1. leht 1-st

Gaasi rahustamine

Postitatud: 23 Juul 2019, 14:33
Postitas Wtf3000

Kui tsikli gaasi tundlikus on kattega teel väga ok, kuid teistel pinnastel veidi liiga tundlik, äkiline ja seega madalatel kiirustel/pööretel jõnksutav, siis kas ja kuidas seda lahendada annab?
Aju kallale minekust ja asjade remäppimisest hetkel veel huvitatud ei ole.
On olemas sellised tooted nagu G2 Throttle Tamer ja Motion Pro Rev2 Variable Rate Throttle Kit, mis võiksid seda probleemi adresseerida, kuid ma ei näe mõistliku võimalust kusagilt Euroopast neid kätte saada. Sisuliselt on nende tööpõhimõte väga lihtne - kaablit peale/maha keerav rull on lihtsalt väiksema raadiusega või "Variable Rate" puhul ovaalse, kaabli puutekoha suhtes justkui progresseeruva raadiusega. Umbes nagu Fibonacci jada graafik. See viimane annaks madalamatel pööretel väiksema tundlikuse (maastikule) ning kõrgematel pööretel normaalse tundlikuse (kattega teele).

Kas siin on kellegil selliste lahendustega kogemusi või teab siinses maailmajaos mõnda kohta, kus sobivaid vidinaid tellida saaks?


Re: Gaasi rahustamine

Postitatud: 23 Juul 2019, 15:42
Postitas StreetMoto

Anud juhul on põhjus suure tõenäosusega sinu kramplikus sõiduasendis, mida ei saa ravida ei kiirema ega uimasema gaasirulliga ja sa ei hakka ju vahetama gaasirulli vastavalt pinnasele. Kui hoiad kruusal ja auklikul metsateel tsiklist kinni kramplikult lenksust, siis toimubki gaasi tõmblemine igal konarusel. Käed vabaks ja jalad tugevalt tappidel ning põlved vastu paaki ning ongi su mure lahenduse saanud.

Teine võimalik lahendus on lõppülekande muutmine aeglasemaks, sest selle mammutiga on tehaseülekande korral metsas ainult esimene või teine käik kasutatav.


Re: Gaasi rahustamine

Postitatud: 23 Juul 2019, 15:47
Postitas will111

Gaasirulli asend ei ole nüüd päris 1:1 seoses sul pööretega ka. Esiteks on gaasi asendi ja pöörete vahel alati mingi delay, teiseks on need omavahel alati mingil määral nihkes sest vajaliku gaasi hulga määrab takistus, mida mootor ületama peab. A'la mäest üles sõidad palju rohkema rutsakeeramisega kui lamedal teel või kergel allamäel. Kolmandaks kui mõtled pöörete ja gaasi peale siis üsna oluline on justkui ka see, mis käik sul parasjagu sees on...või mis? :D

Madalatel kiirustel/pööretel jõnksutav gaas on arvatavasti pigem millegi muu viga kui see, et sul rull liiga kiire. Toon ühe näite:
https://forums.sv650.org/showthread.php?t=55459


Re: Gaasi rahustamine

Postitatud: 23 Juul 2019, 15:51
Postitas urmas66

Probleem minu meelest ka liiga kiire käik ja madalad pöörded ehk need panevad iga mootori raskemal veol jõnksutama.


Re: Gaasi rahustamine

Postitatud: 23 Juul 2019, 16:03
Postitas franz125

Võid proovida ka rutska lõtku vähe suuremaks keerata siis iga väikseim liigutus ei pane hüppama.


Re: Gaasi rahustamine

Postitatud: 23 Juul 2019, 16:22
Postitas Wtf3000

Seni kõik head kommentaarid ja soovitused. Jah, sõiduasend ja -tehnika tahavad korralikult lihvimist, olen sellega päri.
Algpostis mainitud jublakate iva on puhtalt pikema rutskavajutuse peale sama sisend ära jaotada. Kui tehasest tuleb näiteks rutska keeramise nurk protsentides ja reaalselt mööda kaablit edastatav sisend näiteks sellisel kujul: 1 rad = 60% gaasi ; 2 rad = 100% gaasi. Siis "rahustatud" rustka oleks näiteks 3 rad = 100%. Või ülalmainitud varieeruv rutska võiks näiteks tekitada situatsiooni, kus 1 rad = 40% ; 2 rad = 100%. Ehk madalal on iga rutska sisend väiksema efektiga.


