Triumphi tulevik on elektriline

Olgu kohalik või välismaine. Uudis või teadaanne, kui see räägib mootorratastest või mootorratturitest siis selle koht on siin.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
biker.bot
Postitusi: 116
Liitunud: 07 Dets 2016, 16:24
Tänatud: 37 korda

Triumphi tulevik on elektriline

Lugemata postitus Postitas biker.bot »

Triumph teatas möödunud teisipäeval oma TE-1 elektrilise mootorratta jõudmisest 4-sse faasi. Mis tähendab, et see on lähedal seeriatootmiseks. TE-1 on valminud koostöös Triumph Motorcycles, Williams Advanced Engineeringu, Integral Powertrain Ltd. ja Warwicki ülikooliga. Mida rahastatakse UK nullemissiooniga sõidukite büroo kaudu. Tsikkel läheb enne seeriatootmisesse andmist kuuekuulisesse testimisfaasi. Triumph loodab testimisega lõpule jõuda 2022. aasta suvel. Ja pärast seda esitletakse valmis toodet juba avalikkusele.

https://www.triumphmotorcycles.co.uk/fo ... -1/phase-3

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7200
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Triumphi tulevik on elektriline

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Ma kaldun arvama, et paljud elektrilised sõiduki tulevikud on veel üsna ebakindlad ja kindlasti mitte nii toredad,kui neid reklaamida üritatakse. Ma arvan,et oma mõnikümmend aastat läheb veel sisepõlemismootoritega kindlasti ja sel ajal on elektri sõidukid marginaalsed. Mul pole nende vastu midagi,aga kuniks pole akutehnoloogias mingit täiesti uut asja välja mõeldud, pole nendelt midagi kestvamat ka oodata. Lisaks võiks ka rohepöörajad endale selgeks teha milline looduse hävitamine käib just tänapäevaste akude tootmisel, mille eesmärk on just kui looduse säästmine :D
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

ElectroMoto
Postitusi: 599
Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
Tsikkel: Husky 701 Supermoto "Mai"
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 367 korda
Tänatud: 82 korda
Kontakt:

Re: Triumphi tulevik on elektriline

Lugemata postitus Postitas ElectroMoto »

Ma arvan ka, et me tavainimesed võiksime kõik ikkagi edasi pinna nafta põletamisega nii kaua kuniks seda vähegi jätkub ja need teadlased võiks siis vaikselt omaette korralikult ikka välja tööta kõik tehnoloogiad ja enne üldse mitte meid tüütama tulla nendega, kui neil 100% veatult toimiv ja 110% loodussõbralik lahendus olemas on. Ma ei saa aru, miks meie peame olema selle progressi katsejänesed. Endast lugupidavad sõidukite tootjad võiks ka maha rahuneda ja tegelt ka - tooge diislid tagasi! Just siis kui need hakkasid ilusti roheliseks ja siniseks muutuma, siis tõmmati kriips peale.. :wack:
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3140
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 330 korda

Re: Triumphi tulevik on elektriline

Lugemata postitus Postitas ranel »

urmas66 kirjutas: 15 Veebr 2022, 21:36
Mul pole nende vastu midagi,aga kuniks pole akutehnoloogias mingit täiesti uut asja välja mõeldud, pole nendelt midagi kestvamat ka oodata.
https://www.cycleworld.com/story/bikes/ ... est-range/

Jube range ikka jah. Kui ikka mootorrattaga 1000km jutti lasta ei saa, siis mõttetu pill. Kui saaks sisepõlemismootori ratta hinnaga elektrilise, siis 100% kindlalt võtaks elektrilise.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 1467
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 218 korda

Re: Triumphi tulevik on elektriline

Lugemata postitus Postitas Ain »

ElectroMoto kirjutas: 15 Veebr 2022, 21:59
Ma arvan ka, et me tavainimesed võiksime kõik ikkagi edasi pinna nafta põletamisega nii kaua kuniks seda vähegi jätkub ja need teadlased võiks siis vaikselt omaette korralikult ikka välja tööta kõik tehnoloogiad ja enne üldse mitte meid tüütama tulla nendega, kui neil 100% veatult toimiv ja 110% loodussõbralik lahendus olemas on. Ma ei saa aru, miks meie peame olema selle progressi katsejänesed. Endast lugupidavad sõidukite tootjad võiks ka maha rahuneda ja tegelt ka - tooge diislid tagasi! Just siis kui need hakkasid ilusti roheliseks ja siniseks muutuma, siis tõmmati kriips peale.. :wack:
Mine võta nv. renti Taycan ja vaatame mis juttu Sa peale seda räägid. Elekter on äge!
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3140
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 330 korda

