1. leht 1-st

Husqvarna 701 Supermoto 2020 'Mai', ElectroMoto

Postitatud: 24 Sept 2020, 10:35
Postitas ElectroMoto
See on 2020 aasta Husqvarna 701 Supermoto nimega Mai.
1 silinder, 4 takti.
692.7 cm³, 55kW, 74hp.
Kui kütus välja imeda, siis 147kg.
Ostetud mai kuus (wink-wink) Freetime'ist. Paari päeva vanusena nägi välja selline:
DSC02223.jpg
DSC02219.jpg
Täielikult tehaseseades ja tehasest tulnud vidinatega.

Täna, loetud kuud ja tuhat kilomeetrit hiljem, pole tegelikult väga palju muutunud. Saba on lühem. Husqvarna on tänuväärselt lahendanud selle pika rippuva hänna, kus mõne kruvi lahtikeeramisega saab sellest suurema osa maha kärpida ja numbrilaua lühemale otsale külge ühendada. Rangelt võttes võib väita, et number jääb selliselt liiga horisontaalne, aga see on mul nüüd juba kolmas tsikkel, millel see selliselt ja (ptüi-ptüi-ptüi) seni pole probleemi olnud. Numbrituli kadus ka ära, aga jällegi - ei ole mina sellest puudust tundnud ega nagu näha (jällegi, sülitan igaks juhuks) ka keegi teine.
Ning siduriheebel on nüüd lühem kui originaal. Piduri oma niiväga ei häiri, isegi kui selle opereerimiseks kasutan ühte näppu vähem (pidurit siis ühe näpuga, sidurit kahega). Siduriheebel nühkis kogu aeg vastu käekaitset ja üldse: lühem tundub kuidagi käepärasem.

Tänane hetkeseis, AD 2020 septembri lõpp, on selline:
DSC03222.jpg
DSC03231.jpg
Pikka aega kaalusin, kas mul tasub üldse seda "projektipäevikut" teha, kuna ma lähitulevikus väga ei näe, et see ratas eriliseks projektiks kujuneb. Sel lihtsal põhjusel, et sellest neetud viirusevärgist tulenev majanduslangus röövis minult ameti ja riigi palukese peal tsiklile vidinate ostmiseks raha ei jätku.

Seega hetkel võin vaid unistada. Ja unistan eelkõige uues summutist, sest kaasaegsetele tsiklitele kohaselt on tehasest külge kruvitu õudus kuubis. Unistan ka vähe karusematest rehvidest, millega saaks kõval pinnasel metsavahel ringi sõita. Tänaseks olen iseendale tunnistanud, et ma üsna konkreetselt vihkan muda ja mudas müttamist, seega kruusateed ja kuivad metsarajad on pigem minu rida.
Peelgeid tahaks ka viisakamaid. Võib-olla lenksualuseid, kui see lahendus osutub praktiliseks ie selliselt nad taga toimuvat näitavad. Või siis midagi peenemat lenksu peale. Mu esimesel tsiklil, Hornetil, olid peal Rizoma Dynamic peeglid (ilmselt Hiina "originaalid"), mis mulle hullult meeldisid. Hea meelega prooviks, kas need sobivad ka 701-le. Aga see oleks selline 150 eurine katsetus...
Millest ma seekord EI unista, on tsiklile uue välimuse andmine. Praegu tundub mulle tehase värvilahendus täitsa ilus ja värske, seega ei tunne vajadust oma nägemust peale kleepida. Võib-olla velgedele tahaks tellida ühel hetkel Rootsist ägedad veljekleebised.

Aga miks siis Supermoto? Miks ma loobusin Endurost, mis tegelikult on ju hulka mitmekülgsem ja praktilisem...
Vot, kuna mul on nüüd laps (septembri seisuga 10 kuune poiss), siis ma ei jõua linnast välja sõitma isegi parima tahtmise juures. Ja seda tahtmistki pole just eriti palju. Ja linnas ringi sõita on supermotoga väga palju lõbusam. Endurokaga hakkas tagarattal pidamine juba liiga tihti ära kaduma. Uue 701 Supermoto elektroonika ei luba sellel aga juhtuda, isegi kui väga agaralt üritan. Mulle see sobib. Päeva (loe: sõidu) lõpuks tahaks tervena ja ühes tükis koju jõuda. Aga vot millegi lahjema ja rahulikuma jaoks olen ma jätkuval liiga rahutu. Enne supermoto ostu käisin veel meelde tuletamas, mis tunne on sõita Ducati Scrambler Desert Slediga. Ratas, mis minu silmade jaoks on üks ägedamaid ja hääl on ilus ja saaks Tähelepanuväärsete Härrasmeeste Sõidust osa võtta jne. Aga no tuim tundus.. Ilmselt ühel päeval see mind enam niiväga ei koti, aga see päev ei ole veel täna.

