1. leht 2-st

Aprilia Tuareg 2022/23 esivedrustuse probleem

Postitatud: 29 Okt 2023, 20:25
Postitas Snowhite
Tere.

Uus aprilia Tuareg on igati tore ratas aga nagu paljudel värsketel toodangutel viskab tal ka veidi lapsehädasid sisse.
Üks nendest muredest võib olla esivedrustuse vale koostamine. Piaggio grupp tellis Apriliale KYB käest amordid teatud spec-iga aga seal on esinenud vigu koostamisel ja tänu sellele ei ole nende sõiduomadused normaalsed. Lihtsaimal moel võiks selgitada nii, et sümptomiks on selline "trampiv" esiots ja veidi liiga nagu põrutav tunne kruusa aukudes sõites. See siis peale lihtsalt kehva sõidumugavuse rikub amordi sisu ja halvemal juhul ka lõhub velje.
Korda saab teha ja tulemus oluliselt parem kui võiks arvata. Täpselt ei tea, kui paljud Tuareg-id selle all kannatavad, vb kõik, vb mõned.
Aga kui kellelgi on sellist tunnet, et tema rattal on see "sümptom", siis võiks meie poole murega pöörduda. Saaksime teha kohalikku statistikat ja vajadusel suuremat ringi teavitust meie kandi Tuareg-i omanikele. Teeksime sellise pakkumise, millest ei saa keelduda.


:bsmile:

Re: Aprilia Tuareg 2022/23 esivedrustuse probleem

Postitatud: 29 Okt 2023, 20:50
Postitas mx77
Miski väga segane jutt.

Re: Aprilia Tuareg 2022/23 esivedrustuse probleem

Postitatud: 29 Okt 2023, 22:30
Postitas will111
Mis seal pandi mõned seibid liiga palju stacki või jäeti nõela ots teritamata? :D Kõlab igatahes nii, et compression stroke on täiesti kinni omadega. Anyway, kas selliste vigade ja täiesti tuttuue rattaga siiski mitte otse kuskile müüja poole ei peaks pöörduma (kes siis omakorda nähtavasti pöördub tootja poole, et mis lahendus jne)? Nad peaksid sellised asjad ikkagi tasuta lahendama.

Teisest küljest, suurem osa omanikke/ostjaid kahjuks ilmselt ei saa üldse arugi, et neil seal midagi valesti on. Selles suhtes ehk hea tõesti infokampaaniat teha, iseasi kas see siit just väga kaugele levib.

Re: Aprilia Tuareg 2022/23 esivedrustuse probleem

Postitatud: 29 Okt 2023, 22:54
Postitas Snowhite
will111 kirjutas: 29 Okt 2023, 22:30
Mis seal pandi mõned seibid liiga palju stacki või jäeti nõela ots teritamata? :D Kõlab igatahes nii, et compression stroke on täiesti kinni omadega. Anyway, kas selliste vigade ja täiesti tuttuue rattaga siiski mitte otse kuskile müüja poole ei peaks pöörduma (kes siis omakorda nähtavasti pöördub tootja poole, et mis lahendus jne)? Nad peaksid sellised asjad ikkagi tasuta lahendama.

Teisest küljest, suurem osa omanikke/ostjaid kahjuks ilmselt ei saa üldse arugi, et neil seal midagi valesti on. Selles suhtes ehk hea tõesti infokampaaniat teha, iseasi kas see siit just väga kaugele levib.
Mujalt maailmast pole esinduste poole pöördumine eriti millegi eduliseni viinud.
Kui saaksime kasvõi mõnd kohalikku aidata (või vähemalt kontrollida, kas on see üldse esinev mure kõigi rataste puhul) siis oleks ka juba hea.

Re: Aprilia Tuareg 2022/23 esivedrustuse probleem

Postitatud: 30 Okt 2023, 18:00
Postitas will111
hull teemaarendus ikka siit kujunenud :lol:

aga see mis Snowhite kirjutas on täiesti reaalne ja täiesti reaalsus. ja pole see mitte ainult mingi aprilia tuareg, vaid väga paljudel ratastel läbi aegade on forkides pehmelt öeldes väga kaheldavat setupi kasutatud. sel on muidugi omi põhjuseid ka, näiteks see et tootjalt tellitakse mingi teatud turu (keskmise sõitja massi) jaoks, optimeeritakse mingile teatud sõidustiilile, teatud kliima jne.
ma küll ei tea kui hull asi konkreetselt sellel tuaregil on, kuid absoluutselt ei imestaks kui amort tõesti vastabki suhtkoht täpselt sellele antud kirjeldusele. olen selliseid amorte ikka kümnetes testsõidutanud. suurem osa rattaid mis minu juures amordihoolduses käivad, tuleb teha tehasespecist mingi teatud muudatus, et amort reaalse kasutaja jaoks normaalselt tööle hakkaks. kas panna teistsugune visko sisse, teine õli kogus, spacerit juurde/maha jne. ja need on sellised lihtsamad asjad.
paraku suurem osa tsikliste, pakun et julgelt 95%+ eestis sõidab ringi TÄIESTI SUVALISES seades amordiga, küll on need liiga pehmed või liiga jäigad, kas siis vedru või amordi enda mõttes, või mõlema! kõrgus täiesti absurdselt paigast ära jne. aga kasutaja ise ei saa sellest aru ja keegi teine teda ka sellega aidata ei oska

Re: Aprilia Tuareg 2022/23 esivedrustuse probleem

Postitatud: 30 Okt 2023, 18:13
Postitas cossie
will111 kirjutas: 30 Okt 2023, 18:00
hull teemaarendus ikka siit kujunenud :lol:

aga see mis Snowhite kirjutas on täiesti reaalne ja täiesti reaalsus. ja pole see mitte ainult mingi aprilia tuareg, vaid väga paljudel ratastel läbi aegade on forkides pehmelt öeldes väga kaheldavat setupi kasutatud. sel on muidugi omi põhjuseid ka, näiteks see et tootjalt tellitakse mingi teatud turu (keskmise sõitja massi) jaoks, optimeeritakse mingile teatud sõidustiilile, teatud kliima jne.
ma küll ei tea kui hull asi konkreetselt sellel tuaregil on, kuid absoluutselt ei imestaks kui amort tõesti vastabki suhtkoht täpselt sellele antud kirjeldusele. olen selliseid amorte ikka kümnetes testsõidutanud. suurem osa rattaid mis minu juures amordihoolduses käivad, tuleb teha tehasespecist mingi teatud muudatus, et amort reaalse kasutaja jaoks normaalselt tööle hakkaks. kas panna teistsugune visko sisse, teine õli kogus, spacerit juurde/maha jne. ja need on sellised lihtsamad asjad.
paraku suurem osa tsikliste, pakun et julgelt 95%+ eestis sõidab ringi TÄIESTI SUVALISES seades amordiga, küll on need liiga pehmed või liiga jäigad, kas siis vedru või amordi enda mõttes, või mõlema! kõrgus täiesti absurdselt paigast ära jne. aga kasutaja ise ei saa sellest aru ja keegi teine teda ka sellega aidata ei oska
Rääkimata sellest, et enamustel hall ja haisev ollus sees. Ega sinna sisse tänavarattal keegi naljalt ei piilu, ainult siis kui simmer lekkima hakkab....

Re: Aprilia Tuareg 2022/23 esivedrustuse probleem

Postitatud: 30 Okt 2023, 18:15
Postitas cossie
Rääkimata sellest, et enamustel hall ja haisev ollus sees (tihti näha ka etinevat värvi olluseid, eitea kas simmereid ja õli vahetatud ühekaupa). Ega sinna sisse tänavarattal keegi naljalt ei piilu, ainult siis kui simmer lekkima hakkab....

Re: Aprilia Tuareg 2022/23 esivedrustuse probleem

Postitatud: 30 Okt 2023, 18:17
Postitas xpr
Snowhite kirjutas: 29 Okt 2023, 20:25
viskab tal ka veidi lapsehädasid sisse.
Neid lapsehädasi on sellel rattail ikka päris mitu...

Re: Aprilia Tuareg 2022/23 esivedrustuse probleem

Postitatud: 30 Okt 2023, 18:26
Postitas will111
cossie, ega ei piilu küll :D kuigi, inimesed on hakanud natuke rohkem tähelepanu pöörama vist siiski amordiõli vahetusvälbale, mulle vähemalt nii tundub. noh, osad inimesed, protsentuaalselt väga vähesed...aga siiski, asi seegi.

Re: Aprilia Tuareg 2022/23 esivedrustuse probleem

Postitatud: 31 Okt 2023, 14:04
Postitas M.T.
A kuidas see kõik: MB mootorid, esisilla kokkujooksud, 4-vedu jne. Aprilia või vähemalt mõne teisegi tsikli esivedrustusega seotud on? :roll:

Re: Aprilia Tuareg 2022/23 esivedrustuse probleem

Postitatud: 31 Okt 2023, 15:22
Postitas Maaks
M.T. kirjutas: 31 Okt 2023, 14:04
A kuidas see kõik: MB mootorid, esisilla kokkujooksud, 4-vedu jne. Aprilia või vähemalt mõne teisegi tsikli esivedrustusega seotud on? :roll:
Kuidagi tuleb see "rape" ju servicesse tirida :mrgreen:

Re: Aprilia Tuareg 2022/23 esivedrustuse probleem

Postitatud: 31 Okt 2023, 15:36
Postitas Ain
Pigem oli selle mõte see, et teatud asjad võivadki tehasest olla ebaõnnestunud ja sellele on olemas alternatiivsed lahendused mida ei saa esindusest vaid oma ala spetsialistidelt.

Re: Aprilia Tuareg 2022/23 esivedrustuse probleem

Postitatud: 31 Okt 2023, 15:49
Postitas urmas66
M.T. kirjutas: 31 Okt 2023, 14:04
A kuidas see kõik: MB mootorid, esisilla kokkujooksud, 4-vedu jne. Aprilia või vähemalt mõne teisegi tsikli esivedrustusega seotud on? :roll:
Kui küsitakse,siis tuleb ju vastata, aga personaalne vastus sulle oleks, et keri teema algusesse ja loe kõik postid läbi.

Re: Aprilia Tuareg 2022/23 esivedrustuse probleem

Postitatud: 31 Okt 2023, 15:56
Postitas urmas66
Ain kirjutas: 31 Okt 2023, 15:36
Pigem oli selle mõte see, et teatud asjad võivadki tehasest olla ebaõnnestunud ja sellele on olemas alternatiivsed lahendused mida ei saa esindusest vaid oma ala spetsialistidelt.
No amordid võiks siiski olla uuel tehasest tulnud rattal normaalselt töötavas olukorras. Teemalagataja ju kirjutab, et vead on amordi koostamisest, mitte asja mitte töötamisest või kehvast seadistusest. Ja kui esindus ei suuda selle asjaga tegeleda, siis pole asi just nii nagu peaks olema. Kahjuks on see esinduste teema paljude markide puhul selline ja paljude erinevate probleemidega saaks lihtsad lahendused leida, aga kui pole tehasest ettekirjuatatud, siis ei tee või ei oska teha.

Re: Aprilia Tuareg 2022/23 esivedrustuse probleem

Postitatud: 31 Okt 2023, 16:00
Postitas mx77
urmas66 kirjutas: 31 Okt 2023, 15:56
Ain kirjutas: 31 Okt 2023, 15:36
Pigem oli selle mõte see, et teatud asjad võivadki tehasest olla ebaõnnestunud ja sellele on olemas alternatiivsed lahendused mida ei saa esindusest vaid oma ala spetsialistidelt.
No amordid võiks siiski olla uuel tehasest tulnud rattal normaalselt töötavas olukorras. Teemalagataja ju kirjutab, et vead on amordi koostamisest, mitte asja mitte töötamisest või kehvast seadistusest. Ja kui esindus ei suuda selle asjaga tegeleda, siis pole asi just nii nagu peaks olema. Kahjuks on see esinduste teema paljude markide puhul selline ja paljude erinevate probleemidega saaks lihtsad lahendused leida, aga kui pole tehasest ettekirjuatatud, siis ei tee või ei oska teha.
mind ennast kõige rohkem just huvitaski see väide, et amordid on vigaselt koostatud, aga kogu sellest segasest jutust ei tule välja, mis konkreetselt. mis on selline väide, mida ma KYB amordi kohta kohe üldse ei taha uskuda. teemaalgataja on ise ka vait nagu kult rukkis

Re: Aprilia Tuareg 2022/23 esivedrustuse probleem

Postitatud: 31 Okt 2023, 16:59
Postitas Vint
Läks lappama nagu vahest teemad lähevad. :mrgreen: Positiivne on see, et kedagi pole veel p**** saadetud, ega virtuaalset klistiiri tehtud.
M.T. kirjutas: 31 Okt 2023, 14:04
A kuidas see kõik: MB mootorid, esisilla kokkujooksud, 4-vedu jne. Aprilia või vähemalt mõne teisegi tsikli esivedrustusega seotud on? :roll:

Re: Aprilia Tuareg 2022/23 esivedrustuse probleem

Postitatud: 31 Okt 2023, 17:25
Postitas Ain
Eks täna on pigem küsimus selles kas Aprilial on meil ametlik esindaja ja kas neil on oskused/tahtmine selliseid probleeme lahendada.

Re: Aprilia Tuareg 2022/23 esivedrustuse probleem

Postitatud: 31 Okt 2023, 17:51
Postitas wend
No Hr. Velt ju on makaroonide ametlik esindaja. Kodukas nii väidab.
https://www.veltmotocenter.ee/motohoold ... moto-guzzi

Re: Aprilia Tuareg 2022/23 esivedrustuse probleem

Postitatud: 31 Okt 2023, 17:57
Postitas franz125
Pässa vanas raamatupoes kino vastas oli ju ka üks butiik Apriliatele.

Re: Aprilia Tuareg 2022/23 esivedrustuse probleem

Postitatud: 31 Okt 2023, 18:00
Postitas will111
Ei pruugi see aprilia "ametlik esindus" midagi rohkemat teada ega osata ega arvata asjast. Amordid ja eriti nende korrektne seadistamine on ikka väga spetsiifiline teema ja valdkond. Seepärast ei tegele sellega ka sisuliselt mitte ükski mototöökoda. Hooldust osatakse enamvähem teha, thats about it. Tõeliselt oskajad isikud (spetsiifiliselt amortide alal näiteks) ei tööta mitte üheski esinduses üleüldise remondimehena, samas ka mitte mingi töödejuhataja või bossi ametis. Spetsialiste, st. väga spetsiifilise valdkonna spetsialiste aga vähemalt eestis ükski nn. esindus oma palgal ei hoia, ei jaksakski hoida kui aus olla ja poleks mitte kuidagi praktiline ka! ERITI mitte selline nisivärk nagu aprilia esindus. Seega seal mingisugust sellist teadmist ei leidu ja ongi see müstika lahendatud.

Aga no reaalne lahendus pakuti välja...edasine jauramine siin teemas on 90% lihtsalt mingisugune kiun ja täiesti tühi saagimine. See on ju ilmselge, et tootjad/tehased ei tee kõiki asja viimse perfektsuseni, eriti tänapäeval kus absoluutselt kõige toodetava kvaliteet üleüldises mõttes langeb sõna otseses mõttes iga päevaga. Materjalid, kvaliteedikontroll, engineering, tööjõu kvalifikatsioon ja kvaliteet...absoluutselt kõige pealt kus vähegi võimalik üritatakse iga viimast kui penni kokku hoida. Aga mõni siiski imestab, et no kuidas saab olla võimalik, et tehasest ei tulegi ainult 100% perfektsed asjad :lol: Ma imestan, et kuidas saab olla nii naiivne

Re: Aprilia Tuareg 2022/23 esivedrustuse probleem

Postitatud: 31 Okt 2023, 18:33
Postitas franz125
Kogu teema on veits naljakas.Ühtki kaebajat ehk klienti pole,on lahendust pakkuv füüsiline või juriidiline isik.

Re: Aprilia Tuareg 2022/23 esivedrustuse probleem

Postitatud: 31 Okt 2023, 19:05
Postitas will111
kas teema oleks pidanud tegema kaebaja...või "kaebajad" oleks pidanud olema kutsutud siia teemasse "endast märku andma" või mida sa täpsemalt öelda tahad?

Re: Aprilia Tuareg 2022/23 esivedrustuse probleem

Postitatud: 31 Okt 2023, 20:00
Postitas Kristjan...
Mul on ka uus Tuareg. Esiots hakkas hüplema üles-alla linnakiirustel, maanteel on ok. Mul tundus, et esivelg metsas rämmamisest kõver. Lasin seda sirgendada ja täna sai rehv peale, aga proovida pole veel jõudnud. Tahaks ka teada, mis pakkumine see on, millest ei ole võimalik keelduda.
PS Esiveljed on neil nõrgakesed, palgiületused jms raskem kasutamine, teeb selle kiirelt kõveraks.

Re: Aprilia Tuareg 2022/23 esivedrustuse probleem

Postitatud: 31 Okt 2023, 20:18
Postitas M.T.
Vint kirjutas: 31 Okt 2023, 16:59
Läks lappama nagu vahest teemad lähevad. :mrgreen: Positiivne on see, et kedagi pole veel p**** saadetud, ega virtuaalset klistiiri tehtud.
M.T. kirjutas: 31 Okt 2023, 14:04
A kuidas see kõik: MB mootorid, esisilla kokkujooksud, 4-vedu jne. Aprilia või vähemalt mõne teisegi tsikli esivedrustusega seotud on? :roll:
Ei tea jah, kõik vist lumehelbekesteks muutunud :D

Re: Aprilia Tuareg 2022/23 esivedrustuse probleem

Postitatud: 31 Okt 2023, 20:25
Postitas M.T.
urmas66 kirjutas: 31 Okt 2023, 15:49
M.T. kirjutas: 31 Okt 2023, 14:04
A kuidas see kõik: MB mootorid, esisilla kokkujooksud, 4-vedu jne. Aprilia või vähemalt mõne teisegi tsikli esivedrustusega seotud on? :roll:
Kui küsitakse,siis tuleb ju vastata, aga personaalne vastus sulle oleks, et keri teema algusesse ja loe kõik postid läbi.
Pole miskit lugeda enam, OT on prügikasti läinud. A ei mäleta ka, et keegi autode kohta küsis. Lihtsalt ühest hetkest hakati rääkima neist ja siis läks täitsa lappesse.

Re: Aprilia Tuareg 2022/23 esivedrustuse probleem

Postitatud: 31 Okt 2023, 20:57
Postitas Ain
will111 kirjutas: 31 Okt 2023, 18:00
Ei pruugi see aprilia "ametlik esindus" midagi rohkemat teada ega osata ega arvata asjast. Amordid ja eriti nende korrektne seadistamine on ikka väga spetsiifiline teema ja valdkond. Seepärast ei tegele sellega ka sisuliselt mitte ükski mototöökoda. Hooldust osatakse enamvähem teha, thats about it. Tõeliselt oskajad isikud (spetsiifiliselt amortide alal näiteks) ei tööta mitte üheski esinduses üleüldise remondimehena, samas ka mitte mingi töödejuhataja või bossi ametis. Spetsialiste, st. väga spetsiifilise valdkonna spetsialiste aga vähemalt eestis ükski nn. esindus oma palgal ei hoia, ei jaksakski hoida kui aus olla ja poleks mitte kuidagi praktiline ka! ERITI mitte selline nisivärk nagu aprilia esindus. Seega seal mingisugust sellist teadmist ei leidu ja ongi see müstika lahendatud.

Aga no reaalne lahendus pakuti välja...edasine jauramine siin teemas on 90% lihtsalt mingisugune kiun ja täiesti tühi saagimine. See on ju ilmselge, et tootjad/tehased ei tee kõiki asja viimse perfektsuseni, eriti tänapäeval kus absoluutselt kõige toodetava kvaliteet üleüldises mõttes langeb sõna otseses mõttes iga päevaga. Materjalid, kvaliteedikontroll, engineering, tööjõu kvalifikatsioon ja kvaliteet...absoluutselt kõige pealt kus vähegi võimalik üritatakse iga viimast kui penni kokku hoida. Aga mõni siiski imestab, et no kuidas saab olla võimalik, et tehasest ei tulegi ainult 100% perfektsed asjad :lol: Ma imestan, et kuidas saab olla nii naiivne
Eesti on väike. Kõike ei saagi ja peagi siin kohapeal remontima.
Meil oli aastaid tagasi uutel ratastel mingi probleem Fox-i amortidega. Amordid koguti kokku ja saadeti Soome partneri juurde kus need korda tehti.

Re: Aprilia Tuareg 2022/23 esivedrustuse probleem

Postitatud: 31 Okt 2023, 21:29
Postitas MustVälk
Ma puhtalt profesionaalsest huvist vaatasin, et millest esiamort koosneb.


Lihtsas keeles on vedrudel mingi üldine number antud. Tegelikkuses ma tean, et meie insenerid räägivad, et enamvähem teadlase ja super arvuti tasemel arvutatakse ja mitte ükski vedru ei ole samavõrdne. Et seadistust teevad vähesed hästi. Lihtsalt hüdroga saab enamvähem eestis isegi näppudel kokku lugeda inimesi kes isegi nurgataga garaazis suudavad suurtel masinatel asjad paika ajada. :)

Re: Aprilia Tuareg 2022/23 esivedrustuse probleem

Postitatud: 31 Okt 2023, 22:32
Postitas franz125
will111 kirjutas: 31 Okt 2023, 19:05
kas teema oleks pidanud tegema kaebaja...või "kaebajad" oleks pidanud olema kutsutud siia teemasse "endast märku andma" või mida sa täpsemalt öelda tahad?
Mida iganes,tundus kinnimaksmata reklaamina sest keegi ju siit foorumist nõu ei küsinud ja abi ei otsinud.
No näe, üks kannataja nüüd ju ilmus välja.
Tea kas kuskil margi-mudeli foorumis teemat pole kajastatud.

Re: Aprilia Tuareg 2022/23 esivedrustuse probleem

Postitatud: 02 Nov 2023, 15:35
Postitas Kristjan...
franz125 kirjutas: 31 Okt 2023, 22:32
will111 kirjutas: 31 Okt 2023, 19:05
kas teema oleks pidanud tegema kaebaja...või "kaebajad" oleks pidanud olema kutsutud siia teemasse "endast märku andma" või mida sa täpsemalt öelda tahad?
Mida iganes,tundus kinnimaksmata reklaamina sest keegi ju siit foorumist nõu ei küsinud ja abi ei otsinud.
No näe, üks kannataja nüüd ju ilmus välja.
Tea kas kuskil margi-mudeli foorumis teemat pole kajastatud.
Aga palun, 11lk Tuaregi amordijuttu. Vedrustuse tootja on sinna jätnud ühe vajaliku seibi panemata, tänu millele lööb ülejäänud seibid kõveraks.
https://www.advrider.com/f/threads/tuar ... a.1622983/

Re: Aprilia Tuareg 2022/23 esivedrustuse probleem

Postitatud: 02 Nov 2023, 15:37
Postitas Kristjan...
mx77 kirjutas: 31 Okt 2023, 16:00
urmas66 kirjutas: 31 Okt 2023, 15:56
Ain kirjutas: 31 Okt 2023, 15:36
Pigem oli selle mõte see, et teatud asjad võivadki tehasest olla ebaõnnestunud ja sellele on olemas alternatiivsed lahendused mida ei saa esindusest vaid oma ala spetsialistidelt.
No amordid võiks siiski olla uuel tehasest tulnud rattal normaalselt töötavas olukorras. Teemalagataja ju kirjutab, et vead on amordi koostamisest, mitte asja mitte töötamisest või kehvast seadistusest. Ja kui esindus ei suuda selle asjaga tegeleda, siis pole asi just nii nagu peaks olema. Kahjuks on see esinduste teema paljude markide puhul selline ja paljude erinevate probleemidega saaks lihtsad lahendused leida, aga kui pole tehasest ettekirjuatatud, siis ei tee või ei oska teha.
mind ennast kõige rohkem just huvitaski see väide, et amordid on vigaselt koostatud, aga kogu sellest segasest jutust ei tule välja, mis konkreetselt. mis on selline väide, mida ma KYB amordi kohta kohe üldse ei taha uskuda. teemaalgataja on ise ka vait nagu kult rukkis
Nagu eelmises postis kirjutasin ja panin ka lingi, on KYB jätnud sinna ühe 1mm seibi panemata.