1. leht 1-st

kas saab nukvõlli ketti pingutada????

Postitatud: 16 Jaan 2006, 16:23
Postitas jyrgen168
mootor teeb imelikku häält koliseb nagu v on keti klõbin
ei tea äkki on klapid läbi aga äkki kett lodev??

Postitatud: 16 Jaan 2006, 16:29
Postitas StreetMoto
Ega seda ei pea vajalikuks mainida, mis rattaga tegu :?

Postitatud: 16 Jaan 2006, 16:32
Postitas jyrgen168
kawasaki zx10 89a.

Postitatud: 16 Jaan 2006, 16:54
Postitas Equ
Tre,
jyrgen168 kirjutas:
kawasaki zx10 89a.
No ikka saab. Nukaketipinguti aseb sellel rattal 1 silindri (vasakult paremale lugedes) juures. Üldiselt on tal automaatpinguti. Kui pinguti peaks juba lõpus olemas siis ei aita muud kui uue keti panek. Endal oli ka vaja ühekorra pingutada kui sai klappe vahetatud, siis sai seda tehtud. Midagi keerulist seal
ei olnud. Teine asi on see kas see on ikka nukakett mis sul häält teeb võibolla on hoopis klapivahed paigast ära. Kawadel (vanadel) just klapid need olid mis kippusid mootori juures häält tegema, eriti veel külmalt.

Equ

Postitatud: 16 Jaan 2006, 17:14
Postitas kalle
Mina siin veelkord tuletaks meelde, et nukaketi pinguti võib ka seda nalja teha, et liigub siiski tagasi, mida ta tegelikult mingil juhul teha ei tohiks. Küll harva, aga on juhtunud.

Siia üks lugu veel.. kuigi minu (hetkel aktiivsest kasutusest eemal) kawa KZ ei põe tavalisi kawa haigusi (vanem põlvkond sellest), siiski oli sel korra selline asi, et nukaketi tald, ehk jooksurenn, (mida pinguti surub) oli ära minestanud ja alla karteripõhja pudenenud. Selle tulemisena jooksis nukakett (vanemal 1015cc kz mootoril muide üherealine:) ilma igasuguse pingutuseta. Kusjuures kõige imelikum oli see, et mootor käis ilma igasuguse kõrvalise hääleta ja väga ilusti. Oli lausa väike ime, et kett üle ei hüpanud. Vea avastasin oma tavalise uudishimu käigus ja nö ennetava tegevusena, mitte et midagi oleks veast teada andnud.

Küsija rattaga väga sarnasel kawa mootoril on kohatud ka ebaühtlaselt kulund ketti, mis tekitas kummalist kolinat. Vahetus aitas ka sel korral.

Mina usuks muidugi Equ juttu, eriti kui ma meenutan, mis häält tegi tema kawa mootor, kui klapivahed valed olid:-)

Kk

Postitatud: 16 Jaan 2006, 18:29
Postitas jyrgen168
a mul veel yamu xj650 81 aasta oma millel sama häda aga tal on palju kõvem klõbin sees kas tollel on ka võimalik kusagilt pingutada ???

Postitatud: 16 Jaan 2006, 20:37
Postitas kalle
jyrgen168 kirjutas:
a mul veel yamu xj650 81 aasta oma kas tollel on ka võimalik kusagilt pingutada ???
Lõdva nukakett võib teha igaugu huvitavaid sahinaid ja rahinaid, aga klõbin.. hmm.
Kas klapivahed on kontrollitud? Kui ei, siis alusta sealt... samas saad ka hinnata, kas mitte kulunud nukad/nookuid seda häält ei tee. Kui need on ok ja vahed paigas, saad nukaketi olukorda hinnata. Kui kett tõuseb ratastelt liiga palju, võid esialgu uurida, kas pinguti on kinni, või lõpuni väljas, aga kett ikka lõdva.
Pinguti on ise väga lihtne asi tavaliselt ja selle liikumise ja asendi järgi saad paljugi aru, mis ketiga toimub ja kui palju on veel pingutusmaad jne.

Pinguti tasub niisama ka üle kontrollida. Kõige selle juures soovitan soojalt remoondi manuaali kasutada, kus kõik kirjas, mis selle töö juures vaja ja kuidas seda teha. Kuigi pinguti on lihtne asi on selle eemaldamise ja kontrollimise juures teinekord paar olulist asja, mis just konkreedse ratta juures tasub enne selgeks teha. Nt võib mõni pinguti sootuks pooleldi mootorisse pudeneda, kui eemaldamisel lukustamata jätad jne.

