sõiduvarustuse kohta huvitav artikkel - eriti algajatele

Kõik mis puudutab mootorratta sõiduks vajalikku varustust. Nii seda, mis mootoratturile selga käib, kui ka seda, mis usinad tsiklistid oma rataste külge kruvivad. Mootorratturi kiivrid, kindad saapad ja joped. Räägi mootorratturitega.

Moderaator: Moded


Maicle
Postitusi: 196
Liitunud: 07 Juul 2007, 01:03

Re: sõiduvarustuse kohta huvitav artikkel - eriti algajatele

Lugemata postitus Postitas Maicle »

Selline näpukas jäi silma, et "Ostja meelespea" lõigus on öeldud, et hirvenahk ei säilita oma kuju märjaks saades, kuid "Kinnaste" lõigus on ristivastupidi. Vaatasin originaali ja noh, deer ja elk on mõlemad ka hirve tähenduses, aga seal on vist see elk ikka pigem põder. Eelmises lauses on ka tegelikult põdrana tõlgitud... Et siis peaks "Kinnaste" lõigus selle hirvenahast kinnaste eelistuse jutu muutma põdranahast kinnaste eelistuse vastu vist...
Aga muidu peaks ka mainima, et vägev töö on ikka ära tehtud. Ainult võta ja loe ;) :D



Kasutaja avatar

Teema algataja
manager2
Postitusi: 590
Liitunud: 12 Mär 2006, 16:52
Asukoht: Tallinn

Re: sõiduvarustuse kohta huvitav artikkel - eriti algajatele

Lugemata postitus Postitas manager2 »

Maicle kirjutas:

Selline näpukas jäi silma, et "Ostja meelespea" lõigus on öeldud, et hirvenahk ei säilita oma kuju märjaks saades, kuid "Kinnaste" lõigus on ristivastupidi. Vaatasin originaali ja noh, deer ja elk on mõlemad ka hirve tähenduses, aga seal on vist see elk ikka pigem põder. Eelmises lauses on ka tegelikult põdrana tõlgitud... Et siis peaks "Kinnaste" lõigus selle hirvenahast kinnaste eelistuse jutu muutma põdranahast kinnaste eelistuse vastu vist...
Aga muidu peaks ka mainima, et vägev töö on ikka ära tehtud. Ainult võta ja loe ;) :D

hea on näha, et seda pikka teksti lugedes jätkub vahel ka energiat sisusse süveneda ja kaasa mõelda.
... viga parandatud. :wink:

THESE FEW MINUTES ON THE TRACK… YOU LIVE MORE THAN SOME PEOPLE DURING THEIR LIFETIME
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2488
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 340 korda

Re: sõiduvarustuse kohta huvitav artikkel - eriti algajatele

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Selline artikkel jäi FEMA's silma:
"Don’t Waste Your Money On Fake Motorcycle Gear"
Kes lugeda ei viitsi/ ei saa aru, siis point selles et osad müüjad/ tootjad väidavad, et neil on CE ja näitavad isegi sellekohast serti, aga sert on tegelikult "põhk".
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: sõiduvarustuse kohta huvitav artikkel - eriti algajatele

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Maaks kirjutas: 01 Juul 2022, 11:57
Selline artikkel jäi FEMA's silma:
"Don’t Waste Your Money On Fake Motorcycle Gear"
Kes lugeda ei viitsi/ ei saa aru, siis point selles et osad müüjad/ tootjad väidavad, et neil on CE ja näitavad isegi sellekohast serti, aga sert on tegelikult "põhk".
Kuidas sellest siis hoiduda? Ehk kuidas saab seda kontrollida? Tuleb välja,et lihtsat lahendust ei olegi. Et vaatan toode ja CE peal ning edasi polegi midagi teha.
Siin on tegelikult CE süsteem ise ilmselt kahe jalaga ämbris kolistamas. Võiks olla ju süsteem, kus tootel olev CE tähis sisaldaks ka sellele tootele väljastataud nö ainulaadset numbrilist koodi ja selle internetiavarusse sisestade võiks ju saada infot. Või QR kood või mida iganes. Hetkel on see sertifitseerimise süsteem tõenäoliselt kallis ja kohamakas ehk kõik ei viitsisgi seda omale hankida,sest kogu muu maailm ostab ka ilma selleta need tooted ära. Samas need artiklis eelkõige mainitud kindad ei pruugi üldse kehvad olla ja see CE dokument on seal ka justkui ikkagi ehtne kuid see pole selle toote vastuvsertifikaaat vaid mingi üleüldine jura,mida saab ka sealt neilt ametlikult osta. Miks seda siis üldse müüakse? Et petised saaks legaalselt ostjaid lollitada sanktsioone kartmata?
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: sõiduvarustuse kohta huvitav artikkel - eriti algajatele

