1. leht 2-st

Mis värvi on mootorratas..

Postitatud: 25 Nov 2005, 02:06
Postitas kalle
Nii.. siit üks väike lugu ja küsimus ka lõppu

Nimelt.. toimus peres väike rattavahetus ja naise Honda SLR sai müüdud headesse kätesse ja asemele biddisin ebayst 99 Yamaha TDMi.

Siinkohal ei peatuks pikemalt ratta ostu ja transa protsessil, sest see kõik läks 100% ilusti. Hea müüja, korralik ratas jne. Tänud tahaks öelda aktiivsele bikeri liikmele CB500-le.. ja selle eest, et tänu sinu siia tsikli toomiste teema alla pandud Arcotransi kontaktile, saabus ratas Saksast kohale, nagu oleks see Keilast toodud. See firma ja Marko tunnevad oma tööd:-)

Jätan siinkohal ka pikemalt kirjeldamata, kuidas ARK kolm nädalat mainitud Yamahale tüübikoodi tegi, sest neile ei meeldinud Saksa paberites olnud numbrid, no igatahes lõpuks sai asi endale Eesti numbri ka.

Aga minu teema algab tegelikult nüüd siit ja küsin.. mis värvi teie arvates on see tsikkel siin:

http://www.emmk.ee/kalle/bike/PB03.jpg

Must? - vale, kuldne?- vale..
Mina sain küll targemaks, kui mulle kinnitati, et ARK AMETLIK seisukoht on, et mootorratta värv määratakse... RAAMI järgi. Ja nii ongi, see tsikkel on, palun väga hõbedane muidugi!
Muidugi polnud ma sellega nõus ja küsisin, et kas meie ameti seisukoha järgi on kõik TDMid hõbedased, sest neil on näha hõbedane raam.. või miks minu Honda ST1100 pole paberites must, sest seal kuskil punase tupperware all on must raam?

Palusin teha uue esmase akti, lootuses, et algselt Sauel tehtud akt Tallinnas siiski värvi muudab. Kogu minu sebimise ja spetsialisti kohale kutsumise tulemus oli see, et tsikkel on passis hõbedane, märkusega mitmevärviline. ja nii ongi

Kuna siinkohal on tegemist kahe erineva ARK büroo sama seisukohaga, mis siins ikka, ega hullu pole midagi, las olla hõbedane, märkusega mitmevärviline, pole sellel suurt tähtsust lõpuks. Saksas passis pole üldse värvust kirjas. Mind lihtsalt huvitab, kas keegi on sellest enne kuulnud midagi ja kas kellegi tsikkel veel raami järgi värvuse on saanud?
Raam ju mõnikord ikka näha ja erinevat värvi kui suuremad visuaalsed värvitud osad.. paak jne.

Pole just teabmis maalimarahu kõigutav probleem, aga lihtsalt huvitab.. kõik ok ja normaalne, või siiski veidi jabur?... või oli minu viga selles, et polnud tuttavat onu, kes kuskil sellise värvi oleks teinud, nagu ratas mulle tundub?
Ilmselt on probleem siiski selles, et olen lihtsalt rumal.. naiivne ka:-)

Kk

Postitatud: 25 Nov 2005, 02:48
Postitas racerx
Lugu naljakas tõesti :)

Kui tootjate enda klassifikatsiooni järgida siis oleks loogiline must-kuldne vms.


Aga hõbedane on sealt põnev leid. Sinna see ARK aeg kulubki.

Postitatud: 25 Nov 2005, 06:27
Postitas sokk
Krt, Kawa ega vana IZ'i pabereid ei leia praegu ülesse, aga jahh, meenub selline kirje (vähemalt mingisugusest varasemast tehn. passist) - "värvus (raami) must". Vms., mis parajasti juhtus olema. Ehk nad ei ole seda värki seal ARKis veel ära muutnud. Mootorratas ju selline mitteigapäevane asi. Jõuad sa siis kõigega tegeleda! :lol:

terv, sokk

Postitatud: 25 Nov 2005, 08:19
Postitas Bruno
Endal kogemus Suzuki GS-400 ´78 registreerimisega, millel paak ja pisike tagagondel punast ning raam musta värvi. ARKis kirjutati tehnilisse passi värvuseks must ja lisamärkusena pandi sinna mitmevärviline. Järepärimise peale ARKi töötajalt värvimärkmete kohta vastati, et värv määratakse kere ehk antud juhul siis mootorratta raami järgi.

