O: 350cc 4T tänavalegaalse enduuroka, 2018 ja uuem

Soovid tsiklit aga ei leidnud kuulutuste hulgast ühtegi sobivat? Küsi siin!

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
  • Kuulutus peab vastama reeglitele
  • Kuulutuse "upitamine" pole lubatud, kuulutust saad "tõsta" vastavalt reeglitele 21 päeva pärast
  • Postitusele piltide lisamiseks vaata siia

Teema algataja
innu18
Postitusi: 32
Liitunud: 25 Jaan 2019, 10:59
Tsikkel: G650GS Sertao, CRF300Rally
Tänatud: 2 korda

O: 350cc 4T tänavalegaalse enduuroka, 2018 ja uuem

Lugemata postitus Postitas innu18 »

Tervitust.

Soov lähiajal osta üks ~2020 aasta 350cc 4T tänavalegaalne enduuro tsikkel. Stiilinäideteks KTM 350EXC-F/6 Days, Huskqvarna FE350, Gas Gas EC350F.

Pole varem sellist pilli omanud ning sõitma hakkan orienteerumisi ja Roadbook rallisi, seega mingite hard enduuro jaoks mõeldud spets lisade vms eest rohkem pole nõus maksma. Suurem paak, tugevad käekaitsmed, radika ventikas, usb pesa lenksul tulevad aga kasuks. Kaalu endal alla 80kg, seega vedrustus võiks ka pigem originaal olla.

Pane pakkumine PSi koos hooldusajaloo, hinnasoovi, asukoha ja muu täpse infoga.

Mida lähemale Tartule, seda parem. Eelarveks olen pannud umbes 5k€. Ülihea diili puhul küll leiab ka juurde :bsmile:
Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 971
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: Husqvarna 701, TE300i, FC 450
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 70 korda

Re: O: 350cc 4T tänavalegaalse enduuroka, 2018 ja uuem

Lugemata postitus Postitas KIBU »

tere
võtan endale vabaduse veits nõu anda, kuigi keegi ei küsinud :) ktm grupi enduro tsiklid on mudeliaastate lõikes päris erinevad. pigem kitsenda otsingut "alates 2020"! 2018 on üle-eelmine põlvkond, 2020 tuli mudeliuuendus. uus raam, vedrustus, plastid. esiteks oli 2018 vedrustus ilge pask võrreldes 20a uuendusega, praeguseks on ilmselt võimatu leida 18aasta kolmepoolest mis pole täitsa räimeks sõidetud (kolmepoolene on kerge, sellega kannatab täitsa raju sõitu teha aga korras hoida seejuures mõttetult kulukas), varsti pole odavmüügis isegi plastikuid nii vanale. õiglane hind "heas korras" 18a fe350 eest oleks 3500-4000, päriselt kordategemiseks kulub veel 500-2000 ja isegi hea diili puhul oledki sealmaal, et oleks võinud uuemasse investeerida.
PS kuna mul on fe350 olnud siis vägisi kisub küsima, et kas sa ikka oled sellist tsiklit proovinud ja kindel, et see sulle sobib ja just selleks kuidas sa sõita plaanid?
5248653

Teema algataja
innu18
Postitusi: 32
Liitunud: 25 Jaan 2019, 10:59
Tsikkel: G650GS Sertao, CRF300Rally
Tänatud: 2 korda

Re: O: 350cc 4T tänavalegaalse enduuroka, 2018 ja uuem

Lugemata postitus Postitas innu18 »

2022 aasta 350 exc-f sai käidud proovimas. Adventures.ee käest laenutasime rattad pooleks päevaks ja siis käisime kruusateedel, metsas, karjääris, krossirajal ja hardenduro rajal sõitmas pigem algaja tasemel. Poole päeva pealt anti ka 450 excf istumise alla prooviks ning sellega sai karjàäris tõuse võetud isuga. Kuid mu jaoks jõudu oli sellel ülear palju. Kruusal sirgelt pähe anda oli muidugi lõbus, aga jah.
Hetkel on seis selline, et plaan üks 2022 aasta 250h sõitnud Exc350 ära võtta KTM esindusest. Sama adventures.ee rendikas. Lubati kenasti üle vaadata kõik, plastikud, kolvid asjad ära vahetada koos kulunud kuluosadega. Et seal esinduses neid ainult hooldatud ning võiks olla kindel valik.
Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 971
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: Husqvarna 701, TE300i, FC 450
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 70 korda