Re: Triumphi tulevik on elektriline

Lugemata postitus Postitas ranel »

Ma lasin vahepeal mitu aastat ringi 1kW elektrilise mootoriga ümberehitatud jalgrattaga. Suht pull oli vaadata, kui mul oli ristmik juba ületatud, kui autod järgi jõudsid. Elektrimootori vääne on mega mõnus. Igast asendist veab.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Triumphi tulevik on elektriline

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Ain kirjutas: 15 Veebr 2022, 22:03
ElectroMoto kirjutas: 15 Veebr 2022, 21:59
Ma arvan ka, et me tavainimesed võiksime kõik ikkagi edasi pinna nafta põletamisega nii kaua kuniks seda vähegi jätkub ja need teadlased võiks siis vaikselt omaette korralikult ikka välja tööta kõik tehnoloogiad ja enne üldse mitte meid tüütama tulla nendega, kui neil 100% veatult toimiv ja 110% loodussõbralik lahendus olemas on. Ma ei saa aru, miks meie peame olema selle progressi katsejänesed. Endast lugupidavad sõidukite tootjad võiks ka maha rahuneda ja tegelt ka - tooge diislid tagasi! Just siis kui need hakkasid ilusti roheliseks ja siniseks muutuma, siis tõmmati kriips peale.. :wack:
Mine võta nv. renti Taycan ja vaatame mis juttu Sa peale seda räägid. Elekter on äge!
MInd häirib elektri juures, et see on hingetu. Kui ma oma mootorratta käima panen, siis minu jaoks ärkab ta nagu ellu, ma kuulan seda mootori häält, kuidas see soojeneb ja on valmis sõitma minema. Elektriga lhtsalt vajutad nuppu ja sõidad. Midagi jääb puudu.
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3140
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 330 korda

Re: Triumphi tulevik on elektriline

Lugemata postitus Postitas ranel »

Sellega harjub ikka väga kiirelt ära, et hüppa kohe sanga ja sõida. Lisaks mootorratas hooajakaup. Ideaalne päeval paneelidega akud täis laadida ja õhtul sõitma minna.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük

will111
Postitusi: 5262
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 382 korda

Re: Triumphi tulevik on elektriline

Lugemata postitus Postitas will111 »

Akutehnoloogiates ju mõeldakse peaaegu igapäevaselt midagi uut välja. Okei, see oli piltlikult öeldes - ehk et akude areng on väga kiire. Aga tehnoloogia üleüldiselt muutub tõepoolest peaaegu otsesõnu igapäevaselt paremaks. Loomulikult läheb aega, et see paremus ka tarbija jaoks vastuvõetava hinnaga nö. turule jõuaks. aga ega seal mingit muud varianti ei ole, varem või hiljem ta jõuab ning kuna arendus on pidev siis ka tavatarbija jaoks on paremate tehnoloogiate turule jõudmine üsna pidev.
Akupakkidega paremad/väiksemad elektriautod sõidavad tänasel päeval juba ära ~300tkm ühe pakiga minuteada. Ei ütleks, et see nüüd väga kehv tulemus on. Pealegi peale selle 300tkm ära sõitmist ei ole need akupakid veel kaugeltki täiesti ammendunud. Võetakse kasutusele eneriasalvestitena jne. Mina näiteks olen terve oma senise elu jooksul sõitnud erinevate isiklike autodega maha vist vaid kuskil 150tkm, igatahes kindlasti alla 200. Kui üks elektritsikkel sõidab täis näiteks 100tkm, seda siis teoreetiliselt ja ühe sama tehasest installitud pakiga siis minumeelest see on juba selline läbisõit, et enne selle täis saamist toimub sõiduki nö. moraalne vananemine ja sel jõuab ilmselt olla vähemalt 3 erinevat omanikku vähemalt 10-15a peale. Nii et ma ei näe tegelikult juba tänase tehnoloogia juures mingit probleemi elektrikate keskvusega. 100tkm on vaid 500 laadimistsüklit, keskmiselt 200km range juures. Sellise arvu tsükleid teeb igasugune akukeemia täna vabalt ära ja 200km ulatus on ilmselt ka juba täitsa mõeldav saavutus kui ei sõida pidevalt vaid "kolmesajaga" otse edasi-tagasi tallinn-pärnu vahet. Linnaliikluses ja miks mitte ka igasuguste kullerdamiste jaoks oleks elektritsikkel minumeelest täiesti ideaalne pill

