1. leht 2-st
K: Kas sportsummutiga saab teh.ülevaatuselt läbi?
Postitatud: 25 Apr 2006, 20:57
Postitas musttank
pealkirjas olev küsimus ja kas bikel on ohutuled ja kuis neid kasutada (sisse lülitada) saab? mu ratas usast toodud, äkki mõni elektrik miskit näppind juba.
Postitatud: 25 Apr 2006, 21:11
Postitas loodusevingerpuss
helista ülevaatuspunkti, eks nemad teavad kõige paremini
Postitatud: 25 Apr 2006, 21:14
Postitas AzA
muhe
teise küsimuse vastus on: mootorrattastel ei ole vajalikud nn. ohutuled ehk, et vilguksid korraga kõik suunatuled.
summuti oleneb konkreetselt summutist või õigemini, mis nn. sportsummuti su rattal all on.
tark oleks lihtsalt ülevaatusele minna - sealt saab tegelt paarisaja krooni eest oma ratta ilmselged vead teada

samas võid naabri vasja ehk tuttava tsiklisti abi kasutada, aga kõige targem oleks mõnda tsikli hooldus punkti pöörduda ja paarisaja krooni eest konkreetseid vastuseid saada.
siin ajab igamees oma möla nii laiali valguva küsimuse peale.
aga ole hea, ära ilma lubadeta avalikku liiklusesse tüki

Postitatud: 25 Apr 2006, 21:29
Postitas sang
ohutulede olemasolu sõltub konkrteetsest mudelist, minu bemaril näiteks on ja vist päris mitmel teisel suuremal tsiklil kah.
summutiga on nii ja naa. kui viimati ülevaatuspunktis käisin, siis taat rääkis, et praegu nad veel ei kontrolli tsiklite heitgaase ja hääletugevust, sest vastavat tehnikat ei ole, aga kuna EL pidavat seda mingist hetkest alates nõudma, siis tekib tulevikus ka tehnika ja nõuded.
Nii et tõenäoliselt pääsed praegu oma sumpaga läbi, aga tulevikus E-märgistuse puudumisel mitte.
Postitatud: 25 Apr 2006, 21:30
Postitas musttank
Summuti teeb hullu häält, firmax on D&D, mingi usa staff on.
aga mis lubadest sa räägi sellest aru ei saa. Mul vanust 35 ja ratta load sain 1988 aastal. Aga TÜV tõesti veel pole.
Postitatud: 25 Apr 2006, 21:38
Postitas Julge
Ohutulede kohta juba said vastuse - ei pea olema.
Ja sportsumpsiga saad ka läbi. Endal on mingi Laser'i hirmus vali junn küljes ja selle peal väike kiri "for racing use only". Keegi ei küsinud midagi.
Aga Azale küsimus - mis vigu sa sealt teada saad?

Saad teada, et mingid tuled ei põle...? Minul käis tsikli ülevaatus (täiesti ametlikult ja ühtki tuttavat ei olnud) nii, et pidin ratta käima panema, näitama, et tuled, suunad ja pidurituli töötavad, ei mäleta täpselt, kas signaal ka ja see oligi kõik!
Fazer
Postitatud: 25 Apr 2006, 21:42
Postitas stonefree
ega nad vist eriti midagi teha ei saa kui just tagant tuld välja ei tule -- normatiive ja seadmeid esialgu pole. Aga eestist väljaspoole minnes võib sumpaga jama tulla. Ja ega ikka viisakas pole põrgulärmi tegeva sumpaga linnas sõita.
Ylevaatuses minu ninjat ei pannud nad käimagi kui õieti mäletan, vaatasid et tuled põlevad, VIN kood õige on ja peal istuda saab.