Re: O: 350cc 4T tänavalegaalse enduuroka, 2018 ja uuem

Lugemata postitus Postitas KIBU »

innu18 kirjutas: 06 Veebr 2024, 00:26
2022 aasta 350 exc-f sai käidud proovimas. Adventures.ee käest laenutasime rattad pooleks päevaks ja siis käisime kruusateedel, metsas, karjääris, krossirajal ja hardenduro rajal sõitmas pigem algaja tasemel. Poole päeva pealt anti ka 450 excf istumise alla prooviks ning sellega sai karjàäris tõuse võetud isuga. Kuid mu jaoks jõudu oli sellel ülear palju. Kruusal sirgelt pähe anda oli muidugi lõbus, aga jah.
Hetkel on seis selline, et plaan üks 2022 aasta 250h sõitnud Exc350 ära võtta KTM esindusest. Sama adventures.ee rendikas. Lubati kenasti üle vaadata kõik, plastikud, kolvid asjad ära vahetada koos kulunud kuluosadega. Et seal esinduses neid ainult hooldatud ning võiks olla kindel valik.
need seal rohkem matkarattad ilmselt seega parem variant kui "harrastaja" käest enduro tsikkel osta ma usun :) kui aga peaksid veel valima kas 350 või 450, siis 450 on parem orjenteeruda, roadbooki sõita, matkata. mõne ajapärast mõistad, et tegelt ei ole 450 ka pauku just ülearu kui mööda teid sõita. 450 on kepsu tapp saalega, ketipinguti parem, kannatab kiiremat ülekannet jne. 350 on rohkem "racing" mootor kui 450 on rohkem matkakas.
Aga edu igaljuhul :bsmile:
5248653

Teema algataja
innu18
Postitusi: 32
Liitunud: 25 Jaan 2019, 10:59
Tsikkel: G650GS Sertao, CRF300Rally
Tänatud: 2 korda

Re: O: 350cc 4T tänavalegaalse enduuroka, 2018 ja uuem

Lugemata postitus Postitas innu18 »

Kui oleks rohkem plaani sellega ka TETi sõita ja kerge ADV ratta järele oleks suurem vajadus, siis ilmselt mõtlekski suurema mootoriga isendi peale. Aga kuna üks 150kg CRF300 Rally on ka rivi pealt võtta TETi jaoks ning eelmine hooaeg sai sellega ka roadbooki ja orienteerumist tehtud, siis suurema mootoriga isendi järele hetkel ei paistnud vajadust olevat. Kergema ratta järele tekkis vajadus peamiselt just CRFiga Roadbooki sõites, kus enda arvates suudan sellega ka juba piisavalt kiiresti sõita, kuid mingi hetk tahaks kergemat, stabiilsemat ja väledamat ratast, et veel kiiremini sõita. Ehk enda jaoks tundub CRF vähe pudelikaelaks jäävat siinkohal ning vedrustuste jms tuunimisel ei näinud mõtet, kuna orienteerumiste jaoks on CRF praeguses olekus ka väga hea ja seal ei anna kiiremini sõitmine hetkel veel mingit tulemust, kuna kaardi järgi orienteerumine ei ole mul veel nii käpas. Kindlasti tahaks KTMiga ka mõne orienteerumise etapi ära proovida, kuid hetkel tundub CRF selle jaoks siiski parem valik olevat. Aga jätkuvalt… tänud kaasamõtlemast ning igasugune kogemuste ja mõtete jagamine on teretulnud!

701
Toetajaliige
Postitusi: 443
Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
Tänanud: 124 korda
Tänatud: 76 korda
Kontakt:

Re: O: 350cc 4T tänavalegaalse enduuroka, 2018 ja uuem

Lugemata postitus Postitas 701 »

Mul on 23 aasta FE 350, käisin sellega seal viimasel etapil roadbooki sõitmas. Minu meelest ei olnud sel midagi häda. Tagant järele mõeldes oli see õige otsus suur ratas vs 350. Ainult suurem paak võiks olla. Vaikselt mõlgutan, et äkki oleks õige 450 võtta. Aga ilmselt ei viitsi vahetamisega tegeleda. CRF ja 350 on minu meelest väga lähedal teineteisele. CRF vist ei paku midagi, mida 350..450 ei suudaks.
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/

Teema algataja
innu18
Postitusi: 32
Liitunud: 25 Jaan 2019, 10:59
Tsikkel: G650GS Sertao, CRF300Rally
Tänatud: 2 korda

Re: O: 350cc 4T tänavalegaalse enduuroka, 2018 ja uuem

Lugemata postitus Postitas innu18 »

