsteemi ja ainus mis käis närviele oli pidev higistamine kaane vahelt kuumemate ilmade ja rajuma sõidustiiliga. Liigne vedelik otsis väljapääsu tihendis oleva kanali kaudu, kuid pidureid see peale ei lükanud.
Mis võib juhtuda, kui panid liiga palju seda kreemi sadula liugtappidele ja supporti avadesse, ja sõrmed ei liigu enam sisse lõpuni, kuumusega hakkab määre paisuma ja võib avaldada survet. Need sõrmed on mõnel juhul üsna tihedad, selle määrdega võib saada ka korraliku airdämperi kui üle pingutada.
Kõik tööriistad ühest kohast, http://www.motoral.ee
kauri@motoral.ee
553 4250
Kasutaja avatar

Teema algataja
Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8094
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 95 korda
Tänatud: 198 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Piipz » 16 Mai 2019, 18:53

Ei saanud õli alt niplist enne kätte, kui olin ülevalt peasilindri lahti võtnud. enne võtsin kaane maha ja eu tulnud. peasilindri düüsid umbes, et pidurit vajutades õli alla tuleb aga tagasi üles mitte?
Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942

will111
Postitusi: 3091
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 207 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas will111 » 16 Mai 2019, 19:01

düüse seal otseselt ei ole, aga peasilindri ava või avad on ilmselt umbes jah.

mida mõtled peasilindri lahti võtmise all, et keerasid pidurivooliku poldi lahti peasilindri küljest?
Kasutaja avatar

Teema algataja
Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8094
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 95 korda
Tänatud: 198 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Piipz » 16 Mai 2019, 22:43

will, seda ma mõtlesin jep. aga igaks juhuks võtsin kogu pidurisüsteemi lahti, täiesti algosadeks. poleerisin kõik kolvid ja tiftid, puhastasin iga pilu, ei jätnud ühtegi asja kahe silma vahele. eks homme selgub.
Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942

will111
Postitusi: 3091
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 207 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas will111 » 16 Mai 2019, 23:27

mis sealt peasilindi kolvi ja tihendite seest ja vahelt ja ümbert siis kah vastu vaatas? ma olen näinud seal igasuguseid huvitavaid asju, üks tavalisemaid on väiksed tihenditükid, mis siis hulbivad kõikvõimalike valede kohtade peal :D
Kasutaja avatar

Teema algataja
Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8094
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 95 korda
Tänatud: 198 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Piipz » 16 Mai 2019, 23:32

tundus puhas. ma korra aastas vähemalt vahetan õli. võis olla mingi mikropuru. tihendid vahetasin kõik eelmisel aastal
Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942

will111
Postitusi: 3091
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 207 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas will111 » 16 Mai 2019, 23:45

okei. siis on veel väike võimalus, et äkki miski takistab/takistas heeblil piisavalt tagasi liikumist. mis omakorda ei lase kolvil piisavalt palju välja tagasi liikuda.

will111
Postitusi: 3091
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 207 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas will111 » 17 Mai 2019, 01:30

kas vahetatud tihendid läksid ikka kindlasti sellised, mis kannatavad seda piduriõli mida kasutad? (nähtavasti siis dot4)
Kasutaja avatar

Teema algataja
Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8094
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 95 korda
Tänatud: 198 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Piipz » 17 Mai 2019, 08:13

heeblit miski ei takista, tihendid on ikka õiged. aga mõistus sai otsa, sest 5km sõitu ja pidur jälle peal. heebel läks ka väga jäigaks. õnneks on nr 8 võti kaasas, saan rõhu välja. oleks siis silmaga nähtav viga. ei teagi, kas viga on all või üleval.
edit: keerasin alt nipli lahti ja pidur tuli ka lahti. pea kohe üldse ei võta
Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

janis
Postitusi: 717
Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
Tsikkel: Kawasaki GTR1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 6 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas janis » 17 Mai 2019, 08:24