701
Toetajaliige
Postitusi: 443
Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
Tänanud: 124 korda
Tänatud: 76 korda
Kontakt:

Re: Triumphi tulevik on elektriline

Lugemata postitus Postitas 701 »

ranel kirjutas: 15 Veebr 2022, 22:02
Kui saaks sisepõlemismootori ratta hinnaga elektrilise, siis 100% kindlalt võtaks elektrilise.
Ma ei võtaks isegi mitte tasuta!☺ Ok tasuta vist siiski võtaks.☺ Aga kindlasti mitte bensuka asemele.
Viimati muutis 701, 15 Veebr 2022, 22:38, muudetud 1 kord kokku.
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/
Kasutaja avatar

Tuuletallaja
Postitusi: 727
Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
Tsikkel: Neegrikaksik
Asukoht: Faeht / Reval
Tänanud: 111 korda
Tänatud: 70 korda

Re: Triumphi tulevik on elektriline

Lugemata postitus Postitas Tuuletallaja »

701 kirjutas: 15 Veebr 2022, 22:29
ranel kirjutas: 15 Veebr 2022, 22:02
Kui saaks sisepõlemismootori ratta hinnaga elektrilise, siis 100% kindlalt võtaks elektrilise.
Ma ei võtaks isegi mitte tasuta!☺ Ok tasuta vist siiski võtaks.☺
Ma laiendaks seda mõtet, et kui lisaks hinnale saaks ka sama käiguvaru ühe laadimisega... siis vast juba võtaks.
Minu jaoks on see kõik siin üks sotsiaalne eksperiment :bsmile:
Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638

will111
Postitusi: 5262
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 382 korda

Re: Triumphi tulevik on elektriline

Lugemata postitus Postitas will111 »

Aga kui sisepõletajaga ühe kilomeetri läbimise hind on..no näiteks kuskil 12 kuni 15 senti (mis on täna juba suht reaalne hind). Elektriga aga ligikaudu kümme korda vähem (mis on samuti täna üsna reaalne hind, kuigi võib olla veel odavam kui näiteks laed oma paneelidega), kas siis ka ei võtaks isegi tasuta ja kindlasti mitte enne kui käiguvaru on täpselt sama kui bensukatel?

701
Toetajaliige
Postitusi: 443
Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
Tänanud: 124 korda
Tänatud: 76 korda
Kontakt:

Re: Triumphi tulevik on elektriline

Lugemata postitus Postitas 701 »

Mul on õnnestunud neid elektrilisi õnnetusehunikuid ikka kümnete kaupa näha lähemalt ja kaugemalt. Erinevate tootjate omasid. Ja ühegi neist peale ma ei ole töökindluse osas kindel. Pealegi hullult kallid ja kapriised akud mille remont võib kuude viisi aega võtta. Mis hinnasse puutub, siis on meie oludes see motondus nagu nii hobi, natuke kallim või odavam siis. Pealegi mingist hetkest hakkab see elektrika inin kah ajudele käima. Kui muidugi on sügavam huvi just elektrimotondusega tegeleda, siis küll. Fännidele on mässamist piisavalt. Ega tootjad võivad kah toota, kui nad seda vajalikuks peavad, laiadele massidele peale pressimiseks on see värk ikka toores, mis toores.
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/

will111
Postitusi: 5262
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 382 korda

Re: Triumphi tulevik on elektriline

Lugemata postitus Postitas will111 »

No kui kuskil kümnekordne sõidukilomeetri hinnavahe on "natuke kallim või odavam" siis jah :D Samas kui nii siis miks öelda elektritsiklite kohta hullult kallid? Ühele keskmist palka teenivale eestlasele ei ole see 20k ratas küll nüüd midagi niiväga hullult kallist...jõukamale bisnessmenile aga peaks see aga olema lausa lumme kusta?!
Ma ennast näiteks ei pea ei jõukaks ega kindlasti mitte ka vaeseks, aga ma olen küll otsustanud, et igasugused "lähen täna niisama suvaliselt kuskile tiirutama" sõidud jäävad mul sel suvel kindlasti ära nende kaks euri liiter küttehindade juures. Ainult rajal või metsas hakkan vist edaspidi käima, kus kilomeeter sõitu võrdub ka arvestatav kogus adrenaliini. Ajakulu mõttes on need niisama tiirutamised nagunii juba varemgi tundunud kohati üsna mõttetu raiskamine.

