1. leht 2-st

Mootori värvimine!

Postitatud: 05 Okt 2005, 11:58
Postitas tali
Plaan on külmal ajal veidi ratta välimusega tegeleda ja küsimus: kuidas töödelda alumiiniumist mootorit enne värvimist? See on praegu kaetud mingi värvitaolise olluse plekkidega (dääm britid). Kas on olemas mingi keemiline vahend selleks otstarbeks või maksab augud kinni toppida ja liivapritsiga kallale minna? Kes on teinud, andke nõu!

Postitatud: 05 Okt 2005, 12:05
Postitas tramm66
mina tegin nii: liivaprits (Lavassaare) ja pulbervärv (viimane siis As Adrem Liiva 2, Pärnu)
seni katsetatuist ainus variant mis alumiiniumi peale püsima jääb

Postitatud: 05 Okt 2005, 12:56
Postitas tali
Umbes nii ise arvasin ka- Sinu poolt öeldud kohas lasin veljed pulbris värvida ja olen tulemusega väga rahul. Tnx anyway!

Postitatud: 05 Okt 2005, 22:30
Postitas heinar16
Vesijahutusega mootorile peaks pulber igati sobima aga kas ka õhkjahutusega mootorile, mille temperatuur ikka natuke kõrgem.
Pulbril rumal komme kuumaga kleepima hakata.
Minu Kawa on värvitud aga millise värviga, kes seda teab.

Postitatud: 06 Okt 2005, 00:01
Postitas tramm66
jahutuselemente ei tohi üldse värvida kui see pole tootja poolt arvesse võetud. Loogiline, et värvkate, mis on halb soojusjuht, isoleerib. Soojusjuhtivad värvkatted on kas metalli oksiidmaterjalist või siis on muudetud metalli omaenda värvust termiliselt, keemiliselt vms (näit. anodiseerimine)... variante muidugi rohkem.
Selle juures, mis juhtub värviga kõrge temperatuuri juures, ei tohi ära unustada mis juhtub mootoriga kui miski takistab jahutust :wink:

Postitatud: 06 Okt 2005, 08:17
Postitas tali
Tegu on vedelikjahutuseda V Twin-iga (Revere). Tekkis veel vaid selline küsimus- kas mitte pulbervärvimise puhul ei ole kambris temperatuur oluliselt kõrgem kui mootori norm temp? Mis juhtub sel puhul näiteks tihenditega? Ja ka õli on peale selle kindlasti vaja ära vahetada, kuna see on liigkõrge kuuma tõttu oma omadused kaotanud? Või põen oma lollusest ilmaaegu...

Postitatud: 06 Okt 2005, 08:50
Postitas tramm66
täpselt ei mäleta aga temperatuur seal kusagil 200 kraadi ringis on... seega saab värvida ainult metalldetaile - kõikvõimalikud tihendid ja määret sisaldavad vidinad nagu laagrid vms tuleb eemaldada. Sama kehtib ka vana värvi kohta (kui ta pole just kuumakindel)

Postitatud: 06 Okt 2005, 09:14
Postitas ats97
Pärnus selline firma jah AS ADREM PÄRNU mis teeb pulbervärvimist ja aadressiks on Suur-Jõe 46A(Liiva 2 - krunt jagatud kaheks) ning värvimise hinnaks 120-150 krooni ruutmeeter. Eeltööd peavad endal tehtud olema(st pinnad peavad olema puhtad) vana värvi, roostet ja pahtlit olla ei tohi. Kambri temperatuur on 180-200 kraadi ning kambris asjad u 20min natuke jahtumist ning jupid käes :P

Postitatud: 06 Okt 2005, 09:45
Postitas tali
Saan ma siis nüüd õigesti aru, et mootor täiega pilbasteks ja enamik jubinaid küljest ära...?

Postitatud: 06 Okt 2005, 11:01
Postitas heinar16
Täpselt!

edit: muidugi saab ka lihtsalt pulbriga lakkida kui sa mingit värvitooni ei taha.

Postitatud: 25 Veebr 2006, 15:18
Postitas Ronk
Kasutaks siinkohal juhust ja kaevaks teema välja. Nimelt küsimus selles, et olemas 2 taktilise tuletoru või mis ta täpselt ongi (Aprilia Pegaso 125 oma).

Üldjuhul tean, et selle temperatuur küündib ikka päris kõrgele. Sai ta lastud liivapritsiga puhtaks ja nüüd küsimus, et mis sinna peale hakkab? Kuumakindel värv? Kroomima ei hakka, kuna rahakott annaks otsad. Kas kuumakindel värv jääks püsima või mitte? Teada on et max taluvuspiir on neil tavaliselt 600 c.