Lugemata postitus Postitas will111 »

ega see "õige ce" sert ei näita suurt miskit rohkemat

joel
Postitusi: 1798
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 109 korda

Re: sõiduvarustuse kohta huvitav artikkel - eriti algajatele

Lugemata postitus Postitas joel »

Paljude toodete jaoks saab tootja ise endale CE serte kirjutada (self-certification) ja sellega ta kinnitab, et toode vastab nõuetele. Kas tegelikult ka vastab, jääb tootja enda südametunnistusele ja kui keegi tõestab ära, et ei vasta, siis tuleb sellest tootjale tõenäoliselt suuremat sorti jama.
Joel
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: sõiduvarustuse kohta huvitav artikkel - eriti algajatele

Lugemata postitus Postitas mx77 »

will111 kirjutas: 01 Juul 2022, 18:19
ega see "õige ce" sert ei näita suurt miskit rohkemat
Sooh, või kohe niimoodi?

Fake CE sert on tõesti väärt ainult paberit, millele see trükitud on. Õige CE sert tagab selle, et toode mida sa kasutad vastab tõesti kehtestatud nõetele.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: sõiduvarustuse kohta huvitav artikkel - eriti algajatele

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

mx77 kirjutas: 01 Juul 2022, 19:37
will111 kirjutas: 01 Juul 2022, 18:19
ega see "õige ce" sert ei näita suurt miskit rohkemat
Sooh, või kohe niimoodi?

Fake CE sert on tõesti väärt ainult paberit, millele see trükitud on. Õige CE sert tagab selle, et toode mida sa kasutad vastab tõesti kehtestatud nõetele.
Millegi pärast ma kaldun williga nõustuma, sest need serdid on ilmselt sama reaalset kindlust andvad kui hübriidautodele lubatud kütusekulu.
V6+pistik hübriid, akuga ls 48km
10-käiguline automaat
336 kW (457 hj) 825 Nm
230 km/h 6 sek 0-100 km/h
Keskmine 2,9 l/100 km
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: sõiduvarustuse kohta huvitav artikkel - eriti algajatele

Lugemata postitus Postitas mx77 »

urmas66 kirjutas: 01 Juul 2022, 23:12
mx77 kirjutas: 01 Juul 2022, 19:37
will111 kirjutas: 01 Juul 2022, 18:19
ega see "õige ce" sert ei näita suurt miskit rohkemat
Sooh, või kohe niimoodi?

Fake CE sert on tõesti väärt ainult paberit, millele see trükitud on. Õige CE sert tagab selle, et toode mida sa kasutad vastab tõesti kehtestatud nõetele.
Millegi pärast ma kaldun williga nõustuma, sest need serdid on ilmselt sama reaalset kindlust andvad kui hübriidautodele lubatud kütusekulu.
V6+pistik hübriid, akuga ls 48km
10-käiguline automaat
336 kW (457 hj) 825 Nm
230 km/h 6 sek 0-100 km/h
Keskmine 2,9 l/100 km
Eks igaüks teeb oma valiku ise. Soovitan siis edaspidi oma sõiduvarustus ainult Aliekspressist osta.

