1. leht 2-st
kukkumispunnid?
Postitatud: 12 Jaan 2006, 22:58
Postitas cobra
Kas keegi on ise paigaldanud või kasutab ratast millele on paigaldatud kukkumispunnid? Kas asi on väärt üldse paigaldamist ja tema efektiivsus kukkumisel (n:50-60km/h)?
Kindlasti sõltub see ka ratta gondlitest ja asukohast kuhu see on paigaldatud. Hetkel rattaks gsx600f ja läbielatud 50km/h-i kiiruse pealt väike kukkumine. Tulemuseks gondel auguline ja mootori otsakaan mõrane. Mure ei olegi nii väga gondli pärast kui just selle otsakaane pärast. Et, kas kukkumispunn suudaks seda päästa või kasutatakse spetsiaalselt mingit muud kaitset.Olen sõitnud rattaga, millel oli mootorikaitseks nagu toruraam ümber tehtud aga asjal oli üks suur miinus- kurvis rohkem kallutades, läks see raam vastu maad ja selle tulemusena kadus pidamine tagarattalt.Võibolla oli see lihtsalt halvasti ehitatud aga minu usk sellesse kadus.
Palju rumalat juttu aga ärge pange pahaks:)
Postitatud: 12 Jaan 2006, 23:02
Postitas wicked
krt,pull süsteem sul selle kaaniga-mõraline?!
kui kaas mõraneb,aitab keemiline metall,pahtel ja värv.
Re: kukkumispunnid?
Postitatud: 12 Jaan 2006, 23:03
Postitas mca15
cobra kirjutas:Kas keegi on ise paigaldanud või kasutab ratast millele on paigaldatud kukkumispunnid? Kas asi on väärt üldse paigaldamist ja tema efektiivsus kukkumisel (n:50-60km/h)?
Kindlasti sõltub see ka ratta gondlitest ja asukohast kuhu see on paigaldatud. Hetkel rattaks gsx600f ja läbielatud 50km/h-i kiiruse pealt väike kukkumine. Tulemuseks gondel auguline ja mootori otsakaan mõrane. Mure ei olegi nii väga gondli pärast kui just selle otsakaane pärast. Et, kas kukkumispunn suudaks seda päästa või kasutatakse spetsiaalselt mingit muud kaitset.Olen sõitnud rattaga, millel oli mootorikaitseks nagu toruraam ümber tehtud aga asjal oli üks suur miinus- kurvis rohkem kallutades, läks see raam vastu maad ja selle tulemusena kadus pidamine tagarattalt.Võibolla oli see lihtsalt halvasti ehitatud aga minu usk sellesse kadus.
Palju rumalat juttu aga ärge pange pahaks:)
Ise olen paigaldanud, aga efektiifsust ei tea. Rattaks oli yamaha r1
Postitatud: 12 Jaan 2006, 23:04
Postitas hellish
Kukkumis punnid on väga kasulikud asjad ja peaksid kaitsema küll külg libisemise eest ja ka kukkumine ei tohiks siis mootorile nii palju viga teha.
Libisedes on see asi et kui külje punn peaks kuhugi taha haakuma siis murdub ta kohe ise ära(sooned on sees) ja siis kriibib gonlid ära aga ei lõhu mootorit ära.
Postitatud: 12 Jaan 2006, 23:11
Postitas CB500
See on selline kahe otsaga asi, -sõna otseses mõttes

