1. leht 1-st

Keti pinguse konflikt

Postitatud: 02 Juun 2006, 08:50
Postitas Dillinger
Tere tehnilised.

Mul Suzuki GSXF750 (üldinse ratas siis) aga mootor 1100.


Keti lõtku info on GSXF750 -l 30-40 mm manualis, aga GSXF1100 -l 20-25mm.

Küsimus ise on järgmine: Kas lõtk on tähtis raami koha pealt - ehk siis tagakiige liikumine jms, või mootori võimsuse järgi(vbla mingi rebimise kühvel?).

Siis teaks, kas regullida nagu 750 l - raami ja kiige järgi
või nagu 1100 l -krt teab mis loogika järgi. (help)

Postitatud: 02 Juun 2006, 09:09
Postitas uuggu
tsikli otsas karates või millegagi koormates on näha, kui palju see kiige liikumine pingutab ketti. mõõdetakse ju niikuinii koormuse all seda lõtku. asja idee siiski selline, et mõistlikkuse piirides on pigem natuke lõdvem parem. venitab vähem ketti, eriti kui 2kesi sõita. ja mina isiklikult valiks selles osas kuldse kesktee sinna 30mm kanti (või tiba rohkem). sobib sinna 750se lubatud piiridesse ja pole oluliselt lõdvem 1100se max lubatust.

Postitatud: 02 Juun 2006, 09:20
Postitas Dillinger
Ma ei räägi kui teadjamees, kuid manual (jälle see manual) seletab et keskhargile ja käik välja ja siis mõõdad muudkui.

Kuid olen kohanud ka manuale, millle kohta tegijad ütlevad - siuksed võtted olid kasutusel aastal 1980, praegu on ajad edsi läinud.

Muidu on jah rohkem silma järgi, aga mingi point peab olema neil millimeetritel, insenerid kindlasti seletaks ära et vot seepärast ongi nii ja nii.

Kuigi vist see on teema mida annab väänata :D

Muidu, kui tagahargi väändetelg on esihammakaga samas kohas siis vist ketilõtk ei tohiks üldse muutuda raskuse pealepanemise pärast?

Ma ei tea kas selliseid rattaid on

Postitatud: 02 Juun 2006, 09:59
Postitas uuggu
no minul on gsx-r750 ja sellel läheb kett oluliselt pingumale peale istudes ja manuaal kirjeldab ketilõtku mõõtmist kiigest just peale istudes. samuti talitavad minu tuttavad motosellid.


selles osas sul õigus jah:
seni kuni esihammikas on eespool kiige võllist (seega alati) ja kiige on hammika ja võlli tsentrit yhendavast mõttelisest sirgest allapoole asendis, siis pääleistudes kett pingutub kuni sirge asendini. kui kiige juba vajub sellest sirgest ylespoole, siis toimub jälle lõdvenemine. lihtne geomeetria ju:). kett on maksimum pinges esihammika, kiigevõlli ja tagahammika yhel sirgel asetsemise hetkel.

Postitatud: 02 Juun 2006, 10:18
Postitas Dillinger
ega sa oma manuali ei saa saata ? Või on see kuskil lingina saadaval?
Või on paberil vabsee :D

BMW ratastel on mitte harkkiige, sellele saaks samale teljele panna küll hammaka ja kiigetelje :shock:

Postitatud: 02 Juun 2006, 10:57
Postitas uuggu
manuali tirisin siit:
http://www.bikechatforums.com/viewtopic.php?t=41567

minul siis 95 aasat oma.

Postitatud: 02 Juun 2006, 11:50
Postitas Dillinger
Asjal on jumet :D

nyyd peab siis kettide osas edasi küsima...kas foorumis on see ketitugevuse arutelu juba läbi käinud?
Need numbrid on na võerad....

Kust saab veenduda mis kett ja kas kärab - või peab lihtsalt uut ostes peale passima.

Postitatud: 02 Juun 2006, 23:29
Postitas howard30
Aga kes siis need paremad hammakate tegijad on ning hammakad on ka vist erinevatest materjalidest.Kas siis ketikomplektis pole hammakad sees,et sobivad just selle ketiga ja pole ju mõtet vanale hammakale ka uut ketti panna,sest eelmine kett nii või naa ju hammakaid kulutanud ja hakkab nii ju uut ketti ka kohe lõhkuma(kulutama)!

Postitatud: 03 Juun 2006, 00:23
Postitas StreetMoto
Keti lõtk peab olema selline, et kett ei hakkaks mängima (loe asendama) tagavedrustust. Seega ketilõtk peab jääma alles kui istud peal. Vastasel juhul kulutab oma keti mõne tuhandega läbi. Ja lõdvam kett on alati parem kui pingul kett. Endukal on rusikareegliks, et kett peab ulatuma alt surudes vabalt vastu raami. Bikedel lõtk väiksem.