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: sõiduvarustuse kohta huvitav artikkel - eriti algajatele

Lugemata postitus Postitas will111 »

Eks see toode võib tõesti millegile vastata ja sellest vastamisest võib ka miskit kasu olla, kuid olles päriselus nö. omal nahal katsetanud ja muidu käes hoidnud vähemalt 100+ erinevat kaitset - millest lõviosa omavat seda õiget CE'd siis mitte kuidagimoodi ei saa üle ega ümber sellest tõsiasjast, et praktiliselt need kõik on olnud ikka väga erinevad ja erineva suutlikkusega. Ma nüüd antud juhul küll räägin jah ainult ja nimelt kaitsmetest - ehk siis need kõikvõimalikud lätakad, mis käivad küll pükste küll jopede ja kombede sees. Sellesse ei ole väga süvenenud, kas ja mida tähendab see CE sert konkreetselt tsiklikinnaste puhul.

Ehk siis, mis ma tahan öelda - olen kohanud niivõrd erinevaid CE sertifitseeritud kaitsmeid, et kui seal tõesti ka mingisugune kehtestatud nõue on, millele nad kõik vastavad siis järelikult on ka see nõue ikka uskumatult madal. Muidugi jah, CE level 1 vs level 2 näitab ka juba nii mõndagi. Aga samas olgem ausad, kui paljud casual tsiklistid neid nö. spetsiifilisi asju teavad või oskavad vaadata või vahet teha? Ma arvan, et mitte liiga paljud
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: sõiduvarustuse kohta huvitav artikkel - eriti algajatele

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

mx77 kirjutas: 02 Juul 2022, 00:37
urmas66 kirjutas: 01 Juul 2022, 23:12
mx77 kirjutas: 01 Juul 2022, 19:37
will111 kirjutas: 01 Juul 2022, 18:19
ega see "õige ce" sert ei näita suurt miskit rohkemat
Sooh, või kohe niimoodi?

Fake CE sert on tõesti väärt ainult paberit, millele see trükitud on. Õige CE sert tagab selle, et toode mida sa kasutad vastab tõesti kehtestatud nõetele.
Millegi pärast ma kaldun williga nõustuma, sest need serdid on ilmselt sama reaalset kindlust andvad kui hübriidautodele lubatud kütusekulu.
V6+pistik hübriid, akuga ls 48km
10-käiguline automaat
336 kW (457 hj) 825 Nm
230 km/h 6 sek 0-100 km/h
Keskmine 2,9 l/100 km
Eks igaüks teeb oma valiku ise. Soovitan siis edaspidi oma sõiduvarustus ainult Aliekspressist osta.
Ma ei pidanud seda silmas vaid neid nö live teste kuskil sotsmeedias või youtubes, kus ka täiesti ametliku EC serdiga, täiesti tuntud tipp tootjate brändi kiivreid purustatakse nagu pähklikoori kuid mingi tundmatu tootja koorik peab sellele paremini vastu. Ehk see, et mingi toode on ideaaltingimustes saavutanud mingid minimaalsed tärnid ei tähenda, et ta seda ka päriselt on. Ehk just täpselt see võrdlus autode kütusekuluga, mida on võimalik saavutada, kuid päris elus on see pigem ebareaalne. Sama on moto varustuse testiga, kui keerad enne pauku õige külje ette ja hoiad pead teatud asendis, siis kiiver jääb küll terveks kuid kaela murrad ikkagi. Pole tõesti kunagi selle pärast midagi ostnud või ostmata jätnud, terve mõistus aitab sellisel juhul alati. kas sa mitte ise siin ei kirjutanud kuskil, et mingid teksad on küll serdiga kuid ei tohiks isegi asfalti puutuda lohisemiset sellel rääkimata.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 1463
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 217 korda

Re: sõiduvarustuse kohta huvitav artikkel - eriti algajatele

Lugemata postitus Postitas Ain »

Isiklikult usaldan teste mida tehakse näiteks ülikooli laborites. See mida sotsiaalmeedias tehakse on rohkem meelelahutus. Selge on ka see, et korralikud asjad maksavad. Aga lõpuks võib muidugi kehvade asjade kokkulangemine viia väga halbade tagajärgedeni. Pole küll tsikliteema aga aastaid tagasi juhtunud mäesuusaõnnetus kus kiivrile oli paigaldatud seikluskaamera on üks kõige nukramatest..
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: sõiduvarustuse kohta huvitav artikkel - eriti algajatele

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Ain kirjutas: 02 Juul 2022, 10:55
Isiklikult usaldan teste mida tehakse näiteks ülikooli laborites. See mida sotsiaalmeedias tehakse on rohkem meelelahutus. Selge on ka see, et korralikud asjad maksavad. Aga lõpuks võib muidugi kehvade asjade kokkulangemine viia väga halbade tagajärgedeni. Pole küll tsikliteema aga aastaid tagasi juhtunud mäesuusaõnnetus kus kiivrile oli paigaldatud seikluskaamera on üks kõige nukramatest..
Need seikuskaamerad tunduvad üldse kiivri külje probleemsed olema. FIM keelas nende kasutamise juba aastaid tagasi ära ning nüüd hiljuti ka AMA.

