1. leht 1-st
Mootor jäi sõidu ajal seisma
Postitatud: 05 Juun 2023, 17:10
Postitas ressi
Mul jäi tsiklil sõidu ajal mootor seisma, kui olin sõitnud umbes 2 km.
Bensiini oli paagis umbes 3 liitrit järgi, see ei oleks tohtinud põhjus olla.
Panin muidugi peale seda paagi päris täis.
Koha peal soojendades ei olnud probleeme. Käima läks nagu alati ja töötas stabiilselt ilma paukudeta.
Kui seisma jäi, siis keerasin kraani "reserve" asendisse. Muidu on selles "on" asendis tavaliselt.
Kas mootor võis jääda seisma selle tõttu, et paagis oli liiga vähe kütust järgi või võis mõni muu põhjus olla?
Selles "reserve" asendis hoidsin kraani, kui peale seismajäämist ootasin veidi ja uuesti käima panin ja siis tanklani
sõitsin umbes 6 km edasi.
Paak ise mahutab 12 liitrit. Kui käima panin kodus mootori, siis loksutasin ja tundus, et kütust oli veel piisavalt.
Kas vana paak võib niimoodi lekkida ka, et bensiinilõhna pole tunda ja vaikselt imbub välja kütus?
Re: Mootor jäi sõidu ajal seisma
Postitatud: 05 Juun 2023, 17:24
Postitas zombi
Vot nüüd, kui paak täis, sõida. Kui veel sureb, jama. Kui ei sure, oligi kütus otsakorral, kogu müstika. See "umbes 3 liitrit" sõltuvalt paagist ongi reservi jagu.
Re: Mootor jäi sõidu ajal seisma
Postitatud: 05 Juun 2023, 20:15
Postitas ressi
Kas paagi kraan on paagi seestpoolt siis nii kõrgel, et kui 3 liitrit umbes on järgi, siis enam bensiini kätte ei saa?
Lekkida paak ei tohiks, kuna siis oleks bensiini lõhna tunda.
Re: Mootor jäi sõidu ajal seisma
Postitatud: 05 Juun 2023, 21:21
Postitas Turist
Pole kunagi mõõtnud ja oleneb rattast, aga tavaasendis avatud asendis võib vabalt 3 L järgi jääda. Poleks ju reservasendil mõtetki kui juba tavaasendis tühjaks imeks ja ootamatult jäädki kusagil urkas tee peale, reservi kasutades on võimalik veel kuhugi ära sõita. Tavaasendi korral tuleb kütus kraani küljes oleva (ülespoole suunatud) toru kaudu, mille ots on paagi põhjast mõned cm-d kõrgemal.
Re: Mootor jäi sõidu ajal seisma
Postitatud: 05 Juun 2023, 23:56
Postitas morse
Umbes 3L on väga tavapärane reservi maht.
Ju ta ikka selle pärast välja surigi

Re: Mootor jäi sõidu ajal seisma
Postitatud: 06 Juun 2023, 00:20
Postitas nibiru
Bensiini lõppemine peaks ju olema tunda sõiduajal. Ja kui kohe kraan ümber keerata siis ei pea isegi seisma jääma. Oma kogemus vähemalt on selline.
Re: Mootor jäi sõidu ajal seisma
Postitatud: 06 Juun 2023, 00:49
Postitas Tuuletallaja
Karpa mootoriga rattal on ju väga konkreetselt tunda, kui pumbal pole enam kütet, mida üles suruda (vabavooluga peaks olema sama efekt) ning segu muutudes muutuvad ka pöörded. Mul on tavaliselt sel puhul aega ikka päris mitu sekundit, et leida küljelt käsikaudu kraan ja keerata reservile, kaotamata oluliselt kiirust... mootor pole seiskuda jõudnud.
Edit: näe, käisin vahepeal kõrval majas õlle järel ja isand nibiru jõudis ette.
Re: Mootor jäi sõidu ajal seisma
Postitatud: 06 Juun 2023, 08:00
Postitas ressi
Aitäh, sõbrad, et vastasite!
Ma poleks muidu teadnud selle reservi mahu kohta.
Re: Mootor jäi sõidu ajal seisma
Postitatud: 07 Juun 2023, 11:47
Postitas grahv
Nüüd kui panid paagi servani täis, keerad läbisõidunäidiku nulli ja sõidad uuesti sinnamaani kuni on vaja reservi peale keerata - saad täpselt teada kui palju sa ühe tankimisega sõita saad... Edaspidi hea tankimispeatusi planeerida.
G
Re: Mootor jäi sõidu ajal seisma
Postitatud: 07 Juun 2023, 11:56
Postitas lauri.j??rgen
Ja järgmine häkk on see et jätad meelde millise servani tangid. Püstises asendis liiga täis tankides paneb paljudel pillidel palju kütust ülesvoolu kaudu jehhat. Juhend vist käseb tankida küljejalal mingi randini mis on tankimis avast jupp maad madalamal.
Re: Mootor jäi sõidu ajal seisma
Postitatud: 08 Juun 2023, 00:23
Postitas zombi
Ei tea. Tangin ikka püsti, pealistudes, palju mahub. Ja kui panebki mingi 100g jehhat, suur asi.