Remonditud amortide eluiga
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 103
- Liitunud: 02 Juun 2019, 16:34
- Asukoht: Tallinn & Hiiumaa
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 10 korda
Remonditud amortide eluiga
Küsimus targematele tegelastele. Probleem nimelt selles, et lasin mai kuus remontida oma Yamaha xt600 91a amordid, kus siis vahetati välja kõik tihendid ja puksid, aga nüüd 6 kuud hiljem mõlemad amordid jooksevad. Kas on mõtet hakkata samast asutusest arupärima või on lihtsam ja mõtekam asi alla neelata ja uues kohas asi lasta ära teha? Töö iseenesest tehtud suht mainekas kohas Tallinnas.
-
- Postitusi: 3183
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 191 korda
Re: Remonditud amortide eluiga
Mõtekas on ikka sinnasamasse mainekasse kohta minna enne kui nende mainet alla kangutama hakata.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 551
- Liitunud: 30 Dets 2006, 12:56
- Tsikkel: GSX-R1000K8, HONDA CR500AF
- Asukoht: Kose
- Tänatud: 5 korda
Re: Remonditud amortide eluiga
Oleneb mis pukse ja tihendeid kasutati, kui B varuosa pukse ja simmereid siis pole midagi imestada. Isegi uusi amorte ei saa teinekord b simmekatega pidama. Ma lasin siin mõned aastad tagasi 500 cz tagaamordid Ramos ära taastada. Siiamaani töötavad ideaalselt ja lekkevabalt kuigi tööpinnad olid kohati täpilised ja oli näha et amordid on väga palju tööd teinud.
Kokkuvõttes mina arvan et jah on mõtet uuesti teha aga soovitan originaal osi kasutada.
Kedagi ka samas süüdistada pole mõtet, sest vahest trehvavad näiteks kuskil laos 20 a seisnud simmekad ja ega need ei pruugigi pidama jääda.
Re: Remonditud amortide eluiga
et mõlemad jooksevad ja nii lühikese aja peale ka, on pisut kahtlane küll minumeelest. kui lihtsalt simmer ära kulub siis mu kogemuse järgi hakkab ikkagi esmalt üks pool jooksma (see, mis kiiremini ära kulus) ja siis võibolla mingi aja pärast teine, kuigi tavaliselt teed enne mõlemad ära.
vb tasuks üle kontrollida, kas puksid ikka on uued. 6 kuuga ei tohiks mingit märgatavat kulumist neil veel ollagi
-
Teema algataja - Postitusi: 103
- Liitunud: 02 Juun 2019, 16:34
- Asukoht: Tallinn & Hiiumaa
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: Remonditud amortide eluiga
Tegelikult hakkasidki ca 2 nädalase vahega lekkima, ennem jäi märkimata ka, et tegemist siis esimeste amortidega.
Re: Remonditud amortide eluiga
tegu on päris vana rattaga, kas amorditoru pinnad on muidu täiesti korras? just see põhiline töökäigu osa siis vähemalt.
aga noh jah, eks neid põhjuseid võib olla üht ja teistsuguseid. suvel vahetasin amordi sees õli natuke vedelama vastu. peale seda hakkas ka simmer kergelt lekkima, kuigi simmerid on praktiliselt uued. tõmbasin simmerivedrud natuke pingemale, panin kokku tagasi ja sellega see leke kadus. mitte, et ma soovitaks sama kodus järele proovima hakata aga jutu mõte siis lihtsalt selles, et teinekord võib ka päris ettearvamatuid põhjuseid olla miks amordisimmer lekkima hakkab. muidugi pole välistatud ka see, et on lihtsalt hooletult paigaldatud
-
Teema algataja - Postitusi: 103
- Liitunud: 02 Juun 2019, 16:34
- Asukoht: Tallinn & Hiiumaa
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: Remonditud amortide eluiga
Tööpinnad õeldi, et on korras, enne kokkupanekut ka poleeriti. Üks teema muidugi on, et väidetavalt olevat algul üks toru väheke kõver olnud, samas kinnitasid, et selle saab ideaalselt sirgeks uuesti.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8764
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 126 korda
- Tänatud: 324 korda
- Kontakt:
Re: Remonditud amortide eluiga
Käidud tee. Kolm korda sai vahetatud simmereid ja poleeritud torusid enne, kui sai uued torud pandud.
Esimene kord lasin kuskil teha. Teine kord seal kuskil vahetati uuesti. Kolmas kord viskas üle ja tegin ise.
Võtsin lõpuks toru nii laiali, kui vähegi sai ja veeretasin laua peal ning siis alles sain aru, et on natuke kõver, lihtsalt peale vaadates ei saanud midagi aru. Sirgestamist isiklikult ei teeks, igasugune painutamine pehmendab metalli, läheb uuesti kõveraks. Aga see on isiklik arvamus, mitte fakt.
- Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
- Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2452
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 191 korda
- Kontakt:
Re: Remonditud amortide eluiga
Selgitan ja soovitan oma kogemusest ja igapäevasest praktikast: teeme amorditöid igapäevaselt ja aasta lõikes suurusjärgus 150 simmerite vahetust. Pean tunnistama, et statistiliselt on igal hooajal 2-3 paari amorte, mis hakkavad üsna kiirelt (loe: esimese kuuga) taas lekkima. Valdavalt on need 20-30 aasta vanused rattad. Üldiselt on nii, et kui on paigalduse viga või märkamata defekt, siis hakkabki lekkima sisuliselt KOHE. Kõiki amorditöid teeme sama loogika ja samade vahendite ja amorditüübile vastavate töövõtetega. Kohe lekkima hakkava amordiga tasub KOHE tegija juurde tagasi pöörduda ja saab uurida, kas on amordil siiski mõni täke või kriips või kõverus, mida esmapilgul kohe ei märganud. Kõver amort kindlasti pidama ei jää, sest simmerit surutakse jõuga ühte serva ja nii ta lekkima hakkabki. Kui ühtki viga ei leia, siis enamasti tehakse oma kuludega töö uuesti. Garantiid ei saa anda kõverale, täkkelisele, deformeerunud ja sügavatriibulisele amordile ning ka allkirjeldatud juhtumite korral (mida on algselt tavalise rutiintöö juures raske tuvastada).
Konkreetselt - mis puutub vanematesse amortidesse, siis teinekord ei ole põhjus mitte amorditorudes, vaid välimistes, mille sees amorditoru liigub. Välimised torud kuluvad teatud mudelitel aja jooksul seest ovaalseks ja see põhjustab ülemäärase lõtku, mis tapab simmeri kiirelt. See võib põhjustada lekkimise, aga enamasti vajab see peale uute simmerite paigaldust veidi aega, et loksuv amort saaks simmerit ebanormaalselt kulutada. Endurotsiklite puhul ei saa ka mööda vaadata tingimustest, kus sõidetakse ja kuidas kasutatakse - kas amorditorud tõmmatakse peale sõitu lapiga puhtaks, või jääb pori ja muda kivistununa amorditorule simmerit hävitama.
Igal juhul tuleb kõiksugu muredest teavitada esmalt ja võimalikult "varajases staadiumis" töö tegijat. Ainult nii on võimalik saada asi korda kas garantiikorras või siis leida koos mure põhjus. Seda mitte ainult amorditööde korral, vaid mis iganes tõrgete puhul. Kui pöörduda murega pool aastat või aastake hiljem, siis on väga raske garantiist juttu teha, sest võimatu on tuvastada tõrke põhjust.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
- Postitusi: 750
- Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
- Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 31 korda
Re: Remonditud amortide eluiga
Soovitan SKF green simmereid ja tolmukatteid kasutada. Enduurokal ja krossikal lisaks ka SKF mud scraper kitti
https://youtu.be/wmtJeyzGGLg
https://youtu.be/y4H_kiWl2jM
Ise olen rahul peale 4 a kasutamist. Hind suurem muidugi kui suval B osal aga seda väärt ka...
Re: Remonditud amortide eluiga
hankisid neid kust? kas võtsid lihtsalt mõõdu järgi või on mingi mudelikohane ostmine? mis skf simmeripaari hind ligikaudselt tuleb?
-
- Postitusi: 750
- Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
- Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 31 korda
Re: Remonditud amortide eluiga
Ma tellisin mõlemad Ebayst. Itaaliast vist. Paari hind ehk 4 tihendit tuli 60€ kanti. Ktmile piisas otsingus WP 48mm fork seal kit. See siis nii endurokale kui matkarattale. Teistele mudelitele pole otsinud.
Laagrite jm tehnika müüjad kes Eestis reklaamivad end kui SKF maaletoojaid sellest midagi ei teadnud ja ei tellinud ka mulle isegi kui toote koodi neile andsin.
-
- Postitusi: 280
- Liitunud: 29 Okt 2015, 18:32
- Tsikkel: T7
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: Remonditud amortide eluiga
Ma tellisin siit: https://www.motoracingshop.com/en/, tulid nädalaga kuskil kohale.
SKF green seals kit KITG-45S for SHOWA Stelo 45mm, paar maksis 60€
Post: 20€
HRRRRR, click click, tock tock, HHHHHH, ZIIIIIII POK POK POK!
Re: Remonditud amortide eluiga
otsisin ka natuke, tundub, et saab neid isegi tsipa soodsamalt mõnest kohast
a'la https://www.amazon.com/SKF-Fork-Seal-48 ... 165&sr=8-3
-
- Postitusi: 750
- Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
- Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 31 korda
Re: Remonditud amortide eluiga
will111 kirjutas: ↑14 Nov 2019, 01:20otsisin ka natuke, tundub, et saab neid isegi tsipa soodsamalt mõnest kohast
a'la https://www.amazon.com/SKF-Fork-Seal-48 ... 165&sr=8-3
See on ühele amordile komplekt ehk 2 tihendit...
Re: Remonditud amortide eluiga
hmm, on vist jah...ei oleks uskunudki, et keegi neid ühekaupa ka müüb või noh õigemini siis kahekaupa, ühe poole simmer ja tolmar.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.