1. leht 1-st

Kas kohe kevade esimene laks?

Postitatud: 08 Apr 2006, 18:24
Postitas eux
Mis toimus täna umbes kella üha päiku Viljandi mnt. ja Valdeku tn. ristil? Ise nägin seal kahte seisvat tsiklit ja yhte lükati just pakikasse, lisaks seisis liinibuss risti keset ristmikku ja vilkurid olid kohal. Väga paha kui kevad kohe laksudega algab.

Postitatud: 08 Apr 2006, 18:48
Postitas nsr125
matsust ei tea, küll aga pole see kahjuks esimene õnnetus see aasta tsikliga...
kiiret paranemist ( nii tsiklile kui juhile ) :wink:

Postitatud: 08 Apr 2006, 20:35
Postitas andreas
küsimus et mis värvi see tsikkel oli mis oli teinud avarii kuna mul üks tuttav söidab ka seal kandis :? aga igastahes ohutud liiklemist kõigile 8) ja muidugi paranemist avarii teinud sikkli mehele 8)

Postitatud: 08 Apr 2006, 22:03
Postitas Gilera 180
Tõesti oli see antud tsikliga ja sel kevadel esimene sõit. Kannatanu oli mu töökaaslane, kellega pidime täna koos sõitma minema. Kuna kutt sai päris tugevalt põrutada, siis seletused olid suht segased. Vähemalt selge on see, et mõlemad nii buss kui Yamaha R1 sõitsid suunaga Tallinna poole. Kuna buss oli sõitnud~40km/h, siis oli tsiklivend otsustanud bussist mööduda. Enne manöövri algust bussijuht suunatuld ei olnud näidanud. Kui nad olid olnud kohakuti, oli buss laksust vasakule pööranud, et suunduda Valdeku tn.-le. Kuna antud ristmiku keskel on palju lahtist peenikest kruusa, siis pärast järsku pidurdamist oli masin hakanud vibama ja kaldus vastu bussi esiotsa. Tulemuseks oli töökaaslase libisemine asfaldil ja maandumine poriloigus. Aga ratas pani omasoodu metsa poole ~60m. Hävis kogu gondel, piduri- ja käigupedaal, tuled ja kellad. Töökaaslase viisin traumapunkti, kus tuvastati raske põrutus ja rangluu nihestus. Suured tänud tundmatule bikevennale kes peatus ka sündmuskohal ja andis lahkelt infi remondikohtade kohta. Eks paistab, millega see avarii lõpeb, sest kumbki juht end süüdi ei tunnistanud.

Postitatud: 08 Apr 2006, 23:24
Postitas stonefree
Gilera 180 kirjutas:
Tõesti oli see antud tsikliga ja sel kevadel esimene sõit. Kannatanu oli mu töökaaslane kellega pidime täna koos sõitma minema. Kuna kutt sai päris tugevalt põrutada siis seletused olid suht segased. Vähemalt selge on see, et mõlemad nii buss kui Yamaha R1 sõitsid suunaga Tallinna poole. Kuna buss oli sõitnud~40km/h siis oli tsiklivend otsustanud bussist mööduda. Enne manöövri algust bussijuht suunatuld ei olnud näidanud. Kui nad olid olnud kohakuti oli buss laksust vasakule pööranud, et suunduda Valdeku tn.-le. Kuna antud ristmiku keskel on palju lahtist peenikest kruusa siis pärast järsku pidurdamist oli masin hakanud vibama ja kaldus vastu bussi esiotsa. Tulemuseks oli töökaaslase libisemine asfaldil ja maandumine poriloigus. Aga ratas pani omasoodu metsa poole ~60m. Hävis kogu gondel, piduri- ja käigupedaal, tuled ja kellad. Töökaaslase viisin traumapunkti kus tuvastati raske põrutus ja rangluu nihestus. Suured tänud tundmatule bikevennale kes peatus ka sündmuskohal ja andis lahkelt infi remondikohtade kohta. Eks paistab millega see avarii lõpeb, sest kumbki juht end süüdi ei tunnistanud.
see avarii lõhnab jah sitasti. Omast kogemusest võin kinnitada, et linnaliini bussijuhid on tihti ühed hoolimatud liiklejad. Suuna mittenäitamine (välja arvatud peatusest välja sõidul) suht tavaline. Jalakäijatele sitta nad teed annavad, ise vaata kuidas eest ära saad. Ilmselt on neil palju sebimist, et graafikus püsida.


