1. leht 3-st

Vajan abi aku laadimisel...

Postitatud: 07 Mär 2006, 12:46
Postitas Tihver
Tervitus

Kas on kedagi, kes saaks reedeni laenata motika akulaadijat või laadida minu akut enda juures?

TÄNUD

Tihver

Postitatud: 07 Mär 2006, 12:54
Postitas Laisaar
tule võta, mul madaras on.


motopaks

Postitatud: 07 Mär 2006, 14:11
Postitas ural
Mis vahe on motika ja autoaku laadijal ?

Postitatud: 07 Mär 2006, 14:22
Postitas kris.
Akudel on erinevad sisetakistused. Tsikli laadija jaoks on autoaku sisuliselt lühis. Võibolla on mingeid muid (olulisemaid) põhjuseid veel ...
EDIT: ehk siis laadijad (odavad) reeglina ei reguleeri voolu, ehk piiravad ainult maksimumi. Auto ja tsikli akudele on max lubatav vool erinev.

terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light

Postitatud: 07 Mär 2006, 14:27
Postitas zombie
Minu aku peal on kirjutatud, et laadimisvool ei tohi ületada 1A. Võib-olla autoaku laadijad on tiba võimsad.

Postitatud: 07 Mär 2006, 14:59
Postitas Laid
mul on reostaadiga akulaadija. Kel vaja siis teab.

Postitatud: 07 Mär 2006, 16:03
Postitas Olts
Soovitatav laadimisvool on üldiselt ca 10% akumahtuvusest.

Siller: Nt 55Ah akut on normaalne laadida 5,5A-iga

Postitatud: 08 Mär 2006, 21:42
Postitas Tihver
Teema kinni. Sain Motopaksu käest laadija ja aku juba laeb...

Postitatud: 08 Mär 2006, 23:07
Postitas project
aga tsikli(uuemate) ja auto akud muidu on mõlemad 12v jah? küsisin kohalikust poest aku laadijat tsiklile ja siis ta nagu n. pihku laadija millel oli võimalik vahetada 6 ja 12 vahel... et kui tsiklile siis 6v. mis ta polnud siis piisavalt kursis asjadega või olen mina see kes midagi sassi ajab? mu zr550el olev aku peaks 12v olema... nii palju kui netist uurind olen.
Et kui keegi vitisib, siis võiks valgustada mind natuke nende voltide osas.

Postitatud: 09 Mär 2006, 08:45
Postitas Freaksmart
project kirjutas:
aga tsikli(uuemate) ja auto akud muidu on mõlemad 12v jah? küsisin kohalikust poest aku laadijat tsiklile ja siis ta nagu n. pihku laadija millel oli võimalik vahetada 6 ja 12 vahel... et kui tsiklile siis 6v. mis ta polnud siis piisavalt kursis asjadega või olen mina see kes midagi sassi ajab? mu zr550el olev aku peaks 12v olema... nii palju kui netist uurind olen.
Et kui keegi vitisib, siis võiks valgustada mind natuke nende voltide osas.
Vanemate tsiklite (jawa 360, 634 näiteks, mõned IZ´id) elektrisüsteem on 6v. Tänäpäeval on absoluutne enamus ikka 12v.
Laadija millel saab ümberlülitada 6v ja 12v on lihtsalt universaalsem.

Postitatud: 09 Mär 2006, 11:36
Postitas Torpedo
Paljudel odavatel laadijatel on peal ka kiri, et ei tohi laadida alla 20Ah akusid. Ehk siis tsiklitele ei sobi. Liiga tugev laadimisvool heal juhul lihtsalt keerab aku kiiresti nässu, halvemal juhul - kuna laadimisel tekivad akus gaasid - võib aku ribadeks ka lasta.

