TDM900 2004 a.sooja mootoriga pöörded liiga madalad

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
rainz66
Postitusi: 59
Liitunud: 28 Veebr 2013, 23:10
Tsikkel: tdm900
Asukoht: Harjumaa

TDM900 2004 a.sooja mootoriga pöörded liiga madalad

Lugemata postitus Postitas rainz66 » 20 Juun 2020, 22:05

Tere! Külmast/soojast peast paugupill kuid töösooja mootoriga lähevad pöörded nii madalaks et hakkab vahele jätma ja siis jääb seisma! Hakkas vaikselt pihta juba eelmine hooaeg! Sammuti ühtlase kiirusega sõites hakkab vahele jätma ja jõnksutama! Kiirendades kõik korras! Olen lugenud ja videoid vaadanud õhufiltri klapi väljalülitamisest mis pidavat mootori väljasuremist parandama kuid minuomal see ei muutnud midagi! Äkki kellegil kogemusi või oskab soovitada kedagi kes süüviks probleemi mitte ei soovita hakata järjest detaile välja vahetama!
Sai eelmine aasta dr.Neeme juures käidud hoolduses/ketivahetuses kuid Neeme ei osanud kah jõnksutamist seletada! Sai eelmine aasta yamu esindusega aeg kokku lepitud,kuid töö tuli vahele ja ratas jäi seisma! Sealt küll öeldi et suure tõenäosusega on probleemne paagipump (megakallis) aga lahkamine näitab..
Nüüd võtsin ratta uuesti ette-tahaks korda teha!
Vahetasin paagipumba ära-B varuosa(EFI performance),midagi ei muutunud! Max 300 km. tagasi uued küünlad(Neeme vahetas),õlid,filtrid uued! Peale jaani vist helistan uuesti yamusse,kuigi seal on vist karmid järjekorrad ja hinnad!
Vaatasin veel mida ratta enda diagnostika näitab TPS anduri kohta-paberite järgi gaas maas 17-19,gaas põhjas 98-100! Mul näitas 10 gaasikeeramise korrast 7 korda 17,kuid 3 korda alla selle(gaas maas 14,15) gaas põhjas 99 kogu aeg! Kas äkki asendiandur vigane?
Pikk jutt,stt jutt,segane jutt , kuid imesid juhtub ja keegi targem oskab äkki aidata! Kui midagi mu halast segaseks jäi siis küsige julgesti! :D
Ette tänades!



Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1208
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 124 korda

Re: TDM900 2004 a.sooja mootoriga pöörded liiga madalad

Lugemata postitus Postitas Krl » 20 Juun 2020, 23:18

olen kogenud oma ratastel, et kui temperatuuri tõustes hakkavad pöörded pdereerima, siis on olnud õhulugejaga midagi ptsis.


Teema algataja
rainz66
Postitusi: 59
Liitunud: 28 Veebr 2013, 23:10
Tsikkel: tdm900
Asukoht: Harjumaa

Re: TDM900 2004 a.sooja mootoriga pöörded liiga madalad

Lugemata postitus Postitas rainz66 » 21 Juun 2020, 00:00

Krl kirjutas:
20 Juun 2020, 23:18

olen kogenud oma ratastel, et kui temperatuuri tõustes hakkavad pöörded pdereerima, siis on olnud õhulugejaga midagi ptsis.

kas võimalik kuidagi testida seda andurit? Ja kas vajab vahetamisel adapteerimist nagu autodel?


franz125
Postitusi: 2649
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 109 korda

Re: TDM900 2004 a.sooja mootoriga pöörded liiga madalad

Lugemata postitus Postitas franz125 » 21 Juun 2020, 09:34

Krl kirjutas:
20 Juun 2020, 23:18

olen kogenud oma ratastel, et kui temperatuuri tõustes hakkavad pöörded pdereerima, siis on olnud õhulugejaga midagi ptsis.

Vähe ma usun et sellel rattal õhulugeja on.Pigem käib segu moodustamine ikka TPS(throttle position sensor),IAT(intake temperature sensor),MAP(manifold absolute pressure),ECT(engine coolant temperature) kaudu.Või kuidas iganes Yamaha neid nimetab.Otsi Tdm-foorum ja uuri sealt.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju


Teema algataja
rainz66
Postitusi: 59
Liitunud: 28 Veebr 2013, 23:10
Tsikkel: tdm900
Asukoht: Harjumaa

Re: TDM900 2004 a.sooja mootoriga pöörded liiga madalad

Lugemata postitus Postitas rainz66 » 21 Juun 2020, 16:14

1 Coolant temperature sensor
2 Atomospheric pressure sensor
3 Intake air tempreture sensor
4 Intake air pressure sensor
5 Lean angle cut-off switch
6 Turn signal relay
7 Fuel injection system relay
8 Radiator fan motor relay
9 Starting circuit cut-off relay
10 Speed sensor
11 O2 sensor
12 Crankshaft position sensor
13 Cylinder identification sensor
14 ECU
Kõik sellised el komponendid on küljes! Pole inglise keeles nii tugev-kas õhulugeja on Intake air pressure sensor?


will111
Postitusi: 3600
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 219 korda

Re: TDM900 2004 a.sooja mootoriga pöörded liiga madalad

Lugemata postitus Postitas will111 » 21 Juun 2020, 16:37

pakun, et IAP ja MAP on pigem sama asi. ehk see mille kohta franz125 ütles MAP on sinul IAP
Engines that use a MAP sensor are typically fuel injected. The manifold absolute pressure sensor provides instantaneous manifold pressure information to the engine's electronic control unit (ECU). The data is used to calculate air density and determine the engine's air mass flow rate, which in turn determines the required fuel metering for optimum combustion (see stoichiometry) and influence the advance or retard of ignition timing. A fuel-injected engine may alternatively use a mass airflow sensor (MAF sensor) to detect the intake airflow

õhulugeja oleks MAF, mida siis ilmselt ei ole, vaid vastav data tuletatakse selle IAP ja IAT signaalist.
mingit adapteerimisest vahetusel küll tarvis ei ole ma usun. (see on siiski vaid minu arvamus, mitte fakt)


franz125
Postitusi: 2649
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 109 korda

Re: TDM900 2004 a.sooja mootoriga pöörded liiga madalad

Lugemata postitus Postitas franz125 » 21 Juun 2020, 21:09

Üldjuhul kui TPS peetis on siis seda ei kiputa eraldi tükina andma vaid koos throttlebodyga ja tehase seadega.Aga see ei pruugi ka reegel olla.Vähemasti mu hondadel nii on.Tiri kuskilt manual ja kontrolli komponendid üle või vii spegialistide manu.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju


Teema algataja
rainz66
Postitusi: 59
Liitunud: 28 Veebr 2013, 23:10
Tsikkel: tdm900
Asukoht: Harjumaa

Re: TDM900 2004 a.sooja mootoriga pöörded liiga madalad

Lugemata postitus Postitas rainz66 » 21 Juun 2020, 21:17

saab tps-i eraldi osta! Ebay 100-150 eur(oem)!Yamu see-eest vist ligi 200.-




Vasta

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”