Hundiratta Honda "Hondoora" Deauville NT700VA 2012
Postitatud: 24 Sept 2025, 19:54
Kuidagi juhuse tahtel oled tulnud uurima siia mu ratta kohta. Lase ma siis väheke pajatan selle universaalse ratta kohta, mis sobib kõigeks aga samas ei kõlba mitte millekski, täpselt nagu selle sõitja.
Väidetavalt on ta tehasest välja tulnud 2012 aastal ning ostetud uuena Eestist, kindel ei saa aga siin ilmas mitte milleski olla. Peaksin olema tal kolmas omanik, kui maanteamet ei valeta. Mudelinimetus NT700VA tähendab siis seda, et tegemist on ABS variandiga. Huvitavaks teeb selle ratta ABSi see, et tal on kombineeritud pidurdusüsteem ehk vajutades tagapidurit rakendub ka esimene pidur vähesel määral. Esipidurit rakendades toimib kõik ootuspäraselt ning pidama jääb ta 100 km/h tunnikiiruse juures kuskil 40-45 meetriga, kasutades mõlemat pidurit on pidurdusmaaks antud kiiruse juures 30-35 meetrit, olenevalt teekattest ning selle haarduvusest. Ehk siis mittepiisav vältimaks kokkupõrget ootamatult teele ilmunud takistusega.
Minnes nüüd mugavusvarustuse juurde pean mainima, et tegemist on arvatavasti ühe mugavaima rattaga millega mul on au olnud sõita. Iste on nagu diivan kus mugav lõsutada ka pikematel otsadel, seda enam, et pehmust saab reguleerida kasvõi sõidupealt tagumist amorti pehmemaks-jäigemaks keerates. Küll aga olen leidnud, et pehmema astmega sõites on sõidupositsioon veidi madalamal ning samas ratas ujub rohkem sportlikku sõitu harrastades, seega olen amordi keeranud maksimaalse jäikuse peale, et ratas oleks võimalikult terav ka kurvides ning samas saan kulgeda nagu linnamaasturiga omades head vaatevälja.
Lisaks on rattal kevad-sügisel perioodil asendamatud Oxfordi kätesoojendused, seega olen saanud hooaega alustada üldjuhul juba varajastel märtsikuu päevadel ning oo-aja on üldjuhul lõpetanud esimene lumi või mõni soolasem trahv, mis sõidutuju täitsa ära viinud.
Muust tilulilust tasuvad mainimist kätelt õhusuunajad ning MRA touring esiklaas kõrgendatud spoileriga, mis laseb sõitma minna alates +0 kraadist. Loomulikult eeldab see ka kolmekihilise Revit sõiduvarustuse olemasolu ning häid saapaid-sooje kindaid. Kaubavedamiseks on rattale paigaldatud GIVI kohver ning olemas on ka laiemad küljekaaned, mida mul pole veel olnud au külge kruttida, sest olen siiani õhematega hakkama saanud. Ratas mahutab ~64 õllet probleemideta.
Paak on sel mammutil 19,5 liitrit ning maksimaalseks sõiduulatuseks olen saanud suvisel ajal 420 kilomeetrit. Maanteel rahulikult kulgedes on kütusekuluks ca 3,5l/100, keskmine kipub jääma siiski sinna 4,5-5 kanti. Pikemat otsa põhjagaasiga sõites on kütusekulu täpselt 10,0l/100 ehk mitte just kõige ökonoomsem.
Nullist sajani kiirendab täpselt 5 sekundiga, mis on paras tempo enamus autojuhtidest kiirendusel möödumiseks. Probleeme on tekitanud vaid erinevad Audi sportversioonid, mis kurvi peale jõudes endiselt kõrval püsivad. Maksimaalseks sõidukiiruseks olen slikk rehviga saanud spidomeetri järgi 205 km/h ja mitte teps rohkem. Karvasema rehviga kipub tippkiirus jääma sinna 197 km/h kanti. Täiesti piisav, et load hoiule anda.
Hondoora on vahel ka veidi jonnakas ning tahab esimese ja teise käiguga ka tagarattal sõita, õnneks pole seda sageli ette tulnud ning olukorrad on vaid päädinud juhi kerge ehmatusega. Viies käik on tal puhtalt vaid mugavuse pärast vibratsiooni vähendamiseks, sest ega sellega enam palju juurde ei tule tipule.