Aga vahest on ka meelelahutuslikud sotsiaalmeedia testid kõnekad :D https://www.youtube.com/watch?v=Tp9SbBd ... =BeachMoto
Kasutaja avatar

Raiku
Postitusi: 29
Liitunud: 10 Mai 2009, 14:32
Tänanud: 4 korda

Re: sõiduvarustuse kohta huvitav artikkel - eriti algajatele

Lugemata postitus Postitas Raiku »

Ain kirjutas: 02 Juul 2022, 10:55
Isiklikult usaldan teste mida tehakse näiteks ülikooli laborites. See mida sotsiaalmeedias tehakse on rohkem meelelahutus.
Lisaks ka selline pisike asjaolu, et kiivri eesmärk ei olegi ise terveks jääda, vaid (negatiivse kiirenduse) energiat absorbeerides mootorratturi pead kaitsta.
Nagu autodegi puhul... sõiduki detailide kontrollitud deformatsioon vähendab kokkupõrkel tekkivat ülekoormust.

Ehk siis... parem katkine kiiver ja terve pea kui katkine pea, kuid terve kiiver.

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: sõiduvarustuse kohta huvitav artikkel - eriti algajatele

Lugemata postitus Postitas will111 »

No päris nii mustvalge see ei ole Raiku. Kiivri koorukal ja sisul on esiteks kummalgi oma (ja erinev!) eesmärk ning teiseks, kiivrit tabavad objektid võivad olla väga erineva kujuga. Ei ole kaugeltki välistatud, et mõni neist on ka teravama/lõikavama kujuga.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: sõiduvarustuse kohta huvitav artikkel - eriti algajatele

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Raiku kirjutas: 04 Juul 2022, 16:34
Ain kirjutas: 02 Juul 2022, 10:55
Isiklikult usaldan teste mida tehakse näiteks ülikooli laborites. See mida sotsiaalmeedias tehakse on rohkem meelelahutus.
Lisaks ka selline pisike asjaolu, et kiivri eesmärk ei olegi ise terveks jääda, vaid (negatiivse kiirenduse) energiat absorbeerides mootorratturi pead kaitsta.
Nagu autodegi puhul... sõiduki detailide kontrollitud deformatsioon vähendab kokkupõrkel tekkivat ülekoormust.

Ehk siis... parem katkine kiiver ja terve pea kui katkine pea, kuid terve kiiver.
See on selline odavate kiivrite (ja selliste kasutajate) stampvabandus.

Kahjuks pädeb see ainult siis, kui sa lendad peaga vastu suhteliselt siledat pinda, kus koormus jaguneb ühtlaselt. Tegelikus elus on aga asi veidi keerulisem ja see koht kuha sa oma peaga lendad ei ole sugugi sile ja kena. Sellisel juhul pole tuhkagi kasu sellest et kiivri sees olev peno on justkui oma töö teinud, aga see terav ese on läbi kooriku ka su pead tabanud. Tugev koorik jaotab ka löögienergia ühtlasemalt.
Kasutaja avatar

Raiku
Postitusi: 29
Liitunud: 10 Mai 2009, 14:32
Tänanud: 4 korda

Re: sõiduvarustuse kohta huvitav artikkel - eriti algajatele

Lugemata postitus Postitas Raiku »

Võibolla siis täpsustan, et kiivri eesmärk ei olegi ise iga hinna eest terveks jääda.
Kiiver peab pea terveks jätma... ja selle saavutamine ei tähenda alati absoluutselt jäika ja purunemiskindlat koorikut.
Absoluutselt jäiga ja purunemiskindla kooriku puhul põrkaks kiiver jäigalt takistuselt lihtsalt tagasi... ning murraks ilmselt mootorratturi kaela.
Korraliku kiivirikooriku puhul on jäikus ja elastsus sobivas tasakaalus.
Peale avariid (kus kiiver saab löögi) pead nagunii kiivri pensionile saatma.