....kas tasub panna või mitte. Kuna punnid kinnituvad raami külge, siis kaasneb oht rikkuda raami, -kõik sõltub kukkumisest, kas lohisemise ajal näiteks "punn" haagib kuskile auguserva taha jne. Vähemalt nii olen mina asjast aru saanud.
Samas väiksemal kukkumisel jälle võibki see punn päästa su mootori purunemisest.
Geneka/siduri kaas võib üllatavalt õrn olla, `98 nägime Jõgevatreffil kuidas parklas üks memm tagurdas Yamaha bike pihta, ratas kukkus kohapeal külili, -tulemuseks purunenud kaas ja väljajooksnud mootoriõli.
Enda rattal on "punnid" küljes.
Postitatud: 12 Jaan 2006, 23:16
Postitas CB500
hellish kirjutas:
Libisedes on see asi et kui külje punn peaks kuhugi taha haakuma siis murdub ta kohe ise ära(sooned on sees) ja siis kriibib gonlid ära aga ei lõhu mootorit ära.
Ei ole mina veel selliseid punne näinud, mis kohe soontest ise ära murduvad. Küll aga olen näinud selliseid mis päris jalalt on murdunud, või on poldist kõveraks läinud, või otsast tükimaad lühemaks kulunud(ilmselgelt pikalt lohisenud).
Võibolla olen ka liiga vähe punne näinud..
Postitatud: 12 Jaan 2006, 23:29
Postitas Kommionu
CB500 kirjutas:hellish kirjutas:
Libisedes on see asi et kui külje punn peaks kuhugi taha haakuma siis murdub ta kohe ise ära(sooned on sees) ja siis kriibib gonlid ära aga ei lõhu mootorit ära.
Ei ole mina veel selliseid punne näinud, mis kohe soontest ise ära murduvad. Küll aga olen näinud selliseid mis päris jalalt on murdunud,
Ilmselt hellish neid jalapealt murtud asju mõtleb... Raami vastas olev osa jäätakse tavaliselt mõistlikult nõrgaks/tugevaks, et siis punn lohisemisel kaitseks gondleid [Motobot: õige on "gondleid"], aga kui haakub siis ka pooleks läheb, et raami sotiks ei kisuks....
Postitatud: 13 Jaan 2006, 08:10
Postitas tramm66
härrad hoidke silmad lahti... habemega teema
a) murduvad punnid kõikidele mudelitele minu toodete loetelus kapron 750.-; alumiinium 1000.- (sis paigaldus)
http://pilt.ee/photo/669657/15960990/
b) murdumisjoonega käigu ja pidurihoovad:
http://pilt.ee/photo/669657/15960877/
c) lohisemiskaitse sumpapütile:
http://pilt.ee/photo/669657/15960987/
d) komposiitmaterjalist leistapunnid:
http://pilt.ee/photo/669657/15960875/
e) süsinikust mootorikaante kaitsed:
http://pilt.ee/photo/669657/16956364/
jne, jne...
TrammTuning
CB500 kirjutas:hellish kirjutas:
Libisedes on see asi et kui külje punn peaks kuhugi taha haakuma siis murdub ta kohe ise ära(sooned on sees) ja siis kriibib gonlid ära aga ei lõhu mootorit ära.
Ei ole mina veel selliseid punne näinud, mis kohe soontest ise ära murduvad. Küll aga olen näinud selliseid mis päris jalalt on murdunud, või on poldist kõveraks läinud, või otsast tükimaad lühemaks kulunud(ilmselgelt pikalt lohisenud).
Võibolla olen ka liiga vähe punne näinud..
Postitatud: 13 Jaan 2006, 09:14
Postitas hellish
Ise sain ka infot nende kohta sealt pilt.ee-st(tramm66) neid pilte vaadates ja alt teksti lugedes(midagi olin neist kuulnud enne ka aga sealt sain veits targemaks)
Postitatud: 13 Jaan 2006, 10:04
Postitas kohvikslastudklapipesa
Sai ostetud üks laksu üle elanud R1 millel kukkumispunnid küljes. Gondel on ümbert suht pisikesteks tükkideks aga raamil ja mootoril vigastusi pole.
Punn mis asja päästis on ise mingist pehmemast metallist toru otsas, toru aga on lahedalt kõver.
Usun, et punnid pigem päästavad kui asja hullemaks teevad.
Postitatud: 13 Jaan 2006, 10:32
Postitas madone
Tänu Tramm66 kukkumispunnidele pääses minu aparaat täielikust disintegreerumisest
Hai faiv talle, temaga tasub biznisit ajada ja kutt teab mis teeb!
Postitatud: 13 Jaan 2006, 11:08
Postitas WR
Parandage mind kui loll jutt, kuid ise olen kuulnud kuidas 2004 või 2005 aasta R1 avariisse sattus ja tänu kukkumispunnile olid selle ratta parandamisega seotud kulud meeletud. Juhtus siis selline asi, et kukkumispunn on sel rattal raami küljes (see osa kus punn ise on aga ulatub raami kõrvale) aga kui punn maaga kokkupõrkes ära murdus siis lõhkus see ära silindri pea mis jäi kohe punni alla (raami kõrvale)...nii et kui jutt õige siis vahest võib rohkem kahju kui kasu olla...kusjuures väliselt oli ratas olnud täiesti ilus...kondlid [Motobot: õige on "gondlid"] minimaalselt kriibitud jne.
Postitatud: 13 Jaan 2006, 11:15
Postitas madone
Jah loomulikult.. nende kukkumispunnidega on siuke lugu, et tuleb ikka ennem kõvasti mõelda, et kuhu ja mismoodi neid paigutada.
Postitatud: 13 Jaan 2006, 12:57
Postitas Rider*RR
WR kirjutas:Parandage mind kui loll jutt, kuid ise olen kuulnud kuidas 2004 või 2005 aasta R1 avariisse sattus ja tänu kukkumispunnile olid selle ratta parandamisega seotud kulud meeletud. Juhtus siis selline asi, et kukkumispunn on sel rattal raami küljes (see osa kus punn ise on aga ulatub raami kõrvale) aga kui punn maaga kokkupõrkes ära murdus siis lõhkus see ära silindri pea mis jäi kohe punni alla (raami kõrvale)...nii et kui jutt õige siis vahest võib rohkem kahju kui kasu olla...kusjuures väliselt oli ratas olnud täiesti ilus...kondlid [Motobot: õige on "gondlid"] minimaalselt kriibitud jne.
Tõsi ta on, et uuel R1-l on originaalpunnid küsitava väärtusega. Olen isegi vaadanud ja mõelnud, et ebaõnne korral võtab pool mootorit kaasa... Õnneks pole endal veel vaja olnud neid