Re: Gaasi rahustamine

Postitatud: 23 Juul 2019, 16:36
Postitas Black

See inglise "cable" on meil ikka "tross". Kaabel on meil pigem elektriasi.


Re: Gaasi rahustamine

Postitatud: 23 Juul 2019, 16:38
Postitas will111

Jah, saime sellest aru...kuid ma endiselt väha kahtlen, et asi on sul rutska keeramise nurgas. Selline madalal pöördel jerkiness gaasiga on ikka päris paljudel ratastel täiesti tavaline ja iseloomulik omadus.
Kui sa oma rutska peale keeramist muudad lineaarsest eksponentsiaalseks, et teha algus aeglaseks siis pead arvestama ka sellega, et kogu käik tõenäoliselt pikeneb. Ei oska muidugi kellegi teise eest rääkida aga ise pole küll kunagi tundnud, et tahaks ühelgi rattal aeglasemat (pikema käiguga) gaasi, pigem ikka vastupidi.
Seda "gaasi rahustamist" olen aga sv650'l teostanud enne lingitud põhimõttel ja toimis küll. efekt ei olnud küll ehk nii dramaatiline nagu mõni netis kirjeldab, kuid erinevus oli märgata.


Re: Gaasi rahustamine

Postitatud: 23 Juul 2019, 16:53
Postitas kalleu
franz125 kirjutas: 23 Juul 2019, 16:03

Võid proovida ka rutska lõtku vähe suuremaks keerata siis iga väikseim liigutus ei pane hüppama.

See jutt läheb nüüd küll ruttu tagasi sinna kust tuli. Gaasirutskal ei tohi mingit lõtku olla, siduril on väike lõtk.
Gaasi käitumine peab olema täpne ja kindlalt kontrollitav. Vastasel juhul tekitab iga gaasi maha ja peale keeramine sulle hoopis suurema jõnksutamise, sest gaas läheb sinu jaoks ootamatul hetkel peale.
Nõus Neemega, et põhjus võib olla pigem liiga kramplikus lenksu hoidmises.

Sry kui nüüd targutan aga võib-olla on ranne vales asendis - gaasi keerad horisontaalseisust alla, mitte ülevalt horisontaali? Ehk kui liiga
palju peale keerad ja ise taha poole lendad siis tuleb gaas maha, mitte ei lähe veel rohkem peale?


Re: Gaasi rahustamine

Postitatud: 23 Juul 2019, 17:02
Postitas will111

täisgeenius

kõigis tehase manualides on kirjas, et gaasil peab olema x mm free-play ja on kirjas kuidas see tuleb paika seadistada. aga keegi kalleu ütleb, et ei tohi olla mingit lõtku. palju edu!


Re: Gaasi rahustamine

Postitatud: 23 Juul 2019, 17:06
Postitas joel

Ebameeldiv jõnks gaasi peale ja maha keeramisel võib tulla ka liiga lõdvast ketist või kulunud ketirattast. Tõsi, see on probleemiks sõltumata teekattest.


Re: Gaasi rahustamine

Postitatud: 23 Juul 2019, 17:08
Postitas kalleu

Siin ühes teemas juba kerkis esile 2 geeniust, kes teadsid motikasõidust ja seadistamisest rohkem kui Hanno Velt ja Marko Rohtlaan kokku. Nüüd on üks will juures
Huvitav, miks võidusõidukoolitustel esimese asjana gaasiloks üle vaadatakse ja välja reguleeritakse? ilmselgelt ebakompetentsed isikud ja pole tehase juhendit lugenud


Re: Gaasi rahustamine

Postitatud: 23 Juul 2019, 17:17
Postitas mx77
kalleu kirjutas: 23 Juul 2019, 16:53

See jutt läheb nüüd küll ruttu tagasi sinna kust tuli. Gaasirutskal ei tohi mingit lõtku olla, siduril on väike lõtk.

Kus sa SELLE tarkuse välja imesid???


