KTM RFS mootori õlisurve probleem

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
will111
Postitusi: 3772
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 226 korda

KTM RFS mootori õlisurve probleem

Lugemata postitus Postitas will111 » 28 Aug 2020, 16:18

Päris pikk jutt tuleb, aga kuskilt peab alustama.

Ühesõnaga, leidsin lõpuks aega ja viitsimist üks oma KTM'dest natuke ette võtta ehk täpsemalt siduripoole kaas maha. Põhjus - kui sooja ilmaga rajale minna ja päris mitu ringi täie rauaga kuuma anda siis kadus sujuvalt sidur ära ning vaikselt hakkas ka mitmest kohast justkui õli tilkuma mootoril. Peale jahtumist sidur jälle tagasi ja õlileke kadus kah ära.
Aga et mis siis mureks, no mureks oli see, et sidurikojas ja käigukasti osas tekkis mootoris suur õlirõhk kui mootor korralikult kuumaks läks. Seal ei tohiks aga minu arusaamise järgi mingit rõhku olla. See õlirõhk surub tagasi siduri slave'i kolvi, kuna see on ühendatud süsteemis käigukasti osaga. Mistõttu sidur kaob vaikselt ära sõites kui mootor kuumeneb, õli kuumeneb ja surve suureneb. Samal põhjusel hakkab erinevatest kohtadest vaikselt õli välja pressima.

Millest see mure aga tekib oli natuke arusaamatu. Mingil hetkel sain siin foorumis ühelt kasutajalt vihje, et vända siduri poolne simmer võib olla välja surutud. Eile avanev vaatepilt kinnitas, et täpselt nii ongi. Simmer on täielikult eemaldunud oma kohalt ja veereb niisama võlli peal kaasa. lisaks on veel simmeri vedru jäänud maha ja eraldunud ning istub nüüd samuti laagri kõrval ümber võlli.

Seega, crankcase ja transmission case on antud juhul "saanud samaks", mida ilmselgelt ei tohiks olla. Arvatavasti siis kuidagi selle tõttu tekib see õlisruve seal kus seda ei tohiks tekkida. Mis aga jääb mulle natuke arusaamatuks, et miks see surve suureneb ja muutub nö. liiga suureks justnimelt mootori/õli kuumaks saades? Ja mis võiks olla põhjus, miks simmer on väljapoole ära lennanud. Kas õlipump ei suuda õli vedelemaks muutudes enam pumbata crankcase'st välja piisavalt õli kuna pumba jõudlus langeb? Kas mingitmoodi suureneb kolvi/silindri vaheline blow-by kui mootor väga kuumaks läheb? Kas nö. crankcase ventilation süsteem ei suuda enam piisavalt hästi neid vända rõhupulsse ventileerida näiteks siis kui mootor töötab suurema väga kõrgetel pööretel? (ehk siis kuidagi seotud mingite pulsi pikkustega).

Mootori õlitusskeem on siin: http://ep1.pinkbike.org/p5pb13083316/p5pb13083316.jpg



Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 7420
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 155 korda
Tänatud: 219 korda
Kontakt:

Re: KTM RFS mootori õlisurve probleem

Lugemata postitus Postitas mx77 » 28 Aug 2020, 20:14

will111 kirjutas:
28 Aug 2020, 16:18

Aga et mis siis mureks, no mureks oli see, et sidurikojas ja käigukasti osas tekkis mootoris suur õlirõhk kui mootor korralikult kuumaks läks. Seal ei tohiks aga minu arusaamise järgi mingit rõhku olla. See õlirõhk surub tagasi siduri slave'i kolvi, kuna see on ühendatud süsteemis käigukasti osaga. Mistõttu sidur kaob vaikselt ära sõites kui mootor kuumeneb, õli kuumeneb ja surve suureneb. Samal põhjusel hakkab erinevatest kohtadest vaikselt õli välja pressima.

Sinna ei tohiks ju õlirõhku tekkida, sest õlirõhk saab tekkida ainult ruumi, mis on 100% õliga täidetud, niipea, kui seal rumis on vähegi vaba ruumi siis on õlil paisumisruumi ja rõhku ei teki. Kui sul lööb siis sinna karterist surve sisse siis on see natuke teine asi, kui õlirõhk. Samas minu mäletamist mööda on RFS mootoril ka käigukasti tuulutus.