Postitatud: 09 Mär 2006, 16:08
Postitas project
no laadija igatahes miski 300 eegune ja aku täisolekut näitavate tulukestega, loodan et ajab asja ära... aku aasta vana(tegelt vist väga ei vajagi laadimist?). et muud ma laadijat ostes jälgima ei pea kui et oleks 12v ja ei oleks peal kirjakest selle 20aH'ga

Postitatud: 09 Mär 2006, 16:15
Postitas tedre
kui koolis sai käidud ja teoorijaid tehnikavärgist põhjalikult õpitud siis kulus pealuu sisse selline reegel:
akut laetakse 1/10 nimimahutavusest e. kui aku on 10 Ah, siis laadimisvool võib olla 1 A

Postitatud: 09 Mär 2006, 16:33
Postitas Torpedo
Tean omast katsetusega kindlaks tehtud kogemusest, et kui aku on tühi, siis 6A voolutugevuse reguleerimisvõimaluseta odav laadija annab peale laadimisvoolu 5-6A ja sealjuures on täiesti ebaoluline, kas aku on 4Ah või 100Ah. Lihtsalt 4Ah aku kooleb. Märgistusega (<20Ah) ja märgistuseta odavate laadijate ainus erinevus seisneb selles, et märgistuseta laadija tootja on võimalik hiljem kohtusse kaevata, märgistusega laadijaga aku nässu keeramise puhul on tegemist "ebasihtotstarbelise kasutamisega" ja kasutaja on ise süüdi. Tsikliakude laadimiseks on kindlasti vaja kas
a) voolutugevuse reguleerimisvõimalusega või
b) spetsiaalselt väikese mahutavusega akude laadimiseks mõeldud või
c) sellist laadijat, mille juhendis on kirjas, et võib laadida ka tsikliakusid ja et laadija ise valib sobiva laadimisrezhiimi.

Seda ka veel, et seisvat akut soovitatakse laadida iga kuu, et vältida isetühjenemist ja selle läbi plaatide sulfateerumist ehk teiste sõnadega aku nässustumist.

Postitatud: 09 Mär 2006, 16:33
Postitas Mix
tedre kirjutas:
laetakse 1/10 nimimahutavusest e. kui aku on 10 Ah, siis laadimisvool võib olla 1 A
:lol: :lol: :lol:
Ja mis Sa uut kirjutasid? :lol:
eespool oli juba juttu, et 10% aku mahtuvusest ja see ongi ju 1/10...

Postitatud: 09 Mär 2006, 21:25
Postitas Olts
Kui juba laadijat ostma hakata, siis tasuks valida voolutugevuse reguleerimisvõimaluse ja kindlasti ka ampermeetriga varustatud laadija, mis annaks nii 6V kui 12V pinget. See paarsada lisakrooni väärib kindlasti maksmist, kuna siis pole hiljem seda ohtu et mingit akut laadida ei saa.

Postitatud: 09 Mär 2006, 21:59
Postitas project
kas keegi oskaks soovitada siis mingit laadijat 300-400 ringis mis oleks väga kasutaja sõbralik (loe: teeks suure osa töö muu eest ära... reguleeriks neid ampreid ja võibolla ka pinget? minu eest, kui see üldse võimalik on).

kuskil oli mingi laadija ka mis tegi absoluutselt kõik su eest ära aga see oli vist 800 eek, mis natuke palju.

Postitatud: 09 Mär 2006, 22:16
Postitas AzA
project kirjutas:
kuskil oli mingi laadija ka mis tegi absoluutselt kõik su eest ära aga see oli vist 800 eek, mis natuke palju.
palju sul uus aku maksab? aga järgmine uus aku?
Osta see optimate ära ja unusta igasugune akundus :)
http://www.motopood.ee/pood/default.php ... 07_140_119

Link on näitlik.

Postitatud: 09 Mär 2006, 22:29
Postitas project
nojah, eks vaatab, üht teist sõidu varustust vaja ka veel osta. aga kui keegi teab omast käest veel mingit asjalikku laadijat siis ei ütle infost ära.