Kk

Postitatud: 16 Jaan 2006, 20:54
Postitas jyrgen168
tänud soovituste eest eks siis üritan asja uurida!

Postitatud: 17 Jaan 2006, 00:16
Postitas grahv
Samunegi et, enamasti on manualis ka juhend keti venimise hindamiseks - teatud arvu lülide vahemaa...

Postitatud: 17 Jaan 2006, 02:09
Postitas loodusevingerpuss
kogenum kõrv kuuleb ikka ära kas on tegu klappide või ketiga. Samas kui sa ütled et mootor koliseb siis oleks tõenäolisem isegi saaled, sest kett ja klapid teevad ikka teravamaat häält. Lihtsam kui kutsud ennem lammutamist mõne teadjama venna asja uurima

Postitatud: 17 Jaan 2006, 08:52
Postitas kalle
loodusevingerpuss kirjutas:
Lihtsam kui kutsud ennem lammutamist mõne teadjama venna asja uurima
Jah oleneb nüüd mida lammutada. See millest mina rääkisin eeldab vaid klapikambrikaane eemaldamist ja klapivahede kontrolli jm, mis teadagi on rutiin hooldus, mis ehk ei eelda mainitud venna otsimist.

Mainitud 81 aasta ratta juures peaks seda tegema pakun, et 5-6000km tagant... me räägime nüüd nö manuali intervallist. Kui tihedalt seda tegelikult tehakse... oleneb omanikust ja lisaks sõltub... eks aja jookul tekivad konkreetse rattaga kogemused, et kui iga 5k tagant on kontrollitud ja vahed iga kord ok, siis saab ju lõpuks seda intervalli nihutada, aga see eeldab oma mootori tundmist veidi.

ps..mainitud kogenud kõrv muidugi abiks, mis alati eksimatult hääle järgi vea tuvastab (eriti olukorras, kus mitu erinevat sõlme kõrvuti töötavad), oleks palju lihtsam tõesti.

Kk

Postitatud: 17 Jaan 2006, 17:27
Postitas jyrgen168
kas teist teadjatest vendadest oleks nõus tulema lõuna eestisse pea argu piiri äärde seda kontrollima??
või äkki teate siin lähemal kedagi??

Postitatud: 08 Juun 2008, 00:47
Postitas Panthera

Ei hakanud uut teemat tegema.
Poker Run-i ajal hakkas nukakett hirmsasti kõrisema.
Kas on võimalik Honda CBR 600F -il nukaketti ise pingutada?
Kus asub nukaketi pinguti?

Rainer


Postitatud: 08 Juun 2008, 01:56
Postitas Maurus

Panthera ütles!

Ei hakanud uut teemat tegema.
Poker Run-i ajal hakkas nukakett hirmsasti kõrisema.
Kas on võimalik Honda CBR 600F -il nukaketti ise pingutada?
Kus asub nukaketi pinguti?

Rainer

Tead Rainer seda küsi Jussike-se käest temal oli 600f ja tema kõrvaldas enda rattal selle mure kuidagi!! :wink:


Postitatud: 08 Juun 2008, 10:18
Postitas madone

Otsing on ikka vahest hea asi...

Palun: http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?t=19709

Samas... kuna sul on 92 aasta CBR siis pakun, et mine poodi uue nukaketi pingutaja ning keti enda järgi :)

Ennem muidugi võta lahti ja mõõda kõik üle kas on üldse vaja.. äkki on see klõbin hoopis millestki muust? Klapivahed või jumal teab..


Postitatud: 08 Juun 2008, 11:06
Postitas Margusxx

automaatpingutit saab ka natuke tagant aidata, aga muidugi mõistuse piires, mina keevitasin lihtsalt pinguti natuke (1cm) pikemaks ja panin vedrule ühe seibi alla, aitas ka.


Postitatud: 08 Juun 2008, 13:31
Postitas Panthera

Seda modimist ma lugesin ... Modimise abil saan ma tiksumise ära ...
Kuid see on lausa jube kõrin :?
Okei ...
Uurin kasutaja Jussike -se käest ...