Supermoto oli mu unistus suht sellest ajast peale, kui tsiklite vastu huvi hakkasin tundma 6-7 aastat tagasi. Nüüd lõpuks oli aeg küps, et see unistus teoks teha. Ja pean tunnistama, et ma olen väga rahul valikuga. Süda hakkab mõnusas ärevuses põksuma juba puhtalt pilgust sellele masinale ja sadulas istudes kiirendades ja kurve võttes on rahulolev irve kõrvast kõrvani.

Re: Husqvarna 701 Supermoto 2020 'Mai', ElectroMoto

Postitatud: 24 Sept 2020, 14:35
Postitas Prets

Kuidagi vähe sõita saanud sellega, mul omal jookseb juba 15 000+ su eelmise ratta odo peal :P (meeldetuletuseks, ratta sain nii, et odol ~
1800)


Re: Husqvarna 701 Supermoto 2020 'Mai', ElectroMoto

Postitatud: 24 Sept 2020, 15:05
Postitas ElectroMoto
Prets kirjutas: 24 Sept 2020, 14:35

Kuidagi vähe sõita saanud sellega, mul omal jookseb juba 15 000+ su eelmise ratta odo peal :P (meeldetuletuseks, ratta sain nii, et odol 1800)

Ikka 8100 mitte 1800 km oli seal :P
Sellega ma ju sõitsin kahe nädalaga 1000km kellale, et saaks hoolduse enne ära tehtud, kui 4000km ringreisi Ukrainasse ette võtsin...

Aga nõus. Mul pole ühelgi hooajal nii vähe kilomeetreid kogunenud. Pole saanud pikemaid sõite teha ja linnas ringi tiirutades ei kogune neid kilomeetreid eriti. Suht harva saab sadulasse ka.
Korra kaalusin isegi, et milleks head ratast niisama hoida. Müüks maha, ostaks mingi elektritõuksi hoopis. Linnas veel praktilisem. Aga ei. Ei müü. Jumal teab, millal jälle võimalus tekib selline ratas omale saada..


Re: Husqvarna 701 Supermoto 2020 'Mai', ElectroMoto

Postitatud: 24 Sept 2020, 16:07
Postitas Prets

Ma mõtlen odonäitu, mitte reaalset läbisõitu :D


Re: Husqvarna 701 Supermoto 2020 'Mai', ElectroMoto

Postitatud: 24 Sept 2020, 16:10
Postitas ElectroMoto
Prets kirjutas: 24 Sept 2020, 16:07

Ma mõtlen odonäitu, mitte reaalset läbisõitu :D

Ah, krt. Õigus jah :D Sellel oli ju “keritud” näidikuplokk XD


Re: Husqvarna 701 Supermoto 2020 'Mai', ElectroMoto

Postitatud: 05 Dets 2021, 22:40
Postitas ElectroMoto
Ma olen oma ratta rohkem enda omaks muutmisega jõudnud ühe sammu edasi teha. Küll virtuaalselt hetkel veel, aga see on vast ikkagi hea samm õiges suunas. Nimelt siis disainisin valmis tsikli plastide uue välimuse, mille loodetavasti taaskord Crostic meeskonna abiga reaalsuseks saab teha. Lisaks siis Rootslaste Spinningstickers veljekleebised. Seda siis puhtalt välimuse-edevuse poole pealt.

Praktilisemast küljest tahan välja vahetada need koledad mikihiire peeglid, mis maanteekiirustel nii jõhkralt vibreerivad, et igasuguse mõttekuse kaotavad. Pärast väga pikki otsinguid avastasin lõpuks Rottweileri peeglilahenduse, kus põmst kinnitatakse lenksuotsapeeglid käekaitsmete raua külge. Odav see lõbu olema ei saa, aga natuke talutavamaks teeb selle Hollandlaste pakutav komplekt, kus on Rottweileri kinnitus, aga Arrow peeglid teevad nad ise. (Leidsin selle siit: https://tinyurl.com/Rottweiler-Rally-Motor).

Ma loodan ain't, et ajalugu taas ei kordu. Seni olen sarnaselt tsikli ümber disaininud kahel korral (üks oli 2008 BMW G650 Xchallenge ja teine 2019 Husqvarna 701 Enduro) ja mõlemad ma müüsin maha loetud kuude jooksul pärast välimuse muutmist.. :D

Disain ise on selline:
701_CAMO_honeycomb_V2_HQ.jpeg

Re: Husqvarna 701 Supermoto 2020 'Mai', ElectroMoto

Postitatud: 06 Dets 2021, 02:49
Postitas Prets
Miks sa arvad, et lenksuotsapeeglid värisevad vähem kui nö mikihiirekad? Peale lugematu arv odavaid plastikpeegleid puruks kukkumist on mul jälle originaal ühel pool otsas (teisest õnnestus ka jagu saada) ja tundub, et on palju selgem ka kui aftermarketid. Mootorivibra tuleb ju igat pidi läbi, täitsa selgeks ei saa neid kunagi.