Postitatud: 09 Mär 2006, 22:32
Postitas Piipz
noh, sai siin ühte surnud akut proovitud laadida. vist oli liiga surnud. optimate ütles küll, et laadis täis ja näitas rohelist tuld, paar korda sai starterit antud ja juba tühi... aga see oli rohkem, kui eelmise laadijaga :)

Postitatud: 09 Mär 2006, 22:47
Postitas Torpedo
project kirjutas:
kuskil oli mingi laadija ka mis tegi absoluutselt kõik su eest ära aga see oli vist 800 eek, mis natuke palju.
No mina hankisin endale laadija 6/12/24V, 6 erinevat laadimisrezhiimi ja täkk ja kõik kellad ja viled peal ja selle letihind oli 3200.- :P Aga see on esimene laadija, mis tõepoolest mind üheski olukorras hätta ei jäta. Samas laadija valimisel ma alla tonni küll ühtki tõsiseltvõetavat isendit ei kohanud.

Postitatud: 09 Mär 2006, 23:17
Postitas Ronk
Tihver kirjutas:
Teema kinni. Sain Motopaksu käest laadija ja aku juba laeb...
... ja kohe juttu jätkub kauemaks. :roll:

Postitatud: 10 Mär 2006, 07:14
Postitas piiks
project kirjutas:
kas keegi oskaks soovitada siis mingit laadijat 300-400 ringis mis oleks väga kasutaja sõbralik (loe: teeks suure osa töö muu eest ära... reguleeriks neid ampreid ja võibolla ka pinget? minu eest, kui see üldse võimalik on).

kuskil oli mingi laadija ka mis tegi absoluutselt kõik su eest ära aga see oli vist 800 eek, mis natuke palju.
Minu Optimate on 2 akut surnust üles äratanud. Mis oleks vastasel juhul tähendanud poodi minekut ja sinna väheamalt 1600.- jätmist. Kolmas oli päris surnud.
Lisaks Optimate rohelisele tulele tasub ka võimalusel mõõta ära aku järelejäänud mahtuvus. On selline tester olemas, maksab ca 4000.-

Postitatud: 31 Mär 2006, 16:04
Postitas project
no laenasin naabri käest mingise vanema akulaadija. ühendasin taha ja nüüd aku siis suriseb seal keldris. 4-5 tundi soovitas laadida, ise ta muutis miski tugevuse ka seal vastavaks(teab et laen tsikli akut). A küsida tahtsin seda, kas ampermeetri näit 4 on normaalne?
E: a see 10% asi. ma manualist vaatasin et Battery 12vah, FB12A-A oli kirjas. teie jutu järgi siis peaks ampermeetri osuti olema 1.2 A peal onju? muide, natuke on langenud ka see ostusi.. nüüd nati alla 4

Postitatud: 31 Mär 2006, 16:15
Postitas ats97
Ära "keeda" oma akut, seda on ikka liiga palju! ürita ikka vähemaks keerata sinna 1A kanti ikka muidu keerad ise oma aku tuksi!

Postitatud: 31 Mär 2006, 16:17
Postitas project
võtsingi just elektrivoolust välja. 20 minti sai laetud :/
E: noh keerasin nõksu väiksemaks ja nüüd on 0.5A(silma järgi ütleks et isegi 0.4) , kas laen siis sellega või peaksin muu akulaadija otsima. rohkem seda tugevust kruttida ei saa, ülejäänd astmed kõik suuremad. ehk siis valik kas 3A või 0.5A