Remonti pole talle siiani sobinud minna, sest õhtuti sosistab ta mulle, et kardaan on igavene. Siiani on temaga asjad päädinud tavapärase hooldusega ning korra on ka tal esiamortidessse uus õli sisse lastud, sest juht arvas, et võiks nisupõldu minna uurima. Vahel siiski sissepritse jonnib käivitamisel, kuid õnneks pole seda juba paar hooaega enam ette tulnud.
Rehvide poolest sööb ta heameelega Michelini Road 6 mudelit, sügis-kevadisel perioodil aga nõuab tagumiseks rehviks Michelini Anakee Adventuret, sest talle hirmsasti meeldib kukeseeni korjamas käia ja vahel trehvab ka jõeforelli püüdma.
Läbisõiduks näitas ta 24.09.25 seisuga suurusjärgus 111500 kilomeetrit, koos praeguse juhiga on ta ratsutanud alates ~27 000 kilomeetrist. Sõites talle ümber kukkuda ei meeldi, küll aga kipub vahel kohapeal suure kolakaga ümber kukkuma, sest massi on tal täispaagiga siiski ~255 kilogrammi.
Ja oi kuidas talle sõita meeldib, nii asfaltil, kruusal, metsaradadel ja vahel eksib ka mõnele niidule ära. Väljanägemiselt pole ta nüüd muidugi eriline kaunitar, samas pepu ja tissid on tal täiesti omal kohal. Iludusvõistlustel peab aga siiski leppima viimase kohaga, aga selle võitmine polegi ta eesmärk. Hondoora on praktiline, ökonoomne ning tee peale ta oma juhti ei jäta, sadagu või pussnuge.
Kui sul tekkis nüüd mõni küsimus Hondoorale, siis ole hea ja tee end kuuldavaks.











Kui sa juba nii kaugele viitsisid kedrata, siis võta mu numbrimärk kah juba ja tea, et enamjaolt sõidan ma Piibet või patrullin mõnda kurvilist. Mu Piibe, oh Piibe, Ich Liebe...

Video on pühendatud kasutajale Piipz
Väidetavalt on ta tehasest välja tulnud 2012 aastal ning ostetud uuena Eestist, kindel ei saa aga siin ilmas mitte milleski olla. Peaksin olema tal kolmas omanik, kui maanteamet ei valeta. Mudelinimetus NT700VA tähendab siis seda, et tegemist on ABS variandiga. Huvitavaks teeb selle ratta ABSi see, et tal on kombineeritud pidurdusüsteem ehk vajutades tagapidurit rakendub ka esimene pidur vähesel määral. Esipidurit rakendades toimib kõik ootuspäraselt ning pidama jääb ta 100 km/h tunnikiiruse juures kuskil 40-45 meetriga, kasutades mõlemat pidurit on pidurdusmaaks antud kiiruse juures 30-35 meetrit, olenevalt teekattest ning selle haarduvusest. Ehk siis mittepiisav vältimaks kokkupõrget ootamatult teele ilmunud takistusega.
Minnes nüüd mugavusvarustuse juurde pean mainima, et tegemist on arvatavasti ühe mugavaima rattaga millega mul on au olnud sõita. Iste on nagu diivan kus mugav lõsutada ka pikematel otsadel, seda enam, et pehmust saab reguleerida kasvõi sõidupealt tagumist amorti pehmemaks-jäigemaks keerates. Küll aga olen leidnud, et pehmema astmega sõites on sõidupositsioon veidi madalamal ning samas ratas ujub rohkem sportlikku sõitu harrastades, seega olen amordi keeranud maksimaalse jäikuse peale, et ratas oleks võimalikult terav ka kurvides ning samas saan kulgeda nagu linnamaasturiga omades head vaatevälja.
Lisaks on rattal kevad-sügisel perioodil asendamatud Oxfordi kätesoojendused, seega olen saanud hooaega alustada üldjuhul juba varajastel märtsikuu päevadel ning oo-aja on üldjuhul lõpetanud esimene lumi või mõni soolasem trahv, mis sõidutuju täitsa ära viinud.