Vaadakem linki ja määrakem värvus! On see ratas siis punast, musta või hoopis halli(mootor, summutid) värvi? Selgelt ühest vastust visuaalse vaatluse põhjal on raske leida. :wink:

http://www.bikez.com/pictures/suzuki/19 ... Butler.jpg

Lugupidamisega,

Bruno
Põletajad MC

Postitatud: 25 Nov 2005, 08:40
Postitas project
Hmm, mul ratas selline http://pilt.ee/photo/633049/14953165/?parool=sipsik ning värvuseks on punane pandud kuigi raam must ning märkuste alla kirjutatud mitmevärviline(Natuke loll küss aga kas peabki olema kirjutatud ainult mitmevärviline või peaks seal midagi täpsemalt ka kirjas olema?). Küsiks ka veel et kui ratta mustaks üle värvin, siis tuleb see kuidagi passis ka ära muuta onju? Kas ja palju see maksma võib minna? Vabandust lollide küsimuste pärast :oops:

Postitatud: 25 Nov 2005, 09:00
Postitas sang
hmmmm, imelikuks kisub...

Mu Jawal on passis värvuseks [ehk siis nagu passis kirjas: "Kere (kabiini) värvus"] punane. Aga raam on tökatmust ja on seda alati olnud. OK, siin võib segav faktor olla see, et punane on nagunii vanemate jawade standardvärv ja esmasel registreerimisel aastal 1980 lähtuti sellest.

Aga tänavu suvel registreeritud bemar on samuti passi järgi punane, kuigi ka sel tsiklil on raam must. Või tegelt, kui norima hakata, kandev struktuur GSil on mootor, millele kinnituvad abiraamid. Järelikult peaks siis värvus hõbedane olema? :roll:

Postitatud: 25 Nov 2005, 09:13
Postitas poison
minu Harakas on punane...mustade ülevooludega...passi pandi kahtluseta et punane...kusjuures raam must http://mosseliiga.bns.ee/albums/album03/P1010146.jpg

Postitatud: 25 Nov 2005, 09:25
Postitas Marauder

Postitatud: 25 Nov 2005, 10:03
Postitas randel
Ma avastasin samuti kevadel oma BMW GSi registreerides, et värv määratakse raami järgi. Kurioosne oli aga, et raam on must ja paak jm ka musta värvi, aga passi pandi hoopis HALL - mootori, käigukasti jms alumiiniumikarva tooni pärast vist. No eks sel GSil on mootorgi kandvaks osaks lisaks raamile... :D
Avastuse au kuulub Valga ARK-le.

Postitatud: 25 Nov 2005, 10:15
Postitas oldmoped
Aga selle loogika järgi liigubki järelikult eesti teedel ametlikult põhiliselt kahte värvi mootorrattaid - musti ja halle. Kõiki teisi on mõned üksikud.

Postitatud: 25 Nov 2005, 10:43
Postitas jami
Mul oli selline lugu, et tollimees kirjutas Briefi peale ka hõbedane, kui ARKis arvele võtsin, vaatas teine sass, et mis hõbedane, see ju punane hoopis!!
Ehkki, vaadates kõrvalolevat pilti, sobiksid justkui mõlemad.

Aga passis seisab praegu uhkelt - punane.

Postitatud: 25 Nov 2005, 10:43
Postitas eintz
sry, aga Saue ARk-s on tõesti kuidagi kummaline käia.

Minul juhtus selline lugu, et septermbris läksin oma tsiklit enda nimele vormistama, loomulikult oli mul üldse esimene sellelaadne kogemus seal asutuses. Kõigepealt saadeti klienditeenindusest pikalt, minge tehke all akt. Läksin alla küsima, et kuhu ja mismoodi, sealt öeldi, et garaaz on vaba, aja sisse, ajasin. Tuli mingi mees, vaatas värvi ja küsis minu käest, ütlesin 7 tooni, oleneb valgusest, ja tsikli värviks saigi sinine :D http://www.villuclub.ee/eintz/album/alb ... e%29_1.JPG.
Ametnik käskis sõiduki parkalsse ajada, ajasin. Peale seda läksin sinna samasse ukse taha küsima, et mis edasi, nad ei vaevunud ust ka avama, röökis läbi ukse, teine korrus!!!. Läksin üles, ootasin järjekorra ära, siis tuli välja, et mingi blankett on enne vaja täita, tehke seda ja siis oodake uuesti järtsus. No krt, mingi 1,5 minutit ja oligi täidetud, edasi ei läinud enam kaua, saingi oma paberid korda. Kõik tegelased seal olid kuidagi vihased ja tigedad, peale viimase klienditeenindaja, ei tea mis on nende mure, palka vähe või mis!? Igatahes, kust krt mina peaksin teadama kus ja mis järjekorras käia ja olla, keegi võiks siis paar sõna öelda mismoodi ja kuidas või vähemalt mingi infotahvel/materjalid võiksid väljas olla. Ongi kõik.