Postitatud: 25 Apr 2006, 22:05
Postitas AzA
to fazer: need vead saabki teada, et kas sumps kärab või ei kära - ehk ilmselgelt vead, mis konkreetsele arki mehele ei istu.
pidasin silmas, et väga raske või võimatu on öelda, kas konkreetne sportsummuti, konkreetsel rattal, konkreetsel kellaajal, konkreetse ülevaataja juurest läbi läheb.
väljendasin pisut ebatäpselt ennast
to musttank: see lubadeta teema - vabandan, aga eeldasin, et lubade omanik teab ohutulede kohta tsiklitel

Postitatud: 25 Apr 2006, 22:11
Postitas musttank
okitoki, vabandus vastu võetud

kui aus olla siis sai tehnikumi ajal viimati jawaga drivatud, siis tuli paus kuni tänaseni ja nüüd jess, rahakott lubas bike osta. BIKE ON PAREM KUI SEX, mitte et mu tydruk halb oleks aga kui ratta seljast mha ronid siis vibra on sees või on see algaja bikemehe kogemus.
Postitatud: 25 Apr 2006, 22:51
Postitas sepp
mul oli igatahes sumpsiga jama..aga läx õnnex...
taat ytles et istu rattale ja hoia täpselt ei mäleta... ntx 6tuh pööret,taat kolis siis taha pyti juurde oma tehnikaga,lasin vaikselt pöörded 3 tuhh peal, vaatasin yleõla,taadu vaatas otsa ja raputas pead... ytles et napilt saad läbi... olex ma seal 6 tuh peal hoidnud,siis olex kellad olnud mul

Postitatud: 25 Apr 2006, 23:51
Postitas Pira
Ega nad seal midagi vaadata saa, neil pole selleks tehnikat.
Minu kahel isendil, vaadati vin koodi, tulesid, pidureid (pidureid kontrollis nii et istus peale vajutas pidurit ja proovis jalaga lükata) lasi käima panna ja ütles päris hea, ei tea muidugi mida ta selle all silmas pidas ja enne kui putkasse läks jooksis tagasi et kontrollida kas kiivril ja kiivriklaasil on E tähis....
Kuid onu Susul küll vähe virises et esi klaas on tume (must,läbipaistmatu) aga samas kehitas õlgu ja kahtles kuna ma ütlesin et see ei ole esiklaas vaid kondel [Motobot: õige on "gondel"] pigem,, nii ta jättis selle teema sinna paika.
Kuid sinu sport sumpa kohta võin öelda et sumpsi müratase kontrolli aparaati neil küll pole nii et kui ta tuleb mingi vardaga sinu sumpa poole siis küsi kas sellega ikka mootorrattaid kontrollitakse et see ei pruuhi õiget asja näidata, kuna pole sellejaoks mõeldud. Kuid olen kuulnud et on selliseid (vana kool, vana kool) ülevaatajaid ja üritavad neid samu vardaid mis autolegi motikasse toppida.
Postitatud: 26 Apr 2006, 08:52
Postitas tommy
Ise käisin laupäeval ülevaatusel ja kontrolliti:
lähituled, kaugtuled, suunatuled, kummimuster, pidurid, kiivril visiiri läbipaistvust. Rohkem ei miskit
Postitatud: 26 Apr 2006, 09:35
Postitas cl
loetud punktides mõõdetakse mürataset küll, käisin eile oma imevaikse muruniitjahäälega rattaga sellises punktis, näit ületas napilt lubatu aga vormistati ülevaatus siiski ära.
cl
Postitatud: 26 Apr 2006, 09:47
Postitas Laid
Pira kirjutas:et kontrollida kas kiivril ja kiivriklaasil on E tähis....
See pole minu teada kuskil kirjas, et see peab olema. LE nõuab kinni rihmatatud kiivri olemasolu

Postitatud: 26 Apr 2006, 10:13
Postitas sepp
Pira kirjutas:Ega nad seal midagi vaadata saa, neil pole selleks tehnikat.
arvan et kui ei tea,siis ple mõtet vale inffi ka jagada. LAKI tänaval oli juba eelmine aasta vennal väga moodne kohvrike millega ta jalutas õue ja mõõtis taseme ära. vend oli veel nii pädev,et selle ylevaatuse putka ees ma sõitsin maja nurka,siis ta kamandas mu sealt eemale kuna seal pidi heli peegelduma maja seintest ja ta ei saa õiget tulemust.

