KTM(Husaberg jne) õlifiltri küs: vanem vs. uuem?

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
Loadära
Postitusi: 405
Liitunud: 04 Okt 2005, 00:35
Asukoht: Sadulas: Keila-Kadrina
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 41 korda

KTM(Husaberg jne) õlifiltri küs: vanem vs. uuem?

Lugemata postitus Postitas Loadära » 18 Okt 2019, 21:44

Ahoi,

äkki keegi siinsetest juba "loomkatse" ära teinud, või teemat kuidagi süvitsi uurinud:

nimelt neljataktilistel KTM-listel (250-525vms, lisaks Husabergid 390-6xx jne)eristatakse ikkagi koodi järgi õlifiltrit vanemal ja uuemal, no nii jämedalt kuni 2008 mudelid, ja siis 2009-2016 vms. Näiteks Hiflo kataloogis vastavalt koodid kas HF155(vanem) või HF655(uuem). Samas kui Hiflo kataloogist mõõte võrrelda, tundub nagu sama asi olema- pikkus 69mm, diameeter 41mm (KTMi slängis jäi kuskilt silma veel nimetus "long filter"), lihtsalt 655 pakendis on kaasas veel kummirõngas filtrikaanele. Aga netist pisut lisainfot otsides komistasin ikkagi väljamaa foorumites paari teema otsa, kus keegi olla võrrelnud, et läbilaske võime erinev jnejne...kas ikka on tegelikult?

Enda mure lihtsalt selles, et sai oma Husaberg (siis see 2009- nn. 7o kraadi) maale kaasa võetud, aga filtrivarusid olen unustanud täiendada. Õlivahetuse tund tiksuski loomulikult kohe täis ja nüüd vasta nv sain siin kohaliku entusiasti käest ainukese "õlekõrrena" selle HF155, mis mõõtude järgi on justkui õige...aga kataloog eeldab HF655, mille ainuke erinevus peale vaadates seisneks justkui kaasasolevas tihendis. Arvamusi? Või siis pigem kogemusi...?

:bsmile:


Suzuki DR350- metsa all mähib küll...Triumph Street Trippe"R"- tsivilisatsioonis käimiseks :)
Kasutaja avatar

Snowhite
Mode
Postitusi: 830
Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
Tsikkel: 790R, 701Rally
Asukoht: Tallinn, Harku
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 27 korda
Kontakt:

Re: KTM(Husaberg jne) õlifiltri küs: vanem vs. uuem?

Lugemata postitus Postitas Snowhite » 18 Okt 2019, 23:01

Tere.

Voolavuses oli vahe. Vana oli see nö RFS-i mootorite oma ja sel aal siis oli kasutusel 2 filtrit ja see lobistab kergemini läbi.
Uuem peaks olema vist ka mingil määral kavitatsiooni paremini haldav. (see on mingi teooria).
Aga mõnda aega kasutades ja õige õliga sõites ei tee see midagi. Bergi 70 kraadi mootor ehk armastaks paksu ja aeglaselt soojenevat õli ja veidi avitaks, kui panna üks lisaseib õlirõhu vedru korgi alla. Tõstab kuumast peast veidi rõhku ja hoiab sisu õnnelikumana.
Ja külma ilmaga siis lihtsalt lasta neil alati rahulikult soojaks käia - muidu rapsab sidurit ja õlitus ei ole ka teab mis lill.
Pilt

Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistus ja ümberehitus, hooldus ja tehniline tugi/koolitus.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!

Teema algataja
Loadära
Postitusi: 405
Liitunud: 04 Okt 2005, 00:35
Asukoht: Sadulas: Keila-Kadrina
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 41 korda

Re: KTM(Husaberg jne) õlifiltri küs: vanem vs. uuem?

Lugemata postitus Postitas Loadära » 21 Okt 2019, 01:49

Ok, tänud selgitamast! Läkski siis see HF155 ikkagi sisse ja praegu, mõned töötunnid hiljem, kõik nagu muiste...ning eks ma siis proovin hingerahu nimel uue õlivahetuse pigem varem, kui hiljem teha. Praegune sai ka "tundkomamidagi" hiljem tehtud õlifiltri otsinguga seoses, siis vast selle "vale" filtriga käiguaega jääbki pigem selline 7-8h. Eks peab tulevikuks neid filtreid ikka kimp korraga varuma :)