Suurema paagi peale hetkel ise ka mõelnud juba ning sai kuhugi ka ostukuulutus üles visatud, et vahest kellelgi üle ja ei kasuta enam ise. Kuna ise olen pigem kergemas kaaluklassis, siis minu jaoks oli päris tuntav vahe just rataste kaalu erinevuses. Kui 30-40kg vähem istumise all, siis sealt tuleb kindlasti KTMi kaalu eelis minu puhul rohkem esile. Kui 100kg ja pikem sõitja mõlemat tsiklit võrdleks, siis tema seda vahet nii palju ilmselt ei tunnekski. Ehk tema suudaks seda 40kg raskemat rratast kergemini enda all liigutada. Samas võib lõpptulemus olla ka selline, et suudan CRFist rohkem välja pigistada ja olen sellega sõites kiirem kui KTMiga, sest KTM suudaks kõvasti kiiremini minna kui mina sellest välja pigistada julgen. Aga eks esimene hooaeg too rohkem selgust selles osas. Hetkel olen veel positiivselt meelestatud

arxman
Postitusi: 26
Liitunud: 02 Mär 2015, 10:29
Tsikkel: Tenere 700,Ural M67,FE450
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 11 korda

Re: O: 350cc 4T tänavalegaalse enduuroka, 2018 ja uuem

Lugemata postitus Postitas arxman »

Enamustele (ktm,husky, gasgas, beta) on nii 12l kui 15l suurem paak saada. Eks maksavad sinna 300-400 euri kanti muidugi ka.
Endal 2020 FE 450 , koos 15l acerbise paagi ning rade torniga (käekaitsmed, usb, väike peegel jne, jahutusvent jne).
Saan tehtud nii roadbookid kui ka hard endurod. Hard enduroks läheb torn maha poole tunniga ning vahetan ainult esimest hammakat parema ülekande jaoks.

450 kaal polegi nii erinev 350 omast, vist isegi kaaluvad ntks 2024 rattad täpselt sama palju. Pigem on see pöörleva massi probleem, et 450 sobib rohkem avatud maastikule kui kitsale hard-endurole. Jutu mõte, et kui saad, proovi mõlemat aga arvan et sinu kasutuse juures võid ka vabalt 450 kaaluda. Kui plaan pole hard endurot ka sõitmas käia, siis sobib ka 450.

lauri.j??rgen
Postitusi: 50
Liitunud: 12 Juul 2016, 17:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 5 korda

Re: O: 350cc 4T tänavalegaalse enduuroka, 2018 ja uuem

Lugemata postitus Postitas lauri.j??rgen »

Ainus eelis, mis 450 võiks olla on natuke rohkem momenti ja saab panna pikemateks ülesoitudeks sobivama ülekande. Isegi proffid on väiksema mootoriga ratastega kiiremad enamus olukordades. Mida suurem mootor seda rohkem kuumust ja raskem pidamist leida. Seda rohkem väsitab.

Ostsin kunagi 650 husabergi ideega et hakkan orienteerumisi sõitma - olen kõike muud sellega teinud aga ei ühtegi orienteerumist, kuigi see võiks olla selle ratta ainuke tugev külg. Kiiresti sai selgeks et “kiirus ja jõud” on kõige vähem vajalikud omadused krossika laadsel tootel

Lugesin varasemaid postitusi nyyd ja täiendan - kasutatud masina ostmisel tasub seda mootori vastupidavust ka arvesse võtta kui need 350 ja 450 peaksid olema erineva resurssiga - ei tea kommenteerida. See oli kunagi yks põhjustest miks ma valisin üüratuks tunduva 650, sest sama raha eest oleks olnud alternatiiviks kindlasti täitsa küpsed 250sed - raha oli piiratult aga sõiduisu suur - ei kahetse. Väiksema rattaga oleksin kindlasti kiirem aga samas sõidurõõmu jagub siiani
Kasutaja avatar

Junzu
Postitusi: 478
Liitunud: 27 Aug 2007, 23:11
Tsikkel: KTM EXC 300 ja 890 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 9 korda

Re: O: 350cc 4T tänavalegaalse enduuroka, 2018 ja uuem

Lugemata postitus Postitas Junzu »

Ma võtsin ka just omale sama eesmärgiga FE350ne ligi. Eelmisel aastal sõitsin ralliraidi sõidud 300sega. Kuna meil siin tippkiirus piiratud, siis 2taktilisega sai hakkama. Karjus küll veidi sirgete peal (14/49 ülekanne) aga polnud ka kõige hullem. Küttega oli pidevalt mure ja otsustasin, et võtan ühe nelari lisaks. 450-t ei tahtnud, kuna tahaks tavalisi endurosi ja Piksepini ka sellega proovida (Külmakivil käisin 350-ga. Meeldis, tulemusega jäin rahule).
Plaan sel aastal lisaks Eesti sõitudele paar sõitu välismaal ka teha (mõni Läti ja Leedu sõit ning Breslaule panin end ka kirja - juba 5 ratast on minemas Eestist lisaks autodele).