Kahju mehest, hooaja esimene sõit ja tsikkel osaliselt pees ... :evil: Ma loodan, et see polnud see sama (vist punane) R1 kellele ma peterburgi maanteel pärastlõunal käppa viskasin.
Loodetavasti kindlustus maksab. Isegi kui bussijuht näitas vasakut suunatuld ei tohtinuks ta enne vasakule keerata kui teine on möödasõidu lõpetanud.
Ohutut liiklemist!

Postitatud: 08 Apr 2006, 23:38
Postitas korke
kui ta sõitis alas kus ei tohi mööda sõitu teha siis jääb kahjuks tsikkel süüdi :(

Aga ette keeramisi on praegu julmalt !!!!!!

Postitatud: 08 Apr 2006, 23:52
Postitas tige päkapikk
Oh , ega siin vist muu ei aita , kui tuleb teha kampaania - tsikklimehele ettekeerajale kaigast ! :twisted:

Postitatud: 09 Apr 2006, 00:12
Postitas korke
Eks me ise ka selles süüdi ole :)
Tüüpiline viga on see ,et kui sõelume ning tuleme teise ritta mõne auto tagant kus paistab tühjus. See aga kes keerab ette oli eelnevalt vaadanud . Ei ole kedagi vasakul siis suunab pilgu ette ja hakkab sooritama rea vahetust :) Tüüpiline ette keeramine. Signaal on tavaliselt aidanud aga vahest on ka põlevaga autole vastu mindud selle pärast.
tige päkapikk kirjutas:
Oh , ega siin vist muu ei aita , kui tuleb teha kampaania - tsikklimehele ettekeerajale kaigast ! :twisted:

Postitatud: 09 Apr 2006, 04:42
Postitas remy
Ettekeerajad jagaks kahte gruppi:
• hajameelsed ettekeerajad (vahivad uimaselt ringi, mõtlevad mida ämm eile ütles ja ei pane liiklust tähele)
• vaenulikud ettekeerajad (ei lase sind nimelt mööda ja enamasti hakkavad foori taga mootorrattaga võidu tegema)

Millest siis tuleb selline (uimaste) ette keeramine... kas on loogiline oletada, et nad ei ole ise tsikklimehed ja sellest tulenevalt ei oska arvestada kui kiirelt mõni võimeka ratas võib oma asukohta muuta - või nad tõesti ei näe üldse midagi ümberringi...

Postitatud: 09 Apr 2006, 08:07
Postitas Gilera 180
korke kirjutas:
kui ta sõitis alas kus ei tohi mööda sõitu teha siis jääb kahjuks tsikkel süüdi :(

Aga ette keeramisi on praegu julmalt !!!!!!
Töökaaslane ( kannatanu ) helistas kohe peale õnnetust mulle ja palus abi. Võtsin töökohast bussi ja sõitsin sündmuskohale. Sõitsin Lasnamäelt Viljandi mnt.-le Nabala kaudu, et näha millised keelud ja piirangud antud kohas olid. Möödasõidu keeldu ei olnud, asfaldil oli katkendjoon ( ka ristmikul ), lubatud kiirus oli 70 km/h. Nii et kudagi ei tahaks uskuda, et tsiklimees süüdi jääb.

.

Postitatud: 09 Apr 2006, 08:11
Postitas Kuki
Kiiret ja valutut paranemist asjaosalisele.

Postitatud: 09 Apr 2006, 09:07
Postitas hannes
Gilera 180 kirjutas:
Möödasõidu keeldu ei olnud, asfaldil oli katkendjoon ( ka ristmikul ), lubatud kiirus oli 70 km/h. Nii et kudagi ei tahaks uskuda, et tsiklimees süüdi jääb.
Sellisel juhul on mõlemad süüdi.
Liikluseeskirja 12. peatükk:
§132. Enne möödasõidu alustamist peab juht veenduma, et:
1) ükski tema järel sõitev juht pole alustanud temast möödasõitu;
2) ees sõitev juht pole andnud vasaksuunamärku;
ja
14. peatükk
§156. Pöörates vasakule või tagasi peab rööbasteta sõiduki juht andma teed juhile, kes sõidab vastassuunast otse või paremale või on temast möödasõidul.
Iseasi on, kui keegi pealtnägija tunnistab, et bussijuht ei näidanud suunda vasakut pööret tehes.
Kahjud hüvitatakse vastastikku 50% ulatuses.
Omal oli mõni aeg tagasi selline laks, küll autoga.

Aga tsiklimehele kiiret paranemist. Ja tsiklile ka.