Aga kui jutt juba pisut ka õli olemuse peale läks, ning nende hingeeluga paremini kursis oled, siis- kas õli tüüp võib neil ka siduri tööd mitte külmana, vaid hoopis kuumana kuidagi pärssida? Mul nimelt selline jama, et nii mõnedki korrad, kui mootor päris kuumaks aetud (no nii jalakäia kiirusel ukerdades ja kuskil võserikus uusi radu läbi rammida üritades vms...), siis sidur on ikka nii nadiks läinud, et lausa kohib sõiduelamust- link läheb kuidagi vedelamaks ja tahab vägisi ka lahutatud siduriga ratast liikvele vedada...aga siis kuhugi suurema sirge peale välja saades pisut juba 2-3-4 käiguga sõites läheb jälle nagu heaks tagasi!? Siiani Castroli 10w-50 täissünt sees käinud- seda lihtsalt 4l kanistri kaupa mõistliku hinnaga saanud ja pole just päris tundmatu kontori toode ka. Või peaks ikkagi mingi spetsiifilisema Motorexi moosiga määrima? Või on siin hoopis kohta "kavitatsioonile" laadsele nähtusele, siis sedapuhku küll siduri pea- ja töösilindri vahelises torustikus? Kuigi kui mingi aeg tagasi sinna peasilndri anumasse vaatasin, siis seal oli veel täitsa läbipaistev õli olemas. Lihtsalt huupi vahetama veel ei hakanud ka, kuna kaanelt lugedes selgus, et "mineral only" vms... ning panin juba välja otsitud DOT4 pudeli igaks juhuks riiulisse tagasi :)
Suzuki DR350- metsa all mähib küll...Triumph Street Trippe"R"- tsivilisatsioonis käimiseks :)

will111
Postitusi: 3375
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 218 korda

Re: KTM(Husaberg jne) õlifiltri küs: vanem vs. uuem?

Lugemata postitus Postitas will111 » 21 Okt 2019, 02:13

see, mida sa oma jutu teises lõigus kirjeldad on suure tõenäosusega sama nähtus, mis ka minu ktm'l esineb. mootor ja õli lähevad väga kuumaks, käigukasti korpuses tekib selle tõttu piisavalt suur õlirõhk ja selle õlirõhu tõttu pressitakse siduri slave kolb silkusse sisse. tekib see efekt, et tõmbab lenksult küll sidurit, aga hoob on täitsa pehme ja miskit nagu ei juhtuks ehk sidur ei taha ära lahutada. eks kui sidurit pumbata siis peaks ta vaikselt tagasi tulema, aga üldiselt on see paras BS.

mina veel pole lõplikult välja mõelnud, mismoodi seda lahendada. variant oleks mingi ava kaudu tekitada "käigukasti tuulutus" või siis panna mootorile õlijahuti. kumbki pole kokkuvõttes just väga lihtne optsioon. aga õlijahuteid või siis ventikaid mootori jahutusradikale pannakse nendele mootoritele ikka päris tihti nagu ma olen netiavarustest lugenud
Kasutaja avatar

Snowhite
Mode
Postitusi: 830
Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
Tsikkel: 790R, 701Rally
Asukoht: Tallinn, Harku
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 27 korda
Kontakt:

Re: KTM(Husaberg jne) õlifiltri küs: vanem vs. uuem?

Lugemata postitus Postitas Snowhite » 21 Okt 2019, 09:54

Spoiler:
Loadära kirjutas:
21 Okt 2019, 01:49
Ok, tänud selgitamast! Läkski siis see HF155 ikkagi sisse ja praegu, mõned töötunnid hiljem, kõik nagu muiste...ning eks ma siis proovin hingerahu nimel uue õlivahetuse pigem varem, kui hiljem teha. Praegune sai ka "tundkomamidagi" hiljem tehtud õlifiltri otsinguga seoses, siis vast selle "vale" filtriga käiguaega jääbki pigem selline 7-8h. Eks peab tulevikuks neid filtreid ikka kimp korraga varuma :)

Aga kui jutt juba pisut ka õli olemuse peale läks, ning nende hingeeluga paremini kursis oled, siis- kas õli tüüp võib neil ka siduri tööd mitte külmana, vaid hoopis kuumana kuidagi pärssida? Mul nimelt selline jama, et nii mõnedki korrad, kui mootor päris kuumaks aetud (no nii jalakäia kiirusel ukerdades ja kuskil võserikus uusi radu läbi rammida üritades vms...), siis sidur on ikka nii nadiks läinud, et lausa kohib sõiduelamust- link läheb kuidagi vedelamaks ja tahab vägisi ka lahutatud siduriga ratast liikvele vedada...aga siis kuhugi suurema sirge peale välja saades pisut juba 2-3-4 käiguga sõites läheb jälle nagu heaks tagasi!? Siiani Castroli 10w-50 täissünt sees käinud- seda lihtsalt 4l kanistri kaupa mõistliku hinnaga saanud ja pole just päris tundmatu kontori toode ka. Või peaks ikkagi mingi spetsiifilisema Motorexi moosiga määrima? Või on siin hoopis kohta "kavitatsioonile" laadsele nähtusele, siis sedapuhku küll siduri pea- ja töösilindri vahelises torustikus? Kuigi kui mingi aeg tagasi sinna peasilndri anumasse vaatasin, siis seal oli veel täitsa läbipaistev õli olemas. Lihtsalt huupi vahetama veel ei hakanud ka, kuna kaanelt lugedes selgus, et "mineral only" vms... ning panin juba välja otsitud DOT4 pudeli igaks juhuks riiulisse tagasi :)

Vaheta töösilinder ära oberon-i vastu.
:bsmile:
Pilt

Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistus ja ümberehitus, hooldus ja tehniline tugi/koolitus.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!

morse
Postitusi: 522
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 42 korda

Re: KTM(Husaberg jne) õlifiltri küs: vanem vs. uuem?