Samas olen näinud pilte, kus justnimelt nende punnidega suurem jama on ära hoitud. Ilmselt sõltub nö. olukorrast, kuidas kukud.
Postitatud: 13 Jaan 2006, 14:21
Postitas kohvikslastudklapipesa
Jutt käib siiski "enamus kukkumistest" ...miks neid punne siis toodetakse, kui nende eesmärk on raami puruks väänata.
Postitatud: 13 Jaan 2006, 14:49
Postitas sys
Minu teada Honda mingi hetk lõpetas nende pakkumise, samas Yamahal on need vist pidevalt pakkuda. "Punn" aitab siledal pinnal, kui tegemist on aukliku teega, siis on see väga küsitav, kuna "punnidel" on kuhu haakuda. väiksel kiirusel kukkudes või kui ratas lihtsalt "käest ära vajub", siis need loomulikult natuke päästavad.
Postitatud: 13 Jaan 2006, 14:53
Postitas sepp
ma olen näinud selliseid täiesti ymaraid punne ka. no näevad välja nagu olex poolex lõigatud tennisepallid rattale kylge keeratud.need jäävad vb vähem kuhugi kinni

Postitatud: 13 Jaan 2006, 15:02
Postitas Rennes
Nuh ma võin puusse panna, aga minu meelest need punnid ju rajale aretatigi välja kunagi... Sealt on nad tänavakasutusse liikunud. Rajal pole teravaid servi eriti leida kusagilt... Sestap eks kasutus tänaval on omal vastutusel ikka. Ja noh kes neid ikka suurelt kiiruselt kukkumise tarvis külge paneb, ikka vast nii et kohapeal kukub või nii. Kui 100km/h slide'i lased siis on muustki vast möelda, oma tervisest ja nii ...
Postitatud: 13 Jaan 2006, 16:07
Postitas zombie
Kui punnid oleks olemas olnud, oleks paak, raam ja mootorikaas terved. Aga õnneks sain kindlustusega kokkuleppele. Heebleid ja lenksu ilmselt ei kaitse.

Postitatud: 13 Jaan 2006, 20:07
Postitas driver12
Tegin endale 50 kr eest.