Piipz kirjutas:
17 Mai 2019, 08:13
heeblit miski ei takista, tihendid on ikka õiged. aga mõistus sai otsa, sest 5km sõitu ja pidur jälle peal. heebel läks ka väga jäigaks. õnneks on nr 8 võti kaasas, saan rõhu välja. oleks siis silmaga nähtav viga. ei teagi, kas viga on all või üleval
Ega tööde käigus kogemata voolik vigastada saanud? On ette tulnud auto pidurisüsteemide juures kus vedelik voolikus ühes suunas iigub vabalt aga teises suunas mitte.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8094
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 95 korda
Tänatud: 198 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Piipz » 17 Mai 2019, 08:25

ei paista küll kuskilt välja. pole ka originaal, vaid armeeritud.

ma olen tööde käigus ja tee ääres telefoniga toksinud, nüüd kirjutan arvutist, et kõik oleks selge.
Pidurid uluvad, on seda juba mitu aastat teinud. Ketaste ja klotside vahetamine ei ole aidanud, ikka on nii, et pidurdamise lõpus undab veidi.
Iseenesest olen sellega ära harjunud, aga mõtlesin, et selle asemel, et vasemääret klotsi taha panna, panen hoopis seda Bochi spets möginat.

Võtsin supportid lahti, puhastasin nii palju, kui andis, break cleaneriga, tegin klotsid puhtaks, panin möginat taha, panin kokku tagasi.
10km sõitu, mingil hetkel pidurdamisel tunnen, et piduriheebel võtab täiesti ülevalt. Jäin igaks juhuks seisma ja sinna ma jäingi, sest pidur oli tegelikult peale jäänud. Sõbrapoiss tuli nr8 võtmega, keerasin supporti küljes olevat niplit ja hopsti, surve jälle maas. Sõitsin koju tagasi.
Sellele järgnes 4h tööd ehk võtsin nii peasilindri kui supporti pilbasteks, puhastasin kõik korralikut ära, poleerisin supporti kolvid ja tiftid ning panin kokku tagasi. Täna hommikul 5km sõitu, tunnen, et vaba veeremine pole enam päris see, jäin seisma ja jälle - pidur lukus.
Seekord oli endal nr 8 võti ja jupp voolikut kaasas, lasin niplist surve välja ja hopsti - pidur jälle maas.
Sõitsin koju tagasi aga nüüd on mõistus täiesti koos.

Peasilindris paistab vedru normaalselt töötavat. Kui võtan kaane maha ja taskulambiga piilun avast sisse, siis näen, et piduriheebel ei avalda kolvile mingit survet hetkel, kui ma seda ei vajuta (muidu võiks ju seda kahtlustada, et on natsa pidur peal koguaeg). Kui vajutan, siis liigub kolb kenasti ja tuleb omale kohale tagasi ka.

Tihendid on kõik aasta tagasi vahetatud ja näevad head välja ning istuvad ilusasti oma koha peale.

Natuke kahtlustan ühte pisikest auku peasilindris, mis on ilmselt mõeldud tagasivoolu jaoks, et äkki see on veidike umbes. Samas sealt käis brake cleaner ja suruõhk läbi ning sain pidureid kenasti õhutada ka. Aga äkki ikka on natuke must? Rohkem mul lihtsalt ideid ei ole.

Kui saaks käpa peale panna, et kas viga on kindlalt üleval- või allpool, oleks juba rahul, sest ma ootan teisi supporteid ja kui viga ikka alles jääb, siis on ikka plass lugu küll.

Kui ma oleks alles selle ratta soetanud, siis võiks endale pähe koputada, et mignid õhutamisvõtted on valed vms. Aga tegelikult vist juba viies hooaeg ja ma olen seda ennegi korduvalt lahti võtnud ja puhastanud ja õhutanud. Miskit on nüüd vahepeal muutunud.
Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

Teema algataja
Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8094
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 95 korda
Tänatud: 198 korda
Kontakt:

Re: Esipidur jääb peale (DL1000 2005a) (viga leitud)

Lugemata postitus Postitas Piipz » 17 Mai 2019, 09:53

see pisike auk e vist tagasivoolu auk paistab siiski läbi. näen all kolbi liikumas, tundub siiski avatud olema
Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

h0lger
Postitusi: 427
Liitunud: 10 Okt 2006, 19:56
Tsikkel: roheline
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 87 korda
Tänatud: 24 korda

Re: Esipidur jääb peale (DL1000 2005a) (viga leitud)