Milliste konkreetsete tootjate ning milliste mudelitega siis sõita oled proovinud? Millest täpsemalt see õnnetus nende kõigi puhul on seisnud ja kas see töökindluses mitte kindel olemine põhneb mingisugusel reaalsel isiklikult kogemusel?

Akudes muteada ei ole otseselt midagi remontida, kui tõepoolest peaks mingi hulk elemente enneaegselt täitsa hukka minema siis need saab kas välja vahetada...või väheke kõvema reputatsiooniga masina puhul ilmselt vahetatakse sul lihtsalt välja terve aku garantii korras. Ei näe küll ühtegi head põhjust miks peaks minema aku "remondiga" kuid, kui just ei ole tegu mingi tahtliku ja teadliku vägikaikaveoga tootja või mõne asjaosalise poolt.
Kasutaja avatar

ElectroMoto
Postitusi: 599
Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
Tsikkel: Husky 701 Supermoto "Mai"
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 367 korda
Tänatud: 82 korda
Kontakt:

Re: Triumphi tulevik on elektriline

Lugemata postitus Postitas ElectroMoto »

Ain kirjutas: 15 Veebr 2022, 22:03
Mine võta nv. renti Taycan ja vaatame mis juttu Sa peale seda räägid. Elekter on äge!
Väga tahaks proovida. Ilmselt mu iroonia ei tulnud piisavalt hästi välja 😆 Point oli selles, et kui arendusest välja võtta tuhandete inimeste kogemus, siis on see areng tuhat korda aeglasem.
Nagu mu kasutajanimest ka näha, siis mul pole mingit hirmu elektrimasinate ees. Kuigi kahjuks kogemus on nendega minimaalne.
Mulle meeldib masinate puhul liikumine, mitte paigal passides nende kuulamine. 😎

701
Toetajaliige
Postitusi: 443
Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
Tänanud: 124 korda
Tänatud: 76 korda
Kontakt:

Re: Triumphi tulevik on elektriline

Lugemata postitus Postitas 701 »

will111 kirjutas: 15 Veebr 2022, 23:18
Akudes muteada ei ole otseselt midagi remontida, kui tõepoolest peaks mingi hulk elemente enneaegselt täitsa hukka minema siis need saab kas välja vahetada...või väheke kõvema reputatsiooniga masina puhul ilmselt vahetatakse sul lihtsalt välja terve aku garantii korras. Ei näe küll ühtegi head põhjust miks peaks minema aku "remondiga" kuid, kui just ei ole tegu mingi tahtliku ja teadliku vägikaikaveoga tootja või mõne asjaosalise poolt.
Jah põhineb isiklikel kogemustel. Kogu see särtsundus ongi nii innovaatiline, et kui sealt juhtub sinine suits välja tulema siis on ikka hulka tarku mehi ja riistu vaja, et pill jälle liikuma saada. Aega läheb. Akut ei saa iga postiga saata. See on kallis, keegi ei taha vastutust võtta. Tootja targad mehed peavad asja uurima. Siis saadetakse uus või vana remonditud jne.. Siis jebitakse mingite äppidega üle neti. Kõik peaks nagu toimima aga ei toimi, vähemalt mitte esimesel korral. Ühe sõnaga peab olema usku ja tahtmist sellega tegeleda. Sinul tundub tahtmist olema, minul mitte. Kui keegi tasuta särtsukat pakuks, siis ilmselt võtaks, lihtsalt mänguasjaks ja proovimiseks. Raha ma selle eest maksma poleks nõus. Seda ma tahtsingi öelda.
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8784
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 130 korda
Tänatud: 327 korda
Kontakt:

Re: Triumphi tulevik on elektriline

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Isiklikult veel arvamus elektrisõidukite kohta puudub, st ei vaata sinnapoole. Kui naftatööstus käib nr 52 tanksaabastes, siis vähemalt minu jaoks on elektriautod/tsiklid veel lapsekingades. Miks? Ma ei tahaks särtsu peale kolides absoluutselt mingeid järeleandmiseid teha.
  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7346
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1076 korda
Tänatud: 1052 korda
Kontakt:

Re: Triumphi tulevik on elektriline

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Täna on kõik elektrikate ostjad olemuslikukult beetatestijad. Elektriline tsikkel on sobilik linnakeskkonda, sealt väljas on see kaugelt enam kui ebamugav.
Kui vaatad "Long-way Up" (https://www.longwayup.com/) siis näed, milline piin on kogu see lõputu elektriga jamamine ja järelejäänud amprite/voltide lugemine näpud ristis, et ikka jõukas laadimispunktini. Ja nemad installisid laadimispunktid teekonna peale ette valmis. Tsikli hinnast ma parem ei räägiks. Laadimisaeg on teine tore tegur.