Ronk

Postitatud: 25 Veebr 2006, 16:23
Postitas mina
mina lasin endal 77a Z1000 mootori liivapritsiga üle ja kuumakindel aerosool peale väga lahe välimus jäi kuna liivapritsit tulnud mootor on hästi krobelide,mattvärviga annab sellise rotika mulje, kui vaja võin pilti ka näidata.

Postitatud: 25 Veebr 2006, 18:20
Postitas Primo
Leegikas on täitsa must ja värvitud arosooliga (600kraadine) :mrgreen:
Silinder on samuti sellega üle lastud.Mootoriplokile ei jätkunud, lasin peale poolmatti musta (all on loomulikult ka vastav krunt, mis haakub aluga)

http://biker.ee/pics/10/bik_gal_681.jpg

Postitatud: 25 Veebr 2006, 18:36
Postitas Ronk
Primo kirjutas:
Leegikas on täitsa must ja värvitud arosooliga (600kraadine) :mrgreen:
Silinder on samuti sellega üle lastud.Mootoriplokile ei jätkunud, lasin peale poolmatti musta (all on loomulikult ka vastav krunt, mis haakub aluga)

http://biker.ee/pics/10/bik_gal_681.jpg
Kuule siis on täitsa hästi, et ma ainuke pole, kes aerosooliga seda värvida tahtis :lol: . Nüüd tean, et asi isegi püsib ja värvin ära.

Tänud Primo.

Ronk

Postitatud: 26 Veebr 2006, 04:02
Postitas madmax
Värvige punaseks, sest punane see naiste meelest kõige ilusam värv; aga võib olla oli see eelmine aasta, täpselt ei mäleta, juba 12 õlli sees ja sädet ei ole.
OT: säde mudugi säärekatele

Re: Mootori värvimine!

Postitatud: 05 Sept 2016, 23:40
Postitas aivar1988

Küsiks ka siis teemakohase küsimuse, et kas mootorit on võimalik ka niisama aerosooliga või püstoliga üle värvida? Tulemus peaks jääma hea ning tugev/püsiv värvikiht! Silindrid on maas ja liivapritsitud aga alumist osa ei tahaks päris lahti võtma hakata. Et kui mingite keemiatega mustus ja õli maha pesta ja karukeelega originaalvärv üle käia?


Re: Mootori värvimine!

Postitatud: 06 Sept 2016, 02:35
Postitas RasmusL

On. Mustus maha loputada, kergelt karukeelega üle, sprei pudelist happekrunt selga ning püstolist värv peale. Mul kestab juba teist aastat väga edukalt.


Re: Mootori värvimine!

Postitatud: 06 Sept 2016, 16:14
Postitas aivar1988

Silikoonpesu, karukeel, erinevad harjad jne kõik olemas, happegrundi asemele soovitati alumiiniumile epoksiidkrunti aga vot püstolist kuumakindlat mootorivärvi meil siin vist ei leidu. Kuna tegemist veel õhkjahutusega mootoriga, siis tavalist autovärvi vist ei kannata kasutada? Ainuke võimalus kuumakindel aerosoolvärv? Kas need mitte ei taha ennem kuuma saada kui päris ära kuivavad? Ja kuidas on lood lakkimisega?


Re: Mootori värvimine!

Postitatud: 06 Sept 2016, 17:08
Postitas RasmusL

Mina tegin ka nii nagu soovitati-happekrunt alla, st söövitab end sisse ja jäãb pidama. Siis lihtsalt Tavaline autovãrv selga, ei mingeid kuumakindlaid pole sul vaja, kuna mootor ei lãhe ju tavaliselt üle 120kraadi. Kollektor jne on teine asi. Ja lakki samuti pole mul peal. Endal on küll vesijahutusega, kuid tuttavad on ka õhkjahutusega mootoreid värvind sama meetodiga ja püsib.


Re: Mootori värvimine!

Postitatud: 06 Sept 2016, 18:53
Postitas Irual

Kui matt must, siis HD mootorivärv. Ilma krundita. Olen kasutanud ja kiidan. Saad Fredy käest.


Re:

Postitatud: 06 Sept 2016, 20:10
Postitas motorcyclist
tramm66 kirjutas:

jahutuselemente ei tohi üldse värvida kui see pole tootja poolt arvesse võetud. Loogiline, et värvkate, mis on halb soojusjuht, isoleerib. Soojusjuhtivad värvkatted on kas metalli oksiidmaterjalist või siis on muudetud metalli omaenda värvust termiliselt, keemiliselt vms (näit. anodiseerimine)... variante muidugi rohkem.
Selle juures, mis juhtub värviga kõrge temperatuuri juures, ei tohi ära unustada mis juhtub mootoriga kui miski takistab jahutust :wink:

Kas neid on siis oksiidmaterjalist soojusjuhtivaid värvkatteid on kuskiltki võimalik osta. Või neid HD musta värvi sarnaseid värve. Huvitav ka , mis koostis siis HD värvil sees on et töö nii hea on.