Lugemata postitus Postitas morse » 21 Okt 2019, 10:04

Mul oli suvel 640 LC4 mootoril sama häda. Panin uue OEM töösilindri ja uued kettad (mõlemad olid kulunud) ja sai hea. Aga ülikuumalt on natuke ikka pehme, nii et aftermarket võib teema olla küll.

will111
Postitusi: 3375
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 218 korda

Re: KTM(Husaberg jne) õlifiltri küs: vanem vs. uuem?

Lugemata postitus Postitas will111 » 21 Okt 2019, 18:06

mis seal oberonis siis teistmoodi on? tugevam vedru kolvi taga?

see ülikuumalt pehmeks minek on mootori disaini viga, mitte siduri töösilindri viga iseenesest. natuke uuematel ktm mootoritel sellist asja ei esine sest siduri slave'i taha ei saa enam õlisurvet tekkida.
samas jah üks ktm SM racer kirjutas ka, et tema sai nö. probleemist jagu alles siis kui vahetas magura süsteemi lihtsalt brembo hüdraulika vastu, kuid ta ei kirjeldanud, et mis see brembo töösilinder siis nii konkreetselt teistmoodi teeb.

ühtlasi, sidurihüdraulikasse võid panna CHF 11S'i. see peaks olema ka mõnevõrra parema kuumataluvusega kui see originaal "mineral oil", mida need magura sidurid nõuavad. Olen seda kasutanud juba päris mitu aastat, esmalt oma krossi ktm siduris ja nüüd täitsin ka SM ktmi siduri sellega. siiamaani mingeid probleeme ei ole esinenud, tihendid on kõik elus ja sidur töötab hästi.

morse
Postitusi: 522
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 42 korda

Re: KTM(Husaberg jne) õlifiltri küs: vanem vs. uuem?

Lugemata postitus Postitas morse » 22 Okt 2019, 10:55

@will111
Ma ei ole Oberoni kasutanud aga originaali disainiviga on suht silmnähtav. OEM slave silindril on kolb ühe O-ringi peal edasi-tagasi liikumas. See tähendab, et ta ei liigu seal teab mis täpselt ning aja jooksul kulub silindri tööpind ära ja Magura Blood hakkab sealt mööda jooksma (otse mootorisse)... Oberon väidab, et nende kolvil on lisaks juhtpuks, mis ei lase kolvil viltu liikuda ning kogu süsteem ei kulu nii kiirelt.

Sinu mainitud surve teemaga ei ole ma kursis. Aga meenus, et kui omal kulunud slave silindri ära vahetasin, siis sain jagu ainult poolest probleemist. Õli ei vooland enam mootorisse ja peale ei pidanud valama, kuid siiski oli sidur imelik (teatud hetkel lükkas töösilindri kolvi lambist natuke sissepoole tagasi ja siis tuli linki paar korda vajutada, enne kui sidur normaalseks läks). Kuna kettad olid ka kulunud, siis hakkasin kohe neid vahetama ja leidsin teise suure vea. Sidurikorv oli küll kinni keeratud, kuid mitte ettenähtud jõuga (ilmselt polnud tegelasel, kes seda tegi, sidurikorvi hoidjat käepärast). Korv otseselt ei loksunud, kuid siiski - natukene sai sidurikorvi liiga palju pikki võlli liigutada. Vahetasin koos ketastega ära ka korvi aluse seibi, laagri jmt pudinaid, mis mul varasemast olemas olid. Kokkuvõttes jäi korv pikki võlli vähem liikuma ning sidur sai nagu muiste...

Niisiis minu puhul oli probleem kokku kolmes sõlmes (slave ning korv, mis põhjustasid pehme lingi ja kettad, mis põhjustasid libisemise). Kusjuures sümptomid olid samad, mida teemaalgataja kirjeldab...

Edit: Oluline on ära märkida, et ma hakkasin remontima siis, kui see viga esines juba mitte ainult kuuma mootoriga - pärast siduri korda tegemist olen ülikuuma mootoriga lingi pehmemaks minemist märganud, kuid see ei ole enam kriitiline. Niisiis ma räägin tõenäoliselt natuke teisest probleemist kui see, mis teemaalgatajal on - aga samas ei ole välistatud, et tal mootoris mingeid analoogseid probleeme leidub...

Aga jah - uuem LC4 mootor on selles mõttes tore, et pole täheldanud pehmet sidurit.

will111
Postitusi: 3375
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 218 korda

Re: KTM(Husaberg jne) õlifiltri küs: vanem vs. uuem?

Lugemata postitus Postitas will111 » 22 Okt 2019, 17:22

Surve teema sõltub konkreetsest mootorist. Kõigil ei ole see disain ühesugune. See mootor, kus slave taha surve tekib on selline, kus slave'i taga võib näha kaheltpoolt lahtist laagrit ning läbi selle võlli siis liigub sidurivarras. Kohe sinnasamasse laagri ette avaneb ka mingi õlikanal ühesõnaga õli saab mootoris vabalt liikuda otse selle siduri slave'i taga ja selle õlikanali tõttu ilmselt tekib sinna ka mingil hetkel üsna arvestatav õlirõhk. Seal on ilmselt veel muidki erinevusi muidugi, näiteks osadel mootoritel on 2 õlipumpa /filtrit ja teistel jällegi 1.

