Esipidur ja ketas läksid tossama(Probleem piduriga)

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
Kalderkooi
Postitusi: 1
Liitunud: 13 Juun 2022, 05:23
Tsikkel: Intermoto r15

Esipidur ja ketas läksid tossama(Probleem piduriga)

Lugemata postitus Postitas Kalderkooi »

Tervist
Tegemist on siis intermoto r15 2017 aasta rattaga

Nimelt sõitsin täna ja siis tundsin, et esipidur on kuidagi väga tugev (nagu oleks kinni) ja minut kaks pärast seda, hakkas eest tossu tulema ja kui kõrvaltänavale suundusin ja rattale visuaalse kontrolli tegin, siis eest oli näha, et pidur ja piduriketas olid väga kuumad ja sealt tuli toss. Lasin siis rattal umbes 10 minutit jahtuda ja sõitsin 1/2 käiguga koju tagasi (5km ots) iga 500m tagant 10 min pausi, et ketas ja pidur maha jahtuks. Kaldepealt ülesse minnes, kadus rattal ka jõud ära ja suretas välja ennast, vahet ei olnud mis käiguga ja hooga läksid. Siis 300m ennem hoovi tuli kett ka maha ja selle peale panemiseks läks umbes pool tundi ja pärast seda, oli esipidur tagasi normaalseks tõmmanud ja töötas täpselt samamoodi nagu ta ennem töötanud, seega väga imelik minu jaoks.

Endal selline esimene kogemus selle laadse probleemiga ja esipidurit kasutangi 90% ajast. Äkki mõned targemad inimesed on siin sama teed läbi käinud ja oskavad põhjust öelda?

will111
Postitusi: 5261
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 382 korda

Re: Esipidur ja ketas läksid tossama(Probleem piduriga)

Lugemata postitus Postitas will111 »

Kirjuta mulle, too ratas kohale ja lahendan selle probleemi. Seal on sisuliselt 2 varianti, miks selline asi juhtub aga kui mehaanikast midagi ei tea siis pole mõtet neid asju siin kirjeldama hakata ning KINDLASTI ei ole mõtet sellisel juhul ise pidureid näppima hakata. Eriti veel esimest, mis sõna otseses mõttes kõige elutähtsam asi igal mootorrattal

Ühtlasi võimalik, et sul tuleb hankida uus piduriketas ning klotsid. Väga mõistlik oleks vahetada ka pidurivedelik. Kõike seda saan samuti teha kui vaja.
Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Esipidur ja ketas läksid tossama(Probleem piduriga)

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Kirjelduse järgi vajab ratas natuke rohkem hoolt kui pelgalt piduriketta (mis on neetidest ilmselt kinni jäänud) ja klotside vahetust.
Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."

mömm
Postitusi: 1
Liitunud: 31 Jaan 2022, 21:48
Tsikkel: mitu korraga

Re: Esipidur ja ketas läksid tossama(Probleem piduriga)

Lugemata postitus Postitas mömm »

Tere. Suure töenäususega on pidurivooliku sisemine kiht vigane. Hiinakatel üsna tavaline viga, a esineb ka vanematel japsidel.

will111
Postitusi: 5261
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 382 korda

Re: Esipidur ja ketas läksid tossama(Probleem piduriga)

Lugemata postitus Postitas will111 »

pidurid tuleb nagunii võtta "pulkadeks" ning uurida täpselt välja, mis täpselt põhjustas vedeliku tagasi pääsemise blokeeringu ning ka seda, et mis oli üldse kõige selle algpõhjus. võimalik, et vahetada tuleb väga palju juppe, võimalik, et väga vähe - aga 110% kõige olulisem asi on selgitada täpselt ja konkreetselt välja, mis seal piduris täpsemalt toimub ja toimus. vastasel juhul võib neid juppe vahetada ja jäädagi vahetama...ning selle vahepeal ehk veel ka panna käru piduri malfunctioni tõttu

2715
Postitusi: 143
Liitunud: 19 Aug 2012, 21:37
Tänatud: 35 korda

Re: Esipidur ja ketas läksid tossama(Probleem piduriga)

Lugemata postitus Postitas 2715 »

Ma tean, et kõik virtuaalselt tahaks, et inimene oma rattale kõik uued jupid külge paneks, kuid üsna tõenäoliselt piisab peasilindri kompensatsiooniava puhastamisest või äärmisel juhul manseti vahetusest.
Paljudel on juhtunud, et piduriõli vahetusega hilinemisel läheb asi elama ja umbes 1mm auk suudab kinni kasvada.
Harva juhtub, et mansett läheb paiste või peasilindri ots ussitab ära ja kolb ei tule niipalju tagasi et mansett augu lahti laseks.
Krossirattal ja neil millel õlianuma kaas kruvidega ära käib piisab kui võtta kaas maha ja torgata peenem ava läbi ning pidur on maas ja linki näppides võib veenduda, et sealt avast tuleb õli.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”