Mootorite POWER-UP ja muu TUNING... kuidas ja millest...
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 2430
- Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
- Tsikkel: gixxer
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 9 korda
- Kontakt:
Mootorite POWER-UP ja muu TUNING... kuidas ja millest...
a) Paneme sportväljalaske ja filtri – imelihtne. Tegelikkuses on vaja
tulemuse saavutamiseks karburaatormootoritel segu
reguleerimisega „järele aidata“. Sissepritsemootoritel reageerivad mitmed erinevad andurid muutustele ja piiratud amplituudis teeb aju segus ise korrektuure. Amplituudi suurendamiseks kasutame Powercommanderit.
Ostsite filtri, väljalaske ja sissepritsega rattale commanderi, kulutasite ca. 20tuh krooni (kõva soodukaga poehind) ja saite algseisule lisahobuseid parimal juhul kuni 8%
Algseis sõltub aga mootori seisukorrast ja gaasijaotusmehhanismi reguleeringust mitte passi trükitud kilovattidest.
Mootori halba seisukorda saab parandada osade vahetamisega, nukkvõllide asendit saab reguleerida hammas edasi või tagasi (samm jämedalt 4-5 kraadi). Kahjuks aga juba 1 kraad eksimust kahandab drastiliselt mootori võimsust ja enamusel nukkvõllidel puuduvad täpishäälestuseks vajalikud reguleeritavad hammasrattad.
Selles osas saan ehk hädalisi abistada – mootor minu lauale koos 5-6k eeguga ja paari nädalaga on reguleeritavad hammakad otsas ja nukad häälestatud ca. 0,5 kraadise täpsusega, klapivahed 0,009 täpsusega.
tsekka asja siit: http://www.pilt.ee/view/668908/
Sõber paneb ikka mööda nagu postist? Õige pisut aitab kui vahetad oma kogukama ülekande kergema vastu (520 kett, tähik ja kergmaterjalist tagahammakas – saab tagarattasse ca 1Hj juurde, maksab ca 2500.-eek). Olulise Hj lisa saamiseks kaalu eeltoodule lisaks varianti „b“
b) Sportfiltri ja väljalaskega vähendatakse takistust õhu ja gaaside teel sedavõrd, et segu paikasaamise järel saavutatakse reeglina kuni 8% lisa algseisule. Maksite seega iga Hj lisaprotsendi eest 2500.-eek.
Plokipea modifitseerimise taga peitub aga tervelt 9-14% lisahobuseid – see on ka ühtlasi suurimat tulemust andev muudatus mootoris (muidugi nitrot ja turbot kõrvale jättes).
Plokipea „modifitseerimine“ kujutab endas klapipesade avade suurendamist, sisse- ja väljalaskekanalite ning sinna ulatuvate juhtpukside otste kuju muutmist aerodünaamilisemaks eesmärgiga vähendada takistust küttesegu ja gaaside liikumise teekonnal. Lisaks loogilisele aerodünaamikale kanalite kujus muudetakse neid veel vahetult
sisselaskeklapi ees ja väljalaske klapi järel – lihtsamalt väljendades siis kitsale koridorile järgneb pisut suurem esik, et külalised korraga kiiresti uksest tuppa saaks ja väljapääsu järel pisut avaram koda, et kiirelt väljujad järgnevas kitsas koridoris ummikut ei tekitaks

Surveastet tõstetakse mitmel põhjusel ja erinevates suurusjärkudes sõltuvalt kubatuurist ja kütusest mida kasutama hakatakse.
Veel üks modifitseerimisetapp on klapipesa tööpinna sügavuse muutmine kuid seda on vaja vaid teatud liiki sportnukkvõllide puhul.
Ka plaan „b“ osas saan ehk hädalisi aidata – kaan, käärud ja sisselaskekollektori ühendusmuhvid minu lauale koos 7,5-9k eeguga ja ühe kuu pärast on nimetatud muutused seal sees toimunud. 1% lisa Hj = keskm 718.-eek pole vist paha tulemus