Lugemata postitus Postitas h0lger » 17 Mai 2019, 10:11

Kas sul heebel on originaal või miski aftermarket?
Mul on korra siduriga täpselt sama jama tekkinud aftermarket heebliga (ja kusjuures viga tekkis tükk aega pärast heebli kasutusele võtmist).
Minu vea parandas see, et heeblil sai nn vabakäiku reguleerida ja kui sealt maha keerata, siis hakkas ka surve maha jooksma.
Mootorrattaga sõitmine on kallis, kuid see-eest ohtlik tegevus.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8094
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 95 korda
Tänatud: 198 korda
Kontakt:

Re: Esipidur jääb peale (DL1000 2005a) (viga leitud)

Lugemata postitus Postitas Piipz » 17 Mai 2019, 11:10

Heebel on aftermarket, kahtlustasin seda ka, kuid kui kolbi jälgida, siis heebli vaba olek nagu ei vajutaks seda.
Igatahes kuna ma ei julge selle rattaga enam proovisõitu teha, siis viisin Motodepoosse, loodetavasti viga leitakse üles :)
Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942

grahv
Postitusi: 1033
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: VX, GSX, Pegass
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 24 korda

Re: Esipidur jääb peale (DL1000 2005a) (viga leitud)

Lugemata postitus Postitas grahv » 17 Mai 2019, 11:19

Piipz kirjutas:
17 Mai 2019, 09:53
see pisike auk e vist tagasivoolu auk paistab siiski läbi. näen all kolbi liikumas, tundub siiski avatud olema
Kas mansett tagasivoolu augu ikkka avab? Mul oli kord täpselt sama probleem autoga - algul startides veeres kenasti, peale mõnda pidurdust tuli samamoodi võtmega rõhk maha lasta kuni järgmise blokini. Probleem tekkis mul ka peale hooldust. :wink: Ja põhjus oli selles, et kuigi peasilindris olid kõik augud puhtad ja kolvid liikusid hästi, siis mansett ikkagi tagasivoolu avast üle ei tulnud ja rõhku maha ei lasknud. Ja kuumusest paisuv vedelik lükkas klotse järjest tugevamini peale. Peasilinder uuesti lahti ja viga sai lahendatud.

Moraal - не мешай работава механизма e. ära remondi asja mis pole katki :)

G

reimps

Re: Esipidur jääb peale (DL1000 2005a) (viga leitud)

Lugemata postitus Postitas reimps » 17 Mai 2019, 13:29

Apriliate tüüpviga pole sulle kuidagi sattunud, et tagapidur saab kuuma, siis keerab lõplikult tagumise supporti p*tsi? Rinkameestel pidada see RSV-de põhihäda olema, ma kelgunöörina rinkal oma ratast ei pruugi ja ei ole vahetut kogemust, mis ja kuidas seal ära lõpeb.

will111
Postitusi: 3091
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 207 korda

Re: Esipidur jääb peale (DL1000 2005a) (viga leitud)

Lugemata postitus Postitas will111 » 17 Mai 2019, 14:23

värske kirjelduse järgi täiesti 110% kindel, et tagasivoolust ikkagi ei saa vedelik vabalt tagasi liikuda. eks seda täpset põhjust võibki olla seal päris keeruline pinpointida. aga ütleme nii, et seal on ka väga vähe vaja. millimeeter ühelepoole ja kõik töötab, millimeeter teisele poole ja kõik on p*rses!

aga küll remondimehed siis asja korda ajavad:)

PS. see, et tagasivoolu ava all näed kolbi liikumas, ei tähenda veel, et süsteem toimiks korrektselt.