Kasutaja avatar

Mait.V
Postitusi: 507
Liitunud: 30 Dets 2006, 12:56
Tsikkel: Gsx-r 1000 k8 SBK
Asukoht: Kose
Tänatud: 2 korda

Re: KTM RFS mootori õlisurve probleem

Lugemata postitus Postitas Mait.V » 28 Aug 2020, 21:45

See rõhk on seotud kolviga. Kolvikäik tekitab sul mootoris ülerõhku kuna simmer on oma kohapealt lännu.
Pane uus simmer ja kõik probleemid kaovad. Kuumenedes suurenevad lekked ju selle tõttu et õli läheb kuumemaks ja õlitase ka tõuseb. Kogenumad on ka rääkinud et vanadel 525 KTM -del on ka küljekaasi sõidu aeg ära lennanud just nimelt tänu selle simmeri eemaldumisele ja mootori meeletu ülerõhu pärast mida kolb tekitab.

51994779

Teema algataja
will111
Postitusi: 3772
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 226 korda

Re: KTM RFS mootori õlisurve probleem

Lugemata postitus Postitas will111 » 28 Aug 2020, 22:08

mx77, no nimetada võib seda ükskõik kuidas. kui õhurõhk sobib paremini siis olgu õhurõhk. Aga fakt on see, et selles kambris tekib rõhk - ülerõhk. Ja see hakkab suruma sidurikolbi tagasi ning ühtlasi ka õli tihendite vahelt välja.
Käigukasti tuulutuses ma ei ole niiväga kindel. Kunagi üritasin selle kohta uurida, aga mäletamist mööda jõudsin arusaamani, et seda vist ikkagi ei ole. Ma kusjuures improviseerisin mõni aeg tagasi sinna ise käigukasti tuulutuse...et lihtsalt kasvõi näha, mis efekt on, mis juhtub või muutub. No juhtus see, et sealt hakkas üsna kiirelt õli välja pressima :D

Mait.V, mõtled siis õli paisumist (kuumenedes)? Jah, no see tundus mullegi ainuke loogiline põhjus, kuid ma nagu ei tahtnud uskuda, et see paisumine väga märkimisväärne võiks olla.

See on jah üsna selge, et rõhk seal vale koha peal tekib nimelt selle simmeri paigalt oleku tõttu. Aga aju ei hakanud hästi peale, et millest see suur ülerõhk ikkagi tekib ja miks just siis kui mootor väga kuumaks läheb.
Ma saan aru, et kolvikäik tekitab rõhku, kuid ta peaks tekitama ju kiiresti vahelduvaid mõningase ülerõhu ja siis jälle mõningase alarõhu impulsse? Või saan ma selle mootori kanalite põhimõttest valesti aru, ehk et see karterituulutus ( crankcase ventilation) ei olegi nö. täiesti vabalthingav süsteem vaid seal on kuskil vahel hoopis mingi 1-way klapp? pean silmas seda kummivoolikut, mis originaalis jookseb õhufiltri korpuse põhja mootori külje pealt balanceri juurest. minul jooksev see voolik küll väiksesse anumasse kuna sealt pritsib iga kord käima lüües miskipärast puraka õli välja.

Minu loogika ütles, et crankcase ventilationi kaudu toimib või peaks toimuma vända korpuse tuulutus ehk rõhu ühtlustumine töötamise ajal ja see ei tohiks justkui lasta mootoris üldse mingisugusel märkimisväärsel survel tekkida. Aga selles loogikas võib muidugi olla kuskil viga kui ma mõne sõlme põhimõttest valesti aru olen saanud. Eks ma selle simmeri vahetan muidugi. Kuid mingil põhjusel on see sealt ka välja lennanud. Äkki võis siis asi olla selles, et mõlemad põhjasõelad olid küllaltki ummistunud enne kui ma need mõni aeg tagasi eemaldasin ja puhtaks tegin.