Seda oberoni juttu lugesin eile huvi pärast ise ka netist, nii kirjas on tõepoolest nagu kirjeldad. Ma küll ausalt öeldes päris täpselt ei kujuta ette, kus ja kuidas see puks seal paikneb aga noh...ju seal siis miskit on. Samas muidugi on see oberoni jutt ka natuke kahtlane, kui mõelda pidurisadulate peale näiteks.

Minul ei voola sidurist mootorisse mitte tilkagi ja ei siduri silinder ega kolb kuidagi kulunud ei ole. Nii külma kui sooja mootoriga töötab sidur kenasti, väga kuuma mootoriga aga enam mitte ning siduri slave'i tihendi vahelt hakkab isegi kergelt mootoriõli läbi immitsema.

Teema algataja
Loadära
Postitusi: 405
Liitunud: 04 Okt 2005, 00:35
Asukoht: Sadulas: Keila-Kadrina
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 41 korda

Re: KTM(Husaberg jne) õlifiltri küs: vanem vs. uuem?

Lugemata postitus Postitas Loadära » 26 Okt 2019, 02:18

Ahoi,

ma korra siiski uuriks seda siduri(õli) asja veel, kuna paar viimast sõidukorda on nüüdseks kahjuks kinnitanud mu kahtlusi, et minu rattal see pahandus seal siduriveskis oli siiski progresseeruvat laadi- nüüdseks paraku jäi ülemine õlianum juba kuivale ja metsa vahelt välja saades, st. mootori jahtudes enam ka asi tagasi "heaks" loomulikult ei läinud.
Ühesõnaga, kuna siin maal just erilist õlivalikut käe-jala juures pole, Oberoni töösilindrist rääkimata...siis loodaks selgust aru saada, miks sinna siduriliini mitte DOT4 või laadne ei sobi, vaid suur kiri peasilindri kaane peal, et "Mineral oil only"? Kas selle pärast, et "mineral" säästab kuidagi sealseid tihendeid vms...või on see lihtsalt kuidagi ohutum, kui mootorisse satub, et sinna mingit polüüpi ei tekitaks? Kuigi mootoris ju täissünt...ja samas Willi vihjatud CHF11 on ju üldse mingi BMW roolivõimu õli, ja kuskil väljamaa foorumis jäi silma, et keegi sinna sootuks 10w "mineral" amordiõli!? soovitas. No siis mul siin kahjuks allesjäänud amordiõli pära on ka sünt, aga mineraali repertuaarist oleks näiteks Castroli MTX10w-40 ja see oli vist mul ühe 2t GasGasi käigukasti õliks ostetud...samas ei jookse ju needki kokku, kui 2t vändasimmeri vahelt kkasti õli "juurde imema" hakkab?
Suzuki DR350- metsa all mähib küll...Triumph Street Trippe"R"- tsivilisatsioonis käimiseks :)
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 5197
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1600 & NX650
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 208 korda
Tänatud: 164 korda

Re: KTM(Husaberg jne) õlifiltri küs: vanem vs. uuem?

Lugemata postitus Postitas yeekim » 26 Okt 2019, 02:33

LHM?
Teen saiast sitta!

will111
Postitusi: 3375
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 218 korda

Re: KTM(Husaberg jne) õlifiltri küs: vanem vs. uuem?

Lugemata postitus Postitas will111 » 26 Okt 2019, 07:24

Dot 4 (ja 5.1) ei ole tegelikult miski õli, see on ikkagi puhas "pidurivedelik" ehk siis ta on koostiselt ja omadustelt ikka täiesti midagi muud kui see "mineral oil" mida seal topsi peal nõutakse. sellepärast ta ei sobigi...paisutab tihendid üles. eriti kehva lugu pidi olema just siis kui mineraalõliga toiminud süsteemi valad ühel hetkel dot'i.

CHF11 on tõesti roolivõimusüsteemi õli (minuteada küll mitte nüüd ainult bemmi, vaid ikka veel mõned margid seda kasutavad), aga ta on keemilise koostise mõttes üsna sarnane sellele "mineral oilile" mida magura oma karbi peal tahab. ja eks see roolivõim on paljuski samasugune hüdraulikasüsteem nagu hüdrosidurgi. seega ta ei aja kummitihendeid turri ja üsnagi vedel on ka, mistõttu sidur ei muutu liiga jäigaks ega kummiseks.

panen siis väikest linksu kah! http://pentosin.net/pressreleases/PENTO ... 3_Rev1.pdf

tähelepanu tasub pöörata siinkirjutatule "IMPORTANT NOTE: If vehicle specifications state CHF 11.S there is no substitute, however, if vehicle
specifications state CHF 7.1, CHF 11.S can be substituted"
CHF 7 on mineral oil based siis, CHF11 on sünt based. Kuid see antud juhul rolli ei mängi. Võid muidugi ka CHF 7.1 kasutada...minul oli kodus mõlemat võtta riiulist, lugesin natuke ja otsustasin kasutada seda, mis on parem :D

morse
Postitusi: 522
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 42 korda

Re: KTM(Husaberg jne) õlifiltri küs: vanem vs. uuem?