Edit2: Olgu, vajan natukene abi. Ma ei tea absoluutselt akudest midagi ja naabriga konsulteerides sain jälle midagi huvitavat teada, et akul tuleb need korgid maha keerata. Ok, lähen koju ja ~6 korki vahivad vastu... keeran siis ühel mitukend tiiru ära aga asi ei liigu, tõmbamine ka mingit tulemust ei andnud. Läksin tagasi naabri juurde ja siis ta jõudis järeldusele et võibolla on siis selline aku millel ei ole muud vaja teha kui juhtmed taha ja kõik. Aku küljepeal väljub ka kaanest voolik, ta arvas et see asendab siis seda korkide maha keeramist. Nüüd tahaks teie arvamust kuulda, enne kui vooluvõrku tagasi lülitan. Et kas need korgid ikka käivad kuidagi maha ja kui jah siis kuidas, või teeb see voolik siis vastava töö ära (õhuvahetus ja ei lase asjal surve all ribadeks lennata). See asi ka veel et külje peal märgitud min ja max aga vedeliku piiri ma seal kuskil muidugi ei näe. Aku kohta suurt rohkem ei oska ka öelda kui et asi on Varta oma ja eelmine omanik ostis väidetavalt selle 1(nüüdseks kuni 2)aastat tagasi. Aku ise on motika küljes veel(klemmid muidugi lahti ühendatud) kuna ei suutnud seda sealt maha saada, ei leia kust ta ratta külge kinnitatud on. Ning kui võimalik siis ma jätakski ta sinna peale, aga kui osutub mahavõtt vajalikuks, et näha mis tasemel vedelik on, siis on ka selles osas näpunäitad oodatud.
Tänan kuulamast ja jään tagasisidet ootama.

Postitatud: 31 Mär 2006, 17:52
Postitas davidsoniharald
Korkidega on nii, et võta mingid peente otstega näpitsad vms ja tõmba nendega korgid ükshaaval maha. Ettevaatust, et hapet endale ega millelegi peale ei aja. Samas on ka võimalus olemas, et nad ikkagi maha ei käi, paljudel auto akudel niimoodi. Siis las nad olla.

Korgid eemaldatakse sellepärast, et laadimise ajal eraldub akust vesinikku, mis õhuga õiges vahekorras võib väga kergesti süttida ja tõepoolest lendab aku vastu taevast selle peale. Ole hästi ettevaatlik laetava aku juures sebimisega, suits ees kindlasti ei soovita. Samuti väldi igasugu sädet klemmidel. Parem on kui ühendad alguses laadija klemmid akule ja alles seejärel lülitad laadija vooluvõrku.

Vedelikuga on niiviisi, et kui akut natuke kallutad peaks ikka natuke paistma. Kui min ja max märkide vahel, siis ok. Kui mitte, siis lisa destileeritud vett, saab osta igast bensukast "akuvee" nime all.

Laadimisvoolust: väiksema vooluga võib akut laadida, suuremaga soovitavalt mitte. Kui sinu aku laadimisvool on arvestuslikult 1,2 A siis 3A on ikka palju mis palju. Kui laed väiksema vooluga, siis laadimise aeg lihtsalt pikeneb. Otsi ehk kuskil Varta vms kodulehel on olemas mingi kalkulaator kus saab arvestada mahtuvuse/laadimisvoolu/laadimise aega.

Edu Sulle:)

Postitatud: 31 Mär 2006, 17:59
Postitas project
Soovitati ka sellist varjanti et auto aku pealt käima ja siis lasen töödata või sõidan ringi mõnda aega(ringi sõitmis võimalus kahjuks puudub) ja siis pidavat genekas aku piisavalt ära laadima. Oskab keegi kommenteerida?

Postitatud: 31 Mär 2006, 18:05
Postitas davidsoniharald
Seda autoga laadimise varianti eriti ei soovitaks. Nimelt kui aku täitsa tühi, siis mõtle kaua sa sõitma pead autoga et aku laetud saaks...? Teiseks auto aku mahtuvus ikka palju suurem(mõnel üle 100Ah) ja laadimisvool ka palju suurem, nii et võid lihtsalt oma aku ära rikkuda.

Pane väikse vooluga laadima ja küll ta korda saab:)

Edu:)

Postitatud: 31 Mär 2006, 18:07
Postitas ats97
"Soovitati ka sellist varjanti et auto aku pealt käima ja siis lasen töödata või sõidan ringi mõnda aega(ringi sõitmis võimalus kahjuks puudub) ja siis pidavat genekas aku piisavalt ära laadima. Oskab keegi kommenteerida?"

See on küll loll soovitus! Kui aku ikka tühi, siis peab ikka väga pika sõidu tegema selleks, et aku täis saaks! Lihtsam ju ikka akulaadijaga seda teha - pane see 0,5A ja las laeb (tark ei torma :wink: )!