Re: Husqvarna 701 Supermoto 2020 'Mai', ElectroMoto

Postitatud: 06 Dets 2021, 09:14
Postitas ElectroMoto
@Prets Põhiliselt arvan selle pärast, et senine kasutajate kogemus on selline olnud *. Ja tundub natuke loogiline ka. Kui oksaraagu käes hoida ja rannet võdistada, siis oksarao ots pendeldab oluliselt rohkem.. Aga ega ma enne kindlalt ei tea, kui omal nahal järgi ei proovi :D
Visuaalselt näevad need ka paremad välja. Ausalt tunnistan, et minu puhul vorm on vähemalt sama oluline kui mitte õige natuke olulisemgi kui funktsionaalsus :D


* Näiteks:

Re: Husqvarna 701 Supermoto 2020 'Mai', ElectroMoto

Postitatud: 06 Dets 2021, 10:04
Postitas villy
Selliste lenksulaiendustega ma vist linnast sõita ei tahaks. Doubletake peegleid ka kiidetakse ja pidavat vähem vibrama. Mul peeglid kuluosa(5tk see hooaeg, tere offroad) ja kasutan seetõttu Streetmotost lihtsaid kokkulapitavaid.

Re: Husqvarna 701 Supermoto 2020 'Mai', ElectroMoto

Postitatud: 06 Dets 2021, 10:08
Postitas ElectroMoto
Need saab lihtsasti sissepoole voltida kui tõesti väga kitsasse kohta satun. Doubletake olen ka vaadanud jah, aga need ikka suht robustsed tükid. Ma päris maastikule müttame enam ei roni, stuntimisega ka ei tegele, seega kukkuda otseselt plaanis ei ole :roll:

Re: Husqvarna 701 Supermoto 2020 'Mai', ElectroMoto

Postitatud: 06 Dets 2021, 16:34
Postitas cossie
Spinningstickersi toodangut julgen soovitada. On oma hinda väärt. Ja rehviks pakuksin heidenau k73, mul on need pegaso stradal all ja kruusal ning kuival metsateel on täiesti piisavad, ei jäta jälgesidki maha mis võiks mõne seenelise sulle kurjalt järgi vaatama panna :D Ma muidugi ronisin nendega mudasse ka...
20210819_152931.jpg

Re: Husqvarna 701 Supermoto 2020 'Mai', ElectroMoto

Postitatud: 06 Dets 2021, 16:40
Postitas ElectroMoto
@cossie Tänud soovituse eest! Need k73-d näevad päris ägedad flat-trackikad välja. See tuletas meelde jah, et rehvid peaks ka välja vahetama natukenegi karusemate vastu. Päris nii mutta (vabatahtlikult) ei roniks, aga kuskile juurikate vahele läheks müttama küll.

Re: Husqvarna 701 Supermoto 2020 'Mai', ElectroMoto

Postitatud: 06 Dets 2021, 17:25
Postitas cossie
Ma kolasin terve oktoobrikuu selle rattaga mööda metsi ja kruusateid ringi, sest oli parajalt kuiv ja soe. Kevadel pole märjaga metsa eriti asja nende rehvidega

Re: Husqvarna 701 Supermoto 2020 'Mai', ElectroMoto

Postitatud: 06 Dets 2021, 17:31
Postitas ElectroMoto
Mulle sobib :D

Re: Husqvarna 701 Supermoto 2020 'Mai', ElectroMoto

Postitatud: 15 Jaan 2022, 20:05
Postitas ElectroMoto
Esimesed vidinad pudinad hakkavad kogunema..
Uued peeglid jõudsid kohale Rally-Motor Hollandi poest. Kinnitus Rottweiler Performance käekaitsme raua külge käiv ja peeglid Rally-Motor enda Arrow'd. Kogu kompott koju jõudes oli lõpuks ligi 200€, mis on aga esmapilgul ka ainus reaalne miinus. Komplekt on korralik ja näeb kvaliteetne välja:
DSC06040.JPG
Lisaks siis Rottweiler kinnituse külge monteeritud peeglitele oli komplektis veel lisaklaasid, kaks võtmehoidjat, hunnik kleepse ja Hollandi vahvlid :D

Uued rehvid on ka tellitud ja loodetavasti saan talvekorterist ratta kätte juba uute sussidega. Valik langes lõpuks Pirelli Scorpion Rally STR komplektile. Ringi lugedes said need 701 sumo all üleüldiselt kõige rohkem kiita. Et saab enam-vähem hakkama lahtisel pinnasel aga samas päris hea pidamine ka asfaldil.