Teema algataja
will111
Postitusi: 3772
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 226 korda

Re: KTM RFS mootori õlisurve probleem

Lugemata postitus Postitas will111 » 28 Aug 2020, 22:13

Ahjaa, olen välismaistest teemadestlugenud, et paigaldatakse sellele mootorile ka nö. after market lisana 1-way valvesid sinna karterituulutusele. Väidetavalt peaks selle efekt olema siis vist, et crankcases tekib pigem väike vaakum (või siis lihtsalt väiksem ülerõhk).

Igatahes mingi huvitav mootor, kui neid simmereid paljudel niimoodi seal minema on lennanud siis peab tegu olema mingisuguse disaini veaga

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 7420
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 155 korda
Tänatud: 219 korda
Kontakt:

Re: KTM RFS mootori õlisurve probleem

Lugemata postitus Postitas mx77 » 29 Aug 2020, 08:30

Terve KTM on üks disainiviga :lol:


2715
Postitusi: 69
Liitunud: 19 Aug 2012, 21:37

Re: KTM RFS mootori õlisurve probleem

Lugemata postitus Postitas 2715 » 29 Aug 2020, 09:39

will111 kirjutas:
28 Aug 2020, 22:13

Ahjaa, olen välismaistest teemadestlugenud, et paigaldatakse sellele mootorile ka nö. after market lisana 1-way valvesid sinna karterituulutusele. Väidetavalt peaks selle efekt olema siis vist, et crankcases tekib pigem väike vaakum (või siis lihtsalt väiksem ülerõhk).

Igatahes mingi huvitav mootor, kui neid simmereid paljudel niimoodi seal minema on lennanud siis peab tegu olema mingisuguse disaini veaga

Sõbral oli sama probleem ja vahetasime silindri ära sest oli kuuma saanud ja nii kujust väljas et rõngad enam ei pidanud piisavalt ning tihendit tagasi ei pannud.
Igatahes kõik toimib.


Teema algataja
will111
Postitusi: 3772
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 226 korda

Re: KTM RFS mootori õlisurve probleem

Lugemata postitus Postitas will111 » 29 Aug 2020, 15:43

okei, kah hea teada. eks minu mootor on ka ilmselt kõvasti kuuma saanud. täpset silindri seisukorda küll ei tea, aga tean et kolb/rõngad vahetatud hiljuti.

aga mis põhjusel te seda tihendit tagasi ei pannud? kui jutt käib ikka samast vändalaagri taga olevast simmerist. ja kas sama probleemi all mõtled seda, et oli samuti selle simmeri löönud oma pesast välja nagu minul?

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 7420
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 155 korda
Tänatud: 219 korda
Kontakt:

Re: KTM RFS mootori õlisurve probleem

Lugemata postitus Postitas mx77 » 30 Aug 2020, 09:10

see on huvitav, et KTM üldse on sinna tihendi pannud. Japsidel seda tihendit ei ole. Põhimõtteliselt peaks karterituulutus selle elimineerima, kui kolb alla liikudes karterisse surve tekitab. RFS-il peaks tuulutus olema nukkvõlli ajami otsast, seal ei ole ka mingit klapisüsteemi - karter kogu aeg väliskeskkonnaga ühendatud.


Teema algataja
will111
Postitusi: 3772
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 226 korda

Re: KTM RFS mootori õlisurve probleem

Lugemata postitus Postitas will111 » 30 Aug 2020, 14:35

RFS'l on karterituulutus balancer shafti kaudu ehk siis otse sealtsamast cranki kõrvalt ja tuleb välja balanceri võlli otsa juurest. Eelnevalt pandud joonise peal on see ka tegelikult näha, kuigi pole juurde kirjutatud, et tegu CV'ga.