Mäletan, et nõuka ajal tehti ka ise kiivreid ning uhkustati, kuidas isetehtu pidas kuvaldalöögile paremini vastu kui poe oma.
Reaalses õnnetuses jättis siiski see "kehv poekiiver" pea tervemaks. Ehk siis sama loogika, odav/kehv kiiver võib mingis "testis" tugevam olla,
kuid kvaliteetne kraam säästab reaalses elus rohkem tervist. Kas ta ka ise seejuures katki läheb, ei oma enam rolli.

Ja katki minemine all ei pidanud ma silmas kildudeks lendamist... mingi teraviku läbitungimist vms... pigem nähtavaid pragusid jne.

PS! Kummagi eelkõneleja "argumendid" ei lükka ümber... ega lähe isegi ju vastuollu minu väitega:
"Ehk siis... parem katkine kiiver ja terve pea kui katkine pea, kuid terve kiiver." 8)
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: sõiduvarustuse kohta huvitav artikkel - eriti algajatele

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Raiku kirjutas: 05 Juul 2022, 17:09
Võibolla siis täpsustan, et kiivri eesmärk ei olegi ise iga hinna eest terveks jääda.
Kiiver peab pea terveks jätma... ja selle saavutamine ei tähenda alati absoluutselt jäika ja purunemiskindlat koorikut.
Absoluutselt jäiga ja purunemiskindla kooriku puhul põrkaks kiiver jäigalt takistuselt lihtsalt tagasi... ning murraks ilmselt mootorratturi kaela.
Korraliku kiivirikooriku puhul on jäikus ja elastsus sobivas tasakaalus.
Peale avariid (kus kiiver saab löögi) pead nagunii kiivri pensionile saatma.

Mäletan, et nõuka ajal tehti ka ise kiivreid ning uhkustati, kuidas isetehtu pidas kuvaldalöögile paremini vastu kui poe oma.
Reaalses õnnetuses jättis siiski see "kehv poekiiver" pea tervemaks. Ehk siis sama loogika, odav/kehv kiiver võib mingis "testis" tugevam olla,
kuid kvaliteetne kraam säästab reaalses elus rohkem tervist. Kas ta ka ise seejuures katki läheb, ei oma enam rolli.

Ja katki minemine all ei pidanud ma silmas kildudeks lendamist... mingi teraviku läbitungimist vms... pigem nähtavaid pragusid jne.

PS! Kummagi eelkõneleja "argumendid" ei lükka ümber... ega lähe isegi ju vastuollu minu väitega:
"Ehk siis... parem katkine kiiver ja terve pea kui katkine pea, kuid terve kiiver." 8)
Kiivris töötab lööki summutava elemendina EPS vooder jäiga kooriku sees. Summutamise seisukohalt ei ole vahet kummas suunas ta lööki summutab - seest väljapoole või väljast sissepoole. Ning nagu ma kirjutasin, siis jäik koorik jagab löögi suuremale pinnale.
Kasutaja avatar

Admiral Vint
Toetajaliige
Postitusi: 175
Liitunud: 25 Veebr 2018, 22:14
Tänanud: 32 korda
Tänatud: 29 korda

Re: sõiduvarustuse kohta huvitav artikkel - eriti algajatele

Lugemata postitus Postitas Admiral Vint »

Lisan varustuse koha pealt mõned oma mõtted läbi hiljutise kogemuse, 3 nädalat tagasi kiirteel 130ga betooni söönud ja asfalti lohisenud ca 100m. Murdsin kõigest jalaluu kui ratas peale kukkus, kõiksugused muud vigastused hoidis ära CE Level2 kaitsmetega varustus (Forcefield Pro Pants, Leatt Airfit 3D kaitsmesärk) ja mitmekihiline motoriietus seal peal. Edaspidi on kogu minu varustus ainult CE level 2 kaitsmetega ning kaitsmed kehale nii lähedal kui võimalik, et vältida nende paigast nihkumist. Ja otseloomulikutl tasub varustus osta kas kohalikust usaldusväärsest motopoest, kes loodetavasti teavad mida müüvad, või mõnest suuremast online müügikohast, kust ka paljud teised enne sind ostnud on.