Postitatud: 13 Jaan 2006, 21:14
Postitas -erx-
tee mulle ka, ma võin 200 ka maksta
Postitatud: 13 Jaan 2006, 21:37
Postitas amakas
ei noh,katsuge ikka ratast püsti hoida,ta ikka rohkem selleks loodud-muud on rohkem lisad mis midagi ei garanteeri:)
Punnid
Postitatud: 14 Jaan 2006, 00:57
Postitas Whitebalance
Kas kellegil on aimu kuhu NSRil paigaldada kukkumispunne. Saadke kiri.
Postitatud: 14 Jaan 2006, 01:07
Postitas hellish
Kas nsr-i on tõesti siis nii raske püsti hoida?
Postitatud: 14 Jaan 2006, 10:08
Postitas madone
hellish kirjutas:Kas nsr-i on tõesti siis nii raske püsti hoida?
Kuule.. mine puu taha!
Whitebalance kirjutas:Kas kellegil on aimu kuhu NSRil paigaldada kukkumispunne. Saadke kiri.
Minu 2000 aasta NSR-le ei olnud slidereid mitte kuhugi kinnitada, ainuke lahendus oleks olnud raamile keevitada mingid spetsjom kinnituskohad. mootori ja raami kinnituskohad olid sellistes kohtades kus sliderist poleks neverever mingit kasu.
Kuna kindlasti siin Eestis ei ole keegi NSR-le slidereid teinud siis soovitaksin natuke googeldada ning kui abi pole siis mine oma ratta juurde, kisu gondlid maha ja uuri asja! Alati on võimalik!
Kuna ma ei tea mis aastakäigu aparaat sinul on siis:
Vaata kus kohas sul mootor raami külge kinnitatud on ning sinna need punnid tulevadki. Kindlasti vaata ka nö. strateegiliselt õige koht, mitte mingi suvaline.
Ja kui kohta pole siis jääbki üle ainult ülalnimetatud variant mis tähendab sulle vähemalt 1500-3000 kroonist investeeringut ja kui see on liiga kallis siis mata kohe mõte maha ja looda, et oma püssi kunagi maha ei pillaks
Natuke tahaks seda juttu ümber lükata, et aukudes on väga ohtlik jne. Kui slider on õigest materjalist, õige pikkusega, õige paksusega...
õige teotumispinnaga raamile mis on kõige tähtsam siis esiteks slaidib perfektselt ning teiseks auku kukkudes murdub "südamikust" ning alles jääb ainult polt mis on aga juba nii sügaval raami sees, et mitte mingil juhul see enam augu servani ei ulatu.
Materjal ise peab kah olema väga järeleandlik... mingid alumiiniumist ja metallist sliderid on ELU KÕIGE suurem idiootsus mis välja mõelda annab, see on lausa kuritegu ratta vastu

:D
Postitatud: 22 Jaan 2006, 16:12
Postitas Whitebalance
Väga suur tänu lähen kohe uurima

. Muidu teen tsiklile kap remonti kõiki väikseseid asju ja suvel mõtlesin hakata kusgil rajal käima ja ma nats sellise sõiduga, et rull läheb kuidagi koguaeg põhja ja mis sa ikka selle 125sega teed, kui rull põhjas pole .. Proovin ennetada õnnetusi ja gondlite purunemist.
Tegu 1995 a NSR 125 RP.
Probleem ongi kõige rohkem kohas kuhu panna, kuna NSR- il on gondli [Motobot: õige on "gondli"] all selline väike väljaulatub osa mis tahab kuidagi kõigevarem maha minna.
Lähen vaatan kus need mootori kinnitused on

Või siis ma saaksin al keevitsega sinna midagi juurde lasda

Postitatud: 19 Juun 2008, 16:19
Postitas CTR
Tere
Mis te arvate sellistest kukkumispunnidest?
Mul siuke tunne et kogu löögi saab mootorikaan, erinevalt siis "traditsioonilistest" kukkumispunnidest, mis peaksid siis mootorikaane üldse löögist päästma?
Minu kukkumise tulemus on selline (punne polnud rattale saada kuni alles mõni aeg tagasi)
Postitatud: 19 Juun 2008, 17:19
Postitas Hitchiker
Mu arust tundub tegelt päris hea lahendus, kuigi ma ei taba laksu, kas see on tõesti poltidega kaane sisse keeratud?
A muide punnidest on kasu küll, kui tahad ratta seljas armastust maitsta, siis pikemate punnide puhul on kohta kus jalga toetada 
Re: kukkumispunnid?
Postitatud: 21 Mär 2011, 19:10
Postitas spinna
Võtan korraks vana teema üles. Täna käis üks kohalik hingesugulane meie töökojas oma Yammu alumiiniumraami keevitamas. Raami purunemise olevat just kellegi eelmise omaniku tehtud/installitud kukkumispunn põhjustanud. See teema väärib enne käiste üleskeeramist kogenud inimestega konsulteerimist kui kellelgi peaks samalaadsete asjade paigaldamise üle mõte peas liikuma. Tuleb välja, et iga punn pole ikka päris punn
Minge pidage enne asjatundjatega nõu.
Re: kukkumispunnid?
Postitatud: 21 Mär 2011, 19:16
Postitas Mait.V
Tõsijutt, päris igale poole ei saa ka kinnitada.
Oluline on, et punnil oleks nõrk koht, et mitte tugevama takistuse korral raami vigastada.
Samuti mängib suurt rolli ka punni pikkus.
Iga asi loeb! 