Dusterx
Postitusi: 227
Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
Asukoht: Kehra
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 39 korda

Re: Esipidur jääb peale (DL1000 2005a) (viga leitud)

Lugemata postitus Postitas Dusterx » 18 Mai 2019, 01:08

Mul oli transalpil sama jama b-kategooria piduriheebliga, kuna regullida ei saanud, siis relakas aitas. Testi mõttes kaskvõi ilma heeblita sõita proovida, ise sain tookord metsast ilma heeblita koju sõita, sest iga km tagant pidurivedelikku pöösa lasta tundus ka nadi.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8094
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 95 korda
Tänatud: 198 korda
Kontakt:

Re: Esipidur jääb peale (DL1000 2005a) (viga leitud)

Lugemata postitus Postitas Piipz » 18 Mai 2019, 18:24

kindlasti annan teada, kui viga leitud.

aastaid tagasi, kui sõpradega koos ühe järve äärde sõitsime, nägin eessõitval rattal tagant sädemeid pildumas. kui kõrvale sõitsin, siis oli, kuigi päike paistis, punast tagaketast näha. vehkisin, et jää seisma. jäime seisma ja kui koos kummardasime, et vaadata, mis juhtus, hüppas voolik *plop* supporti küljest lahti. võtsime supporti küljest ja sõit jätkus, kuid sellest ajast peale suhtun ma piduritesse sügavama lugupidamisega ja katseeksitusmeetodil neid parandada ei taha. ehk siis "vaata, kas nüüd on parem" ei sobi. viga tuleb üles leida, enne sõitma ei julge minna.

see, et ma teist korda juba proovima läksin, oli tegelikult viga ja oleks võinud halvasti lõppeda
Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942

oil
Postitusi: 364
Liitunud: 15 Apr 2014, 09:39
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 21 korda

Re: Esipidur jääb peale (DL1000 2005a) (viga leitud)

Lugemata postitus Postitas oil » 18 Mai 2019, 22:49

Mul 98. aasta mammutil (KLE 500) kah algusest saati (minu käes kolmandat hooaega) anomaaliline mure. Seismise ajal on esipidur peaaegu talutav. Max saab heeblit pigistada umbes pool tööalast ja see on kauge kaarega piisav asfaldilgi pidurdamiseks. Aga peale lühikest sõitmist on heebel ikka suht kivikõva. Pidur peal ei ole ja heeblit tõmmates ka pidur rakendub probleemideta, kuid heeblit pmst rutska poole tõmmata ei õnnestugi. Ja niimoodi sureb käsi suht kiirelt ära, eriti kui peab mingil lõigul tublisti pidureid kasutama, või kui saab rajal lollitamas käidud.

Kui esimene kord selle probleemiga tegelesin, ei saandki muudetud. Aga siis uuesti uurides ja sajandat korda pidurivedelikku vahetades jäi mull sisse. Ja see mull lahendaski olukorra. Sain mingid kuud sõita täiesti ideaalse esipiduriga, seejuures oli ta heebli juurest "timmimisrattalt" enamasti jäetud "pehme" variandi peale, st. jäigemaks timmimine olnuks sekundi töö.

Kuskil metsas külili keerates lasi see mull sealt jalga ning pidin (sic!) mulli tagasi tekitama, siis sõitsin jälle mõned kuud muretult. Nüüd vahepeal sain pool hooaega sõita jutti. Alles tõmbasin kuskil kogemata esiratta taevasse ja nüüd vaja jälle vana sõber mull süsteemi tagasi ajada.

Olen nõus, et see pole probleemi õige lahendamine ega ka nähtavasti kõige töökindlam remontimine, ei soovita sama variandi peale minna. Aga info jagamise mõttes, et anomaaliaid leidub.

Pidurisüsteem puhas kui prillikivi, voolikud terved, supporti võtan puhastamiseks lahti lausa ajaviiteks. Ühel heal päeval ma mõtlen välja kuidas see viga kas remontida või probleem lahendada mingi töökindla nõksuga, seniks jätkan vanaviisi.

will111
Postitusi: 3091
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 207 korda

Re: Esipidur jääb peale (DL1000 2005a) (viga leitud)

Lugemata postitus Postitas will111 » 18 Mai 2019, 23:15

peab ütlema, et see mulli sisse ajamise lugu on üks äärmiselt lõbus lugu! :D

aga eks probleem tekib ikka sellest samast asjast, vedelikul ei ole võimalik päris vabalt anumasse tagasi liikuda. kirjeldatud olukord on siis selline piiripealne, kus hädavaevu ilmselt miskit ikkagi surub läbi tagasivoolu ava ära, aga mitte piisavalt palju. x aja jooksul (ehk siis kui tsikkel seisab ning ühtlasi kõik piduriosad jahtuvad maha) normaalne olukord taastub ja seepärast saadki kohapeal katsuda mõnusat pidurit...kuni jälle sõitma ja aktiivselt pidurit kasutama hakkad.