Lugemata postitus Postitas morse » 26 Okt 2019, 16:09

Kinnitan, et roolivõimu ja ka amordiõlid peaks laias laastus sobima. DOT ei sobi.

Tundub, et sul on siduri töösilinder samamoodi kulunud nagu mul oli... pikka pidu pole. Mul läks see asi päris kiirelt hullemaks. Koju sõitmiseks panin ühe suvaka O-ringi sinna sisse, sai mõned tunnid sõita.

Uue silindri sain KTMist letis mingi 100 kopikatega euro eest.

M

Teema algataja
Loadära
Postitusi: 405
Liitunud: 04 Okt 2005, 00:35
Asukoht: Sadulas: Keila-Kadrina
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 41 korda

Re: KTM(Husaberg jne) õlifiltri küs: vanem vs. uuem?

Lugemata postitus Postitas Loadära » 26 Okt 2019, 23:32

Ok, mul vist eile kippus see küsimuse teine pool pisut laiali valguma. Sellega sai siis (vist?) selgeks, et DOT4 ja selle derivaadid ei sobi hüdraulika komponentidele, aga õli poolelt siis ei otsinud niiväga soovitusi selleks, et mida sinna oleks ÜLDSE parim panna, kui kogu maailma kaubanduses leiduv valik oleks vabalt võtta...vaid et kui tõsiselt suhtuda sellesse mootoriõliga segunemisse ja kas võiks sobida ka ntks see olemasolev Castroli 10w-40 ?
Nimelt mul siin lähim vähegi arvestatava kaubavalikuga asula on Rakvere, nii u.30km üks ots...ning kui täna niigi vähesest selgest ajast oleks veel osa seal kaubanduses kolanud, oleks see pm. tähendanud heast sõidupäevast loobumist. Ja samas see on kindel, et mul see sidurihüdraulika moos tasahilju just mootorisse lahkub, sest väljastpoolt on kogu siduriliin täiesti kuiv!

Aga nüüdseks võib juba öelda stiilis "ise küsin, ise vastan", sest läkski siis see käigukasti õli sinna sisse, kui pm ainuke olemasolev mineraalõli (...või no oli ka mingi amordiõli jäänuk, aga nagu juba mainisin, siis seal on kahjuks sildil SYNpower ja 5w, kuid kuskilt jäi silma, et siduriõlina võiks amordiõli pigem 10w olla), ning vähemalt tänase mitmetunnise sõidupäeva kestis vägagi hästi! Igal juhul kõvasti parem, kui varem ja kannatas ka omajagu võserikus mauramist ära ilma lingi olulise pehmenemiseta. Hakkasin juba vaikselt lootma, et äkki saigi nüüd korda...aga ei, siiski nüüd taas anumasse piiludes, siis pisut on ikkagi tase jälle allapoole vajunud, ning kui linki pikemalt mudida, siis aegajalt tõuseb sinna anumasse ka imepisikesi "mikromullikeste" pilvi.

Proovisin muidu netis ka pisut inhvot otsida teemal mineraali ja sünteetilise miksimine, aga tundus, et ega vist hullemat juhtuda ei saa, kui et parema õli omadused veab alla selle kokteili kehvema õli tasemele? Ning ma ei osanud siis ka "hingerahu" nimel enam rohkemat, kui tegingi lihtsalt sellise "loomkatse", kus 10w50 täissündi sisse tilgutasin vähehaaval seda 10w40 mineraali, nagu siis seal mootoris asi aset võiks leida...ning siis teisel katsel veel kuumutasin ka eelnevalt, et luua sarnasem olukord mootoris toimuvale . Noh, molekulaartasandil teadustöö jaoks selline katse ilmselgelt ei sobi, aga vähemalt selle nägin ära, et mingit "klimbistumist" ei toimunud, vaid et sisse tilgutatud käigukasti õli lahustus üsnagi siva seal mootoriõlis kenasti ära:
DSC_0306tuned.jpg
Igal juhul sama tootja motoõlisid kasutades on ikkagi kuidagi rahulikum olemine, kui mingeid amordi- või roolivõimu õlisid endale mootoriõli sekka lubades. Seega, kui keegi nüüd ikkagi mingi hea põhjendusega seda käigukasti õli sinna siduriliini täiesti sobimatuks ei tembelda, siis ma arvan, et ka peale töösilindri remonti või vahetust võiks sama õliga jätkata!? Sest muidu tekib hiljem jälle riiulisse mingi 10+€ õlipott, millest siis paarkolmkümmend grammi on käiku läinud ja kui siis ükskord mingi 10a pärast jälle vaja läheb, siis on ülejäänud sisu juba aegunud vms... :mrgreen:
Suzuki DR350- metsa all mähib küll...Triumph Street Trippe"R"- tsivilisatsioonis käimiseks :)

morse
Postitusi: 522
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 42 korda

Re: KTM(Husaberg jne) õlifiltri küs: vanem vs. uuem?

Lugemata postitus Postitas morse » 27 Okt 2019, 08:16

Mul on riiulisse need erineva hinnaga potid tekkinud. Pudelisse vaadates on minu arust Magura Blood’i suur erinevus sinu loomkatsest see, et ta on hästi vedel. Usun, et õige õliga liigub sidur kiiremini tagasi (eriti külmaga).

