1. leht 1-st

raami värv

Postitatud: 12 Nov 2020, 15:58
Postitas Irual

Tere,
küsimus laiale ringile: millist värvi eelistate terasest raami värvimiseks, kas:

  • pulbervärvi
  • happekrunt + kahekomponentne autovärv
    Raam liivaga puhastatud. Olen mõlemaga värvinud ja asjast oma arvamus, aga tahaks teiste eelistusi ja põhjendusi ka kuulda.

Edu, L


Re: raami värv

Postitatud: 12 Nov 2020, 16:40
Postitas Maaks

Pulber jätab tugevama värvikihi pinna, aga kui deformeerub midagi kusagil, siis praod ja koorumine kiirem. Pulber on pleekimise suhtes kindlam.
2-e komponentne on elastsem, pind natuke pehmem, aga pleegib kiiremini.
Ma ise valiks 2-e komponentse.


Re: raami värv

Postitatud: 12 Nov 2020, 17:07
Postitas will111

kas pulbervärv ei ole siis 2 komponentne?

mina olen aru saanud, et pulbri peamine vahe/eelis on see, et värvikiht jääb paksem. kuivõrd ta tugem on, pole otseselt uurinud ega testinud...tugev/nõrk on mumeelest eelkõige 2kompo vs. 1kompo värv ehk tugevuse värvile annab nimelt see teine komponent


Re: raami värv

Postitatud: 12 Nov 2020, 17:09
Postitas Madlobster
will111 kirjutas: 12 Nov 2020, 17:07

kas pulbervärv ei ole siis 2 komponentne?

Ei ole
pulbri kõvenemine saavutatakse termotöötlusega ca200C ja keemilist "kuivamist" seal ei ole


Re: raami värv

Postitatud: 12 Nov 2020, 18:23
Postitas will111

ah õige jah, nii oligi et ahju vaja.


Re: raami värv

Postitatud: 12 Nov 2020, 18:44
Postitas Madlobster

Lisaks, et pulbrit detailile kanda on vajalik spetsiaalne seade, mis annab pulbrile ja detailile erinevad laengud, et püstolist väljuv pulber detaili külge jääks/tõmbuks


Re: raami värv

Postitatud: 12 Nov 2020, 18:51
Postitas argo_1974

Kumbki variant pole mõistlik. Pulber on niikaua hea, kui kuskilt kahjustada ei saa. Kui saab, koorub tihti liistakatena maha.
Happekrundile reeglina otse kattevärvi ei kanta, täitekrundi kiht tuleks vahele lasta. Tsikliraami puhul mõttetu, täitekrunt on pehme ja raam ei vaja kõrgviimistlust. Mu arust kõige asjalikum on epokrunt + kattevärv. Veokasarjad on rohkem polüuretaani baasil - tugevamad, aga pleegivad rohkem. Sõiduautosarjad rohkem akrüüli baasil - nõrgemad, aga pleekimiskindlamad.


Re: raami värv

Postitatud: 12 Nov 2020, 19:11
Postitas will111

raami puhul vast ei ole pleekimine väga oluline teema?

epokrunt nagu ma aru saan on siis 2 komponentne aluskrund, kas sinna peale läheb ka eraldi 2 komponente kattevärv?


Re: raami värv

Postitatud: 12 Nov 2020, 20:29
Postitas franz125

Nii ta käib jah.Ise olen ka 2k värvi pooldaja.Midaiganes värviparandusi teha on lihtne,pulbriga see see võimalus puudub.


Re: raami värv

Postitatud: 13 Nov 2020, 14:15
Postitas Kalapea

Pulbiga värvitud tükkidele on võimalik väga edukalt parandusi teha, seda muidugi 2K värviga.

Raami värvimisel pulbriga on kindlasti plussiks see, et on kulumisele oluliselt vastupidavam ja lihtsam saavutada paremat tulemust halva eeltöö puhul.
Eelpool toodud tükkidega värvi eraldumine on kas väga suur liialdus või lihtsalt halva eeltöö tulemus.
Pulbri miinuseks on värvikihi paksus ja sellest tulenev katmine, näiteks keermed, sileühenduspinnad, laagripesad jms.
Pulbri puhul on ka piiratud värvivalikud, mis enamasti piirduvad RAL toonidega ja pulberlakk ei ole väga läikiv, kui blingi otsida.


Re: raami värv

Postitatud: 13 Nov 2020, 15:13
Postitas suslik83

Ei ole ise pulbri püstolit käes hoidnud ja märgvärvi kogemus piirdub vaid aerosoolidega, kuid tööst sõltuvalt olen igapäevaselt pulbervärviga seotud varsti 10a... Parandame tootmises pulbervärvitud asjade defekte nii uuesti pulbriga kattes, kui ka parandusvärvidega (meile sobivas toonis meile segatud) aerosooli näol. Saadaval on ka pisikese pintsliga mikro pudelites paranduskomplekte...paranduse eesmärk visuaalne väljanägemine.

Põhiline piirang toonidele on seotud pulbri valmistamise tehnoloogiaga - ei tee keegi väikest kogust ja mõne tooni tarvis on mõnisada kilo "jahu" tehasest vaja tellida - vähem ei tehta. Kõike saab tellida - toonid, kõvadus, kulumiskindlus, läige, UV kindlus jne...küsimus on kogustes. NB! pulber ka vananeb ja maha pudinenud üleliigne jahu pole enamasti korduvkasutatav. Saad ka sädelevat "bling-blingi" teha...kuid jälle tuleb mängu kogus.

Keermete ja avade puhul punnitad/kleebid paikasid või keermestad/töötled üle sinule vajalikud kohad.

Mis aga puutub katmise ja nakkuvuse ebaõnnestumisse laigu/ala eemaldumise näol - tehnoloogia vastu eksimine on selle põhjuseks - must aluspind, mitte küllaldane kuumutamine, kihi liigne paksus, pulbri kvaliteet...eks neid ebaõnnestumise põhjuseid on teisigi.

Eelnev on terase, al ja ZNpleki kohta... muude materjalidega kogemus puudub.

Miks tootmises täna "pulberdatakse" - tehnoloogia kiirus, kontrolli võimalus ning protsessi suhteline lihtsus on vast võtmesõnad.

Kas ma ise värviks pulbriga?... Planeeta 5 raam oli pulbriga, Tuula 200 kere plekid olid krunt+2k, autoga tegelesid maalrid... valiksin endale vähem sebimist pakkuva lahenduse.
Minu HD raam saab tõenäoliselt aerosooliga parandused ning külge kruvitavad varem värvitud vidinad parandan samuti aerosooliga. Haljas materjal ja kroomitud vidinad lähevad mustaks pulbri abil. Edevate asjade ja lisavidinate maalimiseks pöörduks mõne "triibuvedaja" või automaalri poole.

edu otsustamisel.


Re: raami värv

Postitatud: 13 Nov 2020, 15:32
Postitas Irual

Tänud arvamast :bsmile:

Mulle endale oli kunagi pulbriga värvitud raami juures ebameeldivaks üllatuseks, et see ei kannatanud pidurivedelikku.

Edu, L


Re: raami värv

Postitatud: 13 Nov 2020, 15:59
Postitas Madlobster

piduriõli on üldse selline vastik asi, millega lödistamist soovitaks nii palju kui võimalik vältida

Osad plastmassid teeb nii hapraks, et pudiseb näppude vahel