Re: Gaasi rahustamine

Postitatud: 23 Juul 2019, 17:25
Postitas franz125

Kuule kodanik Kalleuu,audrus on sul on-off siledal asfaldil aga konarlikul teel aitab väike lõtk tõmblemist ära hoida kuna käsi võib munakiviteel nt.rappuda ja tahtmatult tekib väike rutska keeramine.Gaasitrossil ikkagi on mingisugune reageerimisaeg.Ja takkatraavi tsiviilelus,mitte ringrajal on gaasirutskadel juhendi järgi täiesti lõtkud olemas.Hondadel nt.2-6mm ja mitte sinu moodi 0-0.Oma rinkarattal pole ka lõtku aga muudel pillidel olen väikese jätnud ning liikluses on nii parem tundunud.


Re: Gaasi rahustamine

Postitatud: 23 Juul 2019, 17:45
Postitas kalleu

Tõsi ta on, et enda kogemus ainult 2 ratta pealt. Jätame rinkaratta kõrvale, sõidurattaks on 96 a. Bandit, sõidud nii siledal asfaldil, kui auklikul asfaldil kui kruusa- ja metsateedel nii üksi kui seljakotiga (fotograafi vean vahel). Enne gaasiloksu välja reguleerimist oli samasugune jõnksutamise mure kruusal. Pärast rinkakoolitust paar aastat tagasi tegin sama triki ka banditil ja edaspidi läks sõit sujuvamalt.
Samas ma olen kõigil oma ratastel väga palju asju teinud teistmoodi kui tehase juhend ütleb, nt. hooldan neid 3-4 sagedamini jms, keermeliimi asemel kasutan stoperdustraati jms
Tehase seaded ei ole alati maailma parimad ja üldsobivad, need on sageli selleks, et asjad kestaks nõutud intervalli (või garantiiaja).

Jõudu edasiseks aruteluks, ma olen oma 2 senti saanud edasi öelda ja nüüd mõneks ajaks jälle suvepausile ehk sõitma :bsmile:


Re: Gaasi rahustamine

Postitatud: 23 Juul 2019, 17:54
Postitas mx77
kalleu kirjutas: 23 Juul 2019, 17:45

Tõsi ta on, et enda kogemus ainult 2 ratta pealt. Jätame rinkaratta kõrvale, sõidurattaks on 96 a. Bandit, sõidud nii siledal asfaldil, kui auklikul asfaldil kui kruusa- ja metsateedel nii üksi kui seljakotiga (fotograafi vean vahel). Enne gaasiloksu välja reguleerimist oli samasugune jõnksutamise mure kruusal. Pärast rinkakoolitust paar aastat tagasi tegin sama triki ka banditil ja edaspidi läks sõit sujuvamalt.
Samas ma olen kõigil oma ratastel väga palju asju teinud teistmoodi kui tehase juhend ütleb, nt. hooldan neid 3-4 sagedamini jms, keermeliimi asemel kasutan stoperdustraati jms
Tehase seaded ei ole alati maailma parimad ja üldsobivad, need on sageli selleks, et asjad kestaks nõutud intervalli (või garantiiaja).

Jõudu edasiseks aruteluks, ma olen oma 2 senti saanud edasi öelda ja nüüd mõneks ajaks jälle suvepausile ehk sõitma :bsmile:

Mine proovi krossi või enduurot sõita nii, et sul on null gaasilõtku, saab huvitav olema.


Re: Gaasi rahustamine

Postitatud: 23 Juul 2019, 20:05
Postitas Ain
kalleu kirjutas: 23 Juul 2019, 17:08

Siin ühes teemas juba kerkis esile 2 geeniust, kes teadsid motikasõidust ja seadistamisest rohkem kui Hanno Velt ja Marko Rohtlaan kokku. Nüüd on üks will juures
Huvitav, miks võidusõidukoolitustel esimese asjana gaasiloks üle vaadatakse ja välja reguleeritakse? ilmselgelt ebakompetentsed isikud ja pole tehase juhendit lugenud

Kinnitan ka ,et Velt oma koolitustel seda lõtkuteemat käsitleb! Aga vabalt võib olla maastikul teistsuguse seadistamise vajadus..


Re: Gaasi rahustamine

Postitatud: 24 Juul 2019, 06:57
Postitas Ylempealik

Mul oli ühel R2 rattal samuti gaas väga tundlik just 1-2 käiguga linnaliikluses.
Foorumites oli see probleemiks ka teistel ja lahendus oli BoosterPlug.
Tegin ise sama ja ütleme, et jäin rahule tulemusega.