Re: Re:

Postitatud: 06 Sept 2016, 23:13
Postitas Macintosh
motorcyclist kirjutas:

Kas neid on siis oksiidmaterjalist soojusjuhtivaid värvkatteid on kuskiltki võimalik osta. Või neid HD musta värvi sarnaseid värve. Huvitav ka , mis koostis siis HD värvil sees on et töö nii hea on.

Kui sa aerosoolpudelitest räägid, siis K-rautas on autosakonnas värviriiul millel leidub ka must, kuumakindel, mootorite värvimiseks mõeldud värv. Kui hea ta täpselt on ei oska öelda.


Re: Mootori värvimine!

Postitatud: 06 Sept 2016, 23:37
Postitas RaulK

Ma värvisin espakist ostetud kuumakindla hardhat susvussiga. Lased peale, fööniga üle ja korras. Püsis väga hästi nii mootoril kui tuletorudel.


Re: Mootori värvimine!

Postitatud: 07 Sept 2016, 09:15
Postitas retro

Huvitav, kas nendel sussvussidel on vahet ka? Plaan on esiamordi alumised torud ära värskendada musta sussvussiga.
Need ju ka teadupärast samamoodi mingist alumiiniumisulamist, nagu mootor.
Lugesin eile mitmelt purgilt, kuidas sobib nii roostele, kui igalepoole metallile. Aga ära valida ei suutnud,

Kogemus on "tavalise" Motipi spray-värviga, mis koorub alumiiniumist lenksuraiserite pealt kenasti maha.
Sai silikoonieemaldajaga puhtaks ja spray-krunt alla, aga pidama ikka ei jäänud.


Re: Mootori värvimine!

Postitatud: 07 Sept 2016, 10:49
Postitas franz125

Car systemil on ETCH krunt Alu ja tsink pindadele,hapekas.Sussvuss purgis.


Re: Mootori värvimine!

Postitatud: 07 Sept 2016, 11:26
Postitas aivar1988
RaulK kirjutas:

Ma värvisin espakist ostetud kuumakindla hardhat susvussiga. Lased peale, fööniga üle ja korras. Püsis väga hästi nii mootoril kui tuletorudel.

Ma ei tea millega sa yamul silindreid tegid aga sellel koorub praegu värv julmalt maha. Silindrid läksid seekord pulbrisse aga ülejäänud mootori tahaks niisama üle värvida.


Re: Mootori värvimine!

Postitatud: 07 Sept 2016, 13:43
Postitas RaulK

Ei mäleta aga ju mingi pask oli järelikult. Kas pulbri kiht maru paks pole õhkjahutusega silkude jaoks?


Re: Mootori värvimine!

Postitatud: 07 Sept 2016, 17:42
Postitas tali
retro kirjutas:

Huvitav, kas nendel sussvussidel on vahet ka? Plaan on esiamordi alumised torud ära värskendada musta sussvussiga.
Need ju ka teadupärast samamoodi mingist alumiiniumisulamist, nagu mootor.
Lugesin eile mitmelt purgilt, kuidas sobib nii roostele, kui igalepoole metallile. Aga ära valida ei suutnud,

Kogemus on "tavalise" Motipi spray-värviga, mis koorub alumiiniumist lenksuraiserite pealt kenasti maha.
Sai silikoonieemaldajaga puhtaks ja spray-krunt alla, aga pidama ikka ei jäänud.

Nomakülleitea, oma rattal värvisin kaks aastat tagasi amorditurud pudeli sprei musta matiga ja tänaseni ei mingit jama, iga päev pmst sõidus. Lihtsalt karukeelega enne matiks, cleaneriga üle ja kaks-kolm kihti värvi peale. Julgen küll soovitada :bsmile:


Re: Mootori värvimine!

Postitatud: 07 Sept 2016, 22:49
Postitas MarekM

Pilt

Esiamordi torud värvitud eelmine kevad aerosooliga. alla panin nn aerosoolpurgis roostekrunti, pluss aerosoollakk. Kestab siiamaani.
Summutaja metallosad ja mootor. Värvitud miskise (vist oli motip) kuumakindlaga. Pinda ainult karestasin, ei kruntinud. Kestab siiamaani
Õhufiltri katted. Kuna seal on originaalis mingi kroomilaadne asi plasti peal, siis kihutasin alla kivikaitsme, ning peale aerosoolvärvi pluss laki. Eksperiment teostatud eelmisel kevadel, kestab siiamaani.
Sabaalune plast on kaetud samamoodi kivikaitsme ning aerosooliga. Kestab
Kiige, amordilingid ja veljed kaetud kahekomponentse aerosooliga. Alla epokrunt. Kestavad.


Re: Mootori värvimine!

Postitatud: 08 Sept 2016, 09:45
Postitas cossie

Ei tahaks norida, aga need detailid mis mul on aerosooliga tehtud, kardavad jubedalt bensiini ja brake cleanerit