Kolb tekitab tõepoolest päris korraliku surveimpulsi. Kui nüüd küünla välja keerasin, et saaks vända fikseerida ja hammaka maha võtta siis vänta ringi ajades oli tunda seda üsna tugevat takistust või "vedru" efekti mis seal TDC ümber tekib.
Teada on ka põhjus miks see simmer lahtiselt seal võlli otsas loperdas. NImelt läheb ta oma pessa tagasi põhimõtteliselt ilma igasugust jõudu rakendamata lihtsalt näpuga. Seega loomulikult lööb karterisurve selle ka kohe minema. Tegelikult see muidugi nii olema ei peaks ja eks näis kuidas on lood uue simmeriga mille tellin.
Miks ktm sinna simmeri on pannud - no nähtavasti mitmel põhjusel. Japside mootoritel ma eeldan ei ole kahte õlipumpa ning kahte eraldi õlivõtturit, seetõttu üldse kogu mootori õlitusskeem on natuke teistsugune. Seesama siduri teema ilmselt võib olla põhjus ning kindlasti on põhjus ka selles, et kui seda simmerit seal ei ole siis koguneb seistes palju õli karteripõhja ning nii kui vänta lööma hakkab pressib mootor suured purtsakad õli karterituulutusest välja. Miski 5 tsikli käivitamisega lööd vähemalt 50ml õli siis juba mootorist tuulde. Selline asi ei oleks väga jätkusuutlik.
Lisaks ma eeldan, et kuivõrd see tuulutuse vooliku ots suudub originaalis õhufiltri korpusesse siis sealtkaudu mootor ise balansseerib neid surveimpulsse töötades mingil määral. Kui simmerit ei oleks ja see karter oleks ühenduses kogu mootoriga nagu ta hetkel on siis see süsteem vast nii hästi ei toimiks.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 7420
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 155 korda
Tänatud: 219 korda
Kontakt:

Re: KTM RFS mootori õlisurve probleem

Lugemata postitus Postitas mx77 » 30 Aug 2020, 15:17

Ok, ajasin segi, pole seda tankimootorit tükk aega näinud.
Siis pakuks pigem, et balancer shaft on valesti kokku pandud ja ajastus on vale.
Sinu teooria selle survete balanseerimise kohta ei päde, sest sama mootor krossikal hingab vabasse õhku, mitte õhufiltrisse.


2715
Postitusi: 69
Liitunud: 19 Aug 2012, 21:37

Re: KTM RFS mootori õlisurve probleem

Lugemata postitus Postitas 2715 » 30 Aug 2020, 15:40

will111 kirjutas:
29 Aug 2020, 15:43

okei, kah hea teada. eks minu mootor on ka ilmselt kõvasti kuuma saanud. täpset silindri seisukorda küll ei tea, aga tean et kolb/rõngad vahetatud hiljuti.

aga mis põhjusel te seda tihendit tagasi ei pannud? kui jutt käib ikka samast vändalaagri taga olevast simmerist. ja kas sama probleemi all mõtled seda, et oli samuti selle simmeri löönud oma pesast välja nagu minul?

Tagasi ei pannud seepärast, et nagunii ta seal ei püsi kuna on pesa suuremaks kulutanud vändaga koos pööreldes ja pesa remondiks polnud motivatsiooni.
Meil ta õli ei lekkinud sest korralikud tihendid pandud ja vaid sidur hakkas trikitama.
Silinder oli muidu ilus aga just poltide vahelt oli lohus pea 0,15mm ning kui sinna oleks uued rõngad pannud siis see ei oleks kunagi sisse töötanud end.


Teema algataja
will111
Postitusi: 3772
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 226 korda

Re: KTM RFS mootori õlisurve probleem

Lugemata postitus Postitas will111 » 30 Aug 2020, 17:57

joppenpuhh, koos pöörelnud :O kas see alumiiniumkest tõesti kuumenedes siis paisub nii palju seal ümber, et laseb simmeri ringi käima? vaatasin jah, et simmer on sellist tüüpi, kus välimine rant ei ole mitte kummikihigi kaetud vaid puhas metall, kuid eeldan, et originaalis see simmer käib sinna pesasse siiski ikka pääris tihkelt sisse.

aga nojah, kui on sedasi siis on sedasi. eks ma pean vaatama kuidas endal asja lahendan

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 7420
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 155 korda
Tänatud: 219 korda
Kontakt:

Re: KTM RFS mootori õlisurve probleem

Lugemata postitus Postitas mx77 » 31 Aug 2020, 07:46

Tagasi ei pannud seepärast, et nagunii ta seal ei püsi kuna on pesa suuremaks kulutanud vändaga koos pööreldes ja pesa remondiks polnud motivatsiooni.