Kettide kulumise osas olen kirjutanud vähemalt kolmel korral pika jutu. Kasuta otsingut.

Kui jutt on ketikomplektist, siis on tootja komplekteerinud oma ketid vastavalt keti kvaliteedile teatud tootja ratastega. Näiteks mina pakun oma poes DID kette ja need tulevad komplekteerituna kas Jaapani SUNSTAR-i või JT hammakatega. Mõlemad viimased on tuntud kõvad valmistajad ja SUNSTAR teeb Japsi rataste hammakaid, mida japsid originaalvarustuses rattale külge kruvivad.

Keti osas pole peale tugevuse väga midagi valida. Ja seegi on tootja soovitusliku tugevusega paika seatud. Seega kui tahad uut ketti, siis alati koos hammakatega kuna vanad hammakad hambuvad uue ketiga valesti ja tulemuseks uue keti lühike eluiga. Helista mõnda motopoodi ja ütle oma tsikli mark ja mudel nig aasta ning õigeid vastuseid saab olla vaid 1 kui lähtuda tootja soovitustest.

Postitatud: 04 Juun 2006, 23:11
Postitas uuggu
ühes tartu motopoes räägiti, et yks hammikate ring elab 2 ketti yle. see siis StreetMoto jutust erinev arvamus.

aga huvitab, mis kett DID omadest on sobiv gsx-r 750 jaoks ja kas olesk kasu miski veel tugevama pealepanekust. ning kas tugevust näitab neil kettidel number või tähed ( praegune kett on 530 50mv - kas on piisavalt tugev?). ja kui panna tugevam, kas siis on ka teistsugused hammikad?

Re: Keti pinguse konflikt

Postitatud: 05 Juun 2006, 00:06
Postitas Raigo
Dillinger kirjutas:
Tere tehnilised.

Mul Suzuki GSXF750 (üldinse ratas siis) aga mootor 1100.


Keti lõtku info on GSXF750 -l 30-40 mm manualis, aga GSXF1100 -l 20-25mm.

Küsimus ise on järgmine: Kas lõtk on tähtis raami koha pealt - ehk siis tagakiige liikumine jms, või mootori võimsuse järgi(vbla mingi rebimise kühvel?).

Siis teaks, kas regullida nagu 750 l - raami ja kiige järgi
või nagu 1100 l -krt teab mis loogika järgi. (help)
Dillinger,ära muretse ratta kett on veel vägagi elus.Hoia teda norm pinges,aegajalt puhasta teda ja määri ka.

Postitatud: 05 Juun 2006, 00:24
Postitas Olts
Tootja poolt soovituslik lõtk on valitud raami geomeetriast lähtuvalt. Kuna raam on 750-se oma siis lähtu vastavatest andmetest. Mis puutub "80-date võtetesse", siis see ratast ongi ju 80-ndatest. See kas normaalne lõtk on antud ratas õhus või maas on kõik manuaalis kirjas. Üldse ei tahaks uskuda, et kuskil on antud lõtk peal istudes, kuna see on ju täiesti subjektiivne kas pealistuja on 50 kg või 120 kg.

Mis puutub sellesse juttu, et hammakad elavad 2 ketti üle, siis jah, tõsi ta on. Elavad 5 ketti ka võib-olla, ainult et iga järgmise keti elavad üha kiiremini üle.

Postitatud: 05 Juun 2006, 08:00
Postitas madone
Ptüi mehed!

Pealistudes st. tagaamort "tööasendis" pingutatakse ketti endurtsidel ja krossikatel!

Tänavaratastel ja bikedel pingutate ketti kui amort on "puhke" asendis!

Keskeltläbi soovitatav lõtk 20-30 mm üles-alla mõõdetuna keskkohast (ühest hammasrattast teiseni võtad pikkuse ja selle keskel peab olema see soovituslik lõtk.)

Jutul lõpp!

aasta hiljem

Postitatud: 13 Juul 2007, 19:06
Postitas Dillinger
Nüüd jõudis siis reaalselt kätte aeg, kus keti peab ära vahetama :)
Esimene hoiatus oli see, et nädalaga (sõidan iga päev 130 km miinimum) venis kett nii pikaks et ma ei taibanud isegi näha, et ta nii pikaks on saanud.
Aga hoiatavad hääled ilmusid sõites -iga kord kui mingi veninud koht ümber väikse hammaka käis, oli ragin taga - alguses arvasin et käigukastist tuleb jube hääl.
Veeresin Motoremi ja seal oli kamp lahedaid tegelasi kes üllatasid mind näidates keti peale.

Ja kogu lärm tuli sealt, kett nimelt kippus oma nurka ketirattalt tulles säilitama ja siis murdus sirgeks -noh, igati otsas.

Streetmotost sain korraliku keti 3200 läks terve ring - ja vahetus võib alata.