Postitatud: 09 Apr 2006, 09:09
Postitas Olts
Tõenäoliselt peaks bussijuht isegi siis süüdi jääma, kui seal möödasõidukeeld oleks kehtinud. Omal sarnane olukord olnud, kus "süüdimatu" rekkamees mulle peale keeras, õnneks olin sedapuhku autoga. Süüdimatu seepärast, et mees väitis et EI SAA süüdi olla, kuna tema 35 aastat juba rooli keeranud :wack: Mina olevat hirmsa lennuga tagant tulnud ja seepärast ta mind ei näinud. Tegelikult sõitsin kiirushoidjaga ca 60 km/h. Sedapuhku seletas kahjukäsitleja asja nii, et isegi kui mina tulin sealt 100-ga ja politsei seda tuvastab, saan mina karistada kiiruseületamise eest, tema aga liiklusõnnetuse põhjustamise eest, sest õnnetuse põhjustas tema manööver. Toodi veel selline ekstreemne näide, kui purjus juhile peateele ette keeratakse, siis süüdi on ettekeeraja, kuna purjus juhi joove ei mänginud õnnetuses mingit rolli, küll saab ta karistada joobes juhtimise eest, kui õnnetust uurib politsei.

Õnnetuses osalenule kiiret paranemist ja sujuvat suhtlemist kindlustusega.

Postitatud: 09 Apr 2006, 12:18
Postitas PsychoDad
Minule on kaks korda küljelt peale keeratud (autoga). Kord vasakult, kord paremalt poolt. Mõlemal korral olin mina kannatanu.
Manöövrit sooritav juht peab veenduma oma manöövri ohutuses. Juhul, kui temast on alustatud möödasõitu, peab ta laskma teisel manöövri lõpetada.

Antud juhul ta seda ei teinud.

Postitatud: 09 Apr 2006, 12:35
Postitas hellish
Neid õnnetuste teemasid lugedes ei julgegi kunagi tsiklile üle minna ja isegi rolleriga ei julge enam sõita.

Igatahes kiiret paranemist mõlemale.(rattale ja juhile)

Postitatud: 09 Apr 2006, 16:48
Postitas Martin256
Tsikkel võiks ikka ka vaadata, et enne ristmiku möödasõidule ei läheks. Arukas juht ei tee seda kunagi. Bussijuhti võib ju kaikaga peksta, aga kes ikka saab väita, et ta suunda ei näidanud. Enamik juhtidest teeb seda automaatselt ja nõuab ajude liigutamist, et käsi suunakangist eemale hoida. Küll on see Raku buss sopane ja ei pruugi kohe tuld märgata.

Postitatud: 09 Apr 2006, 22:41
Postitas bikefan
hannes kirjutas:
Gilera 180 kirjutas:
Möödasõidu keeldu ei olnud, asfaldil oli katkendjoon ( ka ristmikul ), lubatud kiirus oli 70 km/h. Nii et kudagi ei tahaks uskuda, et tsiklimees süüdi jääb.
Sellisel juhul on mõlemad süüdi.
Liikluseeskirja 12. peatükk:
§132. Enne möödasõidu alustamist peab juht veenduma, et:
1) ükski tema järel sõitev juht pole alustanud temast möödasõitu;
2) ees sõitev juht pole andnud vasaksuunamärku;
ja
14. peatükk
§156. Pöörates vasakule või tagasi peab rööbasteta sõiduki juht andma teed juhile, kes sõidab vastassuunast otse või paremale või on temast möödasõidul.
Iseasi on, kui keegi pealtnägija tunnistab, et bussijuht ei näidanud suunda vasakut pööret tehes.
Kahjud hüvitatakse vastastikku 50% ulatuses.
Omal oli mõni aeg tagasi selline laks, küll autoga.

Aga tsiklimehele kiiret paranemist. Ja tsiklile ka.
Samas ütleb § 135. Mööda sõita ei tohi:

* ristmikul ja ristmiku vahetus läheduses sellele suubuval teel, välja arvatud selline ristmik, kus teistest suundadest lähenevad juhid peavad andma teed;
* raudteeülesõidukohal ja selle vahetus läheduses enne ülesõidukohta;
* reguleerimata ülekäigurajal;
* piiratud nähtavusega teelõigul.

Mine sa võta kinni...

Srry, kui sain valesti aru ja tegemist polnud ristmikuga....

Aga juhile head paranemist.... :wink:

Postitatud: 09 Apr 2006, 23:31
Postitas hannes
bikefan kirjutas:

Samas ütleb § 135. Mööda sõita ei tohi:

* ristmikul ja ristmiku vahetus läheduses sellele suubuval teel, välja arvatud selline ristmik, kus teistest suundadest lähenevad juhid peavad andma teed;
* raudteeülesõidukohal ja selle vahetus läheduses enne ülesõidukohta;
* reguleerimata ülekäigurajal;
* piiratud nähtavusega teelõigul.

