Mulle meeldivad sellised postitused, kuid paraku on maailm sellised probleemid juba miljoneid/miljardeid kordi läbi elanud - ning need eredad tähed tuhmistanud, paljud on tõusnud uuesti, kuid arukamatena.
Kui lube pole, siis tõesti üks tehases kokku pandud, natuke suuremate ratastega, 4T 50cc liikur. Võid ju jah 80cc silku komplekti sinna peale visata, kuid selle raha eest saad juba A või A1 load teha ning natuke tummisema looma istme alla hankida.
Miks 4T - lihtsam, sest pole vaja veel lisaks kütusele mingit õli hakata otsima... no 2T pole ka väga hull, kuid üks topsik peab alati juures olema.
Miks tehase oma - tõenäoliselt on see loogiliselt koostatud, ning vajadusel saavad kohalikud ka aidata.
Miks 50cc - murevabam ja vähem kulukam elu reisil.
Ära üle mõtle - lihtsus on võti.
Kui tahad ilma lubadeta üle 50cc e. 125cc sõita, siis miks 125... siis võid juba korraliku 600+ cc-ga sõita - vahet ju enam pole, jama on nii ehk naa kui kinni peetakse.
120km/h asjanduse välja jooksmiseks, mis ka suudaks seda kiirust hoida rohkem kui 500m, on vaja kaasaegsemat 125-st või lihtsat 175--200cc
mul oli vahepeal siin üks Honda CBR125R 2006a., ning see suutis püsivalt 110 juures aerutada, 120 oli ikkagi punn suht põhjas ning tuul ei tohtinud olla vastu (isegi õrn tuuleke). Kindlasti oleks asi paranenud, kui uue silkukomplekti peale oleks pannud, kuid las ta olla.
Muide põnevamates kohtades ei ole sul vaja suuresti üle 60 km/h sõita. Pikad sirged ja üleminekud, kus 120+ kiirusi otsid, pole vaja sinna oma nina toppida, pigem sõida kõrvalteid ning kiirus on OK.
Ka minu suht esimesi eurotrippe (58a. vene 2T 125cc, millel 175 vos3 mootor vahel - mul A load olemas
koos iz jupiter3-ga e. 2T 350cc )oli esimesed 1000km kiirusel 50-60km/h, järgmised 1000km 60-75km/h. Lõpuots tagasi 1500km tulime juba mööda sirgeid "kiirteid" 90-ga, sest aeg tagus jalaga...
Peab ütlema, et tõesti mööda sirgeid teid on 50-60 suht koht igav nühkida, kuid igal võimalikul hetkel sõitsime ikkagi kõrvalteid ja see kiirus ei muserdanud.
Võib öelda, et mul ju oli n.ö. klassikaline säästuprojekt, kuid...
Miks soovitada tehase komplekti on just selle pärast, et ühes teises teemas otsid sa "meistrimeest säästu projektile"
- meistrimees, kellele on vaja tööraha maksta, ei tee suures osas säästuprojekte
- Säästuprojekt kaotab oma kuluefektiivsuse, kui seda meistrimehe juures teha
- Säästruprojektid tehakse ise, sest siis sa ka tead, mida oled kuhu pannud millises kohas järgi andnud (loogikas ja tugevuses).
Mina oma ratta sain ju pea tasuta... korda tegemine (raam, rattad, ülekanne, mootor (käigukast, silinder jne), elekter, reisilisad...) oli isegi enda tööraha arvestamata 1200€ ( mitte korraga, vaid aasta jooksul... e. igal kuul kuskil 50-200€ ja seda koos sõidu katsetustega + hilisemate vigade kõrvaldamistega). Juppide soetamisel ei kasutanud kalleid motopoode, vaid laatasid, e-kaubandust, tuttavatelt jne.
Raha kulus suures osas nipet näpet kuluosadele nt laagrid, puhastusvahendid, tihenduse vahendid, ketid, õlid, hammakad jne... e. 5...15€...25€ siia sinna... ja nii see kogunes.
Seega veel kord - osta komplektne 50cc suurte ratastega tehase masin (võimalusel müü juba soetatud rondid ja rämakad maha, saad kas või seemnegi korralikuma asja ostuks). Tee elementaarne hooldus (kuluosade vahetus) ja mine sõitma.
Kindlasti elementaarne turvavarustus - ka 40km/h kiirusel kukkumine on valus.
Korralik kopikas läheb ka reisivarustusele nt telefoni hoidik, elekteri majandus reisiajal, söök/jook/majutus, riided.
Aga eks siis pakun praeguses kaubandusest mõned:
KEEWAY TX 50 0.05 AM6 2 kW -2019 (1200€) registris. krt see on 2T aga ikkagi.... Lisa 250€ ja saad AM6 cc->75cc-ks. Hiljuti just ühele Riejul sai see tehtud.
Üks säästukas 50cc->125 kymco k-pipe - odavamalt vaevalt saad üht rollut, kuid pead küsima, kas on arvel ja dokumentidega.