1. leht 1-st

Yamaha FZ1 ABS hüdraulikaplokk

Postitatud: 21 Apr 2020, 00:18
Postitas coomb18

Tervist. Hooaeg kohe esimese sõiduga algas vähe konarlikult (crash) , tagumine pidur jäi sõidu ajal peale. Nüüd asi selge, miski vigur on otsustanud hüdraulikaplokis kinni kiiluda. Nende remondiga tegelevad vähesed, ja peab üldse ettevaatlik olema. Kui kellelgi on head nõu, võib julgelt jagada.

Tean võimalusest Saksas soliidse summa eest see lasta korda teha (garantii ja puha) ning kaalun ka varianti ABS-ist loobuda ja ise otsustama hakata. Aga plaan A oleks sinna ikkagi toimiv ja usaldusväärne hüdraulikaplokk külge saada.

...

Olge terved! :bsmile:


Re: Yamaha FZ1 ABS hüdraulikaplokk

Postitatud: 21 Apr 2020, 08:00
Postitas Kalapea

Vaevalt... Pigem on lihtsalt tagapiduri pedaal liiga peale reguleeritud ja ei liigu piisavalt tagasi, et survet vabastada.


Re: Yamaha FZ1 ABS hüdraulikaplokk

Postitatud: 21 Apr 2020, 08:06
Postitas yeekim
Kalapea kirjutas: 21 Apr 2020, 08:00

Vaevalt... Pigem on lihtsalt tagapiduri pedaal liiga peale reguleeritud ja ei liigu piisavalt tagasi, et survet vabastada.

Lisaks pilgeni täis anum....


Re: Yamaha FZ1 ABS hüdraulikaplokk

Postitatud: 21 Apr 2020, 08:56
Postitas urmas66

Ei tahaks ka uskuda,et see teeb tagapiduri pealejäämist. Kas kõik muu tavaline sel piduril on välistatud ehk üle kontrollitud? Isegi klotsid võivad supportis kinni jääda,supporti kolb võib kinni jääda ja muudest eelpool mainitud asjadest rääkimata.


Re: Yamaha FZ1 ABS hüdraulikaplokk

Postitatud: 21 Apr 2020, 10:09
Postitas Maaks

Enne kui hakkad kalleid juppe vahetama teeks jah põhjaliku hoolduse koos vedelike vahetusega. Kui ise arvad, et hakkama ei saa, siis Velt või Streetmoto abiks.


Re: Yamaha FZ1 ABS hüdraulikaplokk

Postitatud: 21 Apr 2020, 12:32
Postitas coomb18

Täpsustan siis pisut pikemlat, kuidas sai minu jaoks selgeks, et just ABS plokis viga.

Kui pidur kinni poos, siis maha sa ta ainult nii, kui õhutusnipplit veidi päästa. Välja tuli kuke noka täis õli. Kui õhutusnippel jälle kinni keeratud, siis pidur enam ei toiminud. See juba tundus kahtlane. Pedaal oli ediselt kõva ning ka lahtise õhutusnippliga rohkem õli süsteemist välja ei pigistanud. Esimene kahtlus oli peasilinder. Päike oli veel kõrgel ning sõidusoov suur.
Kiirelt sai garaazi ning peasilinder maha. Kui pidurivoolik, mis peasilindrist ABS plokki läheb, lahti sai, siis peasilinder toimis kenasti. Liikumine sujuv ja õli tuli reservpaagist juurde nii nagu vaja.
Järgmine mõte oli, et mõni voolik siis umbes. Sai lahti võetud nii peasilindrist ABSi minev kui ka ABSist edasi tagumisele pidurile. Mõlemas liikus õli nii kuis vaja. Kui nüüd peasilindri ja ABS vaheline voolik uuesti õli täis panna ning mõlemad otsad õigesse kohta ära ühendada, siis peasilinder jälle kivi. Nii jäigi sinna vahele ainult see ABS plokk, millest õli läbi ei liigu.
Rattal on endal 2 funktsiooni, kuidas ABSi testida. Mõlema puhul andis tagasisided tainult esipidur, tagumine aga ei midagi. Testisin eraldi ka ABS mootori ning solenoidid. Kõik toimis nii kuis vaja. Ratas ühtegi veateadet ei näita - ei ABS ega ka mootori poole pealt.

Nüüd ehk veidi selgem ja närimist rohkem. Endiselt olen huvitatud asjalikest soovitustest.


Re: Yamaha FZ1 ABS hüdraulikaplokk

Postitatud: 21 Apr 2020, 13:13
Postitas Kalapea

Küsimusi tekib palju, näiteks, kuidas peale viimast lahti võtmist õhu kätte said, kui plokist midagi läbi ei tule ja kuidas sai pedaal jälle kõva olla kui õhk absi ja peasilindri vahele sisse jäi.