Postitatud: 25 Nov 2005, 11:07
Postitas IPA
minu en500 on passi järgi must ja raam tõesti ongi must aga paak ja küljekarbid kõik on punased, ning ARK ütles registreerimisel, et kroomid pannakse passi raami järgi aga biked gondli [Motobot: õige on "gondli"] järgi :shock:

Re: Mis värvi on mootorratas..

Postitatud: 25 Nov 2005, 11:24
Postitas korke
Ei mõista mina milleks oli vaja mõttetult sebida ja närve raisata ? Kas see võtab hobuseid maha tsiklil kui ei saa õiget värvi kirja ?????
Või siis lihtsalt mölisemis ja suhtlemis vajadus mida rahuldasid ARK'i vendade peal ?
Said numbri kätte...saad ju sõita rahulikult ja nautida sõitu ...või ikka ei saa ?

kalle kirjutas:
Jätan siinkohal ka pikemalt kirjeldamata, kuidas ARK kolm nädalat mainitud Yamahale tüübikoodi tegi, sest neile ei meeldinud Saksa paberites olnud numbrid, no igatahes lõpuks sai asi endale Eesti numbri ka.

Aga minu teema algab tegelikult nüüd siit ja küsin.. mis värvi teie arvates on see tsikkel siin:

http://www.emmk.ee/kalle/bike/PB03.jpg

Must? - vale, kuldne?- vale..
Mina sain küll targemaks, kui mulle kinnitati, et ARK AMETLIK seisukoht on, et mootorratta värv määratakse... RAAMI järgi. Ja nii ongi, see tsikkel on, palun väga hõbedane muidugi!
Muidugi polnud ma sellega nõus ja küsisin, et kas meie ameti seisukoha järgi on kõik TDMid hõbedased, sest neil on näha hõbedane raam.. või miks minu Honda ST1100 pole paberites must, sest seal kuskil punase tupperware all on must raam?

Palusin teha uue esmase akti, lootuses, et algselt Sauel tehtud akt Tallinnas siiski värvi muudab. Kogu minu sebimise ja spetsialisti kohale kutsumise tulemus oli see, et tsikkel on passis hõbedane, märkusega mitmevärviline. ja nii ongi

Kuna siinkohal on tegemist kahe erineva ARK büroo sama seisukohaga, mis siins ikka, ega hullu pole midagi, las olla hõbedane, märkusega mitmevärviline, pole sellel suurt tähtsust lõpuks. Saksas passis pole üldse värvust kirjas. Mind lihtsalt huvitab, kas keegi on sellest enne kuulnud midagi ja kas kellegi tsikkel veel raami järgi värvuse on saanud?
Raam ju mõnikord ikka näha ja erinevat värvi kui suuremad visuaalsed värvitud osad.. paak jne.

Pole just teabmis maalimarahu kõigutav probleem, aga lihtsalt huvitab.. kõik ok ja normaalne, või siiski veidi jabur?... või oli minu viga selles, et polnud tuttavat onu, kes kuskil sellise värvi oleks teinud, nagu ratas mulle tundub?
Ilmselt on probleem siiski selles, et olen lihtsalt rumal.. naiivne ka:-)

Kk

Postitatud: 25 Nov 2005, 11:56
Postitas Aarne
IPA kirjutas:
... ARK ütles registreerimisel, et kroomid pannakse passi raami järgi aga biked gondli järgi :shock:
No ma ostsin see aasta endale siis ka ARK´i järgi bike, millel muide passis keretüüp custom on:) (custombike ilmselt)

ilmselt sõltub ratta värv sellest, kes juhtub seal garaazis parasjagu ülevaatust tegema.

Re: Mis värvi on mootorratas..

Postitatud: 25 Nov 2005, 11:57
Postitas Mix
korke kirjutas:
Ei mõista mina milleks oli vaja...
...Said numbri kätte...saad ju sõita rahulikult ja nautida sõitu ...või ikka ei saa ?
Kuidas (liiklus)politseinikud (vajadusel) ratta kokkusobivust dokumentidega hindavad? Kas ainult võrreldakse numbreid või pööravad tähelepanu ka ratta värvi kokkulangemisele passis kirjutatuga? Kas nad on kursis ARK-i "ametliku" seisukohaga, et ratas on seda värvi, mis värvi on tema raam või hindavad ratta üldmuljet?
Mis juhtub, kui ratas varastatakse ja kuulutatakse tagaotsitavaks? Kust tuleb ratta kirjeldus, kas registri dokumentidest või afektiseisundis rattaomaniku suust, või on veel variante?
Minu üks võrr on musta raamiga ja punaste (varem olid kollased)koorikutega, teine aga hõbe-halli raamiga ja mustade koorikutega.
"Ametlikult" siis täiesti erinevad sellest, mis silmaga näha on... :roll:

Postitatud: 25 Nov 2005, 11:58
Postitas Nongrata
Ju juhtusid mingi norija tüübi juurde. Mul ka raam hõbedane ja ratas must- roheline, aga mingit raamivärvijuttu mulle ei aetud, vend küsis, et kumba värvi põhivärviks tahad ja oligi kogu lugu.
Üleüldse läks tsikli arvele võtmine libedalt 8.30 olin rattaga platsis, kohe halli, seal tehti paber ära, siis peamajja, 15 minti ootamist ja ilus uus läikiv number anti koos muude paberitega pihku. Kokku umes 45min. Jutt käib Tallinna ARK-st.
http://www.album.ee/?action=img&pic=90723661&mode=orig

Postitatud: 25 Nov 2005, 12:02
Postitas Laisaar
huvitav kui sinna kroomitud raamiga laekud... ?



motopaks

Postitatud: 25 Nov 2005, 12:02
Postitas tsiklonaut
Tõesti huvitav.

Eelmise GSi Eestisse tõin oli samuti tüübikinnitust tarvis, mis võttis nädal aega Tartus, kuigi tolleks ajaks eestis juba üks selline oli, niiet ei tea mis kamm seal täpselt oli. Värv oli dilemma - kas roheline või kollane (nn. Kalahari kõrbe kollane värv), sest varjus võtab rohelise olme, päikese käes kollaka. Määrati ARK tüüpide poolt kollane lambist. Hõbedasest raamist või mootorist polnud juttugi.

Vana puruks. Nüüd uut samasugust GSi tuues, mis on süsimust, sain seekord ise passi märkida (vorm mille täidad ise), et puha "must", keegi ei määranud minu eest ja ARK tüüpidel oli vist parasjagu kohvipaus ja ei viitsitud pikemalt peale vaadata. Mustaks ta jäigi rohelisel paberil.

Nii, ja nüüd ongi küssa - mootor, telelever on tal must, silindripead ja paralever (kardaaniga monokiik) aga hõbedased [iseensesest tundub juba väga mitmevärviline, või mis?], kui tahan nüüd paagi ja esiporika talvel mõnda turvsalisemasse-heledamasse värvi lasta, kas sellest tuleb probleeme ja peab uue tehnilise passi tegema kui tõesti asi käib nüüd raami/mootori järgi nagu eelpool mainitud?

Re: Mis värvi on mootorratas..

Postitatud: 25 Nov 2005, 12:04
Postitas korke
kui ratas varastatakse siis tsikli kirjeldus edastatakse politseile selle põhjal mida omanik ütleb........

Midagi ei juhtu kui politsei peatab ja passis on lilla kirjas aga tegelikult roosa. Minu tsikkel on näiteks rohelist värvi aga passis on kirjas mitmevärviline roheline :)
Kui peaks politsei vinguma hakkama siis las pöörab oma silmad vinkoodi peale mis on raamil ......neile meeldib seda uurida ;)
Mix kirjutas:
korke kirjutas:
Ei mõista mina milleks oli vaja...
...Said numbri kätte...saad ju sõita rahulikult ja nautida sõitu ...või ikka ei saa ?
Kuidas (liiklus)politseinikud (vajadusel) ratta kokkusobivust dokumentidega hindavad? Kas ainult võrreldakse numbreid või pööravad tähelepanu ka ratta värvi kokkulangemisele passis kirjutatuga? Kas nad on kursis ARK-i "ametliku" seisukohaga, et ratas on seda värvi, mis värvi on tema raam või hindavad ratta üldmuljet?
Mis juhtub, kui ratas varastatakse ja kuulutatakse tagaotsitavaks? Kust tuleb ratta kirjeldus, kas registri dokumentidest või afektiseisundis rattaomaniku suust, või on veel variante?
Minu üks võrr on musta raamiga ja punaste (varem olid kollased)koorikutega, teine aga hõbe-halli raamiga ja mustade koorikutega.
"Ametlikult" siis täiesti erinevad sellest, mis silmaga näha on... :roll:

Postitatud: 25 Nov 2005, 12:06
Postitas korke
läikiv kroom ratas läheb kirja kui hõbedane :D
Motopaks kirjutas:
huvitav kui sinna kroomitud raamiga laekud... ?



motopaks

Postitatud: 25 Nov 2005, 12:27
Postitas spinna
Siinkohal võin südamerahuga öelda et ka meie pere kuuri all on mõnda aega seisnud üks üleni ferraripunast värvi must Murovei :lol:
Ning teises kontoris registreeritud sinist värvi sinine Cagiva, hõbedase raamiga.

Postitatud: 25 Nov 2005, 12:32
Postitas oldmoped
korke kirjutas:
läikiv kroom ratas läheb kirja kui hõbedane :D
Motopaks kirjutas:
huvitav kui sinna kroomitud raamiga laekud... ?



motopaks
Sellist värvi, kui hõbedane, standardis ei ole. Läheb kirja "hall"

Postitatud: 25 Nov 2005, 13:08
Postitas petz
vanasti käis motika värvus raami järgi. mul oli kunagi musta raamiga ratas, kõik muud plekid ja paak said alum. värvi ja lakiga üle lastud, värvuses polnud aga mingit küsimust. ikka oli must. ja tööautoks oli kunagi raf mikrokas, mis oli värvitud sinise , valge, halli ja mustaga - passis oli aga värvuseks märgitud : mitmevärviline.

Re: Mis värvi on mootorratas..

Postitatud: 25 Nov 2005, 13:10
Postitas kalle
korke kirjutas:
Ei mõista mina milleks oli vaja mõttetult sebida ja närve raisata ?
Või siis lihtsalt mölisemis ja suhtlemis vajadus mida rahuldasid ARK'i vendade peal ?
Said numbri kätte...saad ju sõita rahulikult ja nautida sõitu ...või ikka ei saa ?

Normaalseid inimesi on ikka vähe eks? :-) Milles tõrge, las loll sebib ja erutub, ega see ju ei tohiks suurte ässade elu ometi segada, pardoon muidugi.

Mind lihtsalt hakkas huvitama, kas antud teema oli ühe Saue ametniku tõlgendus, või ARKi ametlik seisukoht. Tallinna ARKis käimine ja teema siin rahuldasId mu uudishimu täielikult, tänud vastajatele.

Kk

Postitatud: 25 Nov 2005, 13:33
Postitas Vadi
Endal kogemus analoogne Kallega, rattal oli saabudes kaasas ilusasti miski EU sertifikaat - kus kirjas - ozeanblau - e. oleks ju loogiline edasiarendus - sinine - eesti teh. passi kirjutati - must, mitmevärviline.

asi ise selline http://www.gunsmoke.com/scot/r1200gs/im ... e_left.jpg

Postitatud: 25 Nov 2005, 13:37
Postitas StreetMoto
Endal kogemus Suzuki GS-400 ´78 registreerimisega, millel paak ja pisike tagagondel punast ning raam musta värvi. ARKis kirjutati tehnilisse passi värvuseks must ja lisamärkusena pandi sinna mitmevärviline.
Mind lihtsalt hakkas huvitama, kas antud teema oli ühe Saue ametniku tõlgenus, või ARKi ametlik seisukoht.
Mina ostsin aastal 2001 vana 1981 aasta Suzu GSX250. Ratas oli ise helehall, siniste disainitriipudega. Raam must. Passis MUST lisatingimusega mitmevärviline. Et selline tingimus oli, siis ratta restaureerimisel võtsin kätte ja värvisin ta ühelt küljelt metallik siniseks ja teiselt küljelt lillaks. Muretu värk :D

Postitatud: 25 Nov 2005, 14:50
Postitas cantamus
Vadi kirjutas:
Endal kogemus analoogne Kallega, rattal oli saabudes kaasas ilusasti miski EU sertifikaat - kus kirjas - ozeanblau - e. oleks ju loogiline edasiarendus - sinine - eesti teh. passi kirjutati - must, mitmevärviline.

asi ise selline http://www.gunsmoke.com/scot/r1200gs/im ... e_left.jpg
ja kui sa oleks kuhugi teise ark'i büroosse läinud, oleks passi saanud, et hall, mitmevärviline...
go figure :?

Postitatud: 25 Nov 2005, 14:59
Postitas citikas
Augustis Tartu ark-is Suzukit arvele võttes,sain ka passi must-mitmevärviline (raami järgi)

Postitatud: 25 Nov 2005, 15:48
Postitas zombie
oldmoped kirjutas:
korke kirjutas:
läikiv kroom ratas läheb kirja kui hõbedane :D
Motopaks kirjutas:
huvitav kui sinna kroomitud raamiga laekud... ?



motopaks
Sellist värvi, kui hõbedane, standardis ei ole. Läheb kirja "hall"
Hõbedane on täitsa olemas, vähemalt minu ratta teh.passis