Muust tilulilust tasuvad mainimist kätelt õhusuunajad ning MRA touring esiklaas kõrgendatud spoileriga, mis laseb sõitma minna alates +0 kraadist. Loomulikult eeldab see ka kolmekihilise Revit sõiduvarustuse olemasolu ning häid saapaid-sooje kindaid. Kaubavedamiseks on rattale paigaldatud GIVI kohver ning olemas on ka laiemad küljekaaned, mida mul pole veel olnud au külge kruttida, sest olen siiani õhematega hakkama saanud. Ratas mahutab ~64 õllet probleemideta.
Paak on sel mammutil 19,5 liitrit ning maksimaalseks sõiduulatuseks olen saanud suvisel ajal 420 kilomeetrit. Maanteel rahulikult kulgedes on kütusekuluks ca 3,5l/100, keskmine kipub jääma siiski sinna 4,5-5 kanti. Pikemat otsa põhjagaasiga sõites on kütusekulu täpselt 10,0l/100 ehk mitte just kõige ökonoomsem.
Nullist sajani kiirendab täpselt 5 sekundiga, mis on paras tempo enamus autojuhtidest kiirendusel möödumiseks. Probleeme on tekitanud vaid erinevad Audi sportversioonid, mis kurvi peale jõudes endiselt kõrval püsivad. Maksimaalseks sõidukiiruseks olen slikk rehviga saanud spidomeetri järgi 205 km/h ja mitte teps rohkem. Karvasema rehviga kipub tippkiirus jääma sinna 197 km/h kanti. Täiesti piisav, et load hoiule anda.
Hondoora on vahel ka veidi jonnakas ning tahab esimese ja teise käiguga ka tagarattal sõita, õnneks pole seda sageli ette tulnud ning olukorrad on vaid päädinud juhi kerge ehmatusega. Viies käik on tal puhtalt vaid mugavuse pärast vibratsiooni vähendamiseks, sest ega sellega enam palju juurde ei tule tipule.
Remonti pole talle siiani sobinud minna, sest õhtuti sosistab ta mulle, et kardaan on igavene. Siiani on temaga asjad päädinud tavapärase hooldusega ning korra on ka tal esiamortidessse uus õli sisse lastud, sest juht arvas, et võiks nisupõldu minna uurima. Vahel siiski sissepritse jonnib käivitamisel, kuid õnneks pole seda juba paar hooaega enam ette tulnud.
Rehvide poolest sööb ta heameelega Michelini Road 6 mudelit, sügis-kevadisel perioodil aga nõuab tagumiseks rehviks Michelini Anakee Adventuret, sest talle hirmsasti meeldib kukeseeni korjamas käia ja vahel trehvab ka jõeforelli püüdma.
Läbisõiduks näitas ta 24.09.25 seisuga suurusjärgus 111500 kilomeetrit, koos praeguse juhiga on ta ratsutanud alates ~27 000 kilomeetrist. Sõites talle ümber kukkuda ei meeldi, küll aga kipub vahel kohapeal suure kolakaga ümber kukkuma, sest massi on tal täispaagiga siiski ~255 kilogrammi.
Ja oi kuidas talle sõita meeldib, nii asfaltil, kruusal, metsaradadel ja vahel eksib ka mõnele niidule ära. Väljanägemiselt pole ta nüüd muidugi eriline kaunitar, samas pepu ja tissid on tal täiesti omal kohal. Iludusvõistlustel peab aga siiski leppima viimase kohaga, aga selle võitmine polegi ta eesmärk. Hondoora on praktiline, ökonoomne ning tee peale ta oma juhti ei jäta, sadagu või pussnuge.
Kui sul tekkis nüüd mõni küsimus Hondoorale, siis ole hea ja tee end kuuldavaks.











Kui sa juba nii kaugele viitsisid kedrata, siis võta mu numbrimärk kah juba ja tea, et enamjaolt sõidan ma Piibet või patrullin mõnda kurvilist. Mu Piibe, oh Piibe, Ich Liebe...

Video on pühendatud kasutajale Piipz