2013 Honda CBR500RA -> 2014 Honda CBR650FA -> 2019 Triumph Scrambler 1200XC | Honda CRF300 Rally -> 2018 BMW R1200GS -> 2022 BMW R1250GS Adventure
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: sõiduvarustuse kohta huvitav artikkel - eriti algajatele

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Täpsustaks, et Leatt Airfit on Level 2 vaid rinna ja seljakatse.

motoreis
Postitusi: 238
Liitunud: 26 Nov 2020, 18:55
Tsikkel: Honda CB500X 2019, 48000km ls
Tänanud: 135 korda
Tänatud: 47 korda

Re: sõiduvarustuse kohta huvitav artikkel - eriti algajatele

Lugemata postitus Postitas motoreis »

Admiral Vint kirjutas: 05 Juul 2022, 18:14
Lisan varustuse koha pealt mõned oma mõtted läbi hiljutise kogemuse, 3 nädalat tagasi kiirteel 130ga betooni söönud ja asfalti lohisenud ca 100m.

Kuidas see juhtus kiirteel, vihm, kurv, ettelõikamine, auk teel?
Kasutaja avatar

Admiral Vint
Toetajaliige
Postitusi: 175
Liitunud: 25 Veebr 2018, 22:14
Tänanud: 32 korda
Tänatud: 29 korda

Re: sõiduvarustuse kohta huvitav artikkel - eriti algajatele

Lugemata postitus Postitas Admiral Vint »

mx77 kirjutas: 05 Juul 2022, 21:06
Täpsustaks, et Leatt Airfit on Level 2 vaid rinna ja seljakatse.
Ahhaa, see seletab miks mul vasak õlg liigesest välja käis ja pärast tagasi pandi.. noh, edaspidi on ka õlakaitsed ning küünarnukikaitsed level 2

motoreis kirjutas: 05 Juul 2022, 22:35
Kuidas see juhtus kiirteel, vihm, kurv, ettelõikamine, auk teel?
Tähelepanu hajus, kaldusin sõidurajalt välja ja riivasin esirattaga minust teises reast möödunud auto tagapamprit. sellest piisas
Viimati muutis Admiral Vint, 06 Juul 2022, 09:02, muudetud 2 korda kokku.
2013 Honda CBR500RA -> 2014 Honda CBR650FA -> 2019 Triumph Scrambler 1200XC | Honda CRF300 Rally -> 2018 BMW R1200GS -> 2022 BMW R1250GS Adventure
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2488
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 340 korda

Re: sõiduvarustuse kohta huvitav artikkel - eriti algajatele

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Admiral Vint kirjutas: 06 Juul 2022, 09:00
mx77 kirjutas: 05 Juul 2022, 21:06
Täpsustaks, et Leatt Airfit on Level 2 vaid rinna ja seljakatse.
Ahhaa, see seletab miks mul vasak õlg liigesest välja käis ja pärast tagasi pandi.. noh, edaspidi on ka õlakaitsed ning küünarnukikaitsed level 2
Sa oled järelduste tegemisega väga valele teele sattunud! Mitte ükski kaitse ei ole selleks suuteline, et ära hoida jäsemete "irdumist" või väljumist "töötsoonist", kui siis ainult see, mida pommigrupp kasutab ...
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA

motoreis
Postitusi: 238
Liitunud: 26 Nov 2020, 18:55
Tsikkel: Honda CB500X 2019, 48000km ls
Tänanud: 135 korda
Tänatud: 47 korda

Re: sõiduvarustuse kohta huvitav artikkel - eriti algajatele

Lugemata postitus Postitas motoreis »

Admiral Vint kirjutas: 06 Juul 2022, 09:00
motoreis kirjutas: 05 Juul 2022, 22:35
Kuidas see juhtus kiirteel, vihm, kurv, ettelõikamine, auk teel?
Tähelepanu hajus, kaldusin sõidurajalt välja ja riivasin esirattaga minust teises reast möödunud auto tagapamprit. sellest piisas
Õnnelik õnnetus sel kiirusel, hea, et hing sees! Muretuid kilomeetreid!
Kasutaja avatar