Edit: teoretiseerin, praktiline kogemus puudub. Sõber, kes amordiõliga sõitis, ütles, et vahet pole...

M

will111
Postitusi: 3375
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 218 korda

Re: KTM(Husaberg jne) õlifiltri küs: vanem vs. uuem?

Lugemata postitus Postitas will111 » 27 Okt 2019, 12:25

Lihtsalt igaks juhuks mainin ära, et amordiõli on ka vägagi oluliselt erineva paksusega :D miski 5w amordikas oleks sinna sidurisse väga okei, 10w'd isiklikult ei paneks...kui siis tõesti ehk suure häda korral.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 7242
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 200 korda
Kontakt:

Re: KTM(Husaberg jne) õlifiltri küs: vanem vs. uuem?

Lugemata postitus Postitas mx77 » 27 Okt 2019, 14:17

See 10W-40 on ikka räme paks selle siduri jaoks
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2223
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 108 korda
Kontakt:

Re: KTM(Husaberg jne) õlifiltri küs: vanem vs. uuem?

Lugemata postitus Postitas StreetMoto » 28 Okt 2019, 19:11

Saan aru, et kogu see kompott läks töösse ainult tänu sellele, et õiget asja ei olnud. Normaalsetel tingimustel ei maksaks seda 10W-40 kirjaga asja siduri hüdroajamisse küll kallata. Nagu MX77 ütles: räme paks ja jahedama ilmaga tea kas saadki ühe käega sidurit tõmmata. Ideaalne sinna on rohelist värvi LHM+ (audi/VW roolivõim ja Citroenide õhkvedrustus toimib sellega), mis maksab tublisti alla 10 euro liiter ja jagub seda sulle kümneks aastaks :-) (enne läheb purgis hapuks).

See MTX 10W-40 on multiviskoosne ja ikka ette nähtud märgsiduriga käigukasti kallamiseks, mitte hüdrosüsteemi jaoks.

Kogu see kommentaar oli mõeldud selleks, et mõni "tsiklinewby" ei saaks nüüd innustust mida iganes mineraalõli hüdrosüsteemis kasutada. Täna just lasime ühel BMW R1200GS-il siduriajamist sellise kompoti välja, et paha hakkas. Tükk tegu oli, et peasilinder jälle mõistlikult toimima saada. Termin mineraalõli on selleks, et rõhutada vedeliku tüüpi, aga iga süsteemi jaoks on ikka eri omadustega vedelik.

Teemat edasi arendades võiks ju küsida, et kui see MTX 10W-40 hüdroajamisse sobib, siis miks ei võiks sünteetilist pidurivedelikku kasutada näiteks amortides või lausa mootoris. Tegu ju ka justkui õliga... ?
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

will111
Postitusi: 3375
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 218 korda

Re: KTM(Husaberg jne) õlifiltri küs: vanem vs. uuem?

Lugemata postitus Postitas will111 » 28 Okt 2019, 20:09

LHM+ on LHM suhtes umbkaudu sama asi, mis CHF11S on CHF7.1 suhtes? Ehk et üks on mineraal ja teine sünteetiline?
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 7242
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 200 korda
Kontakt:

Re: KTM(Husaberg jne) õlifiltri küs: vanem vs. uuem?

Lugemata postitus Postitas mx77 » 28 Okt 2019, 22:22

LHM + on täiesti mineraal, 100%

Teema algataja
Loadära
Postitusi: 405
Liitunud: 04 Okt 2005, 00:35
Asukoht: Sadulas: Keila-Kadrina
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 41 korda

Re: KTM(Husaberg jne) õlifiltri küs: vanem vs. uuem?

Lugemata postitus Postitas Loadära » 29 Okt 2019, 00:16

StreetMoto kirjutas:
28 Okt 2019, 19:11
Saan aru, et kogu see kompott läks töösse ainult tänu sellele, et õiget asja ei olnud. Normaalsetel tingimustel ei maksaks seda 10W-40 kirjaga asja siduri hüdroajamisse küll kallata. Nagu MX77 ütles: räme paks ja jahedama ilmaga tea kas saadki ühe käega sidurit tõmmata. Ideaalne sinna on rohelist värvi LHM+ (audi/VW roolivõim ja Citroenide õhkvedrustus toimib sellega), mis maksab tublisti alla 10 euro liiter ja jagub seda sulle kümneks aastaks :-) (enne läheb purgis hapuks).

See MTX 10W-40 on multiviskoosne ja ikka ette nähtud märgsiduriga käigukasti kallamiseks, mitte hüdrosüsteemi jaoks.

...