Samas sinu teooria põhjal edasi minna, oli miskitel nissinsi ABSi plokkidel oli tootmisel viga, kus alumiiniumi tükid jäid plokki hulpima. Sarnaselt võib ka sul olla võõrkehad süsteemis kanaleid blokeerimas, ehk oleks võimalus vahetada peasilindri ja töösilindri otsad, see suruks ummistuse tagurpidi välja.

Ise jääksin muidugi pedaali teooria juurde, lihtne test oleks eemaldada pedaal ja klotse laiali suruda. Kui lähevad ilusti laiali on probleem pedaali reguleerimisega.


Re: Yamaha FZ1 ABS hüdraulikaplokk

Postitatud: 21 Apr 2020, 14:32
Postitas coomb18
Kalapea kirjutas: 21 Apr 2020, 13:13

Küsimusi tekib palju, näiteks, kuidas peale viimast lahti võtmist õhu kätte said, kui plokist midagi läbi ei tule ja kuidas sai pedaal jälle kõva olla kui õhk absi ja peasilindri vahele sisse jäi.

Samas sinu teooria põhjal edasi minna, oli miskitel nissinsi ABSi plokkidel oli tootmisel viga, kus alumiiniumi tükid jäid plokki hulpima. Sarnaselt võib ka sul olla võõrkehad süsteemis kanaleid blokeerimas, ehk oleks võimalus vahetada peasilindri ja töösilindri otsad, see suruks ummistuse tagurpidi välja.

Ise jääksin muidugi pedaali teooria juurde, lihtne test oleks eemaldada pedaal ja klotse laiali suruda. Kui lähevad ilusti laiali on probleem pedaali reguleerimisega.

Küsimused on alati head. See ainus võimalus lahendusele lähemale jõuda.

Õhu sain kätte nö süstla meetodil. Kui voolikutest oli puhas õli läbi käinud, testimise käigus, siis voolikud tagasi ploki peale ja pea-aegu kinni. Peasilindri juures ühendasin reservpaagi asemele süstla. Süstal veidi modifitseeritud, et survet tekitaks aga vaakumit - kui ei soovi, siis ei tekita. Nii saab süstla jätta hiljem reservpaagi ülesandesse. Nii surusin õli läbi süstla kuni ABS plokini ning kui mulle sealt poolt enam ei tulnud, siis ploki pealt vooliku polt kenasti kinni.
Töösilindri õhutusnippli külge ühendasin samuti süstla. Jälgisin, et kusagil õhku sees poleks ning surusin süstlast nii palju õli tagur pidi läbi vooliku, kuni sain enam vähem kindel olla, et voolikus enam õhku pole. Siis ploki peal polt pinge alla ja õhutusnippel kinni.

Keeruline seletada aga vast saab pildi ette. Nii ei saa kindlasti 100% õhku välja aga piisavalt, et edasi minna.

Pedaali saab välistada, kuna kui voolik ploki peal lahti on, liigub pedaal ilusti ning surub reservpaagist õli plokini.

Proovisin ka tagurpidi ühendada ploki peal, kuid ka nii ei õnnestunud sealt midagi läbi suruda.


Re: Yamaha FZ1 ABS hüdraulikaplokk

Postitatud: 21 Apr 2020, 16:20
Postitas Maaks

Seal videos sakslane õpetab kuidas ABS plokki testida. (subbakad on normaalses keeles)


Re: Yamaha FZ1 ABS hüdraulikaplokk

Postitatud: 21 Apr 2020, 18:52
Postitas coomb18

Tänud kaasamõtlejatele! Nüüd asi niikaugel, et ajan kiivri pähe ja teen väikese proovitiiru.

Kalapea - Tagurpidi läbi surumine toimis. Viimase katsena mõtlesin, et surun veel korra tagurpidi, siis loobun ABS süsteemist. Panin vooliku külge, ja kui enne surusin käega pedaali, siis nüüd panin oma 100+ kilo sellele pedaalile. Paar baleriini harjutust ning järsku kadus pedaal jala alt ning lärakas õli lendas vastu seina. Edasi läks juba manuaali järgi õlid sisse, tuulutused ning testid ja kõik paistab kena.

Maaks - Neid samu teste tegin varem ka, manuaalis veidi parem seletus, et millal ja miks. Siis ei andnud jalgpidur mingit tagasisided. Nüüd kui sein õline ja uuesti testid tegin, siis suristas korralikult talla all.

Tänud! Näis mis testsõit näitab.