Seda juttu ei tahaks ma tõsiselt võtta, et väntvõll veab simmerit (selle olematu kontaktpinnaga ja pisikese vedruga) niimoodi kaasa, et simmeri pesa ära kulub.
Ärge fantaseerige.


2715
Postitusi: 69
Liitunud: 19 Aug 2012, 21:37

Re: KTM RFS mootori õlisurve probleem

Lugemata postitus Postitas 2715 » 31 Aug 2020, 10:40

mx77 kirjutas:
31 Aug 2020, 07:46

Tagasi ei pannud seepärast, et nagunii ta seal ei püsi kuna on pesa suuremaks kulutanud vändaga koos pööreldes ja pesa remondiks polnud motivatsiooni.

Seda juttu ei tahaks ma tõsiselt võtta, et väntvõll veab simmerit (selle olematu kontaktpinnaga ja pisikese vedruga) niimoodi kaasa, et simmeri pesa ära kulub.
Ärge fantaseerige.

Teie kirjeldatud viisil ta ei kulu vaid iga kord kui kolb alla tuleb lükkab ta selle simmeri pesast välja ja kuna vänt pöörleb saab ta hoo sisse.
Kolvi üles liikudes imetakse pöörlev simmer aga pesasse tagasi ja nii ta kulub.
Pole fantaasia vaid füüsika.

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2296
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 145 korda
Kontakt:

Re: KTM RFS mootori õlisurve probleem

Lugemata postitus Postitas StreetMoto » 31 Aug 2020, 14:45

See simmeri väljalöömine on selle 525 disainiviga. Kui ma kümmekond aastat tagasi supermotot sõitsin ja samad KTM-id esirinnas olid, siis paraku olid nad ka ainsad, mis igal võistlusel sõitude vahel külili olid ja seda simmerit kiirkorras suditi. Peale igat võistlust olid nad kuskil töökojas laiali ja põhjus oli ikka seesama simmer. See surve tekib suurel koormusel ja kõrgel pöördel paratamatult ja mida suurem on kolvigrupi kulumine (või tuuninguaste), seda suurema tõenäosusega. Raviti seda nii komakoht suurema simmeri välismõõdu, liimi või isegi simmeripesale lisatava plekist stopperklambriga. Mingit ideaalset tulemust ei andnud ükski lahendus - lõpuks ikka loobuti sellest tsiklist ja mindi mingi teise mudeli peale üle...

Seega - ei oska seekord pakkuda ideaalset lahendust murest vabanemiseks, aga tean põhjust ja sellest lähtuvalt tuleb mõelda selles suunas, et saada simmer pessa paremini kinni. Tänapäeval on võimalused paremad kui 10-15 aastat tagasi ja äkki on isegi realistlik freesida CNC-s simmeripesale sisse stopperrõnga soon, mis hoiaks seda simmerit oma pesas kinni. See ei lahenda küll mure põhjust (surve), küll aga peaks aitama vabaneda tagajärjest.

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

Teema algataja
will111
Postitusi: 3772
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 226 korda

Re: KTM RFS mootori õlisurve probleem

Lugemata postitus Postitas will111 » 31 Aug 2020, 15:38

Huvitaval kombel ma jõudsin ise ka juba kõigi nende 3 võimaliku ravi peale mõelda. Aga kuivõrd komakoha kaupa neid simmereid siis saada on? Seal on 47 välismõõt originaalis (tundub nii). Minu mõte oli see esialgu lihtsalt asendada see sama mõõtu simmeriga, millel on puhta metallpinnaga välisvõru asemel see kaetud kummikihiga...nagu tavapäraselt minumeelest enamus simmekatel see on. Lisaks panna paigaldamisel vahele mingit tüüpi liimi ja kui see ikkagi ei toimi siis teha külge kruvitavad stopperid peale.
Mootorisse cnc freesimine läheks minu rakenduse juures selgelt juba majanduslikult mõttetuks ettevõtmiseks sest tegelen asjaga siiski lihtsalt oma hobiks. Aga lahendusena oleks see ilmselt jah parim neist variantidest

Kasutaja avatar

Maaks
Postitusi: 1695
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 109 korda
Tänatud: 193 korda

Re: KTM RFS mootori õlisurve probleem

Lugemata postitus Postitas Maaks » 31 Aug 2020, 16:24

Ma olen mingi laagri stopperi jaoks soone kunagi dremeliga sisse "freesinud". Vedrutraadist stopper oli tookord ja mingist Al sulamist korpus.
Mõte lihtsalt selles, et alati ei pea olema CNC.