Igastahes ma arvan, et 350 on piisavalt terav. Vaevalt 450sega kiirem oleks (enne saab julgus otsa, kui ratta jaks). Vajadusel saab kangemad nukad panna ja progre aju, siis 50+hp olemas.
Ostsin 12l paagi ka juba ära. Kogenumad ralliraidi mehed ütlevad, et sellega peaks üle 200km autonoomsust olema. Millest peaks olema rohkem kui küll. 15l paak tundus juba overkill. Aaa, hetkel 24mx-is oli soodukas ka suurtele paakidele - mingi 230€ maksis.

Ja hinna osas ütleks, et 5k on vb gramm vähe aga kui sa 6k ära pigistaks kuskilt, siis on juba päris värsked pillid valikus (sõidutundide osas). Ma jäin mõnel juhul hiljaks otsustamisega aga leidsin lõpuks päris sileda pilli - natuke kahju isegi sellest, kuna tean mis teda ees ootab :lol:
SM570R 04' ->Z750 05'->Z1000 03'->R1 04'->R1 04'->GSX1300R 00'->Z750 04' & CB600f 01'->Z1000 03'->Z1000 03'->Buell XB9R->ZX10R 05'-> KTM SM950 04' & R6 07'->KTM 950SM 07'->KTM 990SD 07' ->Z1000 2011'->TE300i 19'->EXC300 22' & 890 Adventure R 23' & FE350 20'

morse
Postitusi: 1389
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 216 korda

Re: O: 350cc 4T tänavalegaalse enduuroka, 2018 ja uuem

Lugemata postitus Postitas morse »

Minu 5 senti läheb ka 350sele…
Ehk siis nii nagu teemaalgatajal plaanis.
Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 971
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: Husqvarna 701, TE300i, FC 450
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 70 korda

Re: O: 350cc 4T tänavalegaalse enduuroka, 2018 ja uuem

Lugemata postitus Postitas KIBU »

suure paagi ja telo hoidikuga 350 endurokas on tõesti kõige universaalsem. minu silmis tähendab see aga seda, et ta on iga asja jaoks puudulik. head universaalset asja ei ole. tahad head, pead millestki loobuma. mida rohkem loobud seda spetsiifilisema ja parema asja saad.
mul on 350 olnud, olen sellega endurot sõitnud, proovisin "matkata" ka... ma pole universaali austaja. praegu on mul te300, fc/fs450 ja 701 enduro. kui ma peaks ühe tsikliga leppima siis ma loobuks hard enduro sõidust ja valiksin 450 enduroka. paneks suurema paagi, parema esitule, kerge sirmi jne. rehve ja ülekannet vahetades saaks kõige laiema kasutusalaga "hea" tsikli.
Aga see on minu mätta otsast. teiste jaoks võib olla vabalt teistmoodi ja ma ei väida üldse, et 350 oleks kellegile teisele halb valik.
5248653

Teema algataja
innu18
Postitusi: 32
Liitunud: 25 Jaan 2019, 10:59
Tsikkel: G650GS Sertao, CRF300Rally
Tänatud: 2 korda

Re: O: 350cc 4T tänavalegaalse enduuroka, 2018 ja uuem

Lugemata postitus Postitas innu18 »

Seda on mulle varem ka räägitud, et hard enduro jaoks kindlalt 2T parem. Pöörlevat massi oluliselt vähem ja tsikkel tundub oluliselt kergem manööverdades. 2T pole aga päris minu rida, samuti vist ka hard enduro. Ühe korra sai 2023 viimasel Valga etapil kohal käidud ja turisti klassis osa võetud. Kirjelduse järgi jäi mulje, et enamasti sõidetakse kruusateedel ja metsas, et teeks hooaja viimase kerge sõidu :D 150kg CRF Rally pole muidugi mingi ratas ka hard enduro jaoks kuid sai siis ikka ära regatud. Aga sõit kulges enamasti mööda sama rada, kus hard enduro asjalikumad vennad ka sõitma pidid ning seal paar tuttavat rääkisid, et ulme raske rada. CRFi sai ikka päris korduvalt mudamülkasse uputatud ning tõesti ei osanud sellest mingit rõõmu tunda, et tahaks kunagi veel proovida vms. Ei usu, et ka kergema rattaga parem maik suhu oleks jäänud sellest võistlusest :D Aga mine tea, never say never.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Ostan ja vahetan, ootan pakkumisi”