1. leht 1-st
Aku vahetus.
Postitatud: 20 Okt 2021, 20:57
Postitas motohai
Tere aku suri ära ja plaan uus peale panna aga :kas vooluringi võib korraks katkestada või ei või?
Tsikliks siis ducati multistarada 2016a.
Tänud ette;)
Re: Aku vahetus.
Postitatud: 20 Okt 2021, 21:13
Postitas M.T.
Sa mõtled, et kas võid aku küljest klemmid lahti ühendada ja aku maha võtta ning uue asemele panna ning klemmid taas ühendada? Loog ju, mismoodi siis.
Kella paned taas õigeks ja muud jama seal küll ei juhtu. Kui sa just töötava mootoriga seda ei plaani teha.
Re: Aku vahetus.
Postitatud: 20 Okt 2021, 21:35
Postitas motohai
Just nii ,vana maha ja uus peale.Tänud
Re: Aku vahetus.
Postitatud: 20 Okt 2021, 23:12
Postitas M.T.
motohai kirjutas: ↑20 Okt 2021, 21:35
Just nii ,vana maha ja uus peale.Tänud
Ja lahtiühendamine, kõigepealt “-“klemm, seejärel “+”. Tagasi vastupidi, kõigepealt “+”.
Re: Aku vahetus.
Postitatud: 21 Okt 2021, 09:37
Postitas AzA
M.T. kirjutas: ↑20 Okt 2021, 21:13
Nii, et vahepeal annad teise akuga toite peale.
Tsiklid veel päris autod õnneks pole, et pärast toite kadu on vaja hakata amorte kalibreerima ja arvutiga pidureid lahti laskma 
Muuseas ma panen toite siiski peale, lihtsalt ei viitsi pärast kella õigeks panna 
Re: Aku vahetus.
Postitatud: 27 Dets 2021, 17:45
Postitas andrjusa
Ja lahtiühendamine, kõigepealt “-“klemm, seejärel “+”. Tagasi vastupidi, kõigepealt “+”.
kas tõsiselt mõtled, et muudmoodi ei tohigi vöi?
Re: Aku vahetus.
Postitatud: 27 Dets 2021, 18:23
Postitas Tuuletallaja
Kardad, et teistpidi lahti ühendades kargab aku aiste vahelt punuma või hakkab verist vahtu välja ajama? Tee proovi!
Tegelikult on see üldise ohutuse eesmärgil, et kõigepealt mass lahti. Muidu, kui "-" keres kinni ja hakkad akuga sahmima ja "+" satub juhuslikult vastu raami, saad värskendavast ehmatusest tagasihoidliku keevituse või koguni kergema koletulestikuni. Kui satub kätte mõni säänne massin, kus "+" keres, siis käitud täpselt vastupidi.
Re: Aku vahetus.
Postitatud: 27 Dets 2021, 18:32
Postitas Madlobster
M.T. kirjutas: ↑20 Okt 2021, 23:12
Ja lahtiühendamine, kõigepealt “-“klemm, seejärel “+”. Tagasi vastupidi, kõigepealt “+”.
See on mingi vanaisadelt pärit tarkus, mida mosse kõrval lühikestes pükstes ja põlvikutes kunagi kuuldud ja nüüd eneselegi teadmata põhjusel tarka nägu tehes edasi pajatatakse.
Tegelikult pole ioonipoisil mingit vahet, millises asukohas vooluring katkestatakse või ühedatakse.
Re: Aku vahetus.
Postitatud: 27 Dets 2021, 18:51
Postitas Tort
Ohutuse küsimus. Kui koba oled ja mass peal, siis kitsas tingimuses esmalt plussi kallale minnes lased ilusti võtmega raami selle. Tegelt võiks mõtlev inimene sellest omal käel aru saada.
Re: Aku vahetus.
Postitatud: 27 Dets 2021, 19:58
Postitas Turist
Põhimõte on jah selles, et "+"klemmi ei näpi kunagi kui vooluring ühendatud on. Isegi sõrmuse võib omale sõrme ümber "keevitada" muidu.
Re: Aku vahetus.
Postitatud: 27 Dets 2021, 20:56
Postitas Madlobster
mitte et teil kuidagi õigus ei oleks, aga
garages on miljon võimalust mingi jama kokku keerata. Oluliselt suurem tõenäosus on näiteks haamriga küün maha lüüa kui akut ühendades suuremat häda korda saata peale väikse sädeluse ja ehmatuse.
Aga jah võimalus on olemas, seega kui on tunne, et metallist esemega (võtme, sõrmuse vms) plussiga ühenduses olles selle sama esemega ka kuhugi keresse ulatud, siis on mõistlik eelpool mainitud viisil talitada. Enamasti eeldab see ebaõnne ja pudinäpluse ühele ajahetkele sattumist, aga nii vahest juhtub ka paremates perekondades.
Re: Aku vahetus.
Postitatud: 27 Dets 2021, 21:19
Postitas Turist
Kui veel eriti "hästi" läheb, võib sellise lühise tekitamisega aku lõhki lasta ja silmi ning nägu väävelhappega pesta.

Re: Aku vahetus.
Postitatud: 27 Dets 2021, 21:34
Postitas Madlobster
Eks siin annab terve tsikli plahvatusest kogu küla maha põletamiseni jõuda.
Soovitan tule ja happekindlat kostüümi, selle puudumisel pöörduda ametlikusse esindusse.
Re: Aku vahetus.
Postitatud: 27 Dets 2021, 22:21
Postitas zorten22
Püha jumal, järjekordne teema, kus 30 sekundit nõudvast lihtsast tegevusest, luuakse arusaam, et tegemist on tuumateadusega. Biker.ee foorum oma headuses.

Re: Aku vahetus.
Postitatud: 27 Dets 2021, 23:31
Postitas M.T.
Madlobster kirjutas: ↑27 Dets 2021, 18:32
M.T. kirjutas: ↑20 Okt 2021, 23:12
Ja lahtiühendamine, kõigepealt “-“klemm, seejärel “+”. Tagasi vastupidi, kõigepealt “+”.
See on mingi vanaisadelt pärit tarkus, mida mosse kõrval lühikestes pükstes ja põlvikutes kunagi kuuldud ja nüüd eneselegi teadmata põhjusel tarka nägu tehes edasi pajatatakse.
Tegelikult pole ioonipoisil mingit vahet, millises asukohas vooluring katkestatakse või ühedatakse.
Mossega kokkupuude on ainult kooli õppesõidukist, meil kodus sõideti ikka Zigulliga

Vanaisal oli hobune, tal polnud üldse autot.
Kuna teemapüstitaja küsimus oli stiilis “kas vooluringi võib üldse katkestada ...”, siis sellest ka soovitus alustada -klemmist.
Arusaadav, et sõiduhooaega pole ja ühtegi norm

teemat ka mitte, mis on kuidagi imelik muidugi, ja on vastupandamatu soov saagida. Minupoolest laske käia, ei viitsi liituda.
Re: Aku vahetus.
Postitatud: 28 Dets 2021, 00:03
Postitas Turist
zorten22 kirjutas: ↑27 Dets 2021, 22:21
Püha jumal, järjekordne teema, kus 30 sekundit nõudvast lihtsast tegevusest, luuakse arusaam, et tegemist on tuumateadusega. Biker.ee foorum oma headuses.
Võtad need klemmid siis ka 30 sekundiga maha kui seda õiges järjekorras teed ehk siis ei näpi voolu all olevat "+"klemmi, sest seal ahelas ei ole kaitset.

Re: Aku vahetus.
Postitatud: 28 Dets 2021, 10:00
Postitas Madlobster
M.T. kirjutas: ↑27 Dets 2021, 23:31
Mossega kokkupuude on ainult kooli õppesõidukist, meil kodus sõideti ikka Zigulliga

Vanaisal oli hobune, tal polnud üldse autot.
Kuna teemapüstitaja küsimus oli stiilis “kas vooluringi võib üldse katkestada ...”, siis sellest ka soovitus alustada -klemmist.
Arusaadav, et sõiduhooaega pole ja ühtegi norm

teemat ka mitte, mis on kuidagi imelik muidugi, ja on vastupandamatu soov saagida. Minupoolest laske käia, ei viitsi liituda.
Kui nüüd hobused, mosud, siksid, nisanäpud, halb õnn, sõrmused ja pikad mutrivõtmed mängust välja jätta ja rääkida ainult vooluringi katkestamisest, siis miks peaks alustama miinusest?
Re: Aku vahetus.
Postitatud: 28 Dets 2021, 10:15
Postitas ranel
Madlobster kirjutas: ↑28 Dets 2021, 10:00
M.T. kirjutas: ↑27 Dets 2021, 23:31
Mossega kokkupuude on ainult kooli õppesõidukist, meil kodus sõideti ikka Zigulliga

Vanaisal oli hobune, tal polnud üldse autot.
Kuna teemapüstitaja küsimus oli stiilis “kas vooluringi võib üldse katkestada ...”, siis sellest ka soovitus alustada -klemmist.
Arusaadav, et sõiduhooaega pole ja ühtegi norm

teemat ka mitte, mis on kuidagi imelik muidugi, ja on vastupandamatu soov saagida. Minupoolest laske käia, ei viitsi liituda.
Kui nüüd hobused, mosud, siksid, nisanäpud, halb õnn, sõrmused ja pikad mutrivõtmed mängust välja jätta ja rääkida ainult vooluringi katkestamisest, siis miks peaks alustama miinusest?
Vanat tüüpi nn lahtised eritasid vesinikku, kui neid laadida. Ohutuse teema, et sädemega vesinikku põlema ei paneks. Lahutus tasus teha akust eemal. Tänapäeval pole see enam tegelikult teemaks, kui just akul kaitseklapp rakendunud pole.
Re: Aku vahetus.
Postitatud: 28 Dets 2021, 10:26
Postitas Maaks
Madlobster kirjutas: ↑28 Dets 2021, 10:00
Kui nüüd hobused, mosud, siksid, nisanäpud, halb õnn, sõrmused ja pikad mutrivõtmed mängust välja jätta ja rääkida ainult vooluringi katkestamisest, siis miks peaks alustama miinusest?
Lihtsam?

, sest "+" on reeglina kaetud mingi tuutuga. Igasugused reeglid ongi tegelikult ainult lollidele - targad teavad ise mida nad teevad.
ranel kirjutas: ↑28 Dets 2021, 10:15
Vanat tüüpi nn lahtised eritasid vesinikku, kui neid laadida. Ohutuse teema, et sädemega vesinikku põlema ei paneks. Lahutus tasus teha akust eemal. Tänapäeval pole see enam tegelikult teemaks, kui just akul kaitseklapp rakendunud pole.
Oled sa kindel, et "sädelus" saab tekkida ainult "+" klemmi lahti ühendamisel ja sädeluse tekkimine võimatu "-" klemmi esmalt lahti ühendamisel? Mina näiteks ei ole

Re: Aku vahetus.
Postitatud: 28 Dets 2021, 10:35
Postitas Madlobster
Maaks kirjutas: ↑28 Dets 2021, 10:26
Madlobster kirjutas: ↑28 Dets 2021, 10:00
Kui nüüd hobused, mosud, siksid, nisanäpud, halb õnn, sõrmused ja pikad mutrivõtmed mängust välja jätta ja rääkida ainult vooluringi katkestamisest, siis miks peaks alustama miinusest?
Lihtsam?

, sest "+" on reeglina kaetud mingi tuutuga. Igasugused reeglid ongi tegelikult ainult lollidele - targad teavad ise mida nad teevad.
ranel kirjutas: ↑28 Dets 2021, 10:15
Vanat tüüpi nn lahtised eritasid vesinikku, kui neid laadida. Ohutuse teema, et sädemega vesinikku põlema ei paneks. Lahutus tasus teha akust eemal. Tänapäeval pole see enam tegelikult teemaks, kui just akul kaitseklapp rakendunud pole.
Oled sa kindel, et "sädelus" saab tekkida ainult "+" klemmi lahti ühendamisel ja sädeluse tekkimine võimatu "-" klemmi esmalt lahti ühendamisel? Mina näiteks ei ole
Lihtsam ?

No kui sa nagunii pead selle maha võtma, miks peaks alustama lihtsamast?
ranel ei rääkinud miinusest vaid lahutuse tegemisest akust eemal, et kipina ei pääseks paha peale.
Re: Aku vahetus.
Postitatud: 28 Dets 2021, 11:25
Postitas Tuuletallaja
ranel kirjutas: ↑28 Dets 2021, 10:15
...Lahutus tasus teha akust eemal.
Selleks on(oli) massilüliti.
Re: Aku vahetus.
Postitatud: 28 Dets 2021, 14:37
Postitas hmm
Saeks veel natuke... mis me nüüd teeme, kui + on hoopis keres ja - juhitakse tarbijaid...
Samas sellise tehnikaga tegelejatel ei teki selliseid dilemmasid, sest nad ei tohiks enam pudinäpud olla.
Ohutustehnika jms asjandused ei ole "lollidele", vaid suurem osa "tarkasid" järgivad neid, sest sellega minimeeritakse kahju tekkimine kellele/millele iganes.
Säde tekib nii "+" kui ka "-" klemmi ühendamisel - selles osas vahet pole, kui kergesti süttivaid kemikaale sädeme juures pole. Lisaks juhtmes lippavatel tegelastel pole vahet kus katkestus tehakse, kuid....
Tõesti pole vahet millist juhet esimesena akult eemaldad, kui tarbijateks on ainult valgustusvahendid ilma skemaatiliste juhtimiseta või "ajudeta"...
Edit: + ahel on üldjuhul oluliselt rohkem isoleeritud. Mass e. - pool on rohkem "avatum", sest kõike pole otstarbekas isoleerida, kalliks läheb...
Järgmine asi on muidugi veel selles, et kui eemaldad ainult + akult, siis mõni element on salvestanud enda jaoks mingis koguses pinget (nt mõni kontroller, ajuke jne...) ja akult + lahti ühendamisega ei tagata veel pingeahela katkestus. Seega võib see tarbija poolne + juhe, mille akult lahti ühendasid, ka korraks keresse minna ja tekitada sellega teatud ahelates vastupidise suunaga pinge, mida mõni elektroonika komponent ei seedi ning sellega tarbijaid kahjustada ehk väljutad neis selle maagilise töövahendi e. SUITSU... jällegi, kui suudad selle tegevuse välistada, siis pole vahet tohtimises vs mitte tohtimises.... Samas seda SUITSU ei saa enam sinna tarbijasse tagasi panna. Pead tõdema, et kogu elektroonika töötab ikkagi ainult SUITSU põhjal - oluline on hoida suits elektroonika komponentide sees.
Minu jutu kokkuvõtvalt, et asi pole tohtimises või mitte tohtimises... vaid elementaarsetest töövõtetes.
Re: Aku vahetus.
Postitatud: 11 Jaan 2022, 14:52
Postitas andrjusa
► Näita Spoilerit
hmm kirjutas: ↑28 Dets 2021, 14:37
Saeks veel natuke... mis me nüüd teeme, kui + on hoopis keres ja - juhitakse tarbijaid...
Samas sellise tehnikaga tegelejatel ei teki selliseid dilemmasid, sest nad ei tohiks enam pudinäpud olla.
Ohutustehnika jms asjandused ei ole "lollidele", vaid suurem osa "tarkasid" järgivad neid, sest sellega minimeeritakse kahju tekkimine kellele/millele iganes.
Säde tekib nii "+" kui ka "-" klemmi ühendamisel - selles osas vahet pole, kui kergesti süttivaid kemikaale sädeme juures pole. Lisaks juhtmes lippavatel tegelastel pole vahet kus katkestus tehakse, kuid....
Tõesti pole vahet millist juhet esimesena akult eemaldad, kui tarbijateks on ainult valgustusvahendid ilma skemaatiliste juhtimiseta või "ajudeta"...
Edit: + ahel on üldjuhul oluliselt rohkem isoleeritud. Mass e. - pool on rohkem "avatum", sest kõike pole otstarbekas isoleerida, kalliks läheb...
Järgmine asi on muidugi veel selles, et kui eemaldad ainult + akult, siis mõni element on salvestanud enda jaoks mingis koguses pinget (nt mõni kontroller, ajuke jne...) ja akult + lahti ühendamisega ei tagata veel pingeahela katkestus. Seega võib see tarbija poolne + juhe, mille akult lahti ühendasid, ka korraks keresse minna ja tekitada sellega teatud ahelates vastupidise suunaga pinge, mida mõni elektroonika komponent ei seedi ning sellega tarbijaid kahjustada ehk väljutad neis selle maagilise töövahendi e. SUITSU... jällegi, kui suudad selle tegevuse välistada, siis pole vahet tohtimises vs mitte tohtimises.... Samas seda SUITSU ei saa enam sinna tarbijasse tagasi panna. Pead tõdema, et kogu elektroonika töötab ikkagi ainult SUITSU põhjal - oluline on hoida suits elektroonika komponentide sees.
Minu jutu kokkuvõtvalt, et asi pole tohtimises või mitte tohtimises... vaid elementaarsetest töövõtetes.
ulme küll,mis soga mõni inimene võib suust väja ajada. Elektroonikateadmiste koha pealt hinne 2 ja lause ülesehitus kaa nullilähedane. Ma olen elektroonikat õppinud- suu vajus lahti.
Re: Aku vahetus.
Postitatud: 11 Jaan 2022, 16:25
Postitas hmm
andrjusa kirjutas: ↑11 Jaan 2022, 14:52
ulme küll,mis soga mõni inimene võib suust väja ajada. Elektroonikateadmiste koha pealt hinne 2 ja lause ülesehitus kaa nullilähedane. Ma olen elektroonikat õppinud- suu vajus lahti.
Oo õppind jumal

jaga palun oma õpitud elektroonilist valgust
Siis ehk saavad ortograafia süvateadmistega isikud akuvahetusest aru, muidu lähevad neil kuskil juhtmed kokku.