Admiral Vint
Toetajaliige
Postitusi: 175
Liitunud: 25 Veebr 2018, 22:14
Tänanud: 32 korda
Tänatud: 29 korda

Re: sõiduvarustuse kohta huvitav artikkel - eriti algajatele

Lugemata postitus Postitas Admiral Vint »

motoreis kirjutas: 08 Juul 2022, 09:25
Õnnelik õnnetus sel kiirusel, hea, et hing sees! Muretuid kilomeetreid!
Aitäh :) Paar kuud läheb veel aega aga ehk õnnestub hooaja lõpu poole jälle sadulas olla :bsmile:
2013 Honda CBR500RA -> 2014 Honda CBR650FA -> 2019 Triumph Scrambler 1200XC | Honda CRF300 Rally -> 2018 BMW R1200GS -> 2022 BMW R1250GS Adventure

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: sõiduvarustuse kohta huvitav artikkel - eriti algajatele

Lugemata postitus Postitas will111 »

kui sellel leattil on lahtikäivad taskud, siis pane sinna sisse õlakate koha peale ise korralikud level 2 max paksusega asjad sisse. kuigi, vaadates kaitsmelapi suurust siis ega ta väga efektiivseks ilmselt ei muutu peale sedagi
Kasutaja avatar

Admiral Vint
Toetajaliige
Postitusi: 175
Liitunud: 25 Veebr 2018, 22:14
Tänanud: 32 korda
Tänatud: 29 korda

Re: sõiduvarustuse kohta huvitav artikkel - eriti algajatele

Lugemata postitus Postitas Admiral Vint »

sinna konkreetsesse riideesemesse ei pane enam midagi. Kõik lõigati lõhki maanteel :D eks peab uut varustust hankides lähtuma saadud kogemusest
2013 Honda CBR500RA -> 2014 Honda CBR650FA -> 2019 Triumph Scrambler 1200XC | Honda CRF300 Rally -> 2018 BMW R1200GS -> 2022 BMW R1250GS Adventure

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: sõiduvarustuse kohta huvitav artikkel - eriti algajatele

Lugemata postitus Postitas will111 »

mhmh. õlakate osas sel juhul pööra tähelepanu sellele, et oleks korralikud SUURED taskud, kuhu mahuksid sisse sellised kaitsmed, mis on ikka suhtkoht ümber ülanuki igatpidi. mitte ainult ~10cm läbimõõduna tükina seal nuki peal. kindlasti tasub leida selline kalts, mille sisse saad ise valida kaitsmed. ja mõnel kaltsul on külge ehitatud ka mingisugune impacti hajutaja/slider, see koorik võib samuti kasuks tulla.
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2488
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 340 korda

Re: sõiduvarustuse kohta huvitav artikkel - eriti algajatele

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Üks sõiduvarustuse kasutamise uuring on lõppu jõudnud, järeldused toodud alljärgnevas artiklis:
https://www.accelerista.com/ratas/tsikk ... t-tousnud/
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

indumen
Postitusi: 1061
Liitunud: 01 Apr 2008, 09:23
Tsikkel: Yamaha MT-10, 2017
Asukoht: Tallinn / Imavere
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 41 korda
Kontakt:

Re: sõiduvarustuse kohta huvitav artikkel - eriti algajatele

Lugemata postitus Postitas indumen »

Arvestades et laiatarbe meedias Eesti raames tegelikult pole näha olnud ühtegi avalikku täis varustuse kampaaniat, siis uuringu tulemused pole ju väga halvad isegi.
Kuigi 650 inimest pole just teab mis suur number, ilmselt vastasid pigem need omakorda kes ka tegelevad sõitmisega juba eos rohkem üle keskmise.

A kategooria lubade omanikke on üle 10 000 meil siin kodumaal kuskilt jäi hiljuti silma.
98% of the teenage population does or has tried smoking pot. If you're one of the 2% put this in your signature

kontakt nr. +372 52 58 244
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Sõidu- ja lisavarustus”