Mine sa võta kinni...

Srry, kui sain valesti aru ja tegemist polnud ristmikuga....

Aga juhile head paranemist.... :wink:
Vot just, mine võta kinni. Ma ka arvasin, et tegu oli ristmikuga, kus ma ära vasakule tahtsin keerata, kui üks tegelane külje pealt sisse lendas. Aga millegipärast seda ristmikuks ei loetud :( Ja nagu Gilera 180 kirjutas, et asfaldil oli katkendjoon (ka ristmikul), nõnda ka minu juhtumi puhul. Aru ma ei saa...

Postitatud: 10 Apr 2006, 00:04
Postitas -joel
ei hakka fleimi teikitama, aga isegi mitu korda juhtunud, et bussijuht ees ei näita suunda kui hakkab pööret tegema :twisted: ja juba pööret tehes tuleb meelde ja paneb suuna sisse :twisted: , jah õnneks mina autoga olin neil kordadel ja juba varakut pidurit tallasin. :lol:

õppeetnud siis minul selline et bussidest alati eemal hoida, vähemalt tallinna linna transpordist, kus bussijuhid alamakstud.

aga tsiklimehele jõudu paranemisel ja loodame et bussijuht jääb ikka süüdi, kui suunatuli ei põlenud.

Postitatud: 10 Apr 2006, 00:05
Postitas stonefree
aru ma ei saa kuidas te load saite :D

Peateel või reguleeritud ristmikul sõida mööda kui tahad -- keegi ei keela. R1-ga peaks möödasõit umbes sekund aega võtma. Korraks gaasi ja vuhh möödas oledki.
Tegelt mulle jäi mulje, et bike hoopis üritas bussi kõrval sõites bussist ette jõuda. Antud juhu teeb keerulisemaks see, et nagu ma aru sain tegi biker sõiduvea ja tuli bussile külge, mitte vastupidi. Aga ei näe mõtet rohkem jahuda kui detaile ei tea.

Loodetavasti lahendub kõik hästi.

Postitatud: 10 Apr 2006, 12:03
Postitas Intruder
TAK'iga kokkupõrgates on alati peavalu rohkem kui tarvis. Vahet kui süüdi oled, tuttav põrkas küll autot juhtides bussiga kokku ja kogu keberniit kestis vist oma 6-kuud ja lüupus süü läks vist 50:50 jagamisele. Üldiselt mine Sirk'i juurde nõu küsima - tema büroos on targad tegelased koos.
Fleimi ka: meil kõigile kevad peas, kuid kas tõesti peab juba nüüd Pühapäeva päeval vabaduse pst mööda ridadevahel oluliselt kiiremini liiklustempost liikuma ja tagarattal sõitma, pole ju autojuhid veel harjunud selle suvise nähtusega ja õnnetused on kerged tulema.

Postitatud: 10 Apr 2006, 12:11
Postitas Kameeleon
Targemad ootavad kuni auto- ja bussijuhid on ratastega harjunud.... :D

Postitatud: 10 Apr 2006, 12:16
Postitas loodusevingerpuss
Kameeleon kirjutas:
Targemad ootavad kuni auto- ja bussijuhid on ratastega harjunud.... :D
mina arvan hoopis et julge pealehakkamine on pool võitu

Postitatud: 10 Apr 2006, 12:26
Postitas Kameeleon
loodusevingerpuss kirjutas:

mina arvan hoopis et julge pealehakkamine on pool võitu

...või pool suve ilma ratata...

Postitatud: 10 Apr 2006, 14:44
Postitas kris.
Offtopic? Ilmselt jah, kuid omamoodi "laks" seegi ...
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/1 ... d=12652416

terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light

Postitatud: 10 Apr 2006, 14:57
Postitas joel
bikefan kirjutas:
Samas ütleb § 135. Mööda sõita ei tohi:

* ristmikul ja ristmiku vahetus läheduses sellele suubuval teel, välja arvatud selline ristmik, kus teistest suundadest lähenevad juhid peavad andma teed;
Mina teeks hoopis selle lause teise poole rasvaseks...

Pole Tallinna inimene, aga kui ma nüüd õigesti ette kujutan seda avariikohta, siis seal Viljandi mnt. on peatee ja Valdeku otsas on "anna teed". Nii et Viljandi mnt. peal sõites võib vabalt seal ristmikul möödasõitu sooritada.