Aga elektrikate parima palani pole me täna veel jõudnudki (kõikide elektrikate, mitte ainult tsiklite): kui kõik need uued elektrilised sõidukid - kaubikud, rekkad, sõiduautod, tõuksid jne - mis täna veel bensu/diisliga sõidvad õhtul koos praeahjude, pesumasinate ja triikraudadega võrku ühenduvad ja rohkes koguses ampreid saada tahavad. Kõik enam-vähem üheagselt ja koguses, milleks tänane võrk pole ette nähtud siis läheb alles lõbusaks.
🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7200
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Triumphi tulevik on elektriline

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

ranel kirjutas: 15 Veebr 2022, 22:02
urmas66 kirjutas: 15 Veebr 2022, 21:36
Mul pole nende vastu midagi,aga kuniks pole akutehnoloogias mingit täiesti uut asja välja mõeldud, pole nendelt midagi kestvamat ka oodata.
https://www.cycleworld.com/story/bikes/ ... est-range/

Jube range ikka jah. Kui ikka mootorrattaga 1000km jutti lasta ei saa, siis mõttetu pill. Kui saaks sisepõlemismootori ratta hinnaga elektrilise, siis 100% kindlalt võtaks elektrilise.
Ok,saad mingi poole tonnise akuga 1000km ära sõita ja siis võtad hotelli, et seda akut 24h laadida. Kiirlaadijad ju igalpool pole ja ka nendega ei õnnestu see just väga kiirel,kui sul on suur ja tühi aku. Lisaks veel kepp nende pistikute ja juhtmete ning üleminekutega(kindlasti seda õiget sul pole kaasas).
See on see mida eelkõige silmas pidasin.
Kui aku on täis, saab sõida ja isegi väga hästi, aga nii kui ta on tühi on tegemist hunniku metalliga ei enamat. Lisaks on tänapäeval suht prognoosimatu see viimase osa tühjenemine, sest kõik need kulunäitajad sisuliselt valetavad ehk on sinu lollitamiseks mitte abiks sel sõidukil. Kui vedelkütse näidik näitab 1/4 siis sa tead palju sa sellega sõita saada kuid elektrisõidukil 25% akut ei tähenda tegelikult seda,et sa saad sellega planeeritus koguse km läbida. Või kui vedelküteuse näidik näitab 1/4 ja saadplaneeritud 100km asemel sõita2km,siisläheb see sõiduk remonti,sest näidik valetab. Lisaks saad vedelkütusega töötaval sõidukil ka läbisõidetud km järgi prognoosida vahemaad,mida saab veel sõita,kui elektriga pole ka see peaagu võimalik.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7200
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Triumphi tulevik on elektriline

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Hea semu Uku tegi reaalse elktriauto testi ja siin on sellest juttu. Ehk Rotermanni kvartalist Tellsikivisse sõitmiseks sobib väga hästi,aga kui juba Keilasse ,sealt Maardusse ja tagasi Rotermanni vaja minna, siis peab enne kontrollima, et kas kõik on selleks valmis. -20 kraadiga pigem poleks mõtet seda riski võtta :D
https://www.accelerista.com/proovisoidu ... d-tegemas/
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7200
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Triumphi tulevik on elektriline

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

will111 kirjutas: 15 Veebr 2022, 22:13
Akutehnoloogiates ju mõeldakse peaaegu igapäevaselt midagi uut välja.
See,et täna on plii asemel liitium või muu aine(maapõuest seda ümer tuhnides saadud) ei ole uus tehnoloogiline hüpe. Kogu laadimine ja kõik muu toimub ikka samamoodi nagu100 aastat tagasi ehk tsikli-ja autotootmise mõistes on tegu pigem ikka faceliftiga, mitte uue tootega kust elektrit võtta ja kus seda säilitada.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

randel
Postitusi: 670
Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
Tsikkel: Beta 390
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 202 korda
Kontakt:

Re: Triumphi tulevik on elektriline

Lugemata postitus Postitas randel »

Need on täiesti tüüpilise elektriauto(tsikli)vastase väited, mis sisaldavad endas suures hulgas kuulujutte ja valesid eelduseid.
Teha elektrikaubikuga 1000km ring maanteedel ja siis nutta, et elektrikulu ei vasta WLTP normile? Endast lugupidav ajakirjanik teeks eelnevalt selgeks, milliseid sõidutsükleid ja mis tingimustel see norm sisaldab. Maantee osakaal on seal kuskil 20% juures, enamus ongi linnasõit ja fix 23 kraadi juures, et tingimused oleks kõigile samad. Muide 1l diislit annab ca 10kWh energiat, ehk 30kWh el.kulu oleks sama mis 3l/100km diislit.
Miks peaks elektritsiklil olema 1000km aku? Keegi päriselt sõidab sisepõlemismootoriga tsikliga selliseid vahemaid ilma peatumata? Paljud kasutavad Euroopas tsiklit peamiselt linnasõitudeks, kuhu elekter sobib väga kenasti. Tootjad ei üritagi müüa el.tsiklit hardcore matkajale, kes läbib 1000km pâevas, millegipärast just need matkajad arvavad, et tootjatel on kuri plaan neid elektri peale sundida.
Kust tuleb see väide, et 25% akuga ei saa läbida 25% võimalikust sõiduulatusest, eeldusel, et ma tean, kui suur on energiakulu km kohta oodatavatel tingimustel?
Pakun, et Triumph on natuke rohkem enda mainest hooliv tootja ja teeb oluliselt rohkem tootearendust enne turuletulekut kui suvalise hiina elektritõuksi tootja, mille kogemused siin eelnevalt on ilmselt välja toodud kui “kümnete elektrisõidukite kogemus”.
Ma pole mingi veendunud elektrifänn, aga sellised otsitud ja ebatäpsed argumendid elektri vastu ei tundu ka kuidagi objektiivsed ega kohased.

Assamait
Postitusi: 197
Liitunud: 28 Apr 2017, 16:05
Tsikkel: Eff Zett Quus
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 26 korda

Re: Triumphi tulevik on elektriline

Lugemata postitus Postitas Assamait »

urmas66 kirjutas: 16 Veebr 2022, 10:19
Kui aku on täis, saab sõida ja isegi väga hästi, aga nii kui ta on tühi on tegemist hunniku metalliga ei enamat. Lisaks on tänapäeval suht prognoosimatu see viimase osa tühjenemine, sest kõik need kulunäitajad sisuliselt valetavad ehk on sinu lollitamiseks mitte abiks sel sõidukil. Kui vedelkütse näidik näitab 1/4 siis sa tead palju sa sellega sõita saada kuid elektrisõidukil 25% akut ei tähenda tegelikult seda,et sa saad sellega planeeritus koguse km läbida. Või kui vedelküteuse näidik näitab 1/4 ja saadplaneeritud 100km asemel sõita2km,siisläheb see sõiduk remonti,sest näidik valetab. Lisaks saad vedelkütusega töötaval sõidukil ka läbisõidetud km järgi prognoosida vahemaad,mida saab veel sõita,kui elektriga pole ka see peaagu võimalik.
Ja mitte ainult sedapidi mõtlemine: vedelkütusesõidukiga kuivale jäädes saad võtta ette tervisliku jalutuskäigu tanklasse, kust kankuga eluvett tuua. Kui veab, saad enne pöidlaga mõne vanamehe, kellel juba on pagassis kankutäis mahla varuks. Aga paljudel elektrisõidukitel on "sõbra laadimise" võimekus? Mina küll ei tea. Tesla vist on välja kuulutanud, et nende toode on liikuv akupank... Aga kas ka sobilik kolmanda osapoole toodetud elektrisõiduki laadimiseks? Ellujäämise tõenäosust kahandab hetkel lootusetus üldse elektriline sõber rajalt maha hääletada.