Kleebisering on ka lõplikult valmis disainitud ja tellitud. Kui plastid kätte saan ja Pärnusse saan toimetatud, siis on see ka tehtud.

Järjekorras jäävad ootama veljekleepsud ja ilmselt ka summuti pütt. Siis pensupaagi kork. Kõik see siis vastavalt kuidas rahakott kannatab..

Re: Husqvarna 701 Supermoto 2020 'Mai', ElectroMoto

Postitatud: 23 Aug 2022, 16:28
Postitas ElectroMoto
Veider.. miks ma selle teema pealkirja kirjutasin 2019 aasta 701 :wack: Tegelt on ju 2020 oma. Aga eniveis..

Kõik* custom jupid on külge pandud ja välja näeb nüüd selline:

DSC06649.jpg
DSC06646.jpg
DSC06656.jpg
DSC06653.jpg
DSC06663.jpg
*"Kõik" all pean ma silmas uued peeglid, Wings lõpupütt ja uued Pirelli Scorpion Rally STR rehvid. Veljekleepsud on ka olemas ja ilusad ja ägedad ja helkur-efektiga, aga no vot mul pole õrna aimugi, kuidas neid peale panna. Tähendab, KUIDAS, seda ma tean, selle kohta on asjalik YouTube'i juhend isegi olemas, aga ma ei tea, kuidas ma selleks tsiklil rattad alt ära saaksin. Tähendab, KUIDAS, seda ma tean, manuaalis on see selgelt kirjas, aga kuna mul pole ei pukki ega ühtegi muud tõstemehhanismi, ega ka jõuvõtmeid, et pärast korrektselt mutreid tagasi keerata jne jne jne.. siis kleebised konutavad kurvalt kapis.

Ma pean tunnistama, et nüüd on see tsikkel suht just selline, nagu mulle meeldib. Nii välimuselt, kui siis see, et väiksema takistusega lõpupütt on teinud ka 30-40km/h kulgemise oluliselt sujuvamaks. Ja muidugi hääl on oluliselt isasem. Isegi Wingsi Silencer Kitiga :D

Mis, nagu mul veits juba nagu traditsiooniks on saanud, tähendab seda, et on aeg see pill maha müüa. 8) Ausõna - see on juhuslik kokkusattumus, et ma müün oma tsiklid kaks hooaega pärast sõitmist maha ja just siis, kui ma olen need täpselt oma meeldimise järgi valmis sättinud.. Aga alati kerkib esile mingi väga hea ja mõjuv põhjus, miks mingi teine tsikkel oleks parem kui see, mis mul praegu on.
Iseasi muidugi, kas ma sellele ostja leian. Vaatan, et siingi müügikuulustes on üks samalaadne masin juba pea pool aastat tulutult ostjat oodanud. Õnneks mul pole tulist vajadust see välja vahetada. Sama moodi nagu ka eelmise masinaga - kui leidub tahtja, kes piisava summa eest selle ära viib, siis väga tore. Kui mitte, siis sõidan suht sama rõõmsalt edasi..

Re: Husqvarna 701 Supermoto 2020 'Mai', ElectroMoto

Postitatud: 24 Aug 2022, 11:43
Postitas bitter
ElectroMoto kirjutas: 23 Aug 2022, 16:28
...ma ei tea, kuidas ma selleks tsiklil rattad alt ära saaksin. Tähendab, KUIDAS, seda ma tean, manuaalis on see selgelt kirjas, aga kuna mul pole ei pukki ega ühtegi muud tõstemehhanismi, ega ka jõuvõtmeid, et pärast korrektselt mutreid tagasi keerata jne jne jne.. siis kleebised konutavad kurvalt kapis.
Kui mul veel pukki polnud, kasutasin prügikonteineri juurest hangitud vana tooli. Kui sul tahtmine on olemas aga riistu ja kohta pole, võid mulle privas kirjutada. Saan mitmel moel aidata.

Uutel postidel saad alati pealkirja kohendada.

Re: Husqvarna 701 Supermoto 2020 'Mai', ElectroMoto

Postitatud: 24 Aug 2022, 14:06
Postitas Macintosh
ElectroMoto kirjutas: 23 Aug 2022, 16:28
Veider.. miks ma selle teema pealkirja kirjutasin 2019 aasta 701 :wack: Tegelt on ju 2020 oma. Aga eniveis..
Nüüd enam ei kirjutanud :roll: