Tuuletümitamine ehk wind buffeting

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
siltz
Postitusi: 5
Liitunud: 02 Juul 2023, 13:49
Tsikkel: Versys 650

Tuuletümitamine ehk wind buffeting

Lugemata postitus Postitas siltz »

Tervist, kallid kaasratturid.
Tausta mõttes, olen 194cm pikk ja sellest puudest tulenevalt sai oma elu esimeseks hooajaks hangitud natuke püstisema asendiga 2008 Versys 650. Eelmiste omanike modimiste tulemusel on sellel Givi D 405 ST kõrgem tuuleklaas. Mingi hetk hooaja lõpu poole hankisin ka miskise Hiina päritolu lisajunni tuuleklaasi kõrgenduseks n-ö.

Probleem aga on selles, et vahet pole kui kõrgele/madalale (3 astet) selle tuuleklaasi sätin ja kas see hiinakas küljes on või mitte, on mu pea selles va turbulentsitsoonis. Ostes oli tuuleklaas (ilma hiinakata) alumises asendis ja sõber (20+- cm lühem vast) sõitis ja kiitis et hea vaikne on. Minul aga mängib tuul pea peal trummi, nii et võtab silmanägemise ära. Ok, tõstsin kõrgemale klaasi, erilist vahet polnud. Hiinakas pisut aitas, ehk siis pisut ettepoole küürutades saab natuke vaikust ja rahu nautida, aga pole just sõiduasend mida pikematel sõitudel jaksaks hoida. Kõrvatropid 37db on kõrvas alati sõites, aga sellegipoolest sain müra tõttu augustis 1500km tripil kerge tinnituse, iniseb siiamaani.

Ja siis küsimus: kas on siinsetel pikkadel kogemust, kuidas olukord talutavaks teha? Kas lühem, või hoopiski veelgi pikem tuuleklaas? Üldse ära võtta? Eriti üle 90 km/h nagunii ei sõida, oleks nagu naked fiiling?

Prets
Postitusi: 683
Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
Asukoht: Tartto
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 67 korda

Re: Tuuletümitamine ehk wind buffeting

Lugemata postitus Postitas Prets »

194 pole veel mingi pikkus :)

Endal on üks täitsa klaasita ja üks klaasiga ratas ja täitsa klaasita on ikka tunduvalt vaiksem ja mugavam Eesti tavakiirustel. Ka sõbra AT-l millega ise sõidab miski pea poolemeetrise kõrguse lisaklaasiga peale originaalklaasi korjasin ma selle täitsa eest ära, et vaiksem oleks. Küll aga panin tagasi, kui neljarealist sõitsin rohkem kui pealinnast-Jüri ringini. Üldiselt proovi nurgaga mängida igat pidi, vahest kõige imelikum ebaloogilisem asend tegelikult teeb vaikseks asja. Muud polegi.
(togi)

rundll
Postitusi: 143
Liitunud: 23 Nov 2014, 20:06
Tsikkel: Tenere 700 22'
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Tuuletümitamine ehk wind buffeting

Lugemata postitus Postitas rundll »

Vahest kiiver mängib ka rolli?
Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2430
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 335 korda

Re: Tuuletümitamine ehk wind buffeting

Lugemata postitus Postitas M.T. »

Parim lahendus võib olla ongi korralik kiiver ja madal klaas, mis ei suuna tuult kiivrisse, vaid näiteks rindkeresse.
Endal oli Honda Crossrunner ja sel 2 klaasi, madal ja kõrgem. Madal suunab kuhugi rinna ja lõua vahemikku, tiba tüütu ning natuke ennast n.ö. pikemaks venitades on mugavam ja vaiksem ning püsti ainult tuulekohin. Kõrge klaas aga lükkas tuule kiivril kuhugi totaalselt valesse kohta ja juba 60 km/h juures oli paras turbulents ja pea loperdas ning kõrvus triangel, see klaas kadus kiirelt eest.

hmm
Postitusi: 427
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 108 korda

Re: Tuuletümitamine ehk wind buffeting

Lugemata postitus Postitas hmm »

Me siin sõbraga olema sama probleemi ees.
Mul natuke asi lahenes, kui sain suurema klaasi ette. Triumph bonneville - ilma klaasita on täitsa piin, pea loperdab, väike tuulkelaas <100km/h suht OK, kuid üle selle e. neljarealisel täitsa jama. Suurem klaas on nüüd parem. tõstab tuule üles ning täpselt nina ees langeb rinnapeale. Ilma klaasita tõstis paak tuule kuidagi alt kiivrisse.
Lisaks vooderdasin natuke kiivrit ka, sest mul käib kiirvil (Nolan N40-5 gt nokaga) lõug eest ära - mitte n.ö. üles lahtikäiv, vaid klõpsuga eest... Ega see siis nüüd kõige vaiksem pole aga kannatab ilusti tuhandeid km sõita.

Sõbra oliliselt minust pikem ja kogukam ning Blauer Hi-tech lahtikäiv kiiver, mühiseb mis kole koos F850GS... Säti kuidas tahad seda originaal klaasi.
Eks peab hakkama kiivreid valima või tuleks kõigepealt n.ö. windblokkerit kasutada, kuid ei tahaks nagu, siis sõida juba katus peal. Suve soojaga on selle blokkeri kasutamine täitsa piin. Ühes jamast saad lahti ning kohe teine kallal - palavus.
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc

morse
Postitusi: 1389
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 216 korda

Re: Tuuletümitamine ehk wind buffeting

Lugemata postitus Postitas morse »

On rattaid, millel on tuulevari nii hästi lahendatud, et pea ja keha puhkavad (Pan Europeaniga olen näiteks pikemalt sõitnud). Kui ise asja lahendada, siis üldjuhul peab see klaas ikka päris kõrge olema, et toimiks. Aga kui tuule üle pea suunamine ei õnnestu, siis on väga hea lahendus madal klaas, mis toob tuule kiivrist natuke allapoole.

Päris ilma klaasita on minu kogemuses ikka kehvem kui väikse klaasiga. Tuulemüra suhtes on täis naked muidugi hea (Triumph Bonnevillega tegin Florida poolsaarele tiiru peale kunagi) aga madal klaas on kokkuvõttes ikka mugavam.

Ma olen 180cm
Kasutaja avatar

Tuuletallaja
Postitusi: 727
Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
Tsikkel: Neegrikaksik
Asukoht: Faeht / Reval
Tänanud: 111 korda
Tänatud: 70 korda

Re: Tuuletümitamine ehk wind buffeting

Lugemata postitus Postitas Tuuletallaja »

Ma tean, mida sa tunned. Mul küll Harju keskmise 184cm, vana twinni ja Schuberthi C3proga ei tohiks olla nagu midagi ebatavalist aga see komplekt tagab ilusti selle, et tuul suunatakse otse kiivri peal olevasse õhuavasse. Olen mõelnud lisada prooviks väikse deflektori oma muudetava kõrgusega MRA purjele aga see meenub uuesti alles sadulas ;) . Ja noh, kuna mul on lisaks veel üks teatud mõttes mürarikas hobi, siis on aastatega tekkinud selles osas selektiivne kuulmine, sestap ei häiri enam eriti.
Minu jaoks on see kõik siin üks sotsiaalne eksperiment :bsmile:
Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638

Jalamees
Postitusi: 184
Liitunud: 01 Veebr 2015, 13:07
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 26 korda

Re: Tuuletümitamine ehk wind buffeting

Lugemata postitus Postitas Jalamees »

siltz kirjutas: 06 Jaan 2024, 23:36
Tervist, kallid kaasratturid.
Tausta mõttes, olen 194cm pikk ja sellest puudest tulenevalt sai oma elu esimeseks hooajaks hangitud natuke püstisema asendiga 2008 Versys 650. Eelmiste omanike modimiste tulemusel on sellel Givi D 405 ST kõrgem tuuleklaas. Mingi hetk hooaja lõpu poole hankisin ka miskise Hiina päritolu lisajunni tuuleklaasi kõrgenduseks n-ö.

Probleem aga on selles, et vahet pole kui kõrgele/madalale (3 astet) selle tuuleklaasi sätin ja kas see hiinakas küljes on või mitte, on mu pea selles va turbulentsitsoonis. Ostes oli tuuleklaas (ilma hiinakata) alumises asendis ja sõber (20+- cm lühem vast) sõitis ja kiitis et hea vaikne on. Minul aga mängib tuul pea peal trummi, nii et võtab silmanägemise ära. Ok, tõstsin kõrgemale klaasi, erilist vahet polnud. Hiinakas pisut aitas, ehk siis pisut ettepoole küürutades saab natuke vaikust ja rahu nautida, aga pole just sõiduasend mida pikematel sõitudel jaksaks hoida. Kõrvatropid 37db on kõrvas alati sõites, aga sellegipoolest sain müra tõttu augustis 1500km tripil kerge tinnituse, iniseb siiamaani.

Ja siis küsimus: kas on siinsetel pikkadel kogemust, kuidas olukord talutavaks teha? Kas lühem, või hoopiski veelgi pikem tuuleklaas? Üldse ära võtta? Eriti üle 90 km/h nagunii ei sõida, oleks nagu naked fiiling?
Tere, mul oli täpselt sama mure ja pm sama rattaga. Esialgu panin kõrgema Givi klaasi. Läks nagu paremaks aga mitte päris, teiseks muutsin klaasi kaldenurka. Probleem nende püstiste sport- touring tüüpi ratastega on pikematel tüüpidel see, et pea asub klaasi ülaosast liiga kaugel. Tuul keerab enne alla tagasi kui üle pea jõuab. Minul muutis 2-3 kraadi oluliselt olekut paremaks. Ideaalseks läks siis kui lisasin veel ka selle lisa klaasi ülaosasse. Nüüd on tõsiselt hea, ütleme, et enne oli 2/10 siis nüüd on 9/10. Ja lisaks veel kiiver ka. Mu uus Schubert E1 on küll vaiksem müra poolest aga vibrab oluliselt rohkem tuules kui vana juust HJC...
Ma olen päris hulga tuuleklaase ostnud ja katsetanud ennem kui enda jaoks põhimõtted paika sain. Alguses tundus lootusetu.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7201
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Tuuletümitamine ehk wind buffeting

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Minu rattal on no originaal klaas selöline mis tuule just kuskile rindekersse suunaba ja pikemat maad sõites see ei ole mugav. Eriti s**t on see siis kui sadama hakkab.
Ma olen 178cm ja ilmselt mul oli lihtsam kui sul,aga mina olen teinud järgnevad muudatused.
1. Kõrgem GIVI klaas ja see on vast 15cm kõrgem kui orig.
2. tegin istme ümber, et isteasend madalamale saada. Vajadusel peab ka jalaraudasid allapoole laskma,aga ma seda ei pidanud tegema.'
3. Lisaspoileri tegin esimese ise.Originaal klaasile pleksiklaasi tükist, sest oli kiire reisile minekuga ja isegi mingi 6-7cm lihtsalt riba tuuleklaasi serva kinnitatuna muutis tuulesuunda vast 40cm ülespoole.
4. Kõrgema touring klaasiga olen kasutanud ka vist kolme-nelja erinevat spoilerit ja see viimane on palju parem kui eelnevad. Nende spoilerite vahe on reaalselt ikka väga suur. Laius ja nurga seadamise erinevus on oluline.
Pildil siis vimane versioon.
image.png
image.png (264.96 KiB) Vaadatud 510 korda
image.png
image.png (166.46 KiB) Vaadatud 510 korda
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

701
Toetajaliige
Postitusi: 443
Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
Tänanud: 124 korda
Tänatud: 76 korda
Kontakt:

Re: Tuuletümitamine ehk wind buffeting

Lugemata postitus Postitas 701 »

Kuidas sa sellest kaadervärgist üle vaatad? Läbi ei näe sealt ju midagi, kui on pime porine ja üldse s**t..
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/
Kasutaja avatar

smtasku
Postitusi: 127
Liitunud: 26 Apr 2013, 11:59
Tsikkel: Tracer 7GT
Asukoht: Kuressaare
Tänanud: 10 korda
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Re: Tuuletümitamine ehk wind buffeting

Lugemata postitus Postitas smtasku »

Turbulentsi üheks põhitekitajaks ei ole mitte see, kuhu maani su klaas ulatub, vaid klaasi taha tekkiv hõrendus ja sellest tulenev õhu sisse-väjavool. Touring ratastega on mul vähe kogemusi aga olen näinud avasid klaasi klaasi keskel ja all ääres. Customitel on selleks otstarbeks tuulesuunajad, mis käivad esihargi külge. Need püüavad altpoolt tuult klaasi taha suunata. Ise sain küll paremaks ülemise deflektoriga ja põhiklaasi nurga muutmisega. Alumiste tuulesuunajate tellimiseni ei ole jõudnud.
Põetud ja kroonilised haigused- Riga 16, Jawa 350/634-7, Iž 56, Honda VT600, Honda CB600F, Honda VTX1800, Yamaha Tracer 7GT

joha123
Postitusi: 228
Liitunud: 20 Nov 2016, 19:11
Tsikkel: Suzuki VZ 800, DL1000, DL650
Asukoht: Saaremaa
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 16 korda
Kontakt:

Re: Tuuletümitamine ehk wind buffeting

Lugemata postitus Postitas joha123 »

täitsa nõus 2 eelkõnelejaga, kes väidavad, et madalam klaas ja korralik kiiver on vaiksem. sain endale püsiva kõrvavile just jahedama ilmaga sõites, kus esiklaasi+ tuulesuunaja ja kiivri koostöös tekkis hull vinguv heli. ja ei maksa loota, et koju jõudes see siis kaob, pigem lase kohe gaasi maha.
läheb jube kulukaks kui oma rattal kõike läbi pead katsetama, 1000DL oli mul madal sportlik klaas ja 2 erikõrguse+ tuulesuunajaga lumelabidat. nii madala kui kõrge variandiga kasutasin ka erinevaid kiivreid... kokkuvõttes , kui ei saja meeldib mul ikkagi madalam klaas ja veits avatud kiiver- kõige vaiksem.
ehk kui saad poest katsetuseks võtta, siis oleks parim variant.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7201
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Tuuletümitamine ehk wind buffeting

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

701 kirjutas: 08 Jaan 2024, 13:11
Kuidas sa sellest kaadervärgist üle vaatad? Läbi ei näe sealt ju midagi, kui on pime porine ja üldse s**t..
Kui sa minu käest küsid,siis ma vaatan sellest üle, see on vaateväljast allpool siiski.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”