Autoabid pakuvad teatavasti kütuse toomise teenust... Kas mõnel autoabil on akupank ja kiirlaadija pardal, et elektrisõidukeid elustada? :wack: :bsmile:
Tuntuim Läti rallisõitja - Kurvis Kraavis; tuntuim Läti mootorrattur - Kurvis Kallutas
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8784
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 130 korda
Tänatud: 327 korda
Kontakt:

Re: Triumphi tulevik on elektriline

Lugemata postitus Postitas Piipz »

randel kirjutas: 16 Veebr 2022, 11:28
....Miks peaks elektritsiklil olema 1000km aku? ....
Sest et 250km aku ei kompenseeri seda laadimisaega, mis põhiliseks hirmuks on. Kui saaks iga 250min tagant 3 minutilise laadimisega hakkama, nagu see tavalise kütuse tankimine aega võtab, siis poleks rohkem mahutavust vajagi. Seega vähemalt minu puhul peaks küll 1000km aku olema, et ma sellele mõtlema hakkaks.
  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8784
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 130 korda
Tänatud: 327 korda
Kontakt:

Re: Triumphi tulevik on elektriline

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Assamait kirjutas: 16 Veebr 2022, 11:32
Kas mõnel autoabil on akupank ja kiirlaadija pardal, et elektrisõidukeid elustada? :wack: :bsmile:
ei ole vaja ju, piisab sellest
Manused
SNAG-0863.png
SNAG-0863.png (165.55 KiB) Vaadatud 1783 korda
  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942

701
Toetajaliige
Postitusi: 443
Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
Tänanud: 124 korda
Tänatud: 76 korda
Kontakt:

Re: Triumphi tulevik on elektriline

Lugemata postitus Postitas 701 »

randel kirjutas: 16 Veebr 2022, 11:28
Pakun, et Triumph on natuke rohkem enda mainest hooliv tootja ja teeb oluliselt rohkem tootearendust enne turuletulekut kui suvalise hiina elektritõuksi tootja, mille kogemused siin eelnevalt on ilmselt välja toodud kui “kümnete elektrisõidukite kogemus”.
Ma pole mingi veendunud elektrifänn, aga sellised otsitud ja ebatäpsed argumendid elektri vastu ei tundu ka kuidagi objektiivsed ega kohased.
Elektritõuksi olen kasutanud vast kümmekond korda, need unustasin täiesti ära oma seisukoha käigus, tegu on olnud pigem kallima otsa pillidega, nii paar tuhat € ja sinna kanti. Nende töökindluse ja kasutuse osas sõna ei võta, puudub kogemus. Bolti pole olnud au proovida.
Kunagi mingis Murmanski ja Ladoga vahelises kolkas kohtasin üht vene noorsandi kes oli veendunud kommunismi ja nõugogude korra austaja. Tekkinud väitluse käigus kui tal muud argumendid olid otsa saanud, kinnitamaks oma veendumust toetus ta väitele, et Lenin on andnud meile meie maa. Seda argumenti oli võimatu väärata. Et kui elektrirattad on nii head, et nende päralt on tulevik, siis las nad olla. Sügava usulise veendumuse vastu pole mõtet võidelda. :D
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7346
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1076 korda
Tänatud: 1052 korda
Kontakt:

Re: Triumphi tulevik on elektriline

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Assamait kirjutas: 16 Veebr 2022, 11:32
Autoabid pakuvad teatavasti kütuse toomise teenust... Kas mõnel autoabil on akupank ja kiirlaadija pardal, et elektrisõidukeid elustada? :wack: :bsmile:
Isegi kui oleks siis proovi seda Kängsepa külas rakendada. Kikerpera hoiuala metsavaheteed ei tasu jutuks võttagi.
🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

randel
Postitusi: 670
Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
Tsikkel: Beta 390
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 202 korda
Kontakt:

Re: Triumphi tulevik on elektriline

Lugemata postitus Postitas randel »