Garaažis: Pannoonia 250TLF, Yamaha FZS 600, Yamaha FZ8-SA
Reisid korraldab: http://reisikorraldaja.ee/


Teema algataja
will111
Postitusi: 3772
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 226 korda

Re: KTM RFS mootori õlisurve probleem

Lugemata postitus Postitas will111 » 31 Aug 2020, 22:14

tead kui ma visuaalselt seda pesa vaatan siis mina ei kujuta küll kudiagi ette tegelikult, et seal oleks ruumi soone freesimiseks ja sisestopperseibi jaoks. see simmer peaks siis ikka VÄGA õhuke olema, mis sinna vahele pärast veel mahuks.

küll aga poleks suurem probleem puurida 2 auku ja panna mingid laia seibiga kruvid simmerit üle pesa serva kinni hoidma. kuid seda tuleb ilmselt hinnata siis kui olen mingi simmeri välja valinud ning pesase pressinud ja saanud aimu kui tihkelt see sinna läks.

kahjuks ma pole kuskilt leidnud simmerlinge, mida saaks osta rohkem täppismõõduga kui ümmarguse millimeetri kaupa. keegi oskab soovitada, kuskohast võiks proovida otsida midagi sellist nagu a'la 47,5mm välismõõt simmer?

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 7420
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 155 korda
Tänatud: 219 korda
Kontakt:

Re: KTM RFS mootori õlisurve probleem

Lugemata postitus Postitas mx77 » 01 Sept 2020, 08:11

kahjuks ma pole kuskilt leidnud simmerlinge, mida saaks osta rohkem täppismõõduga kui ümmarguse millimeetri kaupa. keegi oskab soovitada, kuskohast võiks proovida otsida midagi sellist nagu a'la 47,5mm välismõõt simmer?

Ilmselt lootusetu, sest ka laagrid on millimeetritäpsusega.

Võib-olla kuskil jänkistanis veel tööstusmasinates kasutatakse tollmõõdus simmereid, aga selliste tagaajamine ei tasu ilmselt vaeva ära.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5488
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1184 korda
Tänatud: 258 korda

Re: KTM RFS mootori õlisurve probleem

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 01 Sept 2020, 08:59

Äkki see simmer sinna laagrillimiga panna?
Puksi- ja laagriliim 648 5ml, Loctite
https://www.stokker.ee/puksi-ja-laagril ... -635128702

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Kalts
Postitusi: 287
Liitunud: 10 Sept 2008, 23:49
Tsikkel: TDM900, G650 Xc, CRF250L
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 4 korda

Re: KTM RFS mootori õlisurve probleem

Lugemata postitus Postitas Kalts » 01 Sept 2020, 10:49

Olen Loctite 638-t kasutanud, see on küll jõhker kraam.
Nii Stokkeri infolehel kui originaalis on kirjas "The product cures when confined in the absence of air between close-fitting metal surfaces", huvitav oleks teada kas asi simmeri pessa istutamisel ka toimib...

--
Vallo

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5488
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1184 korda
Tänatud: 258 korda

Re: KTM RFS mootori õlisurve probleem

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 01 Sept 2020, 13:19

Kalts kirjutas:
01 Sept 2020, 10:49

Olen Loctite 638-t kasutanud, see on küll jõhker kraam.
Nii Stokkeri infolehel kui originaalis on kirjas "The product cures when confined in the absence of air between close-fitting metal surfaces", huvitav oleks teada kas asi simmeri pessa istutamisel ka toimib...

Pukse ilma soojata-kuumata lahti ei saa,see on kontrollitud. Ilmselt peab hästi puhtaks tegema ja siis mina hoiaks mingi aja, ntks ööpäeva,et kõik ka kinni jääks.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.



Vasta

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”