Postitatud: 10 Apr 2006, 15:14
Postitas AzA
paragrahv 135 sätestab ju ilmselgelt seda, et möödasõitu ei tohi hakata tegema lähenedes ristmikule, kus peab teed andma :)
Ainult idioot hakkaks möödasõitu tegema vahetult enne ristmikku, kui paremal ilutseb Anna Teed/Stopp märk või mis on ilmselgelt parema käe reegli ala.
Selle paragrahviga nüüd küll kotti ei tõmba.

Postitatud: 10 Apr 2006, 15:18
Postitas Kameeleon
joel kirjutas:
Pole Tallinna inimene, aga kui ma nüüd õigesti ette kujutan seda avariikohta, siis seal Viljandi mnt. on peatee ja Valdeku otsas on "anna teed". Nii et Viljandi mnt. peal sõites võib vabalt seal ristmikul möödasõitu sooritada.
Ristmikul nagu ka vöötrajal möödasõite ja rea vahetusi ei sooritata...

Kui juhtum seisneb sellises möödasõidus siis mnjahh ....

Postitatud: 10 Apr 2006, 15:24
Postitas joel
Erinevalt reguleerimata ülekäigurajal möödasõidust on teatud ristmikel möödasõit legaalne. Kas ka mõistlik, on iseküsimus.

Postitatud: 10 Apr 2006, 15:35
Postitas AzA
joel kirjutas:
Erinevalt reguleerimata ülekäigurajal möödasõidust on teatud ristmikel möödasõit legaalne. Kas ka mõistlik, on iseküsimus.
Igal ristmikul on möödasõit legaalne, kui tegemist ei ole ristmikuga, kus möödasõitja ja möödasõidetav on kõrvalteel või teekatte märgistus keelab vastassuunda sõidu või on möödasõidu keelu märk.
Ehk möödasõitu ei tohi teha lähenedes ristmikule, kus peatee on risti sõidusuunaga.
Raskem on asi parema käe reegli alas. Kuid siiski on sellisel ristmikul paremalt tulijal alati õigus, ehk peatee, seega parema käe reegli alas ei tohi ristmikule lähenedes või ristmikul teha möödasõitu. Isegi kui paremal on lage põld ja kedagi näha pole, ei tohi möödasõitu alustada, sest paremalt tulijale peab andma teed (paragraaf 135).
Iseasi on veel teekatte märgistusest tulenevad piirangud.

Tean raudselt seda, et pöörates ristmikule ei tohi sattuda vastassuuna vööndisse - sestap õppesõidukid sõidavadki justkui järelkärudega.
Muide ei tohi tsiklil oleva juhi peanupp ka kallutamisel vastassuuna vööndisse sattuda.
Peab täitsa uurima kuidas on otse sõites ristmiku ületamisel selle sättega.
Kuigi no kamoon - kui ma sõidan piki Pärnu-Tallinn maanteed, siis ei jõua ma iial jälgida, kas ma ristmikul mööda ei sõida juhuslikult va. juhul kui teekatte märgistus näitab teisiti või on määdasõidu keelu märk. Seal on ju mustmiljon kruusateedega ristmikku.

Möödasõit on igal juhul ainult ja ainult mööda sõitmine vastassuuna vööndi kaudu.
Kahe ja enam realisel teel mööda sõitmine on möödumine pärisuuna vööndi kaudu.

Kui too Viljandi maantee on 2 suunaline ehk ühes sõidusuunas on 1 pärisuund, siis oli tsklistil õigus sellest bussist mööduda vasakult, kui ta ei kaldunud vastassuunda. Ma ei leia kuskilt keeldu pärisuunas vasakult möödumise kohta.

§ 137. Pärisuunavööndis ei tohi* ees sõitvast sõidukist mööduda:

1) piiratud nähtavusega teelõigul, kui pärisuunavööndi sõidurajad pole tähistatud teekattemärgistega;
2) reguleerimata ülekäigurajal;
3) aeglustusraja, teepeenra või ühissõidukipeatuskoha teelaiendi kaudu. Nõue ei kehti möödumisel sõidukist, mis on vasak- või tagasipöördel.

§ 2
(35) Pärisuunavööndi all mõistetakse sõidukite ühes suunas liiklemiseks ettenähtud sõiduteed või selle osa. Kahesuunalise liiklusega sõidutee puhul mõeldakse pärisuunavööndi all sõidutee parempoolset osa, mida vasakult piirab liikluskorraldusvahend, selle puudumisel sõidutee mõtteline keskjoon. Sõidutee keskel samal tasandil asuvate trammiteede korral on suunavööndite eralduspiiriks trammiteede mõtteline keskjoon. Pärisuunaline trammitee kuulub pärisuunavööndisse.