701 kirjutas: 16 Veebr 2022, 11:55
randel kirjutas: 16 Veebr 2022, 11:28
Pakun, et Triumph on natuke rohkem enda mainest hooliv tootja ja teeb oluliselt rohkem tootearendust enne turuletulekut kui suvalise hiina elektritõuksi tootja, mille kogemused siin eelnevalt on ilmselt välja toodud kui “kümnete elektrisõidukite kogemus”.
Ma pole mingi veendunud elektrifänn, aga sellised otsitud ja ebatäpsed argumendid elektri vastu ei tundu ka kuidagi objektiivsed ega kohased.
Elektritõuksi olen kasutanud vast kümmekond korda, need unustasin täiesti ära oma seisukoha käigus, tegu on olnud pigem kallima otsa pillidega, nii paar tuhat € ja sinna kanti. Nende töökindluse ja kasutuse osas sõna ei võta, puudub kogemus. Bolti pole olnud au proovida.
Kunagi mingis Murmanski ja Ladoga vahelises kolkas kohtasin üht vene noorsandi kes oli veendunud kommunismi ja nõugogude korra austaja. Tekkinud väitluse käigus kui tal muud argumendid olid otsa saanud, kinnitamaks oma veendumust toetus ta väitele, et Lenin on andnud meile meie maa. Seda argumenti oli võimatu väärata. Et kui elektrirattad on nii head, et nende päralt on tulevik, siis las nad olla. Sügava usulise veendumuse vastu pole mõtet võidelda. :D
Ma ei saanud nüüd aru, kas see kommunismi teemassetoomine oli seotud vastuargumentide puudumisega? :D
Mina pole oma usku kuskil kuulutanud, tahtsin oma postitusega viidata vaid elektrivastaste argumentide küsitavusele.
“Kümnete elektrisõidukite” puhul eeldan ma, et selle all on silmas peetud siiski erinevate tootjate ja mudelite loetelu, mitte ühe ja sama mudeli x eksemplari kogemust, mis ei ole kindlasti piisav üldistuste tegemiseks kogu elektrisõidukite valikule. Täna Eesti turul olevaid erinevaid elektrisõidukeid mis poleks tõuksid, on ikka pigem keeruline “kümnetega” mõõta.
Kasutaja avatar

randel
Postitusi: 670
Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
Tsikkel: Beta 390
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 202 korda
Kontakt:

Re: Triumphi tulevik on elektriline

Lugemata postitus Postitas randel »

Piipz kirjutas: 16 Veebr 2022, 11:34
randel kirjutas: 16 Veebr 2022, 11:28
....Miks peaks elektritsiklil olema 1000km aku? ....
Sest et 250km aku ei kompenseeri seda laadimisaega, mis põhiliseks hirmuks on. Kui saaks iga 250min tagant 3 minutilise laadimisega hakkama, nagu see tavalise kütuse tankimine aega võtab, siis poleks rohkem mahutavust vajagi. Seega vähemalt minu puhul peaks küll 1000km aku olema, et ma sellele mõtlema hakkaks.
See on natuke seda tüüpi väide “kui see ei sobi mulle, siis see ei sobi kellegile”. Siinsamas teemas oli juba jutuks, et täna sobivad elektrisõidukid valdavalt linnakasutuseks. Kui on soov sõita 1000km päevas, siis on bensiini kasutavate rataste valik ju jätkuvalt olemas. Samas olen ma päris kindel, et on piisavalt palju ka neid rattureid, kes ei kasuta tsiklit matkamiseks ja neile võib selline 100km läbisõitu vägagi sobiv olla - las nad siis sõidavad elektriga, kui see neile meeldib.

701
Toetajaliige
Postitusi: 443
Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
Tänanud: 124 korda
Tänatud: 76 korda
Kontakt:

Re: Triumphi tulevik on elektriline

Lugemata postitus Postitas 701 »

randel kirjutas: 16 Veebr 2022, 12:12
Ma ei saanud nüüd aru, kas see kommunismi teemassetoomine oli seotud vastuargumentide puudumisega? :D
Mina pole oma usku kuskil kuulutanud, tahtsin oma postitusega viidata vaid elektrivastaste argumentide küsitavusele.
“Kümnete elektrisõidukite” puhul eeldan ma, et selle all on silmas peetud siiski erinevate tootjate ja mudelite loetelu, mitte ühe ja sama mudeli x eksemplari kogemust, mis ei ole kindlasti piisav üldistuste tegemiseks kogu elektrisõidukite valikule. Täna Eesti turul olevaid erinevaid elektrisõidukeid mis poleks tõuksid, on ikka pigem keeruline “kümnetega” mõõta.
Kui sa teraselt lugesid, siis tõukse ma ei puuduta. Samuti pole ma Elmo või mis iganes see elektrimotikas oli kasutanud. Pean silmas ikkagi sõiduriistasid, mis esmapilgul on ikkagi motika moodi oma kogemuse jagamisel.
See Leniniga lugu oli lihtsalt lugu. Noorsand jäi oma veendumusele kindlaks, kuigi mitmed vestluses osalevad inimesed tõid välja hulgaliselt argumente, miks see ikka päris nii ei pruugi olla. Nagu siingi. Aga nüüd aitab. :D
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Uudiseid ja teateid kogu maailmast”