Postitatud: 26 Apr 2006, 10:15
Postitas Piipz
Postitatud: 26 Apr 2006, 21:16
Postitas Pira
sepp kirjutas:Pira kirjutas:Ega nad seal midagi vaadata saa, neil pole selleks tehnikat.
arvan et kui ei tea,siis ple mõtet vale inffi ka jagada. LAKI tänaval oli juba eelmine aasta vennal väga moodne kohvrike millega ta jalutas õue ja mõõtis taseme ära. vend oli veel nii pädev,et selle ylevaatuse putka ees ma sõitsin maja nurka,siis ta kamandas mu sealt eemale kuna seal pidi heli peegelduma maja seintest ja ta ei saa õiget tulemust.

Räägin just seda mida mulle ülevaatuse punktis räägiti ja mis minuga konkreetselt juhtus. Tundub et siin foorumis on paljudel kombeks teisi kommenteerida, selle asemel et välja käia oma seik ja arvamus.
Ülevaatuse punktid on litsensiga eraettevõtted ja mõnes neist töötab siiamani selline muulane et hoia mütsi.
Postitatud: 26 Apr 2006, 21:34
Postitas Laid
Tähendab selle kiivri case võiks küll selgeks rääkida. Mina väidan, et E tähis ei ole Eestis nõutav. Kui keegi TÕESTAB teisiti oleks see väga tänuväärne tegevus.

Peace!
Postitatud: 26 Apr 2006, 21:50
Postitas Laur
Mul müra ei mõõdetud, kuna ratas vana ja kusagilt ei olnud lugeda palju sellel isendil lubatud on, müra mõõtmis seade oli olemas. Uuematel ratastel pidid detsibillid kirjas olema ja siis ka mõõdetakse!
Postitatud: 26 Apr 2006, 22:02
Postitas afs
Selle kiivri case kohta. Ma käisin kunagi (enne pikka vaheaega, mil mul praegust ratast polnud, st ütleme 5+ aastat tagasi) vana Jawaga ülevaatusel ja siis kontrolliti küll kiivri E-tähist. Minu arust, kui ma kollase Salvoga läksin, kästi mul tuua veel E-märgistusega kiiver, enne kui läbi sain. Öelda, et seaduse järgi nõutud oli ei julge.
Andestust, et rääkisin mitte summutit puutuval teemal.
Postitatud: 26 Apr 2006, 22:16
Postitas joel
Laid kirjutas:Tähendab selle kiivri case võiks küll selgeks rääkida. Mina väidan, et E tähis ei ole Eestis nõutav. Kui keegi TÕESTAB teisiti oleks see väga tänuväärne tegevus.

Peace!
Natuke OT, aga Eestis paraku kipub nende ülevaatuse värkidega olema, et seadus võib rääkida ühte asja, aga reaalselt on ülevaataja ikkagi kunn ja nõuab mida heaks arvab ja kui ei meeldi, siis võid ju alati minema jalutada ilma ülevaatuseta ometigi.
Heaks näiteks on selle kohta autode heitgaasinormid. Suruvad mingitele 20 a vanadele autodele oma 0.3/0.5% CO ja 100 ppm HC nõudeid peale, kuigi neil pole absoluutselt mitte mingit õiguslikku alust selleks ja ka ARK on seda tunnistanud.
Postitatud: 01 Mai 2006, 18:45
Postitas kanajuurikas
Laid kirjutas:Tähendab selle kiivri case võiks küll selgeks rääkida. Mina väidan, et E tähis ei ole Eestis nõutav. Kui keegi TÕESTAB teisiti oleks see väga tänuväärne tegevus.

Peace!
Kahjuks pean sind kurvastama vastupidise väitega. Kõik tehnonõuded on must-valgel kirjas.
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=949524
Mootorratas on siis L-kategooria sõiduk selle dokumendi kontekstis.
Kood: Vali kõik
Kood 117. Motokiiver
Nõuded: 1) motokiivrid peavad olema E-reegli nr 22 nõuetele vastavad ja E sertifitseeritud
Postitatud: 02 Mai 2006, 00:01
Postitas Piipz
osadel sumpsitootjatel on ka selline võimalus