Teemat edasi arendades võiks ju küsida, et kui see MTX 10W-40 hüdroajamisse sobib, siis miks ei võiks sünteetilist pidurivedelikku kasutada näiteks amortides või lausa mootoris. Tegu ju ka justkui õliga... ?
Ahoi,

ning jah, said õigesti aru...mure esimesest poolest- õigemat asja polnud parasjagu võtta! Aga ma siiski rõhutan, et mure teine, ning minu jaoks tegelikult suurem pool oli/on see, et mis (inetud?) tagajärjed võivad olla "kellegi-mis-iganes-soovitatud" õlide mootorisse sattudes, sest just sinna mul see hüdroajam lekib- fakt! Aga kuna õlisoovituste juurde sellest keegi rääkida ei tahtnud, või ei osanud, siis see viiski edasi selleni, et kahe olemasoleva õliga sain teha vähemalt mingisugusegi katse, et nende omavahel segunemisele tõenäoliselt katastroohvi mootoris ei järgne ning nii ta käiku läkski...
Ja kuna hiljem esimene emotsioon sõidust oli igati positiivne, siis tekkis mõte, kas ei võiks samaga siis juba ka hiljem edasi minna. Aga pigem siiski mõte, mitte väide! Sest seda tuleb küll nüüd tunnistada, et seda õli sinna pannes ja esimest sõitu sellega tehes oli siiski veel pisut üle 10c sooja, ning ilmselt pisut eelmist õligi veel sees, kuid nüüd peale järgmisi õlilisamisi, ning kõigest paari-kolme soojakraadiga, on lingi liikumine tõesti kuidagi "tatisem"...kuid kahte kätt küll vaja ei lähe, ikka ühe-kahe näpuga endiselt täiesti tõmmatav, lihtsalt tagasi liikumine on komakoht uimasem. Kuid vb see jämedam õli sobis lihtsalt antud olukorras, kulunud töösilindri puhul paremini, kuna ei lekkinud nii hoogsalt ja sain vähemalt sõidud sõidetud?
PS! Ärge samas seda pidurivedeliku amortides, või mootoris kasutamise näidet nüüd jällegi minu jutu või mentaliteediga kuidagi siduge...pisut erinev selles mõttes, et kui enda mure kohta infot otsima hakkasin, siis tuli lihtsalt nii seinast seina näiteid- Magura õli, amordiõli, roolivõimu õli, tegelikult hiljem väljamaa foorumites leidsin veel väiteid mingi beebiõli? sobivuse kohta, ka jalgratta poest Shimano õli jnejne. Ainuke kriteerium tundus olema mineraal...amordi või mootoriõlidega pilt siiski selgem.
Küll aga tahaks siiani saada mingit kinnitust amordi või roolivõimu sobivuse kohta mootoris, kui nüüd oma korda teha ja näiteks uuesti peaks mootorisse lekkima? (togi)
Suzuki DR350- metsa all mähib küll...Triumph Street Trippe"R"- tsivilisatsioonis käimiseks :)

will111
Postitusi: 3375
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 218 korda

Re: KTM(Husaberg jne) õlifiltri küs: vanem vs. uuem?

Lugemata postitus Postitas will111 » 29 Okt 2019, 01:19

Amordiõli, hüdroõli, niinimet. "mineraalne" piduriõli...või ka ükskõik milline suvaline auto või tsikli mootoriõli. Need kõik on sellised asjad, et kui nad ka selles üliväikeses koguses mootorisse lekivad siis on halvimal juhul äärmiselt ebatõenäoline, et sellest midagi juhtuks. Kõik need õlid minu reaalse kogemuse põhjal segunevad mootoriõliga lihtsalt ära. Aga sa võid ju muidugi selles ise ka veenduda, ükskõik millise 2 suvalise õli kombineerimisel kuskil katseanumas näiteks.
Aga DOT piduriõli vast küll mootoriõliga segada ei tasu.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 7242
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 200 korda
Kontakt:

Re: KTM(Husaberg jne) õlifiltri küs: vanem vs. uuem?

Lugemata postitus Postitas mx77 » 29 Okt 2019, 07:41

Loadära kirjutas:
29 Okt 2019, 00:16


Küll aga tahaks siiani saada mingit kinnitust amordi või roolivõimu sobivuse kohta mootoris, kui nüüd oma korda teha ja näiteks uuesti peaks mootorisse lekkima? (togi)
See lekkimine on nii marginaalne, et mineraalõli korral ei juhtu mitte midagi.
Kuidas Brembo süsteemis kasutatav DOT õlis käitub ei kujuta ette, aga ilmselt mitte hästi.

morse
Postitusi: 522
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 42 korda

Re: KTM(Husaberg jne) õlifiltri küs: vanem vs. uuem?

Lugemata postitus Postitas morse » 29 Okt 2019, 09:55

Loadära kirjutas:
29 Okt 2019, 00:16
Ja kuna hiljem esimene emotsioon sõidust oli igati positiivne, siis tekkis mõte, kas ei võiks samaga siis juba ka hiljem edasi minna.
Kuna sa töösilindri vahetusest ei pääse, siis uue paigaldamise järel ei ole pointi enam õlidega kombineerida, sest ega need silindrid nüüd NII kiiresti ka ei kulu. Ilmselt saad ikka palju aastaid sõita enne kui jälle uut vaja. Ja nagu enne öeldi ka, et kui siis peakski natuke mingit vedelat moosi mootorisse juurde tekkima, siis kogused on nii väiksed, et selle pärast ei tasu muretseda.
Loadära kirjutas:
29 Okt 2019, 00:16
PS! Ärge samas seda pidurivedeliku amortides, või mootoris kasutamise näidet nüüd jällegi minu jutu või mentaliteediga kuidagi siduge...pisut erinev selles mõttes, et kui enda mure kohta infot otsima hakkasin, siis tuli lihtsalt nii seinast seina näiteid- Magura õli, amordiõli, roolivõimu õli, tegelikult hiljem väljamaa foorumites leidsin veel väiteid mingi beebiõli? sobivuse kohta, ka jalgratta poest Shimano õli jnejne.
Ei seo. See Shimano soovitus polegi väga mõeldamatu (ütleme olukorras, kus muud võtta pole). Ma panin vastupidi jalgratta Shimano piduritesse Magura Bloodi (sest ei viitsinud Shimano õli ostma minna) ja töötab nagu muiste. Aga beebiõli tundub küll overkill (crash)
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1275
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 150 korda
Tänatud: 287 korda