Tänud :)


Postitatud: 08 Juun 2008, 14:18
Postitas mx77
Margusxx kirjutas:

automaatpingutit saab ka natuke tagant aidata, aga muidugi mõistuse piires, mina keevitasin lihtsalt pinguti natuke (1cm) pikemaks ja panin vedrule ühe seibi alla, aitas ka.

Kuulge olge nüüd normaalsed!!!

See automaatpinguti käik on ikka tehase poolt ette nähtud NORMAALSE keti kulumise kompenseerimiseks.
Kui nüüd üks sent otsa keevitada, siis peab see kett ikka täiesti omadega õhtul olema. Kas on mõtet riskida sellega, et nukakett puruks läheb? See remont on oluliselt kallim, kui nukaketi vahetus!

Ma ei hakka üldse rääkima sellest, et nukafaasid paigast ära lähevad aga selliste kulibinite jaoks on vist ratta korrasoleku kriteerium, et ta üldse käima läheb.


Postitatud: 08 Juun 2008, 16:14
Postitas Margusxx

need kulibinid oskavad oma kätega ka midagi teha, mis mõte sel foorumil oleks kui igale küsimusele oleks vastus, et osta uus ja pane külge, loe enne läbi millest jutt ja siis hakka keksima. Miks sinu arust pannakse dragidele ja racing ratastele manuaal pingutid? selleks et nukakraade paigast ajada ja nukaketti puruks lasta?


Postitatud: 08 Juun 2008, 16:32
Postitas mx77
Margusxx kirjutas:

need kulibinid oskavad oma kätega ka midagi teha, mis mõte sel foorumil oleks kui igale küsimusele oleks vastus, et osta uus ja pane külge, loe enne läbi millest jutt ja siis hakka keksima. Miks sinu arust pannakse dragidele ja racing ratastele manuaal pingutid? selleks et nukakraade paigast ajada ja nukaketti puruks lasta?

Sa oled ikka .... küll. OK

Racing ja drag mootoritel on manuaalpingutid sellepärast, et sellisite rapsakate juures mis nendel ratastel nukakett taluma peab võib automaatpinguti järele anda. Seda tehakase lihtsalt ettevaatusabinõuna.

Mitte ei keevitata reguleerimisulatusest väljas olevale pingutile järjekordne tükk juurde.


Postitatud: 08 Juun 2008, 16:51
Postitas Margusxx

ehh, ma ei viitsi vaielda sinuga, loe uuesti ja mõtle hästi järgi, sul miskit tabamata jäänud.


Postitatud: 08 Juun 2008, 16:58
Postitas mx77
Margusxx kirjutas:

ehh, ma ei viitsi vaielda sinuga, loe uuesti ja mõtle hästi järgi, sul miskit tabamata jäänud.

No seleta mulle lollile siis uuesti üle ja tee puust ja punaseks ette.


Postitatud: 08 Juun 2008, 18:17
Postitas Stern

Juhul kui keegi tahab HONDA CBR929RR nukaketipingutit vahetama hakata siis ise lükkasin paagi kõrvale, eemaldasin karpad ja kaheksase lehtvõtmega poldid lahti. Mingid padruni väiksemaks käiamised, kardaanid, pikendused ja painduvad otsikud ei aidanud. See saadanas on nii mootori ja raami vahel, kuhu normaalselt ligi ei pääse.


Postitatud: 08 Juun 2008, 18:39
Postitas spinna
Margusxx kirjutas:

ehh, ma ei viitsi vaielda sinuga, loe uuesti ja mõtle hästi järgi, sul miskit tabamata jäänud.

Mis siin ikka vaielda. Nuka ketil peab olema n lüli korral teatud pikkus x. Kui kett kulub, siis saab sama arvu lülide juures pikkusest x pikkus x+y kusjuures y-> lõpmatus. Kui pinguti max käik on ammendunud, siis on y saavutanud oma piirväärtuse ( tegelikult vist juba mõned ajad enne seda). Ma usun, et võidusõitjad kohe kindlasti ei modi pingutit selleks, et piirväärtusest üle minna. Pigem vahetavad keti varem ära.
See pinguti modimine lisatüki abil on samast valdkonnast nagu kulunud veoketil lüli vahelt ära võtmine : asi sellega korda ei saa. Põhiküsimus ei ole ju mitte keti pingutamises vaid tema õiges sammus.