ülevaatuse ajaks kruvid külge

Postitatud: 02 Mai 2006, 06:54
Postitas Laid
Väga viis

Postitatud: 11 Mai 2006, 10:33
Postitas bikefan
sang kirjutas:Nii et tõenäoliselt pääsed praegu oma sumpaga läbi, aga tulevikus E-märgistuse puudumisel mitte.
Milline see E-märgistus sumpadel on - tean, et E on tavaliselt mingi ringi sees, aga kas E järel on ka mingi number (mu kiivril on näiteks E13 - ringi sees)?
Postitatud: 11 Mai 2006, 14:34
Postitas 0tt
kui ma nüüd õieti mäletan, on mu cbr`i raamil kirjas mingi 90db @ 6000rpm või midagi taolist. Eks kui üle selle on siis läbi ei lasta, summuti on Micron.
Postitatud: 27 Mai 2006, 14:55
Postitas Dillinger
Kiiver on tsikkel?
Loogiliselt peaks kiivrit kontrollima sinises mees teeääres.
Tundub rohkem nagu mehe juurde kuuluma. Kui toon tsikli autokastis ja viin peale ülevaatust samamoodi, kas siis ka kiivrit kontrollitakse?
Tegelt peaks perearsti juures kiivri E serti kontrollima hoopis
Või peab tsikliga kaasas olema veel üks kiiver, mis on alaliselt pakika juures ja alati tsikliga kaasas? Või mu tsikkel ei saa läbi kui ma ise haige ja sõber oma tumeda klaasiga kiivriga läheb ülevaatust tegema?
(kuna mul on segaselt kombeks kirjutada siis selgitus: tehnoülevaatusel kiivri kontrollimine on ebaloogiline värk. Siis peaks ka kontrollima, kas mu alukad lasevad piisavalt õhku läbi ja kann hauduma ei lähe.)
Postitatud: 27 Mai 2006, 16:00
Postitas naasamma
Vastikud *******, kes tühjaks tehtud ja sportsumpsidega sõidavad. Mitu sentimeetrit see teie riista pikemaks teeb, et on vaja teiste elukeskkonda müraga reostada? Või on tähelepanuvajadus nii haiglaselt suur? Täna just läksid mul värava tagant sellised loomad läbi, õnneks kõrvaltänav ja väga sageli neid mööduma ei satu, samas on sellised tsiklid ju mitme kvartali kaugusele kuulda.
Valus hoolimatus.
Postitatud: 27 Mai 2006, 16:44
Postitas loonik
naasamma kirjutas:Vastikud *******, kes tühjaks tehtud ja sportsumpsidega sõidavad. Mitu sentimeetrit see teie riista pikemaks teeb, et on vaja teiste elukeskkonda müraga reostada? Või on tähelepanuvajadus nii haiglaselt suur? Täna just läksid mul värava tagant sellised loomad läbi, õnneks kõrvaltänav ja väga sageli neid mööduma ei satu, samas on sellised tsiklid ju mitme kvartali kaugusele kuulda.
Valus hoolimatus.
"Kõva sõna" arvamus arvestades siin foorumis pesitsevat kollektiivi. Riista teemadel ei hakka sinuga diskuteerima aga eks igal vorstil on kaks otsa. Mulle näiteks just meeldib tõsiste rataste karm hääl. Kuidagi poolik on suure mootoriga superbike või kroom ilma korraliku mootori jõrinata.
Huvitav, kas lähed tõmbad naabrile ka vastu kõrvu, kui see julgeb näiteks muruniitja käima tõmmata. Või veel hullem - mootorsaega küttepuid lõigata? Lennukeid ja ronge loobid ka kividega? Reostavad ju need elukeskkonda müraga vist kõige rohkem.
Kindlasti häiriks ennast samuti kui keegi päev läbi minu akna all tsikliga paarutaks aga see, et keegi värava tagant mööda sõidab - no ma ei tea. See pole küll koht, kus vihast vahutama hakata.
Postitatud: 27 Mai 2006, 16:46
Postitas real
Dillinger kirjutas:Loogiliselt peaks kiivrit kontrollima sinises mees teeääres.
Tundub rohkem nagu mehe juurde kuuluma. Kui toon tsikli autokastis ja viin peale ülevaatust samamoodi, kas siis ka kiivrit kontrollitakse?
Kui tsikkel on kahekohaline, siis peaks olema alati ülevaatusel teine kiiver ka kaasas, näitamiseks, et ka võimalik kaassõitja on turvaliselt kaitstud:)