Re: KTM(Husaberg jne) õlifiltri küs: vanem vs. uuem?

Lugemata postitus Postitas Jesper » 29 Okt 2019, 11:30

A kui juba nagunii tükkide vahetuseks läheb, kas sinna DOT4 süsteemi ei anna asemele torgata? Ainult paar mudeliaastat on ju vahet, kas nad muutsid Brembole üle minekuga füüsilist liidest ka? Krt ma siiamaani näen vaimusilmas õudukaid siduri õhutamisest, kus see kullahinnaga Magura Blood lihtsalt garaažipõrandale niriseb, nüüd on see suht unustatud mure...

morse
Postitusi: 522
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 42 korda

Re: KTM(Husaberg jne) õlifiltri küs: vanem vs. uuem?

Lugemata postitus Postitas morse » 29 Okt 2019, 14:16

Jesper kirjutas:
29 Okt 2019, 11:30
A kui juba nagunii tükkide vahetuseks läheb, kas sinna DOT4 süsteemi ei anna asemele torgata? Ainult paar mudeliaastat on ju vahet, kas nad muutsid Brembole üle minekuga füüsilist liidest ka? Krt ma siiamaani näen vaimusilmas õudukaid siduri õhutamisest, kus see kullahinnaga Magura Blood lihtsalt garaažipõrandale niriseb, nüüd on see suht unustatud mure...
Ma kohe linki ei viitsinud otsida. Aga Magurale sai mälu järgi tellida DOTikõlbliku tihendikomplekti mõlemasse otsa. Aga samas ei ole see asi nii hull midagi, kui kõik korras on. Kui miski ei leki, teed kaane talvel korra lahti, vajadusel valad õli peale ja sellega asi piirdubki... Õlivahetust tuleb manuali järgi kahe aasta tagant teha.
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2223
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 108 korda
Kontakt:

Re: KTM(Husaberg jne) õlifiltri küs: vanem vs. uuem?

Lugemata postitus Postitas StreetMoto » 29 Okt 2019, 17:33

LHM+ maksab vähem kui Dot4 ja mõlemad ei kokkuvõttes selle süsteemi mahu või isegi lekkimise juures ei maksa ju kumbki suurt miskit. Magura Blood ei ole seal "must be" kui seda hinna või kättesaadavuse tõttu kasutada ei taha. Miks peaks see Dot4 parem olema kui mineraali nõudev süsteem? Sellepärast, et Dot4 on igalt poolt lihtsamini kättesaadav? Muud põhjust küll ei näe. Aga selle eest on mineraal parem, et lekkigu kuhu tahes: kas mootorisse või välja, igal juhul on ta suht ohutu. Dot4 seevastu on nii agressiivne, et tapab ära kõik värvipinnad kui vähegi kuskile lekib.
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

morse
Postitusi: 522
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 42 korda

Re: KTM(Husaberg jne) õlifiltri küs: vanem vs. uuem?

Lugemata postitus Postitas morse » 29 Okt 2019, 17:43

Teema sai päris asjalikult ammendatud. Teen, ettepaneku, et moded muudaks teema pealkirja tulevaste põlvede tarvis ära. Lõppeks oli sidurist juba rohkem juttu kui mootoriõlist ning ilmselgelt see Magura Blood vs LHM+ ja teised võimalikud õlid küsimus tekib veel väga paljudel.

Näiteks: KTM/Husaberg küsimused: sidurisüsteemi lubatud mineraalõlid, pehme sidurilingi probleem ja HF155 VS HF655 õlifiltri sobivus

Täiendage/parandage.
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1275
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 150 korda
Tänatud: 287 korda

Re: KTM(Husaberg jne) õlifiltri küs: vanem vs. uuem?

Lugemata postitus Postitas Jesper » 29 Okt 2019, 19:28

No mul isiklikult sai vihane kopp ette sellest, et olemuslikult nii lihtne asi nagu 2t krossikas vajas oma erinevatesse otstesse kokku üheksat erinevat vedelikku, millest "lähim bensukas" tüüpi asutuses on saada ainult kolme. Koguaeg käi ja loksuta neid pudeleid ning katsu meeles pidada, et mida veel oli ja mida tuleb enne nädalavahetust poest juurde tuua. Upgrade 7/3 peale pluss õhtul kaua avatud Motonet on seda tüütust ikka oluliselt leevendanud :)

Aga eks igaüks ise vaatab, mis just temale parim variant on.



Vasta

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”