proovi tugevamat vedru kolvi all või vaata heeblindus üle. originaalheebli puhul muidugi vaevalt seal saab midagi vales mõõdus olla
Kasutaja avatar

Ronk
Postitusi: 1084
Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 46 korda
Tänatud: 27 korda

Re: Esipidur jääb peale (DL1000 2005a) (viga leitud)

Lugemata postitus Postitas Ronk » 18 Mai 2019, 23:24

Thinking out loud. Kas sul seistes ratast ringi pöörates ei jää pidur natuke rohkem peale? Tavaline sahin ok, aga suurem takistus just. Mõtlen seda et kui näiteks esiratas alt käinud ja tagasi pannes pole tehtud nö amortide reset rattavõllil, siis kas sadul ei jää nö viltu kettal käima? Täna näiteks ühel bemul oli tunde järgi esipidur lubatust rohkem peal, kui sai hargil esiratast keerutatud. Lasime amordid lahti võlli pealt, eest amordi võlli vahesse kruvikas, et amort võlli peal vabalt saaks liikuda ja esipidur peal mitu korda vajutasime amorte põhja ja üles. Siis poldid tagasi kinni ja ratas käis vabalt.
Mõtlen just et kas selline pidevalt peal oleks võiks kuumutada piisavalt palju sadulat et see lukku jookseks. Näitena üks kunagine avarii, kus kiirelt oli vaja hommikuks ratas valmis saada ja hommikusel sõidul kadus pidurite blokeerumisel esiratas alt. Põhjuseks lahti unustatud sadulapoldid.

oil
Postitusi: 364
Liitunud: 15 Apr 2014, 09:39
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 21 korda

Re: Esipidur jääb peale (DL1000 2005a) (viga leitud)

Lugemata postitus Postitas oil » 19 Mai 2019, 18:11

Risustan siin teise inimese teemat, aga mu masinal käib piduripump täiesti muretult. Lahtise pidurivedelikuanumaga on näha ka tagasivoolu auk ja kolb selles.

Pidur ei jää peale üldse (õnneks). Naljakas jah et see mull seal süsteemis tekitab olukorra, kus nii külmalt kui kuumalt on pidurdamine (minu jaoks) ideaalne, ei tahaks grammigi jäigemaks ega pehmemaks.

Et poleks puhtalt risustamine, siis ehk kergema karistuse annab ühe nalja lisamine. Küljejalaanduri olen juba ammu eemaldanud. Okstes ragistamine kippus seda valel hetkel sundima tsiklit suretama, kivid ja palgid aga peksid seda andurijublakat halastamatult. Nüüd hea tsiklit pesta - mingi halg tagakiige alla ühelt poolt, tagaratas üles küljejala peal kõõludes ja idealna. Mõnus pesta kogu liikuvat süsteemi peale mudas müttamist. Ja pikema sõidu ajal ka lihtsam õlitada, kui saab tagaratta lasta pöörlema tsiklit küljejala peale tõmmates.

Viimati tsiklit pestes toimis sama süsteem nagu alati. Kuna muda on täiesti ohjeldamatult palju, pesen teda kuskil muruplatsil aias survekaga. Saab üheaegslelt muru väetamisega ka hilisemat muda koristamist vältida. Ei arvestanud sellega, et kui maapind märjaks saab, siis vajub tsiklit ülevalhoidev puuhalg maasse. Ülekanne on selline, et esimesega välja ei sure ka gaasi andmata. Natuke olid pöörded peal ka, kuna mootor oli külm.

Pesen rahumeeli ja pühadevahe, korraga kraabib tagaratas veits maad ning tsikkel sõidab minema. Otse põõsaste ja aiamaja poole. Survekas lendas kus see ja teine, sukeldusin tsiklile järele, kaldus ühele poole peaaegu ümber, siis viskas teisele poole ja seejärel sain siduri-piduri kätte. Aiamajast jäi puudu pool meetrit, eneseväärikuse kaotamisest sama napilt, hea et naaber ei näinud seda rodeot.



Vasta

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”