tsekka asja siit: http://www.pilt.ee/view/668979/
Kui siis ikka „sõber“ mööda sõidab siis on variant „c“ – ehk nukkvõllid mille eri tüübid annavad 4,5-7% ja isegi 9% kuid juba esimeste tüüpide hinnad algavad 16000.-eek.
Kui ka seejärel „sõbrast“ jagu ei saa siis variandid „d“ ja „e“. Variant „d“ on ratta kaalu vähendamine – kisu maha kõik ülearune, mõtle hoolega, nuputa ja kisu veel asju maha sest edasi maksab asi raha umbes nii: järgmised 5kg= ca 30-50tuh eek, järgmised 5kg= ca 100tuh ja enam. Loomulikult on sealjuures otstarbekam alustada osadest mis kätkevad endas nii kaalu kui ka takistavat inertsi korraga.
Ka selles osas saan aidata - stock ratta küljes on sõltuvalt mudelist 190-220 polti, mutrit, seibi ja puksi mida võib kergmaterjali vastu välja vahetada - ratas minu graazi ja 10k lauale ning ca kuuga on asi lahendatud (hinnas on projekt, materjalid, paigaldus). Kui tahate ise paigaldada siis on hind sama kuna projekti koostamiseks võtan teie ratta niikuinii viimase pulgani lahti - ainus vahe on, et nädalaga saate ratta tagasi ja u. 3 nädala pärast paki vidinate ja paigaldusjuhendiga.
tsekka asja siit: http://www.pilt.ee/view/669377/
Eraldi plaanide elluviimine on alati kallim kuna demontaazi ja montaazi on mitu korda - kaalu terviklahendust mis sisaldab:
1) nukahammakad + nukkade, klappide reguleerimine
2) kerge ülekanne (520 tähik, kett ja alumiiniumist tagahammakas)
3) plokipea modifitseerimine
4) mootori+kere kergmaterjalide sarjad+paigaldus
kokku 21-23k olenevalt mudelist + plokikaane tihend ja ajakulu ca 1,5-2kuud
Lisaks modifitseerin sidureid - suurendab oluliselt vastupidavust libisemisele ja kulumisele... 500eeku (ratas minu juurde ja ca 1 päev). Soovi korral saab M6x45 siduripolte titaanist + D16T seibiga 250eek/tk.
vt. http://www.pilt.ee/photo/669377/15955699/
Ja üldse saab ja teen igasugu keerulisi ja lihtsaid vidinaid mida poes pole või kallis on... lohisemiskaitsmed kerele, sumpale pukakronsad jne...
tsekka lähemalt: http://www.pilt.ee/view/669657/
kõikvõimalikud ja võimatud kergmaterjalidest (termiline alumiinium, titaan, kapron) detailid jne...
tsekka lähemalt: http://www.pilt.ee/view/669063/
siis veel gondlite ja tulede lahendusi: http://www.pilt.ee/view/669481/
plastmassi lappimine: http://pilt.ee/view/684705/
veel kohendan/ehitan ümber sisselaskesüsteeme (Airbox, Air funnel, Throttle body) - seda on mõtekas teha vaid koos plokikaanega...
tsekka: http://pilt.ee/view/670741/
Plaan „e“ on muidugi kõige soodsam lahendus – hoia söögi pealt kokku ja iga kaotatud kilo eest saad pealegi


Sügava lugupidamisega Tramm, tulihingeline motospordi sõber

-
- s1000rr Guru
- Postitusi: 2137
- Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
- Tsikkel: roller
- Asukoht: Eesti / punased potased
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 14 korda
- Kontakt:
Tsiklit müüd
Maailma suurimad saladused rääkisid välja

Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.
Mitte heategevuse korras muidugi

Nigga kirjutas:Ma võin kevadel teil kõigil commanderid 98%-lise täpsusega ära häälestada. Toote tsikli koos commanderiga minu kätte ja kõige rohkem nädala jooksul saate mõlemad tagasi koos häälestusega mida ükski pink maakeral ei suuda paremini teha! Garanteerin optimaalse tulemuse!
Mitte heategevuse korras muidugi
-
- s1000rr Guru
- Postitusi: 2137
- Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
- Tsikkel: roller
- Asukoht: Eesti / punased potased
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 14 korda
- Kontakt:


Nigga kirjutas:Ma kasutan vähe teistsugust tehnikat.
Hinda ei oska veel öelda.
Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.
Motodepoo Tartu töökojas on olemas riistvara (dünopink Dynojet 250), tarkvara (Powercommander I, II, III ja Yoshimura commanderite jaoks) ja vajalik know-how (ringrajatsiklite mootorite tuunimisel saadud kogemused).Keegi eestis oskab, suudab ja viicib Power commanderit ja siklit häälestada?
Motodepoost saab ka kõiki Dynojet tooteid (düüside komplektid, commanderid jm.).
Kogemuspõhiselt tekkinud rusikareegel näitab, et karburaatormootoritel 1 kW lisavõimsuse saavutamise kulu on ümmarguselt 3000.- EEK, rääkigu naised saunas mida tahavad. Pritsetoitega mootorite häälestamine on lihtsam, kuid seadmed kallimad.
Veel: "tavakodaniku koduse tuunimise" (sportsummuti+vabam õhufilter) käigus saavutatud tulemus tuleb lugeda väga heaks, kui tekkiv võimsuse KADU jääb alla -10%...
Samuti ei saa usaldada commanderite tootjate mappide sisu. Kuigi väidetakse neid sobivat teatud kombinatsioonidele summuti+filter, reaalsuses need mapid ei toimi - konkreetsete mootorite parameetrite erinevused on liiga suured. Pigem on need "standardmapid" hingerahustuseks, et ostja on ikka saanud katet oma väljaminekule. Reaalse tulemi saavutamiseks tuleb häälestada commanderi map iga konkreetse mootori järgi.
Näide: www.motodepoo.ee/tuning/DL1000.pdf
Tsikkel: Suzuki DL1000 -04, ls. 2000 km (sissesõit äsja läbitud).
Punased graafikud on tehase standardseadetega (enne PC paigaldamist), sinised graafikud peale Power Commander III paigaldamist, millele Motodepoo dünopingis nullist seadistatud uus tsiklikohane map. Tsiklile oli vahetult enne tuunimist paigaldatud K&N filter ja sportsummuti, nii alg- kui lõplik mõõtmine on tehtud nendega.
Algseis: klient ei olnud rahul tehaseseades mootori tööga 2000-4000 rpm juures, mootor paukus (ka originaalsummuti ja õhufiltriga). Samuti vajadus seadistada mootor käima K&N filtri ja sportsummutiga.
Maksimumvõimsuse kasvu õnnestus saavutada commanderi häälestamisel 2,1 kW. Madalamate pöörete "auk" ja paukumine kadus, võimsuse graafiku tõus on oluliselt sirgem. Tähelepanu tasub pöörata ka peale dünohäälestust saadud pöördemomendile, mille muutunud graafik vahemikus 3000-5000 rpm räägib ise enda eest

Eesmärk ei olnud seda ratast tuunida rinkaseadesse, vaid vastama omaniku ootustele. Power Commanderi ja dünopingi abil on võimalusi ka radikaalsemaks tuunimiseks.
Et kui kallis selline töö on? Kokku kulus tsikli seadistamiseks umbes 4 tundi tööaega (koos PCIII paigaldamisega). Dünopingi sõite tuunigtöö käigus ei loeta, tehakse niipalju kui vaja. Tuuningtöö hind on Motodepoos 500.- EEK /h.
Erik/MD
www.motodepoo.ee
-
- s1000rr Guru
- Postitusi: 2137
- Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
- Tsikkel: roller
- Asukoht: Eesti / punased potased
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 14 korda
- Kontakt:

Inz001 kirjutas:Seega kui mul on PCII installitud( x map-iga) ja asi vajab vaid häälestamist siis mis aja kuluga arvestada võib.
Usun et täpselt ei suuda keegi mulle öelda kuid kogemuste põhjal saab ikka pakkuda.
Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.

nitse kirjutas:Ja kõik teavad ka seda, et Motodepoo tehnika ja knowhow on nö eestis tasemel, sest teistel pole üldse pinki, aga reaalsuse ei kõlba see karu p**s* kah. Kui tahad pilli jooksma saada, kolista ikka Bikenriki äärde või põtra Tero juurde. Motodepoo võib rollereid timmima.
Justnimelt, kuna omal pingi võimalust ei ole, siis praegu piirdub asi reaalsetes tingimustes tuuninguga. Oleks pink olemas, siis powercommanderi efektiivsus tuleks 100%. Kuna pinki ei ole, siis reaalsetes tingimustes ei saa ma väga palju kuuenda käigu lõppu häälestadaInz001 kirjutas:hhmmm,
peaks vist kodanik Nigga ja Depoo oskused, teadmised ühendama kuidagi

-
Teema algataja - Postitusi: 2430
- Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
- Tsikkel: gixxer
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 9 korda
- Kontakt:
äkki lõpetaks kahtlused:
Eesti meister ja rekordiomanik -600cc - tramm66 (kodutuunija)
Eesti meister ja rekordiomanik 601-cc - nigga (kodutuunija)

-
- s1000rr Guru
- Postitusi: 2137
- Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
- Tsikkel: roller
- Asukoht: Eesti / punased potased
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 14 korda
- Kontakt:
Powercommanderiga häälestatakse 200 pöörde kaupa .......ja sina häälestad sellega ,et üks vend kükitab kusagil stopperiga võsas ja mõõdab aega .....kui kiiresti sa läbisid mingi maa mingi käiguga ???
Nigga kirjutas:Justnimelt, kuna omal pingi võimalust ei ole, siis praegu piirdub asi reaalsetes tingimustes tuuninguga. Oleks pink olemas, siis powercommanderi efektiivsus tuleks 100%. Kuna pinki ei ole, siis reaalsetes tingimustes ei saa ma väga palju kuuenda käigu lõppu häälestada
Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.
-
Teema algataja - Postitusi: 2430
- Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
- Tsikkel: gixxer
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 9 korda
- Kontakt:
korke - loe eelmist posti hoolega uuesti.... kus need vihased pingist tulnud rattad siis ikka platseerusidkorke kirjutas:Ütle kuidas sa tsikleid häälestad ?
Powercommanderiga häälestatakse 200 pöörde kaupa .......ja sina häälestad sellega ,et üks vend kükitab kusagil stopperiga võsas ja mõõdab aega .....kui kiiresti sa läbisid mingi maa mingi käiguga ???
Nigga kirjutas:Justnimelt, kuna omal pingi võimalust ei ole, siis praegu piirdub asi reaalsetes tingimustes tuuninguga. Oleks pink olemas, siis powercommanderi efektiivsus tuleks 100%. Kuna pinki ei ole, siis reaalsetes tingimustes ei saa ma väga palju kuuenda käigu lõppu häälestada

-
- s1000rr Guru
- Postitusi: 2137
- Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
- Tsikkel: roller
- Asukoht: Eesti / punased potased
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 14 korda
- Kontakt:

1000ccm klassist rääkides ei oska midagi öelda halba nigga kohta


tramm66 kirjutas:
loe eelmist posti hoolega uuesti.... kus need vihased pingist tulnud rattad ikka platseerusid
Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.
Ma siiski ei arva, et ainus püha lehm on kodutuuning, kuigi mõlemad klassid see aasta selle najalt võideti. Samas on ratastesse paigutatud rahad erinevad ja ka tööpõhimõtted, kel nitro kel vabalthingav. Kui vaadata nigga edu virku ees, siis oli see suhteliselt pisike, nitro lisamisest ootaks ikkagi märgatavamat vahet. Teisest küljest on niggal sama probleem, mis mul, kehakaal kümneid kilosid konkurentidest suurem ja see on selgelt väga oluline miinus sellel alal. Aga kui ka virku nitro vahele krutiks? Aga see on kõigest oleks, mis midagi ei maksa ja seda virku ka põhimõtteliselt tegema ei hakka.
Tulles veelkord tagasi erinevate pinkide juurde, siis elav näide on burnoudikunn, kes paugutas "depoo" pingi najal üle poole hooaja 10,1-10,2 sekundi aegu ja Bikenrikilt tulles lajatas 9,7s ja alla kümne ajad said talle reegliks.
Samas on järgmine aasta näha, mis aegu mul tulema hakkab, kui PC vahele saab ja pingis käidud. Kuigi ka see ei anna asja efektsusest tõest ülevaadet, sest kindlasti oli ühest võistlusest vähe, et oma ratta olemasoleva konditsiooni tipp välja sõita. Ning teisest küljest pole PC ainuke abivahend kiiremini liikumiseks, mis talvel plaanis juurutada on. Seega ka aegadevõrdlused kahe hooaja vahel ei anna tegelikult õiget pilti. Küll aga kavatsen ma trammi hetkel kehtiva 600cm3 ametliku eesti rekordi üle sõita oluliselt odavamate vahenditega, kui tema seda tegi. Kas ka tema isikliku mitteametliku tippmargini jõuan, on juba palju kahtlasem. Seega midagi objektiivset ja ühest on siit suht raske, kui mitte võimatu välja õngitseda. Kõik on väga subjektiivne, aga loeb lõpptulemus ja aeg. Meetodid ja võimalused selleni jõudmiseks on erinevad ning seni kuni pole eesti tsiklite dragracengus mingeid täpsemaid eeskirju paika pandud, paugutab igaüks oma fantaasia ja võimaluste piires ning teiste ininad, et see või teine lüke on ebaaus või ebavõrdne ei maksa sittagi. Peaasi, et olemasolevatele eeskirjadega vastavuses ollakse.
350 000 läheb tsikkel maksma ja saab sekundi maha !!!
Esimene asi mis ebayst ette viskas
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Kawasaki ... 3074QQrdZ1
3500 taala 7 sekundi tsikkel. Küll mingi 78 aasta kawasaki aga vahet pole, diplom pilti ei küsi

Arusaamatu mingi jupi maa pärast leiutada, osta valmsi asi ja jääb raha uute kummide jaoks, et vahest mõni kurv ka keerata
Ja see tuunimise õpetus on hea küll. Tulge sest kataloogikaubandusest välja vahepeal.
200 000 tuhande eest saate oma mootori kindlalt paremini ära "viilida" kui siin oma arvutiprogrammiga mängides.
Mootori panevad tööle ikka pea ja klapid jne, mitte mingi powercommander.
Aga noh, igal ühel oma lõbu. Seda